INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy towarowe - ET41 w Gdyni

HCP 303E - 28-06-2011, 13:40
Temat postu: ET41 w Gdyni
Witam
Ciekawi mnie bardzo jedna sprawa, czy ktoś z was, moi drodzy, będzie w stanie mi pomóc? Otóż codziennie po południu/wieczorem na tory postojowe przed lokomotywownią zakładu północnego PKP IC Gdynia Grabówek przyjeżdża jakiś skład, zazwyczaj są to EAOS-y pełne węgla, ciągnięte przez ET41. Lokomotywa ta stoi chyba, o ile się nie mylę przez noc w okolicach torów postojowych, a potem rano znika. W piątek wieczorem stała ET41-006 (ciekawa bo czoło zielone, a boki jeszcze z pasami żółtymi, tak jak to bywało przy żółtych czołach), w sobotę ET41-200, w niedzielę ET41-096, dziś ok 12 przez dworzec Gdańsk-Oliwa przejechał ET22-68x ciągnąc na zimno ET41-xxx (zdążyłem przeczytać, że ze śląsko-dąbrowskiego zakładu spółki) w kierunku Tczewa. Pytanie moje jest następujące: skąd przyjeżdżają te składy ciągnięte przez ET41? Jamniki to chyba raczej nie częsty widok w Gdyni i okolicach, stąd moje zainteresowanie tą sprawą.Czy ktoś się orientuje w tej kwestii?
Pawel_15 - 28-06-2011, 14:18
Temat postu:
Odkąd wycofano ET40 i ET42 które woziły węgiel do portów, ET41 zaczęły się pojawiać w Gdyni. Wcześniej ET41 była rzeczą niespotykaną w Gdyni. ET40 i ET42 były na co drugim towarowym z węglem.
HCP 303E - 29-06-2011, 18:12
Temat postu:
Ostatnimi czasy jest ich coraz więcej, w czerwcu zeszłego roku kilka razy w tygodniu można było spotkać ET41 na postojowych przed szopą na Grabówku. Faktycznie, pewnie obsługują coraz więcej towarów z węglem. Wczoraj o godz 20 na postojowych stał ET41-060, a już o 22 nie było go, ale za to stał ET41-113 z pustymi EAOS-ami gotowy do drogi.
Klałd - 30-06-2011, 17:48
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Odkąd wycofano ET40 i ET42 które woziły węgiel do portów....


Czy ET42 są jeszcze wogóle w uzyciu? Nie znam tych maszyn, oprócz z widzenia, więc nie wiem jak z promieniami skrętu, ale napewno dobrze nadawałyby się na np Śląsk i do Małopolski na towarowe, gdzie prędkości są bardzo niskie. Przy powolnej jeździe ET42 z tego co czytałem może łączyć 8silników w szereg, co daje powolną ekonomiczniejszą jazdę w porównaniu z ET41 który może nie móc zejśc z oporów. Większość szlaków przykopalnianych to jazda 20...30km/h. Wyłączenie oporów na ET41 przypada na około 30 lub wyżej.
Ale to już inny temat.
Pawel_15 - 30-06-2011, 17:52
Temat postu:
Na chwile obecną nie są w użyciu. Jak jeździły to woziły węgiel ze śląskich kopalń do portu Smile
railman93 - 30-06-2011, 19:56
Temat postu:
Klałd napisał/a:

Czy ET42 są jeszcze wogóle w uzyciu?


Będą Smile 5 sztuk jest przywracanych do ruchu ( 2 sztuki już jeżdżą)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group