INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Pierwsze sukcesy Kolei Wielkopolskich

arnie2 - 12-01-2011, 15:26
Temat postu:
Koleje samorządowe miały być lekiem na całe zło PEKAPE, chyba jednak nie będą jeżeli pójdzie tak dalej.

Od 29 grudnia 2010 Koleje Wielkopolskie przejęły serwis autobusów szynowych będących własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, które to są w użyciu Wielkopolskiego PR. Powstaniu Kolei Wielkopolskich towarzyszyła medialna hucpa, niestety efekty pracy tego podmiotu już tak szumne nie są. Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja. Aby uzasadnić istnienie tego podmiotu z tak licznym zespołem biurowym postanowiono, iż będzie się on zajmował serwisowaniem szynobusów będących własnością UMWW.

KW nie posiadają zaplecza ani pracowników warsztatowych całą robotę zlecono firmie zewnętrznej. Ot taki zabieg gospodarczy. Doprawdy fatalnie się złożyło, bo wybrana firma za bardzo nie ma doświadczenia w naprawianiu pojazdów szynowych i z 22 pojazdów czynnych jest obecnie 8, czyli jakaś 1/3. Efektem tego jest kursowanie loków z wagonami, loków jest jednak mało i dlatego część pociągów musi być odwoływana.

Doprawdy rzeczywistość przerosła legendę jeżeli chodzi o wielkopolską gospodarność. A jeżeli te gospodarne koleje wezmą się rączo za obsługę regularnego ruchu to może się okazać że połączeń kolejowych dotować już nie będzie trzeba, gdyż połączenia zwyczajnie ustaną jak ustały szynobusy serwisowane przez kolejowe dziecko Wielkopolski. Bo Koleje Wielkopolskie są dzieckiem władz województwa, i to dzieckiem upragnionym. Niecierpliwość nie sprzyja jednak ciąży. Dziecię lekko upośledzone na świat przyszło, z nóżką szpotawą i główką przydużą. Ale to nic, ważne że jest własne a nie cudze.


źródło: pl.misc.kolej
syrenka - 12-01-2011, 15:47
Temat postu:
Bardzo celny komentarz, obfitujący w parę ciekawostek. Że nie mają zaplecza, i komuś płacą za serwisowanie, to nie trudno się domyślić, ciekawe tylko co to za tajemnicza firma? Raczej nie PR?
I tylko 20 osób? Co tak skromnie? Wink
Damian Łódź - 12-01-2011, 15:50
Temat postu:
Jeszcze powinni wynajmowac mechaników, druzyny kond., rewidentów, serwisantów,dyrektorow itp. Cool
syrenka - 12-01-2011, 15:52
Temat postu:
Ale tak będzie, Damian, tak będzie! Oprócz dyrektorów, bo to, wiadomo, podstawa spółki :]
Damian Łódź - 12-01-2011, 15:54
Temat postu:
syrenka, założe się że przyjdą jeszcze do PR po pomoc jak im się tabor rozkraczy by pozyczyc Ezeta...
Emillex - 12-01-2011, 15:55
Temat postu:
A może z tą firmą ma coś wspólnego Jan W.? Evil or Very Mad

[ Dodano: 12-01-2011, 15:55 ]
Damian Łódź, raczej do PKS Poznań,
Damian Łódź - 12-01-2011, 15:57
Temat postu:
Emillex, może bedziesz wiecej zorientowany niż ja: ile maja miec ezetów i ile SZT?
Emillex - 12-01-2011, 16:01
Temat postu:
Damian Łódź, początkowo linię 357 i 356, oraz docelowo, jak narazie 12 ezetów-te które wyremontował UMWW, w tym czerwonym malowaniu. Ile szynobusów? Nie wiem. wiem że jeśli będzie tyle co teraz to uwalą albo jedną, albo drugą linię, jeszcze przed remontem. Mogą też pozbawić Leszno i Piłę rezerwy. Wszystko możliwe-scenariusz najgorszy jest niemalze pewny.
Damian Łódź - 12-01-2011, 16:03
Temat postu:
Emillex, pewnie zrobią tyle obiegow ile jest składów, bedzie awaria i już PKS...KKZ...
Noema - 12-01-2011, 19:49
Temat postu:
Cytat:
Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja.

Nieźle. Spółka jeszcze nie prowadzi działalności przewozowej, a już zatrudnia więcej osób w administracji niż zatrudniały Koleje Dolnośląskie w rok po wyjechaniu na tory. Obecnie w administracji KD pracuje ok. 30 osób, przy czym gwałtowny rozrost biurwy nastąpił pod rządami obecnej prezeski Genowefy Ładniak, która zaczęła ściągać swoje koleżanki z PKP.

W ubiegłym roku przedstawiciele władz samorządowych Wielkopolski i Śląska kilka razy przyjeżdżali do Legnicy, żeby uczyć się od betonu KD jak robi się kolejkę regionalną. Nauka nie poszła w las - w KW zaczęto od mnożenia biurwy.
rew2010 - 31-01-2011, 15:57
Temat postu:
No to warto odnotować kolejny sukces Kolei Wielkopolskich. W przeciwieństwie do Kolei Śląskich, nie posiadają co prawda Certyfikatu Bezpieczeństwa, ale za to mają już swoją, nawet działającą stronę internetową www.koleje-wielkopolskie.com.pl na której można przeczytać nawet wizji spółki:
Cytat:
Spółka Koleje Wielkopolskie będzie sprawnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, realizującym przewozy pasażerskie na obszarze całego województwa wielkopolskiego. Spółka będzie dążyć do podwyższania standardów jazdy oraz świadczonych usług w przewozach regionalnych. Celem Spółki jest wychodzenie naprzeciw potrzebom mieszkańców, zarówno w wymiarze czasowym (np. poprzez dostosowanie częstotliwości kursowania pociągów do potrzeb mieszkańców), jak też w wymiarze jakościowym (np. poprzez wprowadzanie nowoczesnego taboru kolejowego, przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych).

Nowoczesny wymiar Spółki przejawiać się będzie także w świadczeniu wysokiej jakości obsługi pasażerów, w szczególności poprzez zatrudnianie wysoko wykwalifikowanego personelu, cieszącego się uznaniem pasażerów.
Działalność Spółki Koleje Wielkopolskie w dużej części pokryje zapotrzebowanie ludności województwa wielkopolskiego na przewozy do szkół, uczelni oraz miejsc pracy.
Sprawny pasażerski transport kolejowy stanowi ważny czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego danego obszaru. Spółka będzie realizować przewozy pociągami regionalnymi, których sieć połączeń będzie stanowić kluczowy element pasażerskiego systemu transportowego województwa.

Spółka oferować będzie usługi transportowe przyjazne środowisku i stanowiące alternatywę dla ruchu kołowego.

syrenka - 31-01-2011, 16:12
Temat postu:
> Spółka oferować będzie usługi transportowe przyjazne środowisku(...)

Powinni dopisać: "...ale za zdezelowane tory, to my już nie odpowiadamy".

Ciekawi mnie ten wysoko wykwalifikowany personel. Czyżby jednak mieli chęć zatrudnić na stanowiska tzw. robotnicze "swoich" ludzi, a nie odnajmować od PR-ów? Choć i tak wiadomo, ze ten wysoko wykwalifikowany personel to będzie taki sam rzut chętnych na wyższe zarobki, jak było z OPM. :]
Noema - 31-01-2011, 16:14
Temat postu:
syrenka, człowiek wzięty z ulicy nie jest wykwalifikowanym personelem kolejowym. Takiego delikwenta trzeba wyszkolić, przyuczyć, a to kosztuje i trwa kilka miesięcy.
Exsimus - 31-01-2011, 16:25
Temat postu:
Cytat:
W ubiegłym roku przedstawiciele władz samorządowych Wielkopolski i Śląska kilka razy przyjeżdżali do Legnicy, żeby uczyć się od betonu KD jak robi się kolejkę regionalną


Mieli się od kogo uczyć Laughing

Czego się nauczyli?
Boję się wiedzieć, ciekawe czy w KW będą pracowały takie same osoby jak w KD przewrażliwione na punkcie swoje go ja i zachłannie zazdrosne o każdy sukces innej osoby związanej z koleją.
Emillex - 31-01-2011, 16:41
Temat postu:
Zrobię małe podsumowanko co to się działo w tym roku.
Na linii 357 zdażały się dni gdzie na 2 parach pociągów jeździły zaszynobusy w postaci SU45 bądź SU42+2xBh, 2xBhp. Od wejścia nowego rozkładu, na pociągu R-77321/77334 (pierwszy i ostatni Grodzisk-Poznań-Grodzisk) jeździ SU45 z dwusekcyjną bipą. Na linii 356 zimą było wiecej autobusów niż szynobusów. Ne linii z Leszna do Ostrowa równierz jeździły pociągi zastępcze w postaci SU42+2xBh. I teraz pytanie do Pana Wilkanowicza i Jankowiaka-czy gdy szynobusy będą pod rządami KW, przestaną się psuć? A jeśli jakiś będzie mieć czelność, to gdzie go naprawicie skoro nie macie ponoć jeszcze zaplecza? Wtedy co? Totalny paraliż spółeczki będącej "nową jakością? Bezustanne KKZ-y? Jeśli KW rozwinie swoje macki na całe województwo, pożegnamy się z dalekobienymi, międzywojewódzkimi osobówkami do Kołobrzegu, Wrocławia, ZG, Łodzi, Torunia, Bydgoszczy Głogowa. Czy takie jest zamierzenie władz UMWW?
rew2010 - 31-01-2011, 18:42
Temat postu:
Emillex napisał/a:
I teraz pytanie do Pana Wilkanowicza i Jankowiaka-czy gdy szynobusy będą pod rządami KW, przestaną się psuć? A jeśli jakiś będzie mieć czelność, to gdzie go naprawicie skoro nie macie ponoć jeszcze zaplecza? Wtedy co? Totalny paraliż spółeczki będącej "nową jakością? Bezustanne KKZ-y?

Ależ przecież KW już przejęło cały marszałkowski tabor i to KW zajmują się utrzymaniem "sprawności" wielkopolskich szynobusów. Przypomnijmy pierwszego posta tego wątku, który zapoczątkował dyskusje o bieżących sukcesach marszałkowskiego po(d)miotu:
Cytat:
Od 29 grudnia 2010 Koleje Wielkopolskie przejęły serwis autobusów szynowych będących własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, które to są w użyciu Wielkopolskiego PR. Powstaniu Kolei Wielkopolskich towarzyszyła medialna hucpa, niestety efekty pracy tego podmiotu już tak szumne nie są. Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja. Aby uzasadnić istnienie tego podmiotu z tak licznym zespołem biurowym postanowiono, iż będzie się on zajmował serwisowaniem szynobusów będących własnością UMWW.

KW nie posiadają zaplecza ani pracowników warsztatowych całą robotę zlecono firmie zewnętrznej. Ot taki zabieg gospodarczy. Doprawdy fatalnie się złożyło, bo wybrana firma za bardzo nie ma doświadczenia w naprawianiu pojazdów szynowych i z 22 pojazdów czynnych jest obecnie 8, czyli jakaś 1/3. Efektem tego jest kursowanie loków z wagonami, loków jest jednak mało i dlatego część pociągów musi być odwoływana

Aleksandra81 - 31-01-2011, 20:10
Temat postu: PR
Koleje W. z Panem Preziem czapki z głów to nic innego jak PR. Lecz nie chodzi mi drodzy internauci o P. Regionalne tylko Public Relations. Teraz będą zagrywki dla European Community jakie to KW zinformatyzowane, rozwojowe itp.
Ależ na stronie KW mały chochlik się wkradł.
Przewoźnik kolejowy - przedsiębiorca który na podstawie licencji wykonuje przewozy kolejowy lub świadczy usługę trakcyjne. W mojej ocenie wizja jest przedstawiona 5+, ale gdzie misja brak wykonania 2-.
Anonymous - 31-01-2011, 21:37
Temat postu:
@Emillex

Będą się psuć i to jeszcze częściej niż teraz, bo powiedzmy sobie szczerze, są już w dużej mierze wyeksploatowane Język KW ma już dwa kible, z czego jeden osprejowany (jeździ na linii E59 do Krzyża, prawda sasho33 Question ), do tego szynozłomy= żyć nie umierać dla kolesi na stołkach Śmiech

[ Dodano: 31-01-2011, 21:41 ]
Naczelnik Wydziału Techniczno- Eksploatacyjnego:

Jan Wojciński

To się Jasiu W. urządził Śmiech Podobno w Pile jest bardzo niemile wspominany przez dyżurnych ruchu peronowych Śmiech
sasho33 - 31-01-2011, 21:46
Temat postu:
A jeździ, wnętrze a'la SPOT, z zewnątrz już osprejowany (jak oni tego pilnują, skoro na 2 dzień po pierwszym kursie już był zabryzgany?!), codziennie na 100% jeździ na 77823 Poznań Główny 17:53-Wronki 18:41/18:56-Jarocin (77826).
Anonymous - 31-01-2011, 22:00
Temat postu:
@sasho33

A wiesz co się dzieje z drugim kiblem KW Confused (ten nieosprejowany)
sasho33 - 31-01-2011, 22:58
Temat postu:
Też go widuję.
Na rannym 77521 z Jarocina do Wronek (6:10/6:53) i z powrotem do Poznania.
Wojtek - 01-02-2011, 17:38
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie ruszyły... wirtualnie

Pod adresem www.koleje-wielkopolskie.com.pl jest dostępna strona internetowa spółki Koleje Wielkopolskie. Znajdziemy tam podstawowe informacje o firmie, jej misji i celach, władzach i posiadanym taborze, a także potrzebne dane kontaktowe.

„Spółka Koleje Wielkopolskie będzie sprawnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, realizującym przewozy pasażerskie na obszarze całego województwa wielkopolskiego. Spółka będzie dążyć do podwyższania standardów jazdy oraz świadczonych usług w przewozach regionalnych. Celem Spółki jest wychodzenie naprzeciw potrzebom mieszkańców, zarówno w wymiarze czasowym (np. poprzez dostosowanie częstotliwości kursowania pociągów do potrzeb mieszkańców), jak też w wymiarze jakościowym (np. poprzez wprowadzanie nowoczesnego taboru kolejowego, przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych).” – możemy przeczytać na stronie KW.

Koleje Wielkopolskie zostały powołane przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego 28 września 2009 roku. Zadaniem spółki jest wykonywanie kolejowych przewozów pasażerskich w obrębie województwa wielkopolskiego. Prezesem KW jest Włodzimierz Wilkanowicz, były dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Pierwszy pociąg przewoźnika ma wyjechać na wielkopolskie tory jeszcze w tym roku.

źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 05-02-2011, 18:22
Temat postu:
http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/praca.html

Zobaczcie jak się rozkręcają, już szukają ludzi do roboty Smile Zobaczymy co z tego będzie Smile
jankrugielka - 05-02-2011, 20:28
Temat postu: Kilka pytań cdn
Chętnie zmienię pracodawce ale nie rozumiem w ogóle tej oferty:
Oferujemy:
1) Jakie są obowiązujące przepisy ?
2) Czy w obowiązujących przepisach nie ma napisane żeby pociąg prowadzić z zgodnie z rozkładem jazdy.
3) A zgodnie z wos-em i rozkazami pociąg nie ma być prowadzony ?
4) Czemu to maszynista ma dbać o stan techniczny nie ma zaplecza technicznego. Może jak będzie 5 maszynistów po służbie to zrobimy przeglądy.
5) Od kiedy maszynista ma nadzór nad bezpieczeństwem jazdy ? on ma prowadzić pociąg zgodnie z obowiązującymi przepisami. Patrze Ad.1
6) Prowadzenie dokumentacji pociągowej ? Trzymajcie mnie. Evil or Very Mad a kierownik pociągu będzie w okienku wystawiał bilety ?
7) Współpraca ze wszystkimi tak żeby można dojechać Język
Wymagania:
1) Preferowane uprawnienia do kierowania pojazdów trakcji elektrycznych oraz do prowadzenie SA.. To są wymagania czy w końcu co?
2) Preferowane uprawnienia rewidenta nastawinczego dyżurnego ruchu itd. Wszystkich żebyśmy brali kasę i mieli na kogo zrzucić odpowiedzialność. Tutaj tez nie wiem czy to preferowane czy wymagane ;P
Oferujemy:
Nie rozumiem zamysłu pięknego umysłu "Bliskość miejsca zatrudnienia"

[ Dodano: 05-02-2011, 21:00 ]
Tutaj kilka pytań w imieniu kolegów, chciałbym im zaproponować może będzie dodatkowy price na starcie:
Obowiązki:
1) Koledzy mają pracować jako kierownicy pociągów czy sprzątaczki i korzystać z własnego mopa, płynu do mycia okien itd. ?
Wymagania:
1) Dobry stan zdrowia ? chyba jest jakiś papier MI gdzie jest to napisane
2) I tutaj znowu angielski niemiecki to wymagania czy nie koniecznie?
3) Uczciwość ? A czy kadra kierownicza też będzie miała taki punkt w ofercie o prace. I dodałbym jeszcze pracowitość Very Happy z "a leniuchom i krętaczom dziękujemy" tylko ten zapis to niech marszałek doda na nowo Wink

A teraz mały zawijas Smile
Zatrudnienie w równoważnym (...) rozpoczęciu i kończeniu pracy zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy pociągów.
1) Równoważny czas pracy - 12 godzin i nie więcej chyba ze jakiś ktoś nie odjechał z przejazdu (OK)
2) rozpoczęcie i kończenie pracy zgodnie z obowiązującym WRJ np od 5.00 do 17.30 ??
3) podstawienie pociągu punkt 5.00 kierownik przychodzi i jedziemy Smile
4) Praca powinna być zgodna z planem pracy a nie WRJ.
michal26 - 05-02-2011, 23:51
Temat postu:
Cytat:
Uwaga:
W szczególności poszukujemy pracowników z okolic Poznania, Leszna, Krzyża.

Źródło: http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/praca.html

To chyba na coś wskazuje tzn. KW będzie obsługiwało trasy bez trakcji (tj. Leszno - Krotoszyn; Leszno - Jarocin; Leszno - Zbąszynek; Wolsztyn - Poznań) ale czemu Krzyż? Czyżby to była "zapowiedź" pierwszej linii z trakcją, na którą stawia KW (Poznań - Krzyż)?????
pospieszny - 06-02-2011, 00:00
Temat postu:
michal26, Bingo, dlatego też w rekrutacji maszynistów preferowane jest posiadanie autoryzacji na EZT.
Emillex - 06-02-2011, 00:04
Temat postu:
Czemu Krzyż? A Krzyż-Piła. Też możliwe.
sasho33 - 06-02-2011, 00:10
Temat postu:
michal26 napisał/a:
Czyżby to była "zapowiedź" pierwszej linii z trakcją, na którą stawia KW (Poznań - Krzyż)?????


Pierwszej linii z trakcją, na której UWALENIE stawia KW i J.K.
Twisted Evil
Emillex - 10-02-2011, 12:31
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie - od nowego rozkładu jazdy również na linii zelektryfikowanej

1 czerwca ruszają Koleje Wielkopolskie, które 22 szynobusami będą obsługiwać linie niezelektryfikowane w regionie. Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes KW Włodzimierz Wilkanowicz, spółka zamierza także pilotażowo uruchomić od nowego rozkładu jazdy połączenie na jednej linii zelektryfikowanej.

Na razie jednak Koleje Wielkopolskie poszukują maszynistów. Spółka będzie ich potrzebować 60. KW będą negocjować z Przewozami Regionalnymi na temat przejęcia części pracowników.

Niedawno samorząd Wielkopolski podpisał umowę z PESĄ Bydgoszcz na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które będą wykorzystywane przez regionalnego przewoźnika. - Bydgoski producent ma 18 miesięcy od podpisania kontraktu na dostawę pierwszego pojazdu - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.

Prezes Kolei Wielkopolskich brał udział we wczorajszym spotkaniu zorganizowanym przez RBF, poświęconym planom wprowadzenia opłaty dworcowej. Reprezentant KW wskazał, że obecnie przekazywane informacje na ten temat nie podają, za co przewoźnik ma płacić i co stanie się, jeśli Dworzec Polski nie będzie wywiązywał się z zawartej umowy. Prezes Wilkanowicz zwrócił także uwagę na to, że nie ma pewności, iż uiszczone przez niego opłaty zostaną przeznaczone na utrzymanie obiektów w Wielkopolsce, z których korzystają KW. Szef Kolei Wielkopolskich stwierdził również, iż nie ma pewności, czy Dworzec Polski działa w oparciu o ustawę o gospodarce nieruchomościami (jako zarządca nieruchomości) czy ustawę o transporcie kolejowym (jako zarządca infrastruktury kolejowej). Jeśli to drugie, to pojawia się problem - nie jest bowiem jasno zdefiniowane to, czy dworzec jest elementem infrastruktury kolejowej.

Źródło: Rynek Kolejowy

Ciekawy jestem czy jeśli KW będzie obsługiwać Poznań-Krzyż, to czy w wyniku tego znikną pociągi regio Szczecin-Poznań, uruchamiany przez PR.
szymkalisz - 10-02-2011, 18:23
Temat postu:
Podejrzewam, że jeśli Poznań i Szczecin zamówią i zapłacą to PR będą jeździły.

Choć szczerze mówiąc wątpię, żeby Poznań chciał. W większości bedzie to zależało od Szczecina. Kto wie, może wtedy będą skomunikowane w Krzyżu regio Szczecin - Krzyż i KW Krzyż - Poznań
Emillex - 10-02-2011, 20:09
Temat postu:
Ale to będzie moim zdaniem bezsensu. Miedzywojewódzkie połączenia regio cieszą sie zwłaszcza w Wlkp. dużą popularnością. Z powodu fanaberii Krigera i Jankowiaka trzeba będzie się przesiadać i jeszcze przepłacać bo przecież będą 2 osobne taryfy.
geordi - 10-02-2011, 22:43
Temat postu:
i kolejny spadek pasażerów (zgadnijcie ilu nie-mikoli widząc 5min na przesiadkę w Krzyżu to przełknie) gotowy. I cel w postaci zaorania znienawidzonej linii, która nikt nie jeździ "bo idzie przez las" przez K. osiągniety.

Dziękujemy Wielkopolanom za mądry wybór do Sejmiku!
pospieszny - 16-03-2011, 12:42
Temat postu:
Wielkopolska – polepszenie sytuacji autobusów szynowych

Spółka „Koleje Wielkopolskie” informuje, że na dzień 16 marca br. w ruchu na terenie Wielkopolski znajduje się 16 z 22 autobusów szynowych. Jest to więc wynik o ponad 100% lepszy w stosunku do 28 grudnia 2010 roku czyli dnia w którym Koleje Wielkopolskie przejęły utrzymanie autobusów szynowych od Przewozów Regionalnych (PR przekazało w tym dniu 7 szt. sprawnych pojazdów) - podała spółka.

Do pokrycia pełnego zapotrzebowania 18 szt. brakuje więc 2 pojazdów. Z pozostałych 6 odstawionych autobusów szynowych 2 szt. znajdują się w naprawach powypadkowych, jedna sztuka przebywa w PESIE na przeglądzie, 1 szt. w naprawie usterkowej w Kolejach Wielkopolskich (planowane uruchomienie w przeciągu tygodnia). Uruchomienie pozostałych dwóch pojazdów znajduje się po stronie Przewozów Regionalnych (w momencie przekazywania do KW pojazdy te nie były sprawne technicznie).


źródło: Rynek Kolejowy
przewoz - 16-03-2011, 17:20
Temat postu:
Cytat:
Jest to więc wynik o ponad 100% lepszy w stosunku do 28 grudnia 2010 roku czyli dnia w którym Koleje Wielkopolskie przejęły utrzymanie autobusów szynowych od Przewozów Regionalnych (PR przekazało w tym dniu 7 szt. sprawnych pojazdów) - podała spółka.


Poczekamy do następnej zimy, co?
pospieszny - 16-03-2011, 20:45
Temat postu:
Tak, ale już bez Przewozów Regionalnych i ich kultury technicznej w gospodarce taborowej szynobusami Very Happy
sasho33 - 16-03-2011, 21:26
Temat postu:
przewoz napisał/a:

Poczekamy do następnej zimy, co?


Wystarczy do lata. Przyjdą upały +35 stopni, wcześniej oczywiście obowiązkowo woda w chłodnicach zamiast płynu, o! i mamy gotowe: parobus Very Happy , dalej oczywiście odstaweczka.
arnie2 - 16-03-2011, 21:26
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Tak, ale już bez Przewozów Regionalnych i ich kultury technicznej w gospodarce taborowej szynobusami Very Happy


To się uśmiałem. Przypomnę, że w KW nadzoruje serwis Pan Jan W. - poprzednio zatrudniony jako dyrektor eksploatacyjny w PR (potem naczelnik po wyjściu na jaw że jest podejrzany o podkładanie lewych faktur).
Fizycznie w terenie serwisu dokonują pracownicy PR zatrudniony przez zewnętrzne firmy na umowę zlecenie poza godzinami pracy, którym z kolei KW zleca usługi warte setki tysięcy złotych bez żadnego przetargu (w tym za jedną firmą lobbuje pewien Pan poseł SLD z leszna). W chwili obecnej Ci sami ludzie serwisują autobusy z tym, że na koszt faktycznej usługi narzucona jest spora marża bo i administracja KW potężna i znane nazwiska w niej. Najnowszy nabytek to Pełnomocnik Zarządu (jednoosobowego!) były wice marszałek z ramienia PiS Przemysław S. Cóż - KW powinni zmienić nazwę na Kolesie Wielkopolski bo stado znajomych królika jest już tam potężne a pensje powyżej średniej kolejowej znacznie.
anas - 19-03-2011, 17:29
Temat postu:
K W mają siedzibę w budynku Banku więc po kredyty będzie blisko.
Japaw - 23-03-2011, 11:13
Temat postu:
Skoro juz piszecie o kolejach wielkopolskich. To moze tez troche krytyki teraz. Z punktu widzenia mieszkanca innego wojewodztwa. Niby nic waznego ale...nie wiem kto wymyslał malowanie pociagów kolei wielkopolskich, ale chyba nie był trzeźwy. Malowanie jest potworne, żeby nie powiedzieć ochydne. Pomijajac juz fakt ze prawie niczym sie nie różni od malowania PR poza czarnym przodem i herbem województwa na boku. Zero kreatywności i pomysłów. Barwy grobowcowo-stypowe. Teraz jezdza takie potworki EN 57. Moim zdaniem ktos powinien na to uwage zwrócić. Troche życia ludzie.
szmitz - 23-03-2011, 14:57
Temat postu:
Te malowanie za ładne to nie jest i kojarzy z poprzednią epoką.
Koleje dolnośląskie mają ciekawe malowanie.
Na nowo pomalowanych EN 57 ostatnio co kilka dni widzę w Lesznie składy pomalowane sprayem.Na jednym z świeżo w pomalowanych w barwy kolei Wielkopolskich ktoś napisał że wygląda jak w kolorach III Rzeszy.
syrenka - 23-03-2011, 19:46
Temat postu:
Co się martwicie, i tak zaraz zapaskudzą je grafficiarze :]
Emillex - 23-03-2011, 20:01
Temat postu:
syrenka, już to zrobili Wink
http://www.youtube.com/watch?v=03HXsTqisG8&feature=related
Japaw - 23-03-2011, 22:20
Temat postu:
Widze ze pod tym filmikiem tez suchej nitki na malowaniu nie zostawili. Zchrzanione malowanie jest maksymalnie. Zamiast pocisnac jakies zywe kolory i ciekawe logo jak np.zrobiły to koleje mazowieckie to zrobili żenade. Rzeczywiście te pociągi wyglądaja jak za III Rzeszy. Jeszcze tylko sfasty brakuje miedzy reflektorami. Tu sie niestety kolejarze i projektanci z wielkopolski nie popisali.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group