Cytat: |
Planu działania to ja nie mam żadnego. Nigdy nie angażowałem się w takie sprawy. Myślałem że wynik wyborów w Sępólnie będzie inny. Ten na kogo głosowałem miał plan na rewitalizację, stało się inaczej. |
Krajan napisał/a: |
Dziwi mnie bardzo postępowanie władz samorządów powiatów chojnickiego, sępoleńskiego i nakielskiego. To oni powinni przeć na utrzymanie linii nr 281. W ciągu tej linii leżą miasta których łączna liczba mieszkańców wynosi około 82 tysiące!!! Nie licząc wiosek i innych mniejszych osad. Z pewnością zasiąg oddziaływania tej linii obejmowałby jeszcze większą liczbę mieszkańców.
|
Krajan napisał/a: |
Z zazdrością patrzę na mieszkańców powiatu np. świeckiego gdzie na linii nr 215 łączącej Laskowice ze Szlachtą (i dalej do Czerska) największymi miejscowościami jest Osie gdzie mieszka 2,5 tys. mieszkańców oraz Śliwice 4,6 tys.; co prawda jest też turystyczna miejscowość Tleń, która generuje ruch przeważnie w okresie letnim. Tamtejsi włodarze potrafili obronić linię przed likwidacją i obecnie kursują tam wystarczające 4 pary pociągów. Nic tylko pogratulować i naśladować!!! |
neptunik napisał/a: |
Jeżeli szukacie zdjęć to zapraszam na www.kolej.one.pl
Ostatnio jechałem PKS z Poznania do Chojnic i powrót. W autobusach, mimo że pośpieszne, a bilety od 35 do 38zł brakowało miejsc. Od Sępólna nie było miejsc siedzących, natomiast wsiadając w Poznaniu, chojnicki kierowca powiedział, że wszystkie bilety wyprzedane i brak wolnych miejsc. 25 osób jechało na stojąco. Ta linia ma potencjał! Już samo skomunikowanie w Nakle z pociągami do Piły i Bydgoszczy przyciągnie dużo pasażerów. Jednakże połączenia typu Chojnice - Nakło- Kcynia - Wągrowiec - Poznań byłyby strzałem w 10tkę. PKS Chojnice zlikwidował bardzo dużo połączeń m. in. w Sępólnie, Więcborku, co bardzo utrudniło podróżowanie w tym rejonie. |
pp napisał/a: |
Orientacyjny czas przejazdu wyniósłby około 1h 50', czyli dużo. Powinno być do 1,5 godziny. |
Krajan napisał/a: |
Niestety dużo gorzej sprawa wygląda w stosunku do linii Złotów - Terespol. Po tej linii żaden pociąg nie jechał już 20 lat. Na odcinku Złotów - Więcbork samosiew sosnowy ma już około 4 m wysokości. W okolicach stacji Sypniewo brak torów. Zły stan wiaduktu nad DW nr 189 (podeślę zdjęcia wkrótce) , most nad Łobzonką jest w dobrym stanie (byłem tam 3 miesiące temu), aczkolwiek co do szczegółów to się nie wypowiadam bo nie jest budowlańcem lecz leśnikiem Niestety władze gminy Więcbork na części tej trasy planują budowę obwodnicy i ścieżki rowerowej !!!!! |
neptunik napisał/a: | ||
Powinno być 80km/h dla szynobusów, wtedy można by układać rozkład pod 1 skład, czy 1 szynobus. |
wiwix napisał/a: |
Koronowo-Tuchola miało by sens jakby wybudowali 10km trasy Maksymilianowo-Koronowo.
Wtedy pociągi z Bydgoszczy jechały by do Koronowa i dalej na Tucholę i Chojnice. Bez dobudowy 10km torów, same Koronowo i Tuchola ruchu nie wygenerują. Był taki plan za poprzedniego marszałka ale z tego co wiem obecne władze już o tym zapomniały. |
wiwix napisał/a: |
Co do Złotów-Świecie to to również szanse widzę małe. rok czy dwa lata temu zdjęto 3km toru od Świecia do Przechowa. Zaraz za Terespolem w stronę Poledna jest kozioł (a to oznacza w pkp tylko jedno: fizyczną likwidację) Dalej linia od Poledna do Więcborka to masakra. Drzewa po 5metrów, uszkodzony most na zalewie Koronowskim, ubytki w torowisku, poprzewracane słupy. |
wiwix napisał/a: |
Jedyną słuszną linią do reaktywacji w Kuj-Pom(obok Bydgoszcz-Kcynia, Inowrocław-Żnin i Brocnica-Sierpc) jest Kcynia-Nakło-Więcbork-Chojnice. Linia jest w takim stanie jakim był 2 lata temu odcinek Grudziądz-Gardeja gdzie było 30km/h. Po rewitalce za 2mln zł szynobus jedzie obecnie 70km/h. I to samo należy zrobić na Kcynia-Chojnice. |
Cytat: |
Koronowo-Tuchola miało by sens jakby wybudowali 10km trasy Maksymilianowo-Koronowo.
Wtedy pociągi z Bydgoszczy jechały by do Koronowa i dalej na Tucholę i Chojnice. Bez dobudowy 10km torów, same Koronowo i Tuchola ruchu nie wygenerują. |
Cytat: |
A trasa Brodnica-Jabłonowo-Grudziądz-Laskowice-Wierzchucin-Tuchola też swoją frekwencję wygeneruje. |
Cytat: |
Zatem nie ma się co bać o dobicie węglówki, bo ruch na niech obecnie jest tak duży że PKLa myślała ostatnio o otwarciu 2 zabitych dechami mijanek.(nastawni) |
pp napisał/a: |
Tak, reaktywować to, co może dać dobry istnieje i może dać dobry czas jazdy. Natomiast o reszcie nie zapominać. Szkoda że na nieużywanych liniach nie ma drezyniarzy. Tak np. uratowano od zaorania Opalenica - Grodzisk - Kościan i wiele innych. |
Cytat: |
Na węglówce od Maxa do Wierzchucina i tak jest spory ruch towarowy. |
wiwix napisał/a: |
to nie można dołożyć 2 wagonów skoro jest takie zainteresowanie?
[ Dodano: 16-02-2011, 09:55 ] Albo uruchomić taki sam skład miesiąc później. 2miesiące do imprezy a nie ma już biletów i miejsc rezerwowych. to tylko świadczy o olbrzymim zainteresowaniu. |
wiwix napisał/a: |
Pytanie techniczne:
Czy może pojechać np 6 Bip? lub 5? Jeszcze organizator na tym zarobi. A może chodzi o to żeby popstrykać fotki loka plus 4Bip jak tam było w latach 90tych. No nie wiem, dajcie znać co o tym myślicie. |