INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Koleje Zachodniopomorskie już w 2013 roku?

FranzMaurer - 18-08-2011, 10:06
Temat postu: Koleje Zachodniopomorskie już w 2013 roku?
Taki sposób rozwiązania transportowych problemów rozważa marszałek województwa. Olgierd Geblewicz uważa, że zapewniłoby to bezpieczeństwo przewozów w regionie. Z szacunków marszałka wynika, że spółka mogłaby ruszyć najwcześniej w 2013 roku.

Pomysł nie jest nowy. Już rok temu Urząd Marszałkowski rozważał takie rozwiązanie. Firma DGA przeprowadziła badanie dotyczące opłacalności takiego przedsięwzięcia. Jak dotąd jednak spółka nie powstała. - Niezależnie od tego, że trzeba ją jak każdą inną spółkę zarejestrować, opracować statut, wyposażyć w kapitał, również ludzki, a także sprzęt i środki, to taka spółka musi zdobyć odpowiednie licencje przewozowe - mówi Geblewicz.

Tymczasem sytuacja finansowa w Przewozach Regionalnych pogorszyła się. Od kilkunastu godzin trwa strajk generalny pracowników tej firmy. Pociągi spółki należącej do marszałków 16 województw nie kursują. Związkowcy domagają się ponad 250 zł podwyżki. Firma proponuje 120. Protest potrwa do północy. Kolejny maszyniści chcą zorganizować 24 sierpnia.

Zródło: Radio Szczecin
Anonymous - 18-08-2011, 12:04
Temat postu:
No i już się zaczyna to co było do przewidzenia po wczorajszym strajku. Nie dziwię się Marszałkowi ma najlepszy zakład w kraju.
FranzMaurer - 18-08-2011, 13:42
Temat postu:
Nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem tego typu zagrywek.. ale czy nie mogliby zrobić podobnego manewru jak np. w KMach? i czemu nadal PR czepiają się marszałka woj. mazowieckiego, skoro PRy nie mają już żadnego udziału jeśli chodzi o akcje KMów ... (Samorząd województwa dzierżawił od PKP tabor. Później PKP Przewozy Regionalne sprzedały samorządowi swoje udziały pozostawiając sobie 5 %. W listopadzie 2007 samorząd województwa zdecydował się wykupić od PKP PR resztę udziałów oraz tabor – 184 sztuki Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Od 2008 Koleje Mazowieckie są w 100 % własnością samorządu województwa mazowieckiego. Zródło: Wikipedia)
kowal331 - 18-08-2011, 14:20
Temat postu:
Ciekaw jestem jakie "dziury" awansują do rangi stacji granicznych po powstaniu Kolei ZachPom.?
robertrush - 18-08-2011, 14:56
Temat postu:
A ja sceptycznie podchodzę do tego pomysłu. Zrobi się zamęt jak w KW i tyle z tego będzie dobrego. Jak narazie zachodniopomorskie jest w czołówce zarządów regionalnych i chciałbym żeby tak zostało!
FranzMaurer - 18-08-2011, 15:16
Temat postu:
Ja się zastanawiam nad jednym.. że jeśli powstaną owe koleje.. to skąd niby wezmą kadrę pracowniczą do ich prowadzenia(maszyniści.. ogółem obsługa) .. i gdzie niby będą miały swoje szopy? Wszystko zapożyczą podobnie jak KW od Przewozów? heh
robertrush - 18-08-2011, 15:26
Temat postu:
Pewnie będzie tak jak to ma miejsce w KW.
FranzMaurer - 18-08-2011, 15:50
Temat postu:
pozostaje jeszcze pytanie czy wynagrodzenie będą mieli podobne jak np. w PR czy na nowych zasadach? Smile
robertrush - 18-08-2011, 16:39
Temat postu:
Jestem zadowolony " ze swojego podwórka". Zarówno z teraźniejszej siatki oraz liczby połączeń i z remontu Wałcz - Kalisz. Wystarczy poczytać co się działo w wielkopolsce. Mam nadzieję, że związkowcy dogadają się z osobami odpowiedzialnymi za podwyżki a pan Marszałek jednak nie będzie kontynuował wdrażania pomysłu o powstaniu koleji zachodniopomorskich. Zresztą to będzie tylko utrudnienie dla pasażerów.
FranzMaurer - 18-08-2011, 16:46
Temat postu:
robertrush napisał/a:
pan Marszałek jednak nie będzie kontynuował wdrażania pomysłu o powstaniu koleji zachodniopomorskich. Zresztą to będzie tylko utrudnienie dla pasażerów.


Czemu tak uważasz? a nie mogłoby być lepiej? chociażby tak jak na mazowszu? Są koleje mazowieckie.. jest wspólny bilet dla podwarszawskich miejscowości.. nie mogłoby tak być u was ? potrzeba tylko twardej ręki..
robertrush - 18-08-2011, 16:51
Temat postu:
Lepiej może być zawsze... ale teraz jest dobrze.
Nie chciałbym jadąc ze Szczecina do Wrocka regio, kupować trzech biletów, bo wiąże to się z większą kasą.
FranzMaurer - 18-08-2011, 16:53
Temat postu:
robertrush napisał/a:
Lepiej może być zawsze... ale teraz jest dobrze.
Nie chciałbym jadąc ze Szczecina do Wrocka regio, kupować trzech biletów, bo wiąże to się z większą kasą.


No ale wtedy miałbyś wspólny bilet .. Smile no więc gdzie miałbyś kupować trzy bilety..
robertrush - 18-08-2011, 16:54
Temat postu:
Chyba w teorii Śmiech bo w praktyce trzy Mr. Green
FranzMaurer - 18-08-2011, 16:57
Temat postu:
robertrush, to aż tak u was źle o porozumienie ?
robertrush - 18-08-2011, 17:03
Temat postu:
Jak pisałem wyżej, na moim podwórku dobrze się dzieje Very Happy
Jak widzisz regio dojeżdzają i do Krzyża, Kostrzyna i Chojnic.
Pawel_15 - 18-08-2011, 17:11
Temat postu:
Pomysł nie głupi moim zdaniem, nikt nie pozwoli sobie żeby pociągi nie jeździły bo panowie ze Związków lubią robić z siebie idiotów.

Oby na tym nie dostały mocniej po dupie odcinki Chojnice - Szczecinek i Szczecinek - Słupsk.

Szczecinek będzie mógł się stać sporym węzłem międzynarodowym Very Happy
robertrush - 18-08-2011, 17:16
Temat postu:
Pewnie by dostały a szkoda, żeby tak się stało. Szczecinek już teraz jest węzłem i to nie małym heheh.
Bartek1981 - 19-08-2011, 18:15
Temat postu:
Nie widzę sensu tworzenia kolei zachodniopomorskich. Z około 16 szynobusami to te koleje mogłyby sobie jeździć na Szczecin - Kołobrzeg, Szczecin - Szczecinek, Darłowo - Sławno a co z resztą tras? Bez sensu jest wypożyczanie taboru od PR-ów.
Jestem jak najbardziej za 100% PR na zachodniopomorskich torach. Po co psuć coś co działa dobrze.
Pawel_15 - 19-08-2011, 18:23
Temat postu:
A nie można zrobić tego na zasadzie że UMWZ-P zabiera z puli swoje udziały i przekształca PR w Szczecinie w swoje koleje ?
sphinx - 19-08-2011, 22:11
Temat postu:
Muszą tylko przekonać do tego pozostałych udziałowców, związki zawodowe, spłacić swoją część długu (na dzień dzisiejszy jakieś 40 mln zł) i nie tyle zabrać swoje udziały co oddać je reszcie w zamian za tamtejszy ZPR.
FranzMaurer - 19-08-2011, 22:21
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
A nie można zrobić tego na zasadzie że UMWZ-P zabiera z puli swoje udziały i przekształca PR w Szczecinie w swoje koleje ?


Podobnie zrobili w województwie mazowieckim..
geordi - 19-08-2011, 22:50
Temat postu:
nie tak całkiem podobnie, bo bylo to przed usramorządowieniem i zmianami (pewnie) statutowymi dot. warunków wyjścia. Dlatego kuriozalnie Mazowsze ma nadal udziały w PR i to najwięcej ze wszystkich.

Przejdz sie ktos z ZachPomu do marszałka i natchnij pozytywną energią. Coby albo zmontowal koalicje do odwolania zarządu, albo wzięcia go na dywanik.
FranzMaurer - 19-08-2011, 22:52
Temat postu:
geordi napisał/a:
Dlatego kuriozalnie Mazowsze ma nadal udziały w PR i to najwięcej ze wszystkich.


To troche dziwne.. na jakiej zasadzie to funkcjonuje.. w 2008 Mazowieckie odkupiły wszystkie udziały od PR.. i co ? to teraz Mazowieckie są w posiadaniu udziałów PR ?
geordi - 19-08-2011, 23:38
Temat postu:
http://bip.umwp.wrotapodlasia.pl/wojewodztwo/nieruchomos.htm?m=dload&debug=off&id=10025

Cytat:
.. na jakiej zasadzie to funkcjonuje..


Coż, zapytaj wdrażających tego wiekopomnego usramorządowienia - jeden jest z ZachPomu, drugi na radach nadzorczych w Wawie bywa.
Struzik wolnych 200baniek + dług raczej nie ma na wyjście.
DarekP - 20-08-2011, 20:17
Temat postu:
Czyli najbardziej marszałkom opłaciłby się wariant:
- upadek PR (i po długach)
- wykup masy upadłościowej w zakresie interesującym każdego.

Dziwny pomysł, jeśli chodzi o kolej, ale może czas zacząć myśleć, jak o każdym innym biznesie.
geordi - 20-08-2011, 20:57
Temat postu:
ale upadlość nie anuluje żądań wierzycieli - jeżeli UMy nie spłaciłyby długów, PLKa mogłaby przejąc kibelki Język
mati - 20-08-2011, 21:15
Temat postu: I co dalej?
Dalej najlepiej rozkopac infrastrukture i zamienic na autostrady i sciezki rowerowe. Takie wizje przedstawia oslawiony polityk z czerwona muszka. Niepopierajac jego ekstrawaganckich wizji zaczynam byc coraz bardziej przekonany do jego teorii. Polska nie bedzie sie martwila przynajmniej o czas niepunktualnosci pociagow.
Dla z obrazowania w UE.

http://forsal.pl/grafika/524097,71962,raport_ke_polska_kolej_jest_najgorsza_w_europie.html

Wyniki mnie nie dziwią Smile. Podzielmy PR na wiecej super Spoleczek to naprawde doprowadzimy do przejecia kluczowego rynku przez ruska lub niemca.
Konkluzja.
I moze to bedzie lepsze.




Strak PR calkowicie uzasadniony - popieram.
FranzMaurer - 20-08-2011, 21:49
Temat postu: Re: I co dalej?
mati napisał/a:
Dalej najlepiej rozkopac infrastrukture i zamienic na autostrady i sciezki rowerowe. Takie wizje przedstawia oslawiony polityk z czerwona muszka.


mati, wolę jemu zaufać i na niego oddać głos niż na bandę czworga.. jego w polityce nie było dość długo.. jak zagłosujemy na te same mordy.. to sie nic nie zmieni i kolejne lata szlag trafi a pociągi będą jeszcze bardziej opóźnione jak są.. heh.. reszty nie muszę pisać.. ani przekonywać.. sami zadecydujemy.. ja już postanowiłem i nie chcę zmienić zdania.. bo mam dość rządów obecnego płemieła.. tyle z mojej strony
holdman - 30-08-2011, 12:30
Temat postu:
Koleje Zachodniopomorskie mogłyby powstać ale jako koleje aglomeracyjne w Szczecinie i najbliższej okolicy. W tym mieście przydałaby się taka SKM, tym bardziej że jest gdzie jeździć i kogo wozić. Jestem przeciwny, żeby jeździło to po całym województwie.
Stoker - 30-08-2011, 14:35
Temat postu:
Pomorze Zachodnie to nie tylko Szczecin, a poza tym transport aglo należy do zadań i kompetencji prezydenta Szczecina, a nie marszałka województwa, który odpowiada za transport regionalny w województwie.
Bartek1981 - 30-08-2011, 18:58
Temat postu:
holdman napisał/a:
Koleje Zachodniopomorskie mogłyby powstać ale jako koleje aglomeracyjne w Szczecinie i najbliższej okolicy. W tym mieście przydałaby się taka SKM, tym bardziej że jest gdzie jeździć i kogo wozić. Jestem przeciwny, żeby jeździło to po całym województwie.


I GDZIE NIBY TA "PSEUDOSKM" MIAŁA BY JEŻDZIĆ? Np. Tory do Gryfina są zdegradowane, tu raczej człon "szybka" nie pasuje.
Trójmiasto i cała aglomeracja ma około 800-900 tys. Szczecin może uzbierałby ponad 500tys. z Goleniowem, Stargardem i Gryfinem.
Stoker - 30-08-2011, 22:10
Temat postu:
3-City obecnie zamieszkuje obecnie dobrze ponad 1 milion ludzi.
Ale Szczecin razem z Policami, Stargardem, Goleniowem, Gryfinem i przyległymi wichurami ma na pewno z 600 tys. Na zachodzie mniejsze miasta mają S-Bany i metro, więc trzeba kiedyś zacząć realizować ten projekt, a nie tylko jojczyć.
rysiogeniusz - 01-09-2011, 08:20
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:

I GDZIE NIBY TA "PSEUDOSKM" MIAŁA BY JEŻDZIĆ?


Przykładowo Police - Szczecin - Stargard/Gryfino
Bartek1981 - 01-09-2011, 18:34
Temat postu:
Ok. Tylko czy zachpom. ma tyle taboru. A poza tym woj. zachodniopomorskie to nie tylko Szczecin. Szczecin ma bardzo dobrze rozwinięta komunikację miejską oraz połączeń kolejowych tez nie brakuje między Szczecinem a Stargardem, Gryfinem, Goleniowem.
rysiogeniusz - 03-09-2011, 14:58
Temat postu:
OK, Koszalinowi nikt nie broni ubiegać się o połączenia. Poza pociągami do Mielna nie pamiętam żadnych prób
Rafał - 03-09-2011, 15:16
Temat postu:
Przydałoby się, aby w Koszalinie zawitało więcej pociągów i to zarówno od spółki PKP IC jak i od PR. Koleje Zachodniopomorskie, jeżeli powstaną, mają już całkiem niezłe zaplecze w postaci "Smerfów", a dodatkowo dojdzie jeszcze kolejnych siedem pociągów z programu POiIŚ. Szczecin ma dość ograniczone postrzeganie, a na wschodzie województwa naprawdę także jest spory ruch. Odcinek Świdwin - Białogard - Koszalin - Sławno, to spora ilość podróżnych. Nieco mniej, ale także sporo (zwłaszcza latem) generuje Szczecinek - Białogard - Kołobrzeg. Tutaj KZ mogłyby wpasować się idealnie ze swoją ofertą, zwłaszcza że i tak planowany tabor z POIiŚ ma iść na te szlaki.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group