INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów

Pirat - 26-05-2011, 20:47
Temat postu: Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów
Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów

- Województwo zachęcające do odwiedzin i zmiany stereotypów na temat Śląska zamyka się na gości zza naszej południowej granicy. A może przez likwidację połączeń do Czech i na Słowację marszałek chce by mieszkańcy województwa zostali w domu? Po co jeździć za granicę skoro u nas jest "pozytywna energia"? – pytają członkowie SRKGŚ.

Jak podkreśla Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, na terenie woj. śląskiego znajdują się aż cztery kolejowe przejścia graniczne, trzy z Republiką Czeską: Chałupki - Bohumin, Cieszyn - Czeski Cieszyn, Zebrzydowice - Petrovice u Karvine oraz jedno ze Słowacją: Zwardoń - Skalite. Wraz z początkiem rozkładu 2009/2010 zamknięto dla ruchu regionalnego przejście Cieszyn - Czeski Cieszyn. Przy korekcie 1 czerwca planuje się zamknąć przejście Zebrzydowice - Petrovice u Karvine, natomiast na Chałupki - Bohumin pozostanie 1 para pociągów do Wrocławia i 1 para do Katowic. Na odcinku Zwardoń - Skalite obecnie mamy 1 parę pociągów.

- Ministerstwo Infrastruktury wycofuje się z dotacji do pociągów międzynarodowych, a Śląski Urząd Marszałkowski w żadnym stopniu nie zamierza przejąć finansowania. Co więcej marszałek nie zamierza w miejsce likwidowanych pociągów uruchomić połączeń na odcinku krajowym. Problemem jest przeniesienie ciężaru finansowania na władze samorządowe bez skierowania dla nich dodatkowych środków. Dlaczego jednak gdy zmienia się prawo i sposoby finansowania pociągów cierpi na tym pasażer? – zastanawia się SRKGŚ.

- Postanowiono oczywiście ukarać mieszkańców regionu rybnickiego zabierając im ostatni wieczorny pociąg z Chałupek (o godz. 19:21), Wodzisławia Śl. (o godz. 20:01) i Rybnika w weekendy (o godz. 20:26). Studenci na pewno ucieszą się mając w niedzielne wieczory ostatni pociąg do Katowic z Wodzisławia Śl. o 16:58, a z Rybnika o 19:15 – uważają przedstawiciele SRKGŚ. - Na pewno wypełni ich "pozytywna energia" firmowana przez pana marszałka Matusiewicza - dodają.

- Jest nam ogromnie żal, że województwo zachęcające do odwiedzin i zmiany stereotypów na temat Śląska zamyka się na gości zza naszej południowej granicy. A może przez likwidację połączeń do Czech i na Słowację chce by mieszkańcy województwa zostali w domu lub odwiedzali po raz kolejny śląskie atrakcje? Po co jeździć za granicę skoro u nas jest "pozytywna energia"? – pytają członkowie SRKGŚ.

źródło: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska / Rynek Kolejowy
sympatyk - 03-01-2012, 18:31
Temat postu:
Proszę o odpowiedź na przytoczoną niżej sugestię:
Dlaczego przez kolejowe przejście graniczne Międzylesie-Lichkov w województwie dolnośląskim przejeżdża w ciągu doby pięć par pociągów międzynarodowych w różnorodnych relacjach (z Pardubic, Ceskiej Trebovy, Usti n/Orlici, Letohradu czy Lichkova do Kłodzka, Wrocławia a w niedziele nawet do Łodzi)? Jest to region, w którym nie mieszka jakaś znacząca ilość ludzi. Fakt-posiada turystyczne walory.
Natomiast w liczącym o wiele więcej mieszkańców regionie na pograniczu polsko-czeskim w województwie śląskim przez przejście Chałupki-Bohumin przejeżdża tylko jedna para pociągów na dobę, przejście w Cieszynie ŻADEN, a Zebrzydowice-Petrovice u Karvinu tylko najdroższe międzynarodowe dalekobieżne produkty?
Co sprawia że na Dolnym Śląsku istnieje takowy lokalny ruch pociągów, a na górnym praktycznie nie? Kto jest za to odpowiedzialny i jak można to poprawić? Do kogo należy się zwrócić aby mogły kursować i w województwie śląskim pociągi w podobnie długich relacjach jak np Częstochowa-Ostrava-Brno czy Bielsko Biała-Cesky Tesin-Opava?
Dziękuję za (p)odpowiedź.
Henryk - 03-01-2012, 18:46
Temat postu:
Jak nie ma chętnych to bardzo dobrze że likwidują.
Anonymous - 05-01-2012, 15:15
Temat postu:
sypatyk: to jest pytanie na które też chciałbym znać odpowiedź. Dodam jeszcze, że w dolnośląskim są jeszcze regularne połączenia do Harrachova i dalej, oraz sezonowe przez przejście Lubavka / Kralovec. Zrozumienie tematu zależy od podejścia Urzędu Marszałkowskiego, który - z tego co wiem - ma za zadanie dofinansowywać tego typu połączenia. Od kiedy MSZ zrzucił to na barki Marszałków, w ślaskim ekspresowo zniknęły połaczenia Katowice - Zilina a stopniowo żagnamy się też z innymi relacjami międzynarodowymi. W dolnośląskim jak widać traktują ten temat dużo poważniej.
jubikej - 05-01-2012, 15:47
Temat postu:
moze problem lezy w zbyt krotkich relacjach?? czemu konczyc jazde zaraz za granica?? niech pociagi jezdza do Żyliny do Ostrawy i tez z wiekszych miejscowosci, z Katowic, z Bielska, wtedy ludzie sie znajda
adrian033 - 05-01-2012, 17:21
Temat postu:
Mi osobiście brakuje połączenia z Rybnika do Brna i Prahy
maciej30 - 05-01-2012, 18:14
Temat postu:
Coś mi tu nie pasuje. Jak mozna zamknac przejscie graniczne Zebrzydowice - Petrovice u karvine, przeciez kursuja tamtedy pociagi EC Sobieski, EC Praha, EC Polonia i Chopin.Ktoś tu chyba powinien sie leczyc, chyba ze tu chodzi tylko o ruch regionalny ale przeciez zadne pociagi regionalne nie kursuja przez przejscie Zebrzydowice/Petrovice u karvine.
sebek - 05-01-2012, 18:16
Temat postu:
Kilkanaście lat temu było połączenie Brno - Katowice, podobnie jak Katowice - Ostrava. "Górala" do Bratysławy wszyscy pamiętacie, naprawde szkoda tego pociągu i jego skomunikowania na Budapeszt. Niestety ruch poza drogimi EC zupełnie zamiera. Kiedyś pociągiem regionalnym, bezpośrednio czy z przesiadkami, dojechało się na południe Czech, Słowację czy Węgry.
Anonymous - 06-01-2012, 09:52
Temat postu:
jubikej napisał/a:
moze problem lezy w zbyt krotkich relacjach?? czemu konczyc jazde zaraz za granica?? niech pociagi jezdza do Żyliny do Ostrawy i tez z wiekszych miejscowosci, z Katowic, z Bielska, wtedy ludzie sie znajda

No więc właśnie - tak jest w dolnośląskim, gdzie przykładowo z Pardubic dojedziesz do Wrocławia

[ Dodano: 06-01-2012, 10:03 ]
maciej30 napisał/a:
Coś mi tu nie pasuje. Jak mozna zamknac przejscie graniczne Zebrzydowice - Petrovice u karvine, przeciez kursuja tamtedy pociagi EC Sobieski, EC Praha, EC Polonia i Chopin.Ktoś tu chyba powinien sie leczyc, chyba ze tu chodzi tylko o ruch regionalny ale przeciez zadne pociagi regionalne nie kursuja przez przejscie Zebrzydowice/Petrovice u karvine.

Artykuł jest z maja 2011 a wtedy jeździły. Chodzi oczywiście o połączenia regionalne, wynika to z kontekstu.

Cytat:
Wraz z początkiem rozkładu 2009/2010 zamknięto dla ruchu regionalnego przejście Cieszyn - Czeski Cieszyn. Przy korekcie 1 czerwca planuje się zamknąć przejście Zebrzydowice - Petrovice u Karvine (...)

neospazmina - 06-01-2012, 17:06
Temat postu:
RACHOWIEC Częstochowa - Katowice - Bielsko - Zwardoń - Zilina
SKALNICA Kraków - Katowice - Bielsko - Zwardoń - Zilina
GÓRAL Gliwice - Katowice - Bielsko - Zwardoń - Zilina
BEM Wrocław - Opole - Racibórz - Ostrava
KAMRAT Katowice - Cieszyn - Ostrava
CIESZYNKA Kraków - Wadowice - Bielsko - Cieszyn - Ostrava
MORAVY Katowice - Rybnik - Bohumin - Ostrava

wydaje mi się że takie pociągi w zupełności wystarczyłyby na Śląsku...
+ przygraniczne osobówki
Cieszyn - Ostrava / Frydek Mistek
Zebrzydowice - Ostrava
Zwardoń - Zilina
Chałupki - Ostrava
Exsimus - 07-01-2012, 12:54
Temat postu:
neospazmina,

Z niektórymi pociągami mógłby być problem, bo Czesi prowadzą własną politykę rozkładową i dlatego jak jeździły pociągi Katowice/Racibórz - Ostrawa zostały skrócone, bo Czechom one burzyły takty na linii kolejowej (na 90% linii kolejowych w Czechach są rozkłady taktowe)
Poza tym polityka taborowa na niektórych trasach nie dopuściłaby do kursowania EN57.
pospieszny - 07-01-2012, 20:59
Temat postu:
Dokładnie tak, sąsiedzi muszą mieć też interes aby połączenia były realizowane.

Jeśli go nie mają tak jak to dzieje się teraz, żadne prośby i żale nie spowodują że będą chcieli znów.
sabatnik - 08-01-2012, 12:34
Temat postu:
Rozumiem, że każdy ma swoje "polityki" ale lepiej coś, czy nic? Wszystko można dogadać, jeśli tylko się chce, a chęci właśnie najbardziej brakuje, nie tylko w tej kwestii...
sympatyk - 28-12-2013, 02:23
Temat postu:
Znów trudniej do Czech.

Otwarcie granic pomiędzy Polską a Czechami nie pociągnęło za sobą poprawy stanu przygranicznego transportu zbiorowego. Przeciwnie – oferta przewoźników samorządowych i państwowych jest coraz gorsza, a prywatnej alternatywy brak. W grudniu ostatnie połączenie kolejowe z rejonem Ostrawy utracił Rybnicki Okręg Węglowy.
Patrząc na nieustannie mizerną ofertę transportu zbiorowego w relacjach przygranicznych i międzynarodowych wprost trudno uwierzyć, że z roku na rok jej stan jeszcze się pogarsza. Duże cięcia dotyczą nie tylko połączeń pomiędzy krajami, w przypadku których przekraczanie granicy jest mocno utrudnione ze względów proceduralnych, jak np. Białoruś czy Rosja, ale także tych, z którymi łączy Polskę układ z Schengen zapewniający swobodę przemieszczania się bez żadnych formalności.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50082/znow_trudniej_do_czech.html
pawcio1978 - 28-12-2013, 09:57
Temat postu:
Podejrzewam, ze znikna nawet te polaczenia regionalne/miedzynarodowe z innymi krajami, ktore jeszcze pozostaly.
sympatyk - 20-08-2014, 18:40
Temat postu:
Więcej kursów pojedzie do Czech.

Wiele wskazuje na to, że od grudnia dodatkowe pociągi obsłużą ruch między Polską a Czechami. PR chcą wrócić do obsługi przejścia granicznego Chałupki – Bohumin.
Przez nie mają kursować dwie pary pociągów Wrocław – Bohumin.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52424/pr_od_lipca_miedzynarodowym_z_poznania_i_elku.html




Rybnik chce połączeń do Czech.

(...) Nasze miasto również dąży do uruchomienia korytarza transportowego do okręgu Ostravskiego w Republice Czeskiej. Jako organizator czynimy również starania na rzecz integracji transportu autobusowego z kolejowym – zauważa wiceprezydent Rybnika.
Wiceprezydent Rybnika dodaje jednocześnie, że o zwiększeniu roli kolei należy myśleć przede wszystkim w ujęciu regionalnym (i, biorąc pod uwagę postulowane uruchomienie pociągów do Czech, ponadregionalnym), natomiast w znacznie mniejszym stopniu kolej może służyć do obsługi samego miasta. – W Rybniku model komunikacji szynowej może być wprowadzony w bardzo ograniczonym zakresie, w zasadzie jako połączenia szynowe pomiędzy sąsiadującymi miastami. Należy zwrócić uwagę na fakt, że nie wszystkie miasta subregionu posiadają infrastrukturę kolejową bądź infrastruktura ta jest zaniedbana i wymaga remontu.

Więcej:

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/rybnik-chce-polaczen-do-czech-2963.html
bert - 21-08-2014, 10:36
Temat postu:
Wiceprezydent Rybnika wypowiada się w sprawach które nie nalezą do jego kompetencji ,chyba ze chce kandydować na stanowisko Marszałka województwa
Marcel Štancl - 21-08-2014, 11:55
Temat postu:
Troche informacji z Czech!

1) Juz jest w ruchu wielki remont linie Liberec - Tanvald
http://www.zelpage.cz/zpravy/9315
2) przigotowuje sie remont linie Liberec - Raspenava - Frýdlant v Čechách - Černousy - Zawidów.Nowe perony, naprendy elektriczne i signaly.
3) Bede wielki remont Pardubice - Hradec Králové - Ttrutnov
4) W czasach Libnetu mozno bez klopot jezdzic z Boleslawiec do Czech przes Niemci (Rumburk, Hrádec nad Nisou) prosze troche kordinowac polske linie z ruchiem czeskim.
ikarek - 28-12-2014, 21:57
Temat postu:
Władze "Śląskie" dodały jeszcze jeden prezent dla pasażerów. Bez rozgłosu zlikwidowano ostatnie połączenia ze Słowacją. Mało kto chyba to zauważył. Zwardoń nie jest już oknem na świat, tylko końcową stacją dla Kolei Śmiesznych. Tym samym Słowacja została ostatecznie odcięta kolejowo od naszego biednego kraju.
Anonymous - 29-12-2014, 10:32
Temat postu:
Na jakiej podstawie tak uważasz? Zilinę ze Zwardonia widać i w tabelarycznym rozkładzie KŚ i w plakatach PLK i w tabelach ZSR.
ikarek - 31-12-2014, 15:54
Temat postu:
Przed chwilą sprawdziłem w sitkolu - ani śladu połączeń. Ze Zwardonia odjazdy tylko w kierunku Katowic. Natomiast ze Skalite Serafinov odjeżdża kilka niedobitków o barbarzyńsko wczesnej porze.

[ Dodano: 31-12-2014, 15:56 ]
Te kilka niedobitków oczywiście nie do Zwardonia, tylko w kierunku Cadcy.
Anonymous - 31-12-2014, 16:34
Temat postu:
Sitkolowi bym nie ufał, miewa błędy, może z jakichś powodów nie ma połączeń kolei słowackich...
jacwol - 31-12-2014, 17:25
Temat postu:
Na stronie kolei słowackich http://www.slovakrail.sk/ bezpośrednie połączenia Zwardoń - Cadca nadal są.
pp - 31-12-2014, 17:29
Temat postu:
Słowacki zarządca infrastruktury Železnice Slovenskej republiky podaje coś takiego: tabela 129.

Tam połączenia są.
ikarek - 01-01-2015, 18:39
Temat postu:
No proszę, rzeczywiście. Już nic nie rozumiem. A może chodzi o to, żeby ludzie nie wiedzieli o tym połączeniu? Nawet mikol raczej mało który zajrzy na stronę kolei słowackich, jak mu sitkol pokaże że nic nie ma. Wiem, spiskowa teoria, ale w naszym nieszczęśliwym kraju już mało co mnie zdziwi.
dyżurny - 01-01-2015, 23:16
Temat postu:
SEPE również normalnie pokazuje te połączenia.
soad - 13-01-2015, 10:23
Temat postu:
Co tam Czechy i Słowacja. Mnie interesuje skandal z modernizacją linii Katowice - Kraków!!!!!
Od 2010 rozwalono to i owo czas jazdy wydłużono do ponad dwu godzin. Pieniądze (238 000 000 euro) czekają. Roboty brak. Winna jest warszawka, która nie chce zdecentralizować inwestycji PLK.
Anonymous - 17-01-2015, 00:21
Temat postu:
pp napisał/a:
Słowacki zarządca infrastruktury Železnice Slovenskej republiky podaje coś takiego: tabela 129.

Tam połączenia są.


Cześć. Jestem tu nowy i powiem szczerze, że pochodząc z tamtych terenów i interesując się transportem szynowym pierwsze słyszę o tych połączeniach Idea Ktoś wie czy to tylko połączenia do marcowej korekty?
Anonymous - 18-01-2015, 09:58
Temat postu:
No to rzeczywiście musisz być nowy, bo połączenie na słowacką stronę działa (w różnych formach) od chyba 22 lat Smile
ET05 - 18-01-2015, 13:32
Temat postu:
soad napisał/a:
skandal z modernizacją linii Katowice - Kraków


Sądząc po tempie prac na Kraków - Rzeszów to może nasze wnuki pojadą szybkim pociągiem...
ikarek - 24-01-2015, 18:32
Temat postu:
@ddbb
Działa, ale sensownego połączenia około godziny jedenastej ze Zwardonia do Ziliny, które jako jedyne miało jakichś pasażerów, już dawno nie ma. To był Góral albo Skalnica z Krakowa. Tam nawet międzynarodowe towarzystwo się zdarzało. Obecna reszta to ogryzki. Ale wagony mają lepsze niż PICnia, i w dodatku z normalnym układem siedzeń.
Anonymous - 24-01-2015, 18:44
Temat postu:
Zgadza się - pociągi jeździły z Krakowa / Katowic do Ziliny / Bratysławy, dziś to przejście ma znaczenie tylko lokalne. A przynajmniej powinien pierwszy pociąg ze Zwardonia wyjeżdżać po przyjeździe pierwszego z Katowic, a jest skomunikowane tylko z pociągiem z Bielska-Białej, dodatkowo kursującym w dni robocze.
soad - 27-02-2015, 09:31
Temat postu: Kraków to nie sąsiad?
Od 2010 trwa "modernizacja" linii Gliwice - Katowice - Kraków. W ramach tych działań nie zmodernizowano niczego. Na trasie Katowice - Gliwice usiłuje się przywrócić stan jaki był 40 lat temu, czyli o modernizacji mówić nie można. Między Mysłowicami a Jaworznem położono nowe tory ale pociągi dalej poruszają się tak jak 40 lat temu. Gdzie ta modernizacja? Na pozostałych odcinkach tory zarastają trawą bo PR z kolejną dotacją do zmarnowania uruchamia zaledwie 6 par pociągów na dobę. I tak za dużo bo prawie nikt nimi nie jeździ!
Prędkość rozkładowa na odcinku Kraków - Katowice (77km) to 36 km/h. To wszystko między pierwszą i trzecią aglomeracją w kraju. ZGROZA!!!!!!!!
hanys - 27-02-2015, 10:44
Temat postu:
Ale za to odcinek Gliwice - Chorzów Batory jest już cały gotowy. W kwietniu rusza moderna na odc. Chorzów Batory - Katowice przez co dla niektórych pociągów rel. Lubliniec - Katowice i Gliwice - Katowice na w/w odc. będzie ZKA.

Natomiast na Mysłowice - Szczakowa jeszcze jakiś czas pociągi będa sie wlekły Smile
soad - 27-02-2015, 12:50
Temat postu:
Gotowy to znaczy odtworzono to co było - z modernizacji zrezygnowano bo dla PLK za trudna.
Ale uparte odgrzewanie budowy "Y" jest zapewne bardziej dochodowe dla "warszawki" no i łatwe. Sad
hanys - 27-02-2015, 12:55
Temat postu:
Skoro linia była w fatalnym stanie to musieli odtworzyć to co było, prawda? Na tej trasie i tak nie da sie już nic więcej wyciągnąc.

Budowa trasy 'Y' jest póki co nierealna.
soad - 27-02-2015, 16:18
Temat postu:
Nie musieli odtwarzać - powinni byli kontynuować to co zaczęto w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, czyli budowę torów dla ruchu aglomeracyjnego i modernizację dla ruchu tranzytowego. resztki jeszcze zostały.
hanys - 27-02-2015, 16:24
Temat postu:
A kto ma do tego głowie, ważne ze zrobili to co zrobili i że nie trwało to zbyt długo.

Normalni pasażerowie sa zadowoleni, tylko mikolstwo (jak zwykle) ma jakieś 'ale'
soad - 27-02-2015, 19:46
Temat postu:
Jasne - lepsze to niż nic ale pociąg pospieszny powinien te 27 km przejechać w 15 minut a osobowy (aglomeracyjny) w 22-25 minut. Miejsca dosyć!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=hgEFN_0gsAM
hanys - 27-02-2015, 20:57
Temat postu:
A co ci po miejscu? I tak jechałby z tą samą predkością.
soad - 27-02-2015, 22:42
Temat postu:
Jest miejsce na dwie linie, a jedna jest na pewno do eksploatacji na 140-160 km/h (pociągi dalekobieżne)
ruch regionalny może być na 120 km/h
Victoria - 24-06-2015, 16:49
Temat postu:
KŚ przywrócą ruch na przejściach w Cieszynie i Chałupkach.

Od grudnia pociągi KŚ i Kolei Czeskich będą obsługiwać dwa nieużywane przejścia graniczne z Czechami. Z Cieszyna do czeskiej części miasta ma pojechać sześć pociągów na dobę, z Chałupek do Bogumina – cztery. Oznacza to pierwszą od dawna poprawę oferty w segmencie pasażerskich przewozów transgranicznych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58183/ks_przywroca_ruch_na_przejsciach_w_cieszynie_i_chalupkach.html
sympatyk - 12-01-2018, 10:37
Temat postu:
Co, gdy trzeba pojechać na przykład z Opola do podczęstochowskiej Blachowni oddalonej o 80 km? Zaczyna się przedzieranie przez gąszcz rozkładów jazdy kilu różnych przewoźników, mimo że teoretycznie to jedno z prostszych połączeń. Co prawda Blachownia jest mała, Pendolino tamtędy tylko przefruwa, ale stacja kolejowa jest. Więc może jakieś inne pociągi się zatrzymują?

Więcej:
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,134263,22876888,sredniowiecze-w-regionalnych-polaczeniach-kolejowych.html
Anonymous - 12-01-2018, 16:43
Temat postu:
Cytat:
gąszcz rozkładów jazdy kilu różnych przewoźników

Nie ma już czegoś takiego, od lat jest jeden rozkład, szanowny Panie Redaktorze
Beatrycze - 16-01-2018, 14:35
Temat postu:
Koleje Śląskie chcą jeździć Elfami do Czech.

Po zakończeniu eksploatacji starych składów EN57 dzierżawionych od Przewozów Regionalnych Koleje Śląskie chcą obsługiwać połączenia do Czech nowymi ezt Elf 2. Nie wiadomo jednak kiedy te pojazdy będą mogły przekraczać granicę.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31560/koleje-slaskie-chca-jezdzic-elfami-do-czech.html
Beatrycze - 31-08-2018, 13:32
Temat postu:
Śląskie powierzy wykonywanie połączeń międzywojewódzkich na kilka lat.

Urząd marszałkowski województwa śląskiego zamierza powierzyć wykonywanie przewozów kolejowych na regionalnych liniach kolejowych w większości wychodzących poza granice województwa. Na większości z nich obecnie operują Przewozy Regionalne.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/slaskie-powierzy-wykonywanie-polaczen-miedzy-wojewodzkich-na-kilka-lat-88487.html
sympatyk - 10-10-2019, 12:31
Temat postu:
Program Kolejowy CPK dla Śląska i Małopolski.

(...) Nowy układ torowy umożliwi też uruchomienie bezpośrednich pociągów z Katowic – przez Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą, WMŚ i Olkusz – do Krakowa, co będzie oznaczało naprawę historycznych zaszłości, w wyniku których dziś ponad 200-tysięczny Sosnowiec, 120-tysięczna Dąbrowa Górnicza i 60-tysięczny Będzin nie mają kolejowego powiązania z odległym o 65 km Krakowem.

Więcej:

https://www.pasazer.com/news/42406/program,kolejowy,cpk,dla,slaska,i,malopolski.html
Rachowiec - 31-12-2019, 17:10
Temat postu:
Wiadomo coś o przywróceniu polskich pociągów regionalnych przez przejście Zwardoń-Skalite, które zlikwidowano (połączenia) w okolicach powstania Kolei Śląskich? Jest w planach przywrócenie bezpośrednich pociągów z Katowic/Gliwic/Częstochowy/Krakowa do Czadcy/Żyliny czy nadal jedno wielkie nic? Same osobówki Zwardoń-Zylina-Zwardoń i TLK Rozewie to dużo za mało... Ale tak na poważnie czyli codzienne połączenia, a nie 1 para pociągów i to w weekend.
Koleje Śląskie od dawna maja problem z wjazdem na Słowację więc może czas przeprosić się z Przewozami Regionalnymi na tych polsko-słowackich osobówkach? Smile No ewentualnie wpuścić Słowaków głębiej w PL... Rolling Eyes

[ Dodano: 24-01-2020, 15:16 ]
Nic nie przywrócą? Szkoda...
Ralny - 01-10-2021, 12:50
Temat postu:
Przejście Zebrzydowice – Petrovice zostanie zamknięte

Od grudnia trudniej będzie przejechać z polskiego Śląska Cieszyńskiego do Czech. Wciąż nie wiadomo, czy do tego czasu wznowione zostaną kursy przez przejście graniczne w Cieszynie. Pewne jest natomiast, że żaden pociąg pasażerski nie będzie uruchamiany na trasie z Zebrzydowic na południe.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przejscie-zebrzydowice--petrovice-zostanie-zamkniete-104704.html
Victoria - 27-06-2022, 20:03
Temat postu:
KŚ rezygnują z planów wznowienia połączeń do Czech

Koleje Śląskie nie zamierzają na razie wznawiać połączeń transgranicznych do Czech. Argumentują, że podróżnych na trasach łączących Cieszyn i Chałupki z najbliższymi ośrodkami Republiki Czeskiej byłoby niewielu, a przedsiębiorstwo ma obowiązek rozsądnego gospodarowania środkami publicznymi. Ruch został wstrzymany ponad rok temu w związku z pandemią koronawirusa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ks-rezygnuja-z-planow-wznowienia-polaczen-do-czech--108696.html
Victoria - 07-07-2022, 20:01
Temat postu:
KŚ jednak przywrócą ruch pociągów do Czeskiego Cieszyna

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom KŚ przywrócą wraz z Kolejami Czeskimi ruch pociągów pomiędzy Cieszynem a Czeskim Cieszynem. Został on zawieszony w związku z pandemią koronawirusa półtora roku temu. Na razie nie dojdzie natomiast do ponownego uruchomienia pociągów regionalnych pomiędzy Chałupkami a Boguminem.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ks-jednak-przywroca-ruch-pociagow-do-czeskiego-cieszyna-108854.html
Mark - 08-07-2022, 06:03
Temat postu:
A Czesi widząc co się dzieje rozbudowali swoje parkingi koło dworca widząc napływ samochodów z rejestracją PL.

Mają tez oddzielny parking CD

https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-26343/
Radek - 08-07-2022, 08:25
Temat postu:
Po urchomieniu we wrzesniu pociagow KS Katowice - Skoczow - Goleszow - Cieszyn to one moglyby byc wydluzone do Czeskiego Cieszyna.
InterJet - 08-07-2022, 08:43
Temat postu:
Nie mogłyby, bo tą linie według umowy ČD KŚ obsługują ČD.
Radek - 08-07-2022, 18:06
Temat postu:
A z Chalupek zamiast do Bohumina powinny jezdzic lacznica do Ostravy.
InterJet - 08-07-2022, 19:14
Temat postu:
Nie mogą jechać do Ostrawy, bo brakuje krawędzi. Są tylko po dwa tory w każdym kierunku.
Radek - 10-07-2022, 10:58
Temat postu:
A jakby dojezdzaly do Svinov czy co tam jeszcze jest?
Ralny - 26-09-2022, 14:47
Temat postu:
Mieszkańcy Polski i Czech domagają się przywrócenia połączenia KŚ do Bogumina. Jest petycja

Mieszkańcy Polski i Czech wystosowali wspólną petycję do Kolei Śląskich oraz Kolei Czeskich o przywrócenie połączenia samorządowego przewoźnika do Bogumina. Kurs póki co jest skrócony do Chałupek uniemożliwiając przesiadkę do kolejnych pociągów na terytorium Czech.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/mieszkancy-polski-i-czech-domagaja-sie-przywrocenia-polaczenia-ks-do-bogumina-jest-petycja/
Ralny - 28-09-2022, 22:31
Temat postu:
KŚ: Więcej pociągów na Słowację, ale nie do Czech

Śląski przewoźnik regionalny wzmocni swoją ofertę połączeń międzynarodowych. Do zwiększenia liczby kursów z Polski na Słowację dojdzie jednak nie w związku z wnioskiem KŚ, a z reorganizacją sieci komunikacyjnej przygotowywaną przez samorząd regionalny z Żyliny. Nie zostanie natomiast wznowiony ruch pociągów regionalnych z Chałupek do czeskiego Bogumina.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ks-wiecej-pociagow-na-slowacje-ale-nie-do-czech-110041.html
Pirat - 29-09-2022, 09:47
Temat postu:
Politycy partii Razem przygotowali petycję dotyczącą przywrócenia pociągów Kolei Śląskich do Bohumina

Od kilku dni politycy partii Razem zbierają podpisy pod petycją w sprawie przywrócenia transgranicznego pociągu Kolei Śląskich do Bohumina. Adresatami są zarówno zarząd Kolei Śląskich, Marszałek Województwa Śląskiego, jak i zarząd Kolei Czeskich i Marszałek Kraju Morawsko-Śląskiego, których wsparcie jest niezwykle ważne w kontekście otwierania nowych i przywracania dawnych transgranicznych połączeń.

Czytaj więcej na kolejowyportal
Ralny - 20-10-2022, 15:05
Temat postu:
MI: za realizację połączeń na odcinku Chałupki-Bohumin odpowiada województwo

Pod koniec września ruszyła zbiórka podpisów pod petycją w sprawie przywrócenia transgranicznego pociągu Kolei Śląskich do Bohumina. W sprawę zaangażowali się także posłowie Paulina Matysiak oraz Maciej Konieczny, którzy skierowali interpelację do ministra infrastruktury. Właśnie poznaliśmy stanowisko resortu.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/mi-za-realizacje-polaczen-na-odcinku-chalupki-bohumin-odpowiada-wojewodztwo/
sympatyk - 14-03-2023, 18:59
Temat postu:
Koleje Śląskie wracają do Bohumina!

Koleje Śląskie od marca 2021 z powodu pandemii Covid 19 zawiesiły połączenia na odcinku Chałupki – Bohumin. Z upływem czasu w miarę zdejmowania restrykcji połączenia KŚ nie wróciły do rozkładu jazdy, co tłumaczone było zmianami prawnymi dotyczącymi wjazdu pojazdów szynowych do Republiki Czeskiej. Teraz jest jednak przełom w tej sprawie.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-slaskie-wracaja-do-bohumina-112398.html
Arek - 22-05-2023, 22:53
Temat postu:
Na Portalu Pasażera dostępny jest już rozkład jazdy pociągów do Bogumina. Jak informują Koleje Śląskie w swoim komunikacie, od czerwca do grudnia uruchomione zostaną trzy pary pociągów z Chałupek, co ma odzwierciedlenie w prezentowanym rozkładzie jazdy. Jednak skomunikowania z pociągami krajowymi nie wyglądają zachęcająco i bardzo często wynoszą po pół godziny.

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/jest-rozklad-jazdy-pociagow-chalupki--bohumin-skomunikowania-nie-zachecaja-113415.html
Ralny - 02-12-2023, 01:55
Temat postu:
Koleje Śląskie ponownie pojadą do Bogumina

Jak informuje rzecznik prasowy Kolei Śląskich Bartłomiej Wnuk, spółka w drugiej połowie listopada otrzymała od czeskiego zarządcy infrastruktury pozwolenie na wjazd pojazdów Elf 2 do Bogumina. Pozwolenie na wjazd poprzedzone było serią testów pojazdu 21WEa (trzyczlonowa wersja Elfa), o czym pisaliśmy na naszych łamach.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koleje-slaskie-ponownie-pojada-do-bogumina-116349.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group