INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Rozkład jazdy 2011/12 w woj. wielkopolskim

sasho33 - 01-09-2011, 11:41
Temat postu: Rozkład jazdy 2011/12 w woj. wielkopolskim
Na pewno ktoś z forumowiczów już ma tematyczny projekt. Proszę o podzielenie się na forum, ewentualnie pw.
Wielkopolanin - 20-09-2011, 21:31
Temat postu:
IR "Bystrzyca" - Poznań (wyjazd po godz. 6) - Chełm, IR "Warta" Poznań - Gorzów Wlkp. z terminami, godzinami takimi jak obecnie (piątki i niedziele). Regio około godziny 20.30 z Ostrowa Wlkp. do Poznania (w Poznaniu około 22.40). Pociąg Regio 14.53 z Poznania do Ostrowa Wlkp. na wagonach – 15.53 z Poznania do Ostrowa Wlkp. pojedzie na EN57. Następnie Poznań 10.53 – Kluczbork też na EN57.
sasho33 - 20-09-2011, 22:04
Temat postu:
To są przecieki co do pojedynczych połączeń, a masz może cały projekt? Przed rokiem takim dysponowałeś, może i teraz ? Smile pozdrawiam
Emillex - 20-09-2011, 22:08
Temat postu:
Wiadomo juz jak wstępnie będzie wyglądał rozkład dla pociągów KW na linii wolsztyńskiej i wągrowickiej?
kolejfan - 20-09-2011, 23:33
Temat postu:
To ja jeszcze podepnę sie pod pytanie Emillexa jeśli mogęSmile I chodzi mi o odcinek Poznań-Gniezno. Czy również coś wiadomo na ten temat.
michal26 - 21-09-2011, 12:11
Temat postu:
Jeśli ktoś coś wie to ja poproszę informację o linii Poznań-Leszno Smile

@Wielkopolanin
Ten IR Bystrzyca Poznań-Chełm miałby jechać przez Warszawę/Lublin czy Łódź? I ma być skład czy EZT?
Ramirez - 21-09-2011, 12:38
Temat postu:
Obecny IR Bystrzyca Lublin - Warszawa jeździ na EN57. Czyli na pewno pozostanie po staremu. A jeżeli to się potwierdzi że relacja została wydłużona to będzie bardzo fajnie Wink
Pitras - 21-09-2011, 14:01
Temat postu:
Co do połączenia Poznań- Chełm na EZT to nie wiem, czy PKP PLK się na to zgodzą. Kibelki tak szybko nie pojadą jak np ET-22. Szkoda, że PR nie mają ED 74. To byłby skład w sam raz na to połączenie.
audrin - 21-09-2011, 22:05
Temat postu:
Napisałem list do UMWW z prośbą o udostępnienie projektu rozkładu jazdy 2011/2012. Figa z makiem, zwrot listu, adresat "wyprowadził się". Gdzież to Kriger i banda uciekli?
sasho33 - 21-09-2011, 22:39
Temat postu:
Ja napisałem maila i nie dostałem odpowiedzi od tych hemoroidów.
Otello - 22-09-2011, 09:28
Temat postu:
Ja napisałem do nich na początku lipca i otrzymałem odpowiedź listem poleconym, że jeszcze projektu nie ma, a przewoźnicy złożyli zamówienia identyczne z rokiem ubiegłym. Jednocześnie UMWW zobowiązał się dostarczyć mi gotowy projekt, ale mija drugi miesiąc i cicho-ciemno.
michal26 - 23-09-2011, 12:45
Temat postu:
Jedyne co wiem odnośnie wielkopolski - to z projektu 2011/12 dla woj. dolnośląskiego (stan na 19 lipca)

Wrocław-Poznań - będzie 6 par pociągów Regio (obecnie jest 5)

przyjazdy do Poznania: 10:46; 14:46; 17:40; 18:16; 20:16; 21:11 (10:46 i 20:16 do Torunia; 21:11 Kamieńczyk z Jeleniej Góry do Poznania)

odjazdy z Poznania: 6:50; 9:50; 12:50; 13:50; 15:20; 18:50 (6:50 Kamieńczyk Poznań-Jelenia Góra)

Leszno-Głogów 5 par pociągów

Leszno - Głogów: 4:58-6:08; 7:58-9:08; 10:08-11:18; 15:28-16:38; 17:28-18:38
Głogów-Leszno: 6:25-7:24; 9:25-10:24; 12:55-13:54; 16:55-17:54; 19:55-20:54
Wielkopolanin - 23-09-2011, 21:35
Temat postu:
Składy wagonowe:
IR "Bystrzyca": Poznań 6.18 - Chełm - codziennie,
IR "Bystrzyca" Chełm - Poznań 20.38 - codziennie,
IR "Merkury": Szczecin 17.35 - Poznań 20.20 - codziennie,
IR "Merkury": Poznań 8.21 - Szczecin 11.05,
Regio: Szczecin - Poznań 21.08 - codziennie,
Regio: Poznań 13.45 - Szczecin - codziennie,
Regio: Gniezno - Jelenia Góra - Gniezno - codziennie.

Składy Regio EN57:
Poznań 7.53 - Koszalin,
Koszalin - Poznań 17.03,
Poznań 8.53 - Łódź,
Poznań 9.45 - Szczecin,
Jarocin 6.30 - Wrocław,
Poznań 13.55 - Jarocin - Wrocław,
Poznań 4.52 - Leszno - Wrocław,
Wrocław 13.15 - Jarocin - Poznań 18.15,
Łódź - Poznań 21.21,
Łódź - Poznań 11.55,
Łódź - Poznań - 15.15,
Poznań 5.44 - Skierniewice,
Skierniewice - Poznań 12.56.

Składy ED72:
Września 13.21 - Poznań 14.11 (w dni nauki szkolnej),
Kluczbork 12.40 - Poznań 16.52,
Poznań 21.53 - Jarocin 22.58 (oprócz 6),
Leszno 17.35 - Poznań 17.44,
Zielona Góra - Poznań 16.12.

Rozkład zmieni się jeszcze pare razy, więce nie ma co się tym za bardzo sugerować. Z tego co udało mi się tylko uzyskać, zarysu nie posiadam.

[ Dodano: 24-09-2011, 21:18 ]
Jeszcze jedno. Wszystkie wagony "Malboro" mają znajdować się w Poznaniu. Podobno są przymiarki do uruchomienia pociągu RE do Berlina. Informacja niepotwierdzona.
Pitras - 24-09-2011, 21:21
Temat postu:
Czy z tego co napisał Michał26 mam rozumieć, że Kamieńczyk będzie aż o godzinę przyspieszony? Czy w związku z tym ma być jakieś połączenie, w miejsce tego pociągu? Czy po prostu osobowy z Leszna(19:46) do Mogilna zastępujemy Kamieńczykiem, który jest ostatnim pociągiem w taryfie regio do Poznania i ustalamy, że staje na każdej stacji. Bo szczerze, to nie wyobrażam sobie, aby ostatnim prawdziwym osobowym w stronę Poznania był pociąg o 18:21 z Leszna.
michal26 - 24-09-2011, 22:12
Temat postu:
@Pitras

Zgadza się, Kamieńczyk ma być przyspieszony, obecnie wyjeżdża z Wrocławia 19:54, od grudnia ma odjeżdżać 18:30, czyli ponad godzinę wcześniej.

(z projektu woj. dolnośląskie: http://rozklady.transport.pwr.wroc.pl/dolnyslask/kurs-0D5_20111211-1-1-11.html)

Myślę, że raczej pozostanie przyspieszony, a po prostu po nim jakieś Regio z Leszna dodatkowe, ale zobaczymy...
Wielkopolanin - 24-09-2011, 22:18
Temat postu:
EN57: Leszno 21.17 - Poznań 22.45 - codziennie
michal26 - 25-09-2011, 10:21
Temat postu:
@Wielkopolanin
Dziękuję za informację, wiesz może coś więcej na temat Regio Leszno/Kościan-Poznań?

Mam takie pytanie: Czy w rozkładzie 2011/12 będzie jeździł IR Wielkopolanin Poznań-Wrocław-Rzeszów???
bo w planach w woj. dolnośląskim go nie widzę niestety...
audrin - 30-09-2011, 19:03
Temat postu:
Na temat "Wielkopolanina" krążą niepokojące plotki, jeśli nie pojedzie w przyszłym rozkładzie, to będzie źle.

Czy na którymkolwiek R w relacji Wrocław-Poznań planowany jest skład wagonowy? Dzisiaj jechałem R 67935 i na całej trasie frekwencja była bardzo wysoka, a na odc. dolnośląskim to już masakra. Przydałyby się piętrusy, szkoda, że w tej kwestii można liczyć tylko na PR Poznań.
michal26 - 30-09-2011, 20:19
Temat postu:
Też słyszałem niepokojące plotki o Wielkopolaninie... Wcześniej było mówione, że zamiast Wielkopolanina ma jechać przedłużona do Poznania IR Galicja, ale chyba IR Galicja pojedzie do Jeleniej Góry, jeśli w ogóle pojedzie, po rzezi pociągów IR na E-30... Mad

Składy wagonowe na Poznań-Wrocław zdecydowanie by się przydały, a już na pewno na Wrocław-Poznań-Toruń, chociaż nie wiem jak to będzie z odc Poznań-Toruń, bo przecież na Poznań-Gniezno od grudnia ma wyjechać KW...
Z przecieku dot. woj. zach-pom: składy wagonowe pojawią się na 1 lub 2 obiegach Poznań-Szczecin. Można by przedłużyć jakiś pociąg do Wrocławia i zamiast Wrocław-Toruń zrobić Wrocław-Poznań-Szczecin, mógłby nawet być IR, ale lepiej Regio przyspieszony albo coś w tym rodzaju Rolling Eyes

Na Wrocław-Poznań z wagonowych pozostanie wtedy Kamieńczyk i IR Mamry/Szczeliniec, który moim zdaniem powinien na Wro-Poz zatrzymywać się jak Regio przyspieszony, jak teraz IR Mamry, ale czy tak pozostanie??
audrin - 30-09-2011, 21:44
Temat postu:
No niestety, do tego wszystkiego dochodzą remonty na E 59. Na odc. dolnośląskim już teraz jest bardzo ciasno i pociągi łapią opóźnienia. Ponoć PLKa kręci nosem i w nowym rozkładzie może zabraknąć kilku pociągów na Wrocław-Poznań. Chodzi mi oczywiście o IR i TLK.

Regio Wrocław-Szczecin przez Poznań to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, zwłaszcza, że (jeśli wierzyć projektowi rozkładu jazdy dla woj. dolnośląskiego) los "Karmazyna" nie jest pewny.

Nowy adres Dep. Transportu naszego UM :
ul. Przemysłowa 46
61-541 Poznań

Wysłałem dzisiaj list z prośbą o udostępnienie rozkładu. Zobaczymy.
enstone - 07-10-2011, 18:05
Temat postu:
Ma ktoś wstępne informacje dot. rozkładu Krzyż-Piła-Krzyż..??? Czy będzie więcej połączeń i czy zrobią coś z tą 4-godzinną dziurą 9:09 z piły do krzyża następny 13:35 do krzyża masakra..!!!!

[ Dodano: 10-10-2011, 17:08 ]
Czy ma ktoś jakieś przecieki na tą trasę..??
michal26 - 11-11-2011, 23:01
Temat postu:
W internecie pojawił się rozkład jazdy na rok 2011/2012.

Zastanawiam się właśnie czy ten rozkład wejdzie w życie w obecnym kształcie, gdyż zauważyłem "kilka kwiatków" w mojej okolicy Smile

np. pociąg Regio 76940 Poznań - Wrocław
ma czas przejazdu Poznań Główny - Poznań Dębiec 5 minut!! To jest niemożliwe! Na Dębiec pociąg jedzie co najmniej 8 minut, nie ma szans szybciej, z kolei dalej ten sam pociąg między stacjami Puszczykowo-Puszczykówko jedzie niby 5 minut, a w rzeczywistości ten odcinek pociągi pokonują w max 3 minuty.

I druga rzecz: ciekawi mnie dlaczego pociąg IR Międzylesie-Olsztyn Białystok-Międzylesie
zatrzymuje się tylko w jednym kierunku na stacji w Puszczykówko, a w relacji powrotnej Białystok-Międzylesie już się nie zatrzymuje mimo, że zatrzymuje się na mniejszych stacjach na odcinku Poznań-Leszno np. Stare Bojanowo... Dotychczas wszystkie Regio przyspieszone, a także IR jadące na odc. Poznań-Leszno zatrzymując się jak Regio przyspieszone się zatrzymywały w Puszczykówko Confused
Czy może to być jakaś błąd czy tak już zostanie najprawdopodobniej?
sebol71 - 11-11-2011, 23:20
Temat postu:
michal26, na odcinku Poznań Główny - Poznań Dębiec będzie obowiązywać prędkość 60 km/h, a nie jak teraz 40 km/h. Zresztą nie dawno były na tym odcinku przeprowadzane prace torowe (wymieniono chyba nawet bodajże całe łuki pod wiaduktem z linią nr 3). Stąd szybszy czas przejazdu. Odwrotnie w przypadku Puszyczkowo - Puszczykówko. Na tym odcinku obniżono prędkość z 80 km/h do 60 km/h.
michal26 - 11-11-2011, 23:26
Temat postu:
Dzięki za informacje!!! - Remont Główny-Dębiec? - nie wiem jak z tym odcinkiem, jeżdżę codziennie na tym odcinku i prac zbytnio nie widziałem, a stan torów jest tam fatalny, nie wiem czemu podniesiono prędkość - ale już niedługo będzie modernizacja na 160 Very Happy
Faktycznie jednak inne pociągi też maja krótszy czas przejazdu. Jednak jeśli chodzi o Puszczykowo-Puszczykówko to jest to sytuacja, że tylko ten pociąg tak długo jedzie, inne mają czas przejazdu 3 min.
audrin - 12-11-2011, 20:11
Temat postu:
Hoho, między 13 a 18 nawalone mnóstwo pociągów R w relacji Poznań-Leszno. Ciekawe, czym PR Poznań chce to wszystko obsłużyć... Twisted Evil
michal26 - 12-11-2011, 20:17
Temat postu:
@Audrin
Czy ja wiem czy "nawalone". Połączeń jest zaplanowanych tyle co obecnie, w sumie to nawet jedna para mniej (bo teraz jest teoretycznie pociąg 13.20 chociaż jest już od września "tymczasowo" odwołany) Cool a na 2011/2012 nie ma w ogóle takiego pociągu.
Jedyne co się zmieni to relacja pociągów po 14 wydłużony z Czempinia do Leszna i po 17 wydłużony z Kościana do Leszna. Very Happy
Więc problemów raczej nie będzie Very Happy
Emillex - 12-11-2011, 20:31
Temat postu:
Parę konkretów dla linii 357 (Wolsztyn-Poznań):
Czas jazdy przed remontem: 1:42 - 1:47 (dla szynobusu)
Czas jazdy po remoncie: 1:41 (najszb. poł.) - 1:56 <- wszystko to pod szynobus.
Mam nadzieję (nie, pewien jestem) że ma to związek z tym iż tak jak to jest jeszcze teraz, na nowo ułożonym szlaku nie można rozwijąć docelowej prędkości (np. obecnie na Stęszew-Luboń jest 60km/h)
Czas jazdy komunikacji zastępczej: Poznań - Stęszew (Regio) -> Stęszew - Wolsztyn (KKZ) - 1:54.
Dla porównania - Autobusy PKS na trasie Wolsztyn-Poznań : 1:35 - 1:50.
Teraz sam rozkład i moje uwagi: [dla Wolsztyn-Poznań]
KW 77323 (4:32-6:13). Minutę wcześniej odjeżdża TLK do Gdyni. Dobrze że pociąg jest skomunikowany z RE do Lublina.
KW 77325 (5:16-7:13). Jako dojazd do pracy/szkoł nieco za wcześnie. [Trakcja parowa].
KW 77327 (7:52-9:48). Przesunąć pół godziny wcześniej, tak aby zdążyć na coś tam o 10 godziny.
KW 77331 (13:39-14:17(Grodz)-15:47). Nie lubiłem tego pociągu, za niedopasowanie - większosć lekcji w pobliskim Liceum kończą się o 14:20, w Technikum 20 minut wcześniej. W Grodzisku jest identycznie. Przesunięcie go godzinę później, to byłby miód. Nie-da-się? Chociaż 15 minut by w Grodzisku mogli na niego zdążyć.
KW 77333 (15:48-17:36). Zostaje 3 godzinna przerwa, następny pociąg dopiero o 19:18. W RJ 10/11 pociąg ten wyjeżdżał o 16:38 - był popularny wśród studentów w niedziele.
Teraz Poznań - Wolsztyn
KW 77320 (5:44-7:11(Grodz)-7:44). Może dla tych co dojeżdżają do Grodziska, przesunięcie na późniejszą godzinę nie jest złe, ale dla Wolsztyna już tak - Do centrum jest z 10 minut drogi, do Technikum z 12-15 minut drogi. Za późno.
KW 77320 (19:20-21:00) O 19:20 przyjeżdża TLK z ZG i Olsztyna.

Wyrażam też obawę przed samą obsługą linii 357 przez KW. Działalnośc tej spółki na liniach Leszno-Zbąszynek/Jarocin/Ostrów Wlkp. nie była zadowalająca - zlikwidowanie; promocji, systemu nawigacji GPS, rzetelnej informacji kolejowej (takową oferował WZPR), częste KKZ, ogólny bałagan.
Duża ilośc zdefektowanych szynobusów, do tego niezadowalające serwisowanie... Zimą, gdy padały szynobusy u mnie bardzo często pojawiały się "zaszynobusy" w postaci lokomotywy i wagonów. A teraz co? KKZ!?
audrin - 16-11-2011, 21:24
Temat postu:
Jak to w końcu będzie z tymi Regio Toruń-Poznań-Wrocław? Pojawiły się w rozkładzie i znów zniknęły. Te pociągi mają świetną frekwencję, liczę, że zostaną.

Druga sprawa : z Poznania odjeżdża pociąg Regio o godz. 14:10. Do Leszna przyjeżdża o godz. 15:26, natomiast o 15:28 odjeżdża R do Rawicza. Przyjazd do Rawicza o 15:58, skąd o 16:02 rusza R do Wrocławia. Trzy przesiadki... Nie mogli utworzyć z tego jednego pociągu? Z tego co pamiętam, taki pociąg był w zamówieniu UMWD, więc WZPR/UMWW musiały coś namieszać.
sasho33 - 17-11-2011, 08:56
Temat postu:
Prawdopodobnie jest oterminowany w poszczególnych relacjach i przez to wpisany źle jako trzy pociągi w hafas. Możliwe, że do Wrocławia jeździ w (D), w soboty do Rawicza, w niedziele i święta tylko do Leszna. Lub coś podobnego.
audrin - 30-11-2011, 11:09
Temat postu:
Niestety nie. To będą trzy oddzielne pociągi. Zresztą, hafas już nie pokazuje tego połączenia, co by pasażerowie przypadkiem z niego nie skorzystali.

Od grudnia uwalone wszystkie połączenia Leszno-Głogów i Leszno-Jarocin. Pozostaną tylko cztery pary Regio Poznań-Wrocław. Większość osobówek będzie kończyć bieg w Lesznie, UMWW wypiął się na Bojanowo i Rawicz. Odnoszę wrażenie, że współpraca UMWW z UMWD nie układa się zbyt pomyślnie, a szkoda, bo naprawdę sporo osób jeździ z Poznania do Wrocławia właśnie pociągami Regio.
pospieszny - 30-11-2011, 15:37
Temat postu:
Spokojnie, tylko spokojnie....
Cytat:
Pozostaną tylko cztery pary Regio Poznań-Wrocław

Pięć bezpośrednich"
7620 Gniezno 5:51 - Jelenia Góra 14:01
76934 Poznań 9:59 - Wrocław Główny 13:30
76824 Poznań 13:55 - Wrocław Główny 18:38
76938 Poznań 16:40 - Wrocław Główny 20:00
76940 Poznań 18:40 - Wrocław Główny 21:53

Cytat:
z Poznania odjeżdża pociąg Regio o godz. 14:10. Do Leszna przyjeżdża o godz. 15:26, natomiast o 15:28 odjeżdża R do Rawicza. Przyjazd do Rawicza o 15:58, skąd o 16:02 rusza R do Wrocławia. Trzy przesiadki...


Cóż w tym dziwnego Śmiech 15 minut przed tym pociągiem jedzie Regio do Wrocławia.
Leszno 15:30 - Rawicz 15:58 kursuje od 2 stycznia 2012 Exclamation
Rawicz 16:02 - Wrocław Główny 17:23 kursuje od 3 marca 2012 Exclamation

Reasumując jest tak jak wspomniał sasho33,
Stoker - 30-11-2011, 16:13
Temat postu:
Niestety wygląda na to że zagrożone są pociągi Regio Poznań - Szczecin - Poznań, bo lubuski marszałek nie chce finansować swojego fragmentu tych połączeń Sad To info z dziś.
topysz - 30-11-2011, 17:39
Temat postu:
Niech na linii Jarocin-Gniezno zostawią po jednym kursie w każdą stronę, wtedy nastąpi cudowne uzdrowienie frekwencji, jedynym pociągiem zaczną podróżować prawdziwe tłumy a przewoźnik wreszcie zacznie zarabiać miliony. Jaja sobie ktoś robi... i to strusie!
kolejfan - 30-11-2011, 18:29
Temat postu:
topysz, szczerze mówiąc to frekwencja na tej relacji nie była zbyt duża. Kilka razy widziałem, jak ten pociąg wracał z Jarocina, bądź jechał do niego prawie że pusty. Może po drodze zbiera/wysadza dużo ludzi, ale z tego, co wiem wielu ludzi korzysta raczej z PKS jadąc z Gniezna do Wrześni, albo po prostu jedzie autem.

Ale sądze, że to wina raczej tego, że mało kursów i wiara się w końcu przesiadła na inny środek transportu. Teraz to już w ogóle będzie dramat. I tak z roku na rok Gniezno staje się (jak to ktoś kiedyś określił) zapyziałym przystankiem.

Może po remoncie torów i wejścia KW coś sie zmieni. PR by jechały do Poznania przez Wrześnie, było by więcej kursów, co by zachęciło mieszkańców Czerniejewa itd do korzystania z tej linii. Jest jeszcze gro ludzi, którzy muszą sie dostać jakoś do Pozka, a takie pociągi byłyby im na rękę.
audrin - 30-11-2011, 18:55
Temat postu:
pospieszny napisał/a:

76824 Poznań 13:55 - Wrocław Główny 18:38


Zgoda, nie brałem tego pociągu pod uwagę, bo nie jedzie przez Leszno i Rawicz. Poza tym czas przejazdu to aż 5h, z tymi przesiadkami w Lesznie i Rawiczu wyjdzie znacznie szybciej. Very Happy
panmaciejsz - 30-11-2011, 21:13
Temat postu:
Cytat:
PR by jechały do Poznania przez Wrześnie


Otóż to.
Mógłby tak chociaż jeden na dzień jechać, tak by skomunikować go we Wrześni z TLK 71102 do Warszawy. W obecnym rozkładzie można dojechać z Gniezna do Warszawy w 3h15min.
To jest po prostu rewelacyjne połączenie.

Niestety po likwidacji pociągu R do Wrześni, aby być w Warszawie przed 9.00, trzeba będzie wyjeżdżać do Poznania o 4.20 i jechać ponad 4h.
kolejfan - 30-11-2011, 22:40
Temat postu:
panmaciejsz, Dokładnie. Kiedyś dosyć często jeździłem do Warszawy rano właśnie. Do Wrześni jechałem i z niej do Wawy.

I odziwo było dużo ludzi. Teraz to jadą albo przez Toruń, no albo przez Poznań.
sasho33 - 30-11-2011, 23:02
Temat postu:
Stoker napisał/a:
Niestety wygląda na to że zagrożone są pociągi Regio Poznań - Szczecin - Poznań, bo lubuski marszałek nie chce finansować swojego fragmentu tych połączeń Sad To info z dziś.


It's fucking joke. Neutral jak dorwę to zniszczę tego buca. Przecież ludzie z Dobiegniewa dzięki tym połączeniom tez mają jak dojechać do Poznania i Szczecina, nie wspominając o kilku wioskach jak Drawiny, Podlesiec, Bierzwnik, Rębusz to co ? Mało? Ten kraj to zaorać w pizdu.
calsberg - 01-12-2011, 12:53
Temat postu:
Niech zrobią "przelot" przez Drawiny, Podlesiec, Dobiegniew, Bierzwnik, Rębusz i po kłopocie nie chcą dopłacać do pociągu to nie będą mieli go wcale - dlaczego mają cierpieć wszyscy - odcinek Wielkopolski ma dobrą frekwencję, "szczeciński" również.

ps. Mówimy o tym pociągu co jedzie z Poznania o 9.55?
krzych_p - 01-12-2011, 16:32
Temat postu:
Mówimy o wszystkich pociągach na odcinku Krzyż - Choszczno. Likwidacja postojów dla Lubuskiego nic nie daje, bo przecież ten przejazd również kosztuje.

Co do linii Poznań- Wrocław jest w podstawie założony pociąg Poznań 12:40 - Wrocław przez Leszno, Rawicz. W zamknięciu niestety został pocięty - przynajmniej do 29.II. Potem zobaczymy . To plus obiegowanie wpłynęło na to, że mamy w zamknięciu 2 przesiadki do Wrocławia.

Na linii Gniezno - Jarocin - został jeden pociąg - szkolny, którym jeździ znaczna ilość młodzieży szkolnej.

Nikt nie dodał jeszcze linii Kępno - Wieluń.

Liniówki są na: http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,wielkopolskie,liniowe-rozklady-jazdy.html

pozdr.
Wielkopolanin - 01-12-2011, 18:09
Temat postu:
Pociąg Tarnowskie Góry - Kępno oraz Kępno - Tarnowskie Góry od nowego rozkładu został odwołany. Jeden pociąg na linii Gniezno - Jarocin to porażka UMWW. Ratunkiem dla tej linii (frekwencją) byłyby pociągi relacji Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin (jedna para przez Ostrów Wlkp.) - Krotoszyn – Wrocław – Jelenia Góra.
Brawurka - 01-12-2011, 18:32
Temat postu:
No właśnie...Dwa pociągi w rel. Bydgoszcz/Toruń - Gniezno - Jarocin - Krotoszyn - Wrocław z pewnością by się przydały a o frekwencję nie obawiałbym się. Ale nie da się...Po co ułatwiać ludziom podróżowanie, lepiej niech plebs sie pomęczy Evil or Very Mad
kolejfan - 01-12-2011, 20:56
Temat postu:
No ale wszystko musi przecież lecieć przez Poznań...Więc Ci, co nie są podrodze do Poznania, niech się męczą....masakra...
pospieszny - 03-12-2011, 20:34
Temat postu:
W rozkładzie jazdy 2011/2012 Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych uruchomi dziennie 456 pociągów REGIO na terenie województwa.

Podstawowym celem przy konstrukcji nowego rozkładu była dalsza poprawa oferty w obrębie aglomeracji poznańskiej poprzez zwiększenie połączeń w kierunku Leszna, Konina, Zbąszynka oraz Krzyża.

Dzięki reaktywacji remontowanej obecnie linii kolejowej mieszkańcy Piły i Wałcza od 1 czerwca 2012 r. zyskają bezpośrednie połączenie ze Szczecinem.

Poprawę standardu podróży zapewnią odnowione wagony piętrowe oraz gruntownie zmodernizowany skład EN57 AKW.

Na 1 lutego 2012 r. wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu planowane jest wprowadzenie nowej oferty - wspólny bilet. Rozwiązanie to znacznie ułatwi realizacje podróży łączonych typu pociąg + komunikacja miejską.

źródło: KOW
sasho33 - 03-12-2011, 21:07
Temat postu:
Już nie fandzolcie, że zwiększacie niewiadomo jak do Krzyża, bo zwiększyć to mieliście o dwie pary, ale hemoroidy oczywiście wam przypomniały o "prawidłowym" myśleniu nt. 351 i mimo, że było już po terminie zgłoszenia do PLK to tematyczne dwie pary odwołaliście w pizdu na szybko, póki normalny pasażerro nie zdążył się zorientować. Tylko nie przewidzieliście, że są ludzie którym tu bardzo zależy na dodatkowych połączeniach, jak widać kilkaset podpisów pod petycją wam w tej sprawie nie wystarczyło ! Śmiech
michal26 - 03-12-2011, 23:00
Temat postu:
Nie wiem jak jest z innymi kierunkami, ale jeśli chodzi o Leszno to ŻADNYCH NOWYCH POCIĄGÓW w nowym rozkładzie nie przybywa. Jedyne co można powiedzieć, że kilka zostało przedłużonych z Kościana/Czempinia do Leszna.
Mimo to rozkład prezentuje się całkiem całkiem jeśli chodzi o linię Leszno-Poznań Very Happy
audrin - 04-12-2011, 10:58
Temat postu:
To fakt, na Leszno-Poznań mamy bardzo dużo połączeń. Mam nadzieję, że nie odbyło się to kosztem uwalenia innych relacji w naszym województwie.

Regio odjeżdżający o 15:10 z Poznania powinien zostać wydłużony do Rawicza. Po 16 nie ma żadnego pociągu z Leszna do Bojanowa i Rawicza. Sporo osób wracających z pracy i szkoły korzysta z kursującego obecnie Regio o 16:30.
pospieszny - 04-12-2011, 13:36
Temat postu:
Cytat:
jeśli chodzi o Leszno to ŻADNYCH NOWYCH POCIĄGÓW

Nowych nie, tabor jest już wysłużony Śmiech będzie po prostu ich więcej Very Happy dlatego
Cytat:
że kilka zostało przedłużonych z Kościana/Czempinia do Leszna.

I słusznie, w ogólnej ocenie zaś Ci wyszło:
Cytat:
rozkład prezentuje się całkiem całkiem jeśli chodzi o linię Leszno-Poznań

Inni w Wielkopolsce mogą tylko pomarzyć o takim rozkładzie Mr. Green
audrin - 04-12-2011, 13:44
Temat postu:
Zbyt długo taki stan rzeczy nie potrwa, zbliża się modernizacja odcinka Poznań-Czempiń. Wink
kolejfan - 04-12-2011, 14:24
Temat postu:
Jakby nie patrzeć, to na Leszno w końcu jest chyba największy potok pasażerów. Jest sporo miast (Mosina, Czempiń, Kościan). Ale np na Ostrów Wielkopolski też jest kilka miast a pociągów mało i ludzie muszą się ściskać w takim pojedynczym zestawie, bądź np. w trzech/czterech wagonach Barbakana....Więc troche nie teges.
michal26 - 04-12-2011, 15:26
Temat postu:
@ pospieszny

Leszno-Poznań ma dobry rozkład ale to dlatego że są potoki podróżnych - rano do Poznania przyjeżdżają o 7.02 i 7.40 dwa pociągi zestawione z 4Bhp lub 2Bhp+2Bh lub coś w tym stylu i te pociągi "pękają w szwach", codziennie! Od Mosiny, albo i może wcześniej nie ma już miejsc siedzących.
Mi chodziło bardziej o to, że w artykule z KOW "dziennikarze" napisali jakoby miało być więcej pociągów i tylko tego się czepiam. Very Happy
Dla reszty Wielkopolski to fakt, tragedia... Gniezno-Jarocin; Leszno-Jarocin; Leszno-Głogów...
A jeśli chodzi o "nowe" pociągi to w sumie może coś się trafi - są piętrusy w nowym malowaniu i przerobione EN-57, ciężko nazwać nowym, ale dobre i to Mr. Green

Jedyne czego nie rozumiem to dlaczego IR Mamry/Szczeliniec w obu kierunkach zatrzymuje się na różnej ilości stacji - w sensie w jednym kierunku się zatrzymuje na stacji, a w drugim nie. Czy może ktoś wie dlaczego tak jest?

@ Audrin
Będzie ciekawie, zobaczymy jak to rozwiążą Język
kolejfan - 04-12-2011, 16:34
Temat postu:
michal26 napisał/a:


Jedyne czego nie rozumiem to dlaczego IR Mamry/Szczeliniec w obu kierunkach zatrzymuje się na różnej ilości stacji - w sensie w jednym kierunku się zatrzymuje na stacji, a w drugim nie. Czy może ktoś wie dlaczego tak jest?

@ Audrin
Będzie ciekawie, zobaczymy jak to rozwiążą Język


Sądze, że to jest właśnie związane z potokami podróżnych o danej porze. Żeby tak odciążyć troche regio:)

A podczas remontu to zapewne TLKi oraz IR puszczą przez Ostrów WLKp i Jarocin.
krzych_p - 04-12-2011, 17:29
Temat postu:
Interregio w relacji Miedzylesie - Olsztyn na odcinku Rawicz - Poznan jedzie jako Regio (obowiazuje taryfa Regio). W kierunku Wrocławia i Miedzylesia pociąg w całości jedzie w taryfie Interregio. W relacjach z Leszna do Poznania pociąg uzupełnia lukę w ruchu regionalnym.
Pitras - 04-12-2011, 18:21
Temat postu:
A może ktoś powiedzieć, dlaczego pociąg Gniezno- Jelenia Góra wraca tylko do Poznania? Czy może jedzie dalej do Gniezna tylko to jest błąd w rozkładzie?
kolejfan - 04-12-2011, 19:47
Temat postu:
Ja mam nadzieję, że to błąd w rozkładzie...
CarnageLink - 04-12-2011, 20:01
Temat postu:
Może być tak że skład posprzątają w Poznaniu i do Gniezna pojedzie jako 77942.
pospieszny - 04-12-2011, 20:12
Temat postu:
Planowy obieg, zwłaszcza że w Jeleniej ma na obrócenie 39 minut do planu na odjazd powrotny.
Pitras - 04-12-2011, 20:31
Temat postu:
Czyli oznacza to 39 minut przerwy po jeździe prawie 8 godzinnej? W ogóle nic rezerwy na ewentualne opóźnienie? Gdyby to był EZT to jeszcze ok, bo 3 minuty, zmiana czoła zrobiona i można wracać. Ale odczepienie lokomotywy, objazd składu, podpięcie się to około 20 minut. Czyli na trasie może spóźnić się max. 20 minut. Co patrząc na remonty po drodze( Poznań Główny, szlak Poznań- Wrocław w 2 miejscach, Wrocław Główny, oraz chyba gdzieś koło Wałbrzycha) nie wydaje się być trudne do osiągnięcia.
Nie mogli zrobić wyjazdu z Gniezna choć o tej 4,51 oraz powrotu do Poznania tak jak był?
Obecnie pociągi od Leszna do Poznania pojadą w odstępie 0,5 h- 19,46 oraz 20,15.
enstone - 05-12-2011, 18:32
Temat postu:
Dlaczego w internetowym rozkładzie zniknął pociąg Piła-Krzyż wyjazd z Piły o 11:06..?? Wycofali ten pociąg czy co. To chyba jakiś nieśmieszny żart ponieważ z Piły do Krzyża nie ma żadnego pociąg od 9:14 potem 13:30.!!!
pospieszny - 06-12-2011, 18:59
Temat postu:
Nowy rozkład jazdy w Prezentacji Very Happy
conen - 07-12-2011, 18:06
Temat postu:
Prezentacja jak zwykle same cuda a o uwaleniu Głogowa czy Jarocina nawet drobnym drukiem nie ma.
pospieszny - 09-12-2011, 18:22
Temat postu:
Prawie 40 nowych połączeń kolejowych w Wielkopolsce znalazło się w rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od niedzieli 11 grudnia. Łącznie w Wielkopolsce będzie kursowało dziennie 545 pociągów.

Nowe połączenia uruchomione zostaną dzięki zakończeniu modernizacji dwóch linii: z Poznania do Wolsztyna (16 pociągów dziennie) i linii z Poznania do Wągrowca (20 pociągów dziennie). Nowe pociągi oferuje na tych liniach spółka Koleje Wielkopolskie.

- W nowym rozkładzie jazdy nasza spółka będzie oferowała 89 pociągów, liczymy, że w całym roku przewieziemy około 1,8 miliona pasażerów - powiedział Marek Pawicki rzecznik Kolei Wielkopolskich.

Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych utrzyma liczbę pociągów w tej samej liczbie (456), co w 2011 roku.

- Nie można danych liczbowych porównać, bo niektóre pociągi w nowym rozkładzie będą kursowały na trasach obsługiwanych poprzednio przez dwa różne składy, ale liczba połączeń jest na tym samym poziomie, co w bieżącym roku, a na niektórych liniach zwiększyliśmy liczbę połączeń – powiedział Krzysztof Pawlak, zastępca dyrektora ds. handlowych Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Przewozy Regionalne zawieszają połączenia na linii kolejowej łączącej Leszno (wielkopolskie) z Głogowem (dolnośląskie). Z rozkładu zniknie 12 pociągów obsługujących tę linię.

- Linia ta jest w fatalnym stanie technicznym, jej trasa przebiega przez trzy województwa i są kłopoty z finansowaniem jej przebiegu, a dodatkowo ma mało pasażerów - dodaje dyrektor Pawlak.

Przewozy Regionalne nie obawiają się zamieszania przy wprowadzaniu nowego rozkładu jazdy. - Mamy dodatkowe punkty informacyjne, uruchomiliśmy informację w internecie, a na dworcach są przez głośniki podawane informacje o nadchodzącym zmianie rozkładu jazdy. Dodatkowo w weekend nasza infolinia będzie czynna cała dobę - zakończył Pawlak.


źródło: KOW
kolejfan - 09-12-2011, 21:00
Temat postu:
Łauł, az 20 pociągów do Wagrowca, tylko mnie ciekawi jedno...Skąd KW wytrzasnęła pociagi, jak przeciez na pozostałych trasach ma problem z puszczeniem nawet jednego pociągu na dzień?
sasho33 - 09-12-2011, 21:06
Temat postu:
Te dwadzieścia to jest dziesięć par. I ani to ani to prawdą oczywiście nie jest, bo par na linii do Wągrowca będzie od niedzieli 11.
corzo007 - 09-12-2011, 22:27
Temat postu:
KW od 11 grudnia będzie miało wszystkie 22 szynobusy z tego 18 będzie sprawnych, przynajmniej takie jest założenie bo niestety po użytkowaniu szynobusów przez PR, prawie wszystkie musiały jechać na naprawy a jeden po wypadku stoi w PKP Cargo już chyba z 5 miesięcy i czeka na remont :/
sasho33 - 09-12-2011, 23:03
Temat postu:
Taaaaa..nie ma to jak dobra propaganda. W końcu to KW takie cacy a PR takie niedobre. Tylko zapomniał kolega o licznych KKZ, likwidacji linii i przejściu na KKA Śmiech
corzo007 - 09-12-2011, 23:08
Temat postu:
Według mnie to rozwiązanie z KKZ i skróceniem linii do Gostynia jest bardzo dobre, bo tak właściwie to tylko do Gostynia jedzie sporo ludzi a dalej pustka no i puszczenie KKZ jest o wiele tańsze Razz
Wielkopolanin - 10-12-2011, 00:06
Temat postu:
corzo007 , myślenie na miarę KW. Spadek ilości podróżnych z Jarocina do Leszna zaczął się wraz z modą na KKZ. Kiedy ostatnie kursy wykonywała SP42 z dwoma wagonami, te wagony były pełne. Widać pomysłowość KW nie zna granic (w likwidowaniu kolei). Dobrze że KW nie jest operatorem lotniczym, z Ławicy na Okęcie, co chwilę byłyby SKZ zamiast samolotu (albo odwołane loty). Powtarzam setny raz, że nikt przy dwóch kursach na dobę nie kupi biletu miesięcznego, ale idiotyzm przewoźników w tym kraju i urzędów marszałkowskich jest, jaki jest (słaby marketing, który przyciągnąłby ludzi).
Desiro2 - 10-12-2011, 00:09
Temat postu:
uwalenie dwóch linii kolejowych w ciągu miesiąca - tego w Wielkopolsce jeszcze w historii nie było... Evil or Very Mad
Emillex - 10-12-2011, 00:26
Temat postu:
Desiro2, trzech - Gniezno-Jarocin na jednej parze to uwalenie linii, ot co.
asatuk - 10-12-2011, 09:51
Temat postu:
dokladnie totalna degradacja węzła jarocińskiego-uwalenie linii do Leszna i Gniezna, a co do KKZ to właśnie w ten sposób uwalono pierwszą linię z węzła jarocińskiego- do Śremu w latyach 90-tych, więc myslę, że z odcinkiem Gostyń-Leszno będzie podobnie, a co do frekwencji na ww. liniach-ciężko o dużą frekwencję przy takim rozkładzie jaki był, jeśli byłyby tam 4 pary- linia Leszno-Jarocin oraz 5, a może nawet 6-linia Gniezno-Jarocin z ewentualnym wydłużeniem 1-2 par do Wrocławia i odpowiednim skomunikowaniem na Poznań i Ostrów Wlkp. w Jarocinie to frekwencja napewno by była

[ Dodano: 10-12-2011, 09:54 ]
http://www.gj.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3024:kolej-zawiesza-deficytowe-linie&catid=1:powiat&Itemid=81

wiadomość na temat aktualnej sytuacji po zmianie rozkładuw obrębie węzła jarocińskiego
sasho33 - 10-12-2011, 10:30
Temat postu:
corzo007, spadaj na forum.polskibus.com - tam się nadajesz tylko Śmiech pociągi regionalne nie mają na siebie zarabiać, tylko służyć lokalnej społeczności. Jak jedzie 20 osób na danym odcinku to już bardzo możliwe, że odcinając im możliwość dojazdu pociągiem zabierzemy chleb 20 osobom, bo nie każdy ma samochód. A tabor można puścić mniej pojemny po prostu..
kolejfan - 10-12-2011, 10:32
Temat postu:
Tak jak kiedyś pisałem. Jeśli któraś z miejscowości nie leży na lini do Poznania, to ma problem, bo odrazu jest tekst, że linia nierentowna, że niska frekwencja, ze to to, a tamto. Ja rozumiem, ze Poznan-stolica wielkopolski, ale przecież to nie pępek Polski...No ale tak, trzeba wszystko robić, żeby to Poznań sie rozwijał, a reszta miast niech rozpada i chodźcie do Poznania, bo tu jest fajniej.

Fajnym myśle pomysłem, byłoby utworzenie takiego półpierścienia kolejowego w Wielkopolsce, otaczającego Poznań zaczynając w Krzyżu-Piła-Nakło n/Notecią-Gniezno-Września-Jarocin (również by puścić do Ostrowa-Krotoszyn-Leszno)-Gostyń-Leszno-Wolsztyn i zakończyć to w Poznaniu, żeby Ci co chcieli jeechać z Gniezna do Nakła nie musieli sie kilka razy przesiadać, by Ci którzy chcą z Ostrowa do Wrześni, nie musieli jechać dłużej przez Poznań. No chyba, że naprawdę...Wszyscy mieszkańcy Wielkopolski pracują w Poznaniu i nie mogą bez tego miasta żyć, to nie ma sensu takich połączeń...

Ja już sie boję myśleć, co będzie jak KW wejdzie na odcinek Poznań-Gniezno. Też co chwile bedą KKZ? Tylko obawiam się, że i nawet 4 autobusy nie wystarczą by obsłużyć pasażerów z jednego odwołanego pociągu...Zobaczymy jak będzie wyglądała ta nowa jakość wg KW, bo póki co to wybaczcie, ale śmiech na sali.

Wiem, łatwo krytykować, ale próbuje sie też wczuć w sytuacje przewożnika. Może trzeba było poczekać z wejściem na rynek, lepiej sie przygotowac? Znaleść lepszy tabor, no nie wiem...
sasho33 - 10-12-2011, 10:35
Temat postu:
Do Gniezna KKZ nigdy nie będzie, bo pewna osoba Twisted Evil jest z Gniezna i tamta linia zawsze będzie miała najlepiej. Może obok (zasłużenie) linii do Leszna.
kolejfan - 10-12-2011, 12:10
Temat postu:
A jaka to osoba? i czemu odcinek do Gniezna nie miałby być zasłużony?Very Happy
sasho33 - 10-12-2011, 12:32
Temat postu:
Na pewno jest na nim niższa frekwencja, niż na linii do Leszna (która ma pociągów tyle samo) i do Wrześni/Konina, która to linia ma pociągów mniej niż Gniezno. Więc nieco na wyrost, ale no dobra - niech mają, nie postuluję by odbierać, a by dodawać tam gdzie trzeba. Tak jak w tym roku dodano Zbąszynkowi pociąg przed 22:00 w (D), gdzie tam nikt o to nie wnioskował ani nie prosił, a pasażerowie do Krzyża - prawie koło podpisów zebranych ws. utworzenia takiego pociągu około 21:45 a nie zrobili tego.

A kto z szanownego grona UMWW z Gniezna pochodzi i o krajanów zawsze będzie dbać, kosztem innych kierunków z Poznania, to już sprawdź sam Smile
kolejfan - 10-12-2011, 13:01
Temat postu:
Sprawdziłem, nawet nie wiedziałem, że jest z Gniezna:D Ale sądze, że ktoś inny też by dbał o swoich.

O Frekwencje sie nie będę sprzeczał, bo z tym bywa różnie. Napisze tylko, że zawsze jak wracam obojętnie którym pociągiem do Gniezna to jest tłok i ścisk, w stronę Poznania też, więc jeśli chodzi o frekwencję to jest duża. Tylko szkoda, że np do Ostrowa, czy w kierunku Krzyża nie ma więcej pociągów, bo sądze, że te linie generują również te same wysokie potoki pasażerów.

Jeśli chodzi o Wrześnie/Konin to trzeba pamiętać że na tej linii jeździ dużo pociągów intercity, BWE, ekspresów i te pociągi muszą mieć jakies bezpieczne odległości od siebie, kosztem zmniejszenia liczby pociągów regionalnych.
pospieszny - 10-12-2011, 17:39
Temat postu:
Cytat:
Kiedy ostatnie kursy wykonywała SP42 z dwoma wagonami, te wagony były pełne.

To dlaczego za PKP PR uwalono tam też ruch, może to też wina KW Śmiech
Patryck - 10-12-2011, 18:14
Temat postu:
Odnośnie pociągów do Gniezna i Wrześni/Kutna to nie ma porównania, zdecydowanie więcej ludzi i większy ścisk panuje na linii do Gniezna, dlatego jeżdżę pociągiem do Wrześni w piątki, chociaż lepsze połączenie do domu mam z Gniezna. Wink
Właściwie to jeszcze nie wiedziałem pociągu do Gniezna, w którym by jakaś osoba nie stała z powodu braku miejsc wolnych.
Nowy rozkład wiele nie zmienia, więc nadal będzie ścisk.
KW gdy przeją tą linie mogą sobie nie dać rady bo nie mają taboru, aby wyjechać tyloma pociągami.
Co do Gniezno - Jarocin to często jeździłem tą linią i niestety po usunięciu tych pociągów to nie ma jak dojechać z Gniezna/Wrześni do chociażby Miłosławia/ Żerkowa.
Dobrym rozwiązaniem byłby pociąg z Wrocławia do Bydgoszczy, linią 281, na pewno znalazłoby się wielu chętnych.
No ale jak widać wszystkie pociągi muszą przejeżdżać przez Poznań. -,-
Fakt faktem stan linii jest straszny ograniczenie od Książna do Miło do 30km/h i dalej do 50km/h to kiepsko...
asatuk - 11-12-2011, 10:50
Temat postu:
co do to polączeń Jarocina z Poznaiem, to jest ok, aczkolwiek brakuje pociągu po 11 z Poznania, myslę, że byłby on bardzeiej potrzebny niż pociąg po 7 i wtedy byłby takt od rana co 2 h: po 6, 8, 10, a potem co 1 h
enstone - 11-12-2011, 12:06
Temat postu:
Dlaczego rok po roku w rozkładzie internetowym pojawia się pociąg w godz. przed południowych na trasie Piła-Krzyż bo takowego w ogóle nie ma, a potem w oficjalnym rozkładzie ten pociąg znika tak było teraz bodajże odjazdy z Piły po godz. 11 w Krzyżu miał być o 12.
krzych_p - 11-12-2011, 15:38
Temat postu:
Ponieważ Organizator zrezygnował z jego uruchomienia. Nie ma pieniędzy nie ma dodatkowych kursów.
michal26 - 11-12-2011, 16:21
Temat postu:
Czy w nowym rozkładzie jazdy pociąg Regio 76820 Jarocin-Wrocław (odjazd z Jarocina 6.30) jest skomunikowany z pociągiem Regio 77522 Gniezno - Poznań - Ostrów, który przyjeżdża do Jarocina o 6.24? Czy w razie opóźnienia poczeka?
Emillex - 11-12-2011, 16:58
Temat postu:
michal26, jak zgłosisz to powinen poczekać.
sasho33 - 11-12-2011, 23:11
Temat postu:
Pierwszy dzień kursowania R-78145 w relacji Leszno - Krzyż: w Poznaniu +20. Dodam, że nie czekał na żadne skomunikowanie.
Brawa dla WZPR za "pomysły" z 3-minutowym postojem w Poznaniu ostatniego pociągu w dobie (co wiadomo że skutkuje opóźnieniem bardzo często). To już kuźwa "niedałosię" zrobić tak, żeby ten kibel z Leszna przyjeżdżał chociaż 5 min wcześniej?

[ Dodano: 11-12-11, 23:21 ]
No i odjechał sobie z Głównego +30, postał sobie w sumie 10 minut za długo. Brawo jeszcze raz dla WZPR i dyspozytury, bo na co ten pociąg czekał to ja nie wiem - nic opóźnione aż tyle nie było i pozostałe pociągi pojechały o czasie Śmiech

Jak zwykle Krzyż ma najgorzej !
enstone - 13-12-2011, 19:28
Temat postu:
krzych_p napisał/a:
Ponieważ Organizator zrezygnował z jego uruchomienia. Nie ma pieniędzy nie ma dodatkowych kursów.


To po jaką cholerę co roku jest taki pociąg, a potem go nie ma.
pospieszny - 06-01-2012, 21:30
Temat postu:
Przewozy Regionalne informują, że od 9 do 15 stycznia 2012 r. w godzinach 08:10 - 16:10 nastąpi przerwa w ruchu pociągów na szlaku Odolanów - Ostrów Wielkopolski. W związku z tym niektóre pociągi regionalne kursowały będą w skróconej relacji lub drogą okrężną.

Szczegóły zmian:

Poc. nr 67533/2 rel. Wrocław Główny (odj. 08:00) - Ostrów Wielkopolski w dniach 09 - 15 stycznia2012 r. kończy bieg na stacji Odolanów o godz. 10:22 na odcinku Odolanów - Ostrów Wlkp. kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa
Poc. nr 76537/6 rel. Ostrów Wielkopolski (odj. 14:39) - Wrocław Główny w dniach 09 - 15 stycznia 2012 r. na odcinku Ostrów Wlkp. - Odolanów kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa od stacji Odolanów do Wrocławia Głównego pociąg kursuje ok. 30 minut później (Odolanów odj. 15:30)
Poc. interREGIO PROSNA nr 62125/4 rel. Wrocław Główny (odj. 12:15) - Chełm przez Łódź, Warszawę w dniach 13, 15 stycznia br. na odcinku Grabowno Wielkie - Ostrów Wlkp. kursuje drogą okrężną przez Krotoszyn z pominięciem stacji Twardogóra Sycowska, Międzybórz Sycowski, Odolanów, przyjazd do Warszawy Wschodniej i Chełma ok. 60 minut później

źródło: KOW
BARUK552 - 31-01-2012, 18:04
Temat postu:
Głosujcie na tą ankietę: http://www.ankietka.pl/ankieta/78153/polaczenie-kolejowe-wroclaw-gl-ostrow-wlkpprzeztwardogore-odolanow.html
pospieszny - 02-02-2012, 08:41
Temat postu:
Od dnia 5 lutego 2012 pociągi relacji:
Poznań Gł. 15:49 – Frankfurt(Oder) 18:38 oraz Frankfurt(Oder) 9:54 – Poznań Gł. 13:07, kursować będą w skróconej relacji Rzepin – Poznań Gł. – Rzepin.

W Rzepinie zagwarantowane będzie skomunikowanie do stacji Frankfurt(Oder), wg. poniższego rozkładu jazdy:
Frankfurt(Oder) 09:54 – Rzepin 10:18,
Rzepin 10:37 – Poznań Gł. 13:07,
Poznań Gł. 15:49 – Rzepin 18:03,
Rzepin 18:13 – Frankfurt(Oder) 18:38,

Za utrudnienia przepraszamy.


źródło: Przewozy Regionalne
Wielkopolanin - 07-02-2012, 19:58
Temat postu:
Od czerwca według nieoficjalnych danych ma zostać wycofany pociąg 77547 relacji Ostrów Wlkp. (20.46) - Poznań Główny (23.03). Nie ma szczęścia ostatnio ta linia i całe okolice przychylności w Urzędzie Marszałkowskim i w dziale marketingu PR Poznań.
pospieszny - 09-02-2012, 19:43
Temat postu:
Informujemy, że w dniach 12 – 22 marca br. ze względu na prowadzone roboty torowe następujące pociągi spółki „Koleje Wielkopolskie” będą kursować ze zmienionym rozkładem jazdy:

1. Pociąg nr 7728 w relacji LESZNO (17:50) – OSTRÓW WIELKOPOLSKI (19:35) kursuje na odcinku Krotoszyn – Ostrów Wlkp. według zmienionego rozkładu jazdy:

Krotoszyn przyjazd 19:03 / odjazd 19:25 (21 minut później) - Gorzupia odjazd 19:34 - Biadki odjazd 19:39 – Daniszyn odjazd 19:42 – Łąkociny odjazd 19:46 - Ostrów Wlkp.Gorzyce odjazd 19:50 – Ostrów Wielkopolski przyjazd 19:58 (23 minut później)

2. Pociąg nr 7729 w relacji OSTRÓW WIELKOPOLSKI (19:16) – LESZNO (21:07) kursuje na odcinku Krotoszyn – Leszno według zmienionego rozkładu jazdy:

Krotoszyn przyjazd 19:49 / odjazd 20:00 (7 minut później) – Dzierżanów Wlkp. odjazd 20:08 - Kuklinów odjazd 20:11 - Kobylin odjazd 20:17 - Czeluścin odjazd 20:21 – Pępowo odjazd 20:26 – Włostowo odjazd 20:31 – Krobia odjazd 20:36 – Karzec odjazd 20:41 – Dzięczyn odjazd 20:46 – Poniec odjazd 20:49 – Pawłowice odjazd 20:56 - Kąkolewo odjazd 21:02 – Leszno Grzybowo odjazd 21:07 – Leszno przyjazd 21:14 (7 minut później)

II. Informujemy, że w dniu 24 marca br. ze względu na prowadzone roboty torowe następujące pociągi spółki „Koleje Wielkopolskie” będą kursować ze zmienionym rozkładem jazdy:

1. Pociąg nr 77328 w relacji POZNAŃ GŁ. (15:48) – WOLSZTYN (17:36) kursuje na odcinku Poznań Gł. – Ptaszkowo Wlkp. według zmienionego rozkładu jazdy:

Poznań Główny odjazd 15:58 (10 minut później) - Poznań Dębiec odjazd 16:04 – Luboń k/Poznania odjazd 16:08 – Wiry odjazd 16:13 - Szreniawa odjazd 16:19 – Trzebaw Rosnówko odjazd 16:23 – Stęszew odjazd 16:29 - Strykowo Poznańskie odjazd 16:40 - Granowo Nowotomyskie odjazd 16:47 – Kotowo odjazd 16:50 – Ptaszkowo Wielkopolskie odjazd 16:54 (dalej bez zmian)

2. Pociąg nr 79630 w relacji GOŁAŃCZ (7:55) - POZNAŃ GŁ. (9:37) kursuje według zmienionego rozkładu jazdy:

Gołańcz odjazd 8:07 (12 minut później) – Laskownica odjazd 8:14 – Grylewo odjazd 8:18 – Kobylec odjazd 8:25 – Wągrowiec odjazd 8:35 – Przysieczyn odjazd 8:43 – Roszkowo Wągrowieckie odjazd 8:48 – Skoki odjazd 8:52 - Sława Wielkopolska odjazd 8:58 – Łopuchowo odjazd 9:03 – Murowana Goślina odjazd 9:09 – Zielone Wzgórza odjazd 9:11 – Bolechowo odjazd 9:16 – Owińska odjazd 9:22 – Czerwonak Osiedle odjazd 9:26 – Czerwonak odjazd 9:31 – Poznań Karolin odjazd 9:36 – Poznań Wschód odjazd 9:45 – Poznań Garbary odjazd 9:48 – Poznań Główny przyjazd 9:53 (16 minut później)



źródło: Koleje Wielkopolskie
Wielkopolanin - 21-02-2012, 18:41
Temat postu:
Od 1 marca PR wykasuje następną część pociągów. Lista prawdopodobnie zostanie ogłoszona za parę dni. Oficjalnych pociągów z listą jeszcze nie ma. Ma wylecieć pociąg REGIO 77547 Ostrów Wlkp. (20.46) - Poznań (23.00), dwa pociągi z Poznania do Wrześni/Konina (14.05, 19.35), pociąg 77529 odwołany na odcinku Poznań (7.23) – Wronki (8.16). W sumie ma być wykasowanych około ponad 10 par pociągów.
sasho33 - 21-02-2012, 19:58
Temat postu:
Wielkopolanin napisał/a:
pociąg 77529 odwołany na odcinku Poznań (7.23) – Wronki (8.16). W sumie ma być wykasowanych około ponad 10 par pociągów.


Czyli przeciwna relacja (Wronki 9:44 - Poznań 10:37) też leci. Brawo downy! Wracamy do sytuacji sprzed trzech lat, a niby wszystko miało być lepiej! Gruszki na wierzbie k***a. Przerwa dla mniejszych stacji w kierunku Poznania od 8:00 do 12:00. Barany.
pospieszny - 22-02-2012, 17:23
Temat postu:
Zmiany od 1 marca w PR.

Reszta niespodzianek już niebawem.
Wielkopolanin - 22-02-2012, 19:09
Temat postu:
Pociągi w Wielkopolsce mają być odwołane od 1 kwietnia (przesunięto termin ze względu na krótki czas wdrożenia rozkładu od 1 marca). Następna tura od 1 czerwca - oczywiście wszystko zależy od dofinansowania.
calsberg - 25-02-2012, 12:54
Temat postu:
Kolejarze szykują cięcia. Od czwartku z rozkładu znikną połączenia z Wągrowca do Rogoźna i z Leszna do Gostynia. W Poznaniu wypadnie część pociągów jeżdżących w weekendy i w wakacje
Koleje Wielkopolskie sprawdziły frekwencję w swoich pociągach. Okazało się, że były kursy z... jednym pasażerem

Cięcia na torach wynikają z decyzji wielkopolskiego samorządu. W tym roku miał przeznaczyć na regionalną kolej 135 mln zł (121 mln z budżetu i dodatkowe 14 mln z krajowego Funduszu Kolejowego).

Jednak, jak tydzień temu napisaliśmy, urzędnicy postanowili przeznaczyć część tej kwoty na inwestycje drogowe z unijnym dofinansowaniem. - Inaczej unijne pieniądze mogłyby nam przepaść - tłumaczył wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Efekt? Obaj przewoźnicy, Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie, dostaną w sumie 11,5 mln zł mniej niż zakładano.

Jeden pasażer

A skoro tak, to od 1 marca (najbliższy czwartek) muszą ograniczyć kursy. Koleje Wielkopolskie szykują następujące zmiany:

* Na linii Wągrowiec-Rogoźno nie będą już jeździć żadne pociągi,

* Nie będzie już połączeń Leszno-Gostyń (od grudnia i tak jeździły tam tylko autobusy zastępcze, po tym jak przewoźnik zlikwidował pociągi do Jarocina),

* Z rozkładu wypadną pojedyncze pociągi na innych liniach: z Wolsztyna do Zbąszynka, z Wolsztyna do Leszna, z Leszna do Krotoszyna i z Leszna do Ostrowa Wlkp.,

* Dwa dotychczasowe pociągi z Leszna (o 9.45 i 17.23) do Zbąszynka dojadą tylko do Wolsztyna. Podobnie powrotne, które dotąd jechały ze Zbąszynka (o 12.25 i 19.10) - teraz będą ruszać z Wolsztyna.

Szef Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz twierdzi, że mniejsza dotacja od samorządu to niejedyna przyczyna likwidacji połączeń: - Zrobiliśmy dokładną analizę frekwencji. Na tych trasach zdarzały się kursy z jedną osobą, a nawet w ogóle bez pasażerów.

Krótszy pociąg

Pociągi z Wągrowca do Rogoźna jeździły od zeszłego roku. Był to objazd podczas remontu linii Poznań-Wągrowiec. Po zakończeniu remontu podróżni z Wągrowca wrócili na swoją linię, ale połączenia Wągrowiec-Rogoźno zostały w rozkładzie. Wilkanowicz przyznaje, że od początku uważał je za "dość ryzykowne".

Cięcia muszą też wprowadzić Przewozy Regionalne. To one obsługują większość połączeń w województwie. - W marcu nie będziemy robić rewolucji, bo zostało kilka dni i nie chcemy powodować zamieszania wśród pasażerów. Więcej zmian będzie w wakacje i jesienią - zaznacza Krzysztof Pawlak, wicedyrektor wielkopolskiego zakładu Przewozów Regionalnych. Dlatego od marca:

* W soboty odwołany będzie pociąg z Poznania (6.35) do Wrześni i powrotny z Wrześni (9.22) do Poznania,

* W soboty nie pojedzie też pociąg z Jarocina (5.44) do Ostrowa Wlkp., a w niedziele powrotny Ostrów Wlkp. (15.35) - Jarocin,

Przewozy Regionalne chcą też oszczędzać na taborze. Dlatego o 6.21 i 13.45 z Poznania do Szczecina zamiast składu z wagonami pojedzie pociąg elektryczny (jest tańszy w użytku). Do Wrocławia i do Torunia w niektóre dni pojedzie pojedynczy skład zamiast podwójnego. A w pociągu z Poznania (15.49) do Rzepina jeden z trzech wagonów będzie mniejszy.

To nie koniec zmian

Więcej zmian szykuje się od kwietnia. Z Poznania nie pojadą wtedy niektóre pociągi weekendowe (na trasach m.in. do Krzyża, Konina i Zbąszynka) i jeżdżące w tygodniu, ale poza szczytem, w których frekwencja była najmniejsza. Do tego część pociągów będzie miała skrócone trasy - np. jeden z nich dojedzie tylko do Kościana zamiast do Leszna. Dużo odwołanych połączeń będzie też w Wielkanoc oraz w wakacje. - Wtedy jeździ mniej ludzi i niektóre pociągi są prawie puste - tłumaczy Pawlak.

Kolejarze liczą się też z tym, że wiele pociągów będą musieli odwołać jesienią. Powód? Trwa remont linii Wrocław-Poznań i we wrześniu mają ruszyć prace na odcinku z Leszna do Poznania. Obok Gniezna to najbardziej oblegana trasa regionalna w całym województwie - codziennie jeździ na niej około 10 tys. podróżnych.

Już teraz zmiany na tej linii szykuje PKP Intercity. Nocne (i tylko takie) pociągi TLK i ekspresy między Poznaniem a Wrocławiem będą jeździć objazdem przez Krotoszyn i Jarocin. Ominą więc Leszno, Kościan i inne miejscowości po drodze. Dla ich mieszkańców będą autobusy zastępcze, a także specjalne pociągi wahadłowe.

Więcej... http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,11232601,Pociagi_znikna_wiosna__Klopoty_w_weekendy_i_wakacje.html#ixzz1nOTM5VgU
enstone - 25-02-2012, 13:00
Temat postu:
Mam nadzieję, że trasę Krzyż-Piła nie zostaną wprowadzone zmiany likwidowania pociągów.
Rafaello1973 - 25-02-2012, 13:55
Temat postu:
No to szykuje się spora rzez w naszym województwie .Swoja droga po co ta spółeczka KW skoro nawet nie jest w stanie zapewnić kilku sensowych połączeń.Jednak mieli racje forumowicze , którzy pisali mi ,ze to będzie kolejny zakład doświadczalny hodowli kolejowej biurwy Śmiech ,ale PR-y tez nie są święte.Pół biedy jak wycofany tabor pójdzie do modernizacji, a nie w krzaki i i potem na Euro 2012 wróci na tory. Neutral
co do trasowania TLK z Gdyni i Olsztyna do Wrocławia, mści się niestety zaniedbana linia Gniezno- Września- Jarocin- Krotoszyn- Oleśnica( ewentualnie przez Ostrów Wlkp) wtedy tamtędy by te pociągi mogły jeździć .To jest najkrótsza trasa kolejowa z Gdyni do Wrocławia. Trasa jest o jakieś 60km krótsza niż przez Poznań.
pospieszny - 25-02-2012, 14:22
Temat postu:
Cytat:
Na tych trasach zdarzały się kursy z jedną osobą, a nawet w ogóle bez pasażerów.

Więc nie problem z zapewnieniem połączeń a raczej z popytem Śmiech

Dla odmiany PR-y będą ciąć na tych relacjach gdzie ludzie obecnie nie mieszczą się do kibelka na kilkanaście postojów przed Poznaniem Gł. Rolling Eyes
calsberg - 28-02-2012, 10:43
Temat postu:
Od 1 marca stopniowo zacznie ubywać pociągów kursujących po Wielkopolsce. Poważniejsze zmiany nastąpią od 1 kwietnia. Wtedy to odwołanych zostanie sześć par pociągów, a trasy kolejnych będą skrócone. Mniej pociągów pojedzie w drugi dzień Wielkanocy.
Powodem zmian w rozkładzie jazdy jest ograniczenie kwoty dofinansowania do połączeń regionalnych przez zamawiającego czyli Urząd Marszałkowski. Zamiast wcześniej wynegocjowanych 131 mln zł dla obydwu spółek czyli Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich przewoźnicy dostaną tylko 121 mln zł.



Kilka pociągów spółki Przewozy Regionalne zniknie już od 1 marca.

W sobotę zabraknie połączenia Poznań- Września, odjazd 6.36 oraz Września - Poznań, odjazd godz.9.22. Do Ostrowa w soboty nie pojedzie zaś pociąg, który wyjeżdżał z Jarocina o godz. 5.44. W niedzielę nie będzie można dojechać do Jarocina pociągiem wyjeżdżającym z Ostrowa o godz. 15.35.
Wyruszający w podróż po 1 kwietnia powinni bardzo dokładnie sprawdzić wcześniej, czy pociąg, którym chcą podróżować, będzie kursował. Oto część zmian.

Odwołane będą pociągi Poznań - Konin, odjazd 8.35 oraz Konin - Poznań, odjazd 16.05. Nie pojedzie też para Poznań - Nowy Tomyśl, odjazd 12.49 i Nowy Tomyśl - Poznań, odjazd 18.12.

Zabraknie pociągu Poznań - Gniezno, odjazd 8.48 oraz Gniezno - Poznań, odjazd 11.21, a także Leszno - Rawicz, odjazd 22.20 i Rawicz - Leszno, odjazd 4.23.

Kolejne dwie pary pociągów odwołanych to: Poznań odjazd godz. 7.23 - Wronki, Wronki - Poznań 10.27 oraz Piła odjazd godz.19.58

- Wyrzysk i Wyrzysk odjazd 5.37 - Poznań. Ostatni z wymienionych pociągów zdaniem marszałka województwa wielkopolskiego powinien być dofinansowany z budżetu powiatu pilskiego, ponieważ kursuje wyłącznie w obrębie tego powiatu.

Skrócone zostaną połączenia Poznań 13.49 Zbąszynek. Od 1 kwietnia pojedzie on tylko do Nowego Tomyśla. Stamtąd też będzie wracał o godz. 15.44.



Zamiast z Poznania o 14.10 do Leszna pociąg pojedzie tylko do Kościana. Powrót z Kościana planowany jest o godz.15.57.
Pociąg Poznań 13.35 - Konin pojedzie tylko do Wrześni. Powrót też z tej miejscowości.


Od 1 kwietnia niektóre pociągi kursujące dotąd w soboty już tego dnia nie będą kursować. Tak będzie z pociągiem Poznań 20.45 - Krzyż. W niedzielę zaś pociąg Krzyż 4.44 - Kluczbork nie pojedzie na odcinku Krzyż - Poznań.

Pociąg Ostrów 20.46 do Poznania przeniesiony został na godz.16.30. Stanie się tak z powodu małej frekwencji. Odwołany na odcinku Poznań - Ostrów zostaje kursujący w soboty i niedziele pociąg z Poznania do Kluczborka .

W sobotę i niedziele nie pojedzie pociąg Ostrów 11.11 do Poznania.

Krzyż 6.08 - Piła nie pojedzie w sobotę, a Piła - Krzyż 19.27 w niedzielę. Poznań 17.53 - Krotoszyn nie pojedzie w sobotę, a powrotny wyruszający z Krotoszyna o 5.38 nie pojedzie w niedzielę.Konin 9.34 - Poznań nie będzie kursował ani w soboty, ani w niedzielę.

W czasie letnich wakacji czyli od 22 czerwca do 3 września pociąg z Poznania o 12.11 do Koła nie pojedzie na odcinku Konin - Koło. Z Koła nie pojedzie pociąg do Poznania odchodzący o godz.14.07. Wyruszy on z Konina. Pociąg z Ostrowa godz.5.59 do Kluczborka pojedzie tylko do Kępna. Wracał będzie też tylko z tej miejscowości. W sobotę i niedzielę nie wyruszy on na trasę.
Popularny pociąg z Wrocławia do Olsztyna nie będzie finansowany przez marszałka i od 1 kwietnia pojedzie jako pociąg między regionalny. Dla pasażera oznacza to , że zapłaci drożej za bilet. Kolejne zmiany kolejarze zapowiadają na okres remontu trasy Poznań - Czempiń. Najprawdopodobniej będą one kursować nie częściej, jak co godzinę.

głos Wielkopolski
kolejfan - 28-02-2012, 15:31
Temat postu:
calsberg napisał/a:

Popularny pociąg z Wrocławia do Olsztyna nie będzie finansowany przez marszałka i od 1 kwietnia pojedzie jako pociąg między regionalny. Dla pasażera oznacza to , że zapłaci drożej za bilet.


Rozumiem, że powodem usuwania pociągów jest brak dotacji i niska frekwencja w pociągach, ale że niby IR Mamry (jeśli chodzi właśnie o ten pociąg) jest nieopłacalny, ma niską frekwencję i dlatego Marszałek przestał go dofinansowywać...to tego pojąc nie mogę
michal26 - 28-02-2012, 16:17
Temat postu:
Cytat:

Kolejne zmiany kolejarze zapowiadają na okres remontu trasy Poznań - Czempiń. Najprawdopodobniej będą one kursować nie częściej, jak co godzinę.


No ciekawe jak to rozplanują jak teraz są pociągi w porannym szczycie co 20 minut i jeżdżą przepełnione to jeśli mają być co godzinę to chyba będą musiały być 3-4 składy EN-57 (lub 5-7 piętrusów) bo inaczej to ja tego nie widzę.

A poza tym powinni cały ruch dalekobieżny na czas remontu dać na Jarocin-Krotoszyn ewentualnie Ostrów, lub ostatecznie TLK jako Regio na Leszno-Poznań.
sasho33 - 29-02-2012, 09:14
Temat postu:
calsberg napisał/a:

Od 1 kwietnia niektóre pociągi kursujące dotąd w soboty już tego dnia nie będą kursować. Tak będzie z pociągiem Poznań 20.45 - Krzyż.


PO****NI ?! O to walczyliśmy kuźwa ?! Przyjdźcie hemoroidy sprzed biurek w sobotę do tego pociągu i zobaczcie jak wielu studentów wraca !
calsberg - 29-02-2012, 17:29
Temat postu:
Setki podpisów to dla nich nic ...dla mieszkańców gdzie nie zatrzymują się TLK-i to katastrofa. Zostaje 18,36 i 22.47 z późniejszymi zmianami. Oby to nie był początek końca tego połączenia...
kowal331 - 29-02-2012, 20:59
Temat postu:
Jeśli marszałek województwa uważa,że komunikacja regionalna ma służyć tylko dowozom uczniów do szkół,to niech ograniczy kursowanie pociągów do dni nauki szkolnej,i ewentualnie po jednej parze "studenckiej" w niedzielę.Tak zrobili z PKSami.Usamorządowienie przyczynia się do degradacji kolei regionalnych,i wogóle publicznej komunikacji regionalnej.Czy Czesi są wiele bogatsi od Polski,że u nich pociągi regionalne jeżdżą także w soboty i niedziele?
sasho33 - 29-02-2012, 23:41
Temat postu:
calsberg napisał/a:
Setki podpisów to dla nich nic ...dla mieszkańców gdzie nie zatrzymują się TLK-i to katastrofa. Zostaje 18,36 i 22.47 z późniejszymi zmianami. Oby to nie był początek końca tego połączenia...


18:36 i 23:07 na dzień dzisiejszy, więc 4,5-godzinna przerwa... niby tylko w soboty ale to wg mnie idiotyczne posunięcie, w niedziele jeździ mniej osób bo niektóre studia nie prowadzą zajęć w niedziele, a te które prowadzą to kończą się zajęcia wcześniej niż w soboty.
To samo efekt likwidacji tego rannego połączenia do Poznania: dziura między 8:00 a 12:00 - dramat.
michal26 - 12-11-2012, 20:07
Temat postu:
Co to za cudo? : Shocked Happy
http://rozklad.sitkol.pl/bin/traininfo.exe/pn/297816/331688/158428/20058/51?ld=c&seqnr=3&ident=oh.01288190.1352746724&date=16.11.12&station_evaId=5100081&station_type=dep&journeyStartIdx=0&journeyEndIdx=8&backLink=tp&

IR Ostatnia Paróweczka
Poznań-Szczecin

hahaha Happy
lukasz83j - 14-11-2012, 14:21
Temat postu:
hmmm... w październiku ten InterRegio nazywał się LOKI TOUDIEGO więc już nic nie jest w stanie mnie zdziwić
dyżurny - 06-12-2012, 05:51
Temat postu:
I zaczynają się zimowe problemy w Wielkopolsce.. REGIO 77121 Konin - Zbąszynek na odc. Poznań - Palędzie zdążył narobić 10 minut opóźnienia dzięki szwankującej sygnalizacji, i oblodzonej sieci. Swoją drogą, jest plus tej sytuacji - świetnie wygląda obraz za oknem, jak co chwilę mrok rozświetlają błękitne błyski z pantografów Smile
Patryck - 06-12-2012, 18:21
Temat postu:
Cytat:
Od nowego rozkładu jazdy zlikwidowany zostanie ostatni pociąg pasażerski na trasie Jarocin – Września – Gniezno. Wielkopolski Urząd Marszałkowski rozważa możliwość przywrócenia połączenia. Zmieniłby się jednak obsługujący je przewoźnik.

W piątek po raz ostatni wyjedzie jedyny pociąg pasażerski łączący Gniezno z Jarocinem przez Wrześnię. – Decyzja taka podjęta została z uwagi na niską frekwencję podróżnych w pociągach – tłumaczy Sebastian Mikołajczak z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Być może pociągi wrócą jednak na tę trasę już za pół roku.

Od czerwca Koleje Wielkopolskie?

Przyjęta w sierpniu tego roku przez władze województwa wielkopolskiego uchwała, dotycząca ustalenia zakresu wojewódzkich przewozów pasażerskich, przewiduje, że od czerwca przyszłego roku połączenie będzie obsługiwać spółka Koleje Wielkopolskie.

Od sierpnia 2012r. dokonywany jest sukcesywny odbiór nowych elektrycznych zespołów
trakcyjnych, dla których jako użytkownik wskazana została w projekcie spółka Koleje Wielkopolskie, stąd też począwszy od nowego rozkładu jazdy 2012/2013 obsługiwać ona będzie (...) od dnia 1 czerwca 2013r. (...) linię Gniezno – Września – Jarocin” – czytamy w uzasadnieniu do przyjętego dokumentu.

Zamiar wznowienia kursów potwierdza Sebastian Mikołajczak z UMWW. – Samorząd województwa wielkopolskiego planuje przekazanie w przyszłości obsługi tej linii Kolejom Wielkopolskim – powiedział „Kurierowi”.


Zbierają podpisy

Tymczasem trwa zbiórka podpisów pod petycją (treść petycji) przeciwko likwidacji pociągów pasażerskich między Jarocinem a Gnieznem. W skierowanym do departamentu transportu UMWW piśmie, które opublikowano m.in. na łamach portalu petycje.pl, jego autor, Maciej Głowacki postuluje rozszerzenie oferty do trzech par kursów w dobie. Argumentuje, że na niektórych odcinkach trasy brakuje jakichkolwiek połączeń alternatywnych. Jego zdaniem frekwencja w jedynym na trasie pociągu jest nadal wysoka.

W ostatnich latach znaczenie tego 66-kilometrowego odcinka linii nr 281 Oleśnica – Chojnice systematycznie malało. W 2008 r. zlikwidowany został sezonowy pociąg pospieszny z Gdyni do Jeleniej Góry – z trasy zniknął więc ruch dalekobieżny i obsługiwały ją wyłącznie cztery pary pociągów osobowych. Trzy z nich wykreślono z rozkładu w grudniu zeszłego roku, a jedyny pozostały kurs przestał być realizowany w dni wolne od pracy.

kurierkolejowy.pl

Nie wiem na ile to są prawdziwe informacje, ale logika powala w myśleniu powala.
Zawiesic - poczekać aż ludzie przesiąda się na inne środki transportu - Wznowić.
Obiecanki.
kolejfan - 06-12-2012, 20:33
Temat postu:
Szczerze, to myśle, że nie wznowią, bo ludzie już sie przyzwyczają do innych srodków transportu. Mówią tak, bo pewnie chca uspokoić sytuacje. Jeżeli nadal planują w przyszłych latach obsługiwać te linię, to czemu z niej teraz rezygnują?

Nie bardzo tego rozumiem....
xMICHCIOx - 06-12-2012, 21:11
Temat postu:
Przy okazji to zapraszam do podpisywania się pod petycją umieszczoną w wymienionym artykule:

Petycja
Patryck - 06-12-2012, 21:13
Temat postu:
Tak mi naszło, skoro od czerwca również przejmują linie do Mogilna z Pn to może też zawieszą na tej linii przejazdy. Mr. Green

[ Dodano: 06-12-2012, 21:34 ]
// w złym temacie zamieściłem tą informacje bo dotyczny ona rozkładu 12/13 .
kolejfan - 06-12-2012, 22:09
Temat postu:
Do Mogilna? o ile mi wiadomo, to KW właśnie tylko do Gniezna mają przejąć...
Patryck - 06-12-2012, 22:12
Temat postu:
BIP U C H W A Ł A Nr 2360/2012 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO z dnia 23 sierpnia 2012r.

Cytat:
1) Wojewódzkie kolejowe przewozy pasa żerskie
a) Koleje Wielkopolskie: Trakcja spalinowa / parowa - Pozna ń Gł. – Wolsztyn . - Pozna ń Gł. – Wągrowiec – Goła ńcz - Leszno – Wolsztyn – Zb ąszy ń (Zb ąszynek) - Leszno – Ostrów Wlkp. Trakcja elektryczna - Pozna ń Gł. – Konin – Kłodawa (Kutno) - Pozna ń Gł. – Opalenica – Zb ąszy ń (Zb ąszynek) - Pozna ń Gł. – Gniezno – Mogilno (od 01.06.2013r.) - Gniezno – Wrze śnia – Jarocin (od 01.06.2013r.)
b)Przewozy Regionalne: Trakcja spalinowa - Piła Gł. – Chojnice - Piła Gł. – Krzy ż Wlkp. - Krzy ż Wlkp – Gorzów Wlkp. Trakcja elektryczna - Pozna ń Gł. – Piła Gł. - Pozna ń Gł. – Krzy ż Wlkp. - Pozna ń – Leszno – Rawicz - Pozna ń Gł. – Jarocin – Ostrów Wlkp. – Kępno - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Jarocin – Krotoszyn

2) Międzywojewódzkie kolejowe przewozy pasa żerskie w trakcji elektrycznej
Przewozy Regionalne: - Pozna ń Gł. – Krzyż Wlkp.(Szczecin) - Pozna ń Gł. – Kołobrzeg/Koszalin/Słupsk - Pozna ń Gł. – Inowrocław – Toru ń/Bydgoszcz - Pozna ń Gł. – Ostrów Wlkp. – Łód ź Kal. - Pozna ń Gł. – Krotoszyn – Wrocław Gł. - Pozna ń Gł. – Wrocław Gł. – Jelenia Góra - Pozna ń Gł. – Zielona Góra - Pozna ń Gł. – Krzy ż – Gorzów Wlkp. - Piła – Wyrzysk - Bydgoszcz - Piła – Szczecin - Ostrów Wlkp. – Wrocław Gł. - Łód ź Kal. – Wrocław Gł.

kolejfan - 06-12-2012, 23:20
Temat postu:
Aaa, to teraz jasne wszystko. Dzięki;)
Rafaello1973 - 14-12-2012, 15:47
Temat postu:
To artykuł z dzisiejszego numeru Wiadomości Redakcja się postarała zrobili co swoje by sprawę nagłośnić i pomoc w walce o przywrócenie połączeń na linii 281 dla mieszkańców z okolic Gniezna , Wrześni ,Miłosławia , Orzechowa , Żerkowa i Jarocina. Odliczając ewentualne zwroty gazet i biorąc pod uwagę nakład WW przekraczający 11 tys. egzemplarzy, to ten artykuł przeczyta z 8-9 ,a może nawet 10tysiecy ludzi i jeśli to pójdzie na stronkę WW oraz na portal gazet regionalnych ,to także ludzie w całym kraju .:

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group