Cytat: |
Niestety pociągi pasażerskie na tej trasie nie pojawią się, z uwagi na zdewastowane urządzenia SRK od Chmielowa do ?Włoszczowic? (na pewno do Staszowa). Nawet przy zamawianiu tras w PLK ta linia nie jest dostępna dla pociągów pasażerskich. |
Cytat: |
Przy niewielkiej dotacji z samorządu świętokrzyskiego (który jakoś specjalnie negatywnie nastawiony do inicjatyw PR nie jest) można by też pomyśleć o wydłużeniu IR Łysica z Kielc do Sandomierza przez Staszów. Nie wiem tylko czy pociąg dałby radę zahaczyć przy okazji o Tarnobrzeg, przy okazji połączenie dalekobieżne zyskałoby to miasto. |
Cytat: |
Co do linii Kielce-Busko Zdrój to faktycznie tak jak piszesz, że niestety fatalny stan torów no i stacje położone kilka km od centrum miasta...
Cóż może kiedyś za klika lat to się zmieni, ale wątpię w to... |
Cytat: |
Teraz PKS z Kielc do Warszawy normalny bilet w promocji PKS Kielce kosztuje 25 zł a pociąg 39 zł więc naprawdę jest różnica i czasowo tyle samo się jedzie więc pociągi znikają od 1 marca bo pewnie frekwencja była niska |
Cytat: |
Promocja Biletu Świętokrzyskiego wypaliła sukcesem no nie ukrywam że jest dobra i dużo ludzi z niej korzysta no ale to i tak jest za mało |
Cytat: |
2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle |
Cytat: |
4. kiedy jedyny raz tam jechałem w 2004 roku czyli krótko przed uwaleniem na pociąg czekał zawsze autobus i z 1 zł dowoził do centrum, powrotnie tak samo, |
Cytat: |
Co do tej linii, pamiętam jedynie pospieszny "Solina" relacji: Warszawa Wschodnia-Zagórz przez Radom, Skarżysko Kamienną, Sandomierz, Stalowe Wolą, Rzeszów i Jasło,a od Jasła jechał w taryfie osobowej, to była piękna trasa szczególnie latem odcinek Skarżysko Kamienna-Stalowa Wola i odcinek Jasło-Zagórz klimaty nieziemskie, było co podziwiać... Również pamiętam nocny pospieszny "Wetlina" Zagórz-Warszawa Wschodnia. Z tych pociągów korzystałem. |
Cytat: |
Już odpowiadam - praca pochłania :/
Pisząc o dewastacji urządzeń SRK miałem na myśli przede wszystkim ilość czynnych stacji/mijanek. Otóż na linii tej nie ma wielu opcji krzyżowań, co ograniczałoby znacznie jej przepustowość. Urządzenia zdewastowane są m.in. na, nieczynnej już, stacji Łążek. Stacja znajdowała się zaraz za mostem drogowo-kolejowym w podtarnobrzeskim Nagnajowie. Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz. |
stmichal napisał/a: |
Rzadko udzielam się na forum ale po wiadomości Zouave postanowiłem się odezwać.
Po pierwsze nie pisz że jest 60 km/h. No bo 60 jest na odcinku Chmielów - Włoszczowice, dalej do Sitkówki jest już 80 km/h. No i do Kielc 100 km/h. |
Cytat: |
Co do ograniczeń to stan linii sukcesywnie się polepsza, jeszcze kilka lat temu mieliśmy 40 km/h na prawie 25 kilometrach(!) linii 70. Teraz został praktycznie tylko krótki odcinek przed stacją Chmielnik oraz w okolicach Staszowa. W drugim przypadku to nie problem bo pociąg "zjeżdża" i tak pod peron przy budynku dworca na bok. 20 km/h występują tylko na przejazdach, co przy EN57 nie jest aż tak uciążliwe bo dużo czasu się na tym nie traci. Po za tym na szeroką skalę jest zakrojona akcja PLK remontów przejazdów tak żeby przywrócić konstrukcyjną prędkość w tych miejscach. Mimo wszystko skróci to podróż o jakieś 2-3 minuty, a sam remont jest ważniejszy dla pociągów towarowych które wypełnione węglem aby zwolnić do 20 a potem ponownie się rozpędzić potrzebują sporo czasu. |
Cytat: |
Jeśli chodzi o Staszów to miałeś wyjątkowego pecha że nikt nie wsiadał. Ja jechałem 4 razy wsiadało od 2 osób do nawet około 20. Dowód że podróżni jednak są:
http://www.youtube.com/watch?v=ul_Rn90uX9o wcale nie było to przed jakimiś świętami. |
Cytat: |
Byle by pociąg jeździł regularnie a w takiej formie myślę że spokojnie się utrzyma. Szkoda tylko że nie ma
postoju w Chmielniku i Sitkówce Nowiny pierwszy to jednak spore miasto gdzie dodatkowo bardzo łatwo dojechać z każdej strony, drugi umożliwiałby przesiadkę w stronę Krakowa bo wbrew pozorom kilka osób tak jeździ mimo niezbyt korzystnej przesiadki w Kielcach. |
Cytat: |
Czyli krótkie elfy w ilości 8-10 par dziennie na odcinku Kielce - Chmielnik, no może na próbę część z nich można wydłużyć do Staszowa. |
Cytat: |
Ale przetrasowanie tego pociągu przez Ostrowiec Świętokrzyski jest całkowicie |
stmichal napisał/a: |
Szkoda tylko że nie ma postoju w Chmielniku i Sitkówce Nowiny pierwszy to jednak spore miasto gdzie dodatkowo bardzo łatwo dojechać z każdej strony, drugi umożliwiałby przesiadkę w stronę Krakowa bo wbrew pozorom kilka osób tak jeździ mimo niezbyt korzystnej przesiadki w Kielcach. |
Cytat: |
Jasne. Z Chmielowa do Włoszczowic jest tylko 87 km, z Włoszczowic do Sitkówki aż 19 km, a w Sitkówce pociąg wjeżdża na linię nr 8, a to już inna para kół. Zdecydowana większosc trasy to 60 km/h, ale prędkości szlakowej, a nie prędkości handlowej. |
Cytat: |
Z Tarnobrzega wyjechał opóźniony o 15 minut, do Kielc miał zajechać na 17.44, przyjechał chyba na 18.10, czyli 10 minut opóźnienia zarobił na trasie. W Staszowie stał może ze 2 minuty, może ciutkę więcej, ale nie 10 minut. Nie wiem, czy opóźnienie nie wynikało z organizacji ruchu, linia ma raczej niewielką przepustowość |
Cytat: |
Napisałem ile pociąg jechał. Między Strzegomkiem a Staszowem na odcinku na wysokim nasypie góra 20 km/h. |
Cytat: |
Dość poweidz8ieć, ze liczba osób, które wsiadły w Tarnobrzegu (nie licząc takiego "podróżnego" jak ja) napawa optymizmem. Pociąg jest przydatny. Dwie osoby koło mnie (obie chyba z Rozwadowa, bo nie wsiadały ze mną) jechały do Katowic, co oznacza, że pociąg jest autentycznie potrzebny. Dlatego napisałem, ze chyba się przyjmie, nawet w takim "syberyjskim" (jeden pociąg na tydzień w te i jeden we wte) układzie. |
Cytat: |
Zgadzam się. Przesiadka do Krakowa jest niezła - 25 minut czekania - 18.10 jedzie Regio. |
Cytat: |
Postoje w Chmielniku, Włoszczowicach i Sitkówce to dobry pomysł - warto je wprowadzić jak najszybciej. |
Cytat: |
Jeśli jesteś stamtąd, napisz wniosek do PRów. Niech wprowadzą zatrzymanie w Chmelniku w obie strony. To w końcu jedna z większych miejscowości na tej trasie, no i w końcu miasto. |
stmichal napisał/a: | ||
Tak ale z tego co napisałeś to pociąg przez całe 116 km jedzie 60 km/h, przynajmniej osoba nie znająca tych terenów tak to odbierze. Na samym odcinku Włoszczowice - Sitkówka Nowiny jedzie dzięki temu kilka (koło 5 minut) szybciej, do Kielc kolejne 3-4 minuty. A to już sumarycznie prawie 10 minut. Myślę że jak na Polskie warunki linie mają przyzwoitą prędkość. |
Zouave napisał/a: |
Przez większość trasy pociąg jechał może 60 km/h, a w kilku miejscach zwalniał do 20 km/h. Za to ruch towarowy całkiem niezły - w stronę Kielc jeden towarowy w Strzegomku, drugi w Grzybowie, w drugą stronę jeden w Staszowie. Po torze LHS-u dwa w stronę granicy. |
Cytat: |
Ograniczeń jeszcze jest sporo, ale nigdzie po za przejazdami skład nie zwalnia do 20 km/h więc nie wprowadzaj w błąd. |
Cytat: |
No chyba, że po ostatnich roztopach podmyło gdzieś nasyp, ostatnio jechałem 2 tygodnie temu od tego czasu mogło się coś zmienić. |
Cytat: |
Myślisz że jeden taki wniosek pisałem? Bez odpowiedzi... |
conen napisał/a: |
Reasumując po elektryfikacji Kolbuszowej konieczna relacja Kielce-Rzeszów i może Kielce-Sandomierz na szynobusach, zaś po ewentualnym położeniu druta na Rozwadów-Lublin także Kielce-Lublin w normalnej odległości /bardzo dobra prędkość na tym odcinku/. |
conen napisał/a: |
Postoju w Chmielniku brak zapewne z uwagi na zły stan peronu. |
Zwrotnicowy napisał/a: |
W 2014 roku od maja do lipca na linii 70 zostanie zmodernizowanych 6 przejazdów kolejowych z POLiŚ
(wymiana nawierzchni torowej i drogowej) na następujących km szlaku. 21,039 km 36,793 km 41,428 km 45,150 km 61,272 km 69,150 km oraz jeden przejazd nie z POLiŚ-u 85,431 km. Na odcinku Rytwainy-Strzegomek 55,746 km-60,726 zostaną wymienione szyny. Jak narazie żadna większa modernizacja nie jest przewidziana na tej linii. |
kruczek napisał/a: |
Już Ci się problem rozwiązał - pociągu nie będzie... szkoda... |
Spaghetti napisał/a: | ||
Częsc do Przemysla bedzie jezdzic nadal... |
Zwrotnicowy napisał/a: |
Od nowego rozkładu coś będzie może [...] IR...także do grudnia w Staszowie tylko towary..przepraszam objazdowy monciak został do popatrzenia |
Krystian napisał/a: |
Pozostaje tylko czekać na upublicznienie skorygowanej i ostatecznej wersji rozkładu. |