Cytat: |
Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. |
Stella napisał/a: |
Ja tradycyjnie zaproponuję przyspieszone pociągi REGIO Bolesławiec - Wrocław - Bolesławiec (rano do Wrocławia i po południu z Wrocławia). Coraz więcej ludzi dojeżdża codziennie do pracy we Wrocławiu i takie szybkie połączenia bardzo by się przydały.
Przyspieszony pociąg REGIO Wrocław - Bolesławiec był w projekcie na aktualny rozkład jazdy, ale nie wiedzieć dlaczego UMWD wycofał się z tego, argumentując, że dotowane pociągi powinny zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. Jest to totalny absurd! Skoro popołudniowe pociągi z Wrocławia jeżdżą co godzinę to można zrobić jeden dodatkowy, który zatrzymywałby się tylko na paru największych stacjach (Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękinia, Środa Śląska, Malczyce, Legnica, Miłkowice, Chojnów). W Niemczech na linii Gorlitz - Drezno pociągi RB (osobowe) jeżdżą naprzemiennie z RE (przyspieszone) i jest to idealne rozwiązanie. U nas jest duży opór przed takim systemem, co raczej nie przyciąga ludzi do pociągów, a wręcz przeciwnie. 30-procentowy spadek liczby pasażerów w ubiegłym roku na Dolnym Śląsku (rekord w skali kraju) jest aż nadto wymowny i nikt nie wyciąga z tego wniosków! Ideałem byłoby mniej więcej coś takiego: Bolesławiec 5:00 -> Wrocław 6:30 Wrocław 16:00 -> Bolesławiec 17:30 Na innych liniach dojazdowych do Wrocławia takie przyspieszone pociągi REGIO też by się przydały. |
pawelW napisał/a: |
Istniało coś takiego w zeszłym rozkładzie jazdy z tym że jechał ten skład z JG przez Lubań,Węgliniec i dalej jako pociąg przyśpieszony który miał nawet swoją nazwę "IZERY" i zatrzymywał się w Bolesławcu , Chojnowie , Legnicy i potem dopiero we Wrocławiu Nowy Dwór i wcześniej na jakiejś stacji też już we Wrocławiu i dla porównania IR "ŚLĄZAK " stawał dodatkowo w Miękini , W Środzie Śląskiej i Malczycach . Jezdził wieczorową porą w piątki i Niedziele . |
Bonifas napisał/a: |
no i pociąg 15:38 z Legnicy teleportem leci |
Cytat: |
Bonifas ja też z nudów stworzyłem rozkład dla linii 289. Przedłużyłem tylko kursy niektórych pociągów.
|
Desiro2 napisał/a: |
Jerry a czemu ma służyć ta dziura od 6 do 15? to ma być pociąg retro czy dla użytku mieszkańców i turystów?? |
ziken napisał/a: | ||
Jerry będziesz wysyłał swoją propozycje do UMWD , twoja propozycja rozkładu jest bardzo dobra dla tej trasy |
Lady Makbet napisał/a: |
[b] Jeśli KD chcą wozić powietrze i Jerrego do Lubina to niech sobie wożą, najlepiej na swój koszt a nie na koszt podatnika. Mam nadzieję, że PR Wrocław nie da się w to ponownie wmanewrować. |
Desiro2 napisał/a: |
a także ze Zgorzelca do Jeleniej przez Mikułową |
mateuszpiszcz napisał/a: | ||
Z Jeleniej Góry do Zgorzelca codziennie jeździ kilka par autobusów, pośpieszne, przyśpieszone, osobowe. Od lat jeżdżą, bo jest w nich frekwencja. Gdyby tak uruchomić na stałe 4-5 par pociągów w relacji Jelenie Góra- Zgorzelec MIASTO, co ważne Zgorzelec Miasto, plus 2-3 pary pociągów Regio Bahn Dresden- Gorlitz- Zgorzelec- Jelenie Góra- Szklarska Poręba- Harrahov było by to hitem wśród turystów z Niemiec. |
Jerry napisał/a: |
te połączenie będzie na 100% uruchomione tylko ciężko jest mi powiedzieć kiedy, ale chyba od nowego rozkładu |
Cytat: |
dziękuję Smile tylko wprowadzę drobne szczegóły i wyślę |
ziken napisał/a: |
Jerry jak już poprawisz swoją propozycjie to jak byś mógł to wrzuć na forum |
Jerry napisał/a: |
Areczek 60 km/h pasażerskie
|
nortonex napisał/a: |
Ja przymierzam się do sformułowania pisma, aby utworzono jedną, bądź dwie pary pociągów Zielona Góra - Wrocław Główny, ale... przez Żagań i Legnicę. Czas przejazdu, wbrew pozorom nie jest wcale o wiele dłuższy: obecnie jest to 4h 18 min z czego trochę ponad 30 minut to przesiadki - zatem byłoby to 3h 50min wobec 3h 30 min dla Odrzanki. Natomiast dzięki temu: Zielona Góra zyskuje alternatywne połączenie z Wrocławiem (pociąg się obroni, gdyż będzie uczęszczany tak jak inne regio relacji ZG - Wrocław), ponadto Żary i Żagań zyskują kolejne połączenie z Legnicą, których brakuje a nadto wypełniona zostaje luka po "Bobrze", który miał dobrą frekwencję. Oczywiście zyskują też dzięki temu mniejsze miejscowości...
Kwestia tylko taka, czy miałby się tym zająć UMWL, czy UMWD - czy miałyby to obsługiwać PRy, czy KD i czy znalazłby się na to tabor (jakiś SA133/134 musiałby śmigać). Sporo niewiadomych, ale może wartoby się nad tym pomysłem zastanowic trochę głębiej... |
Bartuś napisał/a: | ||
Nie zawyżaj już tak, bo dla pociągów pasażerskich jest 50 km/h. |
Cytat: |
Powiem tylko, że ja bym nic nie kombinował, po prostu przywrócił rozkład taki jaki był założony od grudnia 2010. |
Cytat: |
Dla porównania w Rj 2008/2009 był 1 Regio do Kamienia Pomorskiego, 2 Regio dziennie do Szczecina oraz więcej połączeń do Kostrzyna (chyba z 3) i to był konkretny rozklad jazdy |
Cytat: |
Nieee ten rozkład jest okropny dla tej trasy,dlaczego????? brak już codziennego polączenia z morzem, 1 pociąg tylko do Kostrzyna i Szczecina oraz bajeczny IR z Zielonej Góry który zatrzymuje się jako REGIO na kilkudziesięcio osobowych osadach a nie zatrzymuje się na stacjach Grębocice (podad 1tyś mieszkańców), Rudna Gwizdanów( 700 mieszkańców) a zatrzymuje się np Łososiowice czy Brzezinka Średzka. |
Cytat: |
Ślązak zatrzymuje się w Łososiowicach i Brzezince Średzkiej , ponieważ na odcinku Wrocław-Ścinawa-Wrocław jedzie jak REGIO |
EU07-469 napisał/a: |
Dziś otrzymałem odpowiedź na swój postulat. Wynika z tego, że dwa połączenia na linii Kłodzko - Wałbrzych będą wydłużone do Jeleniej Góry, będą one skomunikowane z pociągami jadącymi z Wrocławia. |
Bonifas napisał/a: |
Z remontem linii 284 też pewnie nie będzie kolorowo. Póki co wiem, że na rok 2012 zaplanowano do uruchomienia 4 pary Jelenia - Lwówek, ale penie za rok już linia zostanie zamknięta i zaorana bo przecież priorytety są inne a Lwówek jest daleko od Wrocławia i prowincjonalną linią nie ma potrzeby się zajmować. |
Bonifas napisał/a: |
UM w Bolesławcu nie specjalnie poparł powiat lwówecki w walce o przywrócenie połączeń bo są PKS-y. |