INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP IC

Anonymous - 23-04-2011, 18:02
Temat postu: Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP IC
Po świętach niektóre TLK-i z Wrocławia do Warszawy (przez Częstochowę, Opole), pojadą drogą okrężną przez (uwaga!) Kędzierzyn Koźle i Lubliniec. Niezła okazja, żeby zaliczyć tę linię. Z tego co widzę w rozkładzie, to czas przejazdu z KK do Lublińca wynosić będzie aż 1,5 godziny, natomiast z Opola do Częstochowy ponad 3 h!

Odjazdy z Kędzierzyna w kierunku Lublińca:

TLK61112 - 6:12
TLK61504 - 8:55
TLK61108 - 14:10
TLK61106 - 17:28
TLK61200 - 22:55

To jest rozkład na dzień 2 maja. Chyba się wybiorę... Very Happy
REGIOchłopak - 23-04-2011, 18:31
Temat postu:
Czy dobrze myślę, że pociągi te pojadą do Lublińca tak jak iR Barbakan i A. Mickiewicz? W tamtym roku podczas powodzi był objazd przez którąś z łącznic prowadzącą do szlaku Paczyna-Lubliniec idąca od Rudzińca?
Anonymous - 23-04-2011, 18:46
Temat postu:
A czy nie uważacie, że lepiej byłoby gdyby te pociągi pojechały przez Katowice?
Wówczas czas jazdy z Częstochowy do Opola też wyniósłby ok. 3h-3h10min.
sasho33 - 23-04-2011, 19:54
Temat postu:
Co jest powodem takiego objazdu?
mateuszpiszcz - 23-04-2011, 20:07
Temat postu:
Remont odcinka na linii Opole- Fosowskie- Lubliniec.
Lil_Peter - 23-04-2011, 21:59
Temat postu:
Ja napewno się wybiorę na jazdę tą trasą. Długi czas przejazdu, być może (choć nie wiem) wynikać z niskiej szlakowej na odcinku KK - Lubliniec.

Swoją drogą, w którym miejscu ta trasa się "przecina" z trasą strzelecką? W Paczynie?
REGIOchłopak - 23-04-2011, 22:15
Temat postu:
Lil_Peter, W Paczynie się przecina, dokładnie między paczyną a Toszkiem.
Adam85 - 24-04-2011, 06:11
Temat postu:
Co do zmian w rozkładach, zauważyłem również, że w dniach 5-19.05 wszystkie TLK kursujące z Olsztyna w kierunku Trójmiasta jadą przez Ostródę, Iławę, zamiast przez Elbląg. Na odcinku OLSZTYN-ELBLĄG-MALBORK zostaje w tym okresie wprowadzona komunikacja zastępcza, natomiast pociągi REGIO z Olsztyna do Elbląga kończą bieg w MAŁDYTACH.
EU07-469 - 24-04-2011, 08:33
Temat postu:
A jaka prędkość szlakową mamy na odcinku Lubliniec-Częstochowa Stradom? Parę lat temu było z tym bardzo krucho...
Anonymous - 24-04-2011, 10:23
Temat postu:
Może Ci się to wydać śmieszne, ale polecam ściągnąć sobie symulator MaSzyna EU07-424 i przejechać się z Lublińca do Częstochowy Stradom osobiście. Very Happy

"27 kwietnia - 31 maja 2011: zmiany w rozkładach jazdy pociągów TLK kursujących do/z Wrocławia przez odcinek Lubliniec - Opole

W związku z prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe SA - pracami modernizacyjnymi na odcinku Lubliniec – Opole w dniach od 27 kwietnia do 31 maja nastąpią istotne zmiany w rozkładach jazdy wybranych pociągów TLK kursujących przez Częstochowę, Opole do/z Wrocławia. Zmiany dotyczyć będą godzin przyjazdów i odjazdów pociągów ze stacji początkowych/pośrednich/końcowych. Należy zwrócić szczególną uwagę na wcześniejsze odjazdy pociągów ze stacji początkowych i pośrednich.

Wybrane pociągi TLK kursujące w dniach 27.04 - 31.05 ze zmienionym rozkładem jazdy:
TLK 16104/5 rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 16108 / 16508 rel. Białystok/Warszawa – Wrocław Gł. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61104 / 61504 rel. Wrocław Gł. – Warszawa/Białystok - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61108 rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61106 rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. - kursuje stałą trasą, jednak ze zmienionym rozkładem jazdy.

Wybrane pociągi TLK kursujące w dniach 01.05 - 03.05 ze zmienionym rozkładem jazdy:
TLK 16200 / 60501 rel. Warszawa Wsch. – Jelenia Góra (Szklarska Poręba Górna) - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle (1/2-2/3.05.);
TLK 61200 / 60500 rel. (Szklarska Poręba Górna) Jelenia Góra- Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle (1/2-2/3.05.);
TLK 16112 rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Główny - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61112 rel. Wrocław Główny – Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle (2-3.05.);
TLK 61106 rel. Wrocław Główny – Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle.

Pasażerów prosimy o zapoznanie się ze zmienionymi rozkładami przed planowaną podróżą. Więcej informacji na temat zmian w kursowaniu pociągów znaleźć można w punktach informacji na dworcach, pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych) oraz na stronie www.intercity.pl."

Źródło: www.intercity.pl
EU07-469 - 24-04-2011, 11:48
Temat postu:
Póki nie mam kompa (piszę z komórki) to tego symulatora nie ściągnę. Ale jeździłem tym odcinkiem "na żywo", m.in. wracając z pielgrzymki i muszę powiedzieć, że tor 1 w latach 2007-2009 to była masakra. Patrzyłem na tor 2, który w 2009 już był zrobiony na bodaj 100 km/h i denerwowalem się, że pociąg w drodze do Lublińca ślimaczy się 40 po torze 1. Zupełnie jakbym jechał 274, tyle że w górnośląskim wydaniu...
Anonymous - 24-04-2011, 11:51
Temat postu:
Owszem, tor nr 2 jest wyremontowany pod 100 km/h, nawet w zeszłym roku jechałem klopem z Częstochowy do Lublińca i planowo jechał właśnie tym wyremontowanym torem (dla przykładu podam, że z Tarnowskich Gór do Bytomia już się nie da zrobić takiego zabiegu, gdzie mamy identyczną, a nawet gorszą sytuację, gdzie tor numer 1 jest na 100 km/h, a tor numer 2 na 20 km/h, a pomimo tego PLK-a nie chce uruchamiać pociągów po torze niewłaściwym). Za Lublińcem w stronę Opola już nie pamiętam, jak wygląda prędkość, bo zasnąłem w pociągu. Ale skoro zabierają się za remont, to pewnie niezbyt kolorowo tam jest.
EU07-469 - 24-04-2011, 12:03
Temat postu:
Odcinek Lubliniec- Fosowskie to było coś koło 70 km/h, ale nie wiem czy na całej długości. Nie wiem, jak jest z odcinkiem Fosowskie- Opole. A objazd jest potrzebny- to odcinki jednotorowe (na pewno Lubliniec- Fosowskie, nie pamiętam jak Fosowskie- Opole).
siwiutki91 - 24-04-2011, 14:02
Temat postu:
to nie mogą podać godzin przyjazdu/odjazdu pociągu ze stacji? I tak rozkład będzie to mogli by go upublicznić a nie ja wyjde na pociąg a okaże się że bedzie za 1.5godziny.
rufio198 - 25-04-2011, 18:53
Temat postu:
mateuszpiszcz napisał/a:
Remont odcinka na linii Opole- Fosowskie- Lubliniec.


Telegram mówi o robotach na odcinku Bolko - Chrząstowice. Dokładniej będzie robiony fragment toru na wysokości p.o. Dębska Kuźnia i łuk za w/w przystankiem. Naprawa toru po wykolejeniu jakie miało tam miejsce w listopadzie.
Tam w listopadzie wykoleił się towarowy i do dziś jest zakaz ruchu towarowego od Fosowskiego do Opola.

[ Dodano: 25-04-2011, 19:59 ]
mk1992 napisał/a:
Owszem, tor nr 2 jest wyremontowany pod 100 km/h, nawet w zeszłym roku jechałem klopem z Częstochowy do Lublińca i planowo jechał właśnie tym wyremontowanym torem


Planowo jedzie się tym torem od post odgł. Liswarta do Lublińca. Do Liswarty jedzie się po torze właściwym

mk1992 napisał/a:
Za Lublińcem w stronę Opola już nie pamiętam, jak wygląda prędkość, bo zasnąłem w pociągu. Ale skoro zabierają się za remont, to pewnie niezbyt kolorowo tam jest.


Rozkładowo jest 80-100km/h ( zależy gdzie), ale stałych 40 i 50 jest od groma i ciut.
Za ten odcinek i tak będą musieli się wziąć przed EURO2012 - kiedyś na RK pisało że UEFA wymaga szybkiego połączenia między miastami organizatorami meczów, a trasa przez Opole, Lubliniec jest najkrótsza z Wrocka do W-wy
pawelu - 25-04-2011, 20:44
Temat postu:
Co do odcinka Opole-Częstochowa to jechałem nim tylko 3 razy wracając z Wrocławia do Warszawy właśnie przez Opolę, Częstochowę i rzeczywiście jakiejś oszałamiającej prędkości tam nie było. Wręcz przeciwnie. Natomiast odcinek Olsztyn-Malbork znam o wiele lepiej, i tam już dawno przydałby się remont. Póki jeszcze nie było remontu na E65 jazda przez Iławę, gdzie jest 10 km dalej i dochodzi zmiana kierunku jazdy w Iławie trwała około kwadransa krócej, w przypadku gdy jechała lokomotywa z wagonami, w przypadku gdy EZT różnica wynosiła nawet 20 minut krócej na korzyść trasy p. Iławę.
przewoz - 26-04-2011, 10:52
Temat postu:
Cytat:
(dla przykładu podam, że z Tarnowskich Gór do Bytomia już się nie da zrobić takiego zabiegu, gdzie mamy identyczną, a nawet gorszą sytuację, gdzie tor numer 1 jest na 100 km/h, a tor numer 2 na 20 km/h, a pomimo tego PLK-a nie chce uruchamiać pociągów po torze niewłaściwym)


Zapewne szlak nie jest przystosowany - brak banalizacji (czyli wyjazd i zjazd na tor niewłaściwy musi się odbywać na sygnał zastępczy + rozkaz..)
sympatyk - 30-01-2013, 10:57
Temat postu:
Zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity.

W związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe w okresie 10 lutego - 13 kwietnia 2013 r. nastąpią zmiany w organizacji ruchu wybranych pociągów PKP Intercity.

W związku z modernizacją linii nr 4 (Centralnej Magistrali Kolejowej):

1. Pociągi odwołane od dnia 10 II:

Ex 1318/9 „Lajkonik” rel.: Warszawa Wschodnia - Kraków Główny Osobowy;
Ex 3118/9 „Lajkonik” rel.: Kraków Główny Osobowy - Warszawa Wschodnia;
Ex 1410/1 „Klimczok” rel. Warszawa Wschodnia – Katowice;
Ex 4110/1 „Klimczok” rel. Katowice – Warszawa Wschodnia;

2. Pociągi odwołane od dnia 1 III:

Ex 1410/1 „Beskidy” rel. Warszawa Wschodnia – Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia
W zamian od 1 marca w pociągu EIC „Odra” rel. Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia kursowała będzie grupa wagonów do Bielska Białej Głównej);
Ex 3114/5 „Helena Modrzejewska” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia;
Ex 1316/7 „Maria Curie-Skłodowska” rel. Warszawa Wschodnia – Kraków Główny;
Ex 1610/1 „Korfanty” rel. Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny;
Ex 6110/1 „Korfanty” rel. Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia;
Ex 1612/3 „Ślęża” rel. Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny;
Ex 6112/3 „Ślęża” rel. Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia;
Ex 31418/9 „Witkacy” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia
Ex 1308/9 „Mickiewicz” rel. Warszawa Wschodnia – Kraków Główny;
Ex 3108/9 „Mickiewicz” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia;
W związku z modernizacją linii nr 311
Wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna – Jelenia Góra za pociągi:

TLK 66500 „Karkonosze” rel.: Szklarska Poręba Górna - Jelenia Góra (Warszawa Wsch.)
TLK 66501 „Karkonosze” rel. (Warszawa Wsch.) Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna;

W związku z modernizacją linii nr 64 na odc. Koniecpol – Sprowa i przerwą w ruchu w dniach 15-16-17 II:
1. Odwołane pociągi na całej trasie przejazdu:

Ex 3112/3 „Tatry” rel.: Zakopane - Warszawa Wschodnia w dniu 16 II;
Ex 1314/5 „Helena Modrzejewska” rel.: Warszawa Wschodnia - Kraków Główny w dniu 16 II;
2. Pociągi kursujące w skróconej relacji drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową:

Ex 1312/3 „Tatry” rel.: Warszawa Wsch. – Zakopane w dniu 17 II, kursuje w rel.: Warszawa Wsch. – Kraków Główny;
3. Pociągi kursujące drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową:

EIC 1304/5 „Sawa” rel. Warszawa Wschodnia – Kraków Główny Osobowy w dniu 16 II;
EIC 3104/5 Kraków Główny Osobowy – Warszawa Wschodnia 16.II.13, 17.II.13;
Ex 1312/3 Warszawa Wschodnia – Zakopane 16.II.13;
Ex 13416/7 Warszawa Wschodnia – Zakopane 16.II.13;
Ex 31418/9 Kraków Główny Osobowy – Warszawa Wschodnia 16.II.13;
TLK 53510/1 „Tetmajer” Gdynia Główna – Zakopane w dniu 15 II;

4. Pociągi kursujące drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową z pominięciem postojów na stacji Miechów:

TLK 13100/1 „Smok Wawelski” rel. Warszawa Wsch. – Kraków Główny w dniach 16-17 II
TLK 13104/5 „Janusz Korczak” rel. Białystok – Kraków Płaszów w dniu 17 II;
TLK 13110/1 „Reymont” rel. Łódź Kaliska – Kraków Główny w dniu16 II;
TLK 13504/5 „Janusz Korczak” rel. Białystok – Zakopane 16.II.13;
TLK 31100/1 „Smok Wawelski” rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia w dniu 16 II;
TLK 31104/5 „Janusz Korczak” rel. Kraków Płaszów – Białystok w dniu 16 II;
TLK 31504/5 „Janusz Korczak” rel. Zakopane – Białystok w dniu 17 II;
TLK 35100/1 „Warmia” rel. Kraków Płaszów – Olsztyn Główny w dniu 16 II;
TLK 35106/7 „Norwid” rel. Kraków Główny – Gdynia Główna w dniu 16 II;
TLK 35500/1 „Warmia” rel. Zakopane – Olsztyn Główny w dniu 17 II;
TLK 35506/7 „Regle” Zakopane/Krynica – Gdynia Główna w dniach 12-16 II;
TLK 37104/5 „Cegielski” rel. Kraków Główny – Poznań Główny w dniu 16 II;
TLK 38106/7 „Sukiennice” rel. Kraków Płaszów – Szczecin Główny w dniach 16-17 II;
TLK 38108/9 „Pobrzeże” rel. Kraków Główny – Kołobrzeg w dniach 16-17 II;
TLK 53106/7 „Norwid” rel. Gdynia Główna – Kraków Główny w dniu 16 II;
TLK 53500/1 „Warmia” rel. Olsztyn Główny – Zakopane w dniu 16 II;
TLK 53506/7 „Regle” rel. Gdynia Główna – Zakopane/Krynica w dniach 12-16 II;
TLK 73104/5 „Cegielski” Poznań Główny – Kraków Główny w dniach 16-17 II;
TLK 83107/6 „Sukiennice” rel. Szczecin Główny – Kraków Płaszów w dniu 16 II;
TLK 83108/9 „Pobrzeże” rel. Kołobrzeg – Kraków Główny dniach 15-16 II;

5. Pociągi kursujące drogą okrężną przez Zawiercie, Jaworzno Szczakową z pominięciem postojów na stacjach Koniecpol i Miechów:

TLK 83111/0 „Barnim” rel. Szczecin Główny – Kraków Płaszów w dniu 16 II;
TLK 35102/3 „Stoczniowiec” rel. Kraków Płaszów – Gdynia Główna w dniach 16-17 II;
TLK 35202/3 „Monciak-Krupówki” rel. Zakopane – Gdynia Główna w dniach 15-16 II
TLK 38110/1 „Barnim” rel. Kraków Płaszów – Szczecin Główny w dniach 16-17 II;
TLK 53102/3 „Stoczniowiec” rel. Gdynia Główna – Kraków Płaszów w dniu 16 II;
TLK 53202/3 „Monciak-Krupówki” rel. Gdynia Główna Osobowa – Zakopane w dniach 15-16 II;

W związku z pracami torowymi na liniach nr 97, 98, 99 (Zakopianka – trasa kolejowa do Zakopanego)

1. Pociągi kursujące w skróconej relacji bez zapewnienia komunikacji zastępczej w dniach 25-26 III:

Ex 1312/3 „Tatry” rel.: Warszawa Wsch. – Zakopane kursuje w rel.: Warszawa Wsch. – Kraków Płaszów;
Ex 3112/3 „Tatry” rel.: Zakopane – Warszawa Wsch. kursuje w rel.: Kraków Płaszów – Warszawa Wsch.

W związku z pracami torowymi na linii nr 202 na terenie Trójmiasta

1. Pociągi kursujące w skróconej relacji:

TLK 65101/0 „Mieszko” rel. Wrocław Główny – Gdynia Główna w dniach 16, 17, 23, 24 II, 2, 3, 9, 10, 16, 17, 23, 24 III kursuje w rel. Wrocław Główny – Gdańsk Główny; W zamian od stacji Gdańsk Gł. do stacji Gdynia Gł. pasażerom zapewniony zostanie przejazd pociągiem TLK 38108/9 „Pobrzeże”
2. Pociągi kursujące po linii SKM z pominięciem postojów na stacjach Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot:

TLK 35106/7 „Norwid” rel. Kraków Główny – Gdynia Główna w okresie 10 II – 3 IV i 8 – 13 IV;
W zamian, na odcinku Gdańsk Główny – Sopot bilety będą honorowane w pociągu PKP SKM 103.

W związku z pracami torowymi na terenie Łódzkiego Węzła Kolejowego

1. Pociągi kursujące w wybranych terminach drogą okrężną przez Łódź Olechów z pominięciem stacji Łódź Widzew:

TLK 19102/3 „Cześnik” rel. Warszawa Wschodnia - Łódź Kaliska w dniach 4-9 III;
TLK 19106/7 „Wokulski” rel. Warszawa Wschodnia - Łódź Kaliska 4-9, 12-15 III;
TLK 91105/4 „Rzecki” rel. Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia 12-15 III;
TLK 91507/6 „Chochoł” rel. Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia 12-15 III;
TLK 91519/8 „Milczek” rel. Łódź Kaliska - Warszawa Wschodnia 12-15 III

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12305/Zmiany-w-kursowaniu-pociagow-PKP-Intercity.html
sebek - 31-01-2013, 16:57
Temat postu:
Czy te niektóre pociągi są likwidowane z powodu remontów, czy słabej frekwencji?
Mam wrażenie że jednak frekwencja i brak super biletów powoduje tak duże zmiany od marca.
Klimczok w taryfie Ex, z wagonami klasy TLK to nieporozumienie w obecnym rozkładzie i szkoda, że nie pomyślano od samego początku żeby to był TLK, jak i Lajkonik, z równie słabym zestawieniem.
Można było oba Ex zrobić w kat. TLK i napewno nie byłoby likwidacji.
Ślęża i Korfanty czasami mają dobrą frekwencję, szczególnie w piątki i niedziele. Likwidacja tych pociągów znacznie pogorszy ofertę na trasie Wrocław - Warszawa i też zastanawiam się, czy nie można było zostawić tych pociągów w wybrane dni tygodnia. Korfantego widziałem kilka razy na odjeżdzie z Katowic do Warszawy w niedzielę i frekwencja podchodziła pod 100% o godzinie 15.40.
Korekta lutowo - marcowa praktycznie pozostawia same pociągi EC na odcinku Katowice - Warszawa, co niestety wiąże się z częstymi opóżnieniami z zagranicy i napewno pasażerowie nie będą zadowoleni z braku krajowych Ex.
Gonza - 31-01-2013, 19:59
Temat postu:
Klimczok na pewno leci z powodu frekwencji, jest to w piśmie od IC, które jest jako załącznik w temacie o pociągu do Zurychu, dział Zagranica.
pawelu - 31-01-2013, 23:04
Temat postu:
Również mogę potwierdzić, że co do "Klimczoka" głównym powodem jest na pewno frekwencja. Można być mikolem, można mieć sentyment do tego czy innego pociągu czy regionu ale trzeba również trzeźwo patrzeć i realnie oceniać obecną sytuację, Jeżeli dzisiaj 5 minut przed odjazdem "Klimczoka" do Katowic w całym składzie naliczyłem 34!!!!!osoby, to przepraszam, ale najbogatszy przewoźnik nie pozwoliłby sobie na utrzymanie takiego pociągu, a co dopiero biedne i zadłużone gigantycznie PKP IC. I taka sytuacja z "Klimczokiem" nie jest pierwszy raz. 27.XII, kiedy to teoretycznie powinna być bardzo duża frekwencja do Warszawy przyjechało nim może 30 osób a może i nie. Tydzień temu go widziałem to 43 osoby odjechały w kierunku Katowic.
Przemianowanie go na TLK niewiele by zmieniło, bo wtedy poleciałoby "Pojezierze", które nie należy zapominać jest dla mieszkańców Warmii, Mazur i Podlasia praktycznie jedynym oknem na świat, i umożliwa bezpośrednie połączenie z Warszawą i południową Polską. Także chyba lepiej, zeby poleciał Ex gdzie jest inna alternatywa niż pociąg w taryfie pośpiesznej.
Zestawienie obecnych Ex jest naprawdę bardzo dobre. Wagony jakie obecnie kursują czy to na "Klimczoku", "Lajkoniku" tj. 140A, 141A i 111Arow pasują bardzo dobrze. Proszę sobie przypomnieć jeszcze 5-7 lat temu zestawienie ówczesnych "Opolanina", "Heweliusza", "Nidy", "Słupii" (tego ostatniego za wyjątkiem krótkiego okresu 14.XII.2008-28.II.2009).
Z tym pogorszeniem komunikacji między Warszawą a Wrocławiem też bym nie przesadzał. Po likwidacji "Slęży" i "Korfantego" Wrocławp z Warszawą będa łaczyły 4 pary pociągów w taryfie Ex, 6 par pociągów TLK i 2 pary pociagów IR. Swiat i ludzie, poza okresami wzmożonego ruchu jak Święta czy Nowy Rok żaden z nich tłumów nie woził.
Natomiast na pewno należy się zgodzić że jedną z przyczyn spadku frekwencji w pociągach Ex jest likwidacja promocji, zwłaszcza "Last Minute" i "Super Bilet". Zwłaszcza likwidacja tej pierwszej mogła przyczynić się do spadku frekwencji w pociągach Ex na odcinku Katowice-Wrocław czy Poznań-Wrocław.
Także szat bym tutaj nie rozdzierał. Najważniejsze, że nie ulega likwidacji żaden z pociągów TLK bo tak naprawdę one są dzisiaj głównym źródłem transportu osób podróżujących koleją w Polsce i często jedyną możliwością podróży dla osób z mniejszych miast zwłaszcza na Wschodzie Polski, a region śląski czy Kraków bo to głównie z tych miast ulegają likwidacji Ex sobie spokojnie poradzą.
mateusz123 - 07-02-2013, 20:01
Temat postu:
Szkoda, tylko, że teraz między 4.48 a 14.37 z Wrocławia do Warszawy nie odjedzie żaden expres. Na szczęscie wieczorem w przeciwnym kierunku został Fredro
pawelu - 11-02-2013, 13:42
Temat postu:
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,13372668,Od_poniedzialku_przybedzie_nowy_pociag_do_Trojmiasta.html

Czy ktoś może się orientuję o co chodzi w tym artykule? Skąd dziennikarz miał źródło tej informacji? Tak się składa że byłem cały tydień ubiegły w Trójmieście i na żadnym z tamtejszych dworców nie ma informacji, jak również nie ma jej na warszawskim dworcu centralnym aby pociąg TLK "Solina" (kursujący notabene z Przemyśla a nie z Rzeszowa) kursował od wczoraj w wydłużonej relacji do Gdyni. Podobnie jak się wejdzie w internetową wyszukiwarkę połączeń. Lublin ma nadal jedno bezpośrednie połączenie z Trójmiastem (10:25 TLK "Wieniawski), a z Warszawy po "Norwidzie" odjeżdżającym o godz. 18:00 następny bezpośredni pociąg do Trójmiasta to dopiero nocne "Ustronie" odjeżdżające o godz. 23:00.
Nebbud - 11-02-2013, 15:59
Temat postu:
pawelu, W systemie jeszcze są błędy.
LukE83 - 11-02-2013, 19:34
Temat postu:
A może te wagony do Trójmiasta pojadą dopiero od Rzeszowa ?
kowal331 - 12-02-2013, 16:42
Temat postu:
Nawet na stronie Intercity nie ma żadnego śladu o tym bezpośrednim połączeniu wspomnianym w artykule.Ciekaw jestem na jaki pociąg te bezpośrednie wagony do Gdyni byłyby przełączane z TLK "Solina",która w Bydgoszczy melduje się o 23:00.
jubikej - 12-02-2013, 17:08
Temat postu:
Przeciez w monciaku jada jakies wagony z rzeszowa chyba? Laczony na wschodniej. Po 23 z bydzi to juz do 3city nie podola niczym Smile
pawelu - 12-02-2013, 22:44
Temat postu:
Jubikej: wagony w Monciaku jadą z Przemyśla trasą "Sana" więc o Rzeszów nie zahaczają a już na pewno nie o Lublin. Są natomiast łączone na wschodnim z częścią z Zakopca. Także ta "Solina" do Trójmiasta to jakaś bujna wyobraźnia dziennikarska.
sheva17 - 12-02-2013, 22:59
Temat postu:
W poniedziałek w EX Tatry do Zakopanego brakło miejsc na 2 klasę. Jak widać wycięcie konkurencji przyniosło efekty, EX ma niezłą frekwencję.
sympatyk - 08-04-2013, 12:13
Temat postu:
Zmiany w kursowania pociągów PKP Intercity.

W związku z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury w okresie 14 kwietnia - 8 czerwca nastąpią zmiany w organizacji ruchu wybranych pociągów PKP Intercity.

Zmiany nie będą wiązać się ze zmniejszeniem liczby pociągów uruchamianych przez PKP Intercity. Dla części pociągów przygotowane zostały nowe rozkłady jazdy. Wybrane odcinki będą na czas prac torowych zamykane, przez co część składów pojedzie objazdem. Takie rozwiązanie od 14 kwietnia pojawi się w związku z budową nowego przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek dla wybranych pociągów kursujących do/z Łodzi oraz Krakowa/Katowic/Wrocławia/Bohumina. W związku z pracami zostaną skierowane trasą okrężną przez Warszawę Odolany. Pozostałe pociągi dalekobieżne będą korzystały z torów przeznaczonych do ruchu podmiejskiego.

W wielu miejscach prace modernizacyjne będą kontynuowane. Np. w wybranych terminach w kwietniu, maju i czerwcu, pociągi do Zakopanego będą kursowały w skróconych relacjach do Chabówki, Nowego Targu czy Krakowa. Pomiędzy Chabówką a Nowym Targiem prowadzone będą prace utrzymaniowe (linia Kraków Zakopane). Prace tego typu wiążą się między innymi, z wymianą podkładów, naprawą bieżącą nawierzchni kolejowej. Roboty pozwolą zlikwidować istniejące ograniczenia prędkości dla pociągów wynoszące obecnie 30 km/h i przywrócenie prędkości 60 km/h.

W drugiej połowie kwietnia prace modernizacyjne prowadzić będzie również niemiecki zarządca infrastruktury przez co w wybranych terminach pociągi kursujące do lub z Niemiec zamiast przez Rzepin pojadą przez Kostrzyn.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13451/Zmiany-w-kursowania-pociagow-PKP-Intercity.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group