fisch napisał/a: |
Dlaczego PKP Cargo S.A. nie może kupić akcji, np. DB lub SNCF, a odwrotnie, a jakże? |
Pirat napisał/a: |
Nawet 2 mld zł za przejęcie PKP Cargo |
Henryk napisał/a: |
Na szczęście prywatyzuje się majątek. Personel można wymienić |
porciak napisał/a: |
Nie ma paktu gwarancji pracowniczych w PKP Cargo
Nieczystość całej sprawy i pytanie o intencję działań ww. części strony związkowej, która podpisała się pod „Protokołem ustaleń”, przywołuje wydany komunikat prasowy SKK NSZZ „Solidarność”, w którym czytamy (za portalem wnp.pl): Związki zawodowe w PKP Cargo uzgodniły z zarządem spółki treść pakietu gwarancji pracowniczych, którego przyjęcie jest warunkiem prywatyzacji polskiego przewoźnika towarowego. Pakiet zostanie jednak podpisany dopiero wtedy, kiedy jego kształt zaakceptują organy korporacyjne PKP S.A. i PKP Cargo oraz Ministerstwo Skarbu. - Zakończenie negocjacji nad kształtem treścią pakietu nie oznacza jego podpisania. Podpiszemy dokument dopiero wtedy, gdy prezes Cargo uzyska odpowiednie zgody korporacyjne. Gdybyśmy zrobili to teraz, uruchomione zostałyby procedury prywatyzacyjne, po czym PKP S.A. lub Minister Skarbu mógłby zakwestionować kształt pakietu i pracownicy Cargo zostaliby na lodzie - mówi Henryk Grymel, szef Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność. Wynika z tego komunikatu, że SKK NSZZ „Solidarność” i KKZZ zakończyły już negocjacje, zaakceptowały treść przedłożonego Paktu Gwarancji Pracowniczych i jedynie oczekują zgody od strony pracodawcy (PKP CARGO S.A.), właściciela (PKP S.A.) i rządu (Ministerstwa Infrastruktury, nie Skarbu), by móc podpisać Pakt Gwarancji Socjalnych dla pracowników PKP CARGO S.A. Powstaje w obecnej sytuacji pytanie: w czyim imieniu działają te związki zawodowe – w imieniu pracodawcy, czy pracowników PKP CARGO? Czy chcą zagwarantować pracownikom jak najlepsze uprawnienia i zabezpieczenia socjalne na wypadek prywatyzacji spółki, czy chcą się przypodobać właścicielowi i zarządcom PKP CARGO? Czy decyzje o żywotnych sprawach pracowniczych w tych związkach podejmują już pracodawcy, czy nadal szeregowi członkowie związku – pracownicy kolejowi? Stronie pracodawcy i właściciela zależy na jak najszybszym przeprowadzeniu procesu prywatyzacji, którego warunkiem koniecznym jest podpisanie Paktu Gwarancji Pracowniczych (przytaczając za dziennikiem „Rzeczpospolita” z dnia 26 października: – Bez podpisania paktu gwarancji minister nie wyrazi zgody na prywatyzacje – zastrzega Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej. – Proces trwa i w naturalny sposób zaraz przejdziemy do kolejnego etapu, jakim jest przeprowadzenie due diligence w firmie – mówi Massel). Prywatyzacja zaś jest potrzebna tylko i wyłącznie po to, by spłacić zadłużenie PKP S.A. oraz przyczynić się do zasypywania dziury budżetowej państwa. Gwarancje socjalne pracowników – z punktu widzenia pracodawcy i właściciela – nie mają większej wagi, co gorsza – zbyt wygórowane mogą odstraszyć potencjalnych kupujących. W zaistniałej sytuacji działacze SKK NSZZ „Solidarność” i KKZZ okazują się być użytecznymi idiotami rządu i pracodawców, gdyż występując 19 października br. z protestem wobec rozpoczęcia procesu due diligence w PKP CARGO niecały tydzień później sami go umożliwiają. Spekulować tylko można, czy owa związkowa użyteczność była z głupoty, czy znów opłacona, jak przy zgodzie na zmniejszenie ilości zakładów PKP CARGO z 16 na 10 (pisałem o tym, reprodukując odpowiednie porozumienie, w internetowym „Głosie Kolejarza” nr 5 z 2010 roku). |
Cytat: |
Bardzo przepraszam, ale to stek bzdur.
Nie masz żadnej wiedzy na ten temat, chyba że, piszesz, bo inaczej nie umiesz/nie możesz napisać. Embarassed |
Cytat: |
Nie po to zgodzili się pracownicy, (reprezentujące ich związki zawodowe), na przysłowiowe zaciśnięcie pasa, aby dziś sprywatyzować, czytaj - sprzedać spółkę w obce łapy, stracić nad nią jakąkolwiek kontrolę, a z pracowników, zrobić niewolników. |
Cytat: |
Widać jakie masz poglądy. Ociekają POlityką "miłości". |
Cytat: |
Jestem pewny, że pracownicy Cargo nie pozwolą na taką pseudo prywatyzację i o swoje się upomną. Skutecznie. |
Cytat: |
sheva 17 - a dlaczego czepiasz się dyktatu zz w CARGO ? To nie jedyna firma, w której działają związki zawodowe w tym kraju. |
Cytat: |
Sheva 17 nie pojmuje Twojej nienawiści do ZZ ale nie oceniam tego. |
Cytat: |
Masz prawo do własnego (mam nadzieję) zdania. |
Cytat: |
Wypisałaś bardzo dużo ogólników i zaprzeczasz sama sobie. |
Cytat: |
Walczą jedynie by spółka została sprzedana po zawarciu paktu gwarancji pracowniczych. |
Cytat: |
Jesteś w błędzie, że kondycja spółki jest zmartwieniem przyszłego właściciela. Są jeszcze pracownicy, którzy odczują negatywnie skutki niedoinwestowania. |
Cytat: |
ie bardzo rozumiem o jakich patologiach piszesz. Wraz ze sprzedażą PKP Cargo nie zostanie zmieniona ustawa o ZZ. Sprzedaż firmy niczego nie zmieni w pozycji ZZ nie obniży ich znaczenia. |
Cytat: |
Próba działania na szkodę pracowników tylko zadziała na korzyść tych znienawidzonych ZZ. W nowozakładanych firmach wygląda to inaczej.Jednak i tam są ZZ. |
Cytat: |
Cały twój wywód kończy się stwierdzeniem, że prywatyzacja Cargo potrzebna jest do wykończenia ZZ. |
Cytat: |
Czy ty jako właściciel, przynoszącej zyski, spółki sprzedawałbyś ją mając w perspektywie duże zyski? Nie i dobrze o tym wiesz. |
Cytat: |
. Sprzedajemy udziały a uzyskane fundusze przeznaczamy na rozwój firmy. Tylko,że taka forma sprzedaży może się odbyć poprzez giełdę. |
Cytat: |
Do końca nie wiadomo kto kupi i za czyje pieniądze. Jeżeli za pieniądze Funduszy Inwestycyjnych to zapomnijmy o rozwoju firmy. Będzie to czysta eksploatacja aby osiągnąć jak najszybciej zysk. Tego boją się ZZ a nie utraty swojego znaczenia. |
Cytat: |
Jestem pracownicą Cargo, szarym członkiem ZZ (od pewnwgo czasu nie pełnię żadnej funkcji związkowej) nie odnoszę wrażenia, że nie robią niczego. |
Cytat: |
Tego boją się ZZ a nie utraty swojego znaczenia. Jeszcze raz powtarzam po sprzedaży Cargo nie zmieni się Ustawa o ZZ więc ZZ mogą spać spokojnie. |
Victoria napisał/a: |
Bez paktu gwarancji pracowniczych nie może być mowy o prywatyzacji - powiedział „Wolnej Drodze” Marek Podskalny, przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA:
http://wolnadroga.pl/index.php?s=7&n=317420 |
Arek napisał/a: |
PiS o prywatyzacji PKP Cargo - konferencja prasowa.
http://www.youtube.com/watch?v=xQYO15L7lPA |
wskaźnik Kauera napisał/a: |
Trochę obliczeń:
W PKP Cargo jest zatrudnionych – matka ok.22.000, grupa ok. 24.000 pracowników. Premia prywatyzacyjna 1.300 zł x 22.000 = 28.600.000 zł Akcje pracownicze. Dla równego rachunku przyjmuję zawyżoną kwotę 5.500 zł na każdego zatrudnionego (kwota jest zawyżona z uwagi na pracowników, którzy w ogóle nie otrzymają akcji oraz tych którzy otrzymają poniżej 5.500 zł) 5.500 zł x 24.000 = 132.000.000 zł Łącznie z tytułu Paktu Gwarancji Pracowniczych i Porozumienia pracownicy otrzymają – 160.600.000 zł (dane zawyżone!) W publikacji wyników finansowej Spółki za III (trzy) kwartały br. podano, że Spółka zanotowała stratę na poziomie – 4,8 mln zł z powodu rozliczenia premii prywatyzacyjnej i premii uznaniowej w wysokości 208.800.000 zł? Gdzie się podziało ok. 50 mln zł ??? Czy ktoś może rozwiązać tę zagadkę ??? |
Cytat: |
PKP Cargo w większości sprywatyzowane |