INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Połączenie Złocieniec - Pyrzyce (bardzo luźna propozycja)

franekswoboda - 01-02-2011, 18:25
Temat postu: Połączenie Złocieniec - Pyrzyce (bardzo luźna propozycja)
Chciałbym zaproponować pewne rozwiązanie w związku z tematami o liniach:
a) Złocieniec - Kalisz Pom. ( http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11866),
b) Stargard - Pyrzyce ( http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10669).

Pomysł opiera się na istniejącym partnerstwie miast Złocieniec i Pyrzyce istniejącym od 09.09.1999r., które zakłada m.in. "(...) wszechstronny rozwój, szczególnie w zakresie ochrony środowiska, wspólnych działań kulturalnych, sportowych i turystycznych oraz wymianę doświadczeń samorządowych" (żródło: http://www.zlocieniec.pl/strony/menu/20.dhtml).

Na wstępie chciałbym zauważyć, że ilość biletów sprzedanych na całą trasę byłaby zapewne znikoma, choć fakt współpracy wspomnianych miast teoretycznie mógłby sugerować co innego. Przywołałem informację o związku Pyrzyc ze Złocieńcem, aby spróbować zmobilizować samorządy, by zadziałały wspólnie, gdyż zbiorcze inicjatywy w kwestiach kolejowych są bardziej efektywne.

Jakie widzę korzyści z uruchomienia takiego połączenia?
1. Pasażerowie ze Złocieńca i Mirosławca zyskaliby możliwość dojazdu koleją do Szczecina (z przesiadką w Kaliszu albo Choszcznie).
2. Ci sami podróżni (+ mieszkańcy Kalisza) zyskaliby możliwość dojazdu do Poznania w krótszym czasie, niż obecnie zapewnia PKS (najszybsze połączenie autobusowe to obecnie 3:17 - koleją z Choszczna do Poznania 1:45 IR, a ze Złocieńca do Choszczna jest (linią 410) 79 km, co przy prędkości 70 km/h dałoby czas przejazdu 68 minut, a przy 60 km/h 79 minut. Zatem nawet przy średniej 60 km/h na szlaku i przyjęciu 5 minut na przesiadkę wychodzi czas 3:09).
3. Pasażerowie z Pyrzyc dojeżdżaliby do Stargardu w porównywalnym czasie z busami.
4. Tym samym pojawiłaby się możliwość dogodnego dojazdu do Poznania czy Gdańska (i dalej) oraz nad morze (Świnoujście, Międzyzdroje, Kołobrzeg na jednym bilecie).

Oczywiście plusy można mnożyć i wiadomo, że dla miłośników kolei znajdzie się ich znacznie więcej. Chodzi o to, by wskazać rzeczywiste korzyści dla pasażerów, którzy choć niekoniecznie zauroczeni transportem szynowym, potrzebują połączeń umożliwiających dojazd do rodziny, pracy, szkoły itp.

---

Nie twierdzę, że opisane powyżej rozwiązanie to dobry (i realny) pomysł, ale uważam, że pozwoliłoby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Pytanie tylko, czy jest szansa, by wykrzesać ten ogień? Czy ktoś z Was (być może z innych województw) mógłby wskazać pozytywne zmiany kolejowe, które zaszły dzięki współpracy miast w ramach umów o partnerstwie?
Groźny Fanatyk - 01-02-2011, 20:29
Temat postu:
Bardzo ciekawy pomysł! Smile

Aczkolwiek już na marginesie - odpowiadając na Twoje pytanie "czy jest szansa, by wykrzesać ten ogień?", należy stwierdzić że takiej szansy obecnie nie ma. Przynajmniej w mojej opinii.
Ale idea sehr gut! Cool
kallies - 02-02-2011, 06:06
Temat postu:
Ja raczej już nie wierzę w reaktywację Mirosławiec - Kalisz , zwłaszcza po ostatnim zalaniu asfaltem tego przejazdu...Za pozwoleniem PLK.Czyli pokazali gdzie mają tę linię...
SM-42 - 02-02-2011, 07:35
Temat postu:
Przeciez napisali zastrzezenie ze gdyby cos ruszulo to maja udroznic przejazd i usunac asfalt.
boyyek - 02-02-2011, 17:31
Temat postu:
Usuniecie asfaltu, to nie problem. Musieliby najpierw reaktywować odcinek Złocieniec- Kalisz Pom. Wtedy można byłoby pomyslec o relacjach.
A tak półżartem. Złocieniec jest również miastem partnerskim Bad Segeberg-(a) w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn w Niemczech. Może jakaś bezpośrednia osobówka:))))))
Wystarczyłoby przedłużyć któryś z pociagów jezdzacych z Lubecki lub Schwerina i minimalnie zmienić trase. Oczywiście zdaję sobie sprawe, ze jest to malo realne a wręcz nierealne:P
Japaw - 04-02-2011, 14:41
Temat postu:
Ja to w ogole jestem za tym zeby odbudowac odcinki i wznowic ruch na linii Stargard Szcz. - Kostrzyn.Paranoja jest dla mnie to ze ta linia ciagle jest w papieach PLK natomiast brakuje odcinka od Barnówka do Lipian praktycznie. Jestem zly na mysl ze wladze Mysliborza chca na nasypie po tej lini zbudowac obwodnice. A pomyslec ze jeszcze w 2001 roku jezdzily tam pociagi.
kallies - 11-02-2011, 09:51
Temat postu:
Tak dla ciekawości -znalazłem kilka fotek z odcinka Kalisz Pomorski Miasto - Biały Zdrój Północny:
http://img251.imageshack.us/img251/9963/zdjcie016640x480.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/6451/zdjcie007640x480.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/6232/zdjcie008640x480.jpg http://img6.imageshack.us/img6/8907/zdjcie009640x480.jpg http://img11.imageshack.us/img11/159/zdjcie010640x480.jpg
Damian Łódź - 11-02-2011, 22:12
Temat postu:
Te ostanie zdjęcia smutne, ale niestety prawdziwe, pomyslec jak by wygladały fotki zrobione kilka lat temu...
sympatyk - 24-02-2019, 22:21
Temat postu:
Uprzejmie proszę Administrację o połączenie w jeden tematów dotyczących linii 410 i nadanie mu nazwy "Linia kolejowa nr 410". Dziękuję.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group