Mateusz44 napisał/a: |
A więc tak czemu by nie stworzyć połączeń mamy tyle linii kolejowych pierwsza propozycja to Gniezno-Chojnice-Tczew godzinę można ustalić tak : 4:57 Gniezno 6:42 Chojnice 8:34 Tczew |
Mateusz44 napisał/a: |
Wystarczy że jakiś inwestor zrobi knajpe i tyle.
A wgl SKM wraca na trasę Gdańsk gł. Gdańsk NP. B został ogłoszony przetarg na remont tej linii. Oczekuje że w tym lub następnym roku da się coś wskórać ze wszystkim łącznie z Arrivą |
Mateusz44 napisał/a: |
W GCH nie używa się peronów 4 i 5 rzadko widzę jedynie to arriva i przyjazdy pr. Z plk trzeba się dogadać lub z jakimś radnym z chojnic by coś ruszyło z PKP. Bo najlepiej by było gdyby fiaty mogły do ic sprzedane być i by śmigały na trasie chojnice-tczew-malbork-olsztyn.
|
Mateusz44 napisał/a: |
W GCH nie używa się peronów 4 i 5 rzadko widzę jedynie to arriva i przyjazdy pr. Z plk trzeba się dogadać lub z jakimś radnym z chojnic by coś ruszyło z PKP |
Cytat: |
Jeden mógłby śmigać po Pomorzu i Warmi (Mikołajki!) Słosinko - Chojnice - Grudziądz - Jabłonowo - Iława - Olsztyn - Mikołajki (Ełk). Ew. .. - Tczew - Malbork - Kwidzyn - Prabuty - Iława - ... Liczy sie koszt trasy też Wink
Drugi w górach - np. ze Szklarskiej albo Kudowy Podsudecką do Zagórza aż. |
Cytat: |
no to do dziela - na poczatek moze proste wiki/google doc wystarczy.
jakis hosting na dwa lata w promocji kolo 100 mozna by dorwac, jeszcze kilka osób i mozna ściepe robić.. |
geordi napisał/a: |
Kuba_Ch: i co z Twojego myslenia wyniklo?
. |
Cytat: |
W środę (5.10) doszło do podpisania porozumienia o bezpłatnym przejęciu praw przez miasto do nieruchomości, na której stoi dworzec kolejowy. Podpisali je burmistrz Arseniusz Finster oraz dyrektor oddziału gdańskiego PKP Nieruchomości Tomasz Czabański.
Przyglądali się temu poseł Stanisław Lamczyk, wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, dyrektor Leszek Lewiński z PKP Linie Kolejowe, dyrektor Jacek Marczewski z UM, wiceburmistrz Jan Zieliński. Wcześniej burmistrz Arseniusz Finster przedstawił krótko historię dworca kolejowego, swoje plany wobec tego budynku. – Powinien on być wizytówką Chojnic, tak jak Stary Rynek, tak jak Charzykowy czy ratusz. Chcielibyśmy w przyszłości przejąć perony 1 i 2 wraz z torami, by otworzyć dworzec na Chojnice. Tam znalazłyby się przystanki PKS i MZK. Dotychczasowe zabudowania, gdzie znajdują się pomieszczenia zajęte przez PKS zostałyby rozebrane, gdyż potrzebne są nowe miejsca parkingowe. Takimi planami nie był zachwycony Leszek Lewiński z PKP Linie Kolejowe. – Byłaby to dewastacja linii kolejowej z Berlina do Królewca. Na to PLK nigdy nie zgodzi się. Przebudowa układu torów kosztowałaby dziesiątki milionów złotych. Włóżmy to między bajki. A.Finster o planach wobec dworca, polemika PLK ws. likwidacji peronów 1 i 2. Zapytaliśmy wiceministra Andrzeja Massela, czy realne są plany uruchomienia połączenia pomiędzy Gdańskiem a Berlinem przez Chojnice. – Trwają rozmowy PKP Intercity z Deutsche Bahn w tej sprawie. Rozważane są trzy warianty – przez Szczecin albo Chojnice, albo Bydgoszcz i Poznań. Nie wiadomo, czy uda się dogadać szczegóły przed Euro 2012. Na pewno ruszy to połączenie w grudniu 2012. Wiceminister o połączeniu Gdańsk - Berlin przez Chojnice. Teraz pozostało tylko zatwierdzenie umowy przez radę miejską i znalezienie pieniędzy na odnowienie dworca. |
Kod: |
Witam jestem z chojnic i mam właśnie pytanie czy kiedyś powstanie połącznie Szczecin-Chojnice-Warszawa Gł lub inne formy połączenia . TLK równiez by ucieszył mieszkańców chojnic bo dużo osób tęskni za przyzdami pośpiechów . Również miłośnicy koleii chcą się w tej sprawie przytłoczeni. Pociąg Bory Tucholskie był rewelacyjnym połączeniem. Prosze o zybką odpowiedź. Dziękuje i pozdrawiam. : ) |
Kod: |
Witam
W najbliższym rozkładzie jazdy naszych pociągów, który wejdzie w życie w grudniu br., takie połączenie nie zostanie uwzględnione. Możemy jednak powiedzieć, że pracując nad rozkładem jazdy sezonu 2012/1 rozważamy wprowadzenie podobnego pociągu. Wszystko będzie zależało od naszych możliwości technicznych (dostępność taboru spalinowego) oraz finansowych (wysokość finansowania ze źródeł budżetowych). Dziękujemy również za sugestię. Pozdrawiam Beata Czemerajda Biuro Komunikacji i Promocji PKP Intercity S.A. Centrala Spółki ul. Grójecka 17 02-021 Warszawa tel. + 48 (22) 47-42-832 fax + 48 (22) 47-42-866 e-mail: rzecznik@intercity.pl http: www.intercity.pl NIP 526 25 44 258 REGON 017258024 Kapitał zakładowy: 1.358.266.950.- PLN KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp. |
Cytat: |
a tak przy okazji przewozy regionalne w chojnicach pozostawiły sobie wagony InterRegio w barwach dziwne czy coś się święci |
Cytat: |
Inter City nie ma podstaw do używania SU45 bo według ich loki spalinowe są za drogie w użytkowaniu. |
Cytat: |
Prawdą prawdą jest że stają się drogie. Przez akcyzę co nasz rząd wprowadza i to jest bez sensowne. 7zł za litr a ile jedna SU45 bierze na 100 km. 500 litrów na 100 no to mamy odpowiedź czemu u nas nie ma pośpiechów. |
Cytat: |
PKP Intecity ujawniło też wczoraj będące sporą niespodzianką plany uruchomienia drugiego pociągu.
- Podczas wczorajszego spotkania szefostwa PKP Intercity i kolei niemieckich dotyczącego połączeń Trójmiasto - Berlin zostało omówione dodatkowe, komplementarne połączenie Berlina z Trójmiastem przez Gorzów, Krzyż, Piłę. W tym przypadku pociąg kursował będzie z wykorzystaniem taboru spalinowego należącego do DB Regio - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. Według wstępnego rozkładu pociąg miałby rozkład "symetryczny" do EC Fahrenheita. Wyjeżdżałby z Berlina o 6.10, a w Gdańsku byłby o 12.40. W drogą powrotną ruszałby z Gdańska o 14.30 by zameldować się w Berlinie o 20.50. W tym wypadku rozkład jest prawdopodobnie zbyt optymistyczny. - To piękny pomysł, nawiązujący do historii kolei, bo w pełni korzystający z dawnego Ostbahnu, czyli linii Kostrzyn-Piła-Chojnice-Tczew, ciągle będącej w całkiem dobrym stanie - mówi nasz informator z PLK. - Realnie czas jazdy będzie jednak nieco dłuższy - i wyniesie ponad 7 godz. - dodaje. Niemniej połączenie i tak byłoby atrakcyjne, bo tanie (pociąg będzie kursował prawdopodobnie w taryfie TLK), a do tego umożliwiłoby dojazd do Gdańska z Piły i Gorzowa. - Do realizacji tego połączenia niezbędne jest dofinansowanie zarówno ze strony polskiej jak i niemieckiej. Ta kwestia pozostaje jeszcze otwarta - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity Według wiceministra transportu, Andrzeja Massela, dofinansowanie strony polskiej jest już zapewnione. - Osobiście spotkałem się z premierem landu Branderburgia w sprawie dofinansowania z ich strony. Wyrazili wstępne zainteresowanie i analizują sprawę - mówi "Gazecie" wiceminister Massel. |
Pawel_15 napisał/a: |
Zastanawiam się jakie będą wagony, czy cały skład będzie Niemiecki czy niemiecka będzie tylko lokomotywa, a wagony fifty-fifty. |
bialy111 napisał/a: |
Czersk 16:23 |
Cytat: |
Wsiądziesz w Chojnicach, wysiądziesz w Berlinie Według informacji uzyskanych od PKP Intercity, spółka chce uruchomić dwa bezpośrednie połączenia niemieckiej stolicy z Gdańskiem. Trasa jednego wiodła by przez Gorzów, Piłę i Chojnice. „Połączenie to najprawdopodobniej dojdzie do skutku, jednak raczej nie przed Euro 2012”, mówi rzecznik prasowy PKP Intercity Małgorzata Sitkowska. Przed turniejem Euro będzie jednak można pojechać pociągiem z Gdańska do Berlina. 6. czerwca startuje nowy kurs EC nazwany „Daniel Fahrenheit”. |
Cytat: |
Zawsze w pewnym stopniu porównuje Chojnice do wielu stacji w woj. pomorskim, gdzie również bieda z połączeniami a możliwości zawsze były i są dla rozwoju kolei. |
sympatyk napisał/a: |
W najbliższym nowym rozkładzie jazdy pociągów po kilkunastu latach nieobecności powróci bezpośrednie połączenie Chojnic ze Szczecinem. |