INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych

Pirat - 18-04-2011, 15:35
Temat postu: Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych
Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych

Komitet Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna (KMSŻ) zwrócił się do władz spółki PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych o rozważanie wydłużenia wybranych połączeń TLK i interREGIO do Żywca i Zwardonia. Jak argumentują Mariusz Bury, sołtys Zwardonia oraz Andrzej Krempel, koordynator komitetu, chodzi o lepsze skomunikowanie Żywiecczyzny z Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem.

Członkowie komitetu proponują w piśmie adresowanym do Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, prezes Przewozów Regionalnych, by pociąg iR „Mickiewicz” nr 74112/74113 relacji Poznań – Gliwice – Katowice – Bielsko-Biała w soboty jechał znacznie dalej - przez Żywiec, Jeleśnię i Suchą Beskidzką aż do Zakopanego. Podobnie iR „Mickiewicz” nr 47120/47121 relacji Bielsko-Biała – Katowice – Gliwice – Poznań w niedzielę miałby według propozycji miłośników kolei rozpoczynać bieg nie w Bielsku-Białej, lecz w Zakopanem i następnie jechać przez Jeleśnię i Żywiec do Poznania.

W przypadku pociąg iR „Skrzyczne” nr 14120/14121 Łuków – Warszawa – Katowice – Bielsko-Biała, który kursuje obecnie w piątki i przyjeżdża do stacji Bielsko-Biała Główna do końca maja o 23.32, a od czerwca o 22.55, członkowie komitetu proponują jego przedłużenie do stacji Żywiec lub Zwardoń. Podobnie pociąg IR „Skrzyczne” nr 41120/41121 Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa – Łuków (kursuje aktualnie w niedziele i do końca maja odjeżdża z Bielska o 17.54, a od czerwca o 13.50) według propozycji KMSŻ miałby rozpoczynać bieg w Żywcu lub Zwardoniu.

Pasjonaci kolei z Żywiecczyzny proponują także rozważenie przez Przewozy Regionalne wydłużenia relacji pociągu iR „Szyndzielnia” kursującego pomiędzy Wrocławiem a Bielskiem-Białą (przez Rybnik) do Żywca lub Zwardonia (w wybrane dni tygodnia – w piątek i sobotę do Żywca/Zwardonia, w sobotę i niedzielę z Żywca/Zwardonia).

Z kolei w piśmie skierowanym do Janusza Malinowskiego, prezesa spółki PKP Intercity, członkowie KMSŻ wnoszą o rozważenie uruchomienia połączeń TLK do Zwardonia i ewentualnie przedłużenie ich do Bratysławy przez Czadcę i Żylinę. Miłośnicy kolei proponują, by pociąg TLK nr 53202 Gdynia – Warszawa - Bielsko-Biała – Wadowice – Zakopane, który obecnie przyjeżdża do Bielsko-Białej o 7.08, prowadził grupę wagonów w relacji Bielsko-Biała – Żywiec – Rajcza – Zwardoń/Bratysława. W drodze powrotnej, grupa wagonów z Bratysławy lub Zwardonia byłaby doczepiana do pociągu TLK nr 35202 Zakopane – Wadowice - Bielsko-Biała – Warszawa – Gdynia (obecnie pociąg ten przyjeżdża do stacji Bielsko-Biała Główna o 21.15 i odjeżdża o 21.55).

Jak podkreśla Andrzej Bury i Mariusz Krempel, dzięki temu Żywiecczyzna zyskałaby bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą i Gdańskiem. Dodatkowo Gdańsk, Warszawa, Katowice i Bielsko-Biała uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Żyliną i Bratysławą. Poza tym członkowie komitetu postulują uruchomienie pociągu TLK Szczecin/Poznań/Wrocław – Zakopane przez Bielsko-Białą, Żywiec i Suchą Beskidzką.

źródło: Rynek Kolejowy
jubikej - 18-04-2011, 16:34
Temat postu:
pomysł z Gdynia - Zakopane upadnie u podstaw w końcu ten pociąg w Katowicach łapie grupę wagonów z Płaszowa/Krynicy, więc kolejna grupa to już totalna abstrakcja, lepiej cały pociąg puścić do Zakopanego przez Żywiec co zaproponowałem IC
Lil_Peter - 18-04-2011, 18:27
Temat postu:
IRy do Zwardonia/Żywca wydają się być rozsądne i to może być krok w dobrym kierunku. Natomiast Mickiewicz do Zakopca przez Suchą to wg mnie nieporozumienie, przykro mi.

Na TLK nie macie co liczyć. Neutral
Adam85 - 18-04-2011, 18:37
Temat postu:
Popieram. Sam podróżuję do Zwardonia i wiem, że są tam potrzebne połączenia dalekobieżne. Osobiście uważam, że możnaby wydłużyć IR "Bursztyn" Gdynia-Katowice-Gdynia do Zwardonia. Przydałoby się również jakieś połączenie IC, może nocny TLK, GDYNIA-Warszawa-CMK-Katowice-Bielsko Biała-Zwardoń-Czadca-Żylina-Bratysława-WIEDEŃ?
Exsimus - 18-04-2011, 20:27
Temat postu:
Sorry, że to powiem, ale IR Mickiewicz z Zakopanego do Poznania przez Suchą, Żywiec to z lekka mówiąc since fiction. Podobnie jak grupa wagonów do Bratysławy w 53202... Że o Skrzcznym nie wspomnę.


Jestem jak najbardziej za Szyndzielnią do/z Żywca do Wrocławia, reszta to jakieś wymysły MK (sam nim jestem), ale MK MAKSYMALNYCH IDEALISTÓW.
REGIOchłopak - 18-04-2011, 21:02
Temat postu:
Możliwe, że od 1 czerwca Szyndzielnie wydłużą w weekendy do Żywca, to mac na co bym stawiał...
Exsimus - 18-04-2011, 21:39
Temat postu:
Ja też jestem jak najbardziej za Szyndzielnią do Żywca nawet codziennie, a co do reszty propozycji

- SKRZYCZNE nie pojedzie do i ze Zwardonia z prostego powodu centralab PR w Warszawie ustalająca sekcję siatkę napisze, że przecież podróżni mogą przesiąść się do tego pociągu w Bielsku Białej - (tak wiem w drugą stronę to nie działa)

- MICKIEWICZ obieg robiony jest teraz na jedym składzie, wydłużenie do i z Zakopanego skutkowało by koniecznością uruchomenia dodatkowego składu, co generowało by koszty, a nie wiadomo czy wyższe koszty widziały by się centrali PR w Warszawie, bo IR mają przynosić zyski, a nie generować koszty

A czemu jestem za tym, że Szyndzielnia przejdzie, a no bo naprawdę dużo osób korzysta z tego pociągu jadąc po trasie do z Żywca i jest to także nnaturalny ciąg większej wymiany podróżnych do/z Żywca.

Ososbiście jestem za każdym pomysłem, ale bez przesady. Można to nazwać swego rodzaju betonizmem, ale w połączeniach kolejowych jestem raczej tardycjonalistą Śmiech

Ale w ramach ciekawostki powiem, że kiedyś istaniało połączenie Warszawa - Bielsko (pociąg pospieszny) - Zwardoń (od BB jako osobowy). Powrót do Warszawy analogicznie, ale nie ma co podrówywać dziś do wczoraj.

Lepiej żeby MK z Żywca pomęczyli PR Katowice i PR Kraków co do regularnych pociągów, a nie autobusów z Żywca do Suchej. To wszystkim bardziej wyjdzie na zdrowie niż proponowane IR.
pawek4 - 19-04-2011, 15:38
Temat postu:
Sęk w tym, że od Skrzycznego nie ma dalej połączenia na Żywiec! Sad Zresztą sam to stwierdziłeś! A zainteresowanie kierunkiem na Warszawę (w weekendy) jest duże z Żywca, Węgierskiej Górki, Milówki, Rajczy i Zwardonia.

Po drugie - IR Mickiewicz - przyjeżdża do Bielska w soboty i wraca do Poznania dopiero w niedziele! Czyli spokojnie może zrobić kurs do Zakopanego! Very Happy

A IR Szyndzielnia nie sprawdzi się codziennie do Żywca! Niestety! Rolling Eyes

Exsimus! Spokojnie! Męczymy PR Katowice i Kraków o różne połączenia! Męczymy takze samorządowców, aby nas wspierali! Wink

Jak widzisz staramy się we wszystkie strony coś zdziałać! Za Was w Cieszynie też trzymamy kciuki!
Exsimus - 19-04-2011, 16:48
Temat postu:
pawek4,
A cieszę się bardzo, że osoby z żywiecczyzny bacznie przyglądają się poczynanioim CSMK i z góry przepraszam, że tak najechałem na tematy tych połęczeń, ale tak jak pisałem jestem tradycjonalistom co do połączeń.


Co do Skrzycznego to powiem, z moż udało się wam skruszyć mój betonizm i jestem skłonny do uruchomenia tego pociągu pod jednym szakże warunkiem, że na odcinku Katowice - Zwardoń - Katowice pojedzie jako REGIO.
pawek4 - 19-04-2011, 18:23
Temat postu:
Exsimus!

Myśleliśmy, aby IR Skrzyczne jechał od Bielska do Żywca lub Zwardonia jako regio.

Natomiast coś mi podpowiedziałeśSmile

Może i IR Szyndzielnia powinna jeździć jako regio od Bielska do Żywca/Zwardonia?

Co do nas to lubimy eksperymentowaćŚmiech

Od kilku lat proponowaliśmy Katowice - Żylina.

Teraz próbujemy "przebić" beton pociągami typu: Katowice - Żywiec i przedłużenie do Suchej Beskidzkiej lub Makowa Podhalańskiego (po wybudowaniu przystanku w centrum Suchej) oraz Kraków Główny - Sucha Beskidzka - Żywiec.

Po prostu staramy się działać kilkutorowo! Śmiech Zresztą zapraszam na - www.stacjazywiecczyzna.hpu.pl
Anonymous - 01-05-2011, 21:15
Temat postu:
Przypadkiem natrafiłem na połączenia, których nie ma rozkładach tabelarycznych, więc mam nadzieję, że w rzeczywistości pojadą:
Wrocław - Zakopane: http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/787758/452999/391774/66699/4095/?q=pl/node/146&ld=pkp&seqnr=4&ident=6u.02645229.1304277386&
Zakopane - Wrocław: http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/53307/208054/490506/227484/4095/?q=pl/node/146&seqnr=4&ident=6u.02645229.1304277386&
Bardi78 - 01-05-2011, 21:20
Temat postu:
no tak...jest w hafasie i już był ten temat tu poruszony:)
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=4330&start=750

[ Dodano: 01-05-2011, 22:22 ]
i jeszcze super stronka http://www.stacjazywiecczyzna.hpu.pl/news.php
Anonymous - 02-05-2011, 06:07
Temat postu:
Ale na forum woj. śląskiego chyba nie byłoSmile
Skoro IR pojedzie po torach z Żywca do Suchej Beskidzkiej, to może regionalne też by wróciły?
ecavon - 02-05-2011, 10:20
Temat postu:
Hmm, zależy który zakład ma zamiar uruchamiać to połączenie IR. Z tego co wyczytałem to Wrocław, a osobówki były uruchamiane przez śląsk czy małopolskę?
Anonymous - 02-05-2011, 15:08
Temat postu:
Chyba Małopolska.
Wydawało mi się, że problemem jest stan torów (ewentualnie braki taborowe) a nie chęci.
Dave - 05-05-2011, 16:58
Temat postu:
Nie wiem, o co kaman, ale te 2 linki do rozkładu, które podane wyżej nie pokazują nic z Wrocławia do Zakopca, tylko zwykłe IR z Wrocławia do Krakowa i z powrotem - w dodatku obsługują "dziwne" stacje na niektórych odcinkach, jak osobówki!
ecavon - 05-05-2011, 17:04
Temat postu:
Tak to jest z takimi linkami. Prędzej screen się utrzyma niż link do hafasa.
Albo zwątpili z tej relacji już.
MK_Rabka - 07-05-2011, 11:30
Temat postu:
http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/977373/516110/202326/224628/4095/?q=pl/node/149&
Jest IR tylko zmienili mu numer.
Anonymous - 12-05-2011, 13:01
Temat postu:
To teraz mamy tu IR Rzeszów - Gliwice Smile Mam nadzieję, że do wprowadzenia zmian w rozkładzie zdecydują się co do numeru...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group