woj. wielkopolskie - Połączenia Leszno - Głogów po 1 czerwca rob21 - 10-06-2011, 16:50 Temat postu: Połączenia Leszno - Głogów po 1 czerwca
Poranny skład do Głogowa o 6 19 z Leszna został wycięty ,co ciekawe pociąg który odjeżdża z Głogowa do Leszna o godzinie 6 26 został. Dlatego śle do was zapytanie czy szykuje sie KKA czy, co jest dziwne ale możliwe wieczorny skład 19 44 w Głogowie bedzie przyjeżdżał na dwóch szynobusach Leszno ma teraz sporą nadwyżke szynobusów, do Głogowa jeździ wielkopolski SA132 009, pociągi do Ostrowa Wlkp zostały wycięte z rozkładu zapewne w Lesznie po prostu mają zmiane numeru. Utworzyli tysiąc spółek io komplikują nam życie.... sebol71 - 10-06-2011, 21:37 Temat postu:
Z tego, co widzę z rozkładu jazdy oraz najnowszych tabel SRJP, autobus szynowy, który odjeżdża z Głogowa o 6:40, przyjeżdża rano z Leszna (odjazd z Leszna: 5:17).
Podobnie z pozostałymi kursami - jest tak samo jak było - szynobus przyjeżdża z Leszna, aby za chwilę odjechać z powrotem.
Dodatkową ciekawostką jest fakt, że ten sam autobus szynowy obsługuje relację Leszno (14:34) - Wschowa (14:59/15:06) - Leszno (15:23/15:29) - Głogów (16:39/16:50) - Leszno (17:50). Wczoraj był to SA132-014. sasho33 - 10-06-2011, 22:44 Temat postu:
Trochę za krótkie postoje im dali, zero rezerwy tylko obejście i odjazd.
Na moje powinno być 20 min na takich postojach, bo np. zimą przez to jest fala opóźnień która sama się napędza oczywiście jeśli w ogóle jedzie coś po torach a nie gównobus. rob21 - 11-06-2011, 10:41 Temat postu:
Tylko zastanawia mnie dlaczego przyjazd poranny do Głogowa został wykreslony z tablicy na dworcu w Głogowie, jak zwykle powstaje niepotrzebne zamieszanie. Na 14 szczególnie w naszych rejonach musi jeździć szynobus, skład wagonowy za szynobus miał by 20 minut opóźnienia przybywajac do Głogowa nie wspomne o oblocie składu i kolejne nabranie opóźnienia w drodze powrotnej. wojcio - 11-06-2011, 11:16 Temat postu:
Może zapytać na dworcu - jeśli jest kogo rob21 - 11-06-2011, 12:05 Temat postu:
Głogowianie zazwyczaj tym pociagiem wyjeżdżaja z Głogowa ,chyba że jada z heaven z Leszna ale wtedy zazwyczaj niepamiętaja ze jada pociagiem jak my w zeszłym roku powazny - 25-07-2011, 10:15 Temat postu:
a czy ktoś potrafi powiedzieć jak długo potrwa sytuacja taka, że o 7:46 z Leszna do Głogowa (76333) jeździ SP42+120A? Do Głogowa zamiast o 8:57 przyjeżdża około 9:30, obrót loka i zamiast o 9:24 to w stronę Leszna wyjeżdża koło 9:45. Z tego powodu muszę tę trasę pokonywać samochodem, bo jadąc pociągiem spóźniłbym się do pracy...
Dodam, że mimo iz na tej trasie obowiązuje 'połączenie w dobrej cenie', a co za tym idzie biletów zwracać nie można, to warto się kłócić o swoje - dziś kasjerka na dworcu w Głogowie z wielką łaską oddała mi pieniądze za bilet, kiedy okazało się, że minęła już planowa godzina odjazdu, a pociąg jeszcze nie przyjechał. audrin - 25-07-2011, 15:00 Temat postu:
Trudno powiedzieć. Stonka będzie jeździła tak długo, dopóki nie powrócą SA132. Kiedy to jednak nastąpi oraz gdzie podziewają się szynobusy SA132, tego już niestety nie wiem. Dolnoślązak - 25-07-2011, 22:24 Temat postu:
Cytat:
Do Głogowa zamiast o 8:57 przyjeżdża około 9:30, obrót loka i zamiast o 9:24 to w stronę Leszna wyjeżdża koło 9:45. Z tego powodu muszę tę trasę pokonywać samochodem, bo jadąc pociągiem spóźniłbym się do pracy...
powazny, te opóźnienia są spowodowane obowiązującymi przepisami stosowanymi w PKP S.A. oraz innych Spółkach, między innymi także w PR. Chodzi o obrót lokomotywy, dokonanie uproszczonej/szczegółowej próby hamulca, oględzin technicznych wagonu (wagonów) - Instrukcja IR-1, MW56.
W SA te czynności były wykonywane zdecydowanie szybciej - przejście maszynisty z kabiny A do B lub odwrotnie i próba hamulca + oględziny. W wypadku SP niestety dochodzi jeszcze oblot lokomotywy, a także połączenie wagonu/wagonów na sprzęg śrubowy i wąż powietrzny. rob21 - 30-07-2011, 17:36 Temat postu:
Chodzi nie tylko o to. SU42-536+120A taki skła kursuje codziennie na 5 parach spóźnia się tylko i wyłącznie dlatego ,że od Głogówka do Głogowa jedzie stałą grzybową prędkością 20km/h co zajmuje mu 30 minut 7 kilometrów szynobus pokonuje tą trase 10 minut krócej ,musze powiecieć że oblot składu w Głogowie idzie im dość sprawnie około 10 minut mierzyłem . Wniosek gdyby PLK zezwoliło na szybsze pokonanie odcinka Grodziec Mały- Głogówko zmiany w kursowaniu SA132 oraz SU42 były by niezauważalne. Aco do powrotu SA132 jechałem w ostatni dzień kursowania szynobusu w dniu 13 lipca. Od 14 lipca codziennie kursuje wagonówka z oddelegowanąz Poznania SU42-536 oraz czasami SM42-482. Po prostu wychodzi na to ,że KW zabrało szynobus do obsługi swoich połączeń ręce opadają. pospieszny - 08-12-2011, 18:50 Temat postu:
Uwaga Podróżni !!!
Z dniem 11.XII.2011r zostaje zawieszony ruch pasażerski na odcinku Głogów- Leszno.
źródło: Przewozy Regionalne sympatyk - 17-06-2014, 18:28 Temat postu:
PROSZĘ ADMINISTRACJĘ O POŁĄCZENIE DWÓCH SĄSIADUJĄCYCH TU WĄTKÓW O PRAWIE TAKIEJ SAMEJ TEMATYCE a następnie o stosowną modyfikację mojego postu. Dziękuję.
Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła.
Wojciech Zubowski, poseł PiS z Głogowa, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że przywrócenie połączeń pasażerskich pomiędzy Lesznem i Głogowem są niezmiernie ważne dla rozwoju regionu. Polityk zapowiedział, że będzie dążył do reaktywacji pociągów pasażerskich zarówno na trasach Głogów – Leszno, jak i Głogów – Żagań.
Wielokrotnie w ostatnim czasie zwracaliśmy uwagę, że ponowne uruchomienie przewozów pasażerskich na trasie Głogów – Leszno – Żagań to jeden z ważniejszych postulatów dotyczących rozwoju transportu kolejowego w ujęciu regionalnym w skali całego kraju. Przypominaliśmy już, że odcinek pomiędzy Lesznem i Żaganiem ma 105 km, a na tej trasie, oprócz Leszna (65 tys. mieszkańców) i Żagania (27 tys., plus 39 tys. w sąsiednich Żarach) położone są także m.in. Głogów (70 tys.) i Wschowa (14 tys.). Oznacza to, że popyt na przewozy pasażerskie na tej trasie potencjalnie mógłby być duży, a wznowienie przewozów miałoby szansę znacząco zwiększyć wzajemne oddziaływanie tych miast na siebie.
PKP PLK zamierzają w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20 zmodernizować fragment linii kolejowej nr 14 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim, Lesznem i Głogowem. Przewiduje się wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji tego odcinka. Sporządzenie dokumentacji pozwoli odpowiedzieć na kolejne pytania dotyczące zakresu robót, kosztów i terminu realizacji. W przypadku decyzji pozytywnej, prace byłyby wykonane w perspektywie 2014-20.