INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Stwórz rozkład jazdy na 2012 rok

Stella - 30-03-2011, 17:39
Temat postu: Stwórz rozkład jazdy na 2012 rok
Rozpoczęły się prace nad rozkładem jazdy, który będzie obowiązywał w 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego czeka na Państwa propozycje i uwagi, dotyczące zmian w kursowaniu pociągów.

Wszyscy zainteresowani mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach czy korekt tras pociągów do 8 kwietnia 2011 r. Uwagi należy zgłaszać za pomocą specjalnego formularza.

Pismo z propozycjami zmian powinno zawierać następujące informacje:
- imię, nazwisko i dokładny adres zgłaszającego (anonimy nie będą rozpatrywane), a także adres e-mail;
- informacje o częstotliwości korzystania z kolei (codziennie – do pracy, szkoły, fakultatywnie – raz w tygodniu, na 2 tygodnie, w miesiącu, 2-4 razy w roku, 1 raz w roku, w ogóle nie korzystam, ale zacznę, do rodziny na weekend, na studia na weekend, na przesiadkę w głąb kraju lub za granicę);
- najczęściej przemierzaną trasę;
- treść postulatu (dowóz/odwóz na konkretną godzinę, skomunikowanie z innym składem, tłok w pociągu).

Nie będą rozpatrywane wnioski:
- niepełne i anonimowe;
- ogólnikowe i nie niosące konkretnego postulatu;
- do połączeń Inter- i Eurocity, TLK, interRegio i międzynarodowych (za wyjątkiem małego ruchu granicznego);
- z uwagami do stanu taboru i prędkości kursowania pociągów (to nie miejsce na uwagi nt. przewoźnika);
- zawierające uwagi o stanie linii i dworców (adresatami takich uwag i skarg są spółki odpowiadające za utrzymanie linii i infrastruktury kolejowej: PKP PLK i PKP Nieruchomości).

Propozycje można przesyłać na adres (z dopiskiem "Propozycje do rozkładu jazdy pociągów regionalnych na Dolnym Śląsku"):
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wybrzeże Słowackiego 12-14,
50-411 Wrocław

Zgłoszenia przyjmujemy też pod adresem e-mailowym: kontakt.koleje@dolnyslask.pl

Zgodnie z kodeksem prawa administracyjnego każdy, kto zgłosi się do urzędu z pomysłami, otrzyma odpowiedź w ciągu 14 dni roboczych. Wyjątkiem są pomysły wymagające szczególnych konsultacji – wtedy odpowiedzi należy się spodziewać w ciągu 28 dni roboczych.

Warto podkreślić, że na przyszły kształt kolejowej oferty przewozowej wpływać będzie szereg czynników, jak choćby ilość środków finansowych w dyspozycji UMWD, zasoby taborowe i personalne przewoźników, dostępność infrastruktury, jej stan i możliwości zapewnienia oferty odpowiedniej do popytu i oczekiwań podróżnych oraz poziomu rozwoju cywilizacyjnego.

Formularz:
http://www.koleje.dolnyslask.pl/uploads/media/Formularz-korektaRJP2011_01.doc

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Pirat - 30-03-2011, 23:07
Temat postu:
No to bierzmy się do roboty! Czasu jest niewiele, tylko do 8 kwietnia.

Proponuję, żeby swoje uwagi przesłane do UMWD zamieszczać także tutaj. Wtedy będziemy mieli pogląd na to ile naszych propozycji zostało uwzględnionych, tzn. jak bardzo UMWD liczy się z głosem pasażerów.

Za około 3 miesiące tradycyjnie wystąpimy do UMWD z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej ws. projektu rozkładu jazdy 2011/2012.
EU07-469 - 31-03-2011, 09:13
Temat postu:
1. Pierwszy REGIO do Jeleniej Góry wcześniej niż 07:50
2. W (C) i sezonie przynajmniej dwa pociągi wydłużone do Szklarskiej Poręby na EN71.
3. Spróbować zrobić relację połączoną Wrocław Główny-Trutnov Hl. N./ Kořénov rozpinaną w Sędzisławiu. Powrót razem (łączenie w Sędzisławiu) albo jako osobne pociągi.
Ilmater - 31-03-2011, 11:06
Temat postu:
Wrocła Korenov?? żartujesz chyba przecież to nie trasa na szynobus one maja sens tylko z Jeleniej tak jak dotąd ,żeby jak najczęsciej jeździły.
Anonymous - 31-03-2011, 13:58
Temat postu:
Ta, przez Wiedeń może od razu? Jeżeli macie coś proponować, to przedstawiajcie propozycje przemyślane, sensowne i w miarę możliwe do zrealizowania! Zaproponujcie jakieś przykładowe godziny odjazdów/przyjazdów, tak aby to miało ręce i nogi.
empek - 31-03-2011, 14:11
Temat postu:
Przywrócić obecnie skrócony REGIO relacji Wrocław Główny - Wałbrzych do Jeleniej Góry i przyspieszyć odjazd z 05:39 na 05:15.
EU07-469 - 31-03-2011, 14:42
Temat postu:
Konkretne godziny posłałem już do Urzędu. Zaproponowałem pięć konkretnych pociągów z Wrocławia do JG (05:25*, 09:50+*, 11:40, 13:40, 15:40, 17:40*) i w drugą stronę (05:40, 07:50*, 09:40, 11:40, 13:40, 15:55+*, 17:40*). Ten 7-my z Jeleniej wytworzył się z porannego zjazdu z Wałbrzycha.
*- w soboty, niedziele i święta (o 17:50 z Wro w piątki i soboty) oraz w sezonie Szklarska na EN71)
+- Kamieńczyk
thenatanaell - 31-03-2011, 18:45
Temat postu:
Ja zaproponowałem przywrócenie przynajmniej dwóch par bezpośrednich pociągów w relacji Görlitz / Zgorzelec - Wrocław Główny, dobre skomunikowania na pociągi do Kłodzka w Legnicy i dwie pary pociągów Legnica - Jelenia Góra przez Lwówek Śląski.
Stella - 31-03-2011, 20:47
Temat postu:
Ja tradycyjnie zaproponuję przyspieszone pociągi REGIO Bolesławiec - Wrocław - Bolesławiec (rano do Wrocławia i po południu z Wrocławia). Coraz więcej ludzi dojeżdża codziennie do pracy we Wrocławiu i takie szybkie połączenia bardzo by się przydały.

Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. Jest to totalny absurd! Skoro popołudniowe pociągi z Wrocławia jeżdżą co godzinę to można zrobić jeden dodatkowy, który zatrzymywałby się tylko na paru największych stacjach (Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękinia, Środa Śląska, Malczyce, Legnica, Miłkowice, Chojnów).

W Niemczech na linii Gorlitz - Drezno pociągi RB (osobowe) jeżdżą naprzemiennie z RE (przyspieszone) i jest to idealne rozwiązanie. U nas jest duży opór przed takim systemem, co raczej nie przyciąga ludzi do pociągów, a wręcz przeciwnie. 30-procentowy spadek liczby pasażerów w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku (rekord w skali kraju) jest aż nadto wymowny i nikt nie wyciąga z tego wniosków!

Ideałem byłoby mniej więcej coś takiego:

Bolesławiec 5:00 -> Wrocław 6:30
Wrocław 16:00 -> Bolesławiec 17:30

Na innych liniach dojazdowych do Wrocławia takie przyspieszone pociągi REGIO też by się przydały.
EU07-469 - 31-03-2011, 21:50
Temat postu:
Kiedyś coś takiego kursowało na jeleniogórskiej. To był pociąg studencki, wyjeżdżał z Wrocławia w piątek jakoś o 14:30, zatrzymywał się bodaj w Kątach, Jaworzynie, Świebodzicach, Wałbrzychu (Miasto i Głównym), Boguszowie (centralnym), Sędzisławiu, Marciszowie i Janowicach. W Jeleniej był jakoś przed 18:00, nie pamiętam dokładnie. Z Jeleniej wracał w niedzielę około 16:30.
kojotsk8 - 31-03-2011, 21:51
Temat postu:
Najpierw niech UMWD wytłumaczy się z tego, co naobiecywali pasażerom, gdy prowadzili podobną akcję w ubiegłym roku. Gdy wówczas wysłałem im swoją propozycję rozkładu na linii Wrocław-Głogów, otrzymałem odpowiedź, w której napisane było m.in. że na odcinku Wrocław-Wołów planowane jest uruchomienie 19 par pociągów na dobę. Ostatecznie skończyło się na 16 parach,z których dwie od razu wycięto. Ciekawe, ilu pasażerów uwierzyło przy urnie ówczesnym władzom województwa w takie obiecanki? Ja na szczęście nie.
xzielak - 31-03-2011, 22:04
Temat postu:
A Ja nic nie zaproponuje, Polska to chory kraj! Śmiechu wart, żeby pasażer walczył o połączenie kolejowe, to kolej powinna walczyć o pasażerów! Niech taki "magysteł" z UMWD ruszy tyłek i przeprowadzi ankietę w pociągach REGIO na terenie woj. dolnośląskiego i sam się dowie "czego" brakuje.

A moje propozycje od lat są takie: połączenia antenowe z miastami powiatowymi i na tym koniec, czyli co godzinę pociąg do: JG, Bolesławiec/Zgorzelec, Oleśnicy, Kłodzko, Głogów, Rawicz, Opole itd. W godzinach szczytu co 40 minut.

Połączenia międzywojewódzkie co 2 godziny: Poznań, Zielona Góra, Georlitz, Żary/Żagań, Ostrów Wlkp, Kluczbork, itd.
Pirat - 31-03-2011, 23:48
Temat postu:
xzielak, no ale po co to narzekanie? Jak UMWD w ogóle nie pytał pasażerów o zdanie to było źle. Jak teraz pyta to też źle. Niektórym to się nigdy nie dogodzi.

Doceńcie to, że UMWD jest jedynym urzędem marszałkowskim w Polsce, który organizuje taką akcję i który już w okresie wakacji udostępnia projekt nowego rozkładu jazdy. W innych województwach mogą o tym tylko pomarzyć!

A wszystkich naszych wniosków i propozycji rozkładowych i tak nie da się wcielić w życie.
EU07-469 - 01-04-2011, 06:20
Temat postu:
To prawda. Możliwości taborowe są ograniczone, ale przewoźnicy i tak starają się. Poza tym marszałek woj. dolnośląskiego chyba jako jedyny chce wiedzieć, jakie są oczekiwania podróżnych. Takt godzinny przy obecnym stanie technicznym 274 ma obecnie sens do Wałbrzycha, ewentualnie Jaworzyna co 30 minut w szczycie (spróbować KD Wrocław- Strzegom), ale do JG absolutnie nie- za długi czas przejazdu.
mateuszpiszcz - 01-04-2011, 06:56
Temat postu:
Ja popieram stanowisko Stelli]. Przydały by się trzy, cztery pary pociągów przyśpieszonych z Wrocławia w kierunku Zgorzelca. Jeszcze nie tak dawno takie kursowały (pociągi przyśpieszone w relacji Wrocław- Gorlitz, czy kursujący w sezonie 2006/2007 w weekendy pociąg przyśpieszony Wrocław- Lubań). Zresztą argumentacja UMWD którą przytoczyła Stella jest dziwna
Cytat:
Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach.
, gdyż w tym rozkładzie jeździ na Dolnym Śląsku taki pociąg choćby z Jeleniej Góry do Zielonej góry. Ja będę wnioskować przede wszystkim o bezpośrednie pociągi Wrocław- Zgorzelec (idealne jako przyśpieszone) a także o wydłużenie pociągów KD w relacji Węgliniec- Zgorzelec do Legnicy lub chodź do Bolesławca. Jest ekonomicznie uzasadnione i zapewni większe potoki podróżnych. Nie ekonomicznie uzasadnione jest natomiast w dalszym ciągu szatkowanie linii Jelenia Góra- Węgliniec/ Zielona Góra. Po pierwsze linia jest w stanie rozkładu (podróż JG- Lubań trwa już nawet 1h20 min!!!) po drugie ludzie mają dosyć dwóch czy trzech przesiadek. Albo trzeba ograniczyć ruch do pociągów weekendowych, bo chyba tylko one mogą przynieść jakikolwiek zysk, albo ułożyć sensowną siatkę połączeń.
EU07-469 - 01-04-2011, 07:18
Temat postu:
Powiem tak- nie mam nic przeciwko, żeby KD obsłużyło relację Jelenia Góra- Żary, ale jeżeli nie może tego, to niech do diabła chociaż zrobią sensowne skomunikowanie w Węglińcu na pociąg z Jeleniej! Poza tym jest sporo mijanek na odcinku z Jeleniej do Lubania, wcale nie musi tam siedzieć jeden przewoźnik, tylko mogą jeździć na zmianę- PR do Węglińca lub Zielonej Góry, a KD do Zgorzelca.
Bonifas - 01-04-2011, 12:56
Temat postu:
Pomarzyć można, ale próbować też. Będę chciał wysłać coś takiego, tylko o ewentualne uwagi poproszę.
pawelW - 01-04-2011, 14:25
Temat postu:
Stella napisał/a:
Ja tradycyjnie zaproponuję przyspieszone pociągi REGIO Bolesławiec - Wrocław - Bolesławiec (rano do Wrocławia i po południu z Wrocławia). Coraz więcej ludzi dojeżdża codziennie do pracy we Wrocławiu i takie szybkie połączenia bardzo by się przydały.

Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. Jest to totalny absurd! Skoro popołudniowe pociągi z Wrocławia jeżdżą co godzinę to można zrobić jeden dodatkowy, który zatrzymywałby się tylko na paru największych stacjach (Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękinia, Środa Śląska, Malczyce, Legnica, Miłkowice, Chojnów).

W Niemczech na linii Gorlitz - Drezno pociągi RB (osobowe) jeżdżą naprzemiennie z RE (przyspieszone) i jest to idealne rozwiązanie. U nas jest duży opór przed takim systemem, co raczej nie przyciąga ludzi do pociągów, a wręcz przeciwnie. 30-procentowy spadek liczby pasażerów w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku (rekord w skali kraju) jest aż nadto wymowny i nikt nie wyciąga z tego wniosków!

Ideałem byłoby mniej więcej coś takiego:

Bolesławiec 5:00 -> Wrocław 6:30
Wrocław 16:00 -> Bolesławiec 17:30

Na innych liniach dojazdowych do Wrocławia takie przyspieszone pociągi REGIO też by się przydały.



Istniało coś takiego w zeszłym rozkładzie jazdy z tym że jechał ten skład z JG przez Lubań,Węgliniec i dalej jako pociąg przyśpieszony który miał nawet swoją nazwę "IZERY" i zatrzymywał się w Bolesławcu , Chojnowie , Legnicy i potem dopiero we Wrocławiu Nowy Dwór i wcześniej na jakiejś stacji też już we Wrocławiu i dla porównania IR "ŚLĄZAK " stawał dodatkowo w Miękini , W Środzie Śląskiej i Malczycach . Jezdził wieczorową porą w piątki i Niedziele .
Jerry - 01-04-2011, 15:21
Temat postu:
Bonifas ja też z nudów stworzyłem rozkład dla linii 289. Przedłużyłem tylko kursy niektórych pociągów.
rob21 - 01-04-2011, 16:53
Temat postu:
Jerry mała uwaga do rozkładu. Jedną pare dałbym w relacji Głogów-Legnica-Bolesławiec-Węgliniec oraz połączenie które jest bardziej realne Głogów-Legnica-Wrocław-Międzylesie ale to też pewnie bajka.
Bonifas - 01-04-2011, 18:06
Temat postu:
no i pociąg 15:38 z Legnicy teleportem leci Smile
jano - 01-04-2011, 20:11
Temat postu:
pawelW napisał/a:

Istniało coś takiego w zeszłym rozkładzie jazdy z tym że jechał ten skład z JG przez Lubań,Węgliniec i dalej jako pociąg przyśpieszony który miał nawet swoją nazwę "IZERY" i zatrzymywał się w Bolesławcu , Chojnowie , Legnicy i potem dopiero we Wrocławiu Nowy Dwór i wcześniej na jakiejś stacji też już we Wrocławiu i dla porównania IR "ŚLĄZAK " stawał dodatkowo w Miękini , W Środzie Śląskiej i Malczycach . Jezdził wieczorową porą w piątki i Niedziele .


"Izery" czy nie tak dawno jeszcze "Kwisa" to były pociągi typowo weekendowe - studenckie. Cieszyły się one dużą popularnością, więc tym bardziej niezrozumiałe jest, dlaczego tak łatwo z nich zrezygnowano.
Co do "codziennych" przyspieszonych to jest obecnie nawet taki pociąg z Legnicy do Wrocławia (przyj. 7.42), który zatrzymuje się w Malczycach, Miękini, Mrozowie, Wrocławiu Leśnicy i Nowym Dworze. A niedługo potem jadą przecież "Łużyce".
Ja też popieram pomysł przywrócenia pociągów przyspieszonych, które ceną i czasem przejazdu (na wzór dawnego "Kowalskiego") byłyby atrakcyjne dla podróżnych.
wafel - 01-04-2011, 20:57
Temat postu:
Pojechałem po bandzie.Głowy mi nie urwą!
Propozycja jest nowa:
STWORZENIE PĘTLI KOMUNIKACYJNEJ WOKÓŁ CZTERECH WOJEWÓDZTW BEZ PRZESIADEK!

Wzorem spółki IC która stworzyła TLK POBRZEŻE Warszawa-Kołobrzeg-Warszawa z dziennym obiegiem 1200 km i nikt nie kwękał zaproponowałem UMWD dwie relacje:
Szczecin-Zielona Góra-Węgliniec-Jelenia Góra-Wrocław-Poznań-Szczecin.
Szczecin-Poznań-Wrocław-Jelenia Góra-Węgliniec-Zielona Góra-Szczecin.


Karmazyn,Kamieńczyk jeżdżą to może nowy Wiking,Czcibor znajdzie swoje miejsce na torach.

Uruchomienie tych dwóch pociągów zależne będzie od UM: Zachodniopomorskiego,Lubuskiego,Dolnośląskiego,Wielkopolskiego.
Dziś kursuje pociąg Regio KARMAZYN jeżdżący przez trzy województwa.
Dla Państwa te relacje które przedstawiłem są niedorzeczne ale po przyjrzeniu się dogłębnie to wg mnie ma sens.
Spółka IC dawno już odcięła kupony na Zachodzie Polski.Jelenia Góra stała się kolejowym zaściankiem.Jest wreszcie szansa że tereny Dolnego Śląska wreszcie zostaną spięte kolejowo.Spółka IC sprawiła sobie pociąg:Tour de Pologne.
Teraz jest szansa by PR wreszcie odkuła się swemu „niestety konkurentowi”.
Bolączką mieszkańców zachodniopomorskiego jest brak bezpośredniego połączenia z Jelenią Górą a także późniejszego wyjazdu z Wrocławia (np.:po godz.18.00).IC nie ma nic do zaoferowania w tej kwestii!
Aby nie uruchamiać kilku pociągów proponuję utworzyć właśnie takie dwie długie relacje-ponad 900 km.
Może czas wrócić do przeszłości i zacząć uruchamiać pociągi dalekobieżne.Może cztery województwa powinny zjednoczyć siły w odbudowaniu dawnej siatki kolejowej.W czerwcu 2011 nastąpi druga korekta rozkładu jazdy PR.Znając polskie realia cena paliw poszybuje jeszcze wyżej i wielu pasażerów wybierze Przewozy Regionalne jako środek lokomocji na wakacje.Czy nie warto już teraz zastanowić się nad uruchomieniem na próbę na okres wakacji 2011 tychże dwóch relacji spinających Zachód Polski.
Reasumując:Przewozy Regionalne mogłyby przywrócić dwie nazwy tych pociągów:”WIKING”;”CZCIBOR”.
Pociąg osobowy dalekobieżny Kamieńczyk w relacji:Gniezno-Jelenia Góra-Gniezno uruchamiany przez PR podsunął mi powyższy pomysł który przedstawiłem Państwu.


Przynajmniej tutaj zostanie ślad...
Jerry - 01-04-2011, 21:13
Temat postu:
Bonifas napisał/a:
no i pociąg 15:38 z Legnicy teleportem leci Smile

oj tam mała pomyłka Smile
Modliszka - 01-04-2011, 22:24
Temat postu:
Pisać do UMWD nie będę, ale mam propozycję (i proszę, żeby ktoś uwzględnił ją w swoim wniosku do UMWD), żeby łączyć relacje pociągów REGIO. Nie wszystkie pociągi muszą kończyć bieg we Wrocławiu! Można zrobić tak, aby pociągi z kierunku Opola i Częstochowy jechały bezpośrednio do Legnicy/Węglińca i Głogowa.

Analogicznie pociągi z kierunku Poznania i Ostrowa Wlkp. można wydłużyć do Kłodzka i Wałbrzycha.

Można różnie pokombinować z obiegami EZT, żeby stworzyć "dalekobieżne" REGIO. Takie bezpośrednie połączenia na pewno przypadną do gustu pasażerom. Moja rodzina bardzo chętnie korzysta z pociągów REGIO Wrocław - Szczecin i nie straszny im niski komfort i długi czas przejazdu w stosunku do TLK. Liczy się cena, a nasze społeczeństwo ubożeje.
Desiro2 - 01-04-2011, 22:28
Temat postu:
Jerry a czemu ma służyć ta dziura od 6 do 15? to ma być pociąg retro czy dla użytku mieszkańców i turystów??
EU07-469 - 01-04-2011, 22:49
Temat postu:
Modliszka, w kierunku Jeleniej masz Kamieńczyka, choć dawniej z Poznania do Szklarskiej jeździły aż trzy pociągi. Swoją drogą, zastanawiałem się czy Kamieńczyka nie można by wydłużyć aż do Bydgoszczy, niemniej to by oznaczało przesunięcie go na inną godzinę- przy obecnych z Bydgoszczy musiałby wyjeżdżać przed 04:00.
Bonifas - 02-04-2011, 05:56
Temat postu:
Szklarka Bydgoszcz - Szklarska Poręba w rozkładach 2001/2002; 2002 i 2002 /2003 tak jeździła i dobrze było ...
EU07-469 - 02-04-2011, 07:37
Temat postu:
Tyle że skoro teraz Kamieńczyk z Gniezna wyjeżdża około 05:00, to z Bydgoszczy naprawdę musiałby ruszać z półtorej godziny wcześniej. A wolę nie myśleć, na którą skład byłby z powrotem w Bydgoszczy...
ziken - 02-04-2011, 09:09
Temat postu:
Cytat:
Bonifas ja też z nudów stworzyłem rozkład dla linii 289. Przedłużyłem tylko kursy niektórych pociągów.



Jerry będziesz wysyłał swoją propozycje do UMWD , twoja propozycja rozkładu jest bardzo dobra dla tej trasy
Lady Makbet - 02-04-2011, 09:29
Temat postu:
ziken, jego propozycja nie jest dobra. EZT na linii lubińskiej to marnotrawstwo jednostek, których i tak brakuje. Frekwencja jest tam tak niska, że wystarczy najmniejszy AS, a i tak tłoku nie będzie.

Zresztą nie wiem czy jest sens w ogóle reaktywować te połączenia, bo szlakowa prędkość dyliżansowa nie przyciągnie zbyt wielu chętnych. Jeśli KD chcą wozić powietrze i Jerrego do Lubina to niech sobie wożą, najlepiej na swój koszt a nie na koszt podatnika. Mam nadzieję, że PR Wrocław nie da się w to ponownie wmanewrować.
ziken - 02-04-2011, 10:32
Temat postu:
byc może masz racjie ale przydałoby się chociaż poranne połączenie z Głogowa do Lubina na godz 8:00


Wysyłał ktoś z was może juz propozycje dla NAdodrzanki na przyszły rozkład???
thenatanaell - 02-04-2011, 17:59
Temat postu:
Modliszka, W pełni się z Tobą zgadzam. To, że prawie wszystkie pociągi REGIO kończą bieg we Wrocławiu to absurd. Podajmy przykład. Do Wrocławia przyjeżdża pociąg z Kłodzka. Zaraz potem zjeżdża na grupę postojową, by za kilkanaście minut podstawić się jako pociąg do Węglińca. To tylko strata czasu i pieniędzy. Można by przecież zrobić jeden pociąg Kłodzko - Węgliniec i tyle... Ale UMWD i tak zrobi swoje... :/
Stella - 02-04-2011, 18:37
Temat postu:
Przyjechałam do Wrocławia pociągiem z Bolesławca i od razu ten sam skład był podstawiony jako pociąg do Kłodzka. Dlatego popieram pomysł Modliszki, żeby łączyć relacje, zamiast je sztucznie dzielić. Niestety odnoszę wrażenie, że decydenci zarówno w UMWD jak i w PR Wrocław mają w głowach zakodowane, że pociąg musi kończyć bieg w stolicy województwa.
EU07-469 - 02-04-2011, 18:58
Temat postu:
Z /do Jeleniej Góry też można by przedłużyć multum pociągów. Jestem w stanie zrozumieć że nie są wydłużane relacje, w których występuje zmiana kierunku jazdy (typu pociągi z Ostrowa, Kluczborka czy Poznania, choć Kamieńczyk jeździ, a w jednym z rozkładów był pociąg Jelenia Góra-Ostrów Wlkp.), bo zmiana kierunku to strata czasu, ale jedno Opole, Strzelce albo Kędzierzyn... Co szkodzi wydłużyć?

[ Dodano: 02-04-2011, 21:38 ]
Nawet mam chyba pomysł, które by się dało tak przeciągnąć:
Ten o 11:40 z Wrocławia, który proponowałem dwie strony wcześniej, mógłby np. startować w Kędzierzynie, a ten z 15:40 z Ostrowa. W drugą stronę 05:50 z Jeleniej do Kędzierzyna (jak za dawnych dobrych czasów), a 09:50 do Ostrowa.
tomaszw22 - 02-04-2011, 20:57
Temat postu:
Witam,

Moim skromnym zdaniem, absolutnie powinny wrócić R Szczeliniec w rel. nie tylko do Jeleniej ale ponownie do Kłodzka, plus Kamieńczyk Poznan- Jelenia- Kłodzko, również. Myśle, iż to jest priorytet.

Druga kwestia, obecny skład R Kłodzko-Ostrów-Łódź, przetrasować na Kłodzko-Łódź Kaliska, jako R ŚNIEŻNIK na całej trasie przyspieszony, na EN 57 SPOT, w obie strony z możliwością łączenia zz Jelenia Góra- Łódź.
odjazd proponuje w godzinach porannych aby ta sama jednostka na wieczór wracała, tak po 22.
EU07-469 - 02-04-2011, 22:28
Temat postu:
Póki Wrocław Główny jest w remoncie, na dwurelacyjne pociągi Kamieńczyk i Szczeliniec nie ma co liczyć. To wymaga manewrów z wagonami, a nie bardzo jest gdzie je robić. Jeżeli już, to Kamieńczyk niech jeździ do Jeleniej albo Szklarskiej, a Szczeliniec do Kłodzka- zgodnie z nazwami. Do tych dwóch dać skomunikowanie- dla Kamieńczyka na Kłodzko, a dla Szczelińca- do Jeleniej.
Jerry - 02-04-2011, 22:36
Temat postu:
Desiro2 napisał/a:
Jerry a czemu ma służyć ta dziura od 6 do 15? to ma być pociąg retro czy dla użytku mieszkańców i turystów??


dobrałem rozkład dla potrzeb osób uczących się i pracujących Smile

[ Dodano: 02-04-2011, 23:37 ]
ziken napisał/a:
Cytat:
Bonifas ja też z nudów stworzyłem rozkład dla linii 289. Przedłużyłem tylko kursy niektórych pociągów.



Jerry będziesz wysyłał swoją propozycje do UMWD , twoja propozycja rozkładu jest bardzo dobra dla tej trasy

dziękuję Smile tylko wprowadzę drobne szczegóły i wyślę Smile

[ Dodano: 02-04-2011, 23:40 ]
Lady Makbet napisał/a:
[b] Jeśli KD chcą wozić powietrze i Jerrego do Lubina to niech sobie wożą, najlepiej na swój koszt a nie na koszt podatnika. Mam nadzieję, że PR Wrocław nie da się w to ponownie wmanewrować.


A skąd wiesz że ja niby jestem z Lubina????
Nie wiem czy wiesz ale prędkość dla pociągów pasażerskich na linii 289 wynosi teraz (dokładnie od 1 marca) 60km/h dla pasażerskich, więc o co tyle szumu?
A od grudnia PR z dolnego śląska idzie pa pa (w zapomniane). Marszałek nie chce już korzystać z ich usług i da zarobić innym spółką a w szczególności Kolejom Dolnośląskim Smile
Desiro2 - 02-04-2011, 23:42
Temat postu:
Przywrócić pociągi do Złotoryi i Lubina a także ze Zgorzelca do Jeleniej przez Mikułową i z Nysy do Kamieńca (Kłodzka) - to powinny być cele do osiągnięcia dla Dolnego Śląska ! pytanie czy beton kiedykolwiek na to pozwoli...?
Bonifas - 03-04-2011, 06:48
Temat postu:
Celem Dolnego Śląska powinno przejęcie, wyremontowanie i uruchomienie wszystkiego co się da ale przede wszystkim przejęcie tego co jest a co PLK wszelkimi sposobami chce ubić! A gwoli Złotoryi. zastanawiam się czy nie lepiej było by żeby UM przeją odcinek Chojnów - Złotoryja. Przecież on padł podobnie jak Lwówek - Jerzmanice i Lubań - Leśna, po kapitalnym remoncie. Myślę że tam łatwiej było by puścić szynobusy. Ruchu towarowego tam nie ma, torów zatem nie miało by co rozkraczać a i sama trasa dla towarówek jest mniej atrakcyjna bo bez druta. Dostęp do krawędzi peronowej w Chojnowie zostawiono a i wlot do samej stacji również pozostał. Poza tym pociąg przejeżdżał by przez Zagrodno (dość sporą wieś) no i kilka innych mniejszych miejscowości - to i tak lepsze niż wyludnione Pawłowice Wink.
EU07-469 - 03-04-2011, 07:27
Temat postu:
Na razie trwają z tego co wiem negocjacje o utrzymanie lwóweckiej. Jeżeli uda się to obronić, to wtedy można myśleć o przejmowaniu innych odcinków. A swoją drogą, myślę że UMWD jeżeli chce utrzymać pociągi na lwóweckiej, to musi poczynić starania o jej przejęcie, bo inaczej PLK znając życie o tory nie zadba i z powodu kiepskiej szlakowej szynobusy będą jeździć puste.
ziken - 03-04-2011, 08:08
Temat postu:
CO myslicie nad połączeniem z Zielonej Góry do Kłodzka Gł . Obecnie pociąg R-7630 odj Z.Góra 6:10 przyjazd Wrocławia Gł godz 9:45 a pociag z Wrocłwia do Kłodzka ma odjazd o 9:56 . Można by było zrobić bezpośrednie połączenie z Zielonej Góry do Klodzka Miasto co sądzicie o takiej relacji
EU07-469 - 03-04-2011, 08:30
Temat postu:
Z Kłodzkiem Miasto może być kłopot, bo to przystanek. Prędzej można by myśleć o wydłużeniu go do Bystrzycy Kłodzkiej Przedmieście. A tak na uboczu, to ten pociąg do Kłodzka to skomunikowanie do Kamieńczyka.
mateuszpiszcz - 03-04-2011, 10:07
Temat postu:
Desiro2 napisał/a:
a także ze Zgorzelca do Jeleniej przez Mikułową


Z Jeleniej Góry do Zgorzelca codziennie jeździ kilka par autobusów, pośpieszne, przyśpieszone, osobowe. Od lat jeżdżą, bo jest w nich frekwencja. Gdyby tak uruchomić na stałe 4-5 par pociągów w relacji Jelenie Góra- Zgorzelec MIASTO, co ważne Zgorzelec Miasto, plus 2-3 pary pociągów Regio Bahn Dresden- Gorlitz- Zgorzelec- Jelenie Góra- Szklarska Poręba- Harrahov było by to hitem wśród turystów z Niemiec.
Achib - 03-04-2011, 10:16
Temat postu:
Priorytetem powinno być uruchomienie większej liczby pociągów RE Wrocław - Drezno - Wrocław, co najmniej 5 par. Czy tak trudno dogadać się z DB Regio?

KD powinny jeździć do Zawidowa. Dogadać się z Czechami, żeby ich motoraki też zajeżdżały do Zawidowa na skomunikowanie z KD. Byłoby szybkie połączenie do Liberca i dalej do Pragi.

No i KD powinny też jeździć do Gorlitz, gdzie mieszka wielu Polaków. To absurd, że KD kończą w Zgorzelcu! Czy te 2 dodatkowe km to bariera nie do pokonania? Od tego roku samorządy mogą już dotować połączenia międzynarodowe, więc swojej nieudolności nie da się zwalić na MI.
Jerry - 03-04-2011, 11:20
Temat postu:
mateuszpiszcz napisał/a:
Desiro2 napisał/a:
a także ze Zgorzelca do Jeleniej przez Mikułową


Z Jeleniej Góry do Zgorzelca codziennie jeździ kilka par autobusów, pośpieszne, przyśpieszone, osobowe. Od lat jeżdżą, bo jest w nich frekwencja. Gdyby tak uruchomić na stałe 4-5 par pociągów w relacji Jelenie Góra- Zgorzelec MIASTO, co ważne Zgorzelec Miasto, plus 2-3 pary pociągów Regio Bahn Dresden- Gorlitz- Zgorzelec- Jelenie Góra- Szklarska Poręba- Harrahov było by to hitem wśród turystów z Niemiec.


te połączenie będzie na 100% uruchomione tylko ciężko jest mi powiedzieć kiedy, ale chyba od nowego rozkładu
jubikej - 03-04-2011, 11:42
Temat postu:
z tym Harrachovem to bez przesady Wink niech taki pociag jedzie do Jeleniej Góry

naszych niemieckich sąsiadów, którzy mają tabor wykorzystałbym też do zrobienia dwóch par Cottbus-Wrocław p. Żagań, Legnicę w całości jako Regio lub przyspieszony na Legnica-Wrocław
mateuszpiszcz - 03-04-2011, 11:59
Temat postu:
Jerry napisał/a:


te połączenie będzie na 100% uruchomione tylko ciężko jest mi powiedzieć kiedy, ale chyba od nowego rozkładu


Najważniejsze, aby sensownie ułożyć takt połączeń i żeby nie było tak , że uruchomicie tylko 2 pary na cały dzień rano i wieczorem, bo minie się to z celem. Co do pociągów do Zawidowa uważam że nie mają one sensu. Jak już to niech dojadą przynajmniej do Liberca, ideałem było by Gorlitz- Zgorzelec- Zawidów- Liberec. I co ważne też w takich godzinach, aby ludzie z Zawidowa i okolic mieli te pociągi nie tylko jako atrakcję turystyczną, ale też jako dojazd do pracy do Czech (dużo osób z okolic Zawidowa dojeżdża do pracy w stronę Liberca). Tak samo można wziąć się za Bogatynię. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby tam jeździć przez Gorlitz i Krzewinę Zgorzelecką z pominięciem Zawidowa. Taki pociąg przyśpieszony Bogatynia- Gorlitz- Zgorzelec- Legnica - Wrocław na pewno byłby potrzebny choćby w weekendy. Pamiętajmy, że coraz więcej osób studiuje choćby w Zittau. A czas podróży przez Gorlitz na pewno nie byłby nie wiadomo jak długi. Chcę też nadmienić o starania Starostwa Powiatowego w Lubaniu o reaktywację połączeń Lubań- Leśna, oraz Lubań- Gryfów- Świeradów. Nie tak dawno odbyło się spotkanie w którym brali udział min. Starosta Walery Czarnecki oraz pracownicy UMWD odpowiedzialni za transport. Na pewno upadł już na dobre pomysł aby przerobić te dwie linie na drogi rowerowe. To chyba dobrze.
Beatrycze - 03-04-2011, 14:50
Temat postu:
Warto rozważyć reaktywację Bogatyni. Stan torów jest dobry, bo przecież jeżdżą tamtędy niemieckie pociągi z Gorlitz do Zittau.

Nie przekreślałabym pomysłu Achiba z Zawidowem. Nie ma sensu pchać naszego szynobusu na cały dzień do Liberca (niech obsługuje nasze linie) skoro w Zawidowie można zrobić dogodne przesiadki na czeskie pociągi.

Zresztą pociąg do Bogatyni mógłby zahaczać o Zawidów (tu zmiana kierunku jazdy) - kiedyś były takie połączenia.
ziken - 03-04-2011, 16:00
Temat postu:
Cytat:
dziękuję Smile tylko wprowadzę drobne szczegóły i wyślę


Jerry jak już poprawisz swoją propozycjie to jak byś mógł to wrzuć na forum
thenatanaell - 03-04-2011, 16:47
Temat postu:
Bonifas, Do Złotoryi na razie nie ma sensu nic puszczać. Ludzie tam już się odzwyczaili od kolei. Lepiej by było, gdyby wróciły pociągi do Żar przez Chojnów.
EU07-469 - 03-04-2011, 17:13
Temat postu:
Zapomnij. Rozjazd w Chojnowie w kierunku Rokitek już nie istnieje. Chyba że chcesz puścić przez Węgliniec.
Minerva - 03-04-2011, 17:48
Temat postu:
Najważniejsze, żeby reaktywacja jednej linii nie pociągała za sobą pogorszenia oferty na innych liniach. Pamiętacie reaktywację Złotoryi? Zrobiono to kosztem linii do Zgorzelca, gdzie znacznie pogorszono ofertę - zamiast pełnych pociągów w kierunku Węglińca mieliśmy pociągi-widma do Złotoryi. Podobnie byłoby z reaktywacją linii lubińskiej, gdyby część pociągów z Wrocławia zamiast do Węglińca skierowanoby do Lubina.

W nowym rozkładzie jazdy trzeba zadbać przede wszystkim o te linie, które są popularne i generują duże potoki podróżnych. Tam trzeba rozkład jazdy nieustannie poprawiać a nie psuć i dokładać nowe połączenia, a nie likwidować. Dopiero później można myśleć o reaktywowaniu zamkniętych przed laty linii i należy to robić z głową, a nie na siłę i byle jak (vide Złotoryja i Lubin).
kriss_18 - 04-04-2011, 19:32
Temat postu:
Co powiecie o reaktywacji linii Kamieniec-Nysa w poniższym projekcie rozkładu?

[ Dodano: 04-04-2011, 20:46 ]
Oczywiście nie oklamując sie projekt według mojego uznania:) który ma wiele zalet i mógłby obowiązywać od grudnia. Cool
Tomasz K. - 04-04-2011, 19:47
Temat postu:
Pomysł genialny , ale miewam obawy,że kolej swoim olewackim (niestety) stosunkiem do Podsudeckiej , będzie musiała się sporo napracować, aby przyciągnąć pasażerów na odcinku Nysa-Kamieniec.
nortonex - 04-04-2011, 21:10
Temat postu:
Ja przymierzam się do sformułowania pisma, aby utworzono jedną, bądź dwie pary pociągów Zielona Góra - Wrocław Główny, ale... przez Żagań i Legnicę. Czas przejazdu, wbrew pozorom nie jest wcale o wiele dłuższy: obecnie jest to 4h 18 min z czego trochę ponad 30 minut to przesiadki - zatem byłoby to 3h 50min wobec 3h 30 min dla Odrzanki. Natomiast dzięki temu: Zielona Góra zyskuje alternatywne połączenie z Wrocławiem (pociąg się obroni, gdyż będzie uczęszczany tak jak inne regio relacji ZG - Wrocław), ponadto Żary i Żagań zyskują kolejne połączenie z Legnicą, których brakuje a nadto wypełniona zostaje luka po "Bobrze", który miał dobrą frekwencję. Oczywiście zyskują też dzięki temu mniejsze miejscowości...
Kwestia tylko taka, czy miałby się tym zająć UMWL, czy UMWD - czy miałyby to obsługiwać PRy, czy KD i czy znalazłby się na to tabor (jakiś SA133/134 musiałby śmigać). Sporo niewiadomych, ale może wartoby się nad tym pomysłem zastanowic trochę głębiej...
xzielak - 04-04-2011, 22:34
Temat postu:
Moje pomysły:

Wrocław - Żary
Szklarska Poręba/Jelenia Góra - Zielona Góra przez Lwówek Śl.
Legnica - Głogów/Zielona Góra
Jerry - 04-04-2011, 22:43
Temat postu:
ziken napisał/a:
Jerry jak już poprawisz swoją propozycjie to jak byś mógł to wrzuć na forum


Proszę bardzo!
Mój rozkład został poprawiony i wysłałem go dla UMWD. Rozkład dostosowałem dla teraźniejszej prędkośći 60 km/h
Pirat - 04-04-2011, 23:22
Temat postu:
Jerry, twoja propozycja nie przejdzie, bo proponujesz uwalenie porannego pociągu z Wrocławia do Węglińca, który dowozi uczniów do bolesławieckich szkół na 8 rano.

Zanim coś wyślesz do UMWD to przemyśl to kilka razy. Czytałeś co wcześniej napisała Minerva? Przypomnę:

Najważniejsze, żeby reaktywacja jednej linii nie pociągała za sobą pogorszenia oferty na innych liniach. (...) W nowym rozkładzie jazdy trzeba zadbać przede wszystkim o te linie, które są popularne i generują duże potoki podróżnych. Tam trzeba rozkład jazdy nieustannie poprawiać a nie psuć i dokładać nowe połączenia, a nie likwidować. (...)
Jerry - 04-04-2011, 23:29
Temat postu:
A kto powiedział o uwaleniu jakiegoś pociągu?
W poprzednich rozkładach jeździły takie pociągi jak

Wrocław Gł. - Węgliniec / Lubin Górniczy
Wrocław Gł. - Węgliniec / Rudna Gwizdanów

...i były jednostki rozczepiane w Legnicy Smile
EU07-469 - 04-04-2011, 23:30
Temat postu:
Pirat, jedno nie musi wykluczać drugiego. Wystarczy, że na odcinku Wrocław- Legnica pociąg pojedzie na dwóch jednostkach, tam rozłączamy i jeden EZT leci na Węgliniec, a drugi na Lubin. To funkcjonowało przez kilka lat. Pytanie tylko, czy Zakład PR Wrocław ma na tyle jednostek (ok, jest ich 96, ale trzeba obsadzić nimi całe województwo). W najgorszym wypadku skomunikować jakiś SA.
Pirat - 04-04-2011, 23:34
Temat postu:
EU07-469, podwójne jednostki mają sens rano do Wrocławia i popołudniu z Wrocławia. Nigdy odwrotnie!

Kiedyś w Legnicy widziałem taki podwójny skład z Wrocławia do Węglińca i Rudnej. Po rozłączeniu, EZT do Węglińca pojechał z ponad 100-proc. frekwencją. Natomiast w EZT do Rudnej było 5 osób wliczając obsługę pociągu.

Wnioski nasuwają się same.
Jerry - 04-04-2011, 23:36
Temat postu:
Tylko w tedy do Lubina szlakowa wynosiła 20-40 km/h a teraz mamy 60 km/h. W marcu jechałem szynobusem z Lubina do Legnicy (przejazd techniczny) i czas przejazdy wyszedł 29 minut
Myślę że przy takiej prędkości i czasie przejazdu pasażer skusiłby się skorzystać z usług kolei Smile
Bonifas - 05-04-2011, 05:20
Temat postu:
Ja popieram Jerrego, uważam że są to na tyle dobre parametry by puścić tam pociągi pasażerskie. Jeżeli czas przejazdu do Legnicy wynosi pół godziny to nie ma bata, składy się zapełnią i trzeba dać temu szansę. Łączenie składów to też w tym wypadku strzał w dziesiątkę - na pewno lepsze rozwiązanie niż uruchamianie pociągów na odcinku Legnica - Wrocław co 30 minut. Smile
ziken - 05-04-2011, 06:26
Temat postu:
Osobiście mieszkam w Rudnej Gwizdanów i rozkład Jerrego dla tej trasy jest dobry, są sensowne godziny do szkoły/do pracy a nie jak w ostatnich rozkładach jazdy pociągi o godzinach w których nikt nie jezdzi.Ciekawym połączeniem jest też Głogów -Kłodzko przez Lubin Górniczy, Legnicę, jest to bezpośrednie połączenie Zagłębia Miedziowego z Kotliną Kłodzką napewno cieszyło by się w oczach pasażerów.


Swoją drogą mam też propozycje relacji obecny pociąg R-66424 z Głogowa wydłużyć do Międzylesia mniej więcej tak to by wyglądało: Głogów odj 4:29- Rudna Gwizdanów 4:59/5:00 - Ścinawa 6:15/6:16-Wołów 5:33/5:34-Brzeg Dolny 5:45-Wrocław Gł 6:21/6:25-Kłodzko Gł 8:15/8:16- Międzylesie przyjazd 9:00

CO byście sądzili o takim połączeniu myśle że bylo by dobre dlatego że najlepiej było by łaczyć pociągi w 1 relacji Głogów zyskał by bezpośrednie połączenie z Kotliną Kłodzką, zastanawiam się właśnie czy wysłać taką propozycjie
Jerry - 05-04-2011, 09:18
Temat postu:
Bonifas, ziken, EU07-469
Wysłałem ten rozkład dla UMWD ale co będzie dalej to zobaczymy. Tak jak 4 lata temu będziemy znów atakować o przywrócenie połączeń na lubińską. Od grudnia przewoźnicy z zagranicy będą mogli jeździć po naszych torach a UMWD ogłosił przetarg na przewozy pasażerskie również i na tej linii.
Arek - 05-04-2011, 09:20
Temat postu:
Jerry, kiedy był remont na lubińskiej? Jakoś mi to umknęło.
Jerry - 05-04-2011, 10:27
Temat postu:
Areczek od października 2010 podbijano linię oraz wymieniano gdzieniegdzie szyny.
Od 1 marca 2011 roku są takie szlakowe:
Legnica - Rynarcice: 40 km/h towarowe, 60 km/h pasażerskie
Rynarcice - Rudna Gwizdanów: 60 km/h towarowe, 80 km/h pasażerskie
thenatanaell - 05-04-2011, 15:43
Temat postu:
Wydaje mi się, że trzeba będzie długo czekać, aż ludzie znów przekonają się do tych połączeń. Potrzebna by była porządna reklama...
Bartuś - 06-04-2011, 17:56
Temat postu:
Jerry napisał/a:
Areczek 60 km/h pasażerskie


Nie zawyżaj już tak, bo dla pociągów pasażerskich jest 50 km/h.
paul86 - 06-04-2011, 19:24
Temat postu:
nortonex napisał/a:
Ja przymierzam się do sformułowania pisma, aby utworzono jedną, bądź dwie pary pociągów Zielona Góra - Wrocław Główny, ale... przez Żagań i Legnicę. Czas przejazdu, wbrew pozorom nie jest wcale o wiele dłuższy: obecnie jest to 4h 18 min z czego trochę ponad 30 minut to przesiadki - zatem byłoby to 3h 50min wobec 3h 30 min dla Odrzanki. Natomiast dzięki temu: Zielona Góra zyskuje alternatywne połączenie z Wrocławiem (pociąg się obroni, gdyż będzie uczęszczany tak jak inne regio relacji ZG - Wrocław), ponadto Żary i Żagań zyskują kolejne połączenie z Legnicą, których brakuje a nadto wypełniona zostaje luka po "Bobrze", który miał dobrą frekwencję. Oczywiście zyskują też dzięki temu mniejsze miejscowości...
Kwestia tylko taka, czy miałby się tym zająć UMWL, czy UMWD - czy miałyby to obsługiwać PRy, czy KD i czy znalazłby się na to tabor (jakiś SA133/134 musiałby śmigać). Sporo niewiadomych, ale może wartoby się nad tym pomysłem zastanowic trochę głębiej...

Plus jest taki, że używa się jednego pociągu zamiast paru. Ale z punktu widzenia mieszkańca ZG chcącego do Wrocławia relacja zupełnie nie interesująca bo dalsza, czyli droższa.
EU07-469 - 06-04-2011, 20:03
Temat postu:
Pociągi z Jeleniej Góry do Wrocławia przez Węgliniec i Legnicę też NA PEWNO nie są nastawione na jeleniogórzan, bo różnica odległości jest dość spora (cenowo to chyba 4 strefy kilometrowe więcej niż przez Wałbrzych). Tu chodzi o połączenie dwóch albo nawet trzech relacji. Tak samo mogłoby być z połączeniem Zielona Góra- Wrocław przez Żagań i Legnicę. A różnica w cenie chyba nie będzie tak wielka.
Jerry - 06-04-2011, 20:06
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
Jerry napisał/a:
Areczek 60 km/h pasażerskie


Nie zawyżaj już tak, bo dla pociągów pasażerskich jest 50 km/h.


W rozkładzie nadanym dla pojazdu SA przez PLK na trasie Legnica - Lubin - Legnica prędkość wynosiła 60 km/h.
Wiadomość sprawdzona bo sam osobiście jechałem
maszynista - 07-04-2011, 09:59
Temat postu:
@ EU07-469

Na początku pojawił się twój post żeby do Szklarskiej jechać na EN71 - nie ma mowy żeby jaki kolwiek kibel (o konwencjonalnym sterowaniu oporowym) tam wjechał. A o prędkości już nie wspomnę.
EU07-469 - 07-04-2011, 11:25
Temat postu:
W takim razie powiedz mi, czemu właśnie coś takiego jechało za Kamieńczyk na górę, gdy szlak w Wałbrzychu był nieprzejezdny, a na podjeździe z Piechowic do Szklarskiej prędkość 20 km/h była na dłuższym odcinku niż obecnie.
Pirat - 08-04-2011, 12:01
Temat postu:
Dziś mija termin składania wniosków do UMWD. Kto jeszcze tego nie zrobił to niech się pospieszy.
kojotsk8 - 08-04-2011, 22:20
Temat postu:
W załączeniu moja propozycja dla Nadodrzanki Wrocław-Głogów. Niestety zapewne możliwa do realizacji tylko przy w miarę dobrym stanie parku taborowego PR Wrocław. No ale może warto nad tym pomyśleć już teraz, a nie tak jak ubiegłej zimy odwoływać pociągi jeden po drugim. Zapewniam, że każdy z proponowanych przeze mnie kursów miałby przyzwoitą frekwencję, zwłaszcza biorąc pod uwagę galopujące ostatnio ceny paliw.
Bartuś - 09-04-2011, 17:28
Temat postu:
kojotsk8 Końcówki odjazdu z Wrocławia powinny być jednak xx:45 i xx:15. Zapewniłoby to większą frekwencję. No i wiedz, że ta rzeź połączeń 1 marca, nie była spowodowana zimą tysiąclecia, a zaniedbaniem PR Wrocław, bo nie przeprowadzali rewizji kibli.

Powiem tylko, że ja bym nic nie kombinował, po prostu przywrócił rozkład taki jaki był założony od grudnia 2010. Ewentualne moje propozycje :

Wpuściłbym dodatkowy pociąg z Głogowa około 20, skomunikowany tam z Rusałką i zlikwidował kretynizm, polegający na tym, że ostatni pociąg z Wrocławia do Ścinawy (o 22:30) nie jeździ w soboty, paradoksalnie wtedy, kiedy miał największą frekwencję (imprezy kulturalne itp)

Karmazynkowi bym zlikwidował w czasie wakacji postoje w Brzezinkach i innych wioskach i wydłużył do Świnoujścia (godzina krócej)

Wysłałem je do UMWD, poza tym :

Na odcinku Nowa Sól - Zielona Góra, z powodu wprowadzenia od nowego RJ szlakowej 30 km/h wprowadziłbym kolejową komunikację autobusową.

No i zwolniłbym dyscyplinarnie, tego kolesia, co odpowiada za tabor w ZPR Zielona Góra, gdyż na 11 jednostek, mają 2 plastikowe (w tym jeden koszmarek - EN57-046, z niskim plastikiem). I te 2 plastikowe regularnie i codziennie obsługują połączenia do Wrocławia (prawie 4 godziny jazdy)
ziken - 12-04-2011, 17:19
Temat postu:
Cytat:
Powiem tylko, że ja bym nic nie kombinował, po prostu przywrócił rozkład taki jaki był założony od grudnia 2010.


Nieee ten rozkład jest okropny dla tej trasy,dlaczego????? brak już codziennego polączenia z morzem, 1 pociąg tylko do Kostrzyna i Szczecina oraz bajeczny IR z Zielonej Góry który zatrzymuje się jako REGIO na kilkudziesięcio osobowych osadach a nie zatrzymuje się na stacjach Grębocice (podad 1tyś mieszkańców), Rudna Gwizdanów( 700 mieszkańców) a zatrzymuje się np Łososiowice czy Brzezinka Średzka.

Dla porównania w Rj 2008/2009 był 1 Regio do Kamienia Pomorskiego, 2 Regio dziennie do Szczecina oraz więcej połączeń do Kostrzyna (chyba z 3) i to był konkretny rozklad jazdy
tomornik - 12-04-2011, 18:36
Temat postu:
Cytat:
Dla porównania w Rj 2008/2009 był 1 Regio do Kamienia Pomorskiego, 2 Regio dziennie do Szczecina oraz więcej połączeń do Kostrzyna (chyba z 3) i to był konkretny rozklad jazdy

Rozumiem niektóre łączenie relacji, ale po co łączyć je na siłę? 2 składy dziennie do Szczecina i jeszcze do Kamienia? Na co komu takie Regio? na pewno mieszkańcy Wrocławia, Brzegu Dolnego, Wołowa, Ścinawy czy Głogowa czy nawet Zielonej Góry tłumnie walili do tego pociągu żeby wybrać się na wycieczkę i zwiedzić wały Chrobrego. Przypuszczam, że nie więcej jak 5% pasażerów miało w tym pociągu bilety na pełna relację. Dlatego uważam, że czasem lepiej się przesiąść. Nie rozumiem skąd tak wielkie zamiłowanie niektórych forumowiczów do tak długich relacji pociągów klasy R? Może czas na Węgliniec-Białystok lub Przemyś-Szczecin, rzecz jasna na En-57 rzecz jasna-dla wygody pasażerów? Bo nie wiem o co wam chodzi? Bo na pewno nie o wygodę podróżnych.
Tomasz K. - 12-04-2011, 18:42
Temat postu:
Cytat:
Nieee ten rozkład jest okropny dla tej trasy,dlaczego????? brak już codziennego polączenia z morzem, 1 pociąg tylko do Kostrzyna i Szczecina oraz bajeczny IR z Zielonej Góry który zatrzymuje się jako REGIO na kilkudziesięcio osobowych osadach a nie zatrzymuje się na stacjach Grębocice (podad 1tyś mieszkańców), Rudna Gwizdanów( 700 mieszkańców) a zatrzymuje się np Łososiowice czy Brzezinka Średzka.

Ślązak zatrzymuje się w Łososiowicach i Brzezince Średzkiej , ponieważ na odcinku Wrocław-Ścinawa-Wrocław jedzie jak REGIO. Natomiast co do rozkładu 2008/2009 to był 1 pociąg do Szczecina (Pionier 13.50), 1 do Kamienia Pomorskiego (Karmazyn 9.50),2 do Rzepina (5.50 , 17.50) , oraz 1 do Kostrzyna (15.50). Również uważam te relacje za słuszne.
ziken - 13-04-2011, 15:12
Temat postu:
Cytat:
Ślązak zatrzymuje się w Łososiowicach i Brzezince Średzkiej , ponieważ na odcinku Wrocław-Ścinawa-Wrocław jedzie jak REGIO


Wiem że ten pociąg zatrzymuje isę na tym odcinku jako Regio ale mam nadzieje że od nowego rozkłądu jazdy będzie zatrzymywał się już na cały odcinku Głogów-Wroclaw Gł jako Regio


A co do propozycji forumowicza Kojotsk8 to jego propozycjie są dobre i mam nadzieję że chociarz nie które znajdą się na nowym rozkładzie jazdy
Wojtek - 13-04-2011, 17:40
Temat postu:
Rozkład jazdy 2012: zakończyły się konsultacje

Od 30 marca do 8 kwietnia trwało zbieranie propozycji i uwag dotyczących zmian w rozkładzie jazdy pociągów na rok 2012.

Przez ponad tydzień do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego napływały propozycje, uwagi i sugestie, jak powinien wyglądać rozkład jazdy w 2012 roku. Na nasz apel odpowiedziało 91 osób. Wnioski pasażerów dotyczyły prawie wszystkich linii kolejowych na Dolnym Śląsku. Zwracano uwagę na liczbę kursujących składów oraz na ich częstotliwość.

Szczegółowe dane po konsultacjach oraz informacje o ilości uwzględnionych postulatów przekażemy Państwu w ciągu kilkunastu najbliższych dni. Informujemy również, że z uwagi na dużą ilość propozycji, czas ich analizy oraz odpowiedzi na poszczególne wnioski może się wydłużyć.

źródło: UMWD
EU07-469 - 28-04-2011, 15:09
Temat postu:
Dziś otrzymałem odpowiedź na swój postulat. Wynika z tego, że dwa połączenia na linii Kłodzko - Wałbrzych będą wydłużone do Jeleniej Góry, będą one skomunikowane z pociągami jadącymi z Wrocławia. "Kamieńczyk" zostaje, ogółem z Wrocławia do Jeleniej będą 4 pociągi bezpośrednie i 2 z przesiadką (wynika to "przede wszystkim z utrzymującego się bardzo złego stanu infrastruktury, który powoduje, że czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry nadal wynosi ponad 3 godziny"). Bardzo prawdopodobne, że utrzyma się również wydłużona "Galicja", choć ta kwestia "będzie omawiana podczas tzw. konstrukcji rozkładu jazdy, tzn. układania konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów każdego z pociągów". Co do Szklarskiej Poręby, to może zacytuję: "Pragnę ponadto przekazać, że w przyszłym roku zarządca infrastruktury (PKP Polskie linie Kolejowe S.A.) będzie prowadził remont linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna. W związku z tym od 01.03 do 30.11.2012 wstrzymany będzie ruch pociągów na odc. Piechowice - Szklarska Poręba Górna, natomiast dodatkowo w dniach 01.04-30.06.2012 wstrzymany będzie ruch na odc. Jelenia Góra - Piechowice. Z uwagi na powyższe uwarunkowania wszelkie połączenia do/ze Szklarskiej Poręby będą się odbywały się częściowo z wykorzystaniem komunikacji zastępczej." Czyli na razie nie liczyłbym na bezpośrednie połączenie Wrocławia ze Szklarska Porębą. Natomiast postęp będzie jeśli chodzi o godziny - pierwszy pociąg do Jeleniej pojedzie nie o 07:50, a około 06:45. Ostatni powrotny z Jeleniej przyjedzie do Wrocławia około godziny 22:00.
Panie Marszałku, trzymam za słowo!
skubi - 28-04-2011, 17:08
Temat postu:
Wrzuć tą odpowiedz na formum,prosimy.
EU07-469 - 28-04-2011, 19:19
Temat postu:
Jutro będę miał dostęp do kompa, to wrzucę. Pisząc z komórki nie bardzo mam jak.

[ Dodano: 28-04-2011, 20:26 ]
Pewien jestem, że co do Kamieńczyka (który przecież jest następcą dawnej Szrenicy, jak ta jeszcze jeździła sezonowo w relacji Poznań- Szklarska Poręba- Poznań) to słowa dotrzymają. Ten pociąg od 2007 roku wyrobił sobie taką markę, że nie ma opcji, by ot tak sobie wyleciał z rozkładu.
mateuszpiszcz - 28-04-2011, 20:04
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
Dziś otrzymałem odpowiedź na swój postulat. Wynika z tego, że dwa połączenia na linii Kłodzko - Wałbrzych będą wydłużone do Jeleniej Góry, będą one skomunikowane z pociągami jadącymi z Wrocławia.


Niech wydłużą te pociągi koniecznie do Zgorzelca i niech one będą skomunikowane z pociągami Drezno- Wrocław w Zgorzelcu! Zapewni to sporą grupę pasażerów zza Nysy, którzy klną jak szewc już teraz na samą myśl o tym, że muszą autem pokonać odcinek od Zgorzelca do Karpacza przez Jelenią Górę i Lubań.A tak szynobusem zawsze wyodniej.
EU07-469 - 29-04-2011, 11:45
Temat postu:
Zgodnie z obietnicą, przesyłam odpowiedź. A raczej plik z takową, bowiem nie jest to plik tekstowy, którego treść mógłbym ot tak skopiować.
tomasi.fi - 29-04-2011, 14:57
Temat postu:
W zeszłym roku pisałem im żeby połączyli relacje Międzylesie - Wrocław z Wrocław - Poznań...olali to ciepłym moczem. Niemniej cieszy ten szynobus do Jeleniej z Kłodzka. Bardzo tego brakowało.
kojotsk8 - 22-05-2011, 13:59
Temat postu:
Witam,

Dopiero 2 dni temu otrzymałem odpowiedź od UMWD (widać mało kto przejmuje się tam terminami).
Główne założenia, jakie przewidywane są na linii Wrocław-Głogów to:
- pozostanie ok. 5 par w relacji Wrocław-Zielona Góra,
- uruchomienie dodatkowych połączeń w relacji Wrocław-Wołów, czego efektem ma być 30-minutowy takt na tej relacji w godz. 6-8:30 i 14-18.
Mam nadzieję, że nie odwalą takiego bubla, żeby po tej 18 była półtoragodzinna dziura w połączeniach z Wrocławia jak teraz, no i że te zaplanowane kursy nie będą zaraz odwoływane jeden po drugim z powodu defektów taboru.
Niestety UMWD już dziś próbuje się usprawiedliwiać za ewentualne niezrealizowanie tych planów - w odpowiedzi znalazły się również informacje na temat przebudowy dworca Wrocław Główny czy też jednotorowego odcinka Księginice-Brzeg Dolny Sad
Picolo - 25-05-2011, 11:13
Temat postu:
kojotsk8, ja do dziś nie dostałem żadnej odpowiedzi z UMWD.
mateuszpiszcz - 25-05-2011, 12:41
Temat postu:
Nieoficjalna informacja z kuluarów UMWD głosi, że od grudnia mimo, zakupu nowych sześciu szynobusów nie zostaną uruchomione pociągi Jelenia Góra- Lubań- Zgorzelec. W ogóle mam pytanie, kto stoi za tym, że zerwano rozmowy z niemiecką stroną na temat wydłużenia tej relacji do Gorlitz? W dodatku poszła plotka, że Niemcy nie chcieli pozwolić na wyjazd polskiego szynobusa ,co jest kompletną bzdurą. Na pociągi z Jeleniej Góry do Zgorzelca ponoć krzyżyk położyła PLK, tak samo na pociągi z Lwówka do Bolesławca (ponoć wycenili remont od Lwówka do Zebrzydowej na 60 milionów zł) , które na pewno nie wyjadą od grudnia na tory. Z tego co wiem wywołało to wściekłość w bolesławieckim magistracie, czy ktoś z Bolesławca może to potwierdzić? Aha i jeszcze brawa dla Pana Jerzego Łużniaka , który to ponoć najgoręcej zabiega , aby nowe szynobusy nie jeździły do Zgorzelca i Lwówka.
Stella - 25-05-2011, 13:43
Temat postu:
mateuszpiszcz, dziś odbyła się sesja rady miasta. Prezydent Bolesławca zawsze żywo reaguje na plany likwidacji połączeń kolejowych, więc możliwe, że dziś było gorąco w ratuszu. Jak się czegoś dowiem to napiszę na forum.
Światowid - 25-05-2011, 15:00
Temat postu:
Pan Łużniak woli skompromitować się i wydać pieniądze na tworzenie wożącej muchy Kolei Miejskiej w Jeleniej Górze zamiast wozić ludzi do Zgorzelca i Lwówka. Jedno jest pewne i dowiemy się o tym na pewno- jeżeli te informacje się sprawdzą to UMWD razem z Panem Łyżniakiem damy tak popalić że nie będą wiedzieli gdzie są!! A Pan Bartosz Jakubowski tak bardzo chwalony na forum" pl.misc.kolej" za zorganizowanie przejazdu pociągiem do Turoszowa w ostatnią niedzielę, nie będzie już na tym foum tak chwalony, bo oprócz tego to w UMWD w sprawie kolei nie zrobił NIC!!Beton Killer Kolejarz
Bonifas - 25-05-2011, 16:34
Temat postu:
aż żal czytać kto w tym UM-ie siedzi !
A co do PLK to na 60 mln wyceniła kapitalny remont linii 283 na odcinku Jelenia Góra - Niwnice więc na długości 42 km. Odcinek z Niwnic do Zebrzydowej jest z 60 km/h więc całkiem dobrą szlakową. Miasto Bolesławiec wątpię by się postawiło likwidacji połączeń do JG przez Lwówek ponieważ póki co nie zrobiło nic w tej sprawie. Jeszcze 2 lata wstecz miało 3 bezpośrednie połączenia do Jeleniej linią lwówecką. Gdy rok temu zlikwidowano dwa z nich i pozostawiono jedną parę UM w Bolesławcu nie specjalnie poparł powiat lwówecki w walce o przywrócenie połączeń bo są PKS-y.
Z remontem linii 284 też pewnie nie będzie kolorowo. Póki co wiem, że na rok 2012 zaplanowano do uruchomienia 4 pary Jelenia - Lwówek, ale penie za rok już linia zostanie zamknięta i zaorana bo przecież priorytety są inne a Lwówek jest daleko od Wrocławia i prowincjonalną linią nie ma potrzeby się zajmować. Zająć się należy tymi pasażerami z lwóweckiej którzy jeszcze jeżdżą pociągiem a których do 2013 roku będzie trzeba skutecznie od kolei odpędzić by były przesłanki o nierentowności trasy i niskim pokryciem wpływów z biletów. By to osiągnąć UM pewnie odpowiednio przygotuje ofertę przewozową na przyszły rok z uwzględnieniem "potrzeb" mieszkańców. I wcale się nie zdziwię jak te cztery pary będą rozpisane w ośmiu rubrykach a każda z nich będzie miała inny termin kursowania z dziwnymi datami oraz/oprócz których nijak nie da się przykleić ani do przedłużonych weekendów ani do świątków piątków czy niedziel Confused
mateuszpiszcz - 25-05-2011, 17:08
Temat postu:
Bonifas napisał/a:


Z remontem linii 284 też pewnie nie będzie kolorowo. Póki co wiem, że na rok 2012 zaplanowano do uruchomienia 4 pary Jelenia - Lwówek, ale penie za rok już linia zostanie zamknięta i zaorana bo przecież priorytety są inne a Lwówek jest daleko od Wrocławia i prowincjonalną linią nie ma potrzeby się zajmować.


Coś ty, na remont nie ma pieniędzy, PLK już teraz powiedziało , że one tych 60 milionów nie wyłoży, w żartach jeden z decydentów powiedział, że UMWD powinien zasponsorować jeśli chcemy pociągi na tej linii. Prawda jest tak że gdyby nie składy towarowe które czasem muszą tamtędy przejechać, linia była by już na amen zamknięta.
Stella - 25-05-2011, 17:15
Temat postu:
Bonifas napisał/a:
UM w Bolesławcu nie specjalnie poparł powiat lwówecki w walce o przywrócenie połączeń bo są PKS-y.

Władze miasta niewiele mogą. Prezydent Bolesławca jest bezpartyjny, kiedyś należał do PiS. W Powiecie Bolesławieckim rządzi PO, podobnie jak w UMWD. Władze miasta i powiatu to dwa wrogie sobie obozy. Ponadto powiat jest właścicielem bolesławieckiego PKS-u. Dokąd sięgam pamięcią, platformiane władze Powiatu Bolesławieckiego nigdy nie lobbowały za koleją, a nawet olewały niepokojące sygnały dotyczące likwidacji połączeń kolejowych.

[ Dodano: 25-05-2011, 18:36 ]
Jutro w Bolesławcu odbędzie się konferencja dotycząca transportu zbiorowego w naszym regionie. Szczegóły tutaj:

http://um.boleslawiec.pl/umbc/images/stories/info/2011/5/transport3.jpg
jano - 01-06-2011, 19:57
Temat postu:
Dostałem od UMWD odpowiedź na swoje uwagi dotyczące rozkładu jazdy pociągów w szczególności dla odcinka Wrocław - Legnica - Węgliniec.

Oto najważniejsze informacje:

Exclamation Na obecnym etapie konstruowania nowego RJ przewiduje się 30-minutową częstotliwość połączeń na trasie Wrocław-Legnica: w popołudniowym szczycie w kierunku do Legnicy (przynajmniej między godzinami 13.30-16.30), natomiast w porannym do Wrocławia w godz. 6-8. W połączeniach do Węglińca przewiduje się częstotliwość w szczycie 60-minutową.
Exclamation W porannym szczycie poranne przyjazdy do Wrocławia Głównego mają mieć końcówki minutowe :03, :33
Exclamation Nie planuje się utrzymania nocnego pociągu (weekendowego) Wrocław Gł. (23.45) - Legnica. Ostatnie połączenie z Wrocławia będzie odjeżdżać ok. 22.35-22.45.
Exclamation Nie planuje się wprowadzenia pociągów przyspieszonych (likwidacji postojów). W 2012 roku nadal będą występować utrudnienia w prowadzeniu ruchu (m.in. jednotorowe odcinki Piekary Wielkie-Legnica oraz Wrocław Żerniki-Miękinia (modernizacja stacji Wrocław Leśnica) dlatego pociągi muszą mieć sztywnie określony czas przejazdu. Ewentualne zmniejszenie liczby postojów nie wpłynie na ogólny czas przejazdu na odcinku Legnica-Wrocław.
Exclamation Kwestia utworzenia pociągów tranzytowych, tzn. łączenia relacji pociągów będzie szczegółowo omawiana podczas układania konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów pociągów. Należy jednak pamiętać o ograniczonej przepustowości dworca głównego, stąd też nie będzie pełnej swobody w takim konstruowaniu.

Ze względu na bardzo dużą liczbę wniosków Urząd oczywiście przeprasza za dłuższe niż zakładano oczekiwanie na odpowiedź.
Choć w sumie lepiej późno... niż wcale. Smile
Pirat - 08-06-2011, 23:11
Temat postu:
Wykaz pociągów interREGIO planowanych do uruchomienia na Dolnym Śląsku w RJ 2011/2012
http://www.kodlk.tnb.pl/news.php
Damian Łódź - 08-06-2011, 23:20
Temat postu:
Nie ma listy pozostałych IR?

Tutaj widzę trochę pomieszanie, ponieważ :
IR Białystok-Międzylesie
i
IR Międzylesie - Olsztyn
jak tu z obiegami....?

aha i Prosna po nowo wyremontowanym szlaku Łódź-Łowicz Smile
krzysztoff - 09-06-2011, 16:09
Temat postu:
Hmmm zdecydowanie brakuje IR Bolesławiec-Warszawa, który miał być wprowadzony już od obecnego rozkładu... :-/ Pewnie znów będzie o niego staranie się, poobiecują a potem 2 tyg przed wprowadzeniem rozkładu go skasują... Ale kto wie. Co sądzicie o tym IR? Prosna bodajże.
aartur2000 - 16-06-2011, 15:41
Temat postu:
To jeszcze ja swoją odpowiedź na linię Wrocław - Legnica zapodam (główne punkty):

Exclamation przewiduje się utrzymanie obecnego rozkładu jazdy wczesnoporannego dowozu do pracy - pociąg z Legnicy do Wrocławia ma się stawiać we Wrocławiu o 5:13 jak obecnie

Exclamation odjazdy z Wrocławia w popołudniowym szczycie mają zaplanowane odjazdy z końcówką minutową 05,35 (np. 14:05, 14:35, 15:05...)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group