INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych

Arek - 11-03-2011, 14:47
Temat postu: PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych
Przewozy Regionalne pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych

- W najbliższym czasie zamierzamy zredukować park naszych lokomotyw spalinowych o 76 sztuk - poinformował członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce", zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy". Jak podał, obecnie 78 lokomotyw spalinowych PR nie posiada ważnych świadectw sprawności technicznej.

Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat).

- Park lokomotyw spalinowych jest przestarzały i w znacznym stopniu wyeksploatowany. Dlatego planujemy zredukować nadmiar pojazdów - podkreślił Nowakowski. - Dla celów eksploatacyjnych spółka zamierza eksploatować lokomotywy SP32, SU42 oraz część lokomotyw manewrowych - stwierdził Robert Nowakowski.

Członek zarządu Przewozów Regionalnych określił także zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne, jakie wykazuje przewoźnik w związku z połączeniami uruchamianymi w rj 2010/2011 na 35 pojazdów. Na mocy umowy PKP Cargo udostępnia PR 33 lokomotywy elektryczne ET22, będące obsługiwane przez drużyny trakcyjne samorządowego przewoźnika. Przewozy Regionalne korzystają także z lokomotyw PKP Intercity, udostępnianych do obsługi pociągów na trasie Terespol - Brześć oraz maszyn CD - na trasie Międzylesie - Kłodzko.

źródło: Rynek Kolejowy
EU07-469 - 11-03-2011, 22:08
Temat postu:
To w tym momencie pociągi PR na wagonach w trakcji spalinowej będą jeździć maksymalnie setką... Ech, czas chyba odkopać plany Luxtorpedy, jeśli chcemy mieć IR na liniach spalinowych...
mikiyee - 11-03-2011, 22:39
Temat postu:
Kilka su45 dostosowanych do 120km/h mogliby zostawić.
psim - 11-03-2011, 22:41
Temat postu:
Ponoć Rosjanie wrócili do prac nad atomowozami, może kopsnąć im na modernę kilka SM42 i SU45 żeby w nich stos doinstalowali? Rolling Eyes (wrócą AU500 Curie-Skłodowska i AP601 Atomexpress)
snajper - 11-03-2011, 23:22
Temat postu:
Mam nadzieje że jakieś SU45 trafią do skansenów.
ET05 - 12-03-2011, 17:01
Temat postu:
W zamian powinni zainwestować w tabor - kupić jakieś jedno- i dwuczłonowe SA albo leasing loków na prąd?
Damian Łódź - 12-03-2011, 21:24
Temat postu:
Oj zarządzie PR - rozdupczyc to jest łatwo ale odbudowac to już się nie da...
sheva17 - 13-03-2011, 11:39
Temat postu:
To dobra decyzja. Zauważcie, że postój loków dość sporo kosztuje, a ponad 100 km/h spalinówki praktycznie nie mają gdzie jeździć. Koszty trzeba ciąć, ot rynkowa rzeczywistość. Wypada mieć jednak nadzieję, że jakieś loki trafią chociażby do muzeów.
jubikej - 13-03-2011, 12:05
Temat postu:
SU45 powinni kilkanascie oszczedzic/zmodernizowac mogliby wtedy jakies IR zrobic na trasach bez druta
yusek - 13-03-2011, 12:14
Temat postu:
Ludzi PR mają 132 lokomotywy pozbywają się 76, więc 56 będzie jeszcze w ruchu.
Adams - 13-03-2011, 14:24
Temat postu:
jubikej napisał/a:
SU45 powinni kilkanascie oszczedzic/zmodernizowac mogliby wtedy jakies IR zrobic na trasach bez druta


Dokładnie. Aż się prosi żeby wydłużyć IR Łużyce do Zgorzelca i uruchomić tam drugie IR do Warszawy. Przecież to niemałe przygraniczne miasto jest pozbawione wszelkich połączeń dalekobieżnych. A przecież 26 kilometrowy odcinek Węgliniec-Zgorzelec na bezdruciu nie byłby aż taki kosztowny.

Zgorzelec to tylko przykład który mi się nasunął, ale w Polsce takich miejsc jest znacznie więcej min Zamość, Chojnice, Grudziądz, a w sezonie IR mogłyby jeździć do Helu czy Łeby.
pospieszny - 13-03-2011, 15:24
Temat postu:
Cytat:
To dobra decyzja.

Jasne, potem już tylko przetarg na obsługę pociągów trakcją spalinową i lament że Cargo zdziera bo jakby tak mieli swoje własne.....
nastawnik - 13-03-2011, 17:08
Temat postu:
SU45 - bardzo dobra lokomotywa ale tylko gdy jest na rękach (znam ją z własnego doćwiadczenia). Przy szybkości 120 km/h w kabinie maszynisty mniej rzuca niż w ET22 przy 100km/h. Jeśli planowa obsługa ją polubi to potrafi się odwdzięczyć. Po podziale lokomotyw w PR-ach nie było planowych maszynistów i to spowodowało , że bardzo szybko zaczeły sie sypać a pracownicy warsztatowi robili wszystko by maszyna wyjechała tylko za punkt kontrolny. Nie usuwanie drobnych usterek bardzo często zamienia się w dużą usterke a w efekcie koszty , defekt lub nawet nieopłacalnoćć naprawy. Dlaczego decydentami w sprawie pojazdów trakcyjnych są laicy , mający bardzo czesto ukończone przyśpieszone szkoły średnie lub studia licencjackie o kierunku zarządzanie i marketing lub resocjalizacja. Gdzie są absolwenci uczelni technicznych ?
EU07-469 - 13-03-2011, 18:29
Temat postu:
Na Węgliniec- Zgorzelec faktycznie, tam jest 120 na szlaku, a to pociągną tylko szynobusy. Ale na Gdynia-Hel chyba wystarczająca by była SP32. Na upartego na Zgorzelcu też by była wystarczająca, choć nie wykorzystywałaby maksymalnych parametrów linii.
Adams - 13-03-2011, 20:08
Temat postu:
No proste że byłaby wystarczająca. Węgliniec - Zgorzelec to zaledwie 26 km więc nawet jeśli taki IR jechałby wolniej to różnica czasowa nie byłaby zbytnio widoczna. Ważne że Zgorzelec miałby bezpośredni pociąg dalekobieżny. O frekfencję byłbym spokojny, bo najlepszym dowodem że z tej lini ludzie chcą korzystać są wiecznie zapchane RE Wrocław-Drezno.
Pawel_15 - 13-03-2011, 21:31
Temat postu:
I w taki sposób kolejna zima się zemści. Rozkład pisany pod setkę, szynobus nawali i zamiast dać jadącego wspomnianą setkę fiata to da się nieco wolniejszą SM42, znów będą opóźnienia i tłumaczenia + przeprosiny za 32 tysiące.

Zamiast ciąć te nieużywane SU45 to je wyremontować, dać konkretne połączenia IR i działać. Puścić jakiegoś IR przez Chojnice, Zgorzelec, Grudziądz i inne tego typu miejscowości. Ludzie będą tym jeździli no i lokomotywy ocaleją...
BR232 - 13-03-2011, 21:46
Temat postu:
Zamiast ładować forsę w przestarzałe i nieekonomiczne Suki, lepiej aby wyremontowali wszystkie SP32.
Skoro dzisiaj 78 lokomotyw nie ma ważnej rewizji, to skreślenie 76 sztuk jakoś wielką tragedią nie będzie.
xzielak - 13-03-2011, 22:16
Temat postu:
Pawel_15, gdybyś wiedział jakie to są koszta utrzymania szrota jakim jest SU45 Smile
pospieszny - 13-03-2011, 22:18
Temat postu:
xzielak, Oświeć nas, to może być ciekawe.

Ile kosztuje i czemu szrot ?
Pablo2912 - 14-03-2011, 00:22
Temat postu:
A po co remontować SU 45, lepiej wynająć BR 232 lub BR 218 od Niemców.
Pawel_15 - 14-03-2011, 14:27
Temat postu:
Pewnie, lepiej dać zarobić obcemu albo względnie dać komuś w łapę i niech jeździ u nas obcy tabor.
Kuba_CH - 14-03-2011, 17:25
Temat postu:
Adams napisał/a:

Zgorzelec to tylko przykład który mi się nasunął, ale w Polsce takich miejsc jest znacznie więcej min Zamość, Chojnice, Grudziądz, a w sezonie IR mogłyby jeździć do Helu czy Łeby.

Oczywiście popieram, cały czas się dziwię dlaczego przez Chojnice spółka PR nie puszcza żadnego IR? Mógłby jechać taki np. przez województwo Kujawsko - Pomorskie (np. zahaczałby o Bydgoszcz, Toruń), kto tam chce się tłoczyć (dosłownie) w szynobusie Arrivy jak do wyboru miałby np. skład SU42 + 4x bdhpumn. Nie mówię by jechał w tej samej porze co prywaciarz, ale ich rozkład ma dziury i to można wykorzystać.

Nawiązując do głównego tematu, to z Chojnic pewnie znowu ubędą jakieś lokomotywy. Obecnie żadna nie jest wykorzystywana do pociągów Regio, czasem Arriva lubi sobie wypożyczyć jakieś SU42 z wagonami bo przecież szkoda by się marnowały Język
Jednak coś zostać na pewno zostanie. Wagony są i nic tylko stworzyć jakieś InterRegio.
Pawel_15 - 14-03-2011, 18:18
Temat postu:
Przez najbliższe 10 lat to tam dużo się nie zmieni. Kierunek z Chojnic na Bydgoszcz i Więcbork może zapomnieć o pociągach PR. Ale IR jadący przez Chojnice, Tucholę, Wierzchucin, Bydgoszcz i gdzieś dalej by się przydał. Tak samo jak by się przydał IR Kostrzyn - Tczew.

Co do lokomotyw Chojnickich to będzie lament jak latem będą upały i się ludzie usmażą w PESACH no i za rok na zimę jak nic nie będzie chciało odpalić. Wtedy zobaczą że braki są bolesne, zamiast trzymać kilka w rezerwie to wolą je pociąć a potem lamentować. I pomyśleć że jeszcze 5 lat temu Chojnice kojarzyły się z SU45 i Bipami i z niczym innym.
yusek - 14-03-2011, 19:17
Temat postu:
No niekoniecznie a Kościerzyna-Chojnice bardziej jednak się kojarzy z SU42+120A+120A+120A (taki skład był jeszcze jak Lubiana robiła na 3 zmiany na pełnej mocy podobnie zresztą jak stocznia w Gdyni.

A co IR to może kierunek Gdynia-Kościerzyna-Czersk-Chojnice-Piła-Poznań?
Kuba_CH - 14-03-2011, 19:37
Temat postu:
Lokomotywy jakies muszą być, bo o ile na helskiej wątpie bym ujrzał latem wagonowe składy, to jednak TUR czy Regio 77420 i 77432/3 (Chojnice - Gdynia Główna - Chojnice przez Tczew) to wątpie jednak by latem jeździłby tylko szynobusy lub opcja SA103 + 120A + SA132 / 131

Jest jedna rzecz na której najbardziej mi zależy w kwestii stacji Chojnice. Prócz jakiś pociągów IR, chciałbym by UMWP pod względem taborowym zakupiło coś nowego dla Chojnic, nie pogardziłbym SA138 na najbardziej obłożone połączenia jeżeli mają już jeździć te szynobusy. No i stworzenie takiej porządnej siatki lokalnych połączeń, prócz tego co mamy obecnie by doszły bezpośrednie pociągi do Słupska / Ustki, powrót pociągów do Nakła nad Notecią, powrót pociągów do Bytowa ze skomunikowaniem na pociągi Chojnice - Kościerzyna w Lipuszu, bezpośrednie połączenie z Gdyni / Helu również i przez Kościerzynę, pociąg z kierunku Trójmiasto (najlepiej przez Tczew) między 22:00 a 00:00.

yusek napisał/a:
No niekoniecznie a Kościerzyna-Chojnice bardziej jednak się kojarzy z SU42+120A+120A+120A (taki skład był jeszcze jak Lubiana robiła na 3 zmiany na pełnej mocy podobnie zresztą jak stocznia w Gdyni.

A co IR to może kierunek Gdynia-Kościerzyna-Czersk-Chojnice-Piła-Poznań?

No a teraz do Lubiany wszyscy pracownicy którzy dojeżdżają pociągiem spokojnie mieszczą się w SA103...

O, a to to też byłby dobry IR ;-)
REXus - 14-03-2011, 19:50
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
Lokomotywy jakies muszą być, bo o ile na helskiej wątpie bym ujrzał latem wagonowe składy

A ja wątpię, by zostały same SZT. Nie ma ich tyle w naszym województwie. Ponadto do Helu w lecie chyba muszą iść piętrowe, bo ludzi jest mnóstwo, a mijanki niezbyt długie. A częstotliwość kursowania nie poprawi się na pewno.
yusek - 14-03-2011, 21:31
Temat postu:
Helska musi mieć loki bo tam jeżdżą (przepełnione) Bipy. W sumie zastanawiam się kiedy do Bipy dołożą 120A.
Duża pojemność też jest potrzeba na Turze szczególnie w piątki.
Loki są potrzebne jako holowniki uszkodzonych jednostek, więc też kilka będzie musiało być w zapasie. W sumie się dziwie czemu w każdym z węzłów nie stacjonuje jeden lok.

Co do zakupów szynobusów to raczej UMWP w najbliższych miesiącach nic nie kupi. Kupuli nie dawno 6 sztuk dodatkowo trzeba kolej metropolitalną robić, trochę więc kasy pójdzie. Aczkolwiek jak będziemy jeździć i kupować bilety to może z czasem trochę kasy się znajdzie.

Co do połączeń pomiędzy pomorskim a kujawsko-pomorskim raczej nie liczę już się pomorskie wkopało z połączeń do warmińsko-mazurskiego.
Kuba_CH - 14-03-2011, 21:57
Temat postu:
REXus napisał/a:
Kuba_CH napisał/a:
Lokomotywy jakies muszą być, bo o ile na helskiej wątpie bym ujrzał latem wagonowe składy

A ja wątpię, by zostały same SZT. Nie ma ich tyle w naszym województwie. Ponadto do Helu w lecie chyba muszą iść piętrowe, bo ludzi jest mnóstwo, a mijanki niezbyt długie. A częstotliwość kursowania nie poprawi się na pewno.

No fajnie by było, ale pewnie będą łączyć, SA138x2, takich pojazdów jest cztery, także będą jeździć w trybie "tam i powrót" i tak w kółko. Tak jak myślę, że zrobią. Skoro na TUR-a wsadzili SZT to i tu można się spodziewać różnych rozwiązań. A jak będzie to się przekonamy latem, ale jeżeli te "chojnickie" pociągi do Gdyni będą na składach wagonowych, to jest nadzieja, że wtedy będzie jechał dalej na Hel (pociąg o 4:04 z Chojnic wydłużona relacja na Hel z wagonem rowerowym)

yusek napisał/a:

Co do zakupów szynobusów to raczej UMWP w najbliższych miesiącach nic nie kupi. Kupuli nie dawno 6 sztuk dodatkowo trzeba kolej metropolitalną robić, trochę więc kasy pójdzie. Aczkolwiek jak będziemy jeździć i kupować bilety to może z czasem trochę kasy się znajdzie.

SP32 wymanewrowały jakiś czas temu do Krzyża (te sprawne), chciałbym, żeby już nic nie ubyło.

A jak już UMWP kupowało to mogło zrobić to tak by te pociągi również mogły pojawiać się na Regio do Chojnic, a nie że są przywiązane tylko do Kościerzyna - Gdynia Gł. - Hel. Niektóre R Chojnice - Tczew - Chojnice są pełne i aż się prosi o trzyczłon. Dobrze, że jeszcze te DH są, wygodne pojazdy.
REXus - 14-03-2011, 22:23
Temat postu:
Kuba_CH napisał/a:
No fajnie by było, ale pewnie będą łączyć, SA138x2, takich pojazdów jest cztery, także będą jeździć w trybie "tam i powrót" i tak w kółko.

Pojadą na bardzo wczesnych i bardzo późnych pociągach pojedynczo. Reszta wzmocni pozostałe linie.

Trakcję wielokrotną SZT na tej linii przerabialiśmy któregoś roku. Za mało. Może na jednym obiegu 2xSA138 się uda wepchnąć, natomiast nie da się uniknąć składów wagonowych.
EU07-469 - 14-03-2011, 23:18
Temat postu:
Pamiętajmy też o sezonach PIC-u na helskiej. Choć ci raczej dogadają się z kargulami o SU46. Ale pamiętam, że nawet PIC pożyczał od PR SP32, tyle że na kudowiankę.
yusek - 14-03-2011, 23:22
Temat postu:
A czy czasem pociągi IC na helskiej nie są zbyt długie na SP32?
EU07-469 - 14-03-2011, 23:32
Temat postu:
Większa część wagonów zostaje w Gdyni, z tego co mi wiadomo. Do Kudowy wjeżdżały trzy albo cztery wagony. A przy obecnej długości PIC-owych pociągów więcej niż 4 wagony do Helu- przynajmniej z Jeleniej Góry- jechać nie będzie.
19WE - 15-03-2011, 19:58
Temat postu:
Do kudowy 3 wagony? WOW.

Ja w ciągu ostatnich 5ciu lat zawsze trafiałem na dwa wagony.
EU07-469 - 15-03-2011, 22:10
Temat postu:
Rozewie jeździło z Kudowy na trzech- dwie dwójki i jedynka. Karkonosze z Kłodzka jechały na dwóch. Przynajmniej ja tak trafiłem.
railman93 - 16-03-2011, 12:57
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
Pamiętajmy też o sezonach PIC-u na helskiej. Choć ci raczej dogadają się z kargulami o SU46. Ale pamiętam, że nawet PIC pożyczał od PR SP32, tyle że na kudowiankę.


Przecież IC będzie targać składy swoimi SM42 po helskiej.
Jacwing - 17-03-2011, 00:09
Temat postu:
Pablo2912 napisał/a:
A po co remontować SU 45, lepiej wynająć BR 232 lub BR 218 od Niemców.


Poczciwe Fiaty nie są takie nieekonomiczne.Przy składach 3-4 wagonowych żadan lok nie jest ekonomiczny-no może SM-42,ale jak Fiat ma za sobą 8-9 wagoników i V ro0zkladowa 80-1000km to wtedy pokzują na co ie stać.
sympatyk - 29-07-2019, 21:15
Temat postu:
Przewozy Regionalne sprzedają trzynaście lokomotyw.

Przewozy Regionalne prowadzą przetarg na sprzedaż dziewięciu lokomotyw SP32 oraz 4 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Nie trzeba ich złomować po zakupie.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-sprzedaja-dziewiec-lokomotyw-92884.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group