INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Linia Działdowo - Nidzica - Olsztyn

tomeklsk - 01-06-2011, 00:43
Temat postu: Linia Działdowo - Nidzica - Olsztyn
Oto na co natknąłem się ostatnio w internecie:

Cytat:
2) Obecnie największą kolejową inwestycją jest odcinek Warszawa-Iława-Gdynia, na którym prace powinny dobiec końca do roku 2013. W skład tej inwestycji wchodzi odcinek Działdowo-Nidzica-Olsztyn, którego modernizacja ma się zakończyć do 2014 roku i wtedy prędkość jaką będą na nim mogły rozwijać pociągi, to około 160 km/h.


źródło

Czy ktoś coś o tym słyszał, czy może raczej pan poseł niezbyt uważnie słuchał i coś mu się pomyliło?
wiwix - 12-06-2011, 21:28
Temat postu:
Bzdura.
Raz że geometria Olsztyn-Nidzica-Działdowo nie pozwala na więcej niż 110-120km/h, dwa nic takiego nie jest obecnie planowane.
Coś tam obecnie grzebią koło Krasnołąki, ale to prace bieżące. Plus coś tam związanego z moderną E65.
Tej inwestycji nie ma także w bieżącym RPO.

Jedyna opcja to taka, że może posłowi się pomyliło 160km/h z 120km/h. A taki remont do końca 2014r jest realny(materiały staroużyteczne z E65)
Exsimus - 14-06-2011, 13:22
Temat postu:
Na prostych odcinkach linii Działdowo - Olsztyn można jechać 120km/h, ale od Nidzicy do Olsztyna jest to fizycznie nie możliwe ze względu na krętość trasy. Może autor miał na myśli Iława - Olsztyn.
wiwix - 14-06-2011, 14:56
Temat postu:
Może 4 generacja modernizacji EN57 przewiduje zamontowanie wychylnego pudła więc 120km/h będzie realne.

Tak na serio, może rzeczywiście chodziło o Iława-Olsztyn.
sympatyk - 06-12-2021, 21:13
Temat postu:
Polregio musi powalczyć z MPK Olsztyn o pasażerów z Olsztynka.

W 2018 roku doszło do znacznego rozszerzenia systemu komunikacji miejskiej w Olsztynie o połączenia w cenie biletu miejskiego za Stawigudą i Olsztynkiem. Autobusy przyciągnęły tłumy pasażerów, co nie dziwi w kontekście modernizowanej wówczas linii kolejowej na odcinku Olsztyn – Olsztynek. Teraz, gdy pociągi już jeżdżą, Polregio musi powalczyć o powrót pasażerów.

Więcej:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/polregio-musi-powalczyc-z-mpk-olsztyn-o-pasazerow-z-olsztynka-60682.html

_________________________________________


Olsztyn – Działdowo: Trudno pogodzić ruch regionalny i dalekobieżny.

Na jednotorowej linii kolejowej nr 216 Olsztyn Główny – Działdowo przez Nidzicę kursują zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne. Trasa jest jednak jednotorowa, a spora skala ruchu sprawia, że elastyczność w konstruowaniu rozkładu jazdy jest dość niska. Odczują to niebawem korzystający z usług Polregio.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/olsztyn--dzialdowo-trudno-pogodzic-ruch-regionalny-i-dalekobiezny--105696.html
Annaja5555 - 03-02-2022, 15:11
Temat postu:
Urząd Marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego w piśmie które widziałam na Facebooku Kolejowej Mławy napisał że oferta pociągów regio do/z Działdowa jest satysfakcjonująca i ułożona pod potoki pasażerskie.
Tymczasowy - 06-02-2022, 17:05
Temat postu:
Kolej jest przesadnie droga. Dlatego więcej pociągów nie ma.
Radek - 12-02-2022, 18:26
Temat postu:
Z Olsztyna przydałby się jeszcze Regio do Działdowa ok. 18:30. Inną kwestią jest to, czy nie należałoby tych Regio wydłużyć chociaż do Mławy, znaczenie Działdowa jako węzła w ostatnich latach znacznie spadło.
KolejowaMława - 22-11-2022, 18:26
Temat postu:
PolRegio bez zmian w kursowaniu pociągów na Warmii i Mazurach.

W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 31.10.2022 r. w sprawie rozkładu jazdy pociągów realizowanego na linii kolejowej nr 216 Olsztyn Główny – Działdowo, chciałbym podziękować za zainteresowanie oraz przekazaną propozycję zmian w przedmiotowym rozkładzie.
Roczny Rozkład Jazdy pociągów (RRJ) konstruowany jest w oparciu o realizowaną umowę PSC (IG-I.1/2021-2026 z dnia 23 listopada 2020 r.),
Regulamin Sieci PKP PLK oraz przy uwzględnieniu wielu czynników i parametrów m.in. takich jak: potoki podróżnych, możliwości zapobiegania taboru czy też rodzaj linii kolejowej (jednotorowa, dwutorowa).
Województwo Warmińsko-Mazurskie jako Organizator, w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym, w ramach posiadanych na ten cel środków finansowych, zawarło z Operatorem POLREGIO S.A. Umowę na lata 2021-2026 o wykonywanie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na świadczenie usług publicznych, w której zostały określone warunki ramowe dotyczące wielkości pracy eksploatacyjnej i wysokości rekompensaty.
Roczna praca eksploatacyjna określoną przez strony Umowy wynosi nie mniej niż 3 000 000,00 pockm i nie więcej niż 3 000 500,00 pockm. Obecnie na linii kursuje 5 par pociągów w różnym oterminowaniu, zapewniając dotarcie podróżnym do pracy, szkoły czy do lekarza. Zwiększenie ilości połączeń kolejowych na przedmiotowej linii zgodnie z Pana propozycją bądź wydłużenie jakiejkolwiek relacji wiązałoby się że zmniejszeniem pracy eksploatacyjnej na innej linii lub zwiększeniem rekompensaty dla Operatora.
Uwzględniając powyższe warunki i parametry, Operator w uzgodnieniu z Organizatorem konstruuje optymalną ofertę przewozową, która musi być kompromisem dla wielu grup podróżnych.
Ostateczny kształt RRJ pociągów niejednokrotnie odbiega od pierwotnych założeń Organizatora i wskazanych w nim godzin wiodących. Wynika to z faktu, iż PKP PLK S.A. zatwierdzając RRJ musi uwzględniać pociągi innych Operatorów, przepustowość linii, remonty linii czy dostęp do krawędzi peronowych.
W świetle powyższego, obecnie Województwo Warmińsko-Mazurskie nie planuje poszerzenia oferty przewozowej. Wyrażam nadzieję, iż przekazane w przedmiotowym piśmie informacje, okażą się dla Pana wystarczające.

Źródło: Pismo z Urzędu Marszałkowskiego województwa warmińsko-mazurskiego.
Radek - 23-11-2022, 12:51
Temat postu:
Umowa wieloletnia z Polregio zablokowała jakikolwiek rozwój połączeń regionalnych do końca 2026 r.:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=22705

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group