INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Przedziały 1 klasy w pociągach regiolanlych

Sunseed - 07-07-2011, 20:21
Temat postu: Przedziały 1 klasy w pociągach regiolanlych
Cześć,

jestem ciekaw czy w szynobusach jeżdżących gdzieś po waszych rejonach jest choćby mały przedział 1klasy :>
Jeśli tak, to na jakiej trasie w jakim pociągu.
Scotty - 07-07-2011, 21:12
Temat postu:
Żaden szynobus nie posiada przedziałów klasy 1, wyjątek stanowi Desiro DB Regio latający na DresdenExpress
mateuszpiszcz - 07-07-2011, 21:42
Temat postu:
Desiro to nie jest szynobus tylko spalinowy zespół trakcyjny.
Emillex - 07-07-2011, 21:47
Temat postu:
Berlin-Kostrzyn (SZT) oraz Szczecin-Angermünde.
Sunseed - 07-07-2011, 22:29
Temat postu:
No... te wszystkie co podajecie to kursy na niemieckich maszynach.

A jak myślicie, przydały by się chociaż malutkie 8 osobowe przedziały?
psim - 07-07-2011, 23:00
Temat postu:
Taryfa REGIO tego nie przewiduje, byłoby tylko niepotrzebne zamieszanie jak z "jedynkami" w kiblach.

Jeśli wprowadzać 1 klasę, to najpierw należy zapytać o taryfę, a później o realizację tego w taborze. Inaczej to tylko sztuka dla sztuki (no chyba że chodzi o komfortowy przewóz kolejarzy do pracy, to wtedy rozumiem motywację...).
Emillex - 07-07-2011, 23:11
Temat postu:
Cytat:
A jak myślicie, przydały by się chociaż malutkie 8 osobowe przedziały?

Żeby je zajmowali wracający z roboty kolejarze jak to jest m.in w RE Wrocław-Drezno.
OPi - 08-07-2011, 00:05
Temat postu:
Sunseed, SA110. Ostatni zestaw kursuje po Pomorzu Zach. W zastepstwie za jakiegos uszkodzonego smerfa. Niestety juz wkrotce znikna one z polskich torow na zawsze.

Sa110 maja przedzialy, ktore u nas sa traktowane jako 2 klasa ale w niemczech jezdzily pod oznaczeniem klasy 1.

Juz niedlugo helmuty bedzie mozna ogladac w muzeum w gryficach, a jeden pozostanie jako historyczny czynny.
Rafał - 08-07-2011, 07:28
Temat postu:
@OPi: możliwe, że zamiast SA136-006, który 18. czerwca miał bliski kontakt z traktorem na trasie Kołobrzeg - Szczecinek.
Sunseed - 08-07-2011, 11:54
Temat postu:
Ale właśnie, na takiej przykładowej trasie hmmm... powiedzmy Ustka - Piła szynobusem, dopłacili byście 6-8złotych za jazdę w wygodniejszych miejscach, pewnej miejscówce i powiedzmy świeżej prasie?

Liczę na odpowiedzi :>
Emillex - 08-07-2011, 12:05
Temat postu:
Cytat:
powiedzmy Ustka - Piła

Nierealne jest aby taki pociąg powstał.
Cytat:
dopłacili byście 6-8złotych za jazdę w wygodniejszych miejscach,

Pozajmowanych przez kolejarzy?
Cytat:
powiedzmy świeżej prasie?

A może WARS na pokładzie jeszcze?
Po co pytasz skoro wszystko to jest niemożliwe do zrealizowania. Zejdźmy na ziemię.
Sunseed - 08-07-2011, 12:11
Temat postu:
Ludzie, ja podaje przykładową trasę. Może być też eee nie wiem Żagań - Legnica, Sosnowiec - Katowice! Cokolwiek, po prostu takie miasta mi się nasuneły.

Nie, nie w pozajmowanych przez kolejarzy, zadałem proste pytanie Smile

I bez warsu bez przesady, mówię tylko o świeżej gazecie i wygodniejszych fotelach.



Mój drogi, wszystko jest możliwe, a skoro pytam to mam w tym jakiś cel :> Chcę poznać waszą opinie
Pawel_15 - 08-07-2011, 12:17
Temat postu:
Dla niego wszystko jest niemożliwe i nic nie jest możliwe. Po prostu dla niego się nie da i już, nie bo nie. Bo po co skoro się nie da, jest nierentowne i nie bo nie. Dla niego nic nie jest realne.

Odnośnie przedziałów 1 klasy... Jeżeli w szynobusach byłyby takie przedziały porobione i komfort byłby zdecydowanie większy to te kilka złotych jestem w stanie dopłacić. Ale nie może to polegać na tym że mamy po jednej stronie dwa siedzenia a po drugiej jedno o takim samym standardzie jak w klasie drugiej.
Sebcio - 08-07-2011, 14:14
Temat postu:
Komunikacja w regionach raczej nie wymaga miejsc 1 klasy. Nie jeżdżą nimi biznesmeni więc miejsca byłyby zazwyczaj puste. Jeżeli już ktoś by jechał to jakiś MiKol żądny przygód w 1 klasie lub kolejarze. Nikt więcej. Nie ma więc po co inwestować w coś na co nie będzie popytu.
Cytat:
I bez warsu bez przesady, mówię tylko o świeżej gazecie i wygodniejszych fotelach.

Jeżeli w jedynce w TLK nie ma prasy (może poza "W podróży" no ale to czasem rzucą i w dwójce) to akurat w Regio miałaby być?
Sunseed - 08-07-2011, 14:25
Temat postu:
Sebcio napisał/a:

Cytat:
I bez warsu bez przesady, mówię tylko o świeżej gazecie i wygodniejszych fotelach.

Jeżeli w jedynce w TLK nie ma prasy (może poza "W podróży" no ale to czasem rzucą i w dwójce) to akurat w Regio miałaby być?


A żebyś wiedział, akurat w regio czy takich KD :> TLK to TLK, o tym to nawet wstyd gadać, strategia kompletnie się rozjechała w innym kierunku niż było założone. Robią z tego powoli standard taki, jaki panuje w niektórych en57...
Emillex - 08-07-2011, 15:30
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Dla niego wszystko jest niemożliwe i nic nie jest możliwe. Po prostu dla niego się nie da i już, nie bo nie. Bo po co skoro się nie da, jest nierentowne i nie bo nie. Dla niego nic nie jest realne.

W sprawach kolejowych najlepiej być realistą by się często nie rozczarowywać.

I klasa w pociągach regio ma sens wtedy gdy pociąg telepie się więcej niż 3-4 godziny. A więc nie ma sensu instalowania ich w szynobusach (gdyż te jeżdżą na krótszych odcinkach). Pozatym pozostaje jeszcze przekonanie ludzi do tego aby jeździli drożej i wygodniej, a jak to Paweł już ujął-będzie to trudne zadanie.
Pawel_15 - 10-07-2011, 15:17
Temat postu:
Jest parę linii w Polsce gdzie się jedzie pociągiem Regio ponad 3 godziny i obłożenie jest od początku do końca a nawet dalej. Linia wyszukana na szybko - Toruń - Grudziądz - Malbork. Frekwencja nierzadko jest mniejsza niż 150% na całej długości trasy. I teraz jazda takim trabantem (SA134) przez trzy godziny jest męcząca. Nie dość że boli zad to jeszcze nie idzie wygodnie usiąść...

Zresztą o czym ja gadam. Na takiej trasie powinien być skład pod fiaciorem. Trzy wagony to minimum. Pierwsza klasa by się przydała, choćby dla bogatszych studenciaków czy MK.
psim - 10-07-2011, 15:36
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
Komunikacja w regionach raczej nie wymaga miejsc 1 klasy. Nie jeżdżą nimi biznesmeni więc miejsca byłyby zazwyczaj puste. Jeżeli już ktoś by jechał to jakiś MiKol żądny przygód w 1 klasie lub kolejarze. Nikt więcej.


Radzę obejrzeć wagony 1 klasy TLK, np. Lublin-Warszawa. Nieraz frekwencja w nich jest taka sama jak w dwójkach (i nie mam na myśli zdeklasowanych wagonów A, tylko faktyczne jedynki jadące jako jedynki). Aż sam się dziwię widząc to - zwłaszcza gdy nie jest okres szczytowy i nie ma tłoku motywującego do droższego zakupu.

Może w TLK chodzi o fakt rezerwacji? 1 klasa = gwarancja miejsca siedzącego. Gdyby wraz z 1 kl. w REGIO pojawiła się rezerwacja, to dostrzegam przyszłość dla takiego rozwiązania.

Tylko jak efektywnie zrobić rezerwację na przystankach bez kasy? Chyba tylko przez Internet? Ewentualnie "abonament" miesięczny na konkretne miejsce w konkretnym pociągu Happy
Sebcio - 10-07-2011, 17:07
Temat postu:
psim mój znajomy który czasem jeździ między Lublinem, a Warszawą w 1 klasie mówił że rzadko kiedy na cały przedział ktoś oprócz niego nie jest kolejarzem. Praktycznie tylko oni jeżdżą jedynkami, bo i tak nie płacą...
psim - 10-07-2011, 18:43
Temat postu:
No to moje obserwacje są inne. Być może zależy to od godziny przejazdu.

A propos rezerwacji w osobowych - jak wczoraj zauważyłem, "Duńczyki" jezdżące w Arrivie mają numerowane miejsca ;-)
buuuuum - 10-07-2011, 20:26
Temat postu:
Nawiązując do tematu - we wszystkich wagonowych pociągach IR, należałoby wprowadzić taryfę na klasę 1.
Damian Łódź - 11-07-2011, 00:24
Temat postu:
buuuuum, taaa.... tylko skąd odpowiednie wagony?
psim - 11-07-2011, 00:55
Temat postu:
Wagony są (przecież mnóstwo jeździ jako Az), tylko:

1. muszą to być odpowiednio długie pociągi (proporcja jedynek do dwójek). Nie ma sensu puszczać składu np. Bmnopux+B+A, bo jedynka będzie świeciła pustkami

2. moim zdaniem z 1 klasą powinna łączyć się obowiązkowa rezerwacja (tak jak w TLK), ale to wymaga b. poważnej ingerencji w oba systemy rezerwacyjne i ich integracji (aby bilety z rezerwacją w tej jedynce można było kupić zarówno przez IPR, w biletomacie, jak i w kasie). Wątpię, czy to realne, a jedynkę bez rezerwacji obowiązkowej uważam za bezcelowy pomysł.
karass - 11-07-2011, 01:05
Temat postu:
Cytat:
Praktycznie tylko oni jeżdżą jedynkami, bo i tak nie płacą...

Jak to nie płacą ,no co ty to za darmo jeżdżą Idea Idea Idea Smile
Sunseed - 11-07-2011, 11:36
Temat postu:
A Pamiętacie te wagony przedzielone na pół II i I klasa? Może to by było dobre w przypadku niezespolonych składów.

http://pu.i.wp.pl/k,MzE3ODYzMDAsNTA2NDk2,f,ABdnu3.jpg
psim - 11-07-2011, 11:52
Temat postu:
Może i dobre, ale wagony w ruchu osobowym (lokalnym) to obecnie jednak rzadkość (a o tym jest ten wątkek, interREGIO to dygresja).

Wydaje mi się że przy problemach taborowo-obiegowych, oczekiwanie puszczania takich wagonów to porywanie się z motyką na słońce. I tak mnóstwo "jednolitych" wagonów jeździ w innej klasie, niż przewidziana podczas produkcji.

Czy te wagony miały faktycznie różny standard przedziałów w obu połówkach? (zaraz dostaniesz po uszach od moderatora za wstawianie zbyt szerokiego obrazka).
Pawel_15 - 11-07-2011, 12:06
Temat postu:
Jechałem w takim wagonie który kursował pod fiatem na odcinku Grudziądz - Działdowo jako łacznik do pośpiesznego WARMIA o ile się nie mylę. Na łączeniu klas są szklane drzwi z naklejkami do jakiej klasy wchodzimy. Standard w pierwszej klasie jest taki jaki powinien czyli wygodniejsze siedzenia i w ilości sztuk 6 na przedział. W 2 klasie gorsze siedzenia w ilości sztuk 8. Tyle że i tak z Grudziądza do Działdowa stałem cały czas w oknie Very Happy
Sebcio - 11-07-2011, 20:08
Temat postu:
Sunseed wagony 112At (czyli 1/2 klasy) są obecnie w posiadaniu PKP Intercity i wykorzystywane w pociągach TLK. Było już o tym na forum więc EOT.
Pawel_15 w 112At przedziały 2 klasy są nieco wygodniejsze niż standardowa "dwójka". Łącznie przedziałów jest 9 i wszystkie są takiej wielkości jak w klasie 1. Jest to oczywiście związane z genezą wagonów.
Damian Łódź - 11-07-2011, 22:36
Temat postu:
psim napisał/a:
Wagony są (przecież mnóstwo jeździ jako Az), tylko:

.



Owszem wagony typu Az (A9ouy) są w ilostanie PR. Tylko pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl.".
W rzeczywistości jest trochę jedynek np. dost. do V-160km/h, ale jest tego bardzo mało a niektóre nie mają ważnych świadectw dopuszczenia do ruchu.
buuuuum - 12-07-2011, 14:30
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:



Owszem wagony typu Az (A9ouy) są w ilostanie PR. Tylko pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl.".


Dla IC to nie przeszkadzałoSmile

http://www.garnek.pl/mkseba/9616209/zdeklasowany-wagon-2-klasy-na-1
psim - 12-07-2011, 14:46
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
pamiętaj, że są to wagony zdeklasowane i nie mają już takiego standardu jaki powinien miec "prawdziwy wagon 1kl."


Nie wiem czy pasażerowie znają te wytyczne, i będzie im brakowało "tego co powinien mieć prawdziwy wagon 1kl.".

Prawdę mówiąc, ja sam nie wiem co to by miało być. Dla mnie jak wagon jest czerwony, ma wymalowane jedynki, i 6 foteli w przedziale (oraz jest w miarę czysty i nie rozlatuje się - ale to dotyczy wszystkich klas), to spokojnie może jechać jako jedynka.

A jaki powinien być ten standard Twoim zdaniem, Damian?
Sunseed - 12-07-2011, 15:15
Temat postu:
Według mnie powinna być jeszcze 3 klasa : > A mianowicie byłby to zwykły wagon bezprzedziałowy, tylko że ładnie wykończony ale bez zbędnych luksusów takicj jak np. podłokietniki czy podparcia na głowę w fotelach. Zwykłe jak w autobusach powinny być, tylko że ładne.

2 klasa powinna już być przedziałowa i wyglądać tak jak wygląda teraz, tylko że dodałbym darmową prasę zwykłą, DZIAŁAJĄCE oświetlenie nad głową oraz radio. Rezerwacja fakultatywna

A 1 klasa powinna mieć 4/6 siedzeń [do wyboru], rezerwacja obowiązkowa. Małe LCD z programem informacyjnym po jednym na każdą strone przedziału. Skórzane fotele, darmowy poczęstunek w postaci Kawy/Herbaty oraz kanapki/słodkiej bułki. Oświetlenie i działającą klimatyzację.

Co do tych telewizorków to sądzę że nawet stacje telewizyjne by to zafundowały tylko w zamian za to, aby ich kanał tam leciał Laughing



Komuno wróć Very Happy
psim - 12-07-2011, 15:34
Temat postu:
Oj nie nieeee... proszę... z dwoma klasami nie potrafimy sobie poradzić (ciągłe deklasacje, reklasacje, naklejki albo ich brak), co dopiero z trzema... Już widzę jak komuna instaluje telewizorki LCD, oho!

Proponuję na dobry początek spróbować uruchomić tekstowe wyświetlacze LCD w wagonach 16x, żeby wyświetlały coś rozsądnego (informację o rezerwacji), a później snuć marzenia. Rezerwacja fakultatywna jest zła z natury. Niektórzy pasażerowie uważają że wagony bezprzedziałowe to wyższy standard (kojarzy im się z samolotem, czy coś), więc nie skazywałbym tych wagonów od razu na 3 klasę.

Natomiast do myślenia dał mi komentarz o klimatyzacji. Faktycznie! Może w składach wagonowych klimę powinna mieć przede wszystkim właśnie 1 klasa w pociągach dowolnej kategorii, a nie tylko EIC.
Damian Łódź - 12-07-2011, 16:55
Temat postu:
psim, rózrózniac trzeba wagon zdeklasowany (A9ouy) czyli że wagon kiedyś był pierwszą klasą a formalnie nie jest, a wagon 1 klasy (np.A9o lub A9ou) które są prawdziwymi jedynkami i conajwyzej mogą byc zdeklasowane czasowo np. kartką itp.
Otóż typowe wagony zdeklasowane są zielone. Niespełniają standardu chociazby przez fotele które się nierozkładają (lecz niewszędzie),lampki nie działają a także liczy się wystrój w środku.

Racja, że wagony 1 klasy powinny byc czerwone dla rozróżnienia, a nie jakies tam malowania IR czy TLK. Oczywiście standard też powinien być dobry.
I naprawdę już niewiem jak Wam to wytłumaczyc szerzej.

A że zwykły pasażer laik nie widzi różnicy to nie moja wina, bo nie oszukujmy się nie każdy podróżny jest MK albo wielkim znawcą konstrukcji wagonów.
siwiutki91 - 12-07-2011, 16:56
Temat postu:
Sunseed a Twoim zdaniem w kl. 3 światło już nie potrzebne ? Śmiech
Damian Łódź - 12-07-2011, 16:57
Temat postu:
buuuuum, co prawda to prawda, wystarczy spojrzec na skład 53102/35102. Smile
psim - 12-07-2011, 17:12
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
Oczywiście standard też powinien być dobry.
I naprawdę już niewiem jak Wam to wytłumaczyc szerzej.

A że zwykły pasażer laik nie widzi różnicy to nie moja wina


No interesują mnie właśnie takie konkretne kryteria, które powinna spełniać poważna 1 klasa. Mamy więc:
- rozkładane fotele (163A nie ma nawet regulowanych...)
- 6 foteli na przedział (generalnie: szersze siedziska)
- sprawne lampki indywidualne
- żółty pasek u góry
- wystrój (ale co konkretnie?)

i raczej tylko w sferze mikolskich życzeń
- czerwone malowanie
Damian Łódź - 12-07-2011, 17:20
Temat postu:
psim, wszystko dobrze napisałeś.
Wiekszosc azetów ma dziwne malowanie ścian wewnatrz, ciezko mi to opisac, może gdzieś znajdę zdjęcie. Nie mowie już o tym że powinny byc zasłonki i stoliczki przy drzwiach, lustra bo obu stronach przedziału jak i dywaniki.
psim - 12-07-2011, 17:29
Temat postu:
No tak, tak, ale Ty piszesz o bardzo konkretnych wagonach, a ja chciałbym korzystając z okazji ustalić taki ogólny "standard", z którym pasażerom mogłaby kojarzyć się 1 klasa, niezależnie od kategorii pociągu, od przewoźnika, czy od innych czynników.

Pasażer kupując bilet na 1 klasę powinien czuć, że zawiera z przewoźnikiem pewien "kontrakt", i przewoźnik mu coś gwarantuje (bez zastanawiania się nad różnicami między przewoźnikami).

Dochodzą więc:

- zasłony
- stoliki
- dywanik
- lustra

Wcześniej były proponowane:

- darmowa prasa
- obowiązkowo podłokietniki
Damian Łódź - 12-07-2011, 20:55
Temat postu:
psim, z tą darmową prasą to bym nie przesadzał szczególnie w niższych kategoriach pociągów np. TLK,IR. Co do reszty się zgadzamy. Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group