INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Sezon na wagony sypialne

Wojtek - 30-06-2011, 15:18
Temat postu: Sezon na wagony sypialne
Sezon na wagony sypialne

Choć Wars jest kojarzony głównie z wagonami gastronomicznymi i serwowaniem w pociągach posiłków, to większość przychodów spółki pochodzi z obsługi wagonów sypialnych i kuszetek.

Dyrektor ds. rozwoju i marketingu Andrzej Buczkowski poinformował, że w sezonie wakacyjnym jest zajętych ponad 90 proc. miejsc sypialnych. Bilety np. na pociągi do Świnoujścia czy Kołobrzegu trzeba w wakacje kupować z dużym wyprzedzeniem, nawet miesiąc wcześniej.

Jak przyznał członek zarządu PKP Intercity i dyrektor ds. technicznych Tadeusz Matyla, liczba i stan techniczny należących do przewoźnika wagonów sypialnych i kuszetek nie pozwala, by podstawić ich więcej.
- Upraszczając można powiedzieć, że te wagony z miejscami do spania pracują przez pół roku, a przez drugie pół już nie - mówił Matyla.

Jak wyliczał, największe zainteresowanie podróżnych miejscami do spania występuje w trzy letnie miesiące, później dopiero podczas Bożego Narodzenia i ferii zimowych. Pasażerowie korzystają z takiej oferty także podczas wyjazdów na długie weekendy.

Wars dzierżawi od PKP Intercity 100 wagonów sypialnych, w tym 10 o najwyższym standardzie, które jeżdżą w pociągach międzynarodowych do Wiednia i Amsterdamu. Z tych stu wagonów w sezonie wakacyjnym jest wykorzystywanych ok. 76-78, a poza sezonem ok. 50. Kuszetek Wars dzierżawi ok. 40, z czego w wakacje wykorzystuje 36 - pozostałe są w rezerwie, na wypadek, gdyby któryś z wagonów się zepsuł.

Wars poza działalnością kolejową, chce rozwijać także inne formy aktywności. Spółka ma dwie stacjonarne restauracje w Warszawie - Green Patio i Piada Bar. Obie mają być zalążkami przyszłych sieci. Green Patio to restauracje ze zdrową żywnością, a Piada Bar ma działać w centrach handlowych i na dworcach kolejowych i sprzedawać przekąski. Do końca 2012 r. Wars chce uruchomić od czterech do sześciu nowych stacjonarnych restauracji.

Wars jest spółką zajmującą się obsługą wagonów gastronomicznych, a także sypialnych i kuszetek, czyli ich mniej komfortowej i tańszej wersji. Większościowy pakiet udziałów w spółce należy do PKP Intercity. Przewoźnik dzierżawi Warsowi wagony, jest również głównym odbiorcą jego usług.

źródło: KOW
Beatrycze - 30-06-2011, 16:45
Temat postu:
W pociągu nie pośpisz

Bilety na kuszetki albo miejsca sypialne w pociągach trzeba kupować z wyprzedzeniem 4-5 tygodni - poinformował dziennikarzy członek zarządu Warsu Andrzej Buczkowski. PKP Intercity przyznaje, że ma za mało wagonów, by sprostać wakacyjnemu zapotrzebowaniu.

Wars jest spółką zajmującą się obsługą wagonów gastronomicznych, a także sypialnych i kuszetek, czyli ich mniej komfortowej i tańszej wersji. Większościowy pakiet udziałów w spółce należy do PKP Intercity. Przewoźnik dzierżawi Warsowi wagony, jest również głównym odbiorcą jego usług.

Członkowie zarządu Warsu przyznali na czwartkowej konferencji prasowej, że choć Wars jest kojarzony głównie z wagonami gastronomicznymi i serwowaniem w pociągach posiłków, to większość przychodów spółki pochodzi z obsługi wagonów sypialnych i kuszetek. Buczkowski poinformował, że w sezonie wakacyjnym jest zajętych ponad 90 proc. miejsc sypialnych. Bilety np. na pociągi do Świnoujścia czy Kołobrzegu trzeba w wakacje kupować z dużym wyprzedzeniem.

Jak przyznał członek zarządu PKP Intercity i dyrektor ds. technicznych Tadeusz Matyla, liczba i stan techniczny należących do przewoźnika wagonów sypialnych i kuszetek nie pozwala, by podstawić ich więcej.

"Upraszczając można powiedzieć, że te wagony z miejscami do spania pracują przez pół roku, a przez drugie pół już nie" - mówił Matyla.

Jak wyliczał, największe zainteresowanie podróżnych miejscami do spania występuje w trzy letnie miesiące, później dopiero podczas Bożego Narodzenia i ferii zimowych. Pasażerowie korzystają z takiej oferty także podczas wyjazdów na długie weekendy.

Wars dzierżawi od PKP Intercity 100 wagonów sypialnych, w tym 10 o najwyższym standardzie, które jeżdżą w pociągach międzynarodowych do Wiednia i Amsterdamu. Z tych stu wagonów w sezonie wakacyjnym jest wykorzystywanych ok. 76-78, a poza sezonem ok. 50. Kuszetek Wars dzierżawi ok. 40, z czego w wakacje wykorzystuje 36 - pozostałe są w rezerwie, na wypadek, gdyby któryś z wagonów się zepsuł.

Motyla zadeklarował, że PKP Intercity dostrzega swoje braki taborowe i pracuje nad ich uzupełnieniem. Przyznał jednak, że priorytetem są naprawy i modernizacje wagonów z miejscami do siedzenia. "Najpierw musimy zapewnić jak najlepsze warunki podróżowania na siedząco" - powiedział.

Według tegorocznych wyliczeń Ministerstwa Infrastruktury, PKP Intercity może brakować nawet 200 wagonów. Jak mówił w kwietniu PAP prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, w 2011 r. spółka chce wyremontować od 1 tys. do 1 tys. 50 wagonów. Na remonty wagonów i lokomotyw planuje wydać 196 mln zł.

źródło: PAP / Niezależna.pl
Damian Łódź - 01-07-2011, 20:41
Temat postu:
Jeszcze trzeba wspomniec o wielkim złomowaniu wagonów Bc i WLAB.
OPi - 04-07-2011, 22:13
Temat postu:
Cytat:
Jak przyznał członek zarządu PKP Intercity i dyrektor ds. technicznych Tadeusz Matyla, liczba i stan techniczny należących do przewoźnika wagonów sypialnych i kuszetek nie pozwala, by podstawić ich więcej

Haha jaki kit. Jakoś Przemyślanin do Świnoujścia ciągnie tylko jedną sypialkę, mimo że spokojnie mógłby więcej bo 3 wagony nocne są odczepiane w szczecinie. Pzdr
susan - 06-07-2011, 19:18
Temat postu:
Te wagony sypialne to fajna sprawa, moja siostra ostatnio jechała z Warszawy nad morze i była bardzo zadowolona, żadnych problemów, wszystko na wysokim poziomie
kowal331 - 06-07-2011, 19:26
Temat postu:
Niby kuszetek i sypialnych brakuje,a dziś rano w TLK Olsztyn-Szczecin jako wagon 2 klasy pojechała kuszetka.
obiezykraj - 06-07-2011, 19:46
Temat postu:
dziś chciałem zakupić sypialkę z Bielska do Kołobrzegu na 5.08.2011 i o godzinie 13 były już wszystkie wysprzedane Sad
A dzisiejszy dzień był pierwszym w sprzedaży na ten sierpniowy termin....
OPi - 06-07-2011, 19:53
Temat postu:
Cytat:
Niby kuszetek i sypialnych brakuje,a dziś rano w TLK Olsztyn-Szczecin jako wagon 2 klasy pojechała kuszetka


To nie jedyny przypadek, bardzo czesto widzę kuszetki w obsłudze pociągów dziennych jako 2 klasa. Ale w tych danych podano chyba ile WARS dzierżawi, a PIC może być w posiadaniu nawet 60 sprawnych kuszetek
oskarik - 07-07-2011, 14:31
Temat postu:
Ja na przemyślanina kupiłem sypialki w obydwie strony ale byłem w pierwszym możliwym dniu rezerwacji o 7.00 rano. Byłem zobaczyć ten pociąg i kierownik wagonu mi powiedział, że mam wielkie szczęście że udało mi się te bilety kupić.
ET-22 - 07-07-2011, 19:28
Temat postu:
ja jechalem przedwczoraj z Bielska do Kolobrzegu i na sypialce az 3 osoby Shocked
obiezykraj - 07-07-2011, 19:33
Temat postu:
no mi sie w końcu udało kupić na dzień wcześniejszy od planowanego, a na powrót zakupię je zaraz po północy z systemu e-IC...
hardtech - 07-07-2011, 21:23
Temat postu:
Ja niestety nie zdążyłem, byłem także w pierszy dzień przedsprzedaży i to rano, i nimo tego nie zdążyłem wyprzedane, a rozwarzałem zakup o północy Confused

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz
pasażer84 - 07-07-2011, 21:41
Temat postu:
Ja rok w rok korzystam z usług PKP IC i widzę, że zainteresowanie podróżą koleją wzrasta sukcesywnie. Cieszy mnie to tym bardziej ponieważ jest to najbezpieczniejszy środek transportu. Przerażają mnie statystyki ile to osób ginie w wypadkach drogowych przy każdym dłuższym weekendzie.
Leriss - 13-07-2011, 18:27
Temat postu:
Bezpieczny, ekologiczny, względnie komfortowy ( w każdej chwili możesz wstać, rozprostować kości, udać się do WC, czy do WARS'u jeśli takowy jest ), po modernizacji infrastruktury między Gdańskiem a Warszawą podróż w końcu skróci się do normalnych długości ( obecnie z Gdyni do Warszawy jeździ się około 7-8h ), no i też generalnie cenowo wychodzi o wiele taniej w przypadku gdy jedziemy sami, ew. z drugą osobą.. w porównaniu do Samochodu oczywiście, ostatnio wyrasta konkurencja Autobusowa i Busowa.
susan - 21-07-2011, 19:39
Temat postu:
Za 26zł w Słonecznym mogę jechać 8h z Warszawy do Gdyni:)
tommasz - 31-07-2011, 17:38
Temat postu:
26zł za przedział sypialny? w tym słonecznym?
qwerty188 - 31-07-2011, 17:58
Temat postu:
Chyba jeśli się ktoś wyłoży na dwóch siedzeniach, wtedy będzie miał namiastkę sypialnego Razz susan, jest to temat o wagonach sypialnych, a Koleje Mazowieckie takowych nie prowadzą. Poza tym o Słonecznym założony jest osobny wątek Smile
jaceck1980 - 01-08-2011, 19:55
Temat postu: kategoria single
Chciałbym się jesienią przejechać ze Świnoujścia do Przemyśla sam w sypialnym - pytanko: domyślam się że w ruchu krajowym nie ma przedziałów sypialnych dla 1 osoby - czy to oznacza że musiałbym nie chcąc mieć nikogo nad głową wykupić 3 bilety 2-klasy i 3 dopłaty do miejscówek???
nynuś - 01-08-2011, 20:22
Temat postu:
Nie. Są przedziały Single w komunikacji krajowej. Miejsce sypialne kosztuje wtedy 280 zł + bilet na 1 kl TLK.

[ Dodano: 01-08-2011, 21:23 ]
Prosisz wtedy w kasie miejsce sypialne w przedziale jednoosobowym ( w singlu)
obiezykraj - 07-08-2011, 08:30
Temat postu:
@jaceck1980, polecam taki przejazd, naprawdę warto chciaż raz spróbować ...
OPi - 13-08-2011, 12:15
Temat postu:
Kilka dni temu kupowałem sypialne na TLK 83510 na trase Szczecin - Rzeszów. Bilet kupowany na 5 dni przed wyjazdem - kasjerka powiedziała że mam szczęście bo ostatnie dwa miejsca. Nie dość że liczbe wagonów sypialnych w Przemku zwiększono do 4 sztuk to to i tak nic nie daje... Miejsc nadal brakuje. O kuszetkach już w ogóle nie wspomnę. Niestety moje plany się zmieniły i bilet zwróciłem tracąc na tym 30 zł (bilet kosztował 300, w zwrocie oddają 270). Przynajmniej uszczęśliwiłem dwie osoby, które kupią sobie bilet.

Szkoda, że tych wagonów w Polsce tak mało się wykorzystuje. Dobrze by było, gdyby PIC wydzierżawił ich Warsowi trochę więcej.
Damian Łódź - 13-08-2011, 14:37
Temat postu:
OPi, PIC takie wagony chętnie ale złomuje...
Stanlej - 17-03-2012, 21:27
Temat postu:
UWAGA!- Ważne.

Jadę z tatą i kolegą z Gdańska do Wrocławia. Chcemy jechać sypialnym, także będziemy mięli cały przedział do własnej dyspozycji. Planujemy zabrać ze sobą rowery, które wcześniej spakujemy do specjalnych pokrowców (wymiary 1 takiego pokrowca to: 115 X 70 X 25cm), Czy steward w wagonie sypialnym może nie wpuścić nas do pociągu z takimi większymi bagażami?

Proszę o wszą opinię w tej sprawie. Smile
pospieszny - 17-03-2012, 21:31
Temat postu:
Spoko, wpuści, bagaż to bagaż Smile
Stanlej - 17-03-2012, 21:54
Temat postu:
Miło mi to słyszeć.

Obawiałem się, że steward może nas nie wpuścić uzasadniając to np. względami bezpieczeństwa.
kakub - 24-06-2012, 10:50
Temat postu:
Witam jade w lipcu Przemyslaninem wagonem sypialnym i w zwiazku z tym mam pytanie czy jest mozliwosc podłaczenia laptopa do gniazdka w takim przedziale?(telefo naładowalem w tamtym roku)
oskarik - 24-06-2012, 17:54
Temat postu:
Tak, jeżdrze co roku w sypialce w przemyślaninie i jest tam kilka gniazdek, w szafce oraz przy każdym łóżku chyba.
zupan - 08-07-2012, 09:15
Temat postu:
Proszę o odpowiedź jak jest z czystością w wagonach sypialnych, zamierzam podróżować w przedziale 3-osobowym
oskarik - 08-07-2012, 09:53
Temat postu:
jeśli chodzi o czystość to na prawde idealnie, wszystko wysprzątane, poukładane, czyściutkie. Nawet w kibelku jest tak czyściutko jak w domu. Dywaniki na korytarzu i w przedziałach. Na prawde, jeśli chodzi o czystość w wagonie sypialnym to nie mam żadnych zastrzeżeń
peggybrown - 09-07-2012, 14:38
Temat postu:
oskarik, No za takie pieniądze to musi tak być inaczej ludzie by nie jeździli wagonami sypialnymi.
Co do kuszetek to ja nie biore bo nie są tak aż bezpieczne jak wszyscy myślą ostatnio moją koleżankę okradli w taniej kusztece
już wole dopłacić 2 razy więcej do sypialki i jechać bezpieczniej
oskarik - 09-07-2012, 15:45
Temat postu:
Dokładnie tak, tylko sypialke biore. Jest droga ale masz komfort, czystość i bezpieczeństwo Smile
peggybrown - 22-07-2012, 13:39
Temat postu:
i ja to samo sypialny wagon to sypialny komfort bezpieczeństwo i full wypas Smile
kurcze chce kupić na Przemka na miejsce sypialne nawet miesiąc wcześniej nie ma miejsca! ale co się dziwić pociąg jedzie całą Polske:)
oskarik - 22-07-2012, 16:54
Temat postu:
Mi się udało kupić na przemka w 30 dniu przed wyjazdem ale rano o 5.00 przed pracą a po południu po pracy patrzyłem w e-ic już miejsc nie było więc najlepiej kupować w pierwszym możliwym dniu rezerwacji z samego rana to jeszcze miejsca są.
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 05:20
Temat postu:
Witam
Mam wątpliwości co do przepisów i zwyczajów, jakie teraz panują w wagonach sypialnych PKP IC (TLK). Mam nadzieję, że pomożecie mi podjąć dobrą decyzję.
Za miesiąc wybieram się z mamą nad morze, będziemy jechać pociągiem relacji Krynica Zdrój ---> Gdynia i chcielibyśmy kupić dwie miejscówki w trzyosobowym przedziale sypialnym. Słyszałem, że podobno obowiązuje jakiś dziwny przepis, wg którego w jednym przedziale mogą jechać tylko kobiety lub mężczyźni. Szczerze mówiąc jestem tym mocno zdziwiony. Co prawda nigdy jeszcze nie podróżowałem wagonem sypialnym, do tej pory zawsze wybierałem kuszetkę, jednak tym razem podróż ma trwać ponad 17 godzin, więc uznałem, że tak długa jazda w taniej kuszetce z czterema innymi osobami byłaby dla nas katorgą.
Ale wracając do tematu, doczytałem się na stronie PKP IC, że w jednym przedziale mogą podróżować osoby różnej płci, jeśli jest to rodzina lub grupa znajomych, którzy chcą podróżować wspólnie. Nas będą dwie osoby, jednak my chcielibyśmy pojechać w "trójce", bo przedziały dwuosobowe są już dla nas za drogie (za dwie miejscówki musielibyśmy zapłacić aż 280 zł, czyli dwukrotność wartości samych biletów na przejazd, w sumie wyszłoby ponad 400 zł). Powiedzcie mi, czy konduktor nie będzie nam robił problemów, jeśli będziemy mieli wykupione dwie takie miejscówki na przedział trzyosobowy? Zakładam, że nie będzie od razu chętnej trzeciej osoby do naszego przedziału, być może dosiądzie się gdzieś po drodze, na trasie. A nawet, gdyby była, to raczej nie powinna mieć nic na przeciw podróżowania z nami, jesteśmy raczej spokojnymi ludźmi. Smile
borsuk1977 - 04-07-2014, 08:20
Temat postu:
Tak to prawda, obowiązuje podział na przedziały męskie i damskie. W kasie padnie pytanie o rodzaj przedziału - damski bądź męski. W wakacje w sypialnych wagonach bardzo często jest komplet. Więc obawiam się z może być problem. Po to jest podział żeby np panie nie czuły się skrępowane w towarzystwie obcego mężczyzny przebierając się w piżamę Smile Pozostaje wam przedział dwuosobowy. Wiem, że droższy ale warto dołożyć te pieniądze.


Pozdrawiam
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 09:02
Temat postu:
Nie, niestety moja mama nie dołoży już ani złotówki. A z resztą za co? Za brak trzeciego współtowarzysza? Dla mnie dodatkowa osoba w przedziale nie stanowi żadnego problemu (w kuszetce jeździły z nami wcześniej 3-4 osoby, tyle, że nie musiałem jechać aż 17-18 godzin, najwyżej 12). To by było jeszcze dodatkowe 120 zł, a już i tak zapłacimy znacznie więcej, niż do tej pory za tanią kuszetkę.
Nawet, gdyby trafiła się nam jakaś pani, jeśli będzie się chciała przebrać, nie ma problemu - mogę w każdej chwili wyjść na korytarz.
borsuk1977 - 04-07-2014, 09:09
Temat postu:
Wiesz dla mnie możesz kupić dwa bilety w męskim jak się dosiądzie facet pewnie nie będzie robił problemów ale co powie konduktor tego nie wiem Smile
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 09:32
Temat postu:
Jeszcze jedna rzecz. Postaram się jak najszybciej zarezerwować te 2 miejsca w przedziale, w którym jeszcze nie powinno być rezerwacji. W takiej sytuacji, jeśli później ktoś będzie chciał wykupić jeszcze tą jedną miejscówkę, ale nie będzie mu pasowała podróż z obcymi ludźmi, prawdopodobnie wybierze inny przedział. Jeśli pozostałe będą już obsadzone, a tej osobie będzie zależało na dostaniu się z punktu A do B w miarę komfortowych warunkach, pewnie przestanie kręcić nosem i się do nas dosiądzie. Rezerwując miejscówki jako pierwsi nie powinniśmy mieć problemów z trzecią osobą - będziemy mieli wcześniej zarezerwowane miejsca. Wówczas konduktor nie będzie mógł nas ani przenieść, ani tym bardziej wyrzucić. Jemu w sumie nic do tego, z kim podróżujemy w przedziale. Hajs się mu musi zgadzać i to wszystko.
borsuk1977 - 04-07-2014, 09:52
Temat postu:
Nie do końca tak jest .... Po to jest podział i w kasie będzię pytanie o męski lub damski. I wtedy może okazać się ze konduktor będzie kręcił nosem. System przydziela miejsca i jeśli zostanie jedno to wasze to ktoś je może kupić. Dla mnie nie ma problemu, ale wiesz jak to może być. Ja jutro jadę z Krakowa do Hel i mam kupiony przedział dwuosobowy mimo że jade z kumplem ale właśnie dlatego nie bierzemy 3 zeby nikt nam się nie dosiadł i zeby spokojnie napić sie czegoś i nikomu nie przeszkadzac Smile
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 09:59
Temat postu:
Jeśli nie szkoda Wam dopłacać 120 zł za świeże powietrze, to nie ma sprawy. Mogę tylko życzyć przyjemnej podróży. Smile Jak dla mnie PKP nadal zachowuje się jak pieprzony monopolista, bo zanadto wysoko ceni swoje usługi. Ceny wzrastają z roku na rok, a jakość usług się nie zmienia... Mogliby chociaż zapewnić podróżnym solidne zasilanie (do laptopa na przykład), a o Wi-Fi już nie wspomnę. Wink
pawelu - 04-07-2014, 10:58
Temat postu:
W tym roku w zimie moi znajomi (dwóch kolegów i koleżanka) jechało służbowo ze Szczecina do Ustronia. Do Katowic jechali "Przemyślaninem", i wzięli sypialny. Ponieważ się świetnie znają, pracują w jednym zespole kilka lat chcieli jechać razem. Niestety, konduktor robił problemy, nie chciał ich razem wpuścić, w końcu uległ ale może dlatego że już nie było wolnych miejsc, a mieli jednak wykupione bilety. Także jak tutaj konduktor się zachowa trudno przewidzieć ale tak jak pisze @borsuk może mieć jakieś pretensje.
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 11:39
Temat postu:
Dziękuję Wam bardzo za pomoc i wskazówki. Smile Wygląda na to, że najbezpieczniej będzie wprost zapytać w kasie, czy możemy jechać w jednym przedziale T3 na dwóch "męskich" miejscówkach. Jeżeli dostaniemy informację, że konduktor może nas z tego powodu nie wpuścić do pociągu (pomimo wykupionych biletów i miejscówek, w co szczerze nie chce mi się wierzyć), to najwyżej będziemy musieli zrezygnować z tego pomysłu i znowu wybrać TK. Ale jak jechać w takich warunkach 18 godzin? Wolę o tym nie myśleć... Crying or Very sad
BryTomWi - 04-07-2014, 12:05
Temat postu:
Po pierwsze o nic nie pytaj w kasie, bo kasjerki potrafią takich bajek ludziom naopowiadać, a później do wszystko się skupia na nas. Gwoli wyjaśnień, jestem konduktorem na sypialkach i sprawa jest prosta: jeżeli trzy bilety mają osoby, które są razem to nie ma żadnego znaczenia jaka jest ich płeć. Natomiast jeżeli są osobno to nie ma możliwości, żeby ktoś z nas was wpuścił do jednego przedziału. I mówię wam od razu, że jeśli nawet kasjerka wam taki bilet sprzeda (na T3) to konduktor was do przedziału nie wpuści.
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 13:42
Temat postu:
W tej sytuacji niestety muszę wziąć tylko dwie TK, bo nie zamierzam dopłacać za dwuosobowy przedział sypialny dwukrotności ceny przejazdu (124,5 zł za dwa bilety, normalny i ulgowy). A więc finalnie wszystko przełoży się na straty dla PKP Intercity, ponieważ gdyby firma nie stosowała takich przepisów rodem ze średniowiecza, na pewno więcej ludzi byłoby skłonnych zamienić TK na wagon sypialny. 96 zł --- o tyle mniej będą zarabiać wasi pracodawcy od każdej pary typu dziewczyna-chłopak, matka-syn, ojciec-córka, brat-siostra. Mocno wątpię, czy ktoś będzie skłonny wydać 400 zł na kilkunastogodzinną podróż pociągiem w jedną stronę. Jeśli nie tanią kuszetką, to za 100 zł więcej większość ludzi wybierze połączenie lotnicze Kraków ---> Gdańsk - szybsze, wygodniejsze i pewniejsze (bez opóźnień).
PS. Ciekawi mnie, co ludzie, którym jednak sprzedano takie bilety na T3, będą mogli zrobić, jeżeli jedyny pociąg, jadący w danym tygodniu do ich celu podróży (gdzie często czeka już zarezerwowane miejsce w hotelu, może jeszcze z góry opłacone), zostanie odprawiony bez nich tylko dlatego, że panu konduktorowi nie spodobał się "skład" do przedziału...
aanniiaa - 04-07-2014, 19:54
Temat postu:
Być może możecie jechać w dwójkę za dopłatą ok. 85 zł. Jak? Kupujecie cały przedział T3 (płeć bez znaczenia), a jako trzecią osobę bierzecie fikcyjnego "słupa" z ulgą na bilecie np: 95% (bilet dla "słupa" wyniesie ok. 85 zł). Przed wejściem do wagonu strzelacie gadkę w stylu "ktoś miał jeszcze jechać, ale się rozchorował". Zwrócić biletu za "słupa" się już wtedy nie da, a i konduktor ma prawo wam kogoś dorzucić do przedziału, ale:
1. praktycznie nikt nigdy nie pyta konduktora o wolne bilety tuż przed odjazdem
2. konduktor będzie mieć problem, kogo ew. dopchać wam do przedziału: pana czy panią Zg

Trochę to lamerskie, ale... nie cierpię PIC-u Twisted Evil

GPSGrzegorz, ręce opadają jak piszesz, że podróż samolotem jest wygodniejsza od podróży wagonem sypialnym - widać, że nigdy takowym nie jechałeś.
Nebbud - 04-07-2014, 19:59
Temat postu:
Zgadzam się 100% z powyższym postem.
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 22:25
Temat postu:
aanniiaa, moje przekonanie wynika z niczego innego, jak tylko z czasu podróży. Kilka dni temu sprawdziłem z ciekawości, czy są jakieś połączenia lotnicze Kraków ---> Gdańsk i znalazłem takowe - Eurolot. Wg informacji przewoźnika Bombardierem można przebyć tą trasę w niespełna 1h 20min. Oczywiście domyślam się, że całość podróży trwa trochę dłużej, bo trzeba jeszcze dojechać na lotnisko, załatwić potrzebne dokumenty, przejść odprawę, itd. Ale nawet, gdyby uwzględnić te dodatkowe sprawy, cała podróż i tak nie trwałaby dłużej, niż 2,5h, a to nieporównywalnie krócej, niż 17,5h w pociągu PKP IC. Gdyby moja mama nie bała się latania, na pewno polecielibyśmy samolotem. Smile

Nebbud, z moim, czy z aanniiaa?
aanniiaa - 04-07-2014, 22:41
Temat postu:
GPSGrzegorz, zgadzam się, że pod względem czasowym samolot wygrywa i na dłuższych trasach wygrywać będzie. Ale - przepraszam Cię za zwrot - pi...isz głupoty porównując czas pociągu i samolotu. Już tłumaczę:

1. Krynica-Kraków (PKS) - min. 3 h
2. Kraków-Lotnisko (MPK) - ok. 1 h (razem z oczekiwaniem na kurs autobusu)
3. Czas na odprawę - min. 1,5 h (nie uwierzę, że na drugi koniec Polski jedziesz tylko z bagażem podręcznym, co uprawnia Cię do późniejszego stawienia się na lotnisku)
4. Lot - min. 1,5 h
5. Oczekiwanie na bagaż, wyjście z samolotu - min. 0,5 h
6. Dojazd do Gdyni - min. 1 h

ŁĄCZNIE: min. 8,5 h (a nie 2,5 h, o których wspomniałeś).

PS: z Krynicy do Gdyni nie kursuje żadna kuszetka, tylko 2 kl., 1 kl. i sypialny Mr. Green
GPSGrzegorz - 04-07-2014, 23:40
Temat postu:
No może mogłoby to trwać nieco dłużej, ale doprecyzuję - jadę z Nowego Sącza. Gdybym miał wybrać samolot, do Krakowa pojechałbym z dworca pierwszym podstawionym PKS-em, a bez remontów i przestojów na trasie zajęłoby mi to ok. 1,5 godziny.
PS. Kuszetki są doczepiane w Krakowie. Na stronie PKP IC jest oznaczenie, że na części trasy (między Krakowem, a Gdynią) jeździ wagon z miejscami do leżenia.
LNR - 05-07-2014, 06:47
Temat postu:
GPSGrzegorz, więc chyba będziesz musiał kupić 2 bilety z Krynicy do Krakowa z m.siedzącymi i 2 bilety Kraków-Gdynia + 2 m .do leżenia w kuszetce. Bo chyba nie może być do jednego biletu 2 rodzaje miejscówek na danych odcinkach?
GPSGrzegorz - 05-07-2014, 12:47
Temat postu:
LNR, napisałem przecież, że nie jadę z Krynicy, tylko z Nowego Sącza. Z miejscówkami nie będzie problemu. Po prostu wykupimy kuszetkę od Krakowa. Z Sącza do Krakowa możemy pojechać nawet w zwykłym wagonie z miejscami siedzącymi. Później przesiądziemy się do kuszetki.
Nebbud - 05-07-2014, 13:10
Temat postu:
Zgadzam się z aanniiaa

[ Dodano: 05-07-2014, 14:12 ]
GPSGrzegorz, pisałeś na początku, że jedziesz z Krynicy a teraz, że z Nowego Sącza to z skąd jedziesz? Śmiech
GPSGrzegorz - 05-07-2014, 13:38
Temat postu:
Pisałem, że jadę pociągiem relacji Krynica Zdrój ---> Gdynia. Smile Ale nie od początku trasy.
pasqudek - 07-11-2022, 19:29
Temat postu:
Przepraszam za odgrzanie starego wątku.

Jak obecnie wygląda sprawa podróży w wagonie sypialnym?
Czy konduktor budzi przed stacją docelową np. x minut wcześniej?
Czy jest chociaż jakaś mała szafka aby wsadzić sobie smartfon i dokument (aby współpodróżni nie wzięli sobie)?
Czy faktycznie konduktor zabiera bilet i dokument przy wsiadaniu do wagonu sypialnego?
Jeśli wybiera się wagon sypialny (3 miejscowy) to które miejsce najlepiej opłaca się brać?
Czy jest w przedziałach port USB do ładowania smartfonu?
TFZ - 07-11-2022, 20:58
Temat postu:
pasqudek napisał/a:
Jak obecnie wygląda sprawa podróży w wagonie sypialnym?

W ostatnie wakacje jechałem na trzech trasach (ZS - KNT, WA - ZSW, WA - DJ); podzielę się tym, co pamiętam.
Cytat:
Czy konduktor budzi przed stacją docelową np. x minut wcześniej?

Założenie jest takie, że pół godziny przed. Natomiast w moim wypadku za każdym razem pociąg był opóźniony, więc i tak już nie spałem; pomimo to konduktor przychodził i informował, że za pół godziny będziemy/dotoczymy się. I wieczorem - ale to nie pamiętam, czy wszyscy - pytali się, czy będę chciał rano kawę czy herbatę (jest w cenie biletu), więc trzeba się było zdecydować z góry.
Cytat:
Czy jest chociaż jakaś mała szafka aby wsadzić sobie smartfon i dokument (aby współpodróżni nie wzięli sobie)?
Szafka w przedziale jest, ale nie indywidualna, a co za tym idzie - bez zamknięcia, więc teoretycznie jak współpasażer zechce Ci gwizdnąć, to szafka nie ochroni. Osobiście wkładam takie rzeczy pod głowę; w niektórych wagonach daje się też lekko unieść dolne łóżko i można coś schować pod nim (kieeedyś bunkrowałem tak buty).
Cytat:
Czy faktycznie konduktor zabiera bilet i dokument przy wsiadaniu do wagonu sypialnego?
Kiedyś tak to wyglądało, że zabierali bilety przy wsiadaniu (z wyjątkiem Warszawy - tu konduktorzy przechodzili po wagonie zaraz po odjeździe z ostatniego dworca i wtedy zabierali), a oddawali przy wysiadaniu. Kiedyś bowiem bilety te były sprawdzane przez konduktorów PKP, a ci w takim wypadku nie budzili już pasażerów, lecz szli tylko do konduktora WARS. Ale rodziło to problemy - np. jeżeli delikwent nie chciał oddać legitymacji konduktorowi WARS, to potem taki pociągowy przyłaził i budził, ale to odbijało się na całym przedziale.

W tym roku wszyscy trzej konduktorzy WARS, z którymi jechałem, po prostu sprawdzili bilety na początku podróży i tyle. A, i teoretycznie bilet powinien być wydrukowany, ale w moim wypadku żaden ze współpasażerów wydruku nie posiadał i żaden z konduktorów problemów nie robił.
Cytat:
Jeśli wybiera się wagon sypialny (3 miejscowy) to które miejsce najlepiej opłaca się brać?
To już jest kwestia indywidualna - uprzedzam tylko, że w wagonach zmodernizowanych, przynajmniej niektórych, górna leżanka jest ścięta (aby dało się ją podnieść przy zmianie przedziału na double), więc nie sądzę, by było to wygodne dla osób powyżej 160 cm.
Cytat:
Czy jest w przedziałach port USB do ładowania smartfonu?
W zmodernizowanych są, po obu stronach dolnej leżanki, ale trochę to może przeszkadzać, zwłaszcza przy nogach. Ja uprzedziłem swojego współpasażera z trasy WA - ZSW, że może podłączyć swój telefon, ale ryzykuje tym, że mu wyłamię coś przy ładowarce.

W starszych wagonach (tzn. dawniej zmodernizowanych) nie ma gniazdek dedykowanych do elektroniki, ale da się ładować telefon w szafce nad umywalką (na ile to bezpieczne, to nie wiem; teoretycznie gniazdko to jest przeznaczone do golarki; choć współczesne golarki też elektronikę, rzecz jasna, zawierają).

Sama podróż może być różna - ja akurat w trakcie jazdy w relacji WA - DJ przeżyłem wyłączenie elektryczności (całkowite - zrobiło się ciemno jak w trumnie), kilkukrotne samoczynne włączenie światła (na szczęście zaraz się wyłączyło), włączenie się ogrzewania w trakcie postoju we Wrocławiu oraz zapowiedź głosową po odjeździe z Wrocławia (BTW może ktoś wie, kto i w jaki sposób wyłącza te komunikaty głosowe dla wagonów WL/Bc?).

I jeszcze jedno: jeśli jesteś wrażliwy na dźwięki/światło, to polecam zaopatrzenie się w stoppery/osłonkę na oczy. Dla mnie niebieskie światło, którym są podświetlone przyciski panelu do sterowania oświetleniem, jest okropne (zwykle na czas podróży zaklejam to-to kartką papieru mocowaną taśmą), a wspomniane gniazdka do ładowania komórek (jedno przy samej głowie!) są dla odmiany wyposażone w okropne zielone diody. Na szczęście dało się przysłonić koszulą...

No i zawsze jest poduszka, ale z podgłówkami to już różnie bywa: ja na wszelki wypadek wożę ze sobą dmuchaną poduszkę (lubię spać wysoko).
pasqudek - 07-11-2022, 22:49
Temat postu:
Przepraszam za pytania. Ale zastanawiam się nad podróżą wagonem sypialnym

@TFZ: dziękuję za odpowiedzi

Czy w sypialnych jest np. umywalka i toaleta?
Czy standardowo jest pościel i poduszka?
Czy to prawda, że dolne łóżko jest trochę węższe ze względu na oparcia?
Czy można zakupić jakąś kanapkę?
Noema - 07-11-2022, 23:22
Temat postu:
pasqudek, wagonem sypialnym jechałam dawno temu (ostatnio „Polonezem” do Moskwy) ale pamiętam, że w przedziale była umywalka przykrywana blatem robiącym za stolik. Pościel i poduszka oczywiście były, nawet był pakiet higieniczny (mydełko, pasta i szczoteczka do zębów).
pasqudek - 08-11-2022, 03:14
Temat postu:
Czy to prawda, że dolne łóżko jest trochę węższe ze względu na oparcia?
Czy można zakupić jakąś kanapkę?
WRmnouz - 08-11-2022, 07:29
Temat postu:
pasqudek, kanapki nie wiem, ale na pewno można zakupić rogaliki 7-Days i chipsy.
pasqudek - 08-11-2022, 09:01
Temat postu:
Czy jeśli kupuje się bilet(y) z wyprzedzeniem to jest coś taniej?
TFZ - 08-11-2022, 20:00
Temat postu:
pasqudek napisał/a:
Czy w sypialnych jest np. umywalka i toaleta?
Umywalka jest w każdym przedziale, a toalety - standardowo dwie na końcach wagonu (w toaletach też umywalki oczywiście). W 'Przemyślaninie' kilka lat temu widziałem kabiny prysznicowe, ale niedziałające (być mże były dodatkowo płatne, nie sprawdzałem).
Cytat:
Czy standardowo jest pościel i poduszka?

Tak, pisałem wyżej.
Cytat:
Czy to prawda, że dolne łóżko jest trochę węższe ze względu na oparcia?

Oparcia są na końcach, ale nigdy nie czułem, by było to problemem (mam 1.88 wzrostu).
Noema napisał/a:
dawno temu (...)„Polonezem” do Moskwy (...) był pakiet higieniczny (mydełko, pasta i szczoteczka do zębów).

Pakiet higieniczny w moich przejazdach letnich składał się z ręczniczka jednorazowego (teoretycznie - mnie akurat te ręczniczki świetnie służą w kuchni), mydła i dwóch chusteczek nasączonych płynem dezynfekującym. Ale mogą być różnice pomiędzy relacjami międzynarodowymi i krajowymi.
Gaspares - 09-11-2022, 11:01
Temat postu:
pasqudek napisał/a:
Czy jeśli kupuje się bilet(y) z wyprzedzeniem to jest coś taniej?


Nie. Od maja w Intercity nie obowiązuje już oferty Wcześniej Taniej.

Bilet na przejazd jest w cenie bazowej liczonej według kilometrówki. Do tego stosują się ulgi ustawowe oraz oferty Razem z Bliskimi czy Duża Rodzina.

Rezerwacja miejsca sypialnego ma stałą cenę: 79 zł za miejsce w przedziale trzyosobowym.
pasqudek - 09-11-2022, 15:19
Temat postu:
Dziękuję za odpowiedzi Smile
zbigniew1987 - 29-04-2023, 12:28
Temat postu: Kupno biletu na sypialny
Witam.W lipcu planuje jechać TLK Wydmy do Władysławowa z Częstochowy.Są tam wagony sypialne z przedziałami 3 osobowymi.Jak kupić bilet żeby jechać samemu w sypialnym 3 osobowym?Jeśli kupie dla 3 osób a będę sam to czy konduktor się doczepi czy po prostu kupić na lewo na tkzw słupa???
TFZ - 29-04-2023, 13:04
Temat postu:
Chyba się tak po prostu nie da, jeśli chcesz być samemu, to trzeba kupić przedział single.
pasqudek - 22-09-2023, 13:13
Temat postu:
W poniedziałek mam pierwszy przejazd pociągiem sypialnym (single).

Czy można poprosić konduktora, żeby np obudził 15 minut przed planowanym przyjazdem?
Jak obecnie wygląda sytuacja w wagonach sypialnych?
aanniiaa - 23-09-2023, 16:03
Temat postu:
Kierpoć obudzi Cię nie później niż 30 minut przed stacją wysiadania Zg
TFZ - 24-09-2023, 11:59
Temat postu:
Nie kierpoć, a konduktor wagonu sypialnego (czy jaką tam teraz ma on nazwę) - i jest to ok. 30 minut przed PRZEWIDYWANYM przyjazdem do stacji przeznaczenia, niezależnie czy to czas zgodny z rozkładem, czy nie. Można też poprosić o obudzenie o konkretnej godzinie.

BTW - naprawdę jest to problem, żeby sobie nastawić budzik?
aanniiaa - 24-09-2023, 14:18
Temat postu:
Masz rację, formalnie jest to konduktor. No ale skoro bawimy się w formalności to nie "około", ale NIE PÓŹNIEJ niż 30 minut przed dojazdem do stacji, jako rzecze stosowny regulamin Zg
pasqudek - 25-09-2023, 23:03
Temat postu:
PKP - Płać, Kurwa, Płac.
Przedział z 2 łóżkami przerobiony na single.

A wyłudzili 415zl. O wykupionym przedziale wiedzieli ponad 72 godziny wcześniej. Bilet kupiony 22.09.2023 o 3:53, wyjazd 25.09.2023 o 22:45
InterJet - 26-09-2023, 07:51
Temat postu:
A kto od Ciebie wyłudził 415 zł?
TFZ - 26-09-2023, 10:44
Temat postu:
Użytkownik "pasqudek" napisał m. in.:
Cytat:
Przedział z 2 łóżkami przerobiony na single.
A bywa w maszych wagonach inaczej? AFAIR przedziały double i single nie różnią się fizycznie, tyle że masz gwarancję, że nikogo nie dokwaterują.
Cytat:
O wykupionym przedziale wiedzieli ponad 72 godziny wcześniej.
Abstrahując od całej reszty, to bilet można zwrócić.
pasqudek - 26-09-2023, 14:00
Temat postu:
Zwrócić po wykorzystaniu?

@Interjet: No kochane PKP (299zł+116zł). Mogę nawet podesłać skan w postaci pliku PDF
InterJet - 26-09-2023, 16:25
Temat postu:
Przedział SNG 299 + bilet na pierwszą klasę - wszystko się zgadza
Szanowny pasażer na co lub na kogo pragnie się skarżyć?
Batonik był?
Ciasteczko było?
O wodzie nikt nie zapomniał?
Zawsze można wynająć wagon, o ile będzie możliwe włączenie do składu, to na pewno nikt nie będzie robił problemu...
pasqudek - 26-09-2023, 18:35
Temat postu:
@InterJet:
Masz rację. Po to wywala sie ponad 400zeta aby jechać w przedziale 3 osobowym przerobionym na 1 osobowy.
Gdyby były gdzieś ogólnodostępne informacje to wziąłbym normalną miejscówkę w klasie I lub II. Więc jak pasażer ma nie czuć się oszukanym?

To jest tak samo parodia jak z Strefą Ciszy w Pendolino
InterJet - 27-09-2023, 06:14
Temat postu:
Z tego co czytam wnioskuję, że łóżka były złożone i był to przedział przygotowany dla jednej osoby. Jeśli nie spełnił wysokich oczekiwań, to jest Chopin tam są przedziały Delux-y...
Przemyślanin - 27-09-2023, 06:15
Temat postu:
pasqudek, No jakby nie patrzeć na stronie PKP IC są takie informacje,a dokładniej tutaj :
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/oferty/wagony-sypialne-i-kuszetki/przedzial-sypialny/przedzial-sypialny-jednoosobowy/
pasqudek - 27-09-2023, 12:18
Temat postu:
@Przemyślanin:
OK> A teraz mi pokaż info, że Single to przedział 3 osobowy dla 1 osoby? Very Happy
Nie za to płaci się 415zł relacji Gdańsk - Katowice. Skoro chcieli tak zrobić więc cena powinna być niżśza
InterJet - 27-09-2023, 13:14
Temat postu:
Przedział jest taki sam. Różnica w cenie za miejsce dotyczy liczy osób w przedziale. Nie bardzo rozumiem w czym problem?
TFZ - 27-09-2023, 21:00
Temat postu:
AFAIR to w przedziale są standardowo trzy łóżka. W tych starszych przy przedziale trzyosobowym wszystkie są rozłożone, a górne - ruchome w płaszczyźnie pionowej - znajduje się w położeniu górnym. Natomiast w wersji dwuosobowej środkowe jest umieszczane wzdłuż ściany (poprzez obrót o 90 stopni; jakby oparcie, kto śpi na dolnym, może się do tego opuszczonego środkowego przytulić), górne zaś znajduje się w położeniu dolnym - czyli trochę ponad miejscem umocowania środkowego. Przedział dwuosobowy wygląda tak samo jak jednoosobowy - tyle, że w jednoosobowym nie jest sprzedawane drugie (górne) miejsce.

W nowszych wagonach z kolei środkowe łóżko jest ruchome, a górne ustawiane wzdłuż ściany w wersji dwuosobowej. To górne zresztą jakieś lewe - ten przycięty róg zapewne nie ułatwia spania, zwłaszcza osobom słusznego wzrostu.

Jeśli łóżka w Twoim przedziale były w układzie trzyosobowym, to faktycznie może to powodować dyskomfort, bo nie bardzo daje się na takim łóżku usiąść. Natomiast jeżeli były ustawione jak do przedziału double - to tak właśnie ma być.

Jak wg Ciebie powinna wyglądać sytuacja, gdy pasażer zwróci bilet single? Przecież wtedy taki przedział nie mógłby już być sprzedany jako double.
aanniiaa - 27-09-2023, 21:27
Temat postu:
pasqudek napisał/a:
@InterJet:
Masz rację. Po to wywala sie ponad 400zeta aby jechać w przedziale 3 osobowym przerobionym na 1 osobowy.
Gdyby były gdzieś ogólnodostępne informacje to wziąłbym normalną miejscówkę w klasie I lub II. Więc jak pasażer ma nie czuć się oszukanym?

To jest tak samo parodia jak z Strefą Ciszy w Pendolino

Przypomina się również, że zgodnie z RPO, z którym masz obowiązek się zapoznać (jeżeli bilet kupujesz w kasie) albo którego znajomość potwierdziłeś (jeżeli bilet kupujesz online) nigdzie nie ma mowy o przedziale fizycznie jednoosobowym, ale o cyt. "zajęciu całego przedziału" (str. 9, punkt 25, ppkt a). W związku z tym nawet rozłożone wszystkie trzy łóżka - pomijając kwestię komfortu - nie stanowią naruszenia umowy przewozu.
pasqudek - 28-09-2023, 14:15
Temat postu:
@aanniiaa
No właśnie. Więc też nie ma info, że nie mogą być
W takim zdzierają 415zł za przejazd typowo w przedziale jednoosobowym. Jeśli przebywa się w przedziale trzyosobowym (przerobionym na jednoosobowy) to opłata powinna być niższa.

To tak jakbyś zapłaciła za I klasę. A jechala w wagonie towarowym
aanniiaa - 28-09-2023, 14:50
Temat postu:
Nigdzie też nie ma info, że jesteś inteligentny, więc... Mr. Green Aż dziwię się, że jeszcze nie zauważyłeś, że kupujesz bilet kolejowy, a jedziesz pociągiem... Mr. Green

PS: Szanowni Admini - chyba pan @pasqudek chciałby koniecznie chwilę odpocząć od Forum Wink
pasqudek - 29-09-2023, 12:02
Temat postu:
@annia: Może pomyśl? Nie po to płaci się 415 złotych za przedział dla jednej osoby aby jechać w przedziale 3 osobowym (przerobionym na 1 osobowy)
TFZ - 03-10-2023, 10:59
Temat postu:
Może napisz, jak wyglądały łóżka w Twoim przedziale. Dolne gotowe do spania, to oczywiste, ale czy górne i środkowe były rozłożone, a jeśli nie, to które było złożone?
pasqudek - 03-10-2023, 14:19
Temat postu:
Na zdjęciu widać jak wyglądała sprawa z łóżkami --> https://ibb.co/6XKPKSD

Może źle myślę. Ale skoro PKP kasuje 415zł za single to powinien być przedział faktycznie dla 1 osoby. A skoro nie mogą takiego zaoferować to cenę obniżyć.

To tak jakby zapłacić za wynajem auta premium. Natomiast podstawiają Opla Corsę
InterJet - 03-10-2023, 17:11
Temat postu:
Wszystko jak należy
Następnym razem jedź tą Corsą i nie będziesz się pieklił bez powodu
pasqudek - 04-10-2023, 11:20
Temat postu:
Właśnie nie. Zapłaciem 415złotych za przedział jednosobowy to taki ma być. A nie przeróbka. Skoro zrobili przeróbkę to kwota za bilet powinna być niższa. Proste?

Skoro uważasz, że jest OK to zadam CI inne pytanie. Jedziesz do wulkanizatora. Płacisz X złotych za wymianę opon oraz felg (alusy) A on Ci zakłada łyse opony na stalowych felgach. Czyli też stwierdzisz, że jest w porządku?

Odpowiedź: TAK czy NIE?
Przemyślanin - 04-10-2023, 11:31
Temat postu:
pasqudek, No właśnie nie. Jedyny mi pociąg sypialny, który oferuje przedziały sypialne dla jednej osoby to Caledonian Sleeper kursujący m.in. z Londynu do Edynburga a koszt takiego przejazdu w przedziale dla jednej osoby to 345 GBP.
pasqudek - 05-10-2023, 14:48
Temat postu:
@Przemyślanin: w takim razie niech kasują mniejszą kwotę skoro nie potrafią zapewnić typowo jednooboswego przedziału. A jedynie przerabiany.
TFZ - 05-10-2023, 20:30
Temat postu:
Czy jak rezerwujesz w hotelu pokój jednoosobowy, to też uważasz, że fakt, że w pokoju są dwa łóżka, oznacza, że zostałeś oszukany?
pasqudek - 06-10-2023, 11:48
Temat postu:
Podziwiam Twój tok myślenia. Aczkolwiek błędny. W hotelu pokój jednosobowy jest tańszy niż np. dla dwóch osób.
TFZ - 06-10-2023, 12:51
Temat postu:
pasqudek napisał/a:
W hotelu pokój jednosobowy jest tańszy niż np. dla dwóch osób.
Niekoniecznie, często pokoje dwuosobowe mają tę samą cenę co jednoosobowe (wiem z doświadczenia), a w wagonie sypialnym też za przejazd single zapłacisz mniej niż za dwa osoboprzejazdy double (zakładam bilety normalne).
pasqudek - 07-10-2023, 11:17
Temat postu:
Nie wiem gdzie Ty sie pytasz się. Jednak tam gdzie dzwonie są tańsze.
A nawet przyjmując Twój sposób. To cena powinna wynosić 250 złotych. A nie 415 złotych.

Moge Ci nawet przesłąć skan biletu z ceną za single
InterJet - 07-10-2023, 21:31
Temat postu:
Było wybrać przedział dwułóżkowy to zapłacił byś te 250 zł i o ile nie jechałeś w czasie weekendu, byłbyś sam w przedziale...
pasqudek - 08-10-2023, 14:06
Temat postu:
@nterjet: fakt. bo wiedzialem, że jedynkę zrobią z dwójki. Widzę, że chyba Wam płacą z PKP. Skoro płąccą z PKKO skro twierdzicie, że tak powinno być.

Fakt. Kupujac dwójkę wiem, że będę sam w przedziale :Very Happy Od czego jest kużwa jaedynka
InterJet - 08-10-2023, 21:38
Temat postu:
Tak płacą mi i to niemało
Zrozum, że wszystko było tak, jak być powinno. Uczepiłeś diabli wiedzą czego. Chyba nie oczekiwałeś komnaty z pozłoceniami w wagonie, bo żeś zapłacił 415 zł
Zejdź na ziemię
pasqudek - 09-10-2023, 14:08
Temat postu:
@Interjet. Nie. Kupujac przedział dla 1 osoby powinien byc typowy przedział dla jednej osoby.
Powinienem cieszyć się, że jeszcze nie dali mnie do wagonu bydlęcego.

Poza tym jesli kupujesz bilet na klase I to dają Ciiebie do klasy I czy klasy II?
Tu jest to samo
InterJet - 09-10-2023, 18:39
Temat postu:
I taki pasqudkowy przedział jeździłby pusty, żeby sprzedać go dwa-trzy razy przez miesiąc.
Zrozum w końcu, że się pogrążasz...
pasqudek - 10-10-2023, 14:05
Temat postu:
@Interjet: hmm.... a myslisz, że 2-3 osobowe przedziały sa w 100% pełne na wszsystkich trasach?
Annaja5555 - 01-12-2023, 16:55
Temat postu:
Czy znajdę gdzieś listę w jakich pociągach będą wagony sypialne/ kuszetki w rozkładzie 23/24?
Victoria - 04-02-2024, 15:56
Temat postu:
Nonsens w PKP. Przez Polskę mknie codziennie pusty wagon sypialny

Wydawałoby się, że wagony sypialne w PKP Intercity to idealne rozwiązanie dla osób podróżujących w nocy. W praktyce jednak wcale nie jest łatwo zamówić takie miejsce. Jak się okazuje, tego typu wagon, niedostępny dla pasażerów, można za to spotkać w dziennym pociągu pomiędzy Warszawą a Szklarską Porębą. Dlaczego kursuje w ciągu dnia?

Więcej:
https://podroze.onet.pl/aktualnosci/absurd-w-pkp-intercity-pusty-wagon-sypialny-kursuje-w-ciagu-dnia/fbktmk7

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group