PKP Intercity - Pociąg Zielona Góra - Zamość Rafał21 - 10-04-2011, 16:41 Temat postu: Pociąg Zielona Góra - Zamość
Jechałem ostatnio pociagiem TLK relacji Zielona Góra-Zamość na odc.(Głogów-Opole) wprawiło mnie w osłupienie że nie jezdzi on już w dawnej relacji,nie było mnie w kraju przez kilka m-cy wiec nie byłem na bieżaco,jest mi ktoś w stanie powiedzieć dlaczego przetrasowano dawnego ,,ślązaka''..??..przeczytałem również na rozkładzie że ,,ślązak'' jeżdzi teraz jako IR,został skrócony do Krakowa ..Jaki skład jezdzi w tej relacji??? Tomasz K. - 10-04-2011, 16:55 Temat postu:
Na IR Ślązak jeździ ED72, co do przetrasowania pociągu TLK d. Ślązak był to powrót pociągów do Zamościa miał jeździć łącznik Kraków-Zamość , ale jednak pojechał TLK 27100/72100 filip39 - 10-04-2011, 16:57 Temat postu: @Rafał21, dawny "Ślązak" to teraz dawny "Hetman", tyle że zaczyna bieg w Zielonej Górze (jak już kiedyś zresztą było). Stało się tak, ponieważ spółka PKP IC została zobligowana przez Ministerstwo Transportu do uruchomienia pociągu do Zamościa, a do przetrasowania wybrali właśnie połączenie z Zielonej Góry do Przemyśla czyli dawnego "Ślązaka".
Co do obecnego "Ślązaka" to obsługuje go jako InterRegio spółka Przewozy Regionalne, nadali mu nazwę, tak jak to robią z każdym (czy tam prawie każdym) IR-em, ponieważ IC odeszło od nazywania pociągów pośpiesznych. Jest obsługiwany zazwyczaj jednostką ED-72 lub EN-71. Rafał21 - 10-04-2011, 17:19 Temat postu:
dzięki za odpwiedz;) Dave - 18-04-2011, 11:44 Temat postu:
Nie Ministerstwo Transportu tylko Infrastruktury! paul86 - 07-06-2011, 15:33 Temat postu:
Orientuje się ktoś czemu ten pociąg w kierunku ZG ma absurdalnie długi postój we Wrocławiu? Nic nie rozpinają, nic nie dopinają. Dworzec w remoncie, to na chłopski rozum powinien szybciej zwalniać peron zamiast go blokować! W dodatku w przeciwną stronę ten postój jest tylko 4 minuty zamiast 25... Przyzwyczajają pasażera do planowanego spowolnienia na Odrzance czy co? Papero - 08-06-2011, 16:39 Temat postu:
Cytat:
Dworzec w remoncie, to na chłopski rozum powinien szybciej zwalniać peron zamiast go blokować! W dodatku w przeciwną stronę ten postój jest tylko 4 minuty zamiast 25...
Powinno raczej być na odwrót: ZG-Zamość postój we Wrocławiu ok. 20 minut (sporo ludzi wsiada), z powrotem postój ok.5 min dla wysiadających bo mało kto wsiada w kierunku ZG (przynajmniej z tego co ja widziałem).
Postój TLK Zamość-ZG we Wrocławiu to jeszcze nic
A pamiętacie zeszłoroczny bezsensownie długi postój TLK Jelenia Góra-Warszawa we Wrocławiu ? Pociąg ten stał aż 50 minut (od 14:50 do 15:40) ! I też nie było żadnych skomunikowań ani łączenia wagonów. To dopiero była pomyłka. sebol71 - 08-06-2011, 19:44 Temat postu:
Jestem ciekaw, czy w przyszłym rozkładzie pojawi się TLK do Zielonej Góry na Odrzance, biorąc pod uwagę prędkość, jaka będzie obowiązywać między Zieloną Górą a Głogowem... Tomasz K. - 08-06-2011, 20:58 Temat postu:
A nie między ZG a Bytomiem Odrzańskim? Niestety IR "Ślązak" prawdopodobnie znika... sebol71 - 08-06-2011, 21:42 Temat postu: Tomasz K., zapewne tak. Zbyt duży odcinek wziąłem pod uwagę.
Co do IR "Ślązak", to szkoda, ale również można było się tego spodziewać. Tomasz K. - 09-06-2011, 07:27 Temat postu:
Również uważam ,że szkoda "Ślązaka" , ale zamiast go uwalać to na odcinku ZG-Głogów mógłby jeździć jako REGIO od Głogowa stan "Nadodrzanki" już jest lepszy. sympatyk - 14-02-2014, 20:18 Temat postu:
Lubelskie: Pomysł (nie tylko) na TLK Hetman?
Od 9 marca PKP IC najprawdopodobniej zlikwiduje pociąg TLK Hetman na odcinku Rzeszów – Zamość, wprowadzając na tą trasę komunikację autobusową. Zanim te plany zostały ujawnione do redakcji „Rynku Kolejowego” dotarł list, w którym znalazł się postulat wydłużenia trasy kursowania tego składu do Hrubieszowa. Zdaniem autora mógłby to być swoisty „poligon doświadczalny” do wejścia na rynek przewozów regionalnych przewoźnika pasażerskiego obsługującego ruch międzywojewódzki.
Do redakcji „Rynku Kolejowego” dotarł list z postulatem wydłużenia kursowania pociągu TLK Hetman do Hrubieszowa. Jego autor wskazał liczne argumenty za takim rozwiązaniem. Wśród nich znalazły się względy społeczne (powrót Hrubieszowa na mapę kolejowych połączeń pasażerskich, a tym samym poprawa dostępności komunikacyjnej powiatu hrubieszowskiego na wschodniej Lubelszczyźnie) oraz biznesowe (szansa na zwiększenie frekwencji w pociągu bez ponoszenia dużych kosztów oraz ingerencji w rozkład jazdy pociągu).
Autor wskazał także na informacje opublikowane na naszym portalu, gdzie Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych poinformował o planach wejścia na rynek przewozów w regionach.