INFO KOLEJ - forum kolejowe

PKP Intercity - Od 1 czerwca obowi±zkowe miejscówki w TLK

Victoria - 20-05-2011, 08:02
Temat postu: Od 1 czerwca obowi±zkowe miejscówki w TLK
Od 1 czerwca obowi±zkowe miejscówki w TLK

Du¿e zmiany w ofercie przewozowej proponuje pasa¿erom PKP Intercity w zwi±zku z korekt± rozk³adu jazdy, która nast±pi 1 czerwca. Zmiany dotycz± nie tylko EIC, których wiêkszo¶æ zostanie przemianowana na ekspresy. W poci±gach TLK zacznie obowi±zywaæ obowi±zkowa rezerwacja miejsc w pierwszej klasie. Nast±pi± równie¿ zmiany w regulaminie.

- Jest to bardzo dobra wiadomo¶æ dla wszystkich pasa¿erów TLK. Osoby, które bêd± chcia³y mieæ zapewnione miejsce siedz±ce, bêd± mog³y skorzystaæ z obowi±zkowej rezerwacji w klasie 1. Natomiast podró¿ni, którzy nie bêd± chcieli ponosiæ dodatkowego kosztu, mog± wykupiæ sam bilet na przejazd w 2 klasie - mówi Ma³gorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Przewo¼nik obni¿a jednocze¶nie cenê miejscówki. Zamiast 10,5 z³ zap³acimy za ni± tylko 6 z³.

1 czerwca w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierz±t przez spó³kê PKP Intercity doprecyzowany zostanie termin wa¿no¶ci biletu na odleg³o¶æ powy¿ej 100 km, z 1 dnia (kalendarzowego) na 24 godziny. Oznacza to, ¿e podró¿ny który odbywa przejazd niebezpo¶rednim poci±giem, nie musi kontynuowaæ podró¿y najbli¿szym poci±giem ze stacji przesiadania udaj±cym siê w kierunku stacji przeznaczenia. Podró¿ jednak musi byæ ukoñczona w ci±gu 24 godzin od daty i godziny wskazanej na bilecie.

¼ród³o: Rynek Kolejowy
Ilmater - 20-05-2011, 09:07
Temat postu:
Niezbyt mi siê to podoba w sumie,do tej pory maj±c Bilet Podró¿nika mia³em wolno¶æ wyboru w 1 klasie, a teraz nie do¶æ ¿e koszty wzrosn± przy du¿ej liczbie przesiadek to ten przymus miejsca koszmarny...szkoda...
Scotty - 20-05-2011, 15:12
Temat postu:
Koszt biletu podró¿nika dla kó³eczkowiczów w tym przypadku wzro¶nie o oko³o 30 z³otych to rozbój w bia³y dzieñ. 1 klas± bêd± je¼dzi³y muchy, a w 2 klasie byd³o.
pitagoras23 - 20-05-2011, 15:35
Temat postu:
Moim zdaniem wprowadzenie pomys³u rezerwacji obowi±zkowej jest ca³kowicie nietrafiony. Pierwszy argument to to, ¿e 1 klasa w wiêkszo¶ci je¼dzi pusta, a bêdzie jeszcze bardziej pustoszeæ, bowiem dla wielu osób te dodatkowe 6 z³ mo¿e byæ du¿o, je¶li czêsto podró¿uja. Naprawdê w niektórych poci±gach takie co¶ powinno byæ nadal jako fakultatywne. Po drugie wiele poci±gów i tak jest tragicznie zestawionych. Mam na my¶li sytuacje kiedy w sk³adzie jedzie 5 jedynek zdeklasowanych na 2 klasê oraz jedna "prawdziwa" jedynka która czasami jest w gorszym stanie ni¿ te zdeklasowane. I czemu pasa¿er ma znów ponosiæ koszty niechlujstwa spó³ki IC, która nie ma odpowiedniego zaplecza a nadal przeznacza wagony na ¿yletki. I na koniec cena tego wszystkiego. 1 klasa z za³o¿enia jest dro¿sza ni¿ 2 klasa, zatem dok³adanie do tego kolejnych pieniêdzy nie przyniesie skutku, o jakim mówi spó³ka. Gdyby tak zrównaæ ceny 1 i 2 klasy i tylko w tej pierwszej wprowadziæ miejscówkê wówczas ja za takim czym¶ ewentualnie bym by³.
empek - 20-05-2011, 15:52
Temat postu:
Jaki¶ czas temu wysnu³em wniosek, ¿e najlepiej bêdzie, jak zlikwidujemy kategorie klas, przynajmniej w poci±gach TLK. Po pierwsze - ograniczymy problemy z niedoborem taboru, po drugie - nie bêdzie krzywdz±cych sytuacji, kiedy pasa¿er p³aci za jedynkê, a sk³ad wagonowy danej relacji sk³ada siê ze wspomnianej jedynki oraz z ... jedynek zdeklasowanych na dwójki.

W obecnym wydaniu - pierwsza klasa jest fikcj±, która nie ma nic wspólnego z diametralnie innym komfortem podró¿owania, a koszt przejazdu ow± klas± jest nieop³acalny (w podobnej cenie mamy inny luksus - w postaci taniej kuszetki ; dla przypomnienia - koszt to: 25,50 z³ + cena biletu za podró¿ drug± klas±).

Podsumowuj±c:
1) Likwidujemy pierwsz± klasê ;
2) Tym samym - rozwi±zujemy problem z krótkimi sk³adami dalekobie¿nymi ;
3) Ka¿da nocna relacja obowi±zkowo zaopatrzona jest w kuszetki.
jaga - 20-05-2011, 17:55
Temat postu:
To nie oto chodzi³o. Przy okazji rozwi±zano problem kolejarzy.Szczególnie powracaj±cych z pracy i pod wp³ywem.
Picolo - 20-05-2011, 18:27
Temat postu:
jaga, ¿adnego problemu kolejarzy nie rozwi±zano. Nadal bêd± je¼dziæ w 1 klasie bez miejscówek, a konduktorzy bêd± przymykaæ na to oko. Wszak kruk krukowi oka nie wykole.
TomekM - 20-05-2011, 18:46
Temat postu:
Picolo. Nie zgodzê sie z Tob±, zaobserwowa³em, ¿e dru¿yny konduktorskie (przynajmniej na trasie Warszawa - Lublin) trochê boj± siê przymykaæ oko, bo nigdy nie wiadomo kiedy pojawi siê rewizor. Nie jestem za donosicielstwem ale wydaje mi siê, ¿e wystarczy z³o¿yæ skargê do PKP ¿e od kolejarzy nie egzekwuje siê miejscówek, to po kilku kontrolach kolejowe towarzystwo albo bêdzie p³aciæ jak reszta pasa¿erów albo przesi±dzie siê do 2 klasy. Je¶li ja mam p³aciæ miesiêcznie 240 PLN za miejscówki i do tego pe³nop³atny bilet miesiêczny to nie bêdê mia³ ¿adnych oporów
w przed z³o¿eniem skargi, ¿e kolejarze je¿dz± bez miejscówek Evil or Very Mad
snajper - 20-05-2011, 18:56
Temat postu:
Ja ostatnio robi³em kó³eczko do Wolsztyna na bilecie podró¿nika na 1 klasê i bilecie plus na PR-y, jeszcze zalicza³em Wa³brzych - K³odzko. Jecha³em TLK: Kraków - Wroc³aw, Wroc³aw - Leszno, Leszno - Wroc³aw, Jaworzyna - Wa³brzych, Wroc³aw - Kraków. Oznacza, to ¿e musia³bym kupiæ 5 miejscówek czyli 30 z³. Nie dotyczy to te¿ tylko kó³eczkowiczów, bo i normalny psa¿er czêsto musi jechaæ z 2 - 3 przesiadkami, bo to ju¿ nie czasy kiedy pospieszny by³ z ka¿dego miejsca w Ka¿de. Nied³ugo jadê na Mazury i co najmniej 2 przesiadki, ale godziny mi nie pasuj± wiêc bêd± 3 przesiadki !!!. Dalej ja lubiê sobie wybraæ przedzia³ taki jak mi pasuje, i z takimi lud¼mi jacy mi pasuj± ( najlepiej bez ludzi ) . A nie tak, ¿e zap³aci³em za pierwsz± klasê + 6 z³ i w ramach tego trafiê na matkê z dzieæmi, które bêd± ca³y czas buszowaæ po przedziale, drzeæ siê, p³akaæ itd. Stary system rezerwacji fakultatywnej by³ ok, po co to zmieniaj± ?? Có¿ chyba ppoprostu bêdê je¼dzi³ normalnie 2 klas±...

@empek - Tylko "Taniej Kuszetki" nie kupisz do biletu podró¿nika...
Brajdak - 20-05-2011, 19:06
Temat postu:
Czy kupno miejscówki tak¿e w poci±gu?Co z tymi co maja okresowe na I kl.?
TomekM - 20-05-2011, 19:15
Temat postu:
Nie wiem czy w poci±gu mo¿na kupiæ. Dzwoni³em na informacjê PKP powiedziano mi, ¿e bilety okresowe te¿ s± objête miejscówkami.
jaga - 20-05-2011, 19:44
Temat postu:
Picolo! Nikt nie przymyka oka.Jest tylko ma³e przyzwolenie na jazdê, dojazd na s³u¿bê,na Grochów,kierunek M³awa, Siedlce i inne.My podwozimy KM-y oni nas i nikt sobie krzywdy nie robi. Ale jedynka to ju¿ bêdzie jedynka.Za wszystkich nie rêczê ale na Lublinach,Bia³ystokach czyli linii Ggyñskiej nikt na krzywy ryj je¼dziæ nie bêdzie w 1-szej klasie.
Beatrycze - 20-05-2011, 19:52
Temat postu:
Gdy jeszcze pracowa³am w PKP to by³ poci±g TLK "Sudety" Warszawa - Zgorzelec, który z Wroc³awia odje¿d¿a³ o 14:55. Wszystkie kolejowe biurwy z Legnicy, Boles³awca i Wêgliñca pracuj±ce w tzw. "Pentagonie" na Joannitów wraca³y tym poci±giem do domu, okupuj±c oczywi¶cie wagon 1 klasy. Wygl±da³o to trochê komicznie, bo w 2 klasie frekwencja by³a na poziomie 50%, podczas gdy w wagonie 1 klasy zawsze by³ komplet pasa¿erów, z czego 99% to kolejarze.

Mo¿e zabrzmi to dziwnie, ale faktem jest, ¿e wielu kolejarzy jazdê w 2 klasie uwa¿a za dyshonor. Nie dla nich jazda z pospólstwem w dwójce.
TomekM - 20-05-2011, 20:31
Temat postu:
Beatrycze. Tak samo jest w porannym TLK z Lublina do Warszawy (odjazd z Lbn 4.55) po drodze (postoje w Dêblinie i Pilawie) 1 klasa zape³niona jest zazwyczaj w 100% w przedziale jestem zazwyczaj jedyn± osob± która nie ma legitymacji kolejowej. Mam nadziejê, ¿e miejscówki troszkê pomog±.
Szymek - 20-05-2011, 21:59
Temat postu:
Beatrycze, TomekM, Tak jest w wielu poci±gach, co doje¿d¿aj± do wiêkszego miasta (gdzie s± biura) przed 7 i wracaj± w okolicy godziny 15-16 Razz
sasho33 - 20-05-2011, 23:23
Temat postu:
Vide rok temu 8112 - w jedynce zawsze 100% od Krzy¿a do Poznania (w Poznaniu 6:45). Wspomnienie..szkoda, ¿e go uwalili, bo w dwójkach te¿ mia³ zawsze stówê.
Kla³d - 21-05-2011, 01:49
Temat postu:
Moim zdaniem miejscowki powinny byc na wszytskie IC i IR, ale miejscowki tanie. Fakultatywne powiedzmy do 100km jak kto¶ chce ryzykowaæ. Tak by bylo wiadomo, ze kto chce, to ma zapewniony komfort, a nie ryzyko stania na korytarzu. Ludzie chca jezdzic wygodnie i porownuja ta jazde z samochodem, autobusem, samolotem. Podejrzewam ze zwiekszy sie liczzba pasazerow dzieki temu. Tylko czy ktos to oglosi np w telewizji...watpie. Je¶li zwyk³y pasa¿er planuje podró¿, to jak± ma gwarancjê i sk±d ma wiedzieæ czy nie bêdzie ¶cisku, czy bêdzie móg³ doj¶æ do wc? MK i studenci wiedz±, ale zwyk³a wiêkszosæ nie. A o takich pasa¿erów trzeba walczyæ.
W koncu minister powiedzial z epodrozni sami sa winni i ze ich nie chce, nie potrzebuje.

Po zatym narzekanie ¿e 30z³ dop³aty za objechanie PL dooko³a w 1kl to du¿o, to chyba przesada. Byle obiad w restauracji na dworcu niewiele mniej kosztuje. Chodzi o kolej dal zwyk³ych pasa¿erów. MK siê musz± po¶wiêciæ i cieszyæ ¿e wspieraj± kolej.

A co do kolejarzy, to dobzre ze jada w jedynce, bo 2 jest luzniejsza. Ja jezdzilem na czarnej legitymacji do konca studiow (2003). I prawie zawsze w 1kl. Proste. Nie ma wtym nic zlego.
Rozmawialem niedawno z kolezaka ktorej m±¿ jest pilotem i maja za darmo przeloty danymi liniami, ale na zasadzie wolnego miejsca, bez wzglêdu jakiej klasy.

W ten sposób IC i PR nie bêdzie mog³oby siê wyt³umaczyæ ¿e nie wiedzieli ilu bêdzie pasa¿erów skoro wszystkie bilety powiedzmy wykupione dzieñ wcze¶niej.

Dobre i jedynki w TLK na pocz±tek.
Anonymous - 21-05-2011, 07:06
Temat postu:
Tak¿e nie jestem kapusiem ale p³ac±c wymagam. Nie bêdê pisa³ skarg ale zwrócenie uwagi konduktorowi co nie sprawdzi miejscówki komu¶ z legitk± kolejow± jest jak najbardziej na miejscu. Na przysz³o¶æ bêdzie uwa¿a³.
EU07-469 - 21-05-2011, 07:25
Temat postu:
K³ad, jak by¶ chcia³ zrobiæ miejscowki na IR, skoro te czêsto je¿d¿± na EZT, a w sk³adach wagonowych zdarzaj± siê bohuny i Bonanzy?
snajper - 21-05-2011, 08:39
Temat postu:
@Kla³d - Ale dlaczego chcesz uszczê¶liwiaæ ludzi na si³ê ?? FAKULTATYWNA miejscówka w 1kl, ok, kto chce ten sobie rezerwuje. Ale tylko fakultatywna i tylko w 1 klasie. Dlaczego Ty chcesz mnie na si³ê zmuszaæ do miejscówek ?? Ja sobie chcê przyj¶æ na dworzec tu¿ przed odjazdem i nie zastanawiaæ siê czy wykupili wszystkie miejsca czy nie, a jak wykupili to najwy¿ej postojê. A nie koczowaæ przed kas±, 3 tygodnie przed odjazdem z nadziej± na wykupienie ostatniej wolnej miejscówki. I chcê wybraæ sobie przedzia³, a nie ¿e trafiê na jakie¶ ma³e, krzycz±ce dzieci i co zrobiæ ? Albo trafi³em w nocnym wakacyjnym na na go¶ci co przy mnie wyci±gneli i po³kneli pigu³ki extasy to dziêkuje bardzo za ich towa¿ystwo jak im za godzine te pigu³ki zadzia³aj± a innym razem w nocnym z Przemy¶la trafi³em na jakich¶ nie wygl±daj±cych zachêcaj±co ruskich i co mia³em i¶æ spaæ w takim przedziale ?? Nie by³o miejscówek to w obu przypadkach sobie zmieni³em przedzia³. Ja w tamtym roku przejecha³em 2-g± klas± TLK 6000 km, a w tym roku 2-g± i 1-sz± ponad 3000. Nie ma miejscówek, a ja w 95% siedzê a w 80% siedzê i to przy oknie i to w kierunku jazdy. A w EIC ludzie kupuj± miejscówke przy oknie i dostaj± miejsce bez okna tylko ze ¶cian± w bezprzedzia³owym. Po co wiêc te miescówki ? Na 3 dni w roku typu powrót z ¶wi±t ?? Bez sensu, lepiej niech wtedy wynajm± parê wagów od PR i po k³opocie. Dop³ata 30 z³ to mo¿e i tyle co obiad (chyba w centrum du¿ego miasta bo na dworcu to oko³o 15 z³) ale we¼ pod uwagê, ¿e wcze¶niej ju¿ da³em 116 z³ za podró¿nika i plusa. Wiêc to razem siê ju¿ robi bardzo du¿o. Problem nie dotyczy tylko MK, bo teraz jadê w lipcu do Gi¿ycka na Mazurach (nie na kó³eczko MK tylko na wakacje) i niestety z Krakowa to bêd± 3 poci±gi bo bezpo¶rednie po³±czenia dawno zlikwidowali. No nic w obecnej sytuacji olewam 1 kl. Ale jak znam ¿ycie i politykê "kochanego" IC, oni bêd± kiedy¶ chcieli zrobiæ miejscówki te¿ w 2 klasie.
kond345.. - 21-05-2011, 09:59
Temat postu:
Z Krakowa do Gi¿ycka to dojedziesz z jedn± przesiadk± w Warszawie, lub Katowicach, TLK do Warszawy lub Katowic i przesiadka na Tour de Pologne.
snajper - 21-05-2011, 10:21
Temat postu:
Ale ja muszê tam byæ w konkretnych godzinach a nie w godzinach Tour de Pologne. Popatrz na rozk³ady na mazurach z przed przejêcia pospiesznych przez IC ile by³o pociagów. No ale przecie¿ PIC to fani AC / DC. Bez High Voltage nie ma jazdy, a diesel jest fe i ¶mierdzi.
rysio - 21-05-2011, 10:30
Temat postu:
Dla wszystkich osób posiadajacych bilety okresowe, nic sie nie zmienia. Rezerwacja w 1 klasie jest nadal fakultatywna. Oczywiscie dana osoba musi ustapic miejsca , jezeli jest ono zarezerwowane.
TomekM - 21-05-2011, 10:41
Temat postu:
Rysio. Wg informacji PKP to miejscówki obejm± wszystkich, nawet posiadaczy biletów okresowych. Ale pani z informacji sama nie by³a do koñca pewna (!) czy tak bêdzie na pewno...
rysio - 21-05-2011, 10:43
Temat postu:
Raczej napewno, nie wiem tylko jak z biletami podró¿nika i abonamentowymi.

[ Dodano: 21-05-2011, 11:53 ]
Ale dla biletow abonamentowych raczej platne tak jak dla EIC, podobnie w weekendowych trzeba kupiæ miejscówke Dla biletow okresowych w EIC tez mo¿na zaopatrzyc sie w miejscówke(bezp³atn±) lub jechac bez niej, ale wtedy tez trzeba miejsca ustêpowaæ.
TomekM - 21-05-2011, 11:14
Temat postu:
Wys³a³em zapytanie na infokraj@intercity.pl ws. miejscówek. Poni¿ej odpowied¼ jak± otrzyma³em:

Witam,


Podró¿ni posiadaj±cy bilety:

1) okresowe odcinkowe wa¿ne na przejazdy w klasie 1 poci±gów TLK – w
wagonach z miejscami do siedzenia wg taryfy normalnej lub z ulg± handlow±
(w tym z ulg± 99%, 80%, i 70%) uprawnieni bêd± do zajêcia wolnego miejsca
do siedzenia - bez obowi±zku posiadania miejscówki – do czasu
zg³oszenia siê osoby posiadaj±cej rezerwacjê tego miejsca. Je¿eli podró¿ny
chce mieæ zagwarantowane miejsce powinien nabyæ w kasie biletowej
miejscówkê, uiszczaj±c nale¿no¶æ w pe³nej wysoko¶ci;

2) sieciowe imienne roczne i kwartalne wydane dla osób uprawnionych do
ulgi 99% wa¿ne w poci±gach Spó³ki „PKP Intercity” –
uprawnieni bêd± do zajêcia wolnego miejsca do siedzenia - bez obowi±zku
posiadania miejscówki – do czasu zg³oszenia siê osoby posiadaj±cej
rezerwacjê tego miejsca. Je¿eli podró¿ny chce mieæ zagwarantowane miejsce
powinien nabyæ w kasie biletowej miejscówkê, uiszczaj±c nale¿no¶æ w pe³nej
wysoko¶ci.
Anonymous - 21-05-2011, 12:25
Temat postu:
Co? Czyli dla kolejarzy nic siê nie zmienia?
Victoria - 21-05-2011, 12:27
Temat postu:
kryniczanin, a my¶la³e¶, ¿e kolejarze sami sobie pogorsz± warunki jazdy? ¦miech
TomekM - 21-05-2011, 12:35
Temat postu:
Te¿ mia³em nadziejê, ¿e obejmie to i kolejarzy. Przebola³em ju¿ te 12 z³ dziennie wiêcej za dojazd byleby pozbyæ siê kolejowego towarzystwa (codziennie doje¿d¿am 2,5 h w jedn± stronê wiêc kolejarze w 1 klasie zd±¿yli mi ju¿ obrzydn±æ). Có¿, trudno - mo¿e jak zmieni siê uk³ad zbiorowy, bo trwaj± jakie¶ prace, to mo¿e zabior± im zni¿ki na 1 klasê.
Kla³d - 21-05-2011, 14:48
Temat postu:
snajper - to w takim razie za³o¿my, ¿e by³aby fakultatywna na wszytskie klasy. Wtedy zwykli, okazjonalni turysci/podrozni kupi± sobie by byæ pewnym, ¿e pojad±, a ci którzy lubi± dreszczyk emocji, szukaj± oszc¿edno¶ci (studenci - sam nim by³em), to nie. Wtedy znów bêdzie ¶cisk na korytarzach i kto¶ siê nie dopcha nawet do swojego miejsca - wstyd na ca³± europê i dalej. Brak cywilizacji. Po zatym w co za problem spzredawaæ miejscówki internetowo, skoro niewiele dworców ma dzisiaj kasy, a internet ma prawie ka¿dy. Skoro na samolot bilety tak siê kupuje, oraz na poci±gi w innych krajach, to czemu nie na poci±g IC/IR.
IC i PR i tak ma szczê¶cie, ¿e nikt nie umar³ na zawa³ lub w porzarze prze³adowanego sk³adu. To igranie z losem. Zbyt ma³o szanuje siê bezpieczeñstwo i wygodê podró¿y.
...a co do tabletek, to mysle ¿e za du¿o flmów widzia³e¶. Zwykle opinie o niebezpiecznym PKP s³ysza³em od osób które nie podró¿owa³y, w przeciwieñstwie do mnie. Po zatym maj±c miejscówkê i ¶wiadomo¶æ, ¿e nazwisko zosta³o zarejestrowane, mo¿e to zniechêciæ przestêpców.
W Chicago polacy te¿ mówi±, ¿e niebezmieczna jest kolej - w wiêkszo¶ci Polacy z niej nie korzystaj±, wol± staæ w korkach i p³aciæ po 20$ za parking. Tymczasem przez ca³y rok nikt nie zgin±³ oprócz kilku samobójców.

Je¶li mówisz o zmianie miejsca, to w ramach wolnych miejsc nikt ciê nie zmusi do siedzenia dok³adnie gdzie wykupi³e¶. Tak samo jak z osobami uprzywilejowanymi.
Podobnie nie rozumiê co z³ego wtym ¿e uprzywilejowani mog± wype³niaæ puste miejsca w 1kl. W koñcu poci±g i tak jedzie i pr±d zu¿ywa, bez wzglêdu czy pusty czy pe³ny. Ale to inny temat.
H3rlitZ - 21-05-2011, 14:52
Temat postu:
A czy 1 klasa ma wróciæ w poci±gach nocnych czy oczywi¶cie muszê walczyæ o miejsce w klasie 2?
snajper - 21-05-2011, 14:57
Temat postu:
@Kla³d - 2 klasa ma byæ dla ludu, czyli dla ka¿dego bez ograniczeñ. Miejscówka jest ograniczeniem, bo co je¶li ja teraz stwierdze, ¿e idê na dworzec i jadê do Wrocka ?? A tak, bo mam tam znajomych wiêc na przyk³ad spêdzê juwenalia we Wrocku a nie w Kraku bo w Kraku w³a¶nie leje deszcz, wiêc koncert w plenerze lipa. Wrócê z tamt±d rano. Wiêc o 16.48 jest TLK z Krakowa do Wrocka, jak wyjdê teraz to jeszcze na niego zd±¿ê i jest du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e nawet si±dê, przy oknie i w kierunku jazdy, no bo dlaczego by nie ? Natomiast w systemie miejscówek, prawdopodobnie dawno wszystkie wykupione, a ju¿ na 100% te przy oknie. System miejscówek, to jest dobry tylko dla tych co planuj± du¿o wcze¶niej wyjazdy.

Wolê walke o miejsce ni¿ miejscówki, bo z walki o miejsce zwykle wychodzi mi miejsce przy oknie, a z miejscówek nie wyjdzie nic bo bêda wykupione kiedy ja bêdê chcia³ kupiæ.

Co do extazy, wiem co mówiê, w okolicy w której mieszka³em jak by³em nastolatkiem (Kraków Nowa Huta, mo¿e s³ysza³e¶) bardzo du¿o osób æpa³o, wiem jak wygl±daj± pigu³y i jak ludzie je jedz±cy, i co potem czasem wyprawiaj±. Nie mówiê te¿, ¿e kolej jest niebezpieczna ja zwykle w nocnym TLK idê spaæ, jednak wcze¶niej odpowiednio dobieram towarzystwo. Czyli nie takich jak wspomniani, najlepiej znale¼æ przedzia³ z jakimi¶ laseczkami, to one mnie nie okradn±, a jak by kto¶ chcia³ nasz przedzia³ okradaæ, to narobi± krzyku i wrzasku to siê obudzê. Dodatkowo zdarzy³o mi siê raz zawrzeæ znajomo¶æ w poci±gu... Czy pani w kasie sprzeda mi miejscówkê w przedziale z zagwarantowanymi laseczkami ? Miejscówka to dobre dla emeryta, moi dziadkowie wyjazd do uzdrowiska zaczynaj± planowaæ zwykle rok wcze¶niej...

A jak kupisz podró¿nika, którego nie raz kupowa³em to jak to ¶piewali: Wsi±¶æ do poci±gu byle jakiego... Niestety nie w systemie miejscówek.
Anonymous - 21-05-2011, 17:02
Temat postu:
Victoria, My¶la³em ¿e bêdzie to samo co teraz jest czyli miejscówki obowi±zkowe jak w kwalifikowanych do sieciowych kolejowych.
Kla³d - 21-05-2011, 18:09
Temat postu:
EU07-469 napisa³/a:
K³ad, jak by¶ chcia³ zrobiæ miejscowki na IR.......

Nie da sie w nich miejsc ponumerowac? Skoro stare autosany H9 mialy miejsca numerowane. Tyle ze IR z definicji sa niedotowane i PR chce miec pasazerow stojacych w nich, choæ to nieuczciwe i niebezpieczne. Inna sprawa TLK ktore sa z dotacji i IC mowi, ze nie trzeba wagnow, ze taki np Hetman w 2009 wozil 30 osob itp. Gdyby wszytskie TLK mialy miejscowki tak jak w poczatkach TLK bylo, gdy pospieszne byly w PR, to trudniej byloby udowodnic ze nikogo nie woza. Do tego to podstawowa informacja na podstawie ktorej mozna okreslic gdzie skracac w gdzie wydluzac sklady. Dawniej nikt sie tym nie interesowal i te same 8 wagonow je¿dzi³o caly rok.

Snajper - dla ludu by³ PRL (mia³em 10 lat jak sie skoczy³). To fakt ¿e PRL= PKP do dzi¶. Jednak pokazywanie pasa¿erów kolei jako "tych gorszych", automatycznie zacieraj± rêce sprzedawcy samochodów i autobusowcy. Rezerwacja fakultatywna dwójki by³aby dobrym kompromisem mojej i twojej opinii. Tylko, ¿e oczywi¶cie nie ma to ¿adnego znaczenia dla UTK, MI, IC które stosuj± swoj± "inn±" swoj± logikê.
Co za problem przyk³adowo pobraæ rezerwacjê z automatu biletowego na stacji, który by³by po³aczony w sieci z kasami. Technicznie wszystko mo¿na, ale trzeba chcieæ. Nie bêdzie wolnego miejsca, trudno, nie pojedziesz tym poci±giem , ale dziêki temu kto¶ bêdzie mia³ wygodniej przej¶æ przez korytarz. Kto¶ kto zap³aci³ nie ma³o, by mieæ to co zakupi³, czyli wygodny przejazd.

W efekcie obecnego stanu rzeczy kolej w PL nieistnieje dla rodzin z dziecmi, jak i biznesmenow ktorzy musza napewno dojechac na miejsce. Ja patrze teraz z tej perspektywy. Potem ludzie wioza niemowlaki przez pol Polski w fotelikach, nie zdajac sobie kompletnie sprawy, ze drobny wypadek mo¿e byæ smiertelny. O wypadki na Polskich drogach nietrudno. Nie wspominajac niewygody takiego ruchliwego 2...5 latka ktory przywi±zany jest do fotelika.
Scotty - 21-05-2011, 18:36
Temat postu:
to je¿eli tak to niech wypie***** z klas± 1 w ogóle a tania kuszeta bêdzie dostêpna do biletu podró¿nika, bo jê¿eli tak bêdzie dalej to w 3 kwartale odp³ynie kolejne 1 mln pasa¿erów i wiem to z obdukcji. Za³atwiali¶my dla JG wyjazd grupowy w czerwcu do Sopotu, skoñczy³o siê na tym ¿e jedziemy klimatyzowanym, z audio-wideo, kibelkiem itd., autokarem klasy europejskiej. Jedyny mankament to nie kolej Sad( (KKS ^^ 1.000km)
snajper - 21-05-2011, 18:50
Temat postu:
@Kla³d - To znaczy ja za komuny jako ma³y dzieciak raz na 2 tygodnie je¼dzi³em z Krakowa do Nysy. Bo tam siê opiekowali¶my dziadkami, którzy ju¿ nie byli samowystarczalni. I powiem Ci , ¿e nie zawsze jechali¶my pospiesznym (wtedy by³ taki po PMK), jak godziny nie pasowa³y, albo ma³o kasy by³o, to jechali¶my EN57 do Katowic, EN57 do Kêdzierzyna, wagony Bipa do NYSY. I jako¶ ¿yjê, jestem zdrowy, "t³uczenie siê poci±gami" nie wyrz±dzi³o mi ¿adnej krzywdy, a wrêcz przeciwnie, bardzo mi siê zawsze podoba³o, prawdopodobnie przez te wyjazdy w³a¶nie teraz jestem mi³o¶nikiem kolei. Wiêc skoro dzisiejsze matki nie chc± woziæ dzieci TLK, to znaczy, ¿e sorry ale w pewnym miejscu siê siê im poprzewraca³o.

Fakultatywna w TLK to nie jest dobry pomys³, bo wtedy bez kupowania miejscówki przy oknie nie si±dê. A tak siedzê i za free. Nie mo¿e byæ te¿ tak, ¿e nie wejdê do poci±gu, bo nie ma miejscówki. TLK ma mie zawie¼æ zawsze. Chcesz sobie rezerwowaæ miejsce 2 tygodnie przed wyjazdem to kup sobie ekskluzywn± 1 klasê, lub snobistyczne EIC. Od 2 klasy TLK dla zwyk³ych ludzi, np. studentów czêsto podejmuj±cych decyzjê o wyje¼dzie w ostatniej chwili siê odczep. Ehh napisa³bym jeszcze parê linijek o Twoim "super" pomy¶le rezerwacji w 2 klasie ale wychodzê i mi siê spieszy.
Szymek - 21-05-2011, 19:42
Temat postu:
Cytat:
A czy 1 klasa ma wróciæ w poci±gach nocnych czy oczywi¶cie muszê walczyæ o miejsce w klasie 2?


1 klasa jest w d. Rozewiu 56200(56500) a nowo¶ci± bêdzie jedynka w poci±gu 81200 d. Szczecinianin i to bêdzie wagon klasy 1/2, a w wakacje dodatkowy te¿ 1/2 w ³±czniku 88200
calsberg - 22-05-2011, 10:52
Temat postu:
Bardzo dobrze, ¿e wraca obowi±zkowa rezerwacja do 1 klasy, te wieczne walki tych którzy wykupili rezerwacjê z tymi którzy ich nie wykupili odchodz± do lamusa - Jedzie sobie podró¿ny np. ze Szczecina do Zakopanego w klasie 1, w Poznaniu przychodzi podró¿ny z rezerwacj± na miejsce, które zaj±³ Szczecinianin. Zaczyna siê k³ótnia i walka, w skrajnych sytuacjach nawet z policj±;-) W ostatecznym rozrachunku miejsce zajmuje ten z Poznania, a ten ze Szczecina jedzie na stoj±co....a wszystko rozchodzi³o siê o 10,50...

zbie¿no¶æ miast przypadkowa;-)
Rev - 24-05-2011, 16:28
Temat postu: Podwy¿ka op³aty za obs³ugê w poci±gu
Przy okazji zmian czerwcowych - ciekawa podwy¿ka:
Op³ata za wydanie lub legalizacjê biletu w poci±gu (od stacji/przystanku z czynn± kas± spó³ki) wzrasta do 10 z³ (bez wzglêdu na odleg³o¶æ)...

http://intercity.pl/pubfile/Cennik/Cennik%20PKP%20Intercity%20SA%20wazny%20od%2001_06_2011.pdf
mezo23 - 24-05-2011, 18:08
Temat postu:
Mam pytanie,dlaczego w tlk niema obowiazkowych miejscowek nawet w 2giej klasie?kiedys byly i nikt nie plakal z tego powodu
snajper - 24-05-2011, 18:48
Temat postu:
Bo kiedy¶ TLK to by³ komercyjny produkt PKP-IC, a poci±gi POSPIESZNE by³y u PKP-Rzewozy Regionalne i nie by³o w nich miejscówek. Natomiast od k±d PKP-IC przejê³o od PKP-PR poci±gi pospieszne (zamieniaj±c ich nazwê na swoj± czyli TLK) to dostaj± za nie kasê od ministerstwa a ministerstwo na ca³e szczê¶cie tak jak ja uwa¿a, ¿e poci±gi maj± byæ dla ludu, czyli przychodzê na stacjê 5 min przed odjazdem i jadê, a nie, ¿e 2 tygodnie wcze¶niej ju¿ wszystkie miejscówki wykupione. Nikt kiedy¶ nie p³aka³, bo je¼dzi³ POSPIESZNYMI PR-ów, TLK od IC by³o wtedy niewiele w porównaniu do ilo¶ci pospiesznych.
Iktorn - 24-05-2011, 20:16
Temat postu:
mezo23 napisa³/a:
dlaczego w tlk niema obowiazkowych miejscowek nawet w 2giej klasie?

Ja my¶lê, ¿e dlatego, ¿e w systemie rezerwacji nie sprzedaj± miejsc z numerem x7 i x8 - sprzedaje siê 6 miejsc na przedzia³ A u nas ró¿nie z tym jest - czasem jedzie dwójka sze¶ciomiejscowa, a czasem zdeklasowana jedynka (te¿ sze¶ciomiejscowa). Jak bêd± sprzedawali po 6 miejsc, to po 2 osoby walcz± o miejsce - jak bêd± sprzedawali po 8 miejsc, zdarzy siê, ¿e jest wagon z przedzia³ami po 6 miejsc i 2 osoby maj± miejscówki widmo. I tak ¼le i tak nie dobrze.

W tej 1 klasie miejscówki mog³y byæ w cenie biletu, a do biletów miesiêcznych, podró¿ników/weekendowych, sieciowych, tygodniowych itp w cenie 1z³. PKP Intercity jest zbyt pazerne.
white_snoopy - 24-05-2011, 22:22
Temat postu:
ale fakultatywne miejscówki to jest dobry pomys³ i móg³ zostaæ w 1 klasie i w 2 te¿ byæ wprowadzaone. bo ja zazwyczaj wiem tydzieñ wcze¶niej, ¿e gdzie¶ jadê i by³bym w stanie dop³aciæ za pewne miejsce do siedzenia, a 1 klasa jest dla mnie za droga bo wychodzi mi tyle co EIC w drugiej klasie ze zni¿k±. bo s± poci±gi gdzie du¿o osob by wykupilo miejscowki a sa takie gdzie wiadomo ze nie maja frekwencji siegajacej 100 %.
Kuba MK - 24-05-2011, 23:01
Temat postu:
white_snoopy, przepraszam, ale ty chyba nie masz pojêcia co piszesz.

Pamiêtaj, ¿e poci±gi TLK to s± dawne POSPIESZNE, które maj± byæ dostêpne dla KA¯DEGO PASA¯ERA Exclamation Exclamation Wprowadzenie fakultatywnych miejscówek w 2 klasie doprowadzi³oby do kompletnego chaosu. Bardzo du¿o ludzi o dalekiej podró¿y dowiaduje siê w ostatniej chwili i nie maj± czasu ani pewnie te¿ ochoty kupowaæ miejscówek. Bo przepraszam, ale dlaczego mam dop³acaæ 6 z³ za zwyk³e miejsce?? Ma³o ju¿ tego, ¿e bêd± obowi±zkowe miejscówki w klasie 1.. Kiedy¶ ich nie by³o w po¶piechach i jako¶ podró¿nym to nie przeszkadza³o.

white_snoopy, Dla mnie ewentualne dodatkowe 6 z³ za miejscówkê w klasie 2 to bardzo du¿o, bo w mojej rodzinie liczy siê ka¿dy grosz. A skoro dla ciebie to nie jest ¿adna ró¿nica, to na pewno bêdzie ciebie staæ na pseudo Ex/EiC, albo na przepiêkne wagoniki 1 klasy w TLK rodem z komunizmu.

Przepraszam za wzburzenie, ale nienormalne s± my¶li, aby wprowadziæ miejscówki tak¿e w 2 klasie. Wtedy zosta³yby tylko IR i Regio.
snajper - 24-05-2011, 23:19
Temat postu:
white_snoopy - To, ¿e Ty wiesz tydzieñ wcze¶niej to nie znaczy, ¿e inni wiedz±, a to ma byæ poci±g dla ka¿dego a nie tylko dla planuj±cych podró¿e wcze¶niej. Dodatkowo o ile miejscówka tylko trochê zwiêksza cenê jednego poci±gu, to bardzo zwiêksza cenê podró¿y z przesiadkami, przerwami w podró¿y itd.
Kla³d - 25-05-2011, 03:25
Temat postu:
Kuba MK napisa³/a:
.......Bardzo du¿o ludzi o dalekiej podró¿y dowiaduje siê w ostatniej chwili i nie maj± czasu ani pewnie te¿ ochoty kupowaæ miejscówek. Bo przepraszam, ale dlaczego mam dop³acaæ 6 z³ za zwyk³e .............


Szanujê Twoje zdanie, ale to g³ównie studenci, MK, tak robi±. Ja te¿ tak robi³em, jak je¼dzi³em sam. Tymczasem przyda³oby siê ponownie przyci±gn±æ zwyk³e rodziny na kolej, oraz osoby jad±ce za³atwiæ sprawy. Oni planuj±. Po zatym skoro przychodz± po bilet do kasy lub kupuj± internetowo (je¶li w koñcu bêdzie mo¿liwe), to jednoczesnie miejscówkê. Czemu nie mia³aby kosztowaæ 2z³ tak jak kiedy¶ (w 2003 tak jecha³em, posp nocnym z miejscówk±), lub nawet byæ w cenie biletu. Ot po prostu dowód, ¿e masz miejsce, jak samolocie lub autobusie dalekobie¿nym. Kto¶ kto liczy siê z groszem pojedzie starym gratem przez ca³± polskê, niezauwa¿aj±c kosztów utrzymania samochodu poza paliwem, lub pojedzie autobusem kilkana¶cie godzin, lub co lepsze mini busem. Takie realia. Do tego na wielu liniach jedynym poci±giem w przeci±gu kilku godzin jest TLK i nie ma innego wyboru. Skoro nie bêdzie ju¿ miejsca, to znaczy, ¿e miejsca nie ma i koniec. Po co siê pchaæ? Zeby staæ? Tylko, ¿e ludzie chc± doj¶æ do WC, wsi±¶c i wysi±¶æ. Za to p³ac±. Za cywilizowany dojazd, a nie powtórkê z wakacji w PRL gdy nie by³o prawie motoryzacji (ale prawie wszyscy te wakacje dobrze wspominaj±).
Bez miejscówek IC sprzeda 500 biletów w Wwie na poci±g który jest ju¿ pe³ny od Krakowa i co? Potem powiedza jeszcze, ¿e ma³a frekwencja i do likwidacji po³aczenie. W 2007 by³em w PL na majowy weekend i jecha³em z StWC do I³awy. Dobzre ¿e podjechali¶my na centralny. Bilet na 1kl da³ tyle ¿e stali¶my ko³o kibla 3h, a nie na peronie, a na Wschodniej nikt ju¿ nie wszed³. Super! Inni byli mocno wkurzeni, ale my traktowali¶my to jak przygodê wakacyjn±. Ciekawe czy ci inni pasa¿erowie te¿ nie chcieliby miejscówek? By³a tam jaka¶ dziennikarka która spisywa³a listê na za¿alenie do PKP (zapewne jako toaletowy takich w biurze PKP u¿ywaj±). A by³ to sk³ad do¶æ d³ugi. Pewnie >8 wagonów.
snajper - 25-05-2011, 07:44
Temat postu:
A to studentom siê nie nale¿y przejazd ? Tacy luksusowi go¶cie jak ty, którzy planuj± wcze¶niej i nie chc± siê przeciskaæ do WC to macie teraz 1 klasê z rezerwacj±. Albo chcesz to sam jed¼ samochodem. 2-ga ma byæ dla zwyk³ych ludzi i koniec. Na szczê¶cie Ty nie decydyjesz. W obecnym systemie ja zwykle siedzê przy oknie, wiêc normalnie mo¿na sobie si±¶æ. Tylko Ty wybierasz siê w trasê w wakacyjny weekend o god¼ 12 to nie dziwne. A pojed¼ w ten sam wakacyjny weekend o god¼ 6. Zreszt± czy wszyscy maj± dop³acaæ i kombinowaæ z jakimi¶ miejscówkami przez 365 dni w roku ¿eby¶ Ty mia³ dobrze w ten jeden wakacyjny weekend. Takich dni jakie Ty opisa³e¶ jest w roku mo¿e 10 a ca³y rok ma 365.
pawelu - 25-05-2011, 09:46
Temat postu:
Moim zdaniem, miejscówki w 2 klasie absolutnie nie, chyba ¿e tak jak kto¶ pisze, w cenie biletu ¿eby mieæ pewno¶æ miejsca siedz±cego. Ale na pewno nie w dodatkowej cenie, bo niestety ale w naszym kraju w wielu rodzinach liczy siê ka¿dy grosz. Czasy jeszcze sprzed 3-4 lat, ¿e po¶pieszny doje¿d¿a³ praktycznie w ka¿de miejsce niestety minê³y. I niech dojd± do tego ze 2 przesiadki jak kto¶ pisze choæby o wyje¼dzie z Krakowa do Gi¿ycka to ju¿ siê robi niema³y koszt.
Co do 1 klasy, to albo je rzeczywi¶cie powinni w ogóle zlikwidowaæ, albo lepiej chyba ¿eby by³y obowi±zkowe. Niestety, s³owo fakultatywne dla wielu naszych rodaków jest w dalszym ci±gu lekko mówi±c niezrozumia³e, i nieraz by³em ¶wiadkiem awantury i interwencji Policji gdy wsiada³y osoby maj±ce miejscówkê a tu miejsce zajête. Sytuacjê tak± widzia³em ze 2 razy (a zapewne by³a nieraz) w TLK 38202 relacji Kraków P³.-Hel w ostatnie wakacje. To dawne "Ustronie", które z Krakowa poza sezonem je¼dzi do Ko³obrzegu a tak to na Hel i w ubieg³ym roku mia³ dodatkowo wagony albo do £eby albo do Ustki ju¿ nie pamiêtam dok³adnie w tym momencie. Poci±g ten zazwyczaj z Krakowa wyje¿d¿a zapchany po brzegi, nieraz w Warszawie nikt do niego w drugiej klasie nie wsi±dzie. I niestety ale dwa razy z dobr± godzinê go trzymali na centralnym w³a¶nie ze kto¶ mia³ miejscówki w 1 klasie, a tu miejsce zajête. Sama interwencja kierownika poci±gu nie wystarczy³a, potrzebna by³a niestety Policja. Raz ju¿ przyjecha³ godzinê opó¼niony, doszed³ godzinny postój, z Warszawy Centr. wyjecha³ oko³o 1 w nocy, a pytanie co dzia³o siê na wschodnim, czy tam nie by³a konieczna kolejna interwencja.
Pytanie tylko jak PKPIC zamierza rozwi±zaæ problem miejscówek w 1 klasie w poci±gach TLK je¿d¿±cych na ED74. Mam na my¶li poranny sk³ad do Terespola, popo³udniowy do Bia³ej Podlaskiej, ponadto 13102/31102 do i z Krakowa, i 17102/71102 do i Poznania i ewentualnie niektóre TLK do £odzi, bo chyba jeszcze takowe je¿d¿± na tej trasie. Chyba, ¿e sk³ady te bêd± je¼dzi³y od 1 czerwca na wagonach?
mateuszpiszcz - 25-05-2011, 09:54
Temat postu:
Nie rozumiem o co ta ca³a dyskusja. Wg mnie nie ma ró¿nicy czy miejscówki by by³y czy nie. Je¶li jest odpowiednia liczba wagonów to i miejsc wystarczy nawet dla tych , którym podró¿ wypadnie w ostatniej chwili. Jak jeszcze po¶piechy by³y w Przewozach Regionalnych, a IC mia³o kilka poci±gów TLK (jak choæby Barbakan czy Wielkopolanin) zawsze je¼dzi³o na tyle du¿o wagonów, ¿e nie raz mi siê zdarza³o jechaæ na ostatni± chwilê i zawsze by³o gdzie usi±¶æ. Czê¶æ osób musi w koñcu poj±æ ¿e miejscówka mo¿e byæ jedynym panaceum na to co panuje latem czy w d³ugie weekendy w poci±gach TLK. Bo nie ka¿dy ma ochotê jad±c z rodzin± na urlop wchodziæ przez okno do poci±gu albo jechaæ na walizkach w ³±czeniu miêdzy wagonami lub w toalecie. Byæ mo¿e po¶rednim rozwi±zaniem by³o by w poci±gach wakacyjnych wprowadziæ obowi±zkow± rezerwacjê, natomiast w tych je¿d¿±cych ca³y rok ju¿ nie. I wilk syty i owca ca³a. Przypomnê , ¿e jeszcze oko³o 10 lat temu by³o kilka po¶piechów z obowi±zkow± rezerwacj± miejsc i nikt nie narzeka³.
ojciecdyrektor - 25-05-2011, 10:00
Temat postu:
snajper - ale pitolisz Wink Bardzo dobrze ¿e kl 1 bêdzie mia³a obowi±zkow± rezerwacjê miesjc. Jak chcesz na piêæ minut przed odjazdem mieæ miejsce przy oknie i to z kierunkiem jazdy to zapraszam do 2 klasy, bo prawo rynku mówi kto pierwszy ten lepszy. Je¶li bêdê mia³ ochotê na podró¿ to odpwiednio wcze¶niej wykupiê sobie bilet na 1 kl. i to z miesjcówk± bo po to p³acê 30-40% wiêcej wraz z miejscówk± za bilet w 1 kl. by mieæ pewno¶æ ¿e bêdê siedzia³, ¿e bêdê mia³ swobodne przej¶cie do toalety, klimê itd a nie ¿e bêdê siê przedziera³ przez dziki t³um na korytarzu w jedynce by dotrzeæ do wa³sæiewgo przedzia³u i byæ mo¿e k³óciæ siê o moje miesce przy oknie Wink z jakim¶ kolesiem....
Victoria - 25-05-2011, 10:04
Temat postu:
Zgadzam siê z pawelu. Miejscówka albo obowi±zkowa, albo ¿adna. Nasze spo³eczeñstwo, w którym dominuje chamstwo i cwaniactwo jeszcze nie doros³o do rezerwacji fakultatywnej. Zreszt± z t± miejscówk± fakultatywn± jest tak jak ze ¶wink± morsk±, która nie jest ani ¶wink±, ani tym bardziej morsk±.

My¶lê, ¿e dobrym rozwi±zaniem by³by jeden wagon 2 klasy w wybranych TLK z obowi±zkow± rezerwacj±. Kto planuje podró¿ wcze¶niej, mia³by mo¿liwo¶æ zarezerwowania sobie miejsca.
snajper - 25-05-2011, 15:10
Temat postu:
Ojciecdyrektor - Nie czytasz ze zrozumieniem, ja ca³y czas piszê o tym ¿e ma nie byæ miejscówek w 2 klasie bo user Kla³d tam te¿ by je chcia³ na si³ê wprowadzaæ. Mnie siê przepychanki w 2 klasie podobaj± bo zwykle mam z nich miejsce przy oknie a przychodzê tu¿ przed odjazdem. A nawet gdybym kupowa³ wcze¶niej to teraz bilet jest na 24 godziny, wiêc chcê na przyk³ad odwiedziæ na weekend kole¿ankê z Wroc³awia, no i optymalnie by mi by³o jechaæ o godz. 06:28 TLK36102. Bo ju¿ o tej godzinie jedzie pierwszy autobus MPK na dworzec a dziêki takiej porze bêdê wcze¶nie we Wroc³awiu, tylko pytanie czy ja na tak± godzinê wstanê ? U mnie z tym s³abo, mogê zaspaæ. Wiêc jak by co mam te¿ poci±gi o 07:40 i o 08:38 je¶li bym zaspa³. I co mam wed³ug Ciebie kupowaæ miejscówki na 3 poci±gi. A tak nie ma problemu. Chcesz sobie rezerwowaæ to id¼ do 1 klasy, a od 2 klasy ³apy przecz, tak jak jest jest dobrze. Nie mo¿na te¿ podporz±dkowywaæ zasad kilku dniom w roku jak powrót ze ¶wi±t, bo te dni to tylko ma³y procent przewozów, a poza tymi dniami miejscówek nie potrzeba do niczego.
Anonymous - 25-05-2011, 18:37
Temat postu:
RF w Polsce to najgorsze rozwi±zanie. Ja w pe³ni popieram ca³kowit± ale w ka¿dej klasie bez wyj±tków - kolejarzy.
Kuba MK - 25-05-2011, 18:59
Temat postu:
Skoro tak bardzo wam zale¿y na miejscu siedz±cym, to w³a¶nie po to jest obowi±zkowa miejscówka w 1 klasie od 1 czerwca br. 2 klasê zostawiæ tak jak jest, bo gdyby co¶ takiego zosta³oby wprowadzone, to od TLK odesz³oby jeszcze wiêcej pasa¿erów.
Poza tym pomy¶lcie logicznie. Dlaczego IC mia³oby niby wprowadziæ miejscówki w 2 klasie? Wtedy by³by limit na miejsca, a tak sprzedaj± w nieskoñczono¶æ i maj± wiêksze wp³ywy Very Happy

Naprawdê zostawcie t± 2 klasê poci±gów TLK dla zwyk³ych ludzi, którzy samochodów nie maj± lub bardziej op³aca im siê jechaæ poci±giem, a je¶li chcecie ukochane miejsce z rezerwacj± - to id¼cie do 1 klasy albo do Ex/EiC. I tyle na ten temat.
Desiro2 - 25-05-2011, 19:04
Temat postu:
Nie potrzeba ¿adnych miejscówek w poci±gach pospiesznych TLK. Poci±gi Ex,IC,EC mog± je mieæ. Przypominam, ¿e w CZECHACH nie ma miejscówek obowi±zkowych w ¯ADNYCH poci±gach, jedynie s± w SC PENDOLINO !!
Tomasz B. - 25-05-2011, 19:39
Temat postu:
Miejscówki w obecnej formie to jakie¶ nieporozumienie. Dlaczego kupuj±c zwyk³y bilet np. na 1 klasê, nie mo¿emy od razu dostaæ wydrukowanego na nim numeru miejsca i wagonu, w którym czeka na nas miejsce. Dlaczego musimy p³aciæ kolejn± kasê za to, ¿e usi±dziemy? Proponuje wprowadziæ jeszcze kiblówki - bo mo¿emy skorzystaæ z kibleka, baga¿ówki - bo nasza torba czy plecak zajmuj± pó³kê baga¿ow± itd. Bilet to bilet - on powinien gwarantowaæ nam miejsce siedz±ce. Ka¿da kasa powinna byc wyposa¿ona w terminal spiêty w jeden system i sprzedawaæ takie bilety, ewentualnie powinna byæ pula biletów bez wskazania konkretnego miejsca - np. dla osób, które jad± kilka lub kilkana¶cie kilometrów - mog³by zaj±æ dowolne miejsce do czasu zg³oszenia siê osoby z biletem na to miejsce. Precz z wy³udzaniem kasy pod nazw± miejscówka!
dinxles - 25-05-2011, 19:50
Temat postu:
No, ale zobacz jakie s± Czechy, maj± jedynie jedn± g³ówn± liniê Praga-Ostrawa, natomiast takich linii w Polsce mamy 7.
Tomasz - 25-05-2011, 20:07
Temat postu:
Desiro2 napisa³/a:
Nie potrzeba ¿adnych miejscówek w poci±gach pospiesznych TLK. Poci±gi Ex,IC,EC mog± je mieæ. Przypominam, ¿e w CZECHACH nie ma miejscówek obowi±zkowych w ¯ADNYCH poci±gach, jedynie s± w SC PENDOLINO !!


Zw³aszcza ¿e nikt nie zwróci³ uwagi, ¿e w PKP IC nie zosta³ rozwi±zany problem fikcyjnych miejscówek, np. kasjerki sprzedaj± miejscówki na miejsca których nie ma. W dodatku ka¿dy wagon liczy siê teraz w IC, my¶licie ¿e sk±d nagle PKP IC we¼mie ponumerowane wagony? Zapraszam na KGZ, Kraków P³aszów, Kraków Mydlniki i popatrzcie.Ile tam stoi zepsutych wagonów. Najpierw trzeba wywaliæ na zbity pysk z³e kasjerki i za³atwiæ wagony. Czy my¶licie ¿e kasjerki nie bêd± dalej sprzedawaæ fikcyjnych miejscówek? A wagonów nie przybywa tylko ubywa.
Brajdak - 25-05-2011, 20:34
Temat postu:
Czy kto¶ ju¿ napisa³( ja nie zauwa¿y³em) ile kosztowaæ bêdzie zakup biletu w poci±gu? Od 01.06.2011 op³ata za legalizacjê i wydanie biletu w poci±gu wynosi 10 PLN i to bez wzglêdu na odleg³o¶æ przejazdu.Miejscówka - ju¿ obowi±zkowa - dalej tylko w kasie. Co z przej¶ciem z 2 do 1 w czasie podró¿y Zaj±æ miejsce (do czasu zg³oszenia siê kogo¶ z rezerwacj±) mo¿e tylko kolejarz z biletem okresowym!Pozostali pasa¿erowie NIE!!! A ju¿ mia³em nadziejê... .
Tomasz B. - 25-05-2011, 20:46
Temat postu:
W tym PICu to wszytko musi byæ powalone. Przyk³ad taki: powiedzmy mamy 2 czerwca 2011 - idê na dworzec w Opolu i chcê jechaæ do Brzegu. Przy kasach du¿o ludzi, a za chwilê wje¿d¿a TLK-a w stronê Wroc³awia. Idê wiêc do poci±gu i tu kupujê bilet. Bilet kosztuje mnie 9 z³ (rewelacyjny) a samo jego wypisanie 10 z³. Normalny bilet w innych czê¶ciach kraju na odcinku do 40 km bêdzie kosztowa³ tyle samo co wypisanie czyli 10 z³. Rozumiem, ¿e wypisanie biletu to dodatkowa praca dla konduktorów itd i jaka¶ op³ata powinna byæ, ale sama czynno¶æ wypisania bêdzie wiêcej warta (lub tyle samo) co przejazd to ju¿ pora¿ka.
Anonymous - 26-05-2011, 07:32
Temat postu:
Tomasz B., Co siê dziwisz przygl±dnij siê cennikom banków tam s± ciekawe pozycje te¿ z ciekawymi stawkami. Biznes is biznes tyle.
witja - 26-05-2011, 17:00
Temat postu:
Cytat:
Miejscówka - ju¿ obowi±zkowa - dalej tylko w kasie. Co z przej¶ciem z 2 do 1 w czasie podró¿y Zaj±æ miejsce (do czasu zg³oszenia siê kogo¶ z rezerwacj±) mo¿e tylko kolejarz z biletem okresowym!Pozostali pasa¿erowie NIE!!! A ju¿ mia³em nadziejê... .

Na stronie IC jest ju¿ poprawiony Regulamin, wa¿ny od 1 czerwca, i nadal (po poprawkach) jest tam mowa o "rezerwacji fakultatywnej w wagonach klasy 1".
Iktorn - 26-05-2011, 17:19
Temat postu:
Za bardzo dramatyzujecie z tymi miejscówkami, w Niemczech, W³oszech, Austrii i Szwajcarii wszystkie poci±gi powy¿ej osobowych maj± mo¿liwo¶æ rezerwacji miejsc zarówno w klasie 1 i klasie 2 (za wyj±tkiem niektórych miêdzynarodowych i poci±gów najwy¿szej kategorii oraz CNL). I jako¶ ludzie je¿d¿± i dzia³a to od lat. Sam jecha³em parê razy na trasach jak Nicea-Rzym, Rzym-Sycylia (i to nawet w pi±tk, gdzie ju¿ w Nicei czy Rzymie by³o 90% miejsc zajêtych) albo w Niemczech na kilku popularnych trasach i prawie nikt nie mia³ miejscówek, chod¼ jest taka mo¿liwo¶æ. Z tym, ¿e te¿ jest inna organizacja - Niemcy np wk³adaj± kartki i pasa¿er bez miejscówki jad±cy z Frankfurtu do Hamburga wie, ¿e to miejsce jest zarezerwowane na trasie np. Kolonia-Hamburg.

Taki obowi±zek rezerwacji miejsc nic nie zmieni, tak na prawdê przychodz±c na dworzec podró¿ny dowie siê w kasie, ¿e nie ma miejsc - tak dowiedzia³by siê o tym wsiadaj±c do poci±gu. Dla mnie lepiej wiedzieæ przed - wtedy moja sprawa - albo decydujê siê i jadê na stoj±co, albo jadê innym poci±giem, bo chcê siedzieæ.
geordi - 26-05-2011, 17:33
Temat postu:
a w Niemczech jest te¿ tendencja do robienia wszystkiego (w tym wyjazdów) na ostatni± mo¿liw± chwile?
przy trzech poci±gach w dobie (a wiêcej od 2008 generalnie nie ma) w pt/ndz u nas wyglada to tak
- 10% jedzie rannym, bo moze, albo musi byc na miejscu wczesnije
- 30% jedzie popoludniowym
- 60% jedzie ostatni± nocna rze¼nia, gdzie 60km od stacji pocz±tkowej koñcz± sie miejsca w toalecie.
Iktorn - 26-05-2011, 17:36
Temat postu:
A co ma do siebie kupowanie wcze¶niej biletu? Jak kto¶ nie chce miejscówki to i bilet kupuj±c miesi±c wcze¶niej nie kupi miejscówki. Z moich obserwacji ludzie tak w³a¶nie tam robi±. Podobnie chyba by³o u nas, jak by³a ca³y czas fakultatywna rezerwacja w klasie 1. Ani ja ani nikt w mojej rodzinie, jak rozmawiali¶my nie mia³ sytuacji, ¿e go kto¶ w TLK przegoni³ z miejsca, bo przyszed³ z miejscówk±.

Jak ma byæ obowi±zkowa, to dla mnie bêdzie wiêkszy porz±dek, ale podana wcze¶niej cena jest za wysoka. Rezerwacja powinna byæ darmowa do biletu, a do ju¿ posiadanego (np miesiêczny) w cenie 1z³, góra 3z³.
geordi - 26-05-2011, 17:56
Temat postu:
to ze kolej jest dla pasazerow, czasem duzej ich ilosci z ktorej mozliwie wiekszosc trzeba przewie¿c w krotkim czasie. A mozna bylo uslyszec z ust PPR (Piêknej Pani Rzecznik - cyt. civic) rzeczy o "miejscówka pewno¶ci± miejsca" i takie tam. Natomiast jak pisa³ kryniczanin, w takiej rze¼ni sporo bywa transferów 2 -> 1kl , jak ludzie zobacza co sie dzieje.
I przy obowi±zkowych miejscówkach znowu by³yby miejscowki bez wskazania miejsca, dla ludzi ktorzy "musza pojechac" ? Dop³ata za stanie w ³adniejszym korytarzu. Chyba ze za t± kase zatrudni± dopychaczy. Wtedy miejscowka faktycznie bedzie gwarantowala miejsce w poci±gu Smile

Ergo, problem rozwiazuje sie wagonami. Zgadzam sie, ze rezerwacja powinna byc darmowa albo w cenie do 3z³. Wtedy widz±c co siê ¶wiêci, zawsze moga puscic poci±g-dubel, albo 14wagonowca i drugiego loka doczepiæ. Ale tu znowu powstaje problem, ze wiekszosc kupuje bilety na ostatnia chwile Wink
white_snoopy - 26-05-2011, 21:45
Temat postu:
snajper napisa³/a:
A to studentom siê nie nale¿y przejazd ? Tacy luksusowi go¶cie jak ty, którzy planuj± wcze¶niej i nie chc± siê przeciskaæ do WC to macie teraz 1 klasê z rezerwacj±. Albo chcesz to sam jed¼ samochodem. 2-ga ma byæ dla zwyk³ych ludzi i koniec. Na szczê¶cie Ty nie decydyjesz. W obecnym systemie ja zwykle siedzê przy oknie, wiêc normalnie mo¿na sobie si±¶æ. Tylko Ty wybierasz siê w trasê w wakacyjny weekend o god¼ 12 to nie dziwne. A pojed¼ w ten sam wakacyjny weekend o god¼ 6. Zreszt± czy wszyscy maj± dop³acaæ i kombinowaæ z jakimi¶ miejscówkami przez 365 dni w roku ¿eby¶ Ty mia³ dobrze w ten jeden wakacyjny weekend. Takich dni jakie Ty opisa³e¶ jest w roku mo¿e 10 a ca³y rok ma 365.


ja jestem studentem i nie jestem luksusowy, ale jakos te pare zlotych znajde na miejscowke. jak Ciebie nie stac na miejscowke to piwa nie wypij albo nie jezdzij wcale. kto Ci kaze podrozowac? siedz na dupie jak Ci wszystko drogo i zle. taki sam szczeniacki argument jak Twoj o luksusowym czlowieku w 1 klasie (zazdrosc zzera ze kogos stac?). druga klasa jest dla ludzi, ale ludzie nie rowna sie osoby ktore za zlotowke reke sobie dadza uciac. bo jednak roznica miedzy 1 klasa a 2 nawet z doplata z miejscowkami jednak jest znaczaca.

geordi napisa³/a:

Ergo, problem rozwiazuje sie wagonami. Zgadzam sie, ze rezerwacja powinna byc darmowa albo w cenie do 3z³. Wtedy widz±c co siê ¶wiêci, zawsze moga puscic poci±g-dubel, albo 14wagonowca i drugiego loka doczepiæ. Ale tu znowu powstaje problem, ze wiekszosc kupuje bilety na ostatnia chwile Wink


Ja bym wlasnie oduczyl troche naszego spoleczenstwa robienia wszystkeigo na ostatnia chwile i potem sie dziwnie ze cos jest zle (kolejki w ostatnim dniu skladania pitow, kolejki przed dziekanatem w ostatnim dniu skladania podan o miejsca w akademiku). Dlaczego ja jako osoba, ktora zaplanowala wczesniej podroz mam byc na rowni traktowany z osoba, ktora w ostatniej chwili kupila bilet? Mysle, ze trzeba w jakis sposob promowac ludzi zorganizowanych, ktorzy planuja podorz wczesniej i chca miec komfor podrozy, bo takiej szansy nie maja (bo 1 klasa to nie jest rozwiazanie, 1 klasa to ma byc wiekszy komfort, a nie gwarancja miejsca jak jest teraz, bo to juz chore zaczyna byc...)
geordi - 26-05-2011, 22:26
Temat postu:
jasne, jak najbardziej.
Pytanie czy przewo¼ników staæ na takie nauki?
Bo bêdzie tak, ¿e po niezmieszczeniu sie do pociagu i uruchomieniu "kampanii nienawisci" wobec kolei, na nastepny urlop podró¿ny pojedzie samochodem. Dwa dni nervosolu po 9h w korkach i pomiêdzy TIRami wyprzedzaj±cymi na trzeciego.
Kolejny urlop znowu w aucie (wygodnie w pupke, i "moze tym razem sie uda? przecie¿ autobahne oddali..."), albo PKSie.

Chyba, ¿e wacha bedzie niedlugo po 8zl (podatek Tuskowy) to i tak zostan± na kolei Wink
Romanek - 27-05-2011, 01:37
Temat postu:
white_snoopy napisa³/a:
Dlaczego ja jako osoba, ktora zaplanowala wczesniej podroz mam byc na rowni traktowany z osoba, ktora w ostatniej chwili kupila bilet? Mysle, ze trzeba w jakis sposob promowac ludzi zorganizowanych, ktorzy planuja podorz wczesniej i chca miec komfor podrozy,

A dlaczego niby masz byc traktowany inaczej Question To ¿e uwa¿asz siê za lepszego nie znaczy ¿e takim jeste¶.
Jak wszyscy by byli tacy super zorganizowani jak Ty, to mo¿na by codziennie inaczej zestawiac sk³ady poci±gów. Tydzieñ przed odjazdem zamykamy listê podró¿nych i ju¿ wiemy ile wagoników w dany dzieñ pojedzie, dwa czy osiem ¦miech
snajper - 27-05-2011, 06:55
Temat postu:
White snoopy NIE czytasz ze zrozumieniem, nie chodzi o kasê, chodzi o to, ¿e nie raz nie wiadomo nawet którym poci±giem siê pojedzie:

snajper napisa³/a:
A nawet gdybym kupowa³ wcze¶niej to teraz bilet jest na 24 godziny, wiêc chcê na przyk³ad odwiedziæ na weekend kole¿ankê z Wroc³awia, no i optymalnie by mi by³o jechaæ o godz. 06:28 TLK36102. Bo ju¿ o tej godzinie jedzie pierwszy autobus MPK na dworzec a dziêki takiej porze bêdê wcze¶nie we Wroc³awiu, tylko pytanie czy ja na tak± godzinê wstanê ? U mnie z tym s³abo, mogê zaspaæ. Wiêc jak by co mam te¿ poci±gi o 07:40 i o 08:38 je¶li bym zaspa³. I co mam wed³ug Ciebie kupowaæ miejscówki na 3 poci±gi.


Albo jak ludzie wracaj±cy za weekend ze studiów do domu, te¿ nie wiedz± nie raz na który poci±g siê wyrobi±. TLK to ma byæ poci±g dla ka¿dego a nie tylko dla zorganizowanych wcze¶niej. I nie jeste¶ lepszy dlatego ¿e potrafisz siê wcze¶niej zorganizowaæ, bo s± wa¿niejsze sprawy ni¿ to którym poci±gie m siê pojedzie i nie mo¿na wszystkiego podporz±dkowywaæ jakiej¶ godzinie na g³upawej miejscówce. Natomiast piszesz, ¿e Tobie cena nie przeszkadza to wynocha do 1 klasy albo EIC.
white_snoopy - 27-05-2011, 13:12
Temat postu:
no ale niektórzy wiedz± i chc± usi±¶æ(ja jestem studentem i jako¶ zawsze wiedzia³em którym poci±giem jecha³em, a jak nie by³em pewny czy siê wyrobie wybiera³em pó¼niejszy). Ty nie wiesz o której jedziesz - Twoja strata, stój w korytarzu. My¶lê, ¿e to uczciwe rozwi±zanie. A argumentów typue "wynocha do 1 klasy lub do EIC nie skomentuje" bo to dla mnie zbyt niski poziom dyskusji.

A co do pieniêdzy, czemu ja mam p³aciæ za klasê pierwsz± je¿eli klasa druga powinna mi umo¿liwiæ podró¿ na siedz±co(komfort mi odpowiada). Nie wpadajmy w skrajno¶ci, ¿e luksuem jest miejsce siedz±ce...
Beatrycze - 27-05-2011, 13:18
Temat postu:
Dyskusja o miejscówkach w wagonach 2 klasy w poci±gach TLK jest bezprzedmiotowa. Poci±gi dotowane z bud¿etu pañstwa nie mog± byæ objête rezerwacj± miejsc. Tak mówi ustawa. Nie wiem czy to dotyczy te¿ 1 klasy, ale chyba nie skoro PKP IC wprowadzi³o przymusowe miejscówki. Przymus ten nie dotyczy kolejarzy, którzy maj± bilety okresowe lub sieciowe. Niekolejarze z takimi biletami na 1 klasê to nieliczne wyj±tki.
white_snoopy - 27-05-2011, 14:01
Temat postu:
wiekszosc dyskusji na tym forum jest bezprzedmiotowa Razz bo my dyskutujemy o rzeczach najczesciej, ktore bysmy chcieli wprowadzic lub zmienic. a koleje i tak robia swoje Wink a dyskusja jak to dyskusja - wymiana pogladow, a nie realna mozliwosc zmian.
snajper - 27-05-2011, 21:20
Temat postu:
Prawdopodobnie rzadko je¼dzisz kolej±, pewnie tylko w wakacje, z t±d tak chcesz miejscówek. Ja w tamtym roku kolej± przejecha³em 12000 km (w tym prawie 7000 TLK a 0 EIC wiêc miejscówek nie u¿ywa³em). Tylko raz sta³em (powrót z sylwestra Sucha Beskidzka - Kraków, ale to tylko 2 godziny) tak to zawsze siedzia³em i to w 90% przy oknie. Nie mo¿na opieraæ zasad na kilku dniach skoro rok ma 365 dni a w wiêkszo¶æ dni miejscówka jest do nieczego nie potrzebna.

A co je¶li jadê z przesiadk± a TLK potrafi byæ czasem na przyk³ad spó¼nione 90 minut. I spó¼niê siê na skomunikowanie, a na kolejny poci±g nie bêdzie miejscówki ?? I co wtedy ?? Teraz w Polsce ju¿ nie ma bezpo¶redniego z ka¿dego punktu do ka¿dego innego jak kiedy¶. No chyba ¿e jeste¶ z Warszawy to z tamt±d siê dojedzie bezpo¶rednio wszêdzie gdzie jedzie TLK ale z innych miast ju¿ nie.

Aha no i jak kupiæ wcze¶niej miejscówkê, w na przyk³ad Krzeszowicach gdzie TLK staje ale kasy IC nie ma. Przez internet ?? No tak tylko nie ka¿dy ma 20 - 30 lat, nie wszyscy ogarniaj± internet. Wiêkszo¶æ 50-60 latków nie ogarnia i po³owa 40 latków te¿ nie. Dlatego miejscówki wprowadzaj± pewn± ekskluzywno¶æ. Ekskluzywne poci±gi ju¿ s± i nazywaj± siê EIC. A w TLK zarówno biznesmen z Warszawy jak i ciocia frania z Krzeszowic maj± mieæ równy dostêp i szanse.
Pirat - 27-05-2011, 22:21
Temat postu:
Obowi±zkowa miejscówka w 1 klasie TLK: Co z posiadaczami biletów okresowych?

Jak przypomina PKP Intercity od 1 czerwca we wszystkich poci±gach TLK wagony klasy 1 bêd± objête obowi±zkow± rezerwacj± miejsc. Wysoko¶æ op³aty za miejscówkê wynosiæ bêdzie 6 z³. Po opublikowaniu przez "Rynek Kolejowy" informacji o obowi±zkowej miejscówce, nasi czytelnicy zastanawiali siê, co zrobi± podró¿ni z biletami okresowymi.

Jak informuje przewo¼nik, podró¿ni posiadaj±cy bilety okresowe odcinkowe wa¿ne na przejazdy w klasie 1 poci±gów TLK – w wagonach z miejscami do siedzenia (wg taryfy normalnej lub z ulg± handlow±), iraz sieciowe imienne roczne i kwartalne wydane dla osób uprawnionych do ulgi 99% wa¿ne w poci±gach Spó³ki "PKP Intercity" nie s± zobowi±zani do zakupu obowi±zkowej rezerwacji miejsca (miejscówki).

Osoby podró¿uj±ce na podstawie biletów okresowych odcinkowych wa¿nych na przejazdy w klasie 1 poci±gów TLK lub biletów sieciowych imiennych rocznych/kwartalnych wydanych dla osób uprawnionych do ulgi 99% (wa¿nych w poci±gach PKP Intercity) maj± prawo zaj±æ wolne miejsce do siedzenia - bez obowi±zku posiadania miejscówki – do czasu zg³oszenia siê osoby posiadaj±cej rezerwacjê tego miejsca. Je¿eli podró¿ny chce mieæ zagwarantowane miejsce powinien nabyæ w kasie biletowej miejscówkê, uiszczaj±c nale¿no¶æ w pe³nej wysoko¶ci.

Bilety na przejazd w klasie 1, zakupione w przedsprzeda¿y w dniu 1 czerwca br. i pó¼niej, zachowuj± wa¿no¶æ na dotychczasowych warunkach bez obowi±zku zakupu miejscówki. Podró¿ny, który nie naby³ miejscówki w wagonie klasy 1, uprawniony bêdzie do zajêcia wolnego miejsca do siedzenia tylko do czasu zg³oszenia siê osoby posiadaj±cej rezerwacjê tego miejsca.

¼ród³o: PKP Intercity / Rynek Kolejowy
sasho33 - 27-05-2011, 22:37
Temat postu:
@snajper,
dok³adnie, popieram, ja doje¿d¿am 3-4 razy w tygodniu i przez 2,5 roku sta³em tylko 3 razy.. oczywi¶cie przy tak czêstym doje¿d¿aniu w moim przypadku dochodzi "orientacja w terenie" tzn. jaki poci±g ma jaki sk³ad, gdzie s± jakie wagony (wybieram bezprzedzia³owce) no i wyczucie gdzie podjad± "drzwi pod ryj" Smile co nie zmienia faktu, ¿e miejscówki w ka¿dym poci±gu dalekobie¿nym równie¿ 2 klasie by³yby absurdem! Wystarczaj±co du¿o mamy biurokracji w tym kraju.
Romanek - 29-05-2011, 09:28
Temat postu:
Pirat napisa³/a:
podró¿ni posiadaj±cy bilety okresowe odcinkowe wa¿ne na przejazdy w klasie 1 poci±gów TLK (...) iraz sieciowe imienne roczne i kwartalne wydane dla osób uprawnionych do ulgi 99% wa¿ne w poci±gach Spó³ki "PKP Intercity" nie s± zobowi±zani do zakupu obowi±zkowej rezerwacji miejsca (miejscówki).

Osoby podró¿uj±ce na podstawie biletów okresowych odcinkowych wa¿nych na przejazdy w klasie 1 poci±gów TLK lub biletów sieciowych imiennych rocznych/kwartalnych wydanych dla osób uprawnionych do ulgi 99% (wa¿nych w poci±gach PKP Intercity) maj± prawo zaj±æ wolne miejsce do siedzenia - bez obowi±zku posiadania miejscówki – do czasu zg³oszenia siê osoby posiadaj±cej rezerwacjê tego miejsca.

Ju¿ widzê jak mi kolejowe towrzystwo z 1ej klasy ustêpuje miejsca w przedziale ¦miech Hihot
white_snoopy - 29-05-2011, 09:39
Temat postu:
snajper napisa³/a:
Prawdopodobnie rzadko je¼dzisz kolej±, pewnie tylko w wakacje,

mo¿e jeszcze chcesz mi powiedzieæ jaki mam kolor oczu? akurat kolego totalne pud³o, bo poruszam siê czêsto zarówno i TLK i EIC. fakt, ¿e nigdy nie sta³em, ale wi±¿e siê to z planowaniem podrózy (gdzie wsi±¶æ, którym poci±giem pojechaæ itp, itd)
snajper napisa³/a:

Nie mo¿na opieraæ zasad na kilku dniach skoro rok ma 365 dni a w wiêkszo¶æ dni miejscówka jest do nieczego nie potrzebna.

no na pewno, ale ludzie którzy jad± akurat w te pare dni w roku te¿ chyba maj± prawo do nomralnej podró¿y?


snajper napisa³/a:

A w TLK zarówno biznesmen z Warszawy jak i ciocia frania z Krzeszowic maj± mieæ równy dostêp i szanse.


tylko, ¿e TLK to nie jest jaka¶ akcja wyrównywania szans tylko kategoria poci±gu. nikt nikomu dostêpu do internetu nie zabrania. jako¶ wiêkszo¶æ starszych ludzi siê przezucilo na komorki, wiêc to ¿aden argument. po prostu mamy leniwe, cholernie konserwatywne spo³eczeñstwo, które nie chce korzystaæ z udogodnieñ (aczkolwiek nie wiem co ma wiek z dostêpno¶ci± miejscówek...)

a i jeszcze jedno, przestañ dzieliæ ludzi na tych bogatych "biznesmen z warszawy" albo biednych i uci¶nionych "ciocia frania". ludzie w Polsce s± równi, a to, ¿e kto¶ nie ma pieniêdzy to nie znaczy, ¿e mamy mu daæ, a to ¿e kto¶ ma to od razu samolotem niech lata... kompleksy wychodz±?
siwiutki91 - 29-05-2011, 10:20
Temat postu:
je¿eli chcesz mieæ pewne miejsce masz dwie kategorie poci±gów EIC i EX od 1czerwca. Te poci±gi doje¿d¿aj± do wiêkszych miejscowo¶ci, masz tam obowi±zkow± rezerwacjê a TLK niech je¼dzi jak je¼dzi. A spójrz na to z drugiej strony, kto¶ sobie zaplanowa³ podró¿ np. na 30czerwca idzie do kasy kilka dni wcze¶niej dowiaduje siê ¿e miejsca w poci±gu ju¿ nie ma. Na nastêpny poci±g tez nie ma, najbli¿szy mo¿liwy wyjazd to 3lipca a ja mam ju¿ nocleg zarezerwowany wszystko przepada. W nocnych poci±gach masz jeszcze mo¿liwo¶æ zarezerwowania miejsca w TK w zwyk³ej kuszetce czy w sypialce no i dochodzi rezerwacja w klasie pierwszej. Wiec czego Ty jeszcze chcesz. Przyk³adowo 3/4 narodu jest zorganizowana tak jak Ty, w rodzinie kto¶ zmar³, mieszkam w Bia³ymstoku pogrzeb w Katowicach, po³±czenie mam, ide do kasy kupiæ bilet ¿eby dojechaæ na pogrzeb, kasjerka informuje mnie ¿e miejscówki juz nie ma. Odchodzisz z kwitkiem i jak dojedziesz na pogrzeb?
kowal331 - 29-05-2011, 10:29
Temat postu:
Miejscówki w pierwszej klasie TLK mog± byæ,tylko dlaczego p³atne?Pierwsza klasa jest dro¿sza od drugiej o ok 50%,wiêc rezerwacja miejsca powinna byæ w cenie biletu.Z reszt± to samo powinno byæ przy rezerwacjach klasy drugiej w poci±gach Ex i EIC.W autobusach dalekobie¿nych przewo¿nicy sprzedaj± tylko tyle biletów ile jest miejsc w autobusie i nie ¿±daj± dodatkowej op³aty za rezerwacjê miejsca.
snajper - 29-05-2011, 11:06
Temat postu:
white_snoopy napisa³/a:

fakt, ¿e nigdy nie sta³em, ale wi±¿e siê to z planowaniem podrózy (gdzie wsi±¶æ, którym poci±giem pojechaæ itp, itd)


Wiêc w czym problem, skoro nigdy nie sta³e¶, to miejscówki Ci nie s± potrzebne.

Cytat:


tylko, ¿e TLK to nie jest jaka¶ akcja wyrównywania szans tylko kategoria poci±gu. nikt nikomu dostêpu do internetu nie zabrania. jako¶ wiêkszo¶æ starszych ludzi siê przezucilo na komorki, wiêc to ¿aden argument. po prostu mamy leniwe, cholernie konserwatywne spo³eczeñstwo, które nie chce korzystaæ z udogodnieñ (aczkolwiek nie wiem co ma wiek z dostêpno¶ci± miejscówek...)


TLK i REGIO TO JEST AKCJA WYRÓWNYWANIA SZANS. Oba produkty s± dotowane przez rz±d i urzêdy wojewódzkie, w³a¶nie po to by biedni ludzie mogli w przystêpnej cenie dojechaæ gdzie¶. Dla bogatych ludzi nikt by nie dawa³ miliardów rocznie bo po co skoro oni maj± kasê by sobie kupiæ bez rz±dowych dop³at bilet na EIC które samo na siebie zarabia. Po drugie zarówno TLK jak i REGIO u¿ywa na przyk³ad taboru i torów dotowanych przez Uniê. A dotacje unijne to chyba maj± wyra¼nie napisane, ¿e s± po to by WYRÓWNYWAÆ ró¿nice pomiêdzy biednymi a bogatymi regionami unii.

Cytat:
kompleksy wychodz±?


Nie kompleksy tylko ideologia, jestem SOCJALIST¡ i siê tego nie wstydzê. Czy to siê Tobie podoba czy nie bêdê broni³ cioci Frani ¿eby sobie na staro¶æ mog³a spokojnie pieliæ grz±dki w ogródku a nie uczyæ jakiego¶ internetu. A to nie jest proste, moja babcia sama by³a ciekawa, chcia³a siê nauczyæ i nie da³a rady, wróci³a do ogl±dania TV. Obs³ugi internetu to mo¿na wymagaæ ale od m³odych a nie ka¿dy ma 20 lat. Tak¿e bycie zorganizowanym, to pewna cecha któr± maj± tylko niektórzy, nie mo¿na reszty eliminowaæ.

Natomiast logiczne rozwi±zanie jest takie:

-2 klasa BEZ miejscówek (dla ludu),

-1 klasa z miejscówkami. Cena 1 klasy jak 2 klasy. Jedyna ró¿nica w cenie miêdzy klasami to miejscówka i przedzia³ 6 miejscowy. Wiêcej by zarobili bo obecn± drog± 1 klas± prawie nikt nie je¼dzi w TLK, a tak by tam poszli wszyscy "zorganizowani" Ale to nie w IC, bo IC jedynie podwy¿sza op³aty.

Jest to pomys³ w³a¶ciwie znosz±cy klasy i wprowadzaj±cy co¶ jak Rezerwacja fakultatywna tylko z podzia³em na wagony ¿eby na pewno by³y w sk³adzie wagony BEZ ¿adnej rezerwacji dla osób kupuj±cych bilety na 5 minut przed odjazdem. Proporcje wagonów mog± byæ 50/50 ale gwarantowane musi byæ co najmniej 50% sk³adu bez rezerwacji (znaj±c IC bez takiego zapisu, by pu¶cili na przyk³ad tylko jeden wagon bez R, by zgarn±æ kasê z miejscówek. Wiêc to musia³o by byæ ustawowo ustalone ile % jakich wagów w dotowanych poci±gach).
yusek - 29-05-2011, 14:20
Temat postu:
Snajper Urzêdy Wojewódzkie nic nie dotuj±, nic nie organizuj± tylko kontroluj± samorz±dy oraz po¶rednicz± w finansowaniu szkó³ wy¿szych.

A co do miejscówek obecne rozwi±zanie jest najlepsze, chyba, ¿eby zrobiæ miejscówki po 1z³.
snajper - 29-05-2011, 15:25
Temat postu:
To w takim razie samorz±dy, bez ró¿nicy kto, wa¿ne ¿e regio i TLK s± dotowane, wiêc to jest misja wyrównywania szans ubogich umo¿liwiaj±c im dostêp do taniego transportu.
yusek - 29-05-2011, 16:39
Temat postu:
To nie jest ¿adne wyrównywanie szans. To jest ratowanie metropolii przed zakorkowaniem. Wyobra¼ sobie jakby zamiast po¶piecha do miasta przyjecha³o jakie¶ 400 samochodów.
snajper - 29-05-2011, 17:00
Temat postu:
Samochód to paliwo które teraz jest bardzo drogie + OC + wymiany eksploatacyjne i naprawy + Ró¿nica ceny zakupu samochodu i ceny sprzeda¿y po okresie eksploatacji + w du¿ym mie¶cie op³aty za parkowanie je¶li praca w centrum. Czy my¶lisz, ¿e kogo¶ kto dostaje minimaln± pensjê czyli 1100 z kawa³kiem do rêki by³oby na to wszystko staæ ?? Gdyby nie dotowanie ró¿nego transportu publicznego to móg³by co najwy¿ej oraæ pole u siebie.

Studenci z poza du¿ych miast, którzy stanowi± du¿± czê¶æ pasa¿erów TLK te¿ by za czêsto nie odwiedzali rodziców bo je¶li by mieli p³aciæ tyle ile by kosztowa³o bez dop³at to by nie mieli na to kasy. A oni maja podwójn± dop³atê bo jeszcze zni¿kê 50% za któr± te¿ p³aci pañstwo.

To w³a¶nie przyk³ady wyrównywania szans.
Tomasz - 01-07-2011, 19:26
Temat postu:
Wprowadzenie obowi±zkowej rezerwacji gdyby w Polsce zamiast PKP IC kursowa³oby np. DB albo CD(nawet mog³aby byæ ta sama infrastruktura, wagony, wszystko takie samo, tylko inni ludzie którzy pracuj±) mia³oby sens, natomiast ka¿da zmiana w wykonaniu PKP IC doprowadzi j± na dno, a pasa¿erowie nie odczuj± poprawy, dostan± tylko po kieszeniach.
calsberg - 02-07-2011, 20:04
Temat postu:
Zmieñ jeszcze mentalno¶æ ludzk± i bêdziesz mia³ gotow± receptê;-) Z niecierpliwo¶ci± czekam, a¿ do Nas wjedzie DB - wtedy co niektórym siê oczka otworz± i jeszcze zatêskni± za dobrym poczciwym PKP;-)
Pirat - 02-07-2011, 20:20
Temat postu:
calsberg, DB Regio przecie¿ ju¿ je¼dzi na trasie Wroc³aw - Drezno. Poci±gi s± popularne i oblegane. Nikt na nic nie narzeka, mo¿e z wyj±tkiem ¶cisku, no ale trudno mieæ pretensje o wysok± frekwencjê. Warto dodaæ, ¿e PKP IC zlikwidowa³o wszystkie poci±gi dalekobie¿ne do Zgorzelca, oficjalnie z powodu rzekomo niskiej frekwencji. W±tpiê, by kto¶ z linii zgorzeleckiej têskni³ za PKP IC.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group