Wojtek napisał/a: |
Według informacji kolei czeskich, Pendolino przynoszą każdego roku 300 milionów koron straty. Z tym że SCP jest zyskowne – przychody z biletów pokrywają wszystkie koszty obsługi (drużyna pociągowa, serwis pokładowy, koszty przejazdu po torach i energii). Strata jest generowana przez drogi serwis (...)
Odsetki z wielomilionowego kontraktu są dosyć wysokie, ale olbrzymie straty są przede wszystkim generowane przez pożyczki bankowe za zakup pociągów. |
snajper napisał/a: |
Taryfa dobra dla pasażerów jest dobra !!! Taryfa zmuszająca pasażera do wydawania 100-ileś złotych jest zła. Kolej ma być dla zwykłych ludzi nie dla bogaczy. |
krzysw napisał/a: |
Dobra taryfa to taka ktora zapewnia oplacalnosc przedsiewziecia. Kolej, jak i wszystko inne, ma byc dla ludzi ktorzy moga za nia zaplacic a nie dla zwyklych ludzi. Dlaczego nikt sie nie oburza ze loty samolotami sa za drogie. Kolej to taki sam srodek transportu i obowiazuje te same reguly. Tak jak jednego nie stac zeby co weekend latac na Floryde tak innego nie stac zeby co weekend jezdzic do Garwolina. |
dinxles napisał/a: |
Natomiast model polski jest dość dobry. Bo u nas pociągi IC, EX, TLK są rentowne, nawet czesc pospiesznych w PRu była rentowna bez 240 mln dotacji, a w Niemczech ICE rowniez przynosza zyski, ale sa pociagi co są nierentowne. |