Rozkład jazdy - Korekta rozkładu jazdy pociągów interREGIO Wojtek - 14-02-2011, 12:46 Temat postu: Korekta rozkładu jazdy pociągów interREGIO
Ruszają „studenckie” interREGIO z Lublina do Warszawy. Najbardziej popularne interREGIO kursujące na innych trasach pojadą częściej, niż dotąd lub o lepszych porach. Przewozy Regionalne starają się minimalizować utrudnienia na modernizowanych trasach z Warszawy do Łodzi i Krakowa.
Nowością będą pociągi interREGIO na trasie z Lublina do Warszawy. Weekendowe popołudniowe kursy zostały zaplanowane pod kątem bardzo licznej lubelskiej społeczności studenckiej, a to żacy stanowią największą grupę pasażerów korzystających z sieci połączeń interREGIO. Prowadzone prace torowe wymusiły zróżnicowanie rozkładu i stacji końcowej dla pociągu IR „Bystrzyca” z Lublina, który w piątki będzie dojeżdżał do Warszawy Gdańskiej z postojami na stołecznych przystankach Rembertów i ZOO, a w niedziele tradycyjną linią średnicową (Warszawa Wschodnia, Centralna i Zachodnia).
Ograniczenie przepustowości modernizowanych tras kolejowych wymusiło poważne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów z Warszawy do Łodzi i Krakowa. Na pierwszej z nich codziennie będzie kursowało 10 pociągów interREGIO, a część z nich będzie obsługiwana podwójnymi zmodernizowanymi składami elektrycznymi. Ponadto w weekendy będzie je uzupełniał pociąg IR „Prosna” Warszawa – Wrocław przez Łódź Widzew i Łódź Kaliską. Większość z tych pociągów będzie miała – w porównaniu z obecnym rozkładem – zmienione godziny odjazdów. Tylko jeden popołudniowy pociąg z Łodzi do Warszawy będzie kierowany drogą okrężną z pominięciem Skierniewic i Żyrardowa. Co ważne, mimo zmiany rozkładu, zachowane zostaną wszystkie możliwości przesiadek na pociągi REGIO w Koluszkach i Skierniewicach. Natomiast Centralną Magistralą Kolejową łączącą stolicę Polski z Grodem Kraka od marca będzie jeździło 6 pociągów interREGIO ze zwiększoną liczbą wagonów. Wcześniejsze będą odjazdy z Krakowa i Rzeszowa do Warszawy. Na obu trasach czas przejazdu wydłuży się średnio o 20 minuty.
Z pozostałych zmian warto odnotować wcześniejszą – bardziej atrakcyjną godzinę przyjazdu do Warszawy IR „Brda” z Bydgoszczy i Torunia. Korzystne jest także przesunięcie na porę wieczorną – bardziej dogodną z punktu widzenia powrotu po weekendowym odpoczynku – pociągu IR „Skrzyczne” z Bielska-Białej do Łukowa przez Katowice i Warszawę. Częściej, bo codziennie, a nie tylko w wybrane dni, będą jeździły interREGIO: „Szyndzielnia” z Bielska-Białej do Wrocławia, „Galicja” z Wrocławia do Rzeszowa i „Podkarpacie” z Rzeszowa do Gliwic.
źródło: Przewozy Regionalne Anonymous - 14-02-2011, 18:27 Temat postu:
W przedstawionych tabelkach pokazane jest też skomunikowanie na poszczególnych stacjach ale jeśli chodzi o IR Drwęca który w Jabłonowie jest o godz 7:33 to jest bzdura skomunikowanie z Grudziądzem jest ale dopiero o godz 10:57 ponieważ po kilkunastu latach od 12 grudnia pociąg Arriwy odjeżdza na 7 minut przed przyjazdem IR więć bałagan mamy nadal Anonymous - 17-02-2011, 13:15 Temat postu:
A w ŚZPR pociągi, które miały ruszyć 1 marca, oczywiście ruszą dopiero 1 czerwca. Co to za kur*stwo jest na Śląsku, to się nikomu chyba nie śniło... Radek - 17-02-2011, 21:36 Temat postu:
Ale 1 czerwca to ruszą pociągi, ale chyba Kolei Sląskich?? 19WE - 17-02-2011, 21:41 Temat postu:
A nie może być pełni szczęścia, że i KŚ i ŚZPR ruszą? Tomasz K. - 17-02-2011, 21:42 Temat postu:
O ile wogóle coś ruszy Anonymous - 17-02-2011, 21:43 Temat postu:
Akurat KŚ do połączeń na linii Bytom - Gliwice mają się nijak, bo oni chcą wozić ludzi z Gliwic do Częstochowy, no chyba, że zrobią psikusa i będą wozić ich przez Bytom, co jest tak prawdopodobnie, jak moja wygrana w dzisiejszym losowaniu lotto... Tomasz K. - 17-02-2011, 21:50 Temat postu:
Zgadza się KŚ na początek mają jeździc na najbardziej dochodowych liniach ale gdyby puścili kilka par przez Bytom to poprawiło by ofertę na lini Bytom-Gliwice i wzmocniło by ofertę na linii Bytom-Katowice