INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Bilet I-Pr w Małopolsce

kris123 - 29-06-2011, 12:31
Temat postu: Bilet I-Pr w Małopolsce
Jak wygląda płatność za bilet z karty?
MK_Rabka - 29-06-2011, 13:17
Temat postu:
Płaciłem przelewem z Inteligo (IPKO), bo wybraniu daty, relacji, po wprowadzeniu ilości pasażerów, ich zniżek, oznaczenia opcji rower, czy na końcu wypraniu oferty np. ja miałem do wyboru PWDC oraz "Raz, Dwa, Trzy" dostajesz stronę z możliwościami przelewu, ja wybieram w/w loguje się na koncie, a potem potwierdzam przelew kodem jednorazowym, potem przekierowuje mnie automatycznie z powrotem i można drukować PDF.
Pewnie przy innych typach jest podobnie.
kris123 - 29-06-2011, 13:39
Temat postu:
Wielkie dzięki za informację. Wydrukuję sobie Twój post bo nawet nie wiedziałem jak to zrobić.
A jako ciekawostkę z dzisiaj podam , że 18 osób wysiadło dziś z Kasprowego w Rabie Wyżnej Very Happy
Anonymous - 29-06-2011, 14:38
Temat postu:
@Mk Rabka- a powiedz jeszcze co dalej: co po wydrukowaniu? Jak wyglada ten kwit, i czy to jest bilet z ktorym idziesz do pociagu i pokazujesz konduktorowi Question
MK_Rabka - 29-06-2011, 16:24
Temat postu:
Jest to normalny bilet. Drukuje się to na A4 i zachowuje do kontroli. Tu radzę wam, by nie zginać zadrukowanej części (można uciąć czystą część kartki) skaner nie zawsze łapie jak jest zgięcie na kodzie. Kolejna ważna rzecz, że bilet jest ważny tylko z dokumentem wskazanym przy zakupie (Regiokarta, dowód osobisty, legitymacja studencka).

Przy kontroli daje się tą kartkę oraz ten dokument. Konduktor jeśli umie to włącza skaner i skanuje kod kreskowy lub przepisuje cyfry z pod niego. Jeśli nie umie to właśnie zafundowaliśmy konduktorowi 5 minut zadumy, po czym zwykle mówi "jest w porządku". Szarokurteczkowi nie mają zwykle skanerów, przez co fundujemy im aż 10 minut zadumy ku radości współpasażerów.
Konduktor może wystawić w miejsce biletu karteczkowego bilet zastępczy (drukowany z maszynki) i zabrać kartkę (nie spotkałem takiej sytuacji).

Screeny z biletyregionalne.pl (i-pr.pl)
https://picasaweb.google.com/maciek.vrp/Kolej#5623651532631496162 Zbiór kupionych biletów
Krok 1 - Data, relacja, kategoria pociągu, ilość osób
https://picasaweb.google.com/maciek.vrp/Kolej#5623651489193186994
Krok 2 - Tu wybieramy zniżki i dopłaty
https://picasaweb.google.com/maciek.vrp/Kolej#5623651374674347154
Krok 3 - Podsumowanie (niekiedy wybór oferty - tu jednak system dokonał tego za nas).
https://picasaweb.google.com/maciek.vrp/Kolej#5623651328834103858

Po kliknięciu na kupuje teraz dostajemy listę możliwych płatności.
Tak wygląda bilet:
https://picasaweb.google.com/maciek.vrp/Kolej#5623651294552476626

PS.
Konduktor wspominał też, że bilet można kupić telefonicznie, ale nie próbowałem jeszcze. Jakiś numer się konduktorowi mówi, tyle spamiętałem.
Anonymous - 08-07-2011, 17:27
Temat postu:
@Mk Rabka- dzieki za screen'y, teraz juz wiem jak kupic bilet na pociag REGIO przez internet Smile Nastepnym razem kupie w necie i wydrukuje. Ciekawia mnie wlasnie reakcje konduktorow zwlaszcza na lokalnych trasach, zobaczymy jak to bedzie Razz
bartik - 09-07-2011, 22:00
Temat postu:
Wydzieliłem temat, teraz ktoś zainteresowany łatwiej odnajdzie wskazówki kolegi MK_Rabka,

Można tu również zamieszczać spostrzeżenia nt. funkcjonowania tej usługi w Małopolsce.
psim - 09-07-2011, 22:45
Temat postu: Re: Bilet I-Pr w Małopolsce
kris123 napisał/a:
Jak wygląda płatność za bilet z karty?


Zależy, z jakiego banku korzystasz (zobacz listę) i czy udostępnia on e-przelewy (MK_Rabka opisał procedurę płacenia e-przelewem, a nie kartą pł.).

Jeśli masz tylko kartę płatniczą, to też możesz korzystać z IPR - wtedy wybierasz odpowiedni symbol karty (Visa, MasterCard) i przepisujesz z niej odpowiednie cyferki. Musi to być karta obsługująca płatności internetowe (upewnij się w banku). Obecnie większość kart spełnia ten warunek.

Za bilety z http://www.biletyregionalne.pl wcale nie musisz płacić przez Internet - możesz to zrobić np. w kasach niektórych sklepów - wyszukiwarka (z dod. prowizją coś koło 2 zł). W tym celu wybierz zamiast swojego banku, formę płatności UniKasa i drukujesz kwit, z którym idziesz do sklepu by zapłacić. Płacąc w ten sposób, należy zapewnić przynajmniej 2-3 dni wyprzedzenia. Ja tego sposobu nie lubię, bo jest żmudny i zawodny.

MK_Rabka napisał/a:
Konduktor wspominał też, że bilet można kupić telefonicznie, ale nie próbowałem jeszcze


Wyłącznie bilety strefowe w GOP. System http://www.callpay.pl
MK_Rabka - 10-07-2011, 11:27
Temat postu:
Teraz zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Chciałem wczoraj kupić bilety na Janosiki. Dziś i jutro, ale ...
okazało się, że część możliwości płatności w tym Inteligo PKO i jeszcze z 8 innych jest zablokowane z powodu tego, że w weekendy są opóźnienia w księgowaniu (sic!). Radzę więc kupować z wyprzedzeniem.

Cytat:
Wyłącznie bilety strefowe w GOP. System http://www.callpay.pl

Aha. Jak konduktorzy na to reagują?
qwerty188 - 10-07-2011, 11:40
Temat postu:
Mnie ogólnie zastanawia reakcja konduktorów na bilety w formacie A4. Jestem pewien, że część z nich na lokalnych trasach, jak choćby u mnie na Wadowice-Bielsko-Wadowice, jeszcze nie miała okazji sprawdzania takich biletów. Dlatego bądź co bądź kupienie biletu w kasie czy w pociągu uważam za najbezpieczniejsze Very Happy
MK_Rabka - 10-07-2011, 11:47
Temat postu:
Jest to bezpieczne. Konduktor* wie, że nieznajomość tego systemu to raczej jego wina, więc machnie ręką. Jak jest zdesperowany to wykonuje "telefon do przyjaciela", ale wszystko jest zawsze w porządku.
Skoro na Zakopiance wszystko jest w porządku to i na 117 też będzie. Być może nie dotarło to jeszcze do InterBiecz Express, ale to już szczegół. Mr. Green
Jak konduktor wie to skanuje - niestety trwa to długo :/ (Od Rabki do Chabówki) Very Happy

* Rewizorzy tego biletu nie lubią :-P
Cytat:
Dlatego bądź co bądź kupienie biletu w kasie czy w pociągu uważam za najbezpieczniejsze

Ja wolę wsiąść do pociągu z biletem w ręce. Teraz gdy w Rabce nie ma kasy albo kupuje bilet już w Krakowie albo przez IPR. Bo tak to jednak człowiek musi stać w niekiedy 10-osobowej kolejce do konduktora i ktoś podwędzi miejsce, albo konduktor mówi - "pan siada, zaraz przyjdę" co raz skończyło się tym, że bilet dostałem przed Kalwarią.
Anonymous - 10-07-2011, 12:17
Temat postu:
Troche przypomina to sytuacje z regioKarnetami- w lokalnych pociagach na Kryniczance konduktorzy poczatkowo nie wiedzieli w ogole co to jest, na szczescie sytuacje takie naleza juz do przeszlosci. Mam nadzieje ze tak samo bedzie z biletami drukowanymi z internetu Smile
stmichal - 10-07-2011, 13:10
Temat postu:
W piątek 8.07 jechałem właśnie z takim biletem po wspomnianej wyżej trasie tj. Kraków Gł - Bielsko Biała Gł. Konduktorka nie miała żadnego problemu ze zeskanowaniem biletu, więc jak widać nie jest wcale tak źle. Ponadto wspomniała coś, że system ostatnio zaczął lepiej funkcjonować bo łatwiej sczytuje się bilety niż wcześniej (podobno były kiedyś z tym problemy). Więc nie siejmy paniki, jak widać większość konduktorów miała już nie raz styczność z takimi biletami, może nie jest to dla nich jeszcze chleb powszedni ale na pewno nie raz mieli już nimi styczność.
psim - 10-07-2011, 14:53
Temat postu:
MK_Rabka napisał/a:
część możliwości płatności w tym Inteligo PKO i jeszcze z 8 innych jest zablokowane z powodu tego, że w weekendy są opóźnienia w księgowaniu


Poważne banki internetowe (np. mBank) mają swoje e-przelewy dostępne 24x7. Również płatność wszelkimi kartami jest dostępna non-stop, oczywiście oprócz ew. serwisowania systemu banku, ale ono zdarza się rzadko i jest zapowiadane przez bank.

Natomiast e-przelewy (z logowaniem do banku) są generalnie bezpieczniejsze niż płacenie kartą przez Internet.

MK_Rabka napisał/a:
Cytat:
Wyłącznie bilety strefowe w GOP. System http://www.callpay.pl

Aha. Jak konduktorzy na to reagują?


Bardzo prawidłowo - radzą sobie bez problemu. Mieli szkolenie przeprowadzone przez przedstawiciela CallPay. Kontrola biletu polega na przepisaniu 9 cyferek z SMSa który otrzymał pasażer, do terminala mobilnego. Na tej podstawie wyświetla się w terminalu: strefa, zastosowana zniżka, data i godzina ważności biletu.

stmichal napisał/a:
Ponadto wspomniała coś, że system ostatnio zaczął lepiej funkcjonować bo łatwiej sczytuje się bilety niż wcześniej (podobno były kiedyś z tym problemy).


Cool jak miło usłyszeć że wprowadzone poprawki są zauważane i doceniane.
kris123 - 11-07-2011, 17:45
Temat postu:
dziękuję Kolegom za wyjaśnienia. Trzeba będzie kiedyś sprobować./

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group