Cytat: |
Przewoźnicy chyba nie zdają sobie sprawy, że takimi działaniami zniechęcają kolejarzy do korzystania ze swoich usług. |
Cytat: |
Nawet pekapiarze pchają się do KD drzwiami i oknami. |
Cytat: |
Za przejazdy prywatne niech każdy płaci ze swojej kieszeni, a jak się komuś nie podoba to niech się zwolni. |
Cytat: |
A jakie zarobki mają kadeciarze? , niższe od pekapiarzy? nie sądze |
Noema napisał/a: |
Ulgi tylko dla pracownika i tylko w 2 klasie. |
Cytat: |
...Pytanie: dlaczego to PKP SA nie wzięło sobie na łeb tego problemu, tylko podzielono emertów pomiędzy spółki. |
Cytat: |
rufio198, oczywiście, że korzystałam z biletów na maxa. |
Cytat: |
Nie masz żadnej wiedzy na ten temat, więc sądzić to sobie możesz o dzisiejszej pogodzie. |
Cytat: |
Ja jednak uważam, że zabranie zniżek w 1 klasie to świetna decyzja, 2 klasa w niczym kolejarzom na pewno nie będzie urągać. |
Lady Makbet napisał/a: |
Skoro już mowa o PLK to tak się zastanawiam co ta ponad 40-tysięczna armia ludzi robi na tej kolei? Na torach ich raczej nie widać. |
nynuś napisał/a: |
Ja powiedziałem że mogę oddać swoją ulgę. Mam ją nomen omen w dupie ale pod warunkiem że dostanę normalną pensję a nie jakieś ochłapy. |
Renee napisał/a: |
Wydaje mi się, że z wykupu uprawnień dochód był całkiem spory. A pracownicy wcale tak nie jeżdżą na potęgę jak to się wydaje. Najczęściej to przejazdy do pracy, potem na wakacje i do rodziny. |
Cytat: |
W dalszym ciągu Zarząd ZPK nie chce uznać podpartego opinią prawną stanowiska strony społecznej zgodnie z którym dotychczasowe Porozumienie w sprawie realizacji ulg przejazdowych podpisane w 2009 roku powinno obowiązywać do 31 grudnia 2012 roku. |
kryniczanin napisał/a: |
Skoro pracownik PKP ma mieć ulgę w PR to normalny człowiek z ulicy powinien mieć prawo wykupić taką samą ulgę w tej samej cenie. PR to nie własność PKP tylko samorządów. |
Lady Makbet napisał/a: |
Iktorn Najwyższa pora z tym skończyć! |
Cytat: |
Osobiście uważam, że uprawnienia do ulgowych biletów w pociągach PR powinni mieć tylko pracownicy PR plus kolejarze z innych spółek pasażerskich na zasadzie wzajemności. |
Lady Makbet napisał/a: |
rufio198, mi pociągi PKP IC do szczęścia potrzebne nie są. W ogóle z nich nie korzystam. |
Lady Makbet napisał/a: |
To kolejarze ze spółek PKP mają więcej do stracenia, bo jednak najwięcej podróżuje się (szczególnie do/z pracy) pociągami REGIO. |
Lady Makbet napisał/a: |
A co do FIP, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PR samodzielnie przystąpiły do FIP. W końcu jest to stowarzyszenie zrzeszające przewoźników. |
Lady Makbet napisał/a: |
Zresztą z biletów FIP korzysta garstka kolejarzy, w mojej sekcji jest to zaledwie kilka osób i większość z nich to młodzież. |
Lady Makbet napisał/a: |
W dobie tanich linii lotniczych bilety FIP tracą na atrakcyjności. |
Cytat: |
I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa. |
Cytat: |
I na sam koniec nie dziwcie się moi Drodzy Kolejarze, że tak się dzieje. Ale mogliście w roku 2000 temu zapobiec - rozbicu na kawałeczki. Wtedy był potrzebny potężny strajk generalny. Teraz trzeba płacić w tym finansowo za swoje błędy. Nie ma już czegoś takiego jak PKP sprzed 1 września 2001. |
Lady Makbet napisał/a: |
I nie wyjeżdżaj mi tu Iktorn z Niemcami czy z innymi krajami, bo np. w Niemczech jest wielu przewoźników spoza DB i pracownicy tych spółek nie mają żadnych ulg w pociągach DB i vice versa. |
Cytat: |
Cofnij się jeszcze o jakieś 2 lata. Do słynnego strajku maszynistów w 98 roku. To wtedy była ostatnia szansa na uratowanie czegoś z dawnego PKP. |
Cytat: |
Nie wiem czy wiesz jak wtedy szef ,,Solidarności'' p. Kogut nazwał ZZ Maszynistów który zaczął strajkować- m.in wyzwał ich od post-komunistów i odmówił przyłączenia się do strajku.Zresztą nie ma co się dziwić- wtedy rządziła AWS - partia którą p. Kogut gorąco popierał razem ze swoim związkiem. |
Cytat: |
To w 98 zaczęto dzielić PKP na małe kawałki za czasów ministra transportu T. Syryjczyka. |
Iktorn napisał/a: |
Ale nie powinno się też zabierać ulg pracownikom np PKP Energetyki czy PKP PLK w PKP Intercity. Skoro to jest jedna Grupa PKP to powinno się traktować parowników jednakowo. |
Cytat: |
W PKP miał 2,5 tyś. na rękę w prywatnej ma 6 tyś na rękę. Więc o czym my mówimy? |
scarlett27 napisał/a: |
Torreador, prawie za darmo to jeżdżą kolejarze a nie ich rodziny. Poza tym nie zapominaj, że za studia niestacjonarne trzeba płacic, więc siłą rzeczy te dorosłe dzieci kolejarzy pracujące zarobkowo przeznaczają większośc swojej pensji na opłaty, a i utrzymac też się trzeba. |
TomekM napisał/a: |
Mnie martwi to, że - o ile dobrze zrozumiałem propozycje zmiany w PUZP - kolejarze nadal będą mogli praktycznie za darmo podróżować w 1 klasie czyli nici z poprawy komfortu w 1 klasie... |
Cytat: |
Torreador, nie mierz wszystkich tą samą miarą. |
Torreador napisał/a: |
A co to kogo obchodzi, że ty płacisz za studia. Zachowujesz się jak byś był z innej epoki. Miałeś do wyboru studia bezpłatne, twoja sprawa nikt cie nie zmusza. |
Cytat: |
A tak poza tym jeśli chcesz być długotrwale bezrobotnym to studiuj, studiuj sobie tylko nie bądź potem na socjalu. (...). Teraz studiowanie to nie powód do dumy i szpanu ale powód do zastanowienia, czy to ma sens, czy nie robię sobie kuku a potem będę krzyczał jak oparzony, że nie mam pracy np. w biurze. |
Cytat: |
Codziennie dojeżdżam do pracy koleją i w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki. |
Cytat: |
Uważam, że nie powinno być żadnych zniżek na 1 klasę ani dla kolejarzy, ani dla posłów czy senatorów |
Cytat: |
w 1 klasie jest zazwyczaj tłoczniej niż w 2 klasie a większość miejsc jest zajmowana przez osoby pracujące na kolei i posiadające zniżki. |
Victoria napisał/a: |
Posłów i senatorów mamy w sumie 560. Nie żałujmy im 1 klasy, w końcu są to przedstawiciele naszego narodu. Kolejarzy uprawnionych do prawie darmowych przejazdów jest ponad 100 tysięcy i to oni stanowią najliczniejszą klientelę 1 klasy. |