woj. wielkopolskie - Linia: Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wielkopolski. DawidCzerwiensk - 11-01-2011, 16:05 Temat postu: Linia: Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wielkopolski.
Dzisiaj tj. 11.01.2011 r.
Około godz. 4:10 na przejeździe drogowo-kolejowym w pobliżu stacji Wrocław Sołtysowice, samochód ciężarowy zerwał sieć trakcyjną i uszkodził 7 słupów w torach nr 1 i 2. W związku z tym na szlaku Wrocław Nadodrze - Wrocław Psie Pole, na odcinku Wrocław - Oleśnica, wystąpiła całkowita przerwa w ruchu pociągów. Za pociągi regionalne wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa, natomiast pociągi międzywojewódzkie kierowane są drogą okrężną przez Leszno, Krotoszyn.
Piszę dlatego, ponieważ ta linia służy pomocą PKP, a z drugiej strony jest ona tak jak by skreślona, ponieważ było wiele planów elektryfikacji tej linii i jak widać nic z tego.
Wszystkie połączenia jakie na niej były w latach 90' czyli np: Żagań/Zielona Góra - Warszawa zostały uwalone, z błahych powodów, jeszcze nie dawno można było spotkać na tej linii skład wagonowy PKP Przewozy Regionalne (2007,2008).
Wszystko za sprawą braku trakcji elektrycznej na odcinku Leszno-Krotoszyn.
Do rzeczy:
Istnieje możliwość pisania jakiś pism do PKP odnośnie tej linii z zapytaniami o przyszłość tej linii ?
Można w jakiś sposób przyspieszyć plany elektryfikacji tego odcinka?
Są tam 2 tory, na każdym jest szlakowa powyżej 70km/h, nie jedna linia kolejowa w Polsce zaelektryfikowana jest w gorszym stanie czyli 30,40 km/h, więc czy nie jest warto walczyć o większą ilość połączeń na tej linii? Martinus - 20-01-2011, 12:43 Temat postu:
W sumie ruch pasażerski jest mizerny przez co masę osób przesiada się na samochody.
Kiedyś co godzinę można było spotkać skład mknący do ostrowa i leszna.
Z drugiej strony widać tam coraz większy ruch pasażerski a biorąc pod uwagę ze od osuszy do leszna mamy trase na 100km/h.
Myślę ze na razie na elekryfikację budżet nie znajdzie pieniędzy. Jest wiele miejsc gdzie wolą wydać pieniądze aby podnieść prędkości z 60 do 100 np.
Ale jeśli udało by się połączyć elekryfikacje wraz naprawą torowiska z Leszna na Zieloną Górę to jest jakaś nadzieja. Odnowiona została by nitka z łodzi do niemiec... i może miało by to większą korzyść.
Pytanie tylko czy ta trasa nie kłoci się z trasami równoległymi powyżej wa-wa-poz-berlin,
a ponizej kraków-wrocław-berlin.