INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - [PKP IC] Przetarg na naprawę wagonów

Arek - 05-04-2011, 09:04
Temat postu: [PKP IC] Przetarg na naprawę wagonów
PKP Intercity ogłosiło przetarg ograniczony na świadczenie usług w zakresie napraw rewizyjnych 70 kolejowych wagonów osobowych PKP Intercity. Termin realizacji zamówienia to cztery miesiące.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) 70 szt. wagonów pasażerskich na 4-tym poziomie utrzymania, tj. wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem z wagonu oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład wagonów - czytamy w ogłoszeniu o przetargu.

Przedmiot zamówienia został podzielony na sześć części (Zadań):
Część 1 - 10 szt. wagony typu Z pierwszej klasy klimatyzowane z zamkniętym systemem WC.
Część 2 - 17 szt. wagony II klasy różnych typów.
Część 3 - 5 szt. wagony restauracyjne klimatyzowane z zamkniętym systemem WC.
Część 4 - 20 szt. wagony sypialne różnych typów.
Część 5 - 17 szt. wagony z miejscami do leżenia „kuszetkowe” oraz bezprzedziałowe 2 klasy.
Część 6 - 1 szt. wagon typu Z1 – zmodernizowany restauracyjny.

Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 18 kwietnia,

źródło: Rynek Kolejowy
Beatrycze - 28-09-2011, 13:47
Temat postu:
Modernizacja 68 wagonów IC: Jest przetarg

PKP Intercity zgodnie z zapowiedziami rozpisało przetarg na modernizację 68 wagonów, które w przyszłości kursować będą na trasie Przemyśl – Szczecin – Przemyśl. Termin składania ofert mija 4 stycznia 2012.

Przedmiotem postępowania jest projekt inwestycyjny polegający na modernizacji przez PKP Intercity pasażerskiego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Polski. Wśród wytypowanych do modernizacji wagonów znalazły się wagony przedziałowe klasy 1 i 2, wagony przedziałowe klasy 2 z przystosowaniem do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wagony przedziałowe 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów. W sumie, w ramach inwestycji zmodernizowanych zostanie 68 wagonów.

W ramach przewidzianych prac wagony zostaną wyposażone m.in. w instalację rozgłoszeniową, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz przewozu sprzętu sportowego. Przewoźnik przewiduje też montaż klimatyzacji, instalacji elektrycznej 230V (gniazdka), tablic świetlnych i zamkniętego układu WC. Modernizacja pozwoli również na zwiększenie do 160 km/h prędkości z jaką wagony będą kursowały.

Tabor zostanie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na trasie Przemyśl – Szczecin – Przemyśl, co ma poprawić komfort podróży pasażerów z województwa Podkarpackiego, Małopolskiego, Śląskiego, Opolskiego, Dolnośląskiego, Lubuskiego, Wielkopolskiego oraz Zachodniopomorskiego.

- Intercity jest obecnie w kolejnej fazie zmian, mających na celu usprawnienie działania spółki oraz zapewnienie optymalizacji jej funkcjonowania. Ma się to w niedługiej przyszłości przełożyć na zwiększenie komfortu podróży pasażerów. Dlatego też modernizujemy i remontujemy tabor. Zgodnie z planem w bieżącym roku chcemy wyremontować ok. 1000 wagonów, z czego na 857 już podpisaliśmy kontrakty. Zdajemy sobie sprawę, że zmiany wymagają czasu, ale wszystko wskazuje na to, że podążamy w dobrym kierunku” – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

Kryterium, jakim zgodnie z założeniami przetargu kierować się będzie przewoźnik jest cena brutto. Przedmiot zamówienia został podzielny na pięć odrębnych części. Intercity wymaga wykonania każdej z nich w okresie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Przewidywany czas realizacji zamówienia to pierwsze półrocze 2013 roku. Pieniądze na modernizację pochodzić będę z kilku źródeł m. in. z Funduszu Spójności, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

Wśród zadań inwestycyjnych na ten rok przewoźnik planuje również ogłoszenie przetargu na zakup 30 wagonów piętrowych do obsługi trasy Warszawa – Łódź. Koszt tej inwestycji szacowany jest na około 190 mln zł.

źródło: PKP Intercity / Rynek Kolejowy
sasho33 - 29-09-2011, 08:37
Temat postu:
Bardzo, bardzo się cieszę. Choć zaczną kursować pewnie od rozkładu 12/13, to jest to wreszcie krok ku powrotowi do normalności na tej trasie, kiedy to Światowid i Galicja były złożone z samych wagonów SPOT.
zajaclib - 29-09-2011, 09:27
Temat postu:
Mam nadzieję, że nie dojdzie do paradoksów typu TLK na tej trasie będzie zestawione lepiej niż nie jeden Ex na trasie Kraków - Warszawa - Gdynia, typu Małopolska, Norwid, Sawa, Lajkonik.
Jednakże okres jest trochę odległy i będą już Pendolino w ruchu i pewnie część wagonów z EIC przejdą do obsługi Ex lub ta kategoria zostanie ponownie zlikwidowana.
Kriz8 - 01-10-2011, 12:25
Temat postu:
Cytat:
... to jest to wreszcie krok ku powrotowi do normalności na tej trasie, kiedy to Światowid i Galicja były złożone z samych wagonów SPOT.

"Światowid" i "Galicja" nigdy nie były złożone z samych wagonów ze SPOT.
Pirat - 03-10-2011, 14:47
Temat postu:
PKP Intercity naprawi wagony za 17 mln zł

Przewoźnik wybrał najkorzystniejsze oferty w przetargu na zrealizowanie napraw rewizyjnych 98 wagonów osobowych. Unieważniono postępowanie na 15 wagonów sypialnych.

W sumie PKP Intercity za naprawy rewizyjne wagonów ujętych w postępowaniu zapłaci 16,94 mln zł.

Przetarg został ogłoszony 18 lipca. Postępowanie podzielono na 19 odrębnych zadań. Chodziło o naprawę 98 wagonów osobowych: 56 wagonów klasy 1 i 2 (z klimatyzacją i bez klimatyzacji, przedziałowe i bezprzedziałowe), 15 wagonów sypialnych, 15 kuszetki oraz 12 wagonów gastronomicznych.

Wybór padł na dwa podmioty, które zaoferowały najniższą cenę brutto za wykonanie poszczególnych zadań:

- Konsorcjum: Tabor Szynowy Opole S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding S.A., ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A

- Newag S.A.

Wykonawcy zadań przetargowych będą mieli trzy miesiące na zrealizowanie kontraktu.

Ponieważ oferta złożona na wykonanie napraw 15 wagonów sypialnych przewyższała kwotę, którą PKP Intercity zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia, spółka zdecydowała o unieważnieniu tej części przetargu.

Zgodnie z wcześniej przyjętym planem w 2011 roku przewoźnik chce wyremontować ok. 1000 wagonów, z czego na 857 podpisano już kontrakty.

28 września PKP Intercity ogłosiło projekt inwestycyjny polegający na modernizacji 68 wagonów pasażerskich, które zostaną przeznaczone do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na trasie Przemyśl – Szczecin – Przemyśl.

W najbliższych dniach przewoźnik planuje również ogłoszenie przetargu na zakup nowego taboru - 30 wagonów piętrowych do obsługi trasy Warszawa – Łódź, oraz remont 748 wagonów z opcją wymiany kabin WC na system zamknięty.

źródło: PKP IC / KOW
alojz - 03-10-2011, 17:38
Temat postu:
Ceny i punktacja ofert: link
Kuba MK - 04-10-2011, 18:08
Temat postu:
"oraz remont 748 wagonów z opcją wymiany kabin WC na system zamknięty. "

Wow.... to nieźle przecież będzie kosztować ale dobrze że coś się dzieje jeśli chodzi o lecące ścieki na tory.

A tak w ogóle może mi ktoś wyjaśnić co się dzieje z wagonami SPOT, bo chyba już wszystkie zniknęły z trasy Przemyśl-Szczecin...
Doman - 05-10-2011, 09:14
Temat postu:
Wydaje mi się, że poszły na Warszawa-Łódź. Poza tym kiedyś widziałem je na nocnym (!) do Szklarskiej Poręby. To już jest bezsensu. Fotele ze SPOTów są twarde i wyprofilowane - do spania w ogóle się nie nadają. Natomiast do pracy, czytania są ekstra.
Pirat - 08-10-2011, 10:09
Temat postu:
PKP Intercity naprawi 748 wagonów

Przewoźnik wszczął procedurę przetargową na naprawy rewizyjne 748 wagonów pasażerskich, które na co dzień kursują w pociągach krajowych. W 200 z nich tradycyjny system WC zastąpi system zamknięty.

Tym przetargiem PKP Intercity rozpoczyna proces kontraktacji zleceń na naprawy rewizyjne wagonów na lata 2012 - 2013. Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowano na dzień 22 listopada tego roku.

Przedmiotem rozpisanego dziś przetargu jest wykonanie napraw okresowych 748 wagonów osobowych na 4-tym poziomie utrzymania taboru kolejowego. Zamówienie zostało podzielone na 28 zadań. Wśród wytypowanych do naprawy wagonów znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne – barowe i restauracyjne.

Po raz pierwszy przewoźnik dopuścił w ramach postępowania przetargowego ewentualność opcji polegającej na zastąpieniu w 200 wagonach tradycyjnego systemu WC systemem zamkniętym.

Naprawa okresowa na 4-tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów, sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.

Kryterium, jakim zgodnie z założeniami przetargu kierować się będzie przewoźnik przy wyborze najkorzystniejszej oferty jest cena brutto, a zamówienie zostanie pokryte w całości ze środków własnych PKP Intercity. Przewidziane postępowaniem przetargowym prace zostaną zrealizowane na przestrzeni 18 miesięcy od daty podpisania umowy.

Zgodnie z wcześniejszymi założeniami PKP Intercity w bieżącym roku wyremontuje ok. 1000 wagonów osobowych, z czego na ponad 950 podpisano już umowy. Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe zakładające zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla.

PKP Intercity planuje sfinansowanie inwestycji środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

źródło: PKP Intercity / KOW
kleksograf - 10-10-2011, 08:06
Temat postu:
Doman napisał/a:
Wydaje mi się, że poszły na Warszawa-Łódź. Poza tym kiedyś widziałem je na nocnym (!) do Szklarskiej Poręby. To już jest bezsensu. Fotele ze SPOTów są twarde i wyprofilowane - do spania w ogóle się nie nadają. Natomiast do pracy, czytania są ekstra.
No właśnie ciekawe czy te nowe wagony na tą linię pozostaną na tej trasie nadal. Już jeździł RE Wielkiej Orkiestry... IC do Gdyni na nowych wagonach Cegielskiego i wszystko pchnęli gdzieś w głąb kraju.
Jaka pewność, że po wyremontowaniu tych 68 wagonów, pod motywem Szczecin - Przemyśl, partia ta nie zostanie znów po cwaniacku czmychnięta?
alojz - 26-11-2011, 13:27
Temat postu:
Przetarg na naprawy 748 wagonów, podejście drugie
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:370557-2011:TEXT:PL:HTML&src=0
sheva17 - 26-11-2011, 15:43
Temat postu:
Oby wygrał NEWAG, oni przynajmniej tego nie spartolą. PESIE serdecznie dziękujemy.
przewoz - 28-11-2011, 12:00
Temat postu:
Newag samodzielnie nie podoła dobrej naprawie wszystkich wagonów. Z niektórymi typami mógł nie mieć do czynienia, w związku z czym musiałby tworzyć własną dokumentację (a to trwa) Zapomnij o tym.
Poza tym jest wiele zadań.
Podział będzie pomiędzy Newag, Opole i Pesę z Mińskiem (może FPS coś wywalczy) i jest to zdrowa sytuacja.
pospieszny - 28-11-2011, 12:02
Temat postu:
Przewoźnik ogłosił kolejny, tym razem megaprzetarg, na naprawy okresowe aż 748 kolejowych wagonów osobowych.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) wagonów osobowych na 4-tym poziomie utrzymania, która obejmie przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów, połączoną z częściowym ich demontażem. W ramach naprawy mają zostać wymienione zużyte bądź uszkodzone elementy wagonów.

Przetarg podzielony jest na 28 zadania. Największa naprawa dotyczyć będzie 271 sztuk wagonów typy 111A, 125 sztuk wagonów typu 112A, oraz 80 sztuk wagonów typu 141 A.

PKP Intercity zbiera oferty do 9 grudnia. Wagony mają być naprawione w ciągu 1,5 roku od podpisania z przewoźnikiem umowy.


źródło: KOW

[ Dodano: 01-12-2011, 09:04 ]
Przewoźnik unieważnił przetarg, który został ogłoszony na początku października. Jak powiedział prezes spółki Janusz Malinowski, wpłynęła tylko jedna oferta, której wartość przekroczyła kosztorys o ponad 20 proc.

Jedyną ofertę w unieważnionym przetargu złożyły cztery firmy - "Tabor Szynowy" Opole, bydgoska Pesa, nowosądecki Newag i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", które wystartowały jako jedno konsorcjum.

- Przetarg podzielony był na 28 zadań, ponieważ żadna z firm nie jest w stanie zrealizować w całości zamówienia na naprawę tak dużej liczby wagonów. Dlatego podzieliliśmy przetarg na zadania, by oferenci mogli je traktować oddzielnie. Jednak firmy zdecydowały się wystartować razem - powiedział prezes.

Jak dodał, prawnicy PKP Intercity analizują sprawę, żeby sprawdzić, czy przy przetargu nie doszło do zmowy cenowej. Wyjaśnił, że po zakończeniu prac przez prawników, przewoźnik zdecyduje, czy zgłaszać sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Natychmiast po unieważnieniu przetargu, przewoźnik rozpisał nowy - ma on być rozstrzygnięty jeszcze przed świętami.

- Nowy przetarg nie różni się specyfikacją od tego unieważnionego, ale ma inną formułę. Będzie to przetarg ograniczony, więc zainteresowane firmy będą składać wnioski o udział w postępowaniu, wówczas będziemy wiedzieć, ilu oferentów wystartuje - powiedział prezes. Zaznaczył, że wszystko wskazuje na to, że tym razem w przetargu wystartują również inne podmioty, nie tylko te, które uczestniczyły w poprzednim. Nie uściślił jednak, o jakie firmy chodzi.

Wagony, których dotyczy postępowanie, mają być wyremontowane w latach 2012-2013, przy czym większość ma być odnowiona do czerwca przyszłego roku, przed Euro 2012. Wśród nich znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne – barowe i restauracyjne. Przewoźnik dopuścił w ramach postępowania przetargowego ewentualność opcji polegającej na zastąpieniu w 200 wagonach tradycyjnego systemu WC systemem zamkniętym.


źródło: KOW
Pirat - 01-12-2011, 13:22
Temat postu:
Przetarg IC unieważniony. Zmowa cenowa?

PKP Intercity unieważniło pierwszy przetarg na naprawę 748 wagonów pasażerskich, który przewoźnik ogłosił na początku października. Jak powiedział PAP prezes spółki Janusz Malinowski, wpłynęła tylko jedna oferta, której wartość przekroczyła kosztorys o ponad 20 proc.

Jedyną ofertę w unieważnionym przetargu złożyło konsorcjum największych zakładów naprawczych taboru - Pesy, "TS Opole, Newagu i ZNTK "Mińsk Mazowiecki". - Przetarg podzielony był na 28 zadań, ponieważ żadna z firm nie jest w stanie zrealizować w całości zamówienia na naprawę tak dużej liczby wagonów. Dlatego podzieliliśmy przetarg na zadania, by oferenci mogli je traktować oddzielnie. Jednak firmy zdecydowały się wystartować razem - powiedział PAP Janusz Malinowski. Jak dodał, prawnicy PKP Intercity analizują sprawę, żeby sprawdzić, czy przy przetargu nie doszło do zmowy cenowej. Wyjaśnił, że po zakończeniu prac przez prawników, przewoźnik zdecyduje, czy zgłaszać sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PKP Intercity ogłosiło drugi przetarg na naprawę wagonów. - Nowy przetarg nie różni się specyfikacją od tego unieważnionego, ale ma inną formułę. Będzie to przetarg ograniczony, więc zainteresowane firmy będą składać wnioski o udział w postępowaniu, wówczas będziemy wiedzieć, ilu oferentów wystartuje - powiedział PAP Malinowski. Zaznaczył, że wszystko wskazuje na to, że tym razem w przetargu wystartują również inne podmioty, nie tylko te, które uczestniczyły w poprzednim. Nie uściślił jednak, o jakie firmy chodzi.

źródło: PAP / Rynek Kolejowy
Pirat - 09-12-2011, 19:11
Temat postu:
Zaboklicki: Nie było zmowy cenowej

PKP Intercity sprawdza, czy w odwołanym postępowaniu na naprawę 748 wagonów spółki nie doszło do zmowy cenowej polskich firm taborowych - Żadnej zmowy cenowej nie było - zaprzecza prezes bydgoskiej Pesy Tomasz Zaboklicki.

Jedyną ofertę w unieważnionym przetargu złożyło konsorcjum największych zakładów naprawczych taboru - Pesy, "TS Opole, Newagu i ZNTK "Mińsk Mazowiecki". - Przetarg podzielony był na 28 zadań. Dlatego podzieliliśmy przetarg na zadania, by oferenci mogli je traktować oddzielnie. Jednak firmy zdecydowały się wystartować razem - mówił prezes Intercity Janusz Malinowski. Jak dodał, prawnicy PKP Intercity analizują sprawę, żeby sprawdzić, czy przy przetargu nie doszło do zmowy cenowej. Oferta firm przekroczyła założoną przez przewoźnika kwotę o 20 procent.

- Nie było żadnej zmowy cenowej - dementuje prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. Jak przyznał firmy komunikują się nieraz między sobą, na przykład w sprawie wspólnego zamawiania podzespołów, co jest wtedy tańsze. - - Przetarg był trudny, gwarancje międzyrewizyjne zostały wydłużone do 21-miesięcy - tłumaczy Zaboklicki twierdząc, że to PKP Intercity powinno urealnić oferowaną za usługę kwotę. - Wycena napraw w przetargu pochodziła z 2009 roku. A przecież z roku na rok rosną koszty pracy, surowców, a kurs euro jest coraz mniej korzystny - zaznacza prezes Pesy.

- Cena euro wzrasta, a stal i koła monoblokowe kupuje się w tej walucie. Do tego, jeżeli KGHM będzie obciążona dodatkowymi podatkami to też się odbije na cenach miedzi, a wiadomo, że w pociągach są kilometry kabli. Ciągle dostajemy takie kolejne "prezenty" - mówił Zaboklicki.

Janusz Malinowski stwierdził, że niedługo rozpisany zostanie nowy przetarg, w którym na pewno dojdzie do udziału zagranicznej konkurencji, co obniży ceny. Zaboklicki pozostaje sceptyczny - Już w jednym przetargu startowała niemiecka firma, i zaproponowała dwa razy wyższą cenę niż polskie firmy - przypomina.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 12-01-2012, 14:07
Temat postu:
PKP Intercity otworzyło koperty z ofertami na naprawy rewizyjne 748 wagonów. W przetargu wzięło udział 5 podmiotów. Wyniki poznamy w ciągu dwóch tygodni.

Przedmiotem rozpisanego przetargu było wykonanie napraw okresowych 748 wagonów osobowych na czwartym poziomie utrzymania taboru kolejowego. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.

Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. Wśród wytypowanych do naprawy wagonów znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne – barowe i restauracyjne.

W przetargu wzięło udział 5 firm: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka Z o.o., Newag S.A., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A., Tabor Szynowy Opole S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA.

Na realizację zamówienia będzie 18 miesięcy od momentu podpisania umowy. Inwestycja ma być sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.

Obecne postępowanie jest drugim, dotyczącym naprawy rewizyjnej 748 wagonów. W trakcie pierwszego, które zakończyło się 22 listopada nie udało się wyłonić podmiotu mogącego zrealizować zmówienie. Jednak już 26 listopada rozpisany został nowy przetarg z terminem składania wniosków do 29 grudnia. Koperty z ofertami zostały otwarte 12 stycznia o godzinie 9.30.


źródło: KOW
sheva17 - 17-01-2012, 18:51
Temat postu:
Mam nadzieję, że wygra Newag. Wagony po ich modernie są najbardziej udane, PESA kojarzy mi się z niestety z szajsem.
pospieszny - 25-01-2012, 00:05
Temat postu:
PKP IC naprawi wagony za 191 mln zł.

Spółka wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargu ograniczonym na wykonanie naprawy okresowej (naprawy rewizyjnej) 748 wagonów pasażerskich. Na kontrakcie skorzysta 6 firm. Większość wagonów ma być gotowych na EURO 2012.

Przedmiotem rozstrzygniętego przetargu jest wykonanie napraw okresowych (napraw rewizyjnych) 748 wagonów osobowych na 4 poziomie utrzymania taboru kolejowego. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.

Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. W latach 2012-2013 za naprawę 748 wagonów należących do PKP Intercity odpowiadać będą H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., NEWAG. S.A., „Tabor Szynowy” Opole S.A. oraz Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. wraz Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Warunkiem wyboru oferenta było zaproponowanie najkorzystniejszej ceny za poszczególne zadania. W sumie za realizację wszystkich zadań PKP Intercity zapłaci 191 616 199,05 zł brutto.

Naprawy zrealizowane będą na przestrzeni 18 miesięcy od dnia zawarcia umów z poszczególnymi Wykonawcami w latach 2012 i 2013. Inwestycja zostanie sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.

- Choć zadania remontowe zostały rozłożone na półtora roku, to chcemy, by około 400-500 wagonów było wyremontowanych jeszcze przed latem, tak by były gotowe na Euro 2012. Remont tych wagonów zabezpieczy nasze potrzeby taborowe – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity S.A.

W 2011 roku PKP Intercity naprawiło 950 wagonów. Plany na rok 2012 zakładają naprawę kolejnych 1 000, z czego ok. 400 wagonów wyremontowanych we własnym zakresie. Spółka zaplanowała, że do 2014 roku wyda na utrzymanie taboru oraz inwestycje ponad 700 mln złotych, z czego ponad 300 mln złotych już w 2012 roku.

Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe. Zakładają one zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla. Przewoźnik planuje sfinansowanie inwestycji z pieniędzy pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych.


źródło: KOW
ss123 - 28-05-2014, 22:28
Temat postu:
http://bautzen.cal.pl/wagony68.html

mam pytanko czy te 68 wagonów do NG przechodzą pierwszą czy juz drugą naprawę?

a jak jest z modernizacją tych 150 wagonów ktoś ma może ich spis?

i tak samo czy są to pierwsze czy drugie naprawy

z tego co widze to pewnie beda wagony z lat 90 tych
absolutus1 - 29-05-2014, 15:55
Temat postu:
dołączam sie do pytania
sympatyk - 06-02-2018, 09:54
Temat postu:
PKP Intercity zleci przegląd 45 wagonów pasażerskich.

Zgodnie z ogłoszeniem PKP Intercity poszukuje przedsiębiorcy, który dokona przeglądu okresowego na trzecim poziomie utrzymania w sumie 45 wagonów różnego typu. Celem napraw jest utrzymanie wagonów we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz zapobiegające dalszym awariom.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31161/pkp-intercity-zleci-przeglad-45-wagonow-pasazerskich.html

______

H.Cegielski zakończyła modernizację 22 wagonów PKP Intercity.

Pod koniec ubiegłego roku spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych przekazała PKP Intercity ostatnie z 22 wagonów 144A zmodernizowanych w ramach kontraktu zawartego w grudniu 2016 r. Spółka terminowo wywiązała się z zadania.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31538/h--cegielski-zakonczyla-modernizacje-22-wagonow-pkp-intercity.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group