Skargi i wnioski - [PKP IC] Policja załatwiła dodatkowy wagon! wafel - 30-12-2010, 16:49 Temat postu: [PKP IC] Policja załatwiła dodatkowy wagon!
Rzeczywistość w pociągu relacji Przemyśl-Szczecin: kupując bilet w TLK nie licz, że będziesz siedział i ciesz się, że w ogóle dostałeś się do wagonu.
Pociąg Intercity typu Twoje Linie Kolejowe z Przemyśla do Szczecina wjechał na dworzec wrocławski o godzinie 13, czyli z opóźnieniem, bo według rozkładu miał być o godz. 12.30. Dalej było już gorzej.
Skład miał pięć wagonów, w tym tylko trzy drugiej klasy. Na dworcu tłum pasażerów. Zaczął się istny horror, bo nie wszyscy mogli nawet wejść do środka.
– Część pasażerów stała więc na peronie, nie wiedząc, co czynić – relacjonuje nam nasz Czytelnik, Michał, który miał jechać tym pociągiem. – Jeden z pasażerów wszedł do przedziału konduktorów i domagał się podczepienia dla ludzi jeszcze jednego wagonu. Konduktorka odmawiała. Podróżny zagroził, że nie wyjdzie, dopóki nie spełni jego prośby.
Nie trzeba dodawać, że stojący na peronie kibicowali mu, bo ich odczucia były jednoznacznie podobne. Chcieli jechać do Szczecina, ale nie mieli czym.
Konduktorka miała jednak inne zdanie na ten temat. Zamiast załatwienia dodatkowego wagonu, wezwała policję. Powód? Pasażer zakłóca porządek.
Nim zjawił się patrol policyjny, upłynęło 10 minut. Policjanci wysłuchali argumentów konduktorki i pasażera, i uznali, że to on ma rację. I wówczas porozmawiali, ale z konduktorką.
– Rezultat był taki, że wysłała komunikat do centrali i po 20 minutach podczepili nowy wagon – mówi pan Michał. – Opóźnienie wzrosło do godziny, ale pasażerowie spokojnie zmieścili się.
Oczywiście, nie wszyscy zdobyli miejsca do siedzenia. Sporo ludzi do Szczecina musiało stać na korytarzu. – Takie składy kursują cały czas i są wiecznie przepełnione podczas weekendu, o świętach nawet nie wspominając – zżyma się pan Michał.
– Zarówno w kierunku Przemyśla, jak i Szczecina. Chyba nie jest zadaniem policji pilnowanie, aby PKP podstawiało odpowiedni skład pociągów, a jak widać bez ich udziału kolejarze nic nie zrobią.
Opisaliśmy cała sytuację rzeczniczce Intercity, Małgorzacie Sitkowskiej prosząc o komentarz.
– Sprawa przez pana opisana zostanie niezwłocznie przez nas wyjaśniona – przyrzekła nam w imieniu pani rzecznik Beata Czemerajda z Biura Komunikacji Korporacyjnej Intercity. – Musimy przeprowadzić postępowanie, sprawdzić jak działała obsługa pociągu i jak sam skład został zestawiony.
Fakt, że duża część pasażerów musiała całą drogę stać, wyjaśnia następująco: – W pociągach Twoich Linii Kolejowych TLK (to właśnie taki pociąg opisywał nam Czytelnik) kupujemy bilet nie na miejsce siedzące, ale na przejazd na danej trasie, czyli nie na konkretny pociąg.
Dodaje też a propos „jedynek”: – Aby poprawić jakość obsługi podróżnych udało się nam uzyskać zgodę na wprowadzenie w pierwszej klasie TLK rezerwacji miejsc. Klient dzięki temu ma wybór – jedzie z zapewnionym miejscem płacąc 10 zł więcej lub bez. W przypadku kiedy pasażer kupuje bilet bez miejscówki, jest to automatycznie rozumiane, że decyduje się na kupno biletu na relację. Czyli może pojechać każdym następnym pociągiem nie tracąc ważności biletu.
źródło: Moje Miasto Szczecin loker - 30-12-2010, 17:21 Temat postu:
Paniusiu z IC: Pociągi typu Szczecin-Przemyśl 10 lat temu:
LOK-B-B-B-B-A-Wr-A-B-B-B-B-B
to był standard. 4 składy takie jechały. A z Wrocławia do Krakowa LOK-B-B-B-B-B-A-A to był standard.
Wagony niszczeją. Dzisiaj widziałem sporo, w tym ładnych, ze zmodernizowaną kuszetką w Opolu Wsch. A przecież z Opola IC nie wypuszcza żadnego TLK? Dlaczego nie dać tych wagonów do pociągów? Sebcio - 30-12-2010, 17:25 Temat postu:
Takie sceny gdzie pasażerów masa a wagonów mało jest codziennością w TLK. Przez to pasażerowie tracą cierpliwość i przesiadają się do innych środków transportu. Kolej traci... loker - 30-12-2010, 17:35 Temat postu:
Może trochę przesadziłem w moim poprzednim poście, ale składy z dzieciństwa tylko długie sobie przypominam. Nawet sezonowe. 3 wagonowe TLK to pomysł PKP IC. Widać gospodarkę taborem.
A pomyślcie - udupią na stałe wszystkie IR - czyli ile miejsc w pociągach mniej. Czy ktoś zdaje sobie z tego sprawę? wafel - 30-12-2010, 17:42 Temat postu:
NIE przesadziłeś!
Dwa,trzy lata temu Światowid liczył do 12 pudeł w porywach!10 dwójek+2 jedynki.
Był dodatek do tej relacji w postaci 3 pudełek do Jeleniej Góry!
Dobrze że miłośnicy kolejowej fotografii dokumentują długości pociągów! loker - 30-12-2010, 17:45 Temat postu:
Kiedyś nawet był temat o porównywaniu długości składów na forum
Mówisz 12 pudeł - i one były nieźle zapełnione. A pociągów mniej nie było, wręcz przeciwnie.
Teraz zawozi nas Aron B B - bo PKP IC ma nas głęboko gdzieś. andrzej_sz - 30-12-2010, 18:08 Temat postu: loker, na Opolu Wschodnim widziałeś wagony do/z rewizji/naprawy do Taboru Szynowego. Niedaleko od Wschodniego mają swoją siedzibę. A IC nie włączy Ci nic z wagonów po rewizji/naprawie, tak by pasażerowie mogli w nich jechać od razu. Dołaczają ale wagony te jadą wyłączone z użytkowania. Taki paradoks kilka razy już w Opolu widziany loker - 30-12-2010, 19:51 Temat postu:
Moja niewiedza.
A co do składów - zobaczcie to: http://www.youtube.com/watch?v=jAUcRJo3F2k
Obecnie dostawki w EIC, więc kilka złomów, by ten pociąg jakoś zestawić IC szuka... dinxles - 30-12-2010, 20:03 Temat postu:
Ludzie te pociagi nie zostaną wydłużone bo nie ma czym ich wydłużac!
PKP IC dostało tylko 1000 wagonów dla 300 pociągów TLK, z rezerwami to okolo 5 wagonow-max 7 wagonow na sklad,
dlatego jezdza obecnie niektore na 3 wagonach.
Nie mozna ich wszystkich wydluzyc.
Jedyna rada to uruchamiac dodatkowe IR, bo TLK powinny miec po 7 wagonow. Damian Łódź - 30-12-2010, 20:30 Temat postu: dinxles, nie masz racji, PKP IC obecnie posiada ponad 3 tysiące wagonów, to PR posiada ponad tysiąc. loker - 30-12-2010, 20:36 Temat postu:
To co się stało z tymi wagonami?
Na stacjach postojowych widać wiele nieuzywanych wagonów, w Krakowie już menele to odkryli.
Acha... PRy, którym chą udupić IR mają wagony bezużyteczne, bo nie mają lokomotyw....
Rzeczywiście. Przydałby się zewnętrzny podmiot, który skupił by nieużywany tabor. Bo każdy coś ma:
- PRy - wagony
- Cargo - lokomotywy
- producenci potrzebę budowy nowego taboru
I ten podmiot leasingował by, bo każdy coś potrzebuje:
- PRy - lokomotyw
- IC - wagonów i spalinowozów. ET22 na TLK z 16 wagonami. Damian Łódź - 30-12-2010, 20:43 Temat postu: loker, wagony są poodstawiane dosłownie wszedzie, i tak jak właśnie w Krakowie robią za "Hotele". No ale Pan Mędza mówił jakoś niedawno że mają za duzo wagonów o tysiąc i lokomotyw tez ,ale o ile to nie pamiętam. bileciarz - 30-12-2010, 20:51 Temat postu:
Cytat:
A co do składów
To Światowid jeszcze w 2009 roku http://www.youtube.com/watch?v=mZpiKuLDf6kSzymek - 30-12-2010, 21:14 Temat postu:
Generalnie zauważyłem że "typowym" zestawieniem ostatnio jest
LOK-B-B-B-(wars)-A loker - 30-12-2010, 21:19 Temat postu: Szymek, dokładnie. W takcie godzinnym często wystarczy, ale praktyka pokazuję, że na Szczecin-Przemyśl potrzeba więcej wagonów. sasho33 - 30-12-2010, 23:51 Temat postu:
Szymek napisał/a:
Generalnie zauważyłem że "typowym" zestawieniem ostatnio jest
LOK-B-B-B-(wars)-A
Dokładnie, na takich jeżdżą Światowid, Galicja, Mewa. Jedno pudło więcej ma Barbakan i Gałczyński. Exsimus - 31-12-2010, 00:12 Temat postu:
Cuś wam powiem ciekawego.
Jestem na 100% pewny, źródła podać niestety nie mogę, że PKP IC nie ma w tym rozkładzie zamkniętej oferty przewozowej co związane jest z niezamknięciem obiegów wagonów. PKP IC jeździ na czym się da, zbierają wagony z całej Polski, a potem mamy takie kwiatki.
EIC Norwid widziany 24 grudnia w Działdowie miał dwie jedynki z czego ta dryga była czerwona, tak to ta rąbnięta z PR
I taka sama jedynka jechała na EIC Beskidy do Katowic.
[ Dodano: 31-12-2010, 00:13 ]
na EIC Beskidy do Bielska z Warszawy oczywiście w dniu 30 grudnia. sasho33 - 31-12-2010, 00:30 Temat postu:
Wreszcie ktoś powiedział śmiało to o czym wielu z nas myśli od kilkunastu dni.
Ja sam widzę u mnie, że swoje dwa obiegi to ma tylko Przemyślak, Światowid i Gałczyński. Na Mewie, nowym Katowice-Szczecin i Galicji jeździ "beleco" typowe, co się nada to jedzie. Czasami nawet tylko dwie dwójki. Szymek - 31-12-2010, 01:14 Temat postu:
Ale dodatek "B" już od kilku dni jest EU07-469 - 31-12-2010, 01:26 Temat postu:
A na 274 jada (jezdzily) Karkonosze prawdopodobnie z grupa do Gdyni w skladzie:
EP07+WL+A+B+B+WL+B+B+B+B+B+B+A+A. Trzynascie prawie pustych wagonow. R90 - 31-12-2010, 12:47 Temat postu:
Haha, ja caly czas widuje EIC z Poznania czy Szczecina na TLKowskich wagonach, a slyszalem nawet ze w niektorych Eic jechaly zieloniaki Nie wiem, ludzie placa przeszlo 100zl za EIC a maja komfort niczym za 30zl. Nie do pomyslenia. Co do krotkich skladow, to juz chyba norma niestety. Przed zmiana rozkladu przykladowo powiem, bo jest ich wiecej, TLK Bialystok-Bydgoszcz, 16.40 odjzad z Warszawy Centalnej. Masa ludzi a tam 3 albo jak dobry dzien 4 wagony. Ludzie stoja jak bydlo. Moze zamiast jakis Pendolino IC zaiwestowaloby w kupno jakis wagonow Damian Łódź - 31-12-2010, 15:31 Temat postu: sasho33, 48101 ma obieg z d.Sołą. Skład teoretycznie Szczeciński ale wagony z Gdyni są normą. 38106 wagony wrocławskie,szczecinskie, grochowskie, przemyskie.
Szymek, dodatek B powinien byc już na conajmniej 2 tygodnie przed zmianą RJ.
ps. Wyjątkowo wypowiem się dobrze o policji - Panowie gratuluję. Anonymous - 01-01-2011, 15:47 Temat postu:
Ostatnio nawet na EC BWE jechały zielone dwójki. pospieszny - 01-01-2011, 16:01 Temat postu:
Podaj nr poc. i dzień Anonymous - 01-01-2011, 16:35 Temat postu:
23.12.2010, EuroCity Berlin-Warszawa-Express (BWE) 17005 (42) rel. Warszawa
Wschodnia - Berlin Główny
Skład widziany w Rzepinie. Jechały w nim dwie zielone SPOT-owe dwójki. kowal331 - 01-01-2011, 18:35 Temat postu:
Nie wiadomo co powiedzieć,gdy widzi się pociąg TLK mający pojemność miejskiego tramwaju.O ile w tramwajach ścisk można wybaczyć,bo podróż nie trwa zbyt długo,ale kilku(nasto)godzinna jazda w takich warunkach jest czymś niedopuszczalnym.Coraz więcej osób wybiera autobusy widząc w jakich warunkach PKP IC wozi pasażerów.PKSy często podstawiają dodatkowy autobus na dany kurs widząc że jest dużo chętnych.Sam tak swego czasu jechałem z Płocka do Gdańska,gdy kurs o godz 13.00 był obsługiwany dwoma wozami. PKPowiec - 01-01-2011, 18:57 Temat postu: kowal331, to musiał być jakiś wyjątek, np. jakaś duża impreza, bo takie cuda w Płocku to rzadkość. Dave - 15-01-2011, 18:00 Temat postu:
Faktycznie ,to były czasy! Przemyśl - Szczecin to były najdłuższe i najbardziej oblegane składy! Ale to "se nevrati" już chyba!
Aha! O ile w szczycie przewozowym i w wakacje na sezonówkach potrzeba dużo wagonów, o tyle w środku tygodnia czy w soboty, na tych relacjach powyżej, te 3 "dwójki" spokojnie teraz starczają a nawet są wolne przedziały!