INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Dym z wagonu

Ninio - 13-07-2011, 17:27
Temat postu: Dym z wagonu
http://www.youtube.com/watch?v=zUZsrycUc_M

Co to mogło być? Klimatyzacja zassała ten dym i ostro śmierdziało spalenizną...
przewoz - 13-07-2011, 17:36
Temat postu:
Dym z okładzin hamulcowych. Być może nie wyluzował wagon. Czasem się zdarza. A śmierdzi to konkretnie.
thomas - 13-07-2011, 19:49
Temat postu:
Dupa maszynista ,typowy błąd po użyciu fali uderzeniowej przy luzowaniu.Zetki są czułe na fale i nie stosuje się w tych wagonach.
ecavon - 13-07-2011, 20:14
Temat postu:
Operator amator mógł bardziej nakierować ten kalkulator na zestaw wózkowy a nie świecić z schodka ustępu Razz

Tutaj widać pięknie efekt tego co się może dziać Smile


przewoz - 13-07-2011, 20:33
Temat postu:
Cytat:
typowy błąd po użyciu fali uderzeniowej przy luzowaniu.


"przeładował"

Efekt podobny, co na filmie z bruttem. Tylko tam ścierają się klocki o obręcz (też niebezpieczne), a tu w IC ścierają się kompozytowe okładziny, które niemiłosiernie śmierdzą przy mocniejszym hamowaniu. A klima niestety ciągnie powietrze z okolicy wagonu.
Ninio - 13-07-2011, 22:46
Temat postu:
ecavon, raz, że nie miałem zamiaru wysiadać z wagonu, a dwa nagrywałem to telefonem i trudno żebym uzyskał jakość FullHD Rolling Eyes
mateusz123 - 15-07-2011, 21:30
Temat postu:
Rozumiem, że na kolejnej stacji to brutto zostało zatrzymane? jak dalej wygląda procedura? Oględziny wagonu to na pewno i decyzja czy wyłączać go ze składu? jaka jest szansa, że mógł dalej jechać?
sphinx - 15-07-2011, 21:50
Temat postu:
W towarowym z czwartego postu aż żarzyły się obręcze, nie było ryzyka, że po zatrzymaniu przyspawa się do szyny?
przewoz - 17-07-2011, 18:23
Temat postu:
Nie. Aż tak wysoka temperatura to nie jest. ale ten wagon po zatrzymaniu i stwierdzeniu usterki nadawał się zapewne jedynie do naprawy (jeżeli mech ciągnął go długo).
Marduq - 18-07-2011, 17:48
Temat postu:
Cytat:
nadawał się zapewne jedynie do naprawy

Wymiana klocków hamulcowych i ewentualne toczenia obręczy jeśli zrobiły się duże nalepy, a nawet wymiana zestawów kołowych. No i przegląd całego układu hamulcowego. Podstawowe oględziny wykonuje rewident na najbliższe stacji.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group