Tabor - Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity? Arek - 12-07-2011, 13:15 Temat postu: Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?
Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?
Podczas targów Czech Raildays w Ostrawie PKP Intercity i ZNTK Oleśnica po raz pierwszy zaprezentowały szerokiej publiczności zmodernizowaną lokomotywę EU07 z napędem asynchronicznym. Czy narodowy przewoźnik unowocześni w ten sposób swoją flotę?
Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity zajęła się ZNTK Oleśnica – Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Napierała z PKP Intercity. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowany także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne.
Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją. Wszystkie te zmiany mają zdecydowanie poprawić parametry osiągane przez EU07. I tak, moc znamionowa lokomotywy wzrosła z 2MW do 3,2 MW, a cała lokomotywa została „odchudzona” do 80 ton. Wzrostowi ma ulec wskaźnik gotowości maszyny dzięki redundancji ważnych systemów i przede wszystkim – jej prędkość maksymalna. Przed targami lokomotywa już osiągnęła w testach prędkość 160 km/h.
PKP Intercity stara się o dopuszczenie EU07A do prędkości 160 km/h (w kabinie znajduje się oczywiście fotel dla pomocnika maszynisty). W tym celu podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h. Nie wiadomo na razie, ile kosztowała modernizacja. A od tego, oraz wyników testów, zależy czy PKP Intercity zamówi więcej asynchronicznych „siódemek”.
Poniżej prezentujemy film użytkownika THEfOcUs94 prezentujący lokomotywę EU07A:
źródło: Rynek Kolejowy sasho33 - 12-07-2011, 14:19 Temat postu:
Oj, ale chyba błąd jest w artykule. Nie do 192 km/h należy rozpędzić na testach, a do 176 km/h (Vmax która ma być dopuszczona x 110%). pospieszny - 12-07-2011, 19:40 Temat postu:
Cytat:
podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h.
Dokładnie + 20%. sasho33 - 12-07-2011, 22:50 Temat postu:
Jak Taurusa testowali to było +10% - dostał dopuszczenie na 200 a testowali na 220 (wyszło im nawet ponad z tego co pamiętam 235, na pewno nie powyżej 240, a wg Ciebie to musiałoby tyle wyjść by dostał dopuszczenie na 200) twardypt91 - 13-07-2011, 00:16 Temat postu:
Moim zdaniem powinni najpierw zrobić porządek z wagonami. Albo nie ma czym wozić pasażerów, albo jedzie się w jakimś zgniłym złomie. Ninio - 13-07-2011, 09:28 Temat postu:
Do tego ich ilość... Arius Adolf Nowak - 26-08-2011, 18:36 Temat postu:
A przepraszam że głupio pytam, ale czy taki test robią na "sucho"(sam lok) czy z wagonami. Bo jak pusta i teraz mniejszy balast, to do Zakopanego znowu nie wjedzie:-) Marcel Štancl - 27-08-2011, 07:33 Temat postu:
Lokomotywa EU07-495 jest tez potrzebne probowac na testach w Czechach. Bo udalo by sie cos takiego na relacje Praha - Warszawa. Po czas remontow trzeba liczic s elektricznimi obwody torowimi w Czechach.