INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Taryfowe absurdy

Wojtek - 03-03-2011, 14:14
Temat postu: Taryfowe absurdy
Taryfowe absurdy

Chcesz pojechać taniej PKP Intercity do Katowic? Kup sobie bilet do Czech! – pisze na blogu Barbara Małyska.

Miłośnikom kolei PKP Intercity sprawiło niemiłą niespodziankę i znowu podniosło ceny biletów na połączenia krajowe. Jak podaje spółka w lakonicznym komunikacie, w zależności od długości trasy, ceny biletów jednorazowych na przejazd w drugiej klasie w TLK wzrosły od 30 groszy do 2,50 zł, natomiast w EIC od 70 groszy do 4,30 zł.

Co to oznacza dla pasażerów? Ano tyle, że np. za bilet Express InterCity w drugiej klasie do Katowic zapłacimy 103 zł + miejscówka 12,50 zł.

Co można zrobić, gdy chcemy podróżować taniej, ale upieramy się, żeby był to pociąg PKP Intercity wyższej kategorii? Jest na to rada – o czym informuje jeden z naszych czytelników – jeśli zamierzamy wracać do miejsca wyjazdu, kupmy bilet na EuroCity relacji… Warszawa – Bohumin przez Katowice w obie strony. Co prawda, do czeskiego Bohumina z Warszawy są koleją 392 km (do Katowic tylko 298 km), ale za przejazd pociągiem EC w obie strony zapłacimy jedynie ok. 144 zł. Cena ta zależna jest od kursu euro, więc może być nieco wyższa lub niższa, ale i tak zawsze otrzymujemy 40-procentową zniżką na bilet w tę i z powrotem.
W komunikacji krajowej brak jest zniżek na zakup biletu powrotnego i nic nie wskazuje na to, żeby się to miało jakoś w najbliższym czasie zmienić. Dlatego bilet na połączenie EIC Warszawa – Katowice w obie strony 2 klasą kosztuje nas 231 zł (2 x 103 zł + 2 x 12,50 zł miejscówka).

Jeśli więc kupimy bilet na EC, zaoszczędzimy aż 87 zł! Taki bilet ważny jest przez miesiąc, a podróż powrotną można odbyć w dowolnym terminie.

Podobnie taniej wyjdzie zakup biletu z Warszawy do Berlina (a nie do Poznania) czy do Lichkova (a nie do Wrocławia). Jeśli wybieramy się do stolicy Wielkopolski, a wiemy o tym nieco wcześniej, to można też kupić bilet w promocyjnej cenie do Berlina – na każdy pociąg BWE jest kilka za 19 euro, a następnie za 29 euro.
A może nasi czytelnicy znają jeszcze inne kolejowe absurdy? Zapraszam do komentowania i podsyłania swoich propozycji na tańsze podróżowanie.

źródło: KOW
gotard - 03-03-2011, 19:45
Temat postu:
Ciekawe co teraz wymyślą, żeby uniemożliwiać takie przejazdy...
Noema - 03-03-2011, 20:01
Temat postu:
Takich absurdów taryfowych jest znacznie więcej. Na przykład bilet na odcinek Zgorzelec - Gorlitz w pociągu RE kosztuje 7 zł. Ale wydając 20 zł na bilet Euro-Nysa możemy przez cały dzień jeździć do woli pociągami, komunikacją miejską i PKS-owską na całym obszarze ZVON (powiaty Gorlitz i Bautzen), w całym Kraju Libereckim i w kilku polskich powiatach (mniej więcej teren byłego woj. jeleniogórskiego).

Więcej: http://pkp.boleslawiec.pl/zvon/
witja - 03-03-2011, 22:33
Temat postu:
Hmm, nie jestem z tamtych rejonów, ale nie widzę tu absurdu. Jak ktoś chce jechać tylko jakąś konkretną trasę to zapłaci 7 zł, a jak chce jeździć więcej wybierze bilet wieloprzejazdowy.
Robikon - 04-03-2011, 09:44
Temat postu:
Ja kupuję taki bilet w Czechach np. Bohumin-Warszawa i z powrotem wychodzi ok. 80-85 pln, w taryfie TCV można jechać każdym pociągiem bez miejscówki i na dodatek ma się zniżkę 40 %.

[ Dodano: 04-03-2011, 09:45 ]
ps.To jest chore żeby bilet międzynarodowy był tańszy od krajowego.
Anonymous - 04-03-2011, 12:05
Temat postu:
Robikon, Jak euro był po 3,40pln to dopiero był horror!
Anonymous - 04-03-2011, 12:08
Temat postu:
W ogóle cała taryfa IC to jeden wielki absurd- bilet normalny na TLK na odległośc 10 czy 15 kilometrów- 10 złotych. Bilet na odległośc 1000 km, czyli sto razy dalej- niecałe 100 złotych. Bilet na IC na odegłość 100 km- 100 złotych. 300 km- 120 złotych. O reszcie nie wspomne, sami wiecie jak to działa.
Brajdak - 04-03-2011, 22:17
Temat postu:
A cóż w tym dziwnego? W PR jest to samo a i na świecie także. I tak jest "od wieków". Im dalej jedziesz tym masz taniej.
Anonymous - 04-03-2011, 22:24
Temat postu:
I co, mądre to ? Przeciez to wynika z czasów odległej komuny, kiedy chodziło o to:

Wysoka cena pospiesznego na pierwszych kilometrach- żeby ludzie kupowali bilety na pociagi osobowe, nie pospieszne, na odleglosc np. 20 km. Stad brak progu 1-20 km w pociagach pospiesznych,obecnie TLK.

Wysoka cena ekspresu- jak wyzej, żeby nikt nie jezdzil ekspresem na odleglosc 100 km, bo bedzie blokowal miejsce komus, kto by pojechał 500km. Tyle że teraz w pociagach moze starczyc miejsca i dla tych i dla tych. Co szkodzi PKP Intercity wozić ludzi za 5 zł na odleglosc do 20 km ? Przeciez 10 zł nikt nie da, juz lepiej dolozyc i taksowka jechac.
Rev - 05-03-2011, 17:02
Temat postu:
gotard napisał/a:
Ciekawe co teraz wymyślą, żeby uniemożliwiać takie przejazdy...

Już wymyślili - obowiązkową miejscówkę do EC i EIC także do biletów międzynarodowych.
loker - 05-03-2011, 17:57
Temat postu:
A na jakiej podstawie ta miejscówka jest teraz obowiązkowa? Bo to międzynarodowe przepisy określały, że konduktor nie może sprzedawać miejscówek na miejsca siedzące do biletu międzynarodowego.
Anonymous - 05-03-2011, 20:13
Temat postu:
No wlasnie, dzis polecialem na dworzec, zeby kupic do Katowic przez Bohumin i chcieli rezerwacje na podroz tam, chociaz na powrot juz nie. Kreca, jak nie wiem co. Szlag mnie trafil i odeszlem, bo cena wyniosla 153 zl w obie strony + 14,17 zl za miejscowke "tam". Niby wciaz taniej, ale jednak juz nie tak bardzo i chyba bede sie tlukl TLK
A juz sie cieszylem na Wasz genialny pomysl...
Rev - 05-03-2011, 20:43
Temat postu:
loker napisał/a:
A na jakiej podstawie ta miejscówka jest teraz obowiązkowa? Bo to międzynarodowe przepisy określały, że konduktor nie może sprzedawać miejscówek na miejsca siedzące do biletu międzynarodowego.

Zmieniono przepisy międzynarodowe. Teraz, wg polskiego załącznika 4 do SCIC-NRT, p. 4 (s. 5), na każdy przejazd w EC i EIC miejscówka jest obowiązkowa nawet do biletu międzynarodowego lub wewnętrznego NRT.
Aktualna treść załącznika:
http://intercity.pl/pubfile/SCIC-NRT-dodatkowe%20warunki%20obowi%C4%85zuj%C4%85ce%20przy%20odprawie%20na%20PKP.pdf
Dave - 06-03-2011, 15:06
Temat postu:
Brajdak napisał/a:
A cóż w tym dziwnego? W PR jest to samo a i na świecie także. I tak jest "od wieków". Im dalej jedziesz tym masz taniej.


Nie na całym świecie, bo w Czechach czy na Słowacji chyba też dalekie podróże są dość drogie i tam nie obowiązuje taryfa degresywna. Płaci się w miarę proporcjonalnie do przejechanego odcinka. Stąd kilka km kosztuje tam grosze.
falent - 06-03-2011, 16:37
Temat postu:
dzwonilem dzis na informacje z pytaniem czy na ofertę "wspólny przejazd" jest zniżka 51% pani powiedziała, że jak najbardziej.
W kasach okazało się że nie ma technicznej możliwości wystawienia takiego biletu bo pozostało stare stare zniżki 37 %. Ludzie gdzie my żyjemy? Jak to możliwe, że firma udziela sprzecznych informacji?! To jest jakiś totalny absurd. Kto pracuje na infolinii? Żałuję bardzo, że nie zapisałem nazwiska tej kobiety :/
Szymek - 06-03-2011, 17:51
Temat postu:
Dave, tak samo jest w Holandii
falent, Ano niestety tak jest, i to jest wina czysto techniczna... i co gorsza... nikt sobie nic z tego nie robi... (a więcej ulg nie przydziela w tej ofercie...) Jak chcesz to napisz skargę... może wtedy się ktoś za to weźmie...

[ Dodano: 06-03-2011, 17:55 ]
Warto dodać że takich "niedasizmów" w systemach dystrybucji biletów jest znacznie więcej...

Albo ciągle "dwudniowy" termin ważności, na wspólnym bilecie/przejeździe ... Cool
Robikon - 06-03-2011, 22:07
Temat postu:
W Czechach płaci się za przejechane kilometry nie ma widełek i to jest moim zdaniem sprawiedliwe.
Anonymous - 06-03-2011, 22:19
Temat postu:
W Kuj Pomie też tak jest od niedawna Smile
nynuś - 07-03-2011, 00:44
Temat postu:
Bo to jest prawidłowe myślenie. Pasażera gówno obchodzi czy jedzie osobowym czy ekspresem w Czechach. Kupuje bilet i wsiada do tego co podjedzie.W pociągach SuperCity Pendolino cena za bilet jest taka sama z tą różnicą że jest to jedyny pociąg dziennego kursowania gdzie miejscówka jest obowiązkowa i kosztuje 200 KĆ. Ale każdy wybiera to co chce. Bez dopłat Os , Sp,R,Ex,IC,EC Smile z dopłatą SC. Można? Pewnie że można. Trzeba chcieć tylko:)
falent - 07-03-2011, 08:15
Temat postu:
Czy może mi ktoś łaskawie wytłumaczyć dlaczego kupując w kasie bilet na IR Wrocław-Zgorzelec płacę 12,59 zł a w internecie za tą samą trasę wychodzi 15,43 zł

Kolejny absurd :/
psim - 07-03-2011, 08:27
Temat postu:
falent, podejrzewam że sprzedano Ci bilet w ofercie promocyjnej "Sąsiedzi" (19). Tylko ta końcówka groszowa coś mi się nie zgadza, czy mógłbyś wskanować lub sfotografować bilet z kasy?

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=12662

Obecnie ta oferta nie jest jeszcze dostępna w IPR.
falent - 07-03-2011, 12:14
Temat postu:
bilet jest prawdopodobnie wystawiony na REGIO.

Czy to w ogóle możliwe, żeby kobieta w kasie coś takiego zrobiła? Nie ma pociągów Regio Wrocław-Zgorzelec... wyraźnie prosiłem na Regioekspress

Czy we Wrocławiu w kasie mogę wymienić ten bilet na bilet w promocji sąsiedzi czy muszę dokupić przejściówkę przez granicę?

Bardzo proszę o odpowiedź bo dziś jadę nocnym do Wrocławia a potem kierunek Drezno
psim - 07-03-2011, 14:09
Temat postu:
A faktycznie, cena wygląda dokładnie jak REGIO. W takim razie spokojnie wymień ten bilet na bilet w ofercie 19, do punktu granicznego.
falent - 07-03-2011, 14:26
Temat postu:
czy jest jakiś przepis, że kasjerka musi wymienić mi bilet? Kiedyś miałem sytuację, że kobieta w kasie pomyliła się wystawiając bilet i mogłem dokonać wymiany tylko w tej kasie w której bilet zakupiłem. To było dla mnie bardzo dziwne.
Oby tym razem nie było problemów
psim - 07-03-2011, 15:10
Temat postu:
Po prostu, w ramach zwykłej wymiany biletów, bez potrącania odstępnego - bo zamiana na inny bilet na tę samą trasę.

Na upartego mógłbyś też dokupić dopłatę do tego biletu, ale wtedy do normalnego, a nie do "Sąsiadów" Śmiech
sebek - 08-03-2011, 08:00
Temat postu:
Panowie, wczoraj też przeczytałem ten artykuł że taniej kupić do Bohumina. Tak do końca nie łapie tematu, czy kupując bilet np.Bohumin - Gdańsk - Bohumin, np. Sobieski-Kaszub lub Praha-Norwid w relacji Bohumin-Gdańsk, płace taniej niż Katowice - Gdańsk? oraz czy kupując bilet międzynarodowy, musze od razu z rezerwacją miejsca(Sobieski 6zł, Kaszub 12,50)
Bilet w obie strony EIC Klimczok Katowice - Gdańsk to 2x 134zł=268zł
Czy przejazd Bohumin - Gdańsk wyjdzie rzeczywiście taniej jadąc nawet 2 pociągami w których są obowiązkowe rezerwacje(Sobieski - Kaszub, Praha - Norwid).?
Oczywiście biorę pod uwagę zakup w obie strony.
kond345.. - 08-03-2011, 09:35
Temat postu:
Z biletem międzynarodowym wychodzi tak:
Według jizdenka.cz bilet relacji Bohumin - Gdańsk w obie strony kosztuje: 46,80EUR na 2 klasę, lub 70,20EUR na 1klasę, do tego dochodzą miejscówki, przy kombinacji Sobieski - Kaszub do Gdańska trzeba doliczyć 3EUR za miejscówkę na Sobieskiego (pociąg powracający z zagranicy więc miejscówka po 3 EUR, a nie 6,10 zł, no i 12,50 na Kaszuba). W drugą stronę Norwid - Sobieski, czyli 12,50 + 6,10. Na dzień dzisiejszy kurs EUR w kasach PKP wynosi 1EUR=4,05zł. No to liczymy.

2 klasa:

(46,80EUR + 3EUR) * 4,05 = 201,69 + 31,10 = 232,79zł za przejazd w taryfie międzynarodowej.

122zł * 2 + 12,15 + 12,50 + 12,50 + 6,10 = 287,25zł za przejazd w taryfie krajowej

Różnica: 54,46zł

1 klasa:

(70,20EUR+3EUR) * 4,05 = 296,46 + 31,10 = 327,56zł za przejazd w taryfie międzynarodowej.

165zł * 2 + 12,15 + 12,50 + 12,50 + 6,10 = 373,25zł za przejazd w taryfie krajowej

Różnica: 45,69
sebek - 08-03-2011, 19:43
Temat postu:
dzięki za wyliczenie cen w rel.Bohumin - Gdańsk, jest naprawde sporo taniej, choć z drugiej strony to nasze oferty krajowe powinny być atrakcyjniejsze przy zakupie biletu tam/powrót
sympatyk - 30-12-2012, 18:41
Temat postu:
Jakże mocno się dziś zdziwiłem gdy w nocnym pociągu "Pomerania" (Przemyśl)-Kraków-Szczecin obsługa ODMÓWIŁA MI wydania biletu na poc. TLK w rel. Ostrzeszów-Gniezno twierdząc że MOŻE TYLKO DO POZNANIA Z ADNOTACJĄ "DALEJ", a później samą tylko różnicę w cenie na odcinku Poznań-Gniezno mam sobie dokupić w kasie lub bez dopłaty u konduktora Shocked bo jest to jakiś nowy przepis. Czy to faktycznie prawda?
P.S. Po przesiadce faktycznie tak się stało Surprised
siwiutki91 - 30-12-2012, 18:47
Temat postu:
bo tak jest..
grzesik56 - 30-12-2012, 20:27
Temat postu:
no to wymyślili kolejną głupoote.Zdecydowanie bardziej za różne dziwactwa obrywa się PR-om,a jak widać IC jest w tej kwestii liderem
winograd - 30-12-2012, 20:40
Temat postu:
Niestety w IC konduktor może wydać bilet tylko po trasie pociągu, który prowadzi. To już dłuuugo obowiązuje...
sympatyk - 21-05-2017, 20:17
Temat postu:
Dyskryminacja w PKP Intercity. "Dlaczego za bilet kupiony przez internet muszę płacić drożej niż w kasie?"

"Kupując bilet online, muszę zapłacić za niego więcej niż za taki sam bilet kupiony w kasie. Bo w internecie nie można kupić biletu łączonego, z przesiadką" - pisze w skardze do PKP Adrian Szulżyk z Wrocławia. To stary problem, z którym Intercity nie radzi sobie od lat.

Więcej:

http://wyborcza.biz/biznes/7,147743,21829389,dyskryminacja-pasazerow-pkp-intercity-dlaczego-za-bilet-w.html?disableRedirects=true#BoxBizLink
Anonymous - 19-08-2017, 16:07
Temat postu:
Dziś odkryłem kolejny taryfowy absurd. Na odcinku Koluszki - Skierniewice w pociągach osobowych ŁKA są honorowane bilety na pociąg Regio. Jednak chcąc jechać Sprinterem nie ma możliwości dopłaty do biletu na pociąg Regio, tylko trzeba kupić osobny bilet. Natomiast posiadając bilet na pociąg osobowy ŁKA możliwość takowej dopłaty jest.
Ralny - 03-11-2018, 09:05
Temat postu:
Absurd PKP Intercity. Przekroczenie linii na mapie kosztuje 100 złotych

Mimo, iż pociąg TLK Wydmy kursował jedynie w okresie wakacji, absurd tego połączenia dobrze pokazuje, jak kupując bilet, można znacznie przepłacić. Za przejazd kilku kilometrów po terytorium Czech możemy zapłacić nawet 100 złotych.

Czytaj więcej:
https://zbiorowy.info/2018/10/absurd-pkp-intercity-przekroczenie-linii-na-mapie-kosztuje-100-zlotych/
sympatyk - 29-04-2024, 20:35
Temat postu:
PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje.

– Sytuacja, w której PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi i jeszcze samo sobie w ten sposób szkodzi, ograniczając sprzedaż biletów na dłuższe trasy, nie może mieć miejsca – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury i zapewnia, że resort już szuka rozwiązania tego problemu.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-konkuruje-z-operatorami-regionalnymi-resort-analizuje-118574.html
Tymczasowy - 09-05-2024, 21:20
Temat postu:
Już są skutki tego analizowania bilety tanie zniknęły bezpowrotnie. Koleje regionalne są drogie na ogół z jednego powodu: mają przerost zatrudnienia na stanowiskach dyrektorskich.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group