thassos napisał/a: |
4 godziny 8 minut z Chełma do Warszawy Centralnej przy cenie 46 złotych dla klasy drugiej, to chyba nie jest rewelacja z konkurencją busów 3.30-3.40 w cenie 32 złote. |
thassos napisał/a: |
saho33 pewnie tak, busy jeżdżą teraz też dłużej, bo jest zima, a czy lepiej jest z pociągami, posłuchaj wiadomości |
pawelu napisał/a: |
Jest jeszcze druga sprawa, którą należy poruszyć. Należałoby rozważyć postój tego pociągu na stacji Rejowiec tym bardziej, że mieszkańcy są bardzo zdeterminowani. Dopóki do Chełma kursowały dalekobieżne pociągi pośpieszne zawsze się tam zatrzymywały. Stacja ta zawsze generowała i dalej mogłaby generować znacznie większe potoki podróżnych niż Świdnik gdzie pociąg ten ma dwa postoje. I tutaj można by to zmienić w każdej chwili nie czekając do kolejnej korekty. |
lubelak195 napisał/a: |
Lepiej byłoby żeby Kiev Express nie prowadził wagonów w komunikacji krajowej ze względu na niską prędkość i zatrzymywał się tylko w Chełmie Miasto, Lublinie i Puławach Miasto, albo jeszcze lepiej- jakby Chełmianin jechał 6.55 to Kiev Express mógłby prowadzić wagony w komunikacji krajowej od Lublina. Zatrzymując się tylko w Puławach miasto byłby prawdziwym Expressem. I oczywiście skomunikowanie z regio z Chełma w Lublinie, a Z Lublina w Puławach Miasto Ale sie rozmarzyłem |
Cytat: |
27 maja 2011: Kiev Express WARSZAWA ZACH-Dorohusk-KIJOW:
EP 07 - 1017 2,1,2,1,K,K,K,K,K |
Seba01 napisał/a: |
Chciałbym aby Kasztan miał następujący skład;5 wagonów sypialnych,1 kuszetkę i wagony komunikacji krajowej w ilości 3 sztuki. |
Cytat: |
Zastanawiam się czy nie jest możliwy przejazd przez stację w Otwocku bez zatrzymania składu (co zapewne nie byłoby ze strata dla PKP IC) po torze "bezperonowym"? |
Cytat: |
do czego to doszło, żeby pociągi bez wiedzy właściciela się zatrzymywały, żeby ułatwić życie ludziom... |
Cytat: |
no dobrze a dlaczego nie mógł jeździć podczas tych objazdów z Warszawy przez Piaseczno - Czachówek Południowy - Góre Kalwarie i do Pilawy przecież to duży szybszy objazd byłby niż przez Siedlce, Łuków, na trasie przez Piaseczno też stodoły miałyby przekroczoną skrajnię? |
Cytat: |
Swoją drogą ciekawe zjawisko zauważyłem na rejowieckim dworcu. Pociąg towarowy ciągnął od strony Chełma wagon sypialny.
Ktoś coś wie na temat tego wagonu, do kogo należy i co on robił na siódemce w Rejowcu? Może koleje ukraińskie usuną stodoły i dadzą na ich miejsce takie wagony ... i w kręgach Chełmian nastąpi epoka szczęśliwości. |
Cytat: |
Ktoś coś wie na temat tego wagonu, do kogo należy i co on robił na siódemce w Rejowcu? |
karol-101 napisał/a: |
Kiedyś i tak się najczęściej jechało 4 godziny bo w Rejowcu czekało się po 15 minut aż dołączą wagony z Zamościa/Hrubieszowa/Bełżca/Rawy Ruskiej (niepotrzebne skreślić)
PS. A na dziś najtańszym (i najbardziej czasochłonnym) połączeniem Chełma z Warszawą jest opcja....PR+KM z przesiadką w Dęblinie przy dobrych wiatrach 5,5 godz. w tym średnio 30 min. czekania w Dęblinie. Bilet 31 zł, czyli 3 zł taniej niż bus i pks z Chełma przy czym w weekendy np rower dodatkowo 1 zł, jak dla mnie mogę poświęcić te 1,5 godz więcej na jazdę, przynajmniej rower jedzie w spokoju i w przedziale rowerowym a nie na końcu wagonu TLK i w dodatku za grubo większe pieniądze. |
pawelu napisał/a: |
Ja też z autopsji mogę powiedzieć, że nie wiem kiedy Wy widzicie te gigantyczne opóźnienia. |
Cytat: |
Ale np17.07.2011 KE do Warszawy miał przybyć do Lublina 80 minut opóźniony... |
endrju napisał/a: |
lubelak195, nie chodzi mi o przedział gdzie można zostawić rowery, tylko taki, który jest specjalnie do tego przystosowany. Akurat z rowerem pociągiem jeszcze nie jeździłem, więc może się myle, więc się spytam. Czy te przedziały służbowe w lubelskich EN57 są przystosowane specjalnie do przewozu rowerów, tzn. posiada specjalne wieszaki? |
jaga napisał/a: |
Jaka? Bardzo nikła. W tygodniu do Chełma 10-20 osób a do Dorohuska 3-5 góra. |
Ramirez napisał/a: |
Oni bardzo tęsknią do dawnych czasów sprzed przejęcia pospiesznych i do tego dążą niestety. Jednym słowem nie warto. |
Cytat: |
Najpierw trzeba się wydostać z dworca gdańskiego, potem na stację metra, potem te 2-3 minuty na to metro poczekać, |
endrju napisał/a: |
Ja powiem tak, iR okej niech jedzie, jednak póki na iR będą jeździć zwykłe kible, to ja będę omijał je z daleka. Wolę jechać K-ex na Gdańską i stamtąd metrem, niż tłuc się plastikiem na Centralną. Ale mam nadzieję również, że wiele osób tymi iR będzie jeździć, gdyż wg mnie pozwoli to zauważyć pewne potoki podróżnych dla PKP IC, który to ostatnio coraz lepiej jest postrzegany przez pasażerów. Mam również nadzieję, że EN57AL jak najszybciej zostanie włączony do ruchu i wtedy podróż iR do Warszawy stanie się dużo wygodniejsza.
PS. Jak widzę kibel na plastiku, to zastanawiam się dlaczego nie jest oznaczony jako '3 klasa'... Dla mnie w XXI wieku to skandal, żeby takie coś jeszcze jeździło na torach. A czy to taki wydatek dla PR, żeby przy rewizji wymienili również siedzenia? Ostatnio widziałem jednostkę świeżo po naprawie rewizyjnej, aż mnie coś wzięło jak zobaczyłem tą straszliwie jaskrawą czerwień na siedzeniach. |
Cytat: |
uż lepszym rozwiązaniem byłoby to, gdyby go puścić na Zachodnią, ale bez zatrzymywania się na W.Wschodniej, tylko na Centralnej i Zachodniej |
maciej30 napisał/a: |
jakbys czytal dokladnie to dowiedzialbys ze to ma byc pociag IR a IR to PRy, co wspolnego ma z tym KEX, ktory jest skladem PIC. Oferty dwoch spolek nie mają nic wspólnego ze sobą i uruchomienie pociagu przez konkurencyjną spolke w tej samej lub podobnej relacji rowniez. |
Cytat: |
Wszystkie wagony z Grochowa, od grudnia Szczęśliwice już nie zestawiają tego pociągu. |
Cytat: |
Zestawienie pociągu jest zgodne z diagramami zamieszczonymi na stronie internetowej przewoźnika. |
thassos napisał/a: |
i nadal utrzymują taki duży skład polskich wagonów do dorohuska?
nie uwalili jeszcze do dwóch wagonów 1/2 i 2? |
_kamil_ napisał/a: |
Dziś "Kiev-express", Warszawa Zach. -Dorohusk/Kijów w zwiększonym zestawieniu:
EU07-1*-1*-2(IC)-2(IC)-2(IC)-2(IC)-1-sypialne do Kijowa *-kursuje jako klasa 2 |
_kamil_ napisał/a: |
Początkowo wyglądało jakoby tylko KE miał kursować z Gdańskiej. Rzeczywiście niemalże wszystkie pociągi pojadą z dw. gdańskiego, oprócz TLK "Stanisław Wysocki",
|
_kamil_ napisał/a: |
W zarysie rozkładu widnieje TLK "Bystrzyca" do Chełma. W podobnej formie jak iR "Bystrzyca". |
_kamil_ napisał/a: |
Moim zdaniem by stworzyć, w miarę akceptowalną, ofertę kolejową Chełm-Warszawa-Chełm. Oprócz Kiev-Express należałoby utworzyć:
1. Grupę wagonów Chełm - Bydgoszcz Główna (w sezonie -Kołobrzeg). Odjazd z Chełma ok. godz. 7. W Lublinie łączona z częścią przemyską. Powrót jako obecny pociąg "Rej". Kursowanie codziennie. 2. Grupę wagonów Bydgoszcz Główna-Chełm, w składzie pociągu "Solina". Kursuje w 6. 3. Grupę wagonów Chełm-Warszawa Zachodnia. W Lublinie łączona z częścią przemyską. Kursuje w 7. |
thassos napisał/a: |
Dobra zmiana....? jak zwał tak zwał.... nie wszystko pojęte i ogarnięte.
Wczoraj jechałem ZAMOYSKIM z Warszawy Centralnej skąd wyruszył z opóźnieniem 25 minut. Czekał na SŁOWACKIEGO z Wrocławia (a ten miał postój 35 min w Pabianicach i potem złapał jeszcze 15). Na Centralnym tablice pokazują Zamoyskiego jako pociąg do Kijowa i Chełma, na Wschodnim jako pociąg do Kijowa. To primo. Secundo to mimo wszystko długa zmiana lokomotywy w Łukowie. W Lublinie wcale nie krótsza, chociaż nie ma co narzekać w obu przypadkach zmieścili się w 15 minutach. Koniec końców pociąg dotarł do Chełm Miasto, gdzie wysiadałem z 19 minutowym opóźnieniem. Wysiadło tam także ponad 30 osób. To i tak cud, że nieco zmniejszył po drodze. Mijanka z POLESIEM w Parczewie wyszła dość sprawnie chociaż wysiadający zostawali na wąskim peronie, gdy wjeżdżało Polesie, co nie było ani dobre, ani bezpieczne. Ale cud, że to funkcjonuje. Trasa Łuków-Lublin p.Radzyń w godzinę i piętnaście minut, to mistrzostwo świata, zważywszy, że onegdaj osobówki jeździły tam ponad 3 godziny. Swoją drogą uważam, że Zamoyskiego i Słowackiego można by połączyć i dać w relacji Kijów-Chełm-Lublin-Warszawa-Łódź-Wrocław, ale musiałby ją wykonywać dwa składy zarówno polskie jak i ukraińskie. Przyjazd do Wrocławia byłby ok. 12.00 Wyjazd do Kijowa około 11....Chyba,żeby zaryzykować i dać go z Wrocławia ok. 16. Przyjazd do Chełma byłby ok północy. Nie jest to zły pomysł.... Ciekawe kto to kupi ;)Ale byłoby to naprawdę super połączenie i dla Kijowa i dla Chełma z Lublinem. Gorzej gdyby się zdarzały opóźnienia.... to już byłby sajgon. [ Dodano: 06-08-2017, 13:43 ] W sobotę 5 sierpnia pociąg opóźniony 14 minut na stacji docelowej. Na Chełm Miasto wysiadło 11 osób |