Dworce - Pożar dworca w Kożuchowie. To mogło być podpalenie xzielak - 02-06-2011, 14:05 Temat postu: Pożar dworca w Kożuchowie. To mogło być podpalenie
Wczoraj o godzinie 18.10 do dyżurnego straży pożarnej dotarła informacja o pożarze. Już po niecałej minucie od zaalarmowania dwa zastępy OSP pod dowództwem Mariusza Hoffmanna wyruszyły do dworca PKP w Kożuchowie przy ulicy Dworcowej 13.
Po dojechaniu na wskazany przez dyspozytora adres okazało się, że pali się jedna z sal poczekalni. Natychmiast przystąpiono do gaszenia. Po chwili dotarły także kolejne zastępy gaśnicze z Kożuchowa oraz Nowej Soli.
Po 30 minutach pożar został opanowany i trwały już tylko czynności kontrolne oraz dogaszanie poszczególnych elementów wyposażenia. - Pomieszczenia nieużywane były od lat więc mogło być to podpalenie - twierdzi rzecznik prasowy KSRG OSP Kożuchów, Piotr Jopek. - W pożarze nikt nie ucierpiał. Około godz. 19.00 wszystkie zastępy udały się do bazy.
Źródło: Gazeta Lubuska
Jeszcze 2 lata temu, byłem na dworcu w Kożuchowie, jest w takim stanie jakby codziennie przyjmował podróżnych. Szkoda budynku, i dlaczego PLK nie chce modernizować ciąg korytarza C-E59/1? Nowa Sól - Zgorzelec przez Żagań. jubikej - 02-06-2011, 14:13 Temat postu:
PLK nie jest prokolejowe jak samorzady dadza im kase to moze z wielką łaską zajęliby się tą linią, niestety w lubuskiem chyba nie mają zbyt dużej ochoty na takie inwestycje xzielak - 02-06-2011, 17:19 Temat postu: jubikej, samorząd nie może wyłozyc ani grosza na tę linie- ma oznaczenie C-E59/1 i ma charakter "doświadczalny" jubikej - 02-06-2011, 20:48 Temat postu:
nie wiedzałem to tylko patrzeć jak na torach będą rosły 10 metrowe sosny i świerki już nie wygląda to zbyt fajnie jak widziałem na wielkanoc Panyan - 03-06-2011, 19:37 Temat postu:
Z tego dworca pasażerowie już korzystać nie będą. Stacja Kożuchów nie figuruje już na wykazie PLK. A co do C-E59/1 to raczej będzie wykreślona z AGTC. Do remontu wybrano odnogę C-E 59 z Międzylesia, a nie z Zawidowa. W każdym razie w planach modernizacyjnych do 2020roku nie jest zapisana.
Chyba, że nie wiem o jakiś planach "doświadczalnych" na tej linii, xzielak Może Pendolino przeleci przez Kożuchów? xzielak - 03-06-2011, 22:31 Temat postu:
Nie mogą tak o wykreślić linii C-E59/1 Przemku, a co do wykazu dworca w Kozuchowie - to raczej konfiguruje w PKP Nieruchomości. A w PKP PLK linia kolejowa. Cieciuch - 26-08-2011, 08:37 Temat postu: Panyan Dworzec w Kożuchowie został zamknięty razem z linią Nowa Sól - Żagań na przełomie 2000/2001 roku czyli niecały rok przed powstaniem spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, więc dlatego Dworzec razem z całą infrastrukturą jest pod zarządem PKP S.A. Linia Nowa Sól - Żagań została przekazana PLK już po jej zamknięciu, a o linii Kożuchów - Rokitki już nie wspomnę (zamknięta około 1995 roku). W każdym razie wracając do tematu, zdjęcia z pożaru można zobaczyć na stronie OSP Kożuchów http://osp-kozuchow.pl.tl/Galeria/kat-105.htmArius Adolf Nowak - 26-08-2011, 13:20 Temat postu:
To jeszcze jeden smutny przykład braku dbałości o wspólny, narodowy majątek. Ale czego można się spodziewać po historykach, psychologach i socjologach? A tak wogóle, czy nie lepiej było budować łącznice Przylep-Słone i modernizować linię przez Żary do Węglinca? Towary nie musiałyby jeździć przez ZG, oprócz odcinkowych. Ponadto, dociążona zostałaby E30. Cieciuch - 26-08-2011, 16:09 Temat postu: Arius Adolf Nowak No niestety wszystko możemy zawdzięczać tej całej pokomunistycznej hołocie która zarządzała PKP w latach 90-tych. Gdyby nie oni nie upadła by LKR. Gdyby LKR dostało zgodę na przewozy towarowe, to teraz nie było by w woj. lubuskim ani 1 zamkniętej linii, duńczycy ponownie dali by LKR duńskie składy za półdarmo tak jak to było ze składami BS484+Ma462 które duńska kolej państwowa przekazała na rzecz LKR za grosze. Każdy z nas wie jak się ta historia skończyła i gdzie wylądowały luksusowe jak na tamte czasy składy LKR. Gdyby Polską koleją zarządzały osoby które choć trochę interesują się koleją a nie jakieś stare pierdoły które jedyne co potrafią to kraść i kraść i kraść, to dzisiaj nie było by problemów z rozlatującymi się wagonami i luźnymi szynami na głównych magistralach (przykład Odrzanki). Wyobraźcie sobie jak dzisiaj wyglądała by kolej gdyby nie upadło LKR. Arius Adolf Nowak - 28-08-2011, 18:55 Temat postu:
Dziwne że w czasach demokracji, poza krótkimi gadkami, nie powstała żadna partia choćby o profilu kolejowym. A to co kol. napisał powyżej to nawet nie brak kwalifikacji ale zwykła dywersja. A za to jest tylko 1 kara. Emillex - 28-08-2011, 19:55 Temat postu:
Arius Adolf Nowak napisał/a:
Dziwne że w czasach demokracji, poza krótkimi gadkami, nie powstała żadna partia choćby o profilu kolejowym.
Polska Partia Pracy (PPP), w przeciwieństwie do reszty partii, ma w swoim programie dokładnie opisane jakie mają zamiary wobec kolei, uzdrowienia jej itp. jednak zewzględu na socjalistyczno - lewackie poglądy u wielu Polaków (w tym mnie) nie ma poparcia.
Przepraszam za OT.
EOT.