INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?

Arek - 12-07-2011, 13:15
Temat postu: Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?
Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?

Podczas targów Czech Raildays w Ostrawie PKP Intercity i ZNTK Oleśnica po raz pierwszy zaprezentowały szerokiej publiczności zmodernizowaną lokomotywę EU07 z napędem asynchronicznym. Czy narodowy przewoźnik unowocześni w ten sposób swoją flotę?

Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity zajęła się ZNTK Oleśnica – Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Napierała z PKP Intercity. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowany także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne.

Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją. Wszystkie te zmiany mają zdecydowanie poprawić parametry osiągane przez EU07. I tak, moc znamionowa lokomotywy wzrosła z 2MW do 3,2 MW, a cała lokomotywa została „odchudzona” do 80 ton. Wzrostowi ma ulec wskaźnik gotowości maszyny dzięki redundancji ważnych systemów i przede wszystkim – jej prędkość maksymalna. Przed targami lokomotywa już osiągnęła w testach prędkość 160 km/h.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć - także wnętrza lokomotywy - wykonanych podczas targów Czech Raildays.

PKP Intercity stara się o dopuszczenie EU07A do prędkości 160 km/h (w kabinie znajduje się oczywiście fotel dla pomocnika maszynisty). W tym celu podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h. Nie wiadomo na razie, ile kosztowała modernizacja. A od tego, oraz wyników testów, zależy czy PKP Intercity zamówi więcej asynchronicznych „siódemek”.

Poniżej prezentujemy film użytkownika THEfOcUs94 prezentujący lokomotywę EU07A:



źródło: Rynek Kolejowy
sasho33 - 12-07-2011, 14:19
Temat postu:
Oj, ale chyba błąd jest w artykule. Nie do 192 km/h należy rozpędzić na testach, a do 176 km/h (Vmax która ma być dopuszczona x 110%).
pospieszny - 12-07-2011, 19:40
Temat postu:
Cytat:
podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h.

Dokładnie + 20%.
sasho33 - 12-07-2011, 22:50
Temat postu:
Jak Taurusa testowali to było +10% - dostał dopuszczenie na 200 a testowali na 220 (wyszło im nawet ponad z tego co pamiętam 235, na pewno nie powyżej 240, a wg Ciebie to musiałoby tyle wyjść by dostał dopuszczenie na 200) Surprised
twardypt91 - 13-07-2011, 00:16
Temat postu:
Moim zdaniem powinni najpierw zrobić porządek z wagonami. Albo nie ma czym wozić pasażerów, albo jedzie się w jakimś zgniłym złomie.
Ninio - 13-07-2011, 09:28
Temat postu:
Do tego ich ilość...
Arius Adolf Nowak - 26-08-2011, 18:36
Temat postu:
A przepraszam że głupio pytam, ale czy taki test robią na "sucho"(sam lok) czy z wagonami. Bo jak pusta i teraz mniejszy balast, to do Zakopanego znowu nie wjedzie:-)
Marcel Štancl - 27-08-2011, 07:33
Temat postu:
Lokomotywa EU07-495 jest tez potrzebne probowac na testach w Czechach. Bo udalo by sie cos takiego na relacje Praha - Warszawa. Po czas remontow trzeba liczic s elektricznimi obwody torowimi w Czechach.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group