PKP Intercity - 14,6 mln pasażerów mniej - katastrofalne wyniki PKP IC Noema - 31-01-2011, 18:08 Temat postu: 14,6 mln pasażerów mniej - katastrofalne wyniki PKP IC
14,6 mln pasażerów mniej – katastrofalne wyniki PKP Intercity w roku 2010
Z przedstawionych dzisiaj przez PKP danych wynika, że usług PKP Intercity w roku 2010 skorzystało niewiele ponad 37 mln pasażerów. W całym roku 2009 było to 51,8 mln osób. Oznacza to utratę 28,4% pasażerów, lub inaczej mówiąc spadek liczby klientów o 14,8 mln osób. Tak dramatycznych spadków w ostatnich latach nie było.
Z prezentowanych wcześniej przez PKP Intercity danych wiedzieliśmy już, że przewozy w pierwszych trzech kwartałach 2010 r. zamknęły się liczbą 27,7 mln pasażerów, a okres wakacyjny nie przyniósł poprawy sytuacji. Szczegółowe dane przedstawiamy w tabeli poniżej.
– Nie jest i nie będzie żadnym zaskoczeniem, że zarówno PKP Intercity, jak i Przewozy Regionalne zakończą rok 2010 dużymi spadkami w liczbie przewiezionych pasażerów. Co gorsza, spora część z nich prawdopodobnie skorzystała z usług kolei po raz ostatni. PKP, Ministerstwo Infrastruktury i sami przewoźnicy zajęci byli wzajemnym wymierzaniem sobie ciosów, a klient zszedł na plan dalszy. Marka Intercity runęła w dół po reformie z 2008 r. i ostatnia kampania billboardowa zachęcająca biznes do korzystania z usług przewoźnika, w sytuacji braku odpowiedniej ilości sprawnego taboru i obniżającej się jakości usług, to wyrzucanie pieniędzy w błoto – mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Railway Business Forum.
– Brakuje dokładniejszych danych o zmianach ilościowych w poszczególnych segmentach klientów spółki, ale można przypuszczać, że odchodzą klienci I klasy – często pełniący podobne funkcje płatnicze dla całej relacji, jak pasażerowie I klasy w samolotach – oraz pasażerowie dawnych pociągów międzywojewódzkich, gdzie oferta popsuła się najbardziej. Nowy prezes IC będzie musiał przejrzeć obecny plan restrukturyzacji i zastanowić się czy wszystkie cięcia kosztów będą miały pozytywny wpływ na funkcjonowanie spółki, a przede wszystkim szukać pól do rozwoju i zarabiania. Niestety, przedstawiona propozycja korekty rozkładu jazdy, która ma załatać jako tako braki taborowe, przyczyni się z drugiej strony do kolejnego zwijania oferty firmy i spadku liczby klientów – dodaje Furgalski.
źródło: Rynek Kolejowy audrin - 31-01-2011, 19:59 Temat postu:
Cieeeekawe dlaczego... ET40 - 31-01-2011, 21:24 Temat postu:
I oni chcą "to" sprzedać...tylko kto to kupi? Kiedyś przeczytałem dobre porównanie, nie pamiętam jak to było dokładnie, ale mniej więcej tak to można streścić:
Intercity sprzed reformy Engelhardta: młoda, ładna panna z posagiem i z wieloma potencjalnymi adoratorami.
Intercity po reformie i wchłonięciu OPM: roztyta, stara panna bez posagu.