Cytat: |
Jednogłośnie politycy wszystkich opcji zażądali, by spółkę podzielić na kilka firm. |
Cytat: |
Nadzwyczajną sesję sejmiku zwołano z inicjatywy opozycyjnych radnych z PiS i SLD |
Cytat: |
Wielkopolska zamówiła w PR przewozy za 157 mln zł
Poznaliśmy szczegóły dwóch sześcioletnich umów, które samorząd województwa wielkopolskiego podpisał 8 sierpnia z Przewozami Regionalnymi na obsługę pociągów międzyregionalnych. Kontrakt za prawie 116 mln zł dotyczy obsługi jedenastu relacji, a umowa za 41,38 mln zł czterech kierunków. Umowy zostały podpisane podczas uroczystego przywrócenia pociągów PR na trasie Poznań - Frankfurt nad Odrą. Ze strony samorządu podpisy na umowach złożył wicemarszałek Wojciech Jankowiak, zaś Przewozy Regionalne były reprezentowane przez prezesa Tomasza Pasikowskiego. Obie umowy zaczną obowiązywać 14 grudnia tego roku i zakładają obsługę przewozów wojewódzkich o charakterze międzyregionalnym do 12 grudnia 2020 r. Pierwsza z umów zakłada obsługę czterech relacji: Poznań Główny - Szklarska Poręba – Poznań Główny, Poznań Główny - Jelenia Góra – Poznań Główny, Poznań Główny - Wrocław Główny – Poznań Główny, Poznań Główny - Leszno – Poznań Główny. Wartość tej umowy wynosi 41,38 mln zł. Zgodnie z założeniem wielkopolskiego samorządu, pociągi PR wykonają w sumie ponad 2,38 mln pockm. Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego, informuje, że do realizacji tej umowy przewoźnik zobowiązany jest wykorzystać zmodernizowane wagony II klasy, wyposażone w klimatyzację, z miejscami dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla rowerów. Prędkość maksymalna wagonów to 160 km/h. Druga umowa dotyczy następujących relacji: Poznań Główny - Łódź Kaliska – Poznań Główny, Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp, Poznań Główny - Jarocin – Poznań Główny, Poznań Główny - Ostrów Wlkp.– Poznań Główny, Wrocław Główny - Rawicz – Wrocław Główny, Poznań Główny - Wrocław Główny – Poznań Główny, Kłodzko - Leszno – Kłodzko, Leszno - Wrocław Główny – Leszno, Poznań Główny – Kołobrzeg – Poznań Główny Poznań Główny - Piła Główna – Poznań Główny, Poznań Główny - Koszalin – Poznań Główny, Wartość tego kontraktu wynosi 115,8 mln zł. W ciągu 6 pociągi lat PR wykonają pracę eksploatacyjną równą prawie 8 mln pockm. PR będą obsługiwać wymienione relacje zmodernizowanymi EZT-ami serii EN57, poruszającymi się z prędkością 120 km/h. Pojazdy muszą być klimatyzowane i mieć miejsca dla wózków inwalidzkich oraz rowerów. |
Cytat: |
Dość ciekawa informacja....zważywszy że tyle się mówi o ekspansji KW na całą Wielkopolskę...i co najdziwniejsze są wszystkie linie, oprócz 351...czyżby KW szykowało się na linię Poznań-Krzyż ? |
Cytat: |
To co wg Ciebie to zwykłe niedopatrzenie że nie ma linii 351? |
Virakocha napisał/a: | ||
Raczej niezakończony remont Teraz robią dwójkę Szamotuły - Pęckowo. Niestety od grudnia od Szamotuł do Drawskiego Młyna Vmax 80 km/h |