woj. śląskie - PR Katowice zaprasza na konsultacje ws. rozkładu jazdy Pirat - 26-04-2011, 15:13 Temat postu: PR Katowice zaprasza na konsultacje ws. rozkładu jazdy
PR Katowice zaprasza na konsultacje ws. rozkładu jazdy
11 maja br. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach organizuje konsultacje społeczne w sprawie kształtu rozkładu jazdy 2011/2012. Spotkanie odbędzie się w siedzibie PR Katowice przy ul. Raciborskiej 58 w sali konferencyjnej. Początek o godzinie 15.30.
Jak poinformował katowicki zakład PR, konsultacje będą odbywały się wg następującego harmonogramu:
Przedstawiciele PR Katowice proszą, by wszystkie osoby zainteresowane konsultacjami zgłaszały potwierdzenie swojego udziału pod nr tel. 782 554 465, a także by przygotowały w formie pisemnej wnioski i wszelkie propozycje dotyczące rozkładu jazdy, ponieważ po konsultacjach zostaną one przekazane organizatorowi połączeń kolejowych w regionie, czyli Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego.
źródło: Rynek Kolejowy/PR Katowice Anonymous - 26-04-2011, 15:35 Temat postu:
Konsultacje na Gliwice - Katowice - Częstochowa to jakaś pomyłka czy co? Przecież za 36 dni ruch tam ma rozpocząć KŚ a zgodnie z tym co wiemy to od nowego rozkładu KŚ ma przejąć cały ciąg komunikacyjny. Exsimus - 26-04-2011, 18:21 Temat postu:
Stoję sobie dziś na peronie w Cieszynie koło 13.30 i tu nagle dzwoni mi komórka, patrzę 784554465 nie wiedziałem dokładnie czyj to numer, ale wiedziałem, że dzwoni ktoś z PR-u, więc odebrałem i tu pani Magdalenia Tosza, zaprasza nasze Stowarzyszenie na konsulatcje. Zdziwiłem się i to pozytywnie. Materiały już przygotowane Bardi78 - 26-04-2011, 18:36 Temat postu:
Hmmm...nie wiem czy dam rade być ale chętnie prosiłbym o więcej połączeń na Kat-Oświęcim i 2 dodtakowe pociągi z Oświęcimia około 10 rano do Czechowic i jakiś około 20.30 z Czechowic. MaRcin1987 - 26-04-2011, 19:18 Temat postu:
Ja osobiście prosiłbym o pozostawienie takiej samej liczby połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna ewentualnie dopasować godziny do większości podróżnych .
Miło byłoby zobaczyć w nowym rozkładzie następujące połączenia :
Rybnik - Wisła Głębce ewentualnie Opole bądź Kędzierzy Koźle - Wisła Głębce
Bezpośrednie połączenie z Rybnika do Krakowa Głównego R-16 - 26-04-2011, 19:31 Temat postu:
Z Oświęcimia do Katowic są teraz tak: 5.20, 6.25, 15.44, z Katowic po godz. 6, 14, 15. Mogliby jedną parę chociaż dodać z Oświęcimia około 8.30, z Katowic 18.45 te pociągi były i ludzie nimi jeździli... Bardi78 - 26-04-2011, 21:47 Temat postu:
R-16 czytasz w moich myślach:) Anonymous - 27-04-2011, 13:15 Temat postu:
Nie wiecie, do kiedy trzeba się zgłaszać? sabatnik - 28-04-2011, 13:04 Temat postu:
Zróbcie coś, żeby Cieszyn był osiągalny koleją także dla Małopolan (rano do Cieszyna się dojedzie ale 3 przesiadki to niemało, wieczorem już się nie wróci). Na ile to możliwe łączcie relacje, walczcie o sensowne połączenia Oświęcim - Czechowice (może jakieś dłuższe) i coś bezpośredniego Kraków - Bielsko / Żywiec. Co mogłem, pisałem. Ale wy się lepiej orientujecie. Powodzenia! mateuszpiszcz - 11-05-2011, 16:37 Temat postu: Koncert życzeń w śląskich Przewozach Regionalnych Koncert życzeń w śląskich Przewozach Regionalnych
Przewozy Regionalne zorganizowały w Katowicach konsultacje społeczne dla pasażerów, chciał by zgłaszali propozycje zmian w nowym rozkładzie jazdy. Niestety, o spotkaniu zapomniano poinformować... podróżnych.
Na konsultacje - jak informuje nasz dziennikarz Piotr Glinkowski - przyszło około 10 przedstawicieli śląskich mediów, 6 pracowników Przewozów Regionalnych oraz kilku podróżnych - głównie przedstawicieli stowarzyszeń miłośników kolei.
O większej reprezentacji pasażerów mowy być nie mogło. Informacji o konsultacjach próżno bowiem szukać na dworcach czy w pociągach. Co więcej, dwugodzinne spotkanie zorganizowano na obrzeżach Katowic.
W przyszłym roku podejdziemy do tego inaczej - zapewnia rzecznik śląskich Przewozów. Postaramy się o lepszą organizację.
Dzisiejszymi konsultacjami nie jesteśmy specjalnie zdziwieni, bo jak zwykle kolejarze nie pomyśleli o pasażerach...
[ Dodano: 11-05-2011, 22:01 ] http://www.tvs.pl/35002,koleje_slaskie_nie_wyjada_na_tory_1_czerwca.html http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne/aktualnosci/wideo/11-maja/4484611REGIOchłopak - 11-05-2011, 21:06 Temat postu:
Ja powiem tak: Te konsultacje to była jakaś kpina ze strony ŚZPR. Nie było ani dyrektora ani osób odpowiedzialnych za właściwe tworzenie rozkładu jazdy. Były jakieś tam kobity z biurówy było ich -5. Siedziały nic konkretnego nie były w stanie powiedzieć tylko kiwały głową, notowały i właściwie to więcej wiedziały osoby które przyszły na spotkanie z zewnątrz. Co ważne nie było nikogo z UM- pokazali w taki sposób gdzie tak naprawdę mają pasażerów pociągów PR. Powiem więcej, pracownicy niebyli specjalnie zainteresowani naszymi wnioskami, podczas ich przedstawiania rozmawiały i szeptały sobie do ucha. Ja wyszedłem pod koniec bo już nie mogłem znieść tej ignorancji ze strony PR. A stwierdzenie, ze strony PR, że postarają się o większą frekwencje na spotkaniach to jest jakaś farsa! Już w tamtym roku obiecano, że więcej osób zostanie o tym poinformowanych i co? Najbardziej mnie zaskoczyło stwierdzenie Pani rzecznik, że przecież to w interesie podróżnych jest to aby pociąg gdzieś jechał lub nie. A czy to PR nie chcą zarabiać i walczyć o linie kolejowe? KOMPROMITACJA! ŚZPR ma tak fatalną opinię, a dzisiaj uświadomili mnie, że będzie jeszcze gorzej. Generalnie odniosłem wrażenie, że gdyby nie media to spotkanie mogło by odbyć się w kawiarni przy kawie obserwując postawy pracowników z Przewozów Regionalnych. Ja dziękuję tylko ŚZPR za uświadomienie mnie i wreszcie dotarło do mnie jaki to jest beton i busz:/ Anonymous - 11-05-2011, 21:38 Temat postu:
Przychylam się do opinii REGIOchlopaka. Ogólnie ze spotkania wiem wszystko i nic (nawet na temat planów co do połączeń między Gliwicami, a Bytomiem).
Fajnie, że ŚZPR uświadomił mnie, że tak na prawdę siatka połączeń kolejowych w województwie zależy od UM, bo to oni są stroną zamawiającą, a PR-y są tylko wykonawcą zamówionej usługi. No i że jeśli będzie kasa, to będą pociągi, a jak kasy nie będzie, to pociągów też nie będzie. Ogólnie nic nowego, a głównym argumentem na wiele ciekawych pomysłów było właśnie to o czym wspomniałem. W takim razie dlaczego to PR-y organizują takie konsultacje, a nie UM? Nie wiem. Wiem jedno - brak przedstawiciela z UM świadczy o tym, że marszałek Matusiewicz ma głęboko w dupie pasażerów, on i jego Koleje Śmieszne (przepraszam, Śląskie, czy tam tryskające pozytywną energią).
Organizacyjnie kompletna porażka - pomijam fakt, że niektóre osoby były przekrzykiwane i nie mogły spokojnie dojść do głosu, szkoda natomiast, że nie poruszono kwestii połączeń chociażby na linii Opole - Częstochowa czy Częstochowa - Kielce. Dyskusja tak na prawdę sprowadziła się do 4-5 linii w województwie. Na moją propozycję wydłużenia pociągów Gliwice - Bytom do Katowic panie z PR tylko przytaknęły głową. REGIOchłopak - 11-05-2011, 22:03 Temat postu: mk1992, jak na większość pytań i propozycji. To jakaś żenada:/ Anonymous - 12-05-2011, 07:05 Temat postu:
Czytam, że przyszedł nowy dyrektor - Roman Chwała, no ok sprawdzę kto to... no i dla zainteresowanych w poniższym filmiku można zobaczyć kto to (od 40 sekundy) Pytam jak to możliwe
http://www.itv.gliwice.pl/artykul.php?id=2418Anonymous - 13-05-2011, 13:17 Temat postu:
"Polska Dziennik Zachodni": Chcesz mieć wpływ na rozkład jazdy pociągów? Od wczoraj w siedzibie Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych przy ulicy Raciborskiej 58 przyjmowane są wszelkie uwagi pasażerów, zaś ewentualne zmiany mają być wprowadzone w grudniu.
Na Raciborskiej pojawili się już m.in. przedstawiciele Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.
- Chcemy, by liczba połączeń pozostała na tym samym poziomie, ale będziemy walczyć, żeby Przewozy Regionalne uruchomiły wreszcie pociąg relacji Rybnik - Wisła - mówi Przemysław Szczepanek z Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei. - Liczymy, że stanie się to kosztem dwóch kursów z dni roboczych na odcinku Rybnik-Bielsko. Chcemy również, żeby pojawiło się bezpośrednie połączenie Cieszyn - Kraków - zaznacza. Według Szczepanka sporo pasażerów korzysta z linii Cieszyn - Czechowice.
- Z obserwacji wynika też, że dużą popularnością cieszy się niedzielne połączenie Bielsko - Kraków. Z Cieszyna może być podobnie, ponieważ większość osób ze Śląska Cieszyńskiego studiuje w Krakowie - wyjaśnia Szczepanek. - Mamy nadzieję, że Urząd Marszałkowski się na to zgodzi - dodaje. Jednak wczoraj na konsultacjach nie pojawił się nikt z Urzędu Marszałkowskiego.
Pasażerowie proponowali uruchomienie większej liczby połączeń między Katowicami i Gliwicami w taki sposób, by bez problemu mogli wieczorem wrócić do domu. Mieszkańcy Koszęcina chcą natomiast utrzymania istniejących połączeń, dostosowania i przywrócenia zawieszonych pociągów od marca i uruchomienia nowych.
Konsultacje społeczne prowadzone są w sprawie nowego rozkładu jazdy pociągów. Zawsze przed wprowadzeniem nowego rozkładu konsultujemy się nie tylko z mieszkańcami, ale i stowarzyszeniami. Chcemy wiedzieć, czy potrzebne są zmiany. Wszystkie wnioski traktujemy bardzo poważnie.
Co się z nimi dzieje?
Wszystkie propozycje przekazujemy do Urzędu Marszałkowskiego. A my analizujemy je pod kątem zmian połączeń i możliwości wprowadzenia nowych przystanków.
Jak długo przyjmowane będą propozycje na nowy rozkład jazdy?
Pasażerowie mogą je przekazywać do 10 czerwca - mailem, na adres pr.katowice@p-r.com.pl lub pocztą - 40-076 Katowice, ulica Raciborska 58. Zapewniam, że konsultacje nie zakończyły się we wtorek.
2 nowe przystanki - w Kobiórze i Piaskach - będą wprowadzone od 1 czerwca na trasie z Katowic do Zwardonia
48 połączeń kolejowych zostało zawieszonych od 3 marca na terenie województwa śląskiego
10 czerwca mija termin składania wniosków i uwag dotyczących rozkładu jazdy do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Źródło: onet.pl eu07-223 - 16-05-2011, 15:05 Temat postu:
Pan Roman Chwała pracował w związkach zawodowych PKP PLK Gliwice. W 2009 był przez kilka m-cy zastępcą naczelnika sekcji Gliwice PKP PLK po czym wrócił do związków zawodowych. Po likwidacji sekcji Gliwice PKP PLK i związków zawodowych przy tej sekcji przez ok. m-c był "ministrem bez teki" w sekcji gliwickiej bowiem stanowisko z-cy naczelnika sekcji było już obsadzone. Po tym m-cu został zawiadowcą stacji w sekcji gliwickiej, a stąd przeszedł na stanowisko dyr. w PR K-ce.
Co do samego spotkania, to chciałem na nie jechać, ale niestety praca na msc. uniemożliwiła mi wyjazd czego b. żałuję mimo tego co napisali poprzednicy bo nie ma to jak zobaczyć na msc. jak to wygląda i jak się odbywa. No cóż, może za rok. Anonymous - 17-05-2011, 09:33 Temat postu:
W ubiegłą środę (11 maja 2011) w siedzibie Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach odbyły się konsultacje dotyczące kształtu przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów w regionie. Jak podkreśliła Magdalena Tosza, rzecznik prasowy PR Katowice, wnioski złożone przez pasażerów zostaną teraz poddane analizie oraz przekazane do UMWŚ.
Co proponowali pasażerowie? – Chcemy, by w nowym rozkładzie jazdy liczba połączeń pozostała na podobnym poziomie. Będziemy walczyć, aby Przewozy Regionalne uruchomiły wreszcie pociąg relacji Rybnik – Wisła Głębce i żeby stało się to koszem dwóch połączeń kursujących w dni robocze na odcinku Rybnik – Bielsko-Biała. Chcemy także, aby pojawił się bezpośredni pociąg Cieszyn – Kraków oraz Kraków – Wisła Głębce. Można tego dokonać na zasadzie połączenia już istniejących relacji, np. pociąg Kraków – Katowice i Katowice – Wisła połączyć w jeden. Powstanie wówczas relacja Kraków Główny – Wisła Głębce - powiedział Przemysław Szczepanek z Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.
- Mamy nadzieję, że UMWŚ się zgodzi na to. Pociągi do Wisły cieszą się popularnością nie tylko w słoneczne weekendy. Chcielibyśmy też, aby jeździły pociągi z Bielska do Cieszyna. Jednak dopóki spółka PKP PLK nie przeprowadzi remontu torowiska, nie widzimy sensu uruchamiania tam połączeń – zauważył Szczepanek.
- Mamy trzy postulaty. Pierwszy to pozostawienie rozkładu jazdy w dotychczasowych zakresie, z przywróceniem zawieszonych wcześniej pociągów. Drugi postulat to uruchomienie na trasie Katowice – Kluczbork/Wieluń Dąbrowa dodatkowych połączeń. Trzeci postulat to dostosowanie nowego rozkładu jazdy do godzin dojazdów pracowników drugiej i nocnej zmiany. Mamy nadzieję, że marszałek województwa śląskiego pochyli się nad naszymi sugestiami – stwierdził dr Krystian Cuber, mieszkaniec gminy Koszęcin.
Z kolei pasażerowie korzystający z trasy Katowice – Rybnik wskazywali na niekorzystny czas odjazdów z Katowic. – Chcemy, aby przywrócono godziny dojazdów pociągów ze stacji Katowice do Rybnika i dalej do Wodzisławia, Chałupek i Raciborza tak, jak to miało miejsce w 2010 r. Większość osób kończy pracę po 14, 15, czy też 16. Uruchomienie pociągu o godzinach z końcówką minutową „54” jest niekorzystne dla wielu pasażerów – podkreślały jedne z pasażerek, które codziennie korzystają z pociągów na trasie z Katowic do Rybnika. Na niekorzystne godziny odjazdów z Katowic do Rybnika wskazywali także członkowie Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.
- Należy przywrócić skomunikowania na trasie Katowice – Racibórz oraz Katowice – Wodzisław Śląski. Obecnie czas oczekiwania na dalszą podróż z Rybnika do Wodzisławia i Raciborza jest bardzo długi, co powoduje, że pasażerowie wybierają inne środki transportu. Ponadto należy skrócić czas przejazdu na trasie Katowice – Rybnik do 1 godziny, gdyż taki czas był deklarowany przed remontem – apelowali pasażerowie.
Nie zabrakło także propozycji ze strony członków Komitetu Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna. Zaproponowali oni uruchomienie w miejsce obecnych pociągów relacji Zwardoń – Pszczyna/Katowice i Żywiec – Katowice nowych przedłużonych relacji: Zwardoń – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Zwardoń – Częstochowa, Żywiec – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Żywiec – Częstochowa. Przedstawiciele komitetu postulowali także wydłużenie relacji pociągów Katowice – Żywiec do Suchej Beskidzkiej oraz uruchomienie dwóch par pociągów osobowych relacji Żywiec – Jeleśnia - Sucha Beskidzka – Kraków.
Czy wnioski pasażerów zostaną uwzględnione w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągów? - Chodzi o realność zgłaszanych propozycji. My przekazujemy te wnioski do UMWŚ. I to tam zapadanie ostateczna decyzja, czy dany postulat zostanie spełniony, czy też nie. To Śląski Urząd Marszałkowski jest organizatorem przewozów, my jesteśmy tylko przewoźnikiem – argumentowała Magdalena Tosza z PR Katowice.
Źródło: rynek-kolejowy.pl Bardi78 - 17-05-2011, 13:20 Temat postu:
Oto jakie pismo dziś wysłałem do Śląskich PR:
Do:
Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych
ul. Raciborska 58 Katowice
W związku z konsultacjami społecznymi w sprawie nowego rozkładu jazdy jako mieszkaniec Oświęcimia proponuje wprowadzić dodatkowe kursy:
Trasa Oświęcim-Czechowice Dziedzice:
1.Połączenie około godziny 10:55 –uzasadniam to brakiem połączeń między godziną 7:48 a 12:33 więc prawie 5 godzin przerwy poza tym pociąg wyjeżdżający z Oświęcimia o w/w godzinie przybyłby do Czechowic około 11:35 i byłby świetnie skomunikowany z pociągiem do Rybnika 11:43,Bielska 11:45,Zwardonia 11:57 i Cieszyna 12:05.
Trasa Czechowice Dziedzice-Oświęcim:
1.Połączenie około godziny 10:00 gdyż między 7:35 a 11.33 brak jest połączeń i przerwa wynosi 4 godziny a pociąg ten mógłby akurat przybyć do Oświęcimia o 10:40 i odjechać zgodnie z zaproponowaną przeze mnie powyżej relacją.
2.Połączenie około godziny 20:20 gdyż między 18:37 a 22:48 jest ponad 4 godziny przerwy i ludzi powracający z Bielska do Oświęcimia po 19 nie mają żadnego skomunikowania.
Trasa Katowice-Oświęcim:
Niestety wiem że przywrócenie rozkładu choćby z przed roku jest praktycznie nierealne ale proszę chociaż o połączenie o godzinie 18:35 dla ludzi pracujących i studentów-ten pociąg zawsze miał wysoką frekwencję i na pewno przywrócenie tego kursu jest uzasadnione.
Trasa Oświęcim-Katowice:
1.Połączenie o godzinie 8:35 kiedy jeździła KKA jest idealne zarówno dla ludzi dojeżdżających do pracy na 10 jak i dla studentów i autobus praktycznie zawsze był pełen już na starcie.
2.Gdyby Państwo przystali na moją propozycję kursu o 18:35 z Katowic do Oświęcimia i pociąg przybyłby na miejsce o 19:30,proponuję aby ten sam skład odjeżdżał kursem powrotnym z Oświęcimia do Katowic o 19:40.
Proszę o rozważenie moich propozycji, w obecnych trudnych czasach jest to niezbędne minimum do funkcjonowania sprawnej komunikacji w moim regionie.
Pozostaje w szacunku-Bartłomiej... Exsimus - 18-05-2011, 07:49 Temat postu:
Cytat:
W związku z konsultacjami społecznymi w sprawie nowego rozkładu jazdy jako mieszkaniec Oświęcimia proponuje wprowadzić dodatkowe kursy:
Wszystko rozbija się o pieniądze choć znając UM w Małopolsce może dojść do sytuacji, że dziura w następnym rozkładzie będzie sięgać od 6 do 12.
Ogólnie nowe połączenia, które zaproponowałeś mogą nie wejść. W przypadku Śląska uruchomienie dodatkowego połączenia musi być potwierdzone faktem, że tym pociągiem pojedzie trochę ludzi, a wiadomo, że o ile na trasie Gliwice - Katowice takie coś łatwo udowodnić o tyle na Oświęcim - Czechowice raczej nie.
Cytat:
Trasa Katowice-Oświęcim
Pod warunkiem, że UM w Małopolsce dopłaci około 200 tys złotych do tych połączeń, bo inaczej to sobie pojedziemy do Bierunia...
Cytat:
Oświęcimia do Katowic o 19:40.
No to zaręczam Ci, że nie przejdzie.
Mimo, że neguję tu wiele spraw to dobrze, że napisałeś ten wniosek, ale tak jak mówię na wszystko potrzebne są pieniądze, a jak wiadomo śląski i małopolski UM są bardzo skąpe co do kwoty dotacji tak więc ciężko będzie. Bardi78 - 18-05-2011, 10:12 Temat postu:
Wiesz Eximus,jak konsultacje to konsultacje ,akurat ten ostatni kurs z Osw do Kat o 19:40 to najmniej mi zależy i jest to luźna propozycja....najbardziej zależy mi na kursach osw-czech-10:55,osw-kat 8:35 i kat-osw-18:35 sabatnik - 18-05-2011, 18:10 Temat postu:
Ja pisałem ws. połączeń Czechowice-Oświęcim-Kraków oraz Katowice-Kraków w godzinach 20/21, bo teraz trzeba np. z Beskidów wracać już ok.18, a to bardzo wcześnie. Niestety, jak zwykle brak pieniędzy i podróżnych. A "Skalnica" i inne osobowe jakoś niedawno jeszcze jeździły i to wcale nie puste. Tomasz K. - 18-05-2011, 21:04 Temat postu:
Skalnica i Góral zostały udupione z powodu braku dofinansowania z MI sabatnik - 19-05-2011, 15:20 Temat postu:
Wiem o tym, ale jaka była ich część zagraniczna a jaka krajowa? Pełniły nieocenioną funkcję w komunikacji lokalnej i regionalnej. Śmiem twierdzić, że ważniejszej od międzynarodowej.