Cytat: |
Czy Żagań podzieli los Lubska? |
Noema napisał/a: |
Bajemba, względy ekonomiczne i praktyczne. Cargowskie lokomotywy spalinowe, których PKP IC potrzebuje stacjonują w Węglińcu. |
konik23 napisał/a: |
Ponoć tory przy szopie wykorzystywane są do kasacji niepotrzebnych wagonów i lokomotyw. Nie wiem tylko cy to rozwiązanie doraźne czy plany na dłuższą metę?? Może ktoś o tym coś słyszał? |
xzielak napisał/a: |
Linia na odcinku Nowa Sól - Żagań z przyczyn stanu technicznego jest zamknięta :/ |
Panyan napisał/a: |
A co z umową AGTC? Przecież linia Żagań-Nowa Sól należy do tej umowy jako część AGTC C-E59/1 Zawidów-Nowa Sól. Czy po 2013 w ogóle będą jakieś remonty na tej trasie, by mogła spełniać waruki umowy? Może kto ma "chody" w PLK i może się dowiedzieć? |
Noema napisał/a: |
No i był jeszcze całoroczny nocny posp. Kraków - Berlin przez Żagań, uwalony chyba w 2004 roku. Wtedy uwalono też wszystkie Drezna. |
Hewak napisał/a: |
Jedynym pociągiem pospiesznym odwiedzającym Żagań zostaje "BÓBR" relacji Wrocław-Żary (w późniejszych latach degradowany do roli przyspieszonego, a pod koniec kariery osobowego w relacji Wrocław-Żagań, a w rozkładzie na 2009 rok całkowicie zlikwidowany). |
Hewak napisał/a: |
Podejrzewam że następną datą będzie likwidacja niepotrzebnej już kasy biletowej... |
pp napisał/a: |
Czy nie byłoby warto pomyśleć o tym w szerszej perspektywie: Poznań - Wolsztyn - Żagań - Żary - Forst (Chottbus)? Na początek turystykiem pod parą, a potem już regularne kursy pasażerskie szynobusami. Ja już pisałem w poprzedniej kadencji do samorządów, ale bez odzewu. A przecież w Żaganiu byłaby cała infrastruktura potrzebna do obrządania parowozów. To jest naprawdę samograj, bo przecież Wolsztyn turystycznie nie pociągnie długo na dwóch liniach: do Leszna i Poznania. Porzebna jest jakaś odmiana, nie? A współpraca z Niemcami może dać bardzo dobre efekty - przede wszystkim od strony turystycznej, bo dla nich to by była nowość i wielka atrakcja.
|
Bajemba napisał/a: |
Przez linię Wolsztyn - Żagań chyba nigdy nie przejechał pociąg bezpośredni łączący oba miasta. Idea połączenia Poznania z Żaganiem przez Wolsztyn ( zmiana kierunku jazdy) jest ciekawa |
Bajemba napisał/a: |
po remoncie odcinka Luboń Wolsztyn potrzebny by był remont Wolsztyn Nowa Sól z tym nieszczęsnym mostem w Stanach ( $$$$) |
Bajemba napisał/a: |
Jeśli Cargo nie dogada się z województwem, parowozy pooglądamy sobie tylko na paradach ( jeśli wogóle) |
jubikej napisał/a: |
w tej chwili na pewno szansą byłyby jakieś połączenia z Cottbus do Leszna/Legnicy/Wrocławia, sam Forst niewiele daje, fajnie byłoby gdyby w kierunku Głogow, Legnicy, Forstu i Zielonej Góry były chociaż po 4 pary pociągów dziennie, o pociagach dalekobieznych nie ma co marzyc |
Bajemba napisał/a: |
A i ten planowany remoncik też jakis taki pod drezyny raczej niźli normalne pociągi. Zresztą połaczenie Wolsztyna z Nową Solą, jak czytamy ma charakter wyłącznie turystyczny. |
Bajemba napisał/a: |
Nigdzie nie przeczytałem wzmianki o zainteresowaniu takim remontem samych PKP. |
Bajemba napisał/a: |
niestety mam poważne wątpliwości co do udrożnienia WL-NS-ŻG. Już prędzej i taniej byłoby chyba zrobić porządek z linią ŻG -Głogów, i przez Leszno połączyć z Poznaniem. |
Bajemba napisał/a: |
A może po prostu nikt już nie chce jeździć do Żagania? Może Żagań nie potrzebuje kolei? |
Bajemba napisał/a: |
Historia już raz zadała cios temu sprawnie funkcjonującemu mechanizmowi jakim było te 7 węzłów kolejowych w tym rejonie przed II WŚ. |
Panyan napisał/a: |
O powrocie do połączeń pasażerskich z przeszłości lepiej zapomnijmy |
Bajemba napisał/a: |
[ Dodano: 05-01-2011, 12:29 ]
Dodatkowo region bidny, przemysłu niet, tylko patrzeć jak lokalni złomiarze zabiorą sie nocą ża słabiej oświetlone rejony żagańskiej stacji. |
Damian Łódź napisał/a: |
Apropo Lubska istnieje dalej jeszcze torowisko w stronę granicy? |
Cytat: |
Po powodzi 1997 roku linia od Starego Raduszca do granicy niemieckiej |
pp napisał/a: | ||
Po powodzi 1997 roku linia od Starego Raduszca do granicy niemieckiej została wyremontowana na zicher, położono bezstyk, podbito. I tak sobie leżała, po czym po kilku latach pekape ją rozebrało. Ot, taki polski kretynizm. |
pp napisał/a: |
Jaki jest aktualny stan odcinka Lubsko -Gubinek? Wszystko ukradli czy tylko część? |
Cytat: |
jeździłem z rodzicami potem już sam pociągiem Szczecin-Jelenia Góra przez Żagań. |
Cytat: |
IR Żary - Żagań - Legnica - Wrocław - Kraków - Rzeszów (ok.7:00) |
Cytat: |
REGIO+ Żagań - Żary - Zielona Góra - Szczecin (ok.10) |
Cytat: |
TLK Żagań - Żary - Zielona Góra - Poznań - Warszawa (ok.6.00) |
Cytat: |
IR Legnica - Żagań - Żary - Zielona Góra - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia (ok.12)
|
konik23 napisał/a: |
Podobno zabrano pomnik, który stał przed żagańską szopą? |
SabinaBabayeva napisał/a: |
a gdyby rozkład na linii Legnica - Żagań - Żary - Forst, wyglądał tak??? |
Sunseed napisał/a: |
I nie podzieli, od rozkłądu 2013/2014 wrócą dalekobieżne (i nie tylko) : ) |
Bajemba napisał/a: |
Załozyłem ten wątek prawie 2 lata temu. W tym czasie byłem w Żaganiu tylko raz, pod koniec ub.roku. Mieszkam daleko, więc śledzę dość pobieznie, co dzieje się w moim ulubionym regionie kraju, głównie przez internet. I tak się zastanawiam. Czy przez te 2 lata nastapiły jakieś korzystne dla kolei w Żaganiu wydarzenia? Czy coś się poprawiło, czy coś oddaliło Żagań od lubskiego widma ! Czy może pojawiły się nowe perspektywy.
jaki jest żagańsko-kolejowy bilans tych 2 lat? |