Tabor - ET40 i 42 ET40 - 19-12-2010, 16:10 Temat postu: ET40 i 42
Z tego co mi wiadomo te typy lokomotyw zostały przekazane do rezerwy długoterminowej, obecnie z dwuczłonowych ciężkich lokomotyw elektrycznych w ruchu na PKP pozostały tylko ET41. Mam pytanie. Czy "rezerwa długoterminowa" oznacza, że są te lokomotywy czasem używane np w razie defektu ET41 czy ET22, czy po prostu stoją i czekają na lepsze czasy, np że jakiś prywaciarz je kupi? Szkoda, że obecnie tak rzadko można je spotkać, pamiętam jak pierwszy raz zobaczyłem ET42 w ruchu i jaki respekt ta maszyna we mnie budziła, ET40 tak samo zresztą...ET40 została przekazana do rezerwy z tego co wiem ze względu na duży pobór prądu, ale dlaczego to samo stało się z ET42, czyli najmniej awaryjnym elektrowozem na PKP? yusek - 19-12-2010, 17:01 Temat postu:
Długoterminowa czyli odstawienie na wypadek zwiększenia potrzeb transportowych. Czyli jak nie wybuchnie wojna to skreślą. bartik - 19-12-2010, 18:02 Temat postu:
Ja stawiam na to, że jednak PKP chciało ograniczyć swój park maszynowy do jednego modelu lok. dwuczłonowej. ET40 - 19-12-2010, 18:25 Temat postu:
Ale po co? I co zadecydowało, że w użyciu pozostawiono akurat ET41 a nie ET40 czy 42? Szkoda też, że PLK nalicza tyle za tonaż, ET42 może znalazłyby zastosowanie w niektórych pociągach pasażerskich (posiadają sprzęg ogrzewczy). 19WE - 19-12-2010, 20:33 Temat postu: ET40, bo łatwiej mieć EU07 i zunifikowane ET41. ET22 jest konstrukcyjnie bardzo podobna więc nie ma problemu.
Łatwiej utrzymać jeden typ. Ale kargul naprawdę mógłby sprzedać to, prywatni by kupili, i dostali by jednocześnie od plki takie stawki że wszyscy by zyskali. I PKP CARGO i PKP PLK i prywatni. Fred12 - 05-01-2011, 17:46 Temat postu:
ET40 napisał/a:
, ET42 może znalazłyby zastosowanie w niektórych pociągach pasażerskich (posiadają sprzęg ogrzewczy).
ET40 i ET42 mają prędkość konstrukcyjną zaledwie 100 km/h, w porównaniu 125 km/h ET41, która de facto może zastąpić w razie defektu lokomotywę EU/EP 07 w składzie pasażerskim. Kiedyś widziałem jak lokomotywa ET41 ciągnęła skład osobowy Kolei Mazowieckich ''Łukowianka'' z wagonami push pull, zastępując EU07. Widok trochę groteskowy ale w pełni wykonała swoje zadanie. przewoz - 06-01-2011, 15:53 Temat postu:
Jest wiele linii na których stówy się nie przekracza, a z pasażerem ET42 spokojnie pojedzie... Niestety, coś czuję że możemy się niedoczekać w ogóle ich wyjazdu, chyba że Cargo w końcu tyle byków odstawi (ze względu na wiek), że nie będzie w ogóle czym jeździć. Pawel_15 - 12-01-2012, 16:42 Temat postu:
Skończą jak ST44 co stały w Kościerzynie w latach 90 i także były jako zapas długotrwały. Najpierw je rozkradną, potem je zezłomują a na końcu będą brali zagraniczne loki za grubą kasę, poczekajcie, kilka lat po pocięciu będą masowo ściągali zagraniczne elektryki... railman93 - 12-01-2012, 19:57 Temat postu:
Jak nie wiesz to się nie odzywaj. Już zostało przywróconych do ruchu 14 sztuk, a to nie koniec... Olo4271 - 25-01-2012, 00:21 Temat postu:
ET42-038 Czapajew złapana 24.01. w okolicach Kędzierzyna
mikiyee - 25-01-2012, 00:32 Temat postu:
Mieszkam w Katowicach i widziałem je w ciągu ostatniego pół roku kilkanaście razy. Olo4271 - 25-01-2012, 00:41 Temat postu:
W Kędzierzynie nie jest to zbyt częsty widok OPi - 25-01-2012, 01:28 Temat postu:
ET42 przywrócone, ale nie wiem czy wiecie, wycofują ET40. Zostały tylko dwie sztuki i ich przyszłość raczej różowa nie jest. Nawet nie wiem ,czy ocaleje egzemplarz muzealny... Olo4271 - 18-05-2012, 17:04 Temat postu:
18.05.2012
ET42-48 w barwach PKP CARGO z towarem w Kędzierzynie-Koźlu
[ Dodano: 08-09-2012, 20:59 ]
ET42-022 z towarem w okolicach Kędzierzyna-Koźla
sympatyk - 27-10-2017, 11:45 Temat postu:
ET42-029 ponownie w historycznych barwach.
PKP Cargo w 16. rocznicę rozpoczęcia działalności przygotowało dla miłośników kolei urodzinową niespodziankę. Zaprezentowana zostanie lokomotywa ET42-029, którą odmalowano w historyczne barwy. Przewidywany jest także pokaz najstarszego egzemplarza tej serii, lokomotywy ET42-001.