INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Z Katowic do Kołobrzegu w 20 godzin

mateuszpiszcz - 04-08-2011, 09:35
Temat postu: Z Katowic do Kołobrzegu w 20 godzin
Z Katowic do Kołobrzegu w 24 godziny, zbulwersowani podróżni wezwali policję

Blisko 20 godzin pociągiem z Katowic nad morze. Tak wyglądała podróż 70 dzieci z Gliwic, Rudy Śląskiej i Zabrza na obóz taneczny w Darłówku. Wątpliwe atrakcje zapewnił im pociąg TLK jadący z Krakowa do Kołobrzegu. Mimo rezerwacji dla dzieci nie było żadnego przedziału.

Pociąg z Krakowa przyjechał do Katowic wypełniony po brzegi. Okazało się, że po rezerwacji nie ma śladu, a przedziały zajęli inni pasażerowie - opowiadał jeden z rodziców, gdy weszli do wagonu.
Już w Katowicach widziałem, że ludzie leżeli na korytarzu. Kierownik pociągi enigmatycznie mówił, że powiesił karteczki, ale ludzie wsiedli - relacjonował pewien mężczyzna.

Zbulwersowani rodzice wezwali policję. Później pojawiła się straż ochrony kolei. Ostatecznie dołączono do pociągu kolejny wagon. Skład miał już 1,5 godziny opóźnienia. Na tym jednak nie koniec. Identyczna sytuacja miała miejsce w Łodzi, gdzie o przedziały walczyła kolejna grupa młodzieży. Na domiar złego na trasie zepsuł się elektrowóz. Ostatecznie zamiast w południe dzieci ze Śląska dotarły nad morze wieczorem.

Dzieci do ośrodka dotarły o godzinie 20. Podróż trwała zatem 24 godziny. Tyle jedzie się do Londynu autokarem. A wystarczyło zamknąć zarezerwowane przedziały lub sprzedać tyle biletów, ile pociąg ma miejsc. Wtedy jednak chyba koleje musiałyby zmienić nazwę, bo rozwinięcie skrótu PKP, czyli Pewnie Kiepsko Pojedziemy, straciłoby znaczenie.

Źródło: Piotr Glinkowski, RMF FM
sasho33 - 04-08-2011, 09:58
Temat postu:
Historia jak ten pociąg nabrał 407 min opóźnienia:

Cytat:
Mysłowice - Kłomnice 8 min R307;
Katowice 65 min włączanie wagonu nr 51511970578-5 Zakład Centralny
(wzmocnienie, frekwencja 180%);
Sosnowiec 4 min lokowanie podróżnych;
Łazy - Kłomnice 7 min R307;
Zawiercie 7 min;
Częstochowa 10 min lokowania podróżnych;
Piotrków Trybunalski 5 min lokowanie podróżnych;
Łódź Widzew 13 min lokowanie podróżnych;
Łódź Kaliska 95 min włączenie wagonu - duża frekwencja podróżnych;
Zgierz 5 min,
Łęczyca 16 min krzyżuje z poc 83508;
Witonia - Kutno 4 min usterka SSP;
Kutno 9 min,
Włocławek Brzezie 5 min wymiana drużyny konduktorskiej z poc 54510;
Toruń Gł. 6 min,
Laskowice Pom. 98 min defekt lok EU07 - 070 IC Centralny lok zastępcza
EP07 - 318 IC Kraków;
Gdańsk Gł. 2 min,
Sopot 24 min luzowanie wagonu nr 52517080408-8 IC Kraków;
Sławno 6 min - lokowanie podróżnych;
Mścice 40 min krzyżuje z poc 83508

mkfilmykolejowe - 04-08-2011, 10:15
Temat postu:
Hahaha! Nie no, ale normalnie śmiech na sali jak to się czyta. Takie rzeczy tylko w Polsce.
Anonymous - 04-08-2011, 10:21
Temat postu:
W takich przypadkach coraz częściej zastanawiam się czy rząd mógłby udzielić PKP IC pomocy publicznej w celu przeprowadzenia za jednym zamachem rewizji 500 wagonów? Czy taka pomoc byłaby w ogóle zgodna z prawem?
Anonymous - 04-08-2011, 10:36
Temat postu:
Skoro zgodne z prawem jest dotowanie pociagow IC i Pendolino, to wszystko jest mozliwe.... Niby to nieuzasadniona pomoc rządowa- ale kogo to obchodzi ? Nie jestesmy jeszcze dojrzalym państwem prawa- wola politykow, nawet jesli jest wbrew prawu, jest silniejsza.


A co do meritum wątku- to jeszcze nigdy, przenigdy polska kolej nie miala tak złej prasy. Jeszcze nigdy, przenigdy, nie bylo sytuacji ze codziennnie w jakiejs gazecie opisywany jest skandal w pociagu PKP Intercity. Jest w 100% to co mialo miejsce rok temu!
Anonymous - 04-08-2011, 10:39
Temat postu:
Może wypłacić z góry dotację za 3 lata na TLK ale z bardzo ostrymi warunkami - żadnych cięć itd.
Anonymous - 04-08-2011, 10:47
Temat postu:
Jak IC poprawi swoj wizerunek wśród podóżnych ? Nowym malowaniem wagonów, wagonem kinowym lub DULUX, wspólpracą z jakąś fundacją, wspieraniem klubu sportowego, nowym wzorem biletow, nowym wzorem menu w WARSie, nowym wydaniu ''W podrozy'' ?

Wszystkie takie dzialania idą w diabły, cały marketing na nic, gdy ludzie nienawidzą kolei i krzyczą, że już wiecej w zyciu do pociagu nie wsiadą. To nie jest zwykłe gadanie- widac to po statystykach. Wakacyjny kryzys bedzie mozna zobaczyc na poczatku 2012, w statystykach przewozowych za 2011. Chytry traci dwa razy.
Romanek - 04-08-2011, 10:48
Temat postu:
Myślcie sobie co chcecie a ja tam się tym ludziom z pociągu nie dziwię. Frekfencja 180% i jeszcze zarezerwowane przedziały bo gdzieś tam, daleko w kraju ktoś wsiądzie. No sorry, ale jak pociąg będzie miał wystarczającą ilośc wagonów albo będzie wystarczająca iloś pociągów, to proszę bardzo sobie rezerwowac, ale jak ja z Krakowa do Łodzi mam stac (w ścisku) obok pustych zarezerwowanych przedziałów, no to wybaczcie ale niestety otwieramy takie przedziały.
mateuszpiszcz - 04-08-2011, 11:38
Temat postu:
A może prościej by było w sezonie wakacyjnym w odstępie 1-2 godzin puścić dwa składy tą samą trasą? Embarassed
lxd2bartek - 04-08-2011, 11:54
Temat postu:
Mam go nagranego w Częstochowie.Widziałem co sie działo na peronie żenada w wykonaniu picu!!!
http://www.youtube.com/watch?v=uISGV0LhRT0
Anonymous - 04-08-2011, 12:21
Temat postu:
Bueh, namawiałem kolezanke z Czestochowy na podroz tym pociagiem do Kołobrzegu, Bogu dzieki ze jednak wybrała PKS Embarassed Crying or Very sad Wstyd by mi było przed nią za kolej.
LukE83 - 04-08-2011, 13:28
Temat postu:
Kolejny już raz "darmowe godziny"
geordi - 04-08-2011, 13:34
Temat postu:
mateuszpiszcz: a to EU07 dostaly zezwolenie na przewoz pasazerow?

Tylko to mógłby PIC wystawic jako pociag-bis.
7lokomotyw, po 10osób w każdej - wyszedłby ekstra wagon...
bartek 27 - 04-08-2011, 14:45
Temat postu:
Ja sie zastanawiam , dlaczego nie ma pociągów sezonowych podstawiany z Katowic do Kołobrzegu, Łeby/Helu , Świnujścia i Słupska . tak jak to było dawniej . Tylko wszystkie w/w pociągi są z Krakowa i Przemyśla , które są już napchane, a potem mamy takie efekty .Gdzie się podziało tyle wagonów ze st. Katowice ?Po cholere utrzymujecie wagonownie w Zawodziu która kiedyś tętniła życiem , a teraz prawiem nie ma nic oprócz późno wracających TLK z Gdynii.
Pawel_15 - 04-08-2011, 14:59
Temat postu:
Dlaczego nie ma pociągów łączonych gdzie wagonów jest po 19 - 21 sztuk tak jak jeszcze kilka lat temu ?
Scotty - 04-08-2011, 15:15
Temat postu:
Pawel_15, przepisy nie zezwalają na pociągi dłuższe niż 16 wagonów, bodjże tylko centralny pomieści więcej niż 16.

29./30.VII też jechałem 38508 (13 wagonów), nawet nie było szans dostać się do kibla w 1klasie.

Jstem za przywróceniem pociągów hotelowych zestawionych z wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia, dodatkowo to tych pociągów dołączane wagony z miejscami do siedzenia 1 klasy i wagon barowy, i wtedy mamy cały skład z rezerwacją miejsc.

Np. 38700 w relacji Kraków Gł. - Kołobrzeg/Hel
Lok-WL-WL-Bc-Bc-Bc-Bc-Bar-1-1/1-1-Bc-Bc-WL

a godzinę wcześniej puścić np. 38508 w tej samej relacji w zestawieniu
Lok-1-2-2-2-2-2-2-2/2-2-2-2-2-1
zinacef - 04-08-2011, 15:33
Temat postu:
jakie 16 wagonów, widziałem na własne oczy 18 (słownie - osiemnaście ) wagonów + lokomotywa jak jechała ze Szczecina do Świnoujścia i też nie było miejsca - można? - MOŻNA !!! tylko trzeba chcieć no i pewnie wysiadać poza peronami, ale pewnie lepiej by było puścić dwa składy po 10 - 12 wagonów i wtedy by wszyscy się zmieścili ale to dodatkowe koszty przecież są.
Romanek - 04-08-2011, 21:40
Temat postu:
twardypt91 napisał/a:
Dla mnie jechać pociągiem nad morze taki kawał to jakaś desperacja.

A jechac autobusem nad morze taki kawał to nie desperacja Question
Poza tym ilu pasażerów może zabrac autobus, a ilu nawet tylko pięciowagonowy skład pociągu?
Do tego pociągu w Katowicach jeszcze jacyś ludzie wsiedli, do autobusu takiej samej relacji nie wsiadł by już nikt.
Pawel_15 - 04-08-2011, 21:55
Temat postu:
Uśredniając 1 bus to pół wagonu. 5 wagonów to ok 10 busów...
geordi - 04-08-2011, 23:53
Temat postu:
tylko przy 16 wagonach to juz trzeba by drugą siódemkę dołączyć. Ostatnio nagminnie się palą loki na ołtarzu Twoich Linii Kolejowych..
kns - 05-08-2011, 01:37
Temat postu:
Romanek napisał/a:
twardypt91 napisał/a:
Dla mnie jechać pociągiem nad morze taki kawał to jakaś desperacja.

A jechac autobusem nad morze taki kawał to nie desperacja Question
Poza tym ilu pasażerów może zabrac autobus, a ilu nawet tylko pięciowagonowy skład pociągu?
Do tego pociągu w Katowicach jeszcze jacyś ludzie wsiedli, do autobusu takiej samej relacji nie wsiadł by już nikt.
Rezerwacja Smile Znając zapotrzebowanie łatwo puścić dodatkowy autobus - Nawara Trawel na trasie Kraków - Kołobrzeg puszczał w zeszłym roku po 3 pełne 60cio miejscowe autobusy (a jest jeszcze na tej trasie PKS i Telesfor). Gdyby we wszystkich pociągach nad może obowiązywała miejscówka to problemu by nie było- rezerwacji tyle i tyle dołączamy wagon (upsss... nie ma czego dołączyć Hmm ).

Zobaczcie ile jeździ choćby z Krakowa autobusów nad morze - w tym roku wystartowało kilku nowych przewoźników, uruchomiono nowe połączenia i jak IC dalej tak będzie obcinać składy to w przyszłym roku w autobusach będzie więcej miejsc niż w pociągach.
Anonymous - 05-08-2011, 09:36
Temat postu:
Dla Ciebie każdy wątek jest dobry żeby prowadzić autobusową propagande....
Anonymous - 05-08-2011, 10:02
Temat postu:
kns, To nie jest forum autobusowe. Jeszcze jeden taki post nie na temat i będzie ostrzeżenie.
Papero - 05-08-2011, 10:04
Temat postu:
Dziś rano, w Pytaniu na śniadanie na TVP 2, Sitkowska próbowała wytłumaczyć całą sytację 24-godzinnej podróży i oczywiście usprawiedliwić PKP Intercity - z marnym skutkiem.

Jedyne co zrozumiałem z jej bezskładnego bełkotu, to to, że "takie sytuację się zdarzają", "winni są też inni pasażerowie" oraz radziła, by na przyszłość wybierać 1 klasę w TLK, kuszetkę lub... droższy pociąg z całkowitą rezerwacją miejsc (EIC lub Ex).

(W ogóle kobieta była mocno zestresowana bo ciągle się powtarzała i nawet porządnego zdania nie umiała skleić. Jaka firma, taki rzecznik prasowy.)

PKP IC jak zwykle nie ma sobie nic do zarzucenia. Nie padły też żadne przeprosiny na wizji, a mogła przecież to zrobić w imieniu spółki.
Anonymous - 05-08-2011, 10:42
Temat postu:
A co według Ciebie powinien powiedziec rzecznik PKP Intercity ? No co bys zrobił? W sumie to nie jej wina że spolka olała rewizje i nie ma czym jezdzic... jesli by powiedziala prawde, to by wyleciala z roboty. Zdaniem rzecznika jest przedstawianie stanowiska spolki. A spolka przeciez nie powie przed kamerami, że wali sie w posadach i nie panuje nad sytuacja.
Papero - 05-08-2011, 11:08
Temat postu:
Cytat:
A co według Ciebie powinien powiedziec rzecznik PKP Intercity ? No co bys zrobił?


Co bym zrobił ? Proszę bardzo, już mówię:

1. Głośno, wyraźnie i oficjalnie przeprosić wszystkich pasażerów za tą i podobne sytuacje (Sitkowska w imieniu spółki nie przeprosiła)
2. Wyjaśnić że spółka ma problemy taborowe (wyjaśnień nie było, natomiast Sitkowska chwaliła się że spółka ciągle rewizuje i modernizuje wagony, tylko jakoś na torach ich nie widać)
3. Nie dawać idiotycznych rad, żeby ludzie jeździli 1 klasą lub EIC (ludzie mogą to odebrać że IC ma gdzieś pasażerów jeżdżących 2. klasą)
4. Nie zwalać winy na pasażerów, bo winna jest spółka (klient kupił bilet i go nic innego nie powinno interesować)
5. Przygotować się do rozmowy, a nie powtarzać ciągle te same głupoty i "argumenty" które wszyscy znają na pamięć
alf1923 - 06-08-2011, 09:34
Temat postu:
Najgorsze jest to, że rzeczywiście ludzie burzą się i zrywają rezerwacje. Nie raz nie dwa tak było.
Ale nie rozumiem jednego. Jeśli w Katowicach wsiada grupa z co najmniej 5 zajętymi przedziałami to powinni byli dołączyć wagon. Dyspozytura z dupy wyjęta zna frekwencję-bo kiero powyżej 100% już ją informuje. Dlaczego to wszystko jest takie mozolne i biurokratyczne. Jakiś czas temu dołączyli wagon do pociągu z lublina do Kołobrzegu, bo było 5 rezerwacji od wschodniej , a znali frekwencyjność tego pociągu. Kier zadzwonił, że kolejarze i nie tylko zrywają mu rezerwacje. Co taki jeden z drugim kanar może zrobić, jeśli tłum domaga się przedziału tłocząc się na korytarzu? w łeb dostać? Jeszcze tego było by mało, żeby za PKP w mordę obrywać. Zapomnijcie. Kanar upomni, powie co i jak, ale i tak przedziały zostaną otworzone,tym bardziej przy takiej frekwencji.
stargard_ - 06-08-2011, 10:06
Temat postu:
ja mam pytanie, czy płaci się coś dodatkowo za rezerwację przedziału?
Damian Łódź - 06-08-2011, 12:57
Temat postu:
bartek 27, nie ma już wagonów mających przydział "st.mac.Katowice". Spółka przeniosła je min. do Krakowa.
Geralt z Rivii - 06-08-2011, 22:42
Temat postu:
Ja chciałbym prosić Pana geordi, aby rozwinął swoją myśl na temat lok. EU 07 uzasadniając dlaczego do 16-sto wagonowego poc. (ok. 650 ton) należy włączyć dwie lok. EU 07? Ogólnie wiadomo,że pociągi pasażerskie o max masie 650 ton może ciągnąć 1 EU 07 z max prędkością 125 km/h, a pociągi towarowe o max masie 2000 ton z prędkością max 70 km/h. Oraz jaki ma wpływ masa pociągu do zdarzających się pożarów lokomotyw? Pytanie to kieruję niejako za wielu użytkowników tego forum, którzy jeżdżą na EU07 i zapewne przecierają oczy ze zdumienia.
siwiutki91 - 06-08-2011, 22:46
Temat postu:
stargard_ napisał/a:
ja mam pytanie, czy płaci się coś dodatkowo za rezerwację przedziału?
jakiś czas temu było 50zł za przedział + 8biletów jeżeli to wagon kl. 2 ośmiomiejscowy
przewoz - 08-08-2011, 14:46
Temat postu:
Cytat:
Ja chciałbym prosić Pana geordi, aby rozwinął swoją myśl na temat lok. EU 07 uzasadniając dlaczego do 16-sto wagonowego poc. (ok. 650 ton) należy włączyć dwie lok. EU 07?


Może dlatego, żeby utrzymać rozkład. Jeżeli pociąg planowo jest trasowany pod 16 wagonów i siódemkę - nie ma problemu, rozkład będzie dostosowany do potrzeb (tj odpowiednio wydłużone czasy przejazdów etc). Zaś jeżeli spółka doczepia kilka wagonów do np 10-wagonowca, świadomie przekracza brutto )za co zapłaci, ale daje też jedną maszynę, która będzie się męczyć, żeby zbliżyć się do rozkładu, a i tak będzie się niewyrabiać...
No cóż.
geordi - 08-08-2011, 16:46
Temat postu:
Geralt z Rivii kolega przewoz juz wyjasnil co miałem na myśli Smile
Przy 16 wagonach zapchanego sezonowca, liczac mase sluzbową wagonu 39ton, 75 pasażerów o masie 75kg (z tobołami) w każdym z wagonów , brutto na haku wychodzi 714 ton.

Drugi powód, mniejszy, jaki mialem na mysli, to że z pozycji peronu wydaje sie, ze "7" od czasu zmiany naklejek są bardziej podatne na samospalenie... Ale podkreslam, to z pozycji peronu - byc moze zza nastawnika nie ma roznicy.
kamkat - 11-08-2011, 21:10
Temat postu:
Cytat:

1. Głośno, wyraźnie i oficjalnie przeprosić wszystkich pasażerów za tą i podobne sytuacje (Sitkowska w imieniu spółki nie przeprosiła)

Te ich wszystkie przeprosiny to sie nadaja do...EN57 Wink

Cytat:
2. Wyjaśnić że spółka ma problemy taborowe (wyjaśnień nie było, natomiast Sitkowska chwaliła się że spółka ciągle rewizuje i modernizuje wagony, tylko jakoś na torach ich nie widać)

Tylko,ze o tych klopotach taborowych wie cala Polska conajmniej od slynnego filmu o zaginionych wagonach.
Cytat:

3. Nie dawać idiotycznych rad, żeby ludzie jeździli 1 klasą lub EIC (ludzie mogą to odebrać że IC ma gdzieś pasażerów jeżdżących 2. klasą)
Zeby sie jeszcze dalo kupic 1 klase albo kuszetke, ja probowalem to zrobic na 2 tygodnie przed i juz takich luksosow nie bylo.
Anonymous - 11-08-2011, 21:56
Temat postu:
Jest światełko w tunelu ! Prezes Malinowski przyznał, że brak wagonow jest problemem oraz ze liczba sezonowcow jest niewystarczajaca ! To oznacza, ze jesli go nie wykopią ze stanowiska, a polityczna miotła jest do wszystkiego zdolna, to bedzie on dążył do zwiekszenia liczby i wagonow, i polaczen sezonowych.

Tak wiec, ja trzymam kciuki za tego czlowieka.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group