INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. opolskie - Busy rzucają rękawicę szynobusom

Wojtek - 14-02-2011, 13:16
Temat postu: Busy rzucają rękawicę szynobusom
Busy rzucają rękawicę szynobusom

Kursujące przez Tułowice oraz Szydłów pociągi relacji Nysa - Opole są przepełnione. Władze Przewozów Regionalnych nie widzą jednak możliwości rozwiązania problemu. Wójt gminy rozpoczął więc rozmowy z prywatną firmą przewozową (LUZ), która miałaby uruchomić dodatkowe połączenia autobusowe – możemy przeczytać w „Nowej Trybunie Opolskiej”.

Najbardziej są przepełnione pociągi kursujące rano i po południu, kiedy młodzież jeździ do szkoły, a dorośli do pracy w Opolu. Jak podkreśla na łamach regionalnej gazety Wiesław Plewa, wójt Tułowic, nowa linia rozładowałaby tłok w pociągach, a w weekendy wypełniła lukę po autobusach PKS.

- Z sołtysami i radami sołeckimi spotkamy się na przełomie lutego i marca. Jeśli będzie zgoda na zaproponowane przez nas kursy wystąpimy do marszałka o zgodę na uruchomienie połączeń - zapowiada Mirosław Domagała, szef LUZ-u. Jak podkreśla, być może nowa linia wystartuje już w maju.

- Pytanie, jakie ceny zaproponuje prywatny przewoźnik, pozostaje otwarte. Można się jednak spodziewać, że… konkurencyjne. Czy Przewozy Regionalne odpowiedzą odpowiednią ofertą, np. “Połączeniem w dobrej cenie”? Lub większym naciskiem na remont tej linii (tu rola UMWO), czyli wpisaniem jej do programu RPO? Zobaczymy. Nic tak nie ożywia rynku przewozowego jak konkurencja. Albowiem – biorąc pod uwagę pogarszający się stan torów na tej linii (V maks. = 40-50 km/h z licznymi zwolnieniami), komunikacja drogowa będzie miała swą szansę – komentuje Robert Wyszyński.

- Przypomnijmy, że na “siostrzanych” spalinowych liniach jednotorowych Opolszczyzny V maks. wynosi odpowiednio: 70 km/h na linii Nysa - Brzeg i 80 km/h na linii Opole - Kluczbork. Linia Nysa - Opole jest najbardziej zdegradowaną technicznie z czynnych linii na Opolszczyźnie, co przy dobrych potokach i aż dwóch mijankach czyni z niej swoisty ewenement na skalę kraju. Ale… do czasu – uważa Wyszyński. - Jeśli prędkość spadnie do 20-30 km/h, co może stać się najdalej za 2-3 lata, “hossa” może się skończyć. I zacznie się “bussa” – dodaje.

źródło: Rynek Kolejowy/Nowa Trybuna Opolska
lxd2bartek - 14-02-2011, 15:26
Temat postu:
to nie lepiej by dać więcej pociągów??co to wogóle za polityka wypełnić luke !!!żenada
eurek - 16-02-2011, 23:17
Temat postu:
Hmm ale przeciez na porannych obiegach smiga SA134... czy aby na pewno ludzie sie w nich nie mieszcza? to ile luda dojezdza? Cosik tu chyba nie tak...
bartii_nysa - 19-02-2011, 12:11
Temat postu:
eurek, wejść to wejdą tyle że w Tułowicach już nie dla wszystkich starcza miejsc siedzących. Na kursach popołudniowych to samo. Np. na tym o 15:13 z Opola o 15:00 ciężko już znaleść miejsce siedzące.
snajper - 19-02-2011, 16:22
Temat postu:
Początkowo szynobusy miały zapas mocy i mogły ciągnąć dodatkowo wagon jak olsztyńskie SA106 które ciągną bonanzy 120A. Dzięki czemu jak jest zapotrzebowanie, można dołączyć wagon. Są też osoby które wolą przestronny wagon z otwieranymi oknami, od upchanego szynobusu w którym latem idzie się udusić. Szynobusowa klimatyzacja przy +30 nie wiele daje, a otwierane okna w wagonie robią przeciąg i jest ok, no i mozna sobie powyglądać. Niestety potem zaczęto robić szynobusy z mniejszą mocą i nie da się dołączyć wagonu. Czesi którzy się znają na szynobusach bo od zawsze produkowali szereg różnych wagonów motorowych to zawsze je robili tak by mogły coś pociągnąć. Np tu jednostka 854 wyjeżdza z Pragi z doczepionym wagonem:

http://img251.imageshack.us/img251/8451/1000409z.th.jpg

Bo Czesi to mądry naród, Polacy już nie koniecznie, a na pewno nie jeśli chodzi o kolej.
yusek - 19-02-2011, 16:43
Temat postu:
A nie można szybko dokupić trochę szynobusów?
eurek - 20-02-2011, 18:00
Temat postu:
Szynobusow jest full juz Very Happy Ale na Opolszczyznie nie ma tradycji doczepiania do nich wagonów czy łaczenia skladów...
ET05 - 20-02-2011, 18:28
Temat postu:
snajper napisał/a:
Początkowo szynobusy miały zapas mocy i mogły ciągnąć dodatkowo wagon jak olsztyńskie SA106 które ciągną bonanzy 120A.


Większość SA ma moc porównywalną z SM42. To czemu choć 1 wagonu nie pociągnie?
yusek - 20-02-2011, 18:38
Temat postu:
eurek napisał/a:
Szynobusow jest full juz Very Happy Ale na Opolszczyznie nie ma tradycji doczepiania do nich wagonów czy łaczenia skladów...


Czas zmienić tą tradycję. A co do doczepienia wagonów to może chodzić o własne ogrzewanie, chyba, że coś i na to zaradzą.
PKPfan - 03-03-2011, 13:07
Temat postu:
Poza Szydłowem i Łambinowicami (czynne mijanki) są jeszcze na tej linii jakieś inne - obecnie zamknięte - a takie, które można byłoby reaktywować?
ty2 - 03-03-2011, 15:53
Temat postu:
Gdy ja pracowałem na kolej to były jeszcze Komprachcice i Tułowice
bartii_nysa - 04-03-2011, 18:31
Temat postu:
obecnie mijanke dało by radę reaktywować tylko w Komprachcicach, w Tułowicach podczas modernizacji przejazdu usunięto kawałek toru (stoi tam skrzynka bombardiera)., niegdyś dodatkowe tory były równiez w Kubicach i Jasienicy Dolnej ale je rozebrano.
PKPfan - 04-03-2011, 20:12
Temat postu:
ty2 i bartii_nysa dzięki za odpowiedź

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group