INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Koniec pociągów z Tarnowskich Gór do Opola

dyżurny - 25-05-2011, 10:54
Temat postu: Koniec pociągów z Tarnowskich Gór do Opola
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2011/2012 zostaną zlikwidowane cztery pary pociągów Przewozów Regionalnych relacji Tarnowskie Góry – Opole – Tarnowskie Góry. Informację potwierdził wczoraj Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

- W dniu 28 kwietnia 2011 r. zarząd województwa śląskiego podjął decyzję o zwieszeniu kursowania w rozkładzie jazdy 2011/2012 pociągów na terenie województwa śląskiego w relacji Tarnowskie Góry - Opole Główne – Tarnowskie Góry. Decyzja została podjęta na podstawie materiałów przedstawionych przez spółkę Przewozy Regionalne dotyczących planowanych kosztów, przychodów, wielkości deficytu oraz wyników zapełnienia pociągów w tej relacji – poinformował nas Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.

- Przychody z 8 pociągów relacji Tarnowskie Góry – Opole Gł. – Tarnowskie Góry tylko w 13,8% pokrywają ponoszone koszty, a średnie napełnienie pociągu wynosi 29 osób – podkreślił Trólka.

Źródło: Rynek Kolejowy
tomcio - 25-05-2011, 12:20
Temat postu:
Wiadomość, która jest zaskoczeniem i jednocześnie nie do przyjęcia, skłania mnie do refleksji na temat tej linii.
Mianowicie linia ta jest bardzo potrzebna z racji bezpośredniego dojazdu do Opola, co wiąże się z możliwością dalszej podroży w kierunku Wrocławia czy Nysy.Jeśli linia zostanie zlikwidowana to pozostanie podróż do Opola przez Lubliniec, z którego jest minimalna sieć połączeń w kierunku Opolszczyzny, lub przez Chorzów Batory, Gliwice, bo jeśli chodzi o trasę Bytom-Gliwice to również może być od nowego rozkładu zlikwidowana. Dlatego trzeba zabiegać o tę linię, jest ona w niezłym stanie , jeśli chodzi o prędkość, więc moim zdaniem Urząd Województwa Śląskiego w porozumieniu z Opolskim powinien dofinansować na tej linii przewozy regio relacji Tarnowskie Góry-Wrocław Gł.,czy też Tarnowskie Góry-Nysa ,można nawet pomyśleć o pociągu InterRegio Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry-Zawadzkie-Opole Gł.-Brzeg-Wrocław Gł. Na pewno takie połączenia cieszyły by się zainteresowaniem podróżnych co zwiększyło by dochody na tej linii.
toms - 25-05-2011, 12:42
Temat postu:
tomcio masz racje-tylko takie pomysły nie przychodzą do głowy osobom podejmującym decyzje- to juz dla nich jest wyższa szkoła jazdy.
Anonymous - 25-05-2011, 12:55
Temat postu:
Czyli Opolskie się odcina. Najpierw Nysa - Kamieniec Ząbkowicki teraz Tarnowskie Góry - Opole. O ile pierwsze może mniej dziwić przez brak druta to drugie to totalny szok. Dla wszystkich ostro piszących o wznowieniu na Nysa - Kamieniec macie kubeł zimnej wody trzeba ratować to co jest a nie pisać głupoty sf o IR na Podsudeckiej.

Tak sobie myślę jeszcze nad swoją wypowiedzią "Opolskie się odcina" może to wstęp do kolejnej spółki???
Tomasz K. - 25-05-2011, 13:10
Temat postu:
Moim zdaniem szkoda tych pociągów , mimo że pełne nie jeździły to jacyś pasażerowie zawsze się znaleźli. Czyli od nowego RJ będą tylko pociągi dojeżdżać do Zawadzkiego ew. Kielczy??
Anonymous - 25-05-2011, 13:34
Temat postu:
@kryniczanin, rzecz w tym, że to woj. śląskie nie chce dać pieniędzy na to połączenie. Pociągi te na odcinku Zawadzkie - Opole - Zawadzkie jeżdżą pełne, w 2008 jechałem pociągiem z Opola do Tarnowskich Gór (z Opola wyjeżdżał wtedy około 13:30) i na starcie miał ponad 100% frekwencji (sporo ludzi stało w przedsionkach!). Dopiero od Zawadzkiego zrobiło się luźniej, do Tarnowskich Gór wraz ze mną dojechało maks 10 osób. Ta relacja jest po prostu zbyt krótka, zdecydowanie większą rację bytu miałyby pociągi w bezpośredniej relacji Katowice - TG - Opole.

Podobno na odcinku TG - Zawadzkie mają kursować autobusy MZKP dowożące ludzi do pociągów. Tyle tylko, że nie mogę znaleźć źródła tej informacji (gdzieś w necie się na to natknąłem).
Anonymous - 25-05-2011, 13:42
Temat postu:
mk1992, Ile km jest w Śląskim?
Tomasz K. - 25-05-2011, 13:56
Temat postu:
W województwie Śląskim leży odcinek Tarnowskie Góry-Borowiany czyli niecałe 21 km.
Damian Łódź - 25-05-2011, 21:41
Temat postu:
Czyli nie bez powodu całkiem niedawno PR Katowice groziło że się zlikwiduje.
Paranoję macie tam na Śląsku.
Kuba Wie-Wiór - 26-05-2011, 07:35
Temat postu:
No nie wierzę w to, co za kraj!
Jechaliśmy z kolegą Kruczkiem kilka tygodni temu porannym do Opola z T.G. - frekwencja nie była zła - sporo studentek Very Happy, młodzieży szkolnej również - oczywiście szału nie było ale do Fosowskich dobra prędkośc, w szoku byliśmy. Dalej faktycznie się wlekliśmy De facto w Opolu wysiadło może ze 40 osób.
A teraz KKA z Ozimka Sad - wiem, że remont ale jednak
Exsimus - 26-05-2011, 10:19
Temat postu:
Tak sobie na szybko policzyłem, że UM miesięcznie do połączeń z TG do granicy z opolskim musiałby dopłacać +/- około 80 tysięcy złotych.

To teraz sobie policzmy ile miesięcznie przeżera wirtualna kolej pana Matusiewicza Śmiech zwana dalej Kolejami Śląskimi. A za to co już przeżarła z pewnością można by dotowac te pociągi jeszcze przez kolejny rok.
Anonymous - 26-05-2011, 19:38
Temat postu:
Niech marszałek i jego Koleje Ślaskie przejmą to połączenie zamiast je uwalać.
Tomasz K. - 26-05-2011, 20:00
Temat postu:
Koleje Śląskie na tym taborze co posiadają obecnie? Życz e im aby w ogóle nie wyjechały na tory. A marszałek zamiast dofinansowywać twór który nie wyjechał te pieniądze mógł by dać jako dotacje PR-om.
andrzej_sz - 26-05-2011, 20:23
Temat postu:
Pozostaną pociągi do Zawadzkiego z których to pociągów i tak korzysta więcej osób niż na pozostałej trasie czyli Zawadzkie - Tarnowskie Góry. Chociaż już mieliśmy - i to niedawno - pociągi do Kielczy zamiast Tarnowskich Gór. Tym razem będą do Zawadzkiego, bo w Kielczy nie było warunków by odstawić skład a jeśli już go odstawiano to padał ofiarą graficiarzy.
Tomasz K. - 26-05-2011, 21:04
Temat postu:
Zawsze można ułożyć rozkład tak aby pociąg przyjeżdżał do Kielczy zmienił kierunek i odjechał w drogę powrotną do Opola
conen - 28-05-2011, 13:21
Temat postu:
Problem w tym, że kursy do Zawadzkiego jadą trochę donikąd. Wszystkie powinny iść do samych TG tam zaś skomunikowania.

Kiedyś już tak robiono i to na lata przed usamorządowieniem np. co godzinę Kraków-Miechów, ale dalej do Tunelu na przesiadkę na Kielce to już piechotką. Idnetycznie Katowice-Wolbrom. Wszystko padło.
sebek - 29-05-2011, 09:52
Temat postu:
Może relacja Opole - Tarn. Góry z przedłużeniem do Bytomia? Niby niewielka zmiana, ale jeśli zlikwidują połączenia Bytom - Gliwice, to taki pociąg Bytom - Opole przez TG miałby sens. Brakuje takich relacji z Bytomia do Opola jak dawniej przez Strzelce, ale można i przez TG jechać, ważne, żeby coś bezpośredniego było.
adas - 29-05-2011, 21:31
Temat postu:
Do Zawadzkiego dzisiejszym kursem z 19:59 z Opola jechało trochę osób. Przyglądałem się tylko kilku stacjom i tak:
W Opolu wsiadło około 50 osób. W Zawadzkiem wysiadło 10 osób. W Strzybnicy 5, a w TG 10. Reszty stacji nie wiem (za leniwy byłem Wink ). Po drodze jakieś osoby też się dosiadały (np. Fosowskie-Zawadzkie, Ozimek-Fosowskie).
Miejsce gdzie była jeszcze niedawno komunikacja zastępcza już jest wyremontowane. Wyglądało to fajnie - ale na razie pociąg się tam wlekł 20km/h. Może za niedługo przyspieszy.

Weźcie pod uwagę, że trasa Opole-Zawadzkie jest ważna dla woj. Opolskiego i ona pewnie zostanie. TG-Tworóg-Krupski Młyn jest w miarę sensownie obsługiwane przez linię 129/180 (o wiele większa częstotliwość niż pociąg). No i tyle.
Erwin - 30-05-2011, 13:51
Temat postu:
Zawsze można puścić skład z Opola na Borowiany, tutaj zmienić kierunek i pokierować jednostkę na Krupski Młyn - Lubliniec, w Lublińcu na Kluczbork i z Kluczborka na Opole. Prawie jak w mojej kolejce z klocków LEGO 15 lat temu Surprised
conen - 01-06-2011, 17:35
Temat postu:
Może kible jadące z Opola do Tarnowskich Gór pchnąć dalej na Katowice oczywiście po remoncie tego ostatniego szlaku celem zagęszczenia ruchu.
Tomasz K. - 01-06-2011, 19:31
Temat postu:
Moim zdaniem problemem jest mało odpowiedni tabor , skoro jest za mało osób na EN57 to zamiast udupiać linię , może czas zacząć kupować mniejszy tabor np. Kilka szynobusów wtedy frekwencja na pewno była by odpowiednia .
gkal - 07-06-2011, 16:58
Temat postu:
Ponieważ jestem wyobcowany z ostatnich działań, to proszę o krótką informację, czy w międzyczasie ktoś podjął jakieś kroki mające na celu utrzymanie połączeń z Tarnowskich Gór do Opola, czy też uznano je aklamacyjnie za niepotrzebne, zgadzając się z polityką Przewozów Regionalnych?
W moim rozumowaniu trasa Tarnowskie Góry-Opole mimo wszystko jakoś tam oddziałuje na trasę Tarnowskie Góry-Katowice. Kolejny gwózdek do trumny tej ostatniej?
Patryk180 - 20-07-2011, 18:46
Temat postu:
Dzisiejszy Regio Tarnowskie Góry - Opole Gł
odjazd 09:06
EN57-1745
Frekwencja: w T.G przy odjeździe 17osób
Anonymous - 01-08-2011, 10:58
Temat postu:
Na RK pod artykułem dotyczącym ostatnich konsultacji rozkładowych można przeczytać ciekawy komentarz:

Linia Tarnowskie Góry - Fosowskie potrzebuje na odcinku do Zawadzkiego tylko drobnej redukcji zatrudnienia w ZPR na Dworcowej i w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Kilka osób mniej i linia z powrotem odżywa. Znajomy kolejarz mówił mi, że wkrótce powołany zostanie Komitet Obrony Linii Zawadzkie - Tarnowskie Góry. Będzie dym jakich mało !

Może być ciekawie! Będę kibicował temu komitetowi.
Patryk180 - 01-08-2011, 11:04
Temat postu:
Tak, tylko należy się zastanowić czy jest jeszcze sens ratować tę linię. Na odcinku Tarnowskie Góry - Zawadzkiie z frekwencja rzeczywiście nie jest dobrze. Ma ktoś z was jakieś pomysły na to żeby pociągi były pełne również na tym odcinku ?
Anonymous - 01-08-2011, 11:08
Temat postu:
Wydłużyć je do Bytomia/Katowic? Rozszerzyć strefę A przynajmniej o stację w tarnogórskiej dzielnicy Strzybnica? To jest jedyne co można na dzień dzisiejszy zrobić. Gdybyśmy mieli szynobusy, np. EN81, to należałoby je skierować na tę trasę, ale że ich nie mamy, to musimy ratować się kiblami.
Patryk180 - 01-08-2011, 11:36
Temat postu:
EN81 jest za mały na odcinek Zawadzkie-Opole gdzie jest już dużo ludzi. Generalne w moim założeniu może to wyglądać tak:
1) pociągi Tarnowskie - Góry - Opole co 2 godziny skomunikowane w T.G z pociagami z kierunku Katowic skład EN57
2) pociągi rel. Tworóg-Bytom w szczycie co godzinę obsługa przez szynobusy. W Bytomiu mogłaby być przesiadka na pociąg rel. Gliwice-Bytom-Katowice. Pociąg ten jak najbardziej ma sens dużo ludzi korzystało by z pociągu zamiast jak teraz autobusu. Napewno ktoś by skorzystał tak jak właśnie piszesz z pociągu na odcinku Katowice-Strzybnica, bo napewno pociągiem nie będzie ktoś jeździł np. z T.G do Strzybnicy tam są autobusy. Po tych zmianach byłby ładny takt w szczycie:
a) pociągi rel Lubliniec-Katowice co 1 godzinę w szczycie
b) pociąg Tworóg-Bytom również co 1godzinę
czyli 30minutowy takt na linii Tarnowskie Góry Bytom
Anonymous - 01-08-2011, 11:41
Temat postu:
Patryk, najpierw się pytasz, co należy i można zrobić już teraz, aby te pociągi uratować, a potem snujesz wizje o EN81 i pociągach co 2 godziny z TG do Opola...

Na dzień dzisiejszy żaden z Twoich postulatów nie przejdzie. Nikt Ci nie uruchomi pociągów z Tarnowskich Gór do Opola w cyklu 2-godzinnym (co nie oznacza, że w niektórych porach dnia nie miałoby to sensu). Relacja Twaróg - Bytom też jest ni z dupy ni z pietruchy. To już lepiej i praktyczniej uruchomić (wydłużyć) pociąg Fosowskie - Bytom, który w stacji Fosowskie byłby skomunikowany z pociągiem z Opola. Wtedy miałoby to jak najbardziej sens i przyciągnęłoby tych kilku pasażerów, którzy może zamiast przesiadać się w TG na autobus, pojechaliby bezpośrednim pociagiem w głąb GOP-u.
tomcio - 01-08-2011, 11:44
Temat postu:
Szło by uruchomić bezpośrednie połączenie Regio z Tarnowskich Gór do Wrocławia właśnie przez Zawadzkie, Opole Gł. Jest to najkrótsza trasa, i do tego w niezłym stanie. Można również utworzyć połączenie Inter Regio relacji Katowice-Wrocław Gł. przez Tarnowskie Góry, Zawadzkie. Szkoda tylko, że nikt z Przewozów Regionalnych w Katowicach takich pomysłów nie chce realizować poprzez dogadanie się z innymi województwami, tylko najlepiej zamknąć i mieć problem z głowy.
Ciekawe czy np.spółka PKP Intercity była by zainteresowana tą linią, chociaż też na tą spółkę raczej w naszym regionie nie ma co liczyć, patrząc choćby na połączenia dotyczące Bytomia czy Tarnowskich Gór,są one praktycznie znikome.
Patryk180 - 01-08-2011, 11:54
Temat postu:
Cytat:
Na dzień dzisiejszy żaden z Twoich postulatów nie przejdzie

A czy ja gdzieś napisałem że to ma być na dzień dzisiejszy ? Piszę to w kontekście zmian za parę lat wiadomo że teraz przy takim czasie przejazdu pociągi nikt o zdrowych zmysłach nie wybierze pociągu jadąc ze Strzybnicy do Bytomia/Katowic.

Cytat:
a potem snujesz wizje o EN81

Czy gdzieś napisałem ze to ma być EN51 moze być to również dobrze inny szynobus.

Cytat:
To już lepiej i praktyczniej uruchomić (wydłużyć) pociąg Fosowskie - Bytom,

Nie, ponieważ te połączenia miałyby służyć zeby dowieść ludzi np. ze Strzybnicy do Katowic z przesiadką w Bytomiu. Do Opola byłyby połączenia z T.G skomunikowane z pociągami z kierunku Katowic.
Anonymous - 01-08-2011, 11:57
Temat postu:
REGIO relacji Tarnowskie Góry - Wrocław Główny byłby dobrym rozwiązaniem, zawsze mówiłem, że tylko długie relacje pociągów są w stanie przyciągnąć pasażerów, a nie jakieś ogryzki typu TG - Fosowskie. Tyle tylko, że przy tego typu relacji dochodzi kwestia dogadania się AŻ trzech województw (śląskie, opolskie i dolnośląskie), więc szanse na to są znikome, co oczywiście nie oznacza, że nie jest to nierealne. Mógłbyś nam przedstawić jakbyś to widział uwzględniając skomunikowania w TG od strony Katowic i Herbów z obecnymi pociągami + szacunkowe godziny dla takiego połączenia dla ważniejszych stacji między TG, a Wrocławiem oraz proponowane terminy kursowania?

tomcio napisał/a:
Można również utworzyć połączenie Inter Regio relacji Katowice-Wrocław Gł. przez Tarnowskie Góry, Zawadzkie. Szkoda tylko, że nikt z Przewozów Regionalnych w Katowicach takich pomysłów nie chce realizować


Za siatkę połączeń IR odpowiada centrala Przewozów Regionalnych, a nie PR Katowice. A centrala PR ewidentnie boi się uruchamiać IR przez Bytom i Tarnowskie Góry (np. IR Bursztyn, IR Barbakan czy zlikwidowany niedawno IR Adam Mickiewicz).

tomcio napisał/a:
Ciekawe czy np.spółka PKP Intercity była by zainteresowana tą linią


Nowego pociągu nie uruchomią, a nie bardzo byłoby co przetrasować na Tarnowskie Góry, Zawadzkie i Opole. Poza tym ludzie mieszkający przy tej trasie bardziej potrzebują sensownego dojazdu do Opola/Wrocławia i Tarnowskich Gór/GOP-u, aniżeli połączeń dalekobieżnych. Pociągi pośpieszne na linii "zawadzkiej" odłóżmy póki co na dalszy plan.

Patryk180 napisał/a:
A czy ja gdzieś napisałem że to ma być na dzień dzisiejszy ?


Chłopie, tu trzeba myśleć co zrobić, żeby od grudnia nie zawiesili tych połączeń, a nie wybiegać w daleką przyszłość!

Patryk180 napisał/a:
Czy gdzieś napisałem ze to ma być EN51 moze być to również dobrze inny szynobus.


Dalej nie rozumiesz... Na Śląsku poza 1,5 SA109 nie mamy szynobusów i mieć nie będziemy. Marszałek nie jest zainteresowany kupnem taboru niskopojemnego, dlatego na razie zapomnijmy o szynobusach.

Patryk180 napisał/a:
Nie, ponieważ te połączenia miałyby służyć zeby dowieść ludzi np. ze Strzybnicy do Katowic z przesiadką w Bytomiu. Do Opola byłyby połączenia z T.G skomunikowane z pociągami z kierunku Katowic.


Sensowniej jest uruchomić pociąg relacji Fosowskie - Bytom/Katowice, który w Fosowskich byłby skomunikowany z pociągiem od strony Opola (do Lublińca/Częstochowy), aniżeli z Twarogu, do Bytomia/Katowic, który nie byłby z niczym skomunikowany. Na tej linii niezmiernie ważne są skomunikowania, a Ty chcesz te skomunikowania niszczyć poprzez chore rozpoczynanie biegu pociągu w stacji Twaróg Brynek. Poza tym sama Strzybnica nie jest w stanie wygenerować sensownych potoków podróżnych, nawet przy wspólnym bilecie... Shocked
Tomasz K. - 01-08-2011, 12:10
Temat postu:
Chodzą słuchy, że od nowego RJ pociąg Bohumin-Wrocław-Bohumin ma zniknąć, więc moja skromna propozycja:
Relacja Tarnowskie Góry-Wrocław
Tarnowskie Góry odjazd 9.17 ( skomunikowanie z pociągami z Katowic, i Kępna )
Opole Główne przyj. 10.54 odjazd 10.55 ( skomunikowanie z pociągiem, który ma jeździć w nowym RJ tj. Bohumin-Opole
Wrocław Główny przyjazd 12.13
Relacja Wrocław-Tarnowskie Góry
Wrocław Główny odjazd 14.43
Opole Główne przyjazd 16.00 odjazd 16.15 ( skomunikowanie z pociągami do Kędzierzyna i Gliwic przez Strzelce )
Tarnowskie Góry przyjazd 18.06 , skomunikowany z pociągiem do Katowic.
Anonymous - 01-08-2011, 12:13
Temat postu:
14.43 nie za wcześnie na odjazd z Wrocławia?
Tomasz K. - 01-08-2011, 12:16
Temat postu:
Kierowałem się tym, że pociąg REGIO musi "uciec" przed TLK Wrocław-Warszawa i EC "Wawel", a także tym, że pociąg do Tarnowskich Gór dałem w miejsce pociągu do Bohumina, który ma zniknąć. Oraz zachowałem skomunikowania na stacji Opole Główne w kierunku Kędzierzyna i Strzelec.
sebek - 01-08-2011, 17:18
Temat postu:
Autobusy miejskie z Tworoga do TG, czy nawet ze Strzybnicy do TG, od lat pustoszeją, coraz mniej pasażerów, jedynie poranne typowo szkolne kursy w roku szkolnym są pełne a tak garstka ludzi jeżdzi.
Dawniej wejść nie było szansy, wszyscy jechali na zakupy do TG, w dni targowe składy autobusów były przeciążone. Dziś jak piszecie o pociągach z Tworoga do TG, to zastanawiam kto tym pojedzie, po kilka osób pewnie. Krótkie trasy nie mają tu przyszłości, ale szansą napewno byłyby połączenia z Wrocławiem, to dobre pomysły, daleka trasa zapewni frekwencję, a na krótkich odcinkach(Tworóg, Brynek, Krupski Młyn), nie ma szansy, żeby nagle pojawiły tłumy pasażerów. Centra handlowe są na obrzeżach TG, wiecie ile tam sieci pobudowali, wszystko dojeżdża autami lub autobusami które niemal do drzwi wejściowych wjeżdżają.
Pomysły z Wrocławiem czy przedłużeniem relacji Opole - TG do Katowic są dobrym rozwiązaniem, ratunkiem dla tej lini.
tomcio - 01-08-2011, 19:20
Temat postu:
Patrząc na obecny rozkład jazdy, to pociąg REGIO Tarnowskie Góry (6.03)-Opole Gł.(7.43) można by było połączyć z pociągiem relacji Opole Gł.(7.55)-Wrocław Gł.(9.13) w jedną relację.Tak samo powrót, pociąg relacji Wrocław Gł.(13.38)-Opole Gł.(14.55) połączyć z relacją Opole Gł.(15.16)-Tarnowskie Góry (17.06).Pociągi kursowały by codziennie.
Co do innych połączeń, to zmieniłbym godz.odjazdu z Tarn.Gór z godz. 9.06 na 9.31-skomunikowanie od strony Kępna i Lublińca a także pociąg z godz.12.26,odjeżdżał by z Tarn.Gór o godz.13.27.W obu przypadkach pociąg startował by z Katowic odj.odpowiednio 8.33 i 12.28.
Szło by utworzyć nowe połączenie Opole Gł.(8.52)-Tarnowskie Góry (10.36/10.45)-Katowice (11.53). W Tarnowskich Górach skomunikowany z pociągiem w kierunku Kluczborka i Krzepic a także pociąg Katowice (19.41)-Tarnowskie Góry (20.38/2040)-Opole Gł.(22.09 ) i jeszcze jedno,pociąg relacji Opole Gł.(19.59)-Tarnowskie Góry (21.39) szło by wydłużyć do Katowic przyj.(22.48).
Anonymous - 01-08-2011, 19:30
Temat postu:
Połączenie tych relacji TG - Opole i Opole - Wrocław, a także Wrocław - Opole i Opole - TG można zrobić z przedłużeniem do Katowic. Byłaby to świetna alternatywa dla połączeń IR/TLK, a przy okazji Bytom też by zyskał eleganckie połączenie z Wrocławiem o atrakcyjnej porze. Kiedyś (ok. 10 lat temu) o podobnej porze jechał pociąg osobowy z Katowic do Wrocławia, tyle tylko, że przez Kluczbork, Oleśnicę, a nie przez Zawadzkie. Z relacji starszych osób wiem (m.in. @sebek), że pociąg ten już od samych Katowic cieszył się ogromnym powodzeniem, więc może Katowice - Wrocław przez TG, Opole również by wypalił?

Co do pozostałych propozycji masz moje poparcie. Dziwię się, że już wcześniej nie przesłałeś ich do PR Katowice, ponieważ są na prawdę bardzo dobre! Warto pisać w tej sprawie do ŚZPR, pomimo tego, że zmian w projekcie nowego rozkładu jazdy pewnie nie będzie, natomiast co szkodzi, aby zmiany dokonać np. w ramach marcowej lub czerwcowej korekty?
Tomasz K. - 14-08-2011, 21:24
Temat postu:
Dzisiejszy REGIO 64422 Opole-Tarnowskie Góry z Zawdzkiego wyjechało 13 osób, do Tarnowskich Gór dojechało 17. Na każdej stacji malutka wymiana pasażerów. Skład EN57-1187.
Patryk180 - 14-08-2011, 21:37
Temat postu:
Tomasz K., A jak z frekwencją do Zawadzkiego ?
Artur - 14-08-2011, 22:20
Temat postu:
Patryk180, Z Opola do Zawadzkiego zawsze te kilka osób jedzie, większość wysiada w Ozimku i Fosowskim ale te kilka przeważnie około10 osób wysiada w Zawadzkim, dlatego na tą relacje nie ma się co martwić, gorzej już jest dalej do Tarnowsich Gór, ale jeśli szło by się dogadać między województwami opolskim i śląskim i skomunikowało by się je po obu stronach z pociągami jadącymi do Wrocławia i Katowic to już było by dobrze.
Prawda jest taka że na 10 osób z pełnym biletem nie opłaca się puszczać EN57
Erwin - 15-08-2011, 09:49
Temat postu:
Sytuacja zapewne skończy się tak, jak na linii 131 czy 181 - pociągi opolskie, pewnie też okrojona ich liczba, będą dojeżdzały do Zawadzkiego i tam kończyły bieg; natomiast fragment linii 144 z Tarnowskich Gór do Kielczy będzie martwą nicią na mapie kolejowej Polski - równocześnie łakomym kąskiem dla miłośników kolejowej infrastruktury (czyt: złomiarzy).
Tomasz K. - 15-08-2011, 16:12
Temat postu:
Dzisiejszy raport z podróży REGIO 64422 Opole 13.16-Tarnowskie Góry 15.00
Od Fosowskiego w pociągu 20 osób
-Kolonowskie +7 -3
-Zawadzkie +4 -9
-Żędowice +3
-Kielcza +1 -1
-Borowiany, Tworóg i Tworóg Brynek zerowa wymiana
-Tarnowskie Góry Strzybnica +3 -3
-Tarnowskie Góry -22
sebek - 16-08-2011, 12:12
Temat postu:
Ciekawe, jakby skład leciał do Bytomia lub Katowic, czy znacznie więcej pasażerów by jechało, myśle, że w dni robocze pewnie tak, a wekendy to wiadomo, zawsze mniej ludzi. Ale warto by było pomyśleć o połączeniu Opole - Katowice przez TG, Bytom, zawsze dalsza relacja to większa wymiana ludzi i szansa na zapełnienie.
Tomasz K. - 16-08-2011, 13:11
Temat postu:
Oprócz mnie 3 osoby się przesiadały się na REGIO Lubliniec-Katowice.
conen - 19-08-2011, 16:16
Temat postu:
Mały off top: na kibla z Opola o 13.16 do TG w dniu 15 sierpnia Very Happy na stacji Tworóg Brynek jednak ktoś czekał - ojciec z małym dzieckiem aby pokazać mu pociąg
Tomasz K. - 19-08-2011, 18:48
Temat postu:
Zgadza się, ale tylko czekał i nam pomachał Razz
tomcio - 06-04-2016, 23:17
Temat postu:
Witam. Chciałbym wrócić do tematu, trochę już zapomnianego a mianowicie czy jest szansa aby Koleje Śląskie uruchomiły połączenia typu TARNOWSKIE GÓRY-ZAWADZKIE-TARNOWSKIE GÓRY ze skomunikowaniem ich w Zawadzkiem z pociągami Przewozów Regionalnych do i z Opola Gł.
Ostatnio miałem "przyjemność" jechać pociągiem z Tarnowskich Gór do Ozimka, tylko że z przesiadką w Chorzowie Batorym, Gliwicach i Opolu Gł.
Plus tej "wycieczki kolejowej" jest taki, że pozwiedzałem pół Śląska i pól Opolszczyzny zza okien pociągu, natomiast o cenie i o czasie już miło nie wspomnę.
Owszem w Lublińcu można by skorzystać z przesiadki na pociąg spółki Intercity, ale on nie zatrzymuje się w Ozimku, a pociągów osobowych Lubliniec-Opole Główne nie ma.
Więc dlatego myślę, że Koleje Śląskie powinny rozważyć uruchomienie połączeń na tej trasie kolejowej, Umożliwiło by to szybki dojazd do Opola mimo przesiadki w Zawadzkiem.
Mam nadzieję, że tory na odcinku Tarnowskie Góry-Zawadzkie są w stanie porównywalnym z prędkością, gdy linię zamykano tj.grudzień 2011.
Myślę, że głównym problemem tej linii jest brak dogadania się Śląska z woj.opolskim o dofinansowanie połączeń przez te oba województwa. Oby się dogadali, i jak najszybciej przywrócili tę linię do życia.
hanys - 07-04-2016, 12:17
Temat postu:
Nie ma najmniejszych szans na uruchomienie osobówek Tarn.Góry-Zawadzkie przz Koleje Śląskie.
Jeśli chodzi o torowisko pomiędzy tymi miastami to jest ono w znacznie gorszym stanie niż w roku 2011 kiedy to linie zamykano.

Nie wiem po co robiłeś takie kolano jadąc z Tarnowskich Gór do Ozimka, trzeba było dojechać pociągiem do Lublińca i tam wsiąść w autobus rel. Lubliniec-Opole, jest ich sporo i rzecz jasna zatrzymują sie one w Ozimku
bert - 08-04-2016, 13:15
Temat postu:
widać ze nikt przez 5 lat nie zatęsknił za pociągami w Kielczy
Gaspares - 08-04-2016, 14:45
Temat postu:
bert, Jak to nie?

Cytat:
Jednym z priorytetów jest przywrócenie połączeń na trasie Zawadzkie – Żędowice – Kielcza i to nie czekając na nowy rozkład jazdy. - Chcemy to zrobić już od 1 września – mówi Szymon Ogłaza. – Pociągi mają jeździć w dni robocze i wozić dzieci do szkół, osoby dorosłe do pracy. Zobaczymy co wyjdzie z tego eksperymentu.


http://www.nto.pl/wiadomosci/opolskie/g/zmiany-w-rozkladzie-jazdy-na-opolszczyznie-ma-byc-wiecej-pociagow,9816638,17956286/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group