INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PR kupują lokomotywy od PKP IC

Beatrycze - 07-09-2011, 11:45
Temat postu: PR kupują lokomotywy od PKP IC
W postępowaniu przetargowym na sprzedaż 6 lokomotyw elektrycznych serii EU07/EP07, które ogłosiło PKP Intercity, najkorzystniejszą ofertę złożyły Przewozy Regionalne.

Samorządowa spółka zaoferowała kupno lokomotyw za 960 tysięcy złotych za sztukę. Zawarcie umowy sprzedaży będzie możliwe po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw transportu. Intercity wystawiło na sprzedaż 5 lokomotyw z serii EU07. Są to pojazdy o numerach: EU07-160 z 1971 roku, EU07-207 z 1972 roku, EU07-071 z 1969 roku, EU07-064 z 1969 roku, EU07-155 z 1971 roku. Cena wywoławcza wszystkich wynosiła 90 tys. zł. Sprzedaży podlega również jedna lokomotywa EP07-154 z 1971 roku. Cena wywoławcza w jej przypadku była wyższa – 106 tys. zł. Elektrowozy znajdują się w Północnym i Centralnym Zakładzie PKP Intercity.

Przed miesiącem PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na sprzedaż 8 lokomotyw serii EU07/EP07 nieprzydatnych w działalności eksploatacyjnej z uwagi na wysoki stopień zużycia. Wśród nabywców wysłużonych elektrowozów znalazły się firmy: Tabor Szynowy Opole, ZNTK Oleśnica, P.H.U. Lokomotv oraz Zakłady Produkcyjno Naprawcze M. Dybowski z Dębicy. Ceny wywoławcze tych elektrowozów wahały się od 90 do 216 tys. zł. Ceny zakupu natomiast oscylowały między 510 a 670 tys. zł. Wiek tych lokomotyw był bardzo zbliżony do jednostek które chcą kupić Przewozy Regionalne.

źródło: Rynek Kolejowy
jubikej - 07-09-2011, 12:41
Temat postu:
fajnie słyszeć, będą choć trochę uniezależnieni od cargo Smile
Modliszka - 07-09-2011, 13:11
Temat postu:
Czy przypadkiem nie są to te same lokomotywy (tzw. budynie), które kiedyś PR kupiły od PKP Cargo i za własne fundusze zmodernizowały, by następnie w grudniu 2008 r. przekazać je za friko do PKP IC wraz z pociągami pospiesznymi?
FranzMaurer - 07-09-2011, 13:21
Temat postu:
EU07-160 - [PKP Intercity] BZ Gdynia
EU07-207 - [PKP Intercity] BZ Gdynia
EU07-071 - [PKP Intercity] BZ Warszawa
EU07-064 - [PKP Intercity] BZ Warszawa
EU07-155 - [PKP Intercity] BZ Warszawa
EP07-154 - [PKP Intercity] BZ Gdynia

207, 071 i 064 stoją lub stały na grochowie.. jeszcze miesiąc temu można było je śmiało podziwiać Smile ..
pospieszny - 07-09-2011, 14:07
Temat postu:
Cytat:
Czy przypadkiem nie są to te same lokomotywy (tzw. budynie), które kiedyś PR kupiły od PKP Cargo i za własne fundusze zmodernizowały

Nie nigdy nie było takich zakupów a więc i lokomotyw.

PR otrzymały w prezencie 100 mln z budżetu państwa a dokładniej z Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców na zakup, naprawę i modernizację przedmiotowych lokomotyw.
Cytat:
by następnie w grudniu 2008 r. przekazać je za friko do PKP IC

Dokładnie zrobiły to do czego zobowiązały się w umowie z Skarbem Państwa czyli do niewnoszenia przedmiotowych lokomotyw w formie aportów do spółek z udziałem samorządów.
Arek - 07-09-2011, 14:22
Temat postu:
PR: Nasze EU07 jak najszybciej na tory

Przewozy Regionalne wygrały przetarg na 5 lokomotyw EU07 i jedną EP07, które sprzedaje PKP Intercity. - Będziemy próbowali jak najszybciej zmodernizować te lokomotywy - obiecuje prezes PR Małgorzata Kuczewska-Łaska.

- Codziennie wypożyczamy od PKP Cargo 32 lokomotywy. Płacimy za to duże pieniądze. Chcemy zamienić pożyczony tabor na własny, i dlatego kupujemy lokomotywy od PKP Intercity - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska. W jej opinii, w ostatecznym rozrachunku kupienie własnych lokomotyw będzie dla przewoźnika korzystniejsze finansowo od użytkowania wynajętych lokomotyw.

- W pierwszej kolejności chcemy zrezygnować z użytkowania ciężkich, towarowych lokomotyw ET22, które pobierają dużo prądu - mówi prezes. Jak zaznacza rzecznik przewoźnika Piotr Olszewski, PR w ogóle nie chcą wynajmować ET22 od PKP Cargo, i proszą o inny typ, ale i tak otrzymują ET22. - Chcemy częściowo uniezależnić się od PKP Cargo - mówi Olszewski.

Zaproponowany przez Przewozy Regionalne projekt modernizacji 32 lokomotyw elektrycznych nie zyskał akceptacji Ministerstwa Rozwoju Regionalnego podczas ostatniej aktualizacji listy projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prezes PR zaznaczyła, że w związku z zakupem lokomotyw od PKP Intercity, Przewozy Regionalne wciąż będą próbować przeprowadzić taki projekt. Zaznaczyła jednak, że z modernizacją EP/EU07 przewoźnik nie będzie czekać do kolejnej aktualizacji listy POIiŚ. - Będziemy próbowali jak najszybciej zmodernizować te lokomotywy, ale to i tak wymaga czasu. Trzeba najpierw przejść całą procedurę przetargową - powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska.

- Wszystkie lokomotywy przejdą naprawę główną z modernizacją. Realnie patrząc, powinny wejść do eksploatacji w połowie przyszłego roku - dodaje Piotr Olszewski. Wciąż pozostaje jednak 26 lokomotyw, które PR wypożycza od PKP Cargo. - Nie ma jeszcze decyzji zarządu, dotyczącej zakupu kolejnych lokomotyw - przyznała prezes Przewozów Regionalnych.

Jeżeli transakcja, na którą musi zgodzić się jeszcze minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, dojdzie do skutku, będzie to pewien przełom w relacjach pomiędzy dwoma przewoźnikami. Bardzo pogorszyły się one po wprowadzeniu przez Przewozy Regionalne pociągów interREGIO, do których obsługi będą przeznaczone rzeczone lokomotywy. Jak przyznała prezes Przewozów Regionalnych, jeszcze przed rokiem sprzedaż lokomotyw z PKP Intercity do Przewozów Regionalnych nie byłaby możliwa.

źródło: Rynek Kolejowy
Klałd - 07-09-2011, 15:32
Temat postu:
W ramach zasady mówiacej, że powtarzane kłamstwo staje się prawdą, Pan Olszewski powiedział, co zapewnie mu podpowiedziano niezbyt poprawnie o tym że ET22 sa ciężkie, towarowe i dlatego zużywają dużo prądu. Dobrze, że kupują te maszyny i tyle.
Dziennikarze oraz księgowi z PKP Energetyka zapewne sieją taką, a nie inną propagandę, bo przecież tak jest z samochodami. Większy silnik - większe zużycie (wioząc jedną osobę). Tylko, że to o kolej chodzi. Ten ciężar "tylko" o 30t większy, czyli około tyle co o dopięcie jednego wagonu. I możnaby tym ładnie czytelnikom wytłumaczyć zysk, gdy podepnie się lekki, krótki skład 3-5 wagonowy. Do tego ET22 nie wszędzie może jechać. Takie dwa zdania i tłumaczyłyby poprawnie wszytsko dla laików - czytelników. Jeszcze możnaby dodac o braku liczników i złym sposobie naliczania zuzycia, który to fakt zupełnie podważa stwierdzenie o energii elektrycznej. Bardzo długi skład o 10 wagonach może zużyć więcej prądu z EU07 i nie utrzymać rozkładu. Szczególnie na powolnym szlaku. Ale tego już nie musieli pisac, bo takie teraz nie jeżdżą. Każda lokomotywa elektryczna jest "wielka i ciężka". W ten sposób dzięki dziennikarzom i księgowym mamy teraz drogi kolejowe - a nie linie, "supernowoczesny szynobus papieski" - technicznie i wagowo prawie identyczny z "ciężkim EN57", "lekkie szynobusy" - ważace podobnie co wagon silnikowy EN57 itp itd.
OPi - 07-09-2011, 15:33
Temat postu:
Ciekawe w jakim ZPR będą stacjonować. Wink
Mikołaj - 07-09-2011, 15:39
Temat postu:
Obstawiam PR Poznań, dwa RE i do tego sporo składów wagonowych.
OPi - 07-09-2011, 15:42
Temat postu:
Ale ja sie nie pytam o obstawianie tylko o konkrety. Poza tym PR Poznań ma małą bazę. A jeden z tych RE jest obsługiwany przez Szczecin.
pilot1123 - 07-09-2011, 18:43
Temat postu:
jaki moze byc orientacyjny koszt uruchomienia ich? (bez moderny)
jak się maja koszty eksploatacji w porównaniu z bykami?
ET05 - 03-11-2011, 20:50
Temat postu:
Ciekawe gdzie te loki teraz stacjonują i czy te kupione przez firmy wymienione w 1 poście przypadkiem nie są także dla PR?
FranzMaurer - 03-11-2011, 21:39
Temat postu:
z tego kupna nic nie wyniknie.. ICki pozbyły się zdezelowanych lokomotyw.. które mają przeszło 25 lat może więcej.. jeśli zrobią ekspertyzę i wyniknie, że modernizacja wyniesie więcej niż koszt za który PRy je odkupiły to będzie to najlepsza transakcja dla PIcków.. a najgorsza dla PRów..
pilot1123 - 03-11-2011, 21:42
Temat postu:
modernizacja na pewno wyniesie więcej, pytanie ile wyjdzie "odpalenie" ich
FranzMaurer - 03-11-2011, 22:08
Temat postu:
to już lepiej PRom opłacało się kupić jakieś nowe loki.. bo troszeczkę się wykosztują na taką operację
snajper - 05-11-2011, 21:45
Temat postu:
Mogli by od Czechów kupić jakieś loki tak jak spółki towarowe kupują. Skoro stare EU07 są ok, w sumie do ciągnięcia 5 wagonów IR z prędkością 120 nie trzeba nic więcej, to zapewne Czesi mają na zbyciu coś z tej epoki technicznej i nie trzeba by pożyczać od CARGO.
Anonymous - 06-11-2011, 13:17
Temat postu:
@snajper

A jakie to czeskie loki mogłoby PR kupić Confused ET11, ET05, ET23 Confused Daj spokój, raz że prądożerne, dwa że mała Vmax (100 km/h) Laughing
snajper - 06-11-2011, 14:22
Temat postu:
PKP-IC jakoś aktualnie chyba w Łodzi używa CD163 a nie byków od Cargo.
pilot1123 - 06-11-2011, 14:30
Temat postu:
dlaczego IC miałoby używać byków? Pershingi są na wymianie za polskie loki jeżdżące po Czechach.
CD i ZSSK używają pershingów, pewnie nei beda chciały ich sprzedawać
Anonymous - 06-11-2011, 17:01
Temat postu:
@pilot1123

Nie tylko pershingi. W użyciu są także dvoicki, zwłaszcza na ciężkich pociągach towarowych. Poza tym zakup używanych lokomotyw z Czech nie wchodzi w rachubę, gdyż wszystkie serie typu ET05,ET11, ET23 czy EU05 (są jeszcze chyba sprawne egzemplarze serii 140) (stacjonują w Ujściu nad Łabą) mają niską prędkość maksymalną- to 100 km/h
pilot1123 - 06-11-2011, 17:03
Temat postu:
właśnie 140 mogłyby być, one miały chyba 120 kmph, ale wydaje mi sie, że je pocięli (kilka jeździ u nas na towarach)
Anonymous - 06-11-2011, 17:34
Temat postu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ET13

U nas jedynie wyżej wymieniony typ lokomotywy, czyli Bobina mogłaby konkurować z EP07, gdyż dysponuje taką samą Vmax Smile
pilot1123 - 06-11-2011, 17:35
Temat postu:
przecież to jest 140 Very Happy
Anonymous - 06-11-2011, 17:39
Temat postu:
Patrzyłem na polskie oznaczenie Smile Poza tym od biedy po modernizacji ET11 także mogłyby jeździć pod banderą PR. Należałoby wywalić rozruch oporowy i podnieść Vmax do 130 km/h
pilot1123 - 06-11-2011, 17:44
Temat postu:
najpierw ktoś musiałby je sprzedać
jakby wywalenie rozruchu oporowego było proste, to prywaciarze robiliby to
Anonymous - 06-11-2011, 17:47
Temat postu:
Być może TransSoda niedługo będzie chciała unowocześnić tabor. Swoją drogą te ET11 są bardzo solidne, co prawda na IR się nie nadają, ale na wagonowe Regio owszem (zdarzało się, że były wykorzystywane w Czechach do tego celu). Poza tym Rail Polska pewnie też niedługo odstawi Bobiny, więc szansa na ich kupno będzie. Very Happy
EU07-469 - 06-11-2011, 20:48
Temat postu:
Zalezy tez, na jakie REGIO. Np. na Kamienczyku, zwlaszcza jakby komus przyszlo do glowy przywrocenie go do Szklarskiej, widzialbym jednak siodemke. A gdyby krokodyl (EM10) byl szybszy, to wlasnie jego bym widzial na czele 7620/1 i 6722/3. Ze do SPG wjedzie, juz udowodnil.
sheva17 - 06-11-2011, 23:57
Temat postu:
Dobry krok ze strony PR-ów. Wiecie może co się stało z siódemkami z CARGO, które wypożyczały KM-Y?
pilot1123 - 07-11-2011, 02:32
Temat postu:
ciągną towary
http://rail.phototrans.eu/14,59785,0.html
sheva17 - 07-11-2011, 18:39
Temat postu:
No zarąbiście a PR-om CARGO daje ET22. Byki bardzo lubię, ale wygląda mi na to, że to działanie celowe i przemyślane.
Pawel_15 - 07-11-2011, 18:41
Temat postu:
No za byki więcej kasy biorą. PR wołają o siódemki to Cargule im dają byki. Też się tymi przewałkami powinien ktoś zainteresowac.
pilot1123 - 07-11-2011, 18:55
Temat postu:
ciężko to nazwać przewałkami, tylko kargule mają dość luźnych loków, więc dyktują warunki
Pawel_15 - 07-11-2011, 19:02
Temat postu:
Jeżeli jedna spółka ma do wynajęcia lokomotywy, druga prosi o wynajem takiej a takiej, pierwsza ma taką wolną ale po złości daje byka to sorry...
Dudzio - 07-11-2011, 20:45
Temat postu:
A tak właściwie jaka jest różnica dla PR jaka lokomotywa ciągnie skład? Przecież bez względu na to czy to siódemka czy byk to płacą za wynajem tyle samo?
pospieszny - 07-11-2011, 21:03
Temat postu:
Cytat:
No za byki więcej kasy biorą

Nie fantazjuj, lok czynny to zawszwe 100 t dla PLK+ ryczałt za "drut".
Cytat:
PR wołają o siódemki to Cargule im dają byki

PR w SWIZ wołają o loki z sprzęgiem grzewczym i ins. 8 atm. to ich jedyne "wołanie".
Nikt nie będzie utrzymywał loków uniwersalnych w reżimie technicznym na poc pasażerskei tylko dlatego że kilku urzytkowników forum wietrzy "przewałkę".
Pawel_15 - 07-11-2011, 21:20
Temat postu:
Przecież Cargule mają swoje EU07 w swoim malowaniu więc dlaczego ich nie udostępnią ? Kuczewska nawet jakiś czas temu się na w/w temat wypowiadała. Latem na IR niepotrzebne są loki ze sprzegiem grzewczym.
Cytat:
urzytkowników

urzytkownikiem to może jesteś i ty, bo na pewno nie ja.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group