INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia

Pirat - 24-02-2011, 15:56
Temat postu: Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia
Konduktorzy będą mieli większe uprawnienia

Z dniem 1 marca 2011 r. wchodzi w życie zmiana przepisów ustawy „Prawo Przewozowe” wprowadzona art. 66 Ustawy z dn. 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. W ramach tej nowelizacji rozszerzono uprawnienia osób upoważnionych przez przewoźników do kontroli dokumentów przewozu osób i bagażu - przypomina SKM Trójmiasto na swojej stronie internetowej.

Na podstawie znowelizowanych przepisów w przypadku odmowy zapłaty należności za przejazd i opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu oraz nieokazania kontrolerowi dokumentu tożsamości osoby uprawnione do kontroli mają prawo do ujęcia podróżnego i niezwłocznego oddania go w ręce Policji lub innych organów porządkowych. (podstawa prawna: art.33a ust. 7 pkt 2 i ust. 8 „Prawa przewozowego”).

Do czasu przybycia funkcjonariusza podróżny zobowiązany jest pozostać w miejscu przeprowadzania kontroli albo w innym miejscu wskazanym przez osobę uprawnioną do kontroli.

Odmowa uiszczenia należności za przejazd i okazania dokumentu tożsamości, jak również samowolne oddalenie się podróżnego z miejsca kontroli lub innego miejsca wskazanego przez osobę uprawnioną do kontroli stanowi wykroczenie podlegające karze grzywny. (podstawa prawna: art. 87 a i b „Prawa przewozowego”)

źródło: SKM Trójmiasto / RK
Rodriges - 24-02-2011, 23:29
Temat postu:
Konduktor to coś w rodzaju boya hotelowego. Nawet nie może ukarać podróżnego za palenie papierosów w pociągu. Nie może też np. wystawić mandatu za trzymanie nóg w zabłoconym obuwiu na siedzeniu.
syrenka - 25-02-2011, 12:56
Temat postu:
To prawda, ale dobry konduktor spowoduje, że tych nóg nikt trzymać nie będzie. I nie mam na myśli przemocy. Palenie jest nie do wyplenienia, obojętnie czy mielibyśmy uprawnienia do wystawiania mandatów, czy nie.
inkognito - 27-02-2011, 08:21
Temat postu:
dlaczego na identyfikatorach drużyn konduktorskich brak jest informacji np.Kierownik pociągu /konduktor rewizyjny ? - podróżny ma wiedzieć z kim rozmawia ,do kogo np.składa skargę ?
egon - 27-02-2011, 08:50
Temat postu:
Jeszcze w ubiegłym roku takie informacje były zamieszczone na identyfikatorze.Niestety po wprowadzeniu nowych (aktualnych) ktoś chyba o tym zapomniał.
innocenty3 - 27-02-2011, 11:57
Temat postu:
inkognito napisał/a:
dlaczego na identyfikatorach drużyn konduktorskich brak jest informacji np.Kierownik pociągu /konduktor rewizyjny ? - podróżny ma wiedzieć z kim rozmawia ,do kogo np.składa skargę ?
Głupoty opowiadasz! Na identyfikatorach drużyn jest informacja czy jest to kierownik ,konduktor, czy też kontroler.
inkognito - 27-02-2011, 13:41
Temat postu:
niestety to nie głupoty ! na nowych plakietkach brak informacji.Chodzi oczywiscie o PR.
syrenka - 27-02-2011, 18:05
Temat postu:
innocenty3, być może wajsisi nadal jest taka informacja - na identyfikatorach PR już takowej nie ma. Chyba że ktoś ma starą. Więc trzeba zweryfikować informacje, zanim się użyje zwrotu "głupoty opowiadasz" :/

Jest numer, więc w ewentualnej skardze (a najlepiej pochwale Razz) może po prostu wystarczy użyć zwrotu "Pracownik posługujący się identyfikatorem nr ......." .
witja - 28-02-2011, 19:00
Temat postu:
To jakie dane są na awersie identyfikatora?
alf1923 - 01-03-2011, 09:33
Temat postu:
Cytat:
Konduktor to coś w rodzaju boya hotelowego.

Zaraz sie okaże, że konduktor to coś w rodzaju żigolaka Śmiech
Co do zwiększonych uprawnień, będą one wykorzystywane, przez nadgorliwych pracowników, i to na pewno, u innych pozostanie to na pociągu tak samo jak było zawsze.
Ale miło wiedzieć, że mogę kogoś za "wszarz" ciągnąć, i śmiać sie w oczy, kiedy bedzie krzyczał , że mnie "pozwie na kolegium" Laughing
Wojtek - 01-03-2011, 16:54
Temat postu:
Co to znaczy „ująć pasażera”?

PKP Intercity zwróci się do Ministerstwa Infrastruktury o interpretację określenia „ujęcie pasażera”. Najwięksi przewoźnicy nie zamierzają zmieniać procedur.

Wchodząca dziś w życie ustawa o zbiorowym transporcie publicznym nowelizuje prawo przewozowe w zakresie konsekwencji jazdy na gapę. Od 1 marca osoba, która podróżuje bez ważnego biletu, odmawia przedstawienia konduktorowi dowodu tożsamości i próbuje uciec z miejsca kontroli popełnia przestępstwo.

Konsekwencje ucieczki będą teraz dla gapowiczów dużo dotkliwsze – poza karą za jazdę bez biletu policja może ukarać gapowicza – uciekiniera mandatem wysokości 500 zł, a sąd grzywną do 5 tys. zł.

Przepisy wprowadzają też możliwość ujęcia gapowicza, jeśli ten odmówi wykonania poleceń kontrolera i będzie chciał uciec.

O nowych uprawnieniach kontrolerów biletów jako pierwszy przewoźnik kolejowy poinformowała na stronie internetowej spółka PKP SKM w Trójmieście. Firma podchodzi z nadzieją do nowych uprawnień kontrolerów, bo gapowicze są plagą w SKM (czytaj komentarz na ten temat)

Jeśli uznać Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, za przedstawiciela sektora kolejowego, to ZTM jest drugą firmą, która na swoich stronach informuje (i to obszernie) o nowych uprawnieniach kontrolerów i karach za jazdę na gapę. Można się dowiedzieć, że kontrolerzy będą blokować swoim ciałem drzwi pojazdów, a w razie agresji pasażera będą potrafili odpowiednio zareagować, gdyż ukończyli specjalistyczne kursy samoobrony.

A jak do wejścia w życie nowej ustawy przygotowali się dwaj najwięksi przewoźnicy kolejowi, czyli Przewozy Regionalne i PKP Intercity? Portal KOW zapytał, czy konduktorzy są kierowani na kursy samoobrony lub, czy dostają instrukcje dotyczące ujmowania podróżnych.

Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych, poinformował KOW, że spółka nie zamierza niczego zmieniać w dotychczasowej procedurze sprawdzania biletów.

Na razie nie planuje też żadnych zmian PKP Intercity. Beata Czemerajda z biura prasowego spółki, tłumaczy, że w sprawie nowych przepisów firma będzie jeszcze występowała do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o doprecyzowanie/określenie zakresu pojęcia „ująć”.

- Pamiętajmy, że musimy dbać o bezpieczeństwo naszych pracowników, również o to aby działali w granicach prawa – dodaje Czemerajda.

Resort infrastruktury przygotowuje serię rozporządzeń do ustawy o zbiorowym transporcie publicznym. Prawdopodobnie ministerstwo będzie zmuszone przygotować też rozporządzenie, które doprecyzuje co oznacza „ujęcie” pasażera. Na razie nie wiadomo czy chodzi o trzymanie za ręce, a może krępowanie kończyn. Niedoprecyzowany przepis jest groźny zarówno dla gapowiczów jak i konduktorów, którzy poniosą konsekwencje, jeśli przekroczą prawne granice „ujęcia”.

źródło: KOW
Brajdak - 14-03-2011, 07:16
Temat postu:
Cytat:
dlaczego na identyfikatorach drużyn konduktorskich brak jest informacji np.Kierownik pociągu /konduktor rewizyjny ?


Cytat:
Głupoty opowiadasz! Na identyfikatorach drużyn jest informacja czy jest to kierownik ,konduktor, czy też kontroler.


Cytat:
Więc trzeba zweryfikować informacje, zanim się użyje zwrotu "głupoty opowiadasz" :/

I tak to wygląda jeśli ktoś nie poda dokładnych danych czy informacji. A wystarczyło dodać przez >inkognito< w pierwszym poście kogo to dotyczy! >syrenka<, jeśli już to ajsi

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group