Tabor - Jak rozpoznac wagon przystosowany do predkosci 200km/h? lukasz2484 - 25-03-2011, 11:26 Temat postu: Jak rozpoznac wagon przystosowany do predkosci 200km/h?
Tak jak w temacie, prosze o wytlumaczenie bo nie mam pojecia, wiem tylko tyle ze rozni sie wozkami. loker - 25-03-2011, 12:10 Temat postu:
Podczepię się: jak przerobić zmodernizowane Z2B i 136A na standard Z1? Anonymous - 25-03-2011, 12:16 Temat postu:
Łukasz, tutaj znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie: http://www.wagony.net/index.php?url=inneOsobyusek - 25-03-2011, 13:39 Temat postu:
Loker sprzedać dołożyć trochę i kupić nowe. A tak na serio zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać. Damian Łódź - 25-03-2011, 20:16 Temat postu:
W numerze wagonu : 505120np. - 90-064-0
to oznaczenie dla 200km/h, właśnie ta liczba 90. psob - 28-03-2011, 20:57 Temat postu:
yusek napisał/a:
zmodernizować prędkość w górę jest dość ryzykowne, więc może się nie udać.
A na jakiej podstawie to wnioskujesz?
Rzeczywiście są takie typy wagonów (np. niemieckie "Bautzen89" w PKP-IC) których nie da się (nawet jakby się chciało) zmodernizować na Z1.
Ale polskie jak najbardziej - jest tylko kwestia ile kasy to pochłonie (bo np. w wózek trzeba co nieco dołożyć...)
Gdy ma się i tak potrzeby taborowe na nowy przy istniejącym na wiele, wiele, wiele lat zapotrzebowaniu na "tylko" 160 km/h to odpowiedź na temat tej "opcji" staje się oczywista.... yusek - 28-03-2011, 22:26 Temat postu:
Na takiej, że jakby od razu było coś projektowane na 200 to by dostało 200. A tu już piszesz, że wózki trzeba poprawiać. Anonymous - 28-03-2011, 23:04 Temat postu: yusek:
Wagony Z2A Bautzen:
Teoretycznie mogą kursować z prędkością 200 km/h, jednak brak hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania zmniejsza ich maksymalną dozwoloną prędkość do 160 km/h.
Wagony Z2B Bautzen:
W wagonach zakupionych przez PKP nie zamontowano hamulców szynowych oraz tłumików wężykowania, przez co mogą kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. Podczas modernizacji dobudowano hamulce szynowe, jednak brak tłumików wciąż nie pozwala na podniesienie prędkości do 200 km/h.
Wagony 144A i 144Aa:
W stosunku do swojego pierwowzoru został on wzbogacony o klimatyzację oraz magnetyczne hamulce szynowe umożliwiające w przyszłości łatwe dostosowanie wagonu do prędkości 200 km/h.
Pewnie jeszcze kilka takich by się znalazło.
źródło: wagony.netloker - 29-03-2011, 15:19 Temat postu:
Najbardziej przydałoby się kilkanaście restauracyjnych na 200 km/h.
Aby chociaż EC + krakus, Ondraszek mogły jechać za te kilka lat po CMK 200 km/h... Anonymous - 29-03-2011, 19:09 Temat postu:
Większość wagonów które jeżdżą po polskich torach jest przystosowana do prędkości 160km/h, jednak można spotkać wagony które wyglądają tak samo jak te przystosowane do 160, ale jest na nich napisane, że mogą jechać maksymalnie 120km/h. W związku z tym mam pytanie: czy te wagony są od nowość przystosowane do 120km/h, czy obniżono ich prędkość ponieważ są stare lub mają jakąś usterkę? Anonymous - 30-03-2011, 16:42 Temat postu: Bonanzy 120A są fabrycznie na 140 km/h lub 160, ale ich prędkość została później obniżona do 120 km/h. Anonymous - 30-03-2011, 19:36 Temat postu:
Ja nie mówiłem o bonanzach tylko o pulmanach których maksymalna prędkość wynosi 120km/h. pilot1123 - 30-03-2011, 19:38 Temat postu:
a nie jest tak, że te wolniejsze wagony wymagają rzadziej napraw rewizyjnych? Mało jest miejsc, gdzie pociągi przekroczą te 120 xD