INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Petycja w sprawie wydłużenia kursowania Regio 90134 i 90149

Mestwin - 14-01-2011, 16:54
Temat postu: Petycja w sprawie wydłużenia kursowania Regio 90134 i 90149
Witam,

mam pomysł, by rozkręcić skromną akcję w sprawie wydłużenia terminu kursowania Regio 90134 i 90149, czyli, odpowiednio, Gdynia-Kościerzyna odjazd 9:20 i Kościerzyna-Gdynia 19:53.

W tej chwili oba pociągi kursują tylko w wakacje, ja proponuję, by wydłużyć termin także na weekendy przez cały rok lub chociaż np. 1.IV-31.X.

Jakie są Kaszuby Środkowe (powiaty kartuski i kościerski), to chyba każdy wie i reklamować ich nie muszę. Przy obecnym stanie sieci kolejowej (zwłaszcza nieczynna linia 229) "węglówka" jest jedyną możliwością, by w oparciu o kolej spenetrować te rejony w czasie jednodniowego, weekendowego wypadu. Tymczasem rozkład również w weekendy sporządzony jest w rytmie dojazdu do pracy w dni powszednie, czyli rano dogodny dojazd do Gdyni i po południu powrót z niej. Jeśli chcemy pojechać na Kościerzynę z Gdyni, to poza wakacjami mamy do wyboru tylko 7:45 i 11:53. Pierwszy jest trochę za wcześnie jak na weekend (np. z Wrzeszcza trzeba nań wyjechać 7:07), jadąc drugim jesteśmy np. na stacji Wieżyca prawie o 13:00. Z kolei ostatnie powrotne Regio z Kościerzyny jest już 17:12 - za szybko, zwłaszcza, gdy wiosną zrobią się dłuższe dni; poza tym w takim układzie na to jedno Regio (90147) zwalają się wszyscy wracający i szczególnie w niedziele bywa nieciekawie z możliwością dostania się do pociągu na dalszych stacjach.

Jeszcze kilka lat temu (chyba jeszcze na początku lat '00) kursował osobák z Gdyni ok. 9:00-10:00, zwany w środowiskach turystycznych "rajdowym", wiadomo czemu. Ech, te bipy i kaszubskie widoczki z górnego pokładu... Tym bardziej ucieszyłem się, gdy w ostatnim (czy już w przedostatnim, nie pamiętam) RJ pojawił się wakacyjny "rajdowy" + późniejszy powrotny. Nie powiem, skorzystałem, i frekwencja była jak najbardziej OK. Mają te pociągi być i w tym roku, jak już pisałem na wstępie. Z przyczyn, które opisałem wyżej, myślę, że warto byłoby pójść za ciosem i wydłużyć termin ich kursowania, tym bardziej, że oba przedpołudniowe z Gdyni (90132 i 90136) są, z tego co wiem, prawie zawsze nabite, do tego 90132 odjeżdża teraz w jeszcze bardziej zabójczej porze (wcześniej był chyba 7:55). Kwestia tylko puszczenia 1 dodatkowego szynobusu, niechby nawet i SA103.

Chciałbym zatem wywrzeć jakąś malutką presję na marszałka w tej sprawie, tzn. pisemko + sygnał do mediów.

Wątek zakładam w kilku celach:

- Przede wszystkim wasze uwagi co do samego pomysłu
- Po drogie uwagi co do sposobu realizacji
- Po trzecie i najważniejsze, może udałoby się zebrać choć kilka podpisów, tak by nie było to pismo pod którym będzie tylko moje nazwisko, bo choćby 5 osób to zupełnie inna skala powagi niż tylko moja skromna osoba. Albo niech te kilka osób wysyła pisma każda w swoim imieniu, też będzie dobrze.

Ponadto dwa pytania:

- Jeśli byłaby opcja z kilkoma podpisami na jednym piśmie, to jak zatytułować nadawcę - czy jako ja + "osoby popierające", czy jakaś "Grupa do Spraw... "
- Czy media zawiadamiać o tym od razu, czy dopiero po odmowie marszałka na pierwsze pismo? Bo oczywiście nie mam żadnych złudzeń co do szans powodzenia za pierwszym razem Hmm

Tak więc uprzejmie proszę o uwagi w duchu ogólnego poparcia Very Happy tu w wątku lub na priv.
dinxles - 14-01-2011, 19:15
Temat postu:
Popieram Wink
yusek - 14-01-2011, 19:18
Temat postu:
Ja jestem całkowicie za.
Szynobus by się znalazł nawet jeden czeka w Kościerzynie a mógłby przecież w Gdyni. Nie wiem jak z załogą
Co do tego który wnosi taka sprawę to raczej zgłosić w sądzie rejonowym towarzystwo (czyli najprostsza forma organizacji), która w zasadzie ma tylko nazwę. Co do marszałka. Struk jest bardzo prokolejowy, zresztą zobacz co się dzieje u nas od czasu kiedy w lipcu 2001 samorządy przejęły organizację kolei (sieć jest obecnie w takim samym kształcie a nawet nieśmiało się reaktywuje).

Media to jednak chyba, jeśli odmówi, aczkolwiek jeśli UMWP odmówi to pewnie dlatego, że są chwilowe przejściowe z taborem. Przy okazji spróbuj namówić starostów i wójtów, podając im korzyści płynące dla ich gmin. Niby nie mają nic do kolei ale warto mieć sprzymierzeńców. Bo wiadomo, jeśli będzie czym i po co jechać to i turyści się znajdą.
Pawel_15 - 14-01-2011, 21:36
Temat postu:
Ja jestem za każdą inicjatywą która da więcej połączeń na D29-201 (poza PKM i elektryfikacji). Można by to złożyć pod hasłem Kolej na Pomorze. Podpiszę się pod każdą tego rodzaju inicjatywą, w szczególności pod puszczeniem SKŁADÓW na Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz, na początku w sezonie, potem można i na stałe.
yusek - 14-01-2011, 21:59
Temat postu:
Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz nie da gdyż Gdynia-Kościerzyna ma PR a Kościerzyna - Bydgoszcz Arriva. Ale można postulować Gdynia-Kościerzyna-Chojnice i potem w obie strony wydłużyć?
Pawel_15 - 14-01-2011, 22:03
Temat postu:
A nie mogą się PR dogadać z Arrivą że jedzie jeden pociąg, na jednym bilecie jedzie pasażer i rozliczają się na normalnych zasadach ? Możliwości jest przecież dużo... Gdynia - Kościerzyna jedzie jako PR ze swoją ekipą, Kościerzyna - Bydgoszcz robi jako Arriva ze swoją ekipą...Kwestia CHCENIA dogadania się...
yusek - 14-01-2011, 22:09
Temat postu:
To nie jest takie proste ewentualnie można by się spróbować dogadać tak, że jedną parę ma Arriva a drugą PR ale i tak to nie będzie łatwe. A jeden bilet a nawet wspólne liczenie taryfy już jest.
Pawel_15 - 14-01-2011, 22:28
Temat postu:
Tak, ale w Kościerzynie w kasie nie kupisz biletu na Arrivę co jest moim zdaniem po prostu skandalem. Jest kasa ale nie można kupić biletu na Arrivę... Odnośnie dogadania się to tak jak pisałem, opcji jest wiele, trzeba tylko usiąść i porozmawiać i ustalić co i jak...
Mestwin - 17-01-2011, 22:58
Temat postu:
OK, dzięki za odzew. Stowarzyszenia jakiegoś nie będę zakładał - w końcu chodzi tu tylko o wydłużenie kursowania 1 pary pociągów Smile Mam tylko pytanie - czy w nagłówku pisma mogę to ująć tak: "XY [czyli ja] + osoby popierające" - po czym podpisy byłyby na końcu pod tekstem? Bo parę od znajomej braci turystycznej na pewno będę miał, a jeśli ktoś z was będzie chętny, to w tym lub w przyszłym tygodniu zjawiłbym się kiedyś tam na dworcu we Wrzeszczu z pismem.
yusek - 17-01-2011, 23:03
Temat postu:
Lepiej nie ja tylko my. A co do kresek z poparciem to dwie masz od nas, tylko kiedy byś zbierał te podpisy, żebyśmy zdążyli się wpisać.
Mestwin - 20-01-2011, 15:04
Temat postu:
No to coś tam napisałem, w sumie po prostu przerobiłem stylistycznie pierwszy post z tego wątku. Mam kilka podpisów od znajomych - dużo więcej nie trzeba, chodziło mi po prostu o to, bym nie była tylko ja podpisany pod listem, bo to jednak nie ta siła przekazu. Natomiast po namyśle zrobiłem to jednak w formie "ja + osoby popierające", bo musiał być jakiś adres (podałem oczywiście swój), a gdybym podał jakąś nazwę grupy, to by to było traktowane jak organizacja, a organizacją jednak nie jest.

Gdyby ktoś się chciał dopisać, to będę w sobotę (22.I) jechał z Wrzeszcza do Kalisk, Regiami 70142 i 7729. Będę ubrany w spodnie moro, we Wrzeszczu będę stał na peronie dalekobieżnym, na końcu od strony Gdyni, od ok. 12:30, w Tczewie na peronie 4, też na końcu od strony Gdyni, w Kaliskach raczej nie trzeba będzie mnie szukać Smile
Tomek1990 - 20-01-2011, 21:35
Temat postu:
Kiedy podpisy i gdzie?Very Happy Ja podpiszę;d
Mestwin - 21-01-2011, 08:14
Temat postu:
Tomek - odpowiedź w poście powyżej, a jeśli nie odpowiadają Ci te godziny, to daj znać na priv, jakoś się zgadamy (o ile odpowiada Ci Gdańsk jako miejsce spotkania).
yusek - 21-01-2011, 11:28
Temat postu:
Jeśli chcesz więcej podpisów to mogę się przejść po uczelni i trochę pozbierać.
Mestwin - 22-01-2011, 22:54
Temat postu:
E nie, spoko, co chciałem to już zebrałem, w poniedziałek wyślę.
sebek - 03-02-2011, 14:39
Temat postu:
Szkoda, że nie ma w wekendy połączenia Kościerzyna - Malbork, dwie atrakcyjne turystycznie miejscowości, szczególnie wiosna-lato, długie wekendy, wakacje. Dojazd z Malborka do Gdyni i niezbyt pasujące przesiadki, to pozostaje samochód, a wydaje mi się, że przynajmniej w wekendy od kwietnia do września, powinien być jakiś bezpośredni szynobus czy cokolwiek.
yusek - 03-02-2011, 19:59
Temat postu:
A którędy? Via Gdynia- Tczew czy via Czersk-Tczew?
Mestwin - 03-02-2011, 20:08
Temat postu:
Kościerzyna-Malbork miałoby sens tylko linią 233, a tej już nie ma na tym świecie Crying or Very sad
pbialk - 04-02-2011, 22:58
Temat postu:
Ale jak skończą remont E65 to aż się prosi o szynobus relacji Chojnice-Kwidzyn via Tczew-Malbork. Nawet nie musiałby ani razu czoła zmieniać
sebek - 16-02-2011, 15:21
Temat postu:
Myśle, że wystarczyłoby połączenie Chojnice - Malbork, oraz dogodne przesiadki do Kwidzyna, Grudziądza. Rzeczywiście dziś dojechać z Malborka/Kwidzyna/Sztumu do Chojnic czy Starogardu, to porażka i nie do końca przemyślane skomunikowania w Tczewie i Malborku. Pasażer jak ma jechać z 2 przesiadkami to woli autem a wystarczyły by 2-3 wydłużone składy Chojnice - Tczew do Malborka i dopasowana Ariva na Kwidzyn. Może kiedyś ktos wpadnie na pomysł usprawnienia komunikacji kolejowej wewnątrz województwa?
Kuba_CH - 20-02-2011, 21:12
Temat postu:
sebek napisał/a:
Myśle, że wystarczyłoby połączenie Chojnice - Malbork, oraz dogodne przesiadki do Kwidzyna, Grudziądza. Rzeczywiście dziś dojechać z Malborka/Kwidzyna/Sztumu do Chojnic czy Starogardu, to porażka i nie do końca przemyślane skomunikowania w Tczewie i Malborku. Pasażer jak ma jechać z 2 przesiadkami to woli autem a wystarczyły by 2-3 wydłużone składy Chojnice - Tczew do Malborka i dopasowana Ariva na Kwidzyn. Może kiedyś ktos wpadnie na pomysł usprawnienia komunikacji kolejowej wewnątrz województwa?

Jeszcze w Tczewie nie jest tak źle, pociągi do Chojnic są dość dobrze skomunikowane, w Malborku Arriva już tak nie (zresztą w Chojnicach też dość kiepsko przypasowane są przyjeżdżające pociągi Arrivy).

Co do tego typu połączeń to wydaje się, że dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w naszym województwie istnieją tylko dwie linie. Kościerzyna - Gdynia Gł. i Gdynia Gł. - Hel. Z takim podejściem "góry", to wątpię w takie coś. W lokalnym radiu ostatnio gościł poseł opowiadając o Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Ma dojść też do remontu odcinka Lipusz - Chojnice, tylko, że to na pewno tak szybko się nie stanie i będzie to pewnie ostatni etap gdzieś za 10 lat.
CowboyFromHell - 23-02-2011, 16:02
Temat postu:
Jeśli chodzi o Kwidzyn, to przydałoby się więcej połączeń z tego miasta w inne strony niż tylko Malbork i Grudziądz/Toruń Gł. Jest dużo ludzi z Kwidzyna i okolic, którzy muszą się dostać chociażby w stronę Bydgoszczy czy Olsztyna. Rozwiązaniem tego problemu byłby gruntowny remont i odbudowa dawnej linii na odcinku Prabuty-Kwidzyn-Smętowo, wchodzącej w skład dawnej linii 218 Myślice-Szlachta. Mieszkańcy mieliby alternatywne połączenia z ew. przesiadkami właśnie w stronę Olsztyna od strony Prabut i Bydgoszczy, Inowrocławia czy Poznania od strony Smętowa. Uważam, że Kwidzyn jako węzeł kolejowy został przez PKP i władze województwa zaniedbany, jeśli chodzi o połączenia i komunikację kolejową. Kwidzyn to jest duży ośrodek przemysłowy, działa tu największa fabryka papieru International Paper, która dużo towaru przewozi koleją i właściwie dzięki tej fabryce działa linia Kwidzyn-Prabuty, ponieważ wykorzystuje tę linię do przewozu towarów. Zdaję sobie sprawę, że w związku z nadchodzącym EURO2012 jest wiele ważniejszych projektów, które mają kluczowe znaczenie w obecnej chwili, ale fajnie byłoby, gdyby chociaż władze województwa zainteresowały się sprawą usprawnienia lub przywrócenia do działalności niektórych węzłów kolejowych takich jak właśnie Kwidzyn.
Mestwin - 23-02-2011, 18:52
Temat postu:
Wracając do tego, d czago zacząłem wątek, czyli do petycji: jak się łatwo można było domyślić, (prawie) w 100% klapa. Po dłuższej i zażartej korespondencji sprawa zakończyła się takim oto listem:

W odpowiedzi na E-Mail z dnia 19.01.2011r. dotyczący wniosku o zmianę rozkładu jazdy na odcinku Kościerzyna - Gdynia uprzejmie informuję, iż otrzymaliśmy 16.02.2011r. opinię przewoźnika związaną z przedmiotową korektą.

Operator wyraził zdanie, że Pana propozycja związana z wydłużeniem terminu kursowania pociągów 90134 Gdynia o. 09:40 - Kościerzyna i 90149 Kościerzyna o. 19:32 - Gdynia może nie przynieść spodziewanych efektów, zmiana ta nie zagwarantuje odpowiedniej liczby pasażerów. Chcemy jednak uspokoić, iż podniesiona przez Pana kwestia zapewnienia lepszej komunikacji (zwłaszcza powrót z Kaszub w niedzielę wieczorem) pozostaje nadal otwarta. Nie wykluczamy, iż w nowym rozkładzie jazdy takie połączenie zostanie uruchomione w ramach świadczenia usług publicznych. Jednocześnie chcemy przypomnieć, iż odcinek linii nr 201 Kościerzyna - Gdynia będzie poddany procesowi rewitalizacji/modernizacji w celu poprawy jakości świadczonych usług. Sygnalizujemy, iż w związku z prowadzonymi przez PKP PLK robotami na linii jednotorowej mogą zdarzać się okresy, iż na w/w odcinku może funkcjonować wyłącznie komunikacja zastępcza.

Wracając do korekty układu połączeń po rozmowach z przewoźnikiem i analizie obiegu taboru dostępnego do obsługi w/w odcinka dokonano korekty rozkładu jazdy. Dodatkowa para pociągów na tym odcinku będzie kursować począwszy od dnia 1 III b. r. w dni powszednie.

Rozkład jazdy dodatkowych połączeń wygląda następująco:
1. Kościerzyna o. 13:54 - Gdynia
2. Gdynia o. 16:47 - Kościerzyna

Głównym celem tej korekty jest poprawienie oferty przewozowej dla osób kończących pracę w Trójmieście po godz. 16:00, a także powrót młodzieży kończącej zajęcia szkolne w Kościerzynie.

Z poważaniem
Jakub Cichosz
Departament Infrastruktury
Referat Transportu, Zespół ds. Transportu Kolejowego

Siedziba Departamentu:
ul. Równa 19/21 (Budynek Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego)
80-067 Gdańsk

Adres do korespondencji:
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk
tel. +48 58 32 68 614
fax +48 58 32 68 617

yusek - 25-02-2011, 10:26
Temat postu:
Że niby pasażerowie tych autobusów nie przeszli by do kolei biorąc pod uwagę, że pociąg jedzie 10 minut szybciej. (porównanie relacji Kościerzyna DA-Gdańsk DA i Kościerzyna-Gdynia Główna). Dodatkowo pociąg najpierw zahacza o Gdańsk Osowę, z której jest 15 minut autobusem na Oliwę.

Co do ceny autobus PKS Gdańsk 14,50 PKS Starogard 16,00 (studenci 9,50) PR 13,60 (studenci 6,94)


Autobusy, które mógłby by być zastąpione przez pociąg.
19:40 PKS Gdańsk
19:45 PKS Gdańsk
20:27 PKS Starogard

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group