woj. dolnośląskie - Jak skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry? EU07-469 - 13-04-2011, 16:02 Temat postu: Jak skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry?
Obecnie podróż z Wrocławia do Jeleniej Góry pociągiem to droga przez mękę. Wpadłem więc na pomysł, żeby część pociągów przetrasować na Strzegom i Bolków. Żeby nie ucierpiał na tym Wałbrzych, pomyślałem żeby podłączyć pod ten pociąg skład relacji Wrocław - Lubawka. Połączenie do zrealizowania na szynobusach (ideałem byłyby VT642), ale... Fragment 302 pomiędzy Strzegomiem a Marciszowem jest w opłakanym stanie, częściowo rozkradziony, a odcinek Bolków - Marciszów jest w ogóle od 5 lat skreślony z ewidencji PKP PLK (za kolej.one.pl). Przy przejęciu odcinka Strzegom - Marciszów przez samorząd lub PMT Linie Kolejowe (science fiction, chociaż kto wie...), naprawieniu go (dość kosztowna sprawa) i podniesieniu prędkości szlakowej do 60 km/h nawet przy rozłączaniu/łączeniu szynobusów w Jaworzynie i zmianie kierunku jazdy w Strzegomiu czas przejazdu jest o prawie godzinę lepszy niż przez Wałbrzych. Poza tym bilet byłby nieco tańszy (nawet od autobusowego!), ponieważ trasa jest o 9 km krótsza (niecałe 118 km przy 127 przez Wałbrzych, a to oznacza jedną strefę kilometrową mniej).
Niestety, ten pomysł znając (nie)chęć władz do kolei pozostanie w sferze marzeń...
Poniżej propozycja pilotażowego rozkładu jazdy na tej trasie (Wrocław - Jelenia Góra (Szklarska Poręba Górna)/Lubawka). dinxles - 14-04-2011, 17:41 Temat postu:
Przeciez szynobus mozna skierowac na Wrocław-Jaworzyna-Wałbrzych-Jelenia Góra, tylko PLK musi się zgodzić na zwiększenie prędkości pociągów o 20 km/h. To skróciłoby cza jazdy do 2 godz 20 minut. Anonymous - 14-04-2011, 18:06 Temat postu:
I to jest bardzo realne - np. Białystok - Czeremcha stan podobny do Wałbrzych - Jelenia. EN - 14-04-2011, 19:49 Temat postu:
A i dzięki temu obciążenie infrastruktury byłoby mniejsze, co przy zmniejszonych nakładach na modernizacje 274, mogłoby przynieść pozytywne skutki. EU07-469 - 14-04-2011, 20:13 Temat postu:
Ja bym widział na 274 wozy nie większe niż podwójny EN81. Wykorzystujemy drut, a pociąg znacznie lżejszy niż kible. Problem w tym, że dolnośląskie takich wozów nie ma... A szynobus to pamiętam jeździł na pierwszym kursie do Jeleniej w rozkładzie 2006/2007. Najpierw był to SA106 ciągnący wagon 120A, a potem SA134. linia274 - 14-04-2011, 23:40 Temat postu:
@EU07-469
Szynobusem który najczęściej ciągał do Jeleniej Góry bonanzę był SA132 w relacji Wrocław-JG-(Lwówek), bonanza zostawała oczywiście w JG
Co do propozycji to cóż każdy z nas może sobie stworzyć taką fantastykę jako MK.
Tyle tylko że szanse na zrealizowanie tego pomysłu są zerowe. UMWD już raz wypowiedział się przeciw planom reaktywacji połączenia przez Bolków no i oczywiście kasa kasa i jeszcze raz kasa.
Tu nie chodzi o kilka czy kilkanaście milionów a o kilkadziesiąt bo w grę wchodzi jako podstawa tego planu kapitalny remont 38 kilometrowego odcinka Strzegom - Marciszów.
Nie znasz widać za bardzo tej trasy bo nawet po remoncie nie byłoby możliwe przejechanie tego odcinka w założone 42 minuty no chyba że ktoś wytrzepie mega kasę i "wyprostuje" łuki na podjeździe do Bolkowa i za nim oraz tchnie nowe życie w walącą się strzegomską estakade.
Fajnie by oczywiście było gdyby... Beatrycze - 15-04-2011, 06:40 Temat postu:
Marzycie o reaktywacji od dawna nieczynnych linii, a tymczasem zagrożone zamknięciem są czynne linie, np. lwówecka, i na tym trzeba skupić uwagę. Bądźmy realistami! amadeoen57. - 15-04-2011, 06:52 Temat postu:
Powiem tak: pomysł beznadziejny, lepiej porządnie wyremontować szlak przez Wałbrzych. EU07-469 - 15-04-2011, 07:27 Temat postu:
Od czasu do czasu czytajcie ze zrozumieniem. Przecież już na początku zaznaczyłem, że to pomysł z kategorii s-f. Tym bardziej, że odcinek Bolków- Marciszów jest bezpański (o czym też wspomniałem na początku). Ja tylko czekam, aż główna znów będzie nieprzejezdna, tym razem na dłuższym odcinku niż Wałbrzych Miasto- Wałbrzych Główny. Ciekawe, jak zorganizują objazd. Naturalnym by był przez 302 i 308. Światowid - 15-04-2011, 10:56 Temat postu: Beatrycze
Marzycieli w Jeleniej Górze i na terenie województwa dolnośląskiego jest wielu, ale do roboty nie ma komu. Do gadania o pierdołach to wszyscy, ale do realizowania konkretnych działań nie ma nikogo. Linia przez Bolków na dzień dzisiejszy to fikcja. Trzeba starć się o wyremontowanie linii 274 i doprowadzenie jej do parametrów względnego użytku. Pozdrawiam. dinxles - 15-04-2011, 17:55 Temat postu:
Koncepcja dla tej linii to modernizacja do 160 km/h odcinka Wrocław - Jaworzyna Śląska, pozostały odcinek na prędkość 120 km/h.
Dzięki temu podróż z Wrocławia do Jaworzyny trwałaby pociągiem nawet tylko 20 minut. EN - 15-04-2011, 20:25 Temat postu:
Dobrze by było, jak będzie, zobaczymy. Bolków i Strzegom jest jednak dobrze obsługiwany przez "PKSy", więc tak dużego parcia na kolej tam nie ma. EU07-469 - 15-04-2011, 21:58 Temat postu:
dinxles, pamiętaj że w niektórych miejscach po 274 szybciej niż 40 czy 60 km/h nie pojedziesz. Inaczej zniszczysz prowadnice i zwiedzisz las (Świebodzice- Wałbrzych Szczawienko) albo wykąpiesz się (i pociąg przy okazji) w Bobrze (Ciechanowice- Janowice Wielkie). dinxles - 16-04-2011, 08:04 Temat postu:
Wiem o tym, ze są ograniczenia ze względu na łuki, ale da się zmodernizować ją na 1 godz 30 minut. linia274 - 16-04-2011, 10:36 Temat postu: @EU07-469
Nie ma czegoś takiego jak piszesz że jakiś odcinek linii kolejowej jest bezpański.
W przypadku Bolków - Marciszów właścicielem są albo Nieruchomości albo samo PKP SA.
Wystarczy chcieć się dowiedzieć... EU07-469 - 16-04-2011, 17:27 Temat postu:
linia274, zajrzyj sobie na kolej.one.pl i przekonaj się sam, że ten fragment 302 jest skreślony z ewidencji PKP PLK. Nie ma adnotacji o nowym właścicielu. linia274 - 16-04-2011, 22:36 Temat postu: EU07-469
Sory, ale jeśli informację że strony "hobbystycznej" na której bez problemu można wskazać błędy uznajesz za prawdę objawioną to nie dziwota że piszesz w taki a nie inny sposób.
Skreślenie z ewidencji PKP PLK odcinka Bolków - Marciszów nie oznacza brak właściciela i bezpańskość ani też brak możliwości przejęcia linii lub jej remontu.
Zbędna z punktu wcześniejszego właściciela (PKP PLK) linia kolejowa jak i wiele innych zbędnych budowli w grupie PKP np. stare lokomotywownie czy tam parowozownie zostaje przekazana do PKP SA właściwego terytorialnie Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w tym przypadku we Wrocławiu.
I to jest jedna możliwość skreślenia z ewidencji PLK. Dwie pozostałe to albo przekazanie właściwej terytorialnie jednostce samorządu, albo fizyczna likwidacja wykonana przez PLK.
Nie ma takiej linii która byłaby niczyją i nie figurowała w jakiejkolwiek ewidencji. Bonifas - 22-07-2011, 14:11 Temat postu:
Będzie remont Świebodzice- Wałbrzych Szczawienko
http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/430073,dolny-slask-wyremontuja-kolejne-odcinki-torow,id,t.htmltomasi.fi - 22-07-2011, 15:17 Temat postu: Po remoncie zaoszczędzimy około 15-20 minut i dotrzemy z Jeleniej Góry do Wrocławia w 3 godziny i 10 minut. To nadal długo. Przed wojną pociąg pokonywał tę trasę w 2 godziny. Ale tory były
wtedy w doskonałym stanie. skoro zatem teraz jedzie się najszbciej 3:15 to według tych danych można by zejść poniżej 3h. Papero - 22-07-2011, 15:23 Temat postu:
W obecnym rozkładzie, dawne Karkonosze (Szklarska Poręba-Warszawa) z Jeleniej do Wrocławia mają czas przejazdu 3:05 a i tak zawsze meldują się przed czasem we Wrocławiu. Duże są też rezerwy czasowe - nierzadko pociąg stoi w Wałbrzychu Głównym 7-10 minut. empek - 22-07-2011, 15:27 Temat postu:
Potwierdzam. W środę, tj. 20 lipca br, "Karkonosze" zameldowały się w Jeleniej Górze 13 minut przed czasem (zamiast - rozkładowo - o 9:20, pociąg zawitał na peronie już o 09:07) Lil_Peter - 22-07-2011, 17:38 Temat postu:
A jakie aktualnie są dozwolone prędkości dla pociągów na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry? Jak wiecie to się podzielcie, albo powiedzcie gdzie to można sprawdzić