INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - TRAXX w Kolejach Mazowieckich

Adamq - 24-03-2011, 17:32
Temat postu: TRAXX w Kolejach Mazowieckich
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pos=0&uid=210
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pos=1&uid=210
Na torze doswiadczalnym Instytutu Kolejnictwa prowadzone są testy lokomotyw TRAXX P160 DC nazwanych "HETMAN". Przy czym kazdy "HETMAN" ma swojego patrona...
E583.001 - Jan Karol Chodkiewicz
E583.002 - Mikołaj Firlej
E583.003 - Stanisław Jan Jabłonowski
E583.004 - Mikołaj Kamieniecki
E583.005 - Stanisław Koniecpolski
E583.006 - Mikołaj Potocki
E583.007 - Krzysztof II Radziwiłł
E583.008 - Mikołaj Sieniawski
E583.009 - Jan Amor Tarnowski
E583.010 - Jan Zamoyski
E583.011 - Stanisław Żółkiewski
rufio198 - 25-03-2011, 14:30
Temat postu:
Ze swojej strony dodam że te lokomotywy mają oznaczenie PKP-owskie - EU47
OPi - 25-03-2011, 14:55
Temat postu:
A skąd taka luka?
rufio198 - 25-03-2011, 19:00
Temat postu:
Ja luka? Żadnej luki nie ma
EU43 - Traxxy E 186 ( CARGO i RAIPOL )
EU44 - Husarz
EU45 - Siemensy E189
EU46 - to pewnie będzie Pol-Miedziowy Traxx
EU47 - KM-y
railman93 - 25-03-2011, 19:35
Temat postu:
a ja mam pytanie czemu te traxxy PMT i KM nie będą nosić oznaczenia EU43? wiem że to inna wersja, no ale prosty przykład w Polsce też jest wiele wersji EU07 a jeżdżą pod jednym oznaczeniem.

Ps. Te E186 należące do Railpoola (jeżdżące w Lotosie) jakie maja numery w tym oznaczeniu z EU43?
rufio198 - 25-03-2011, 20:13
Temat postu:
Pytaj UTK czy innego madrego czemu takie oznaczenie dał. Wiem tylko ze KM-y Traxx w papierach pisze się jako EU47.
Te E186 co są obecnie w Lotosie, jak jeździły w PR to w analizie były podawane jako EU43-50x ( zależy który)
OPi - 25-03-2011, 21:18
Temat postu:
Cytat:
EU46 - to pewnie będzie Pol-Miedziowy Traxx


A od kiedy prywaciatze nadają polskie oznaczenia? Luka nadal zostaje.
railman93 - 25-03-2011, 22:25
Temat postu:
A co nie masz prywatnych ET22, ET05, SM42 np?
Adamq - 25-03-2011, 22:46
Temat postu:
rufio198 napisał/a:
Ja luka? Żadnej luki nie ma
EU43 - Traxxy E 186 ( CARGO i RAIPOL )
EU44 - Husarz
EU45 - Siemensy E189
EU46 - to pewnie będzie Pol-Miedziowy Traxx
EU47 - KM-y


Ponieważ TRAXX`y eksploatowane w Polsce różnią się wyposażeniem to obstaję za wersją EU43. Różnica pomiedzy Pol Miedź`ą a KM w wyposazeniu lokomotywy jest niewielka.... maszyny te same, tylko przełozenie przekładni jest różne tak jak w EU07 i EP07
rufio198 - 26-03-2011, 06:55
Temat postu:
Za czym obstajesz to już Twoja osobista sprawa. We wnioskach o trasę składnych przez KM-y do PLK widnieje jak byk - EU47.
Stąd właśnie wiem jakie oznaczenie mają Traxxy KM-owe
Adamq - 26-03-2011, 12:07
Temat postu:
Lokomotywy elektryczne oznaczane są w PKP trzema umieszczonymi obok siebie symbolami. Pierwszy to litera E - trakcja elektryczna. Drugi to odpowiednio przeznaczenie lokomotywy - U (uniwersalna). Cyfry za symbolem literowym oznaczają układ osi, sposób napędu, wielkość napięcia i rodzaj prądu oraz kolejność wprowadzenia do eksploatacji... 40-49 - lokomotywy z innym układem osi lub na inne napięcie. Czyżby napięcie zasilania silników trakcyjnych miało takie ważne znaczenie w stosunku do loków KM i MPT? Producent ten sam, tylko jest różnica ilości zębów w przekładni głownej... Nie mam dostępu do papierków złożonych do PLK
przewoz - 26-03-2011, 16:05
Temat postu:
Cytat:
Ze swojej strony dodam że te lokomotywy mają oznaczenie PKP-owskie - EU47


Głupie, bo KM mogłyby sobie nawet darować to oznaczenie (w końcu to już nie "PKP"), a po drugie: błędne.
Według numeracji PKP powinno być EU12 (jeżeli EU11 zostały skreślone).
Cytat:
01-14 - czteroosiowe na prąd stały 3kV

rufio198 - 26-03-2011, 16:36
Temat postu:
Od kiedy to przewoźnik nadaje oznaczenie?
przewoz - 26-03-2011, 16:54
Temat postu:
Przykład ER75 pokazuje, że można (ER to czysty wymysł KM, na Śląsk poszły przecież jako EN75...).
Poza tym choćby wszystkie loki czeskie (skodziny) nie mają żadnych oznaczeń PL. Zostały tak, jak wyszło z Czech - 163, 181, 182 (byłoby EU11/12/13, ET24/25etc)
"ktoś"mógł wymusić oznaczenie class 66 jako np ST48, a jednak tego nie zrobił etc. Podobnie z ITL/Lotos/...: E186 (traxx), 189 (eurosprinter).
Z resztą zaraz i tak najważniejszy może się okazać numerek jakiś tam.
rufio198 - 27-03-2011, 07:12
Temat postu:
Cytat:
Podobnie z ITL/Lotos/...: E186 (traxx), 189 (eurosprinter).


Parę postów wyżej
Cytat:
EU43 - Traxxy E 186 ( CARGO i RAIPOL ); EU45 - Siemensy E189


Te co Lotos użytkuje to przecież z Raipolu są
przewoz - 27-03-2011, 11:29
Temat postu:
Lotos swoje maszyny podaje aktualnie w analizie jako E186/E189, czyli nie stosuje się do oznaczeń PKP. Nie musi.

Natomiast jedynie chciałem zaznaczyć, że oznaczenie Traxxa Km z grupy 4x jest nielogiczne Smile
psob - 28-03-2011, 20:42
Temat postu:
Witam Panów,

Czytuję forum bardzo sporadycznie (brak czasu), ale to co dzisiaj zobaczyłem mnie zadziwiło.
Kolega "nie zrzeszony" (formalnie na tym forum) ma dużo większą wiedzę na ten temat niż dwaj Panowie z KM-u, którzy jeszcze przy okazji spierają się między sobą....

EU46? EU47? Ewidentny błąd!!!
Słusznie zauważył to przewoz, a Panowie z KM-u powinni wspólnie "złączyć wysiłki", by ten karygodny błąd został jak najszybciej skorygowany - bo jest jeszcze czas by to zrobić, eksploatacja planowa jeszcze na dobre się nie rozpoczęła.

TRAXX to rodzina pojazdów, w której kolejne grupy lokomotyw mają ze sobą bardzo dużo wspólnego.
Jednak w przypadku nadawania kolejowej serii pojazdu różnice są do wychwycenia - w zależności od kraju: przeznaczenie (towarowa/pasażerska lub "wolna"/"szybka") i/lub rodzaje napięć sieciowych (jedno- czy wielosystemowa itp.). Podobnie ma to miejsce u nas - i sposób zasilania silnków nic tu nie ma do rzeczy.

Porządkując wykaz rufio:

EU43 - Traxxy E186 - czyli TRAXX2E F140MS - jako "czysta" wersja na więcej niż jedno napięcie sieci trakcyjnej
EU44 - wiadomo: taurusy trzecie (nazywam "międzynarodowo" - zasłużenie)
EU45 - Siemensy E189/ES64F4 - w odmianach VO, VH, VH2 i VM (może coś piminąłem - ale na pewno nie VP !!!)
EU46 - pozostaje wolna
EU47 - powinna pozostać wolna !!!
EU11 - E189/ES64F4 w wersji VP
EU12 - i ta do wykorzystania przez KM dla swoich TRAXX2E P160DC

Może paść pytanie: a co z "miedziowcami"? Ano nic - jak słusznie zauważył Kolega przewoz: Oni niczego nie muszą. Właściwie KM też nie musi - ale ... chce. A dlaczego? A już wyjaśniam.

Spólki w PKP i te które są tworami "z wyjścia" z PKP (KM czy PR) korzystają z tego samego systemu ewidencji pracy pojazdów i pracy maszynistów. Dane w nim rejestrowane posiadają konkretny - i na dzień dzisiejszy nieruszany (koszty) - format/schemat (serie kolejowe, numery statystyczne pojazdów etc.), który nie ma nic np. wspólnego z numerami NVR, nadawanymi przez UTK. Na marginesie: serie kolejowe nadają przewoźnicy, a nie UTK, ów urząd w ogóle tym nie jest zainteresowany (zresztą to widać w bałaganie z numerami NVR...).
Jak to się ma u prywatnych, którzy nigdy w grupie PKP nie byli - nie wiem.
Pzrewoźnicy, o których wspomniałem wyżej, mają w swoich szeregach ludzi (najczęściej jednego człowieka), którzy odpowiadają właśnie za takie sprawy jak nadawanie serii i ewdencja pojazdów trakcyjnych. Do dziś myślałem, że to są fachowcy - bo przykład KM-u wskazuje, że tak nie jest. Wiem, jeden przykład reguły nie czyni. Powinno się jednak ten błąd z EU47 jak najszybciej naprawić.
Błąd wynika zapewne po części z braku komunikacji między przewoźnikami - a wiem, że dotychczas w miarę to funkcjonowało, konsultowano się wzajemnie przy nadawaniu serii i kolejnych numerów (dobrze to "grało" przy prawie jednoczesnej ekploatacji serii EU45 i EU11).
O ile wiem kto "narozrabiał" przy nieszczęsnej ER75, to tego błędu z jednonapięciowym traxx-em już w ogóle nie rozumiem. Sad
ET05 - 29-03-2011, 19:46
Temat postu:
A idiotyzm typu EM62 ?
przewoz - 29-03-2011, 20:07
Temat postu:
A to skąd?
yusek - 29-03-2011, 23:19
Temat postu:
z M62 czyli oznaczenia producenta.
przewoz - 30-03-2011, 10:47
Temat postu:
Czyli nie taki idiotyzm, ale wygląda jak część oznaczenia typowego dla PKP dla lokomotyw i część jak dla EZT Smile
Pirat - 08-04-2011, 12:18
Temat postu:
Testy lokomotyw TRAXX dla KM


przewoz - 11-04-2011, 11:55
Temat postu:
Teraz Traxxów można wyglądać między Poznaniem a Koninem.
Paczino - 23-05-2011, 10:50
Temat postu:
Witam

Czy można już spotkać te lokomotywy na szlakach województwa mazowieckiego?
przewoz - 23-05-2011, 11:01
Temat postu:
Co najwyżej w ramach jazd homologacyjnych, które ciągle trwają.
geordi - 26-05-2011, 18:07
Temat postu:
Tak sobie myśle,
czy bylaby mozliwa powtorka scenariusza z EU07 ?

Zaczęto kłaść nacisk na odnowe taboru. Tak, jak ktoś napisał słusznie na RK, w przypadku szynobusów popełniono zasadniczy błąd. Zamiast kupić licencję od Czechów, którzy eksperymentują 40+ lat z motorakami, wymyślamy od nowa koło. Z widocznymi efektami.

Czy w wypadku lokomotyw elektrycznych dałoby się tego uniknąć?
Mianowicie konsorcjum spółek z udziałem Skarbu Państwa (jesli jeszcze takie są), albo innych Polskich (jak Pesa) na okreslonych warunkach , ogłaszają wspólny przetarg na licencję produkcyjną. Finansowanie oczywiście bezpośrednie ze SP.
Jeśli wygrałby Traxx, mielibyśmy możliwość tańszego tłuczenia na swoje potrzeby(albo okolicznych krajów też?) uniwersalnej lokomotywy.

Ciężko mi znaleźć wady takiego pomysłu, także zapraszam do konstruktywnej krytyki Smile

Pesa ma dostęp do tanich plastików, Newag Inżynierów, a Cegielski (póki nie padł) część podzespołów (np. silniki?) mógłby robić. Pytanie, ile taka licencja mogłaby kosztować?
przewoz - 26-05-2011, 20:36
Temat postu:
Cytat:
Pesa ma dostęp do tanich plastików, Newag Inżynierów, a Cegielski (póki nie padł) część podzespołów (np. silniki?) mógłby robić. Pytanie, ile taka licencja mogłaby kosztować?



O Boże. Nie, no trochę akurat nietrafiłeś jeżeli chodzi o porównania. Zarówno Newag jak i Pesa czy ZNLE czy Mińsk Mazowiecki mają inżynierów, dostęp do materiałów (tych samych) etc. Cegielski silników elektrycznych nie produkuje, co najwyżej Emit. Ale biznes to biznes, więc na przykład Pesa bierze silniki do swoich pojazdów z Niemiec - VEM, napęd z Hiszpanii (INGETeam) a stgerowanie brała z Lokela z Czech. Jakoś Polscy producenci nie przypadli im do gustu. Ale równie dobrze Newag mógłby tak zrobić...

Biznes.
sphinx - 27-05-2011, 00:39
Temat postu:
geordi napisał/a:
Ciężko mi znaleźć wady takiego pomysłu, także zapraszam do konstruktywnej krytyki Smile


1. Dlaczego SP ma finansować tabor dla przewoźników?
2. Wymagałoby uzgodnień kilkunastu spółek, w tym kilku prywatnych, ostro ze sobą konkurujących.
3. Nie widzę w ogóle sensu w takiej operacji, Pesa szykuje swojego loka, Newag/ZNLE mają już Dragona, konkurent Traxxa w drodze (ma być gotowy na TRAKO). Dlaczego miałyby być tylko dostawcami części, a nie również myśli technicznej?
4. Licencja na szynobusy od Czechów to też chybiony pomysł, oni od dawna SZTów nie robią. Jakie to niby u nas są efekty?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group