mikiyee napisał/a: |
Jak Matuszewski ma takie jaja jak sobie maluje i jest zdeterminowany żeby uruchamiać KS, to niech dogada się z innymi województwami i przejmie majątek ŚZPR w zamian za udziały w PR. |
sphinx napisał/a: |
Przejmując ŚZPR i oddając 16% udziałów UMWŚ musiałby też pokryć 16% długów |
mk1992 napisał/a: |
Ciekawe, czy rozważane jest takie rozwiązanie? |
mk1992 napisał/a: |
Będą one jeździły pod banderą KŚ z Katowic do Krakowa/Przemyśla/Kielc, gdzie funkcjonują przecież PR-y? Bo nie wierzę, że będą jeździły tylko w woj. śląskim, skoro pieniądze dać mają też sąsiednie województwa. |
Cytat: |
zastosować układ prędkości zadanej („tempomat”) oraz wybór z poziomu terminalu operatorskiego opcji dopuszczalnej prędkości 70 km/h, przy której następuje przerwanie rozruchu i włączenie funkcji prędkości zadanej – 70 km/h. Układ ma wykorzystywać czujniki prędkości obrotowej kół układu hamulcowego, regulować automatycznie siłę hamowania jak również siłę napędową w celu utrzymania zadanej prędkości (w zależności od krzywizny toru jak również jego pochylenia). |
sphinx napisał/a: |
Klimy nie ma, a koszt powinien wynieść w granicach 5,5mlnzłza sztukę czyli jakieś 4x mniej niż za ELFa. |
sphinx napisał/a: |
Przewoźnik zamierza skierować zmodernizowane jednostki do obsługi połączeń w relacji Sosnowiec - Tychy Miasto, a także wspomagająco na trasie Gliwice – Katowice - Częstochowa. |
sphinx napisał/a: |
Zastanawia mnie wysoka cena jednostkowa za EZTa (ponad 10 mln zł), ciekawe z czego ona wynika? Wysoki koszt leasingu, drogie 'gomółki' czy też Newag powtórzył manewr z łódzkiego i zaoferował asynchroniczne 14WE? |
przewoz napisał/a: |
Najlepsze droga do uruchomienia połączeń międzynarodowych.... Ale kto za to będzie płacił? |
katowicer napisał/a: |
ŻSR będą ładnie wspólpracować z KŚ. A PRy niech idą w diabły. Nie wiem czy zdążą na 1.10 ale słowackie wagony pojawią się u nas w barwach KŚ. |
mikiyee napisał/a: |
Niestety teraz przestanie to być sensowne, bo będę musiał płacić zamiast 4,2zł za strefówkę A/B to Strefa B by dojechać do Katowic - 3zł + zapewne 4zł za odcinek KS Katowice - Gliwice, razem 7zł. Już nie wspomnę o miesięczny bo to dopiero byłaby paranoja. |
Rynek Kolejowy napisał/a: |
Koleje Śląskie: Umowa na leasing 5 EZT podpisana
Flota pojazdów Kolei Śląskich wzbogaci się o pięć pociągów. Wczoraj Koleje Śląskie podpisały umowę na 7-letni leasing pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych Pięć używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dołączy do floty dwunastu pojazdów, które Koleje Śląskie mają eksploatować. Przetarg na leasing pojazdów został rozstrzygnięty 30 sierpnia. Zwycięzcą przetargu jest konsorcjum Newagu, ING Lease oraz ZNLE Gliwice. Wartość zamówienia to 51 233 360, 85 zł. Modernizacja pociągów obejmuje m.in. mechanizmy podwozia, wózki, układy rozruchu, sterowania i hamowania. Drzwi mają być wymienione na aluminiowe. Pierwszy ze zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ma trafić do Kolei Śląskich za trzy miesiące. Kolejne składy będą dostarczone w ciągu sześciu miesięcy. |