INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dworce - Dworzec w Poznaniu wielką wtopą?

Beatrycze - 15-09-2011, 14:00
Temat postu: Dworzec w Poznaniu wielką wtopą?
Dworzec w Poznaniu wielką wtopą?

Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” nie zostawia suchej nitki na budowanym przez miasto, PKP S.A. i firmę deweloperską Trigranit, centrum komunikacyjno-handlowym.

Centrum komunikacyjne jest olbrzymią inwestycją deweloperską, która zintegruje m.in. centrum handlowe i dworzec kolejowy. Ma być chlubą miasta i kolei. W ostatnich dniach na łamach prasy ukazała się polemika między Jackiem Prześlugą, prezesem spółki Dworzec Polski a Ryszardem Grobelnym, prezydentem Poznania. Spór dotyczy nazwy przyszłego obiektu, Grobelnemu nie podoba się wymyślone przez kolejarzy „City Center”.

Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” wysłało list otwarty do Prześlugi i Grobelnego, a także do Tomasza Lisieckiego, prezesa Trigranit Development Polska i Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa PKP PLK, w którym nie chce się specjalnie odnosić do nazwy obiektu – gdyż ta jest rzeczą mało istotną – ale zwraca uwagę na infrastrukturę.

Według Pawła Sowy, prezesa i Tomasza Owczarczaka, wiceprezesa stowarzyszenia (obaj podpisali się pod listem), miarą nowoczesności Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny będzie nie nazwa, ale jego wyposażenie w przyjazną dla użytkownika infrastrukturę, oraz dobra informacja ułatwiająca poruszanie się po całym obszarze.

„W chwili obecnej – po ocenie dotychczasowych prac na wyremontowanym peronie trzecim – można stwierdzić, że stan ten jest zatrważający! Mówiąc językiem młodzieżowym, to będzie największa „wtopa” dla wizerunku tak miasta jak i PKP oraz inwestora centrum handlowego – firmy Trigranit, a przede wszystkim olbrzymie niedogodności w użytkowaniu kompleksu dworca przez pasażerów. Apelujemy do szanownych Panów – użyjcie całej swojej mocy i zmieńcie niekorzystny obraz rzeczywistości. Jest jeszcze czas na odpowiednie działania.” – czytamy w liście.

W dalszej części listu zarząd stowarzyszenia wymienia fatalny stan lub nienajlepszą jakość budowanej, dworcowej infrastruktury, w tym kiepskiej jakości kostkę ”Bauma”, która została na peronie krzywo ułożona. Z krytyką spotkała się też „siermiężna mała architektura” wyposażenia peronowego („nie dość, że brzydka to zupełnie niefunkcjonalna”).

Stowarzyszenie zwraca również uwagę na zastosowanie chaotycznego systemu informacji pasażerskiej (tablice informacyjne nie mają tłumaczenia na język angielski). Cały tekst listu można przeczytać na stronie internetowej „Inwestycji dla Poznania”.

List kończy się propozycją wspólnego zwiedzenia budowanego centrum komunikacyjnego 19 września w samo południe. Stowarzyszenie deklaruje pomoc w przeprojektowaniu wielu elementów dworca, tak, by obiekt był bardziej estetyczny i funkcjonalny.

źródło: KOW
sabatnik - 16-09-2011, 11:53
Temat postu:
Nic nowego, obserwując polskie inwestycje można na palcach jednej ręki wymieć te, które prowadzone są porządnie. Śmieją się z budowniczych PRLu ale dziś bubli też nie brakuje, a może nawet jest więcej? Czy kiedykolwiek się to zmieni?
JBL - 18-09-2011, 20:20
Temat postu:
Wczoraj miałem okazję spojrzeć jak tam idą prace przy dworcu. Fakt faktem, że to była sobota, ale o 12 chyba powinni pracować, skoro im się śpieszy. Tymczasem ja widziałem tylko ochroniarza, który spacerował sobie przy bramie.
calsberg - 22-09-2011, 16:37
Temat postu:
Kolejarze ustawiają już słupy na, których spocznie konstrukcja nowego dworca PKP w Poznaniu.

Obiekt stanie ponad peronami 1,2 i 3. Kiedy? - Elementy konstrukcji są gotowe, zaczniemy je składać na początku października. Zakładamy, że do końca listopada będzie już gotowa cała bryła nowego dworca - mówi Grzegorz Tomaszewski, zastępca dyrektora oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP w Poznaniu.

Kolejarze i wybrany przez nich inwestor, firma Trigranit otrzymali pozwolenie na budowę na początku sierpnia. Teraz widać już pierwsze efekty prac. Rozpoczęło się ustawianie betonowych słupów konstrukcyjnych, na których wzniesie się cały obiekt. - Tempo prac pozwala przyśpieszyć zastosowanie nowoczesnej technologii umożliwiającej wznoszenie obiektu z gotowych, przygotowanych wcześniej prefabrykatów i elementów konstrukcyjnych - mówi Przemysław Terlecki, rzecznik Trigranitu.

Równolegle z budową trwa także projektowanie układu dróg rowerowych, które powstaną wokół nowego dworca i połączonego z nim centrum handlowego. Pod Mostem Dworcowym zbudowany zostanie nowoczesny parking rowerowy. Ma on być częścią istniejącego już w Poznaniu systemu komunikacji rowerowej i działających (np. na pętli Pestki) wypożyczalni rowerów. Udogodnienia dla rowerzystów powstaną jednak dopiero w drugim etapie realizacji inwestycji, a więc po Euro 2012.

Trigranit negocjuje także umowy z najemcami przyszłej galerii handlowej, która ma powstać przy dworcu do końca 2013 roku. Ponad 60 proc. z liczącej ok. 60 tys. m kw. powierzchni zostało już wstępnie skomercjalizowane, podpisano listy intencyjne lub umowy z przedstawicielami sieci handlowych i gastronomicznych.

źródło Gazeta W.

Co z peronami 4,5 i6?
kolejfan - 22-09-2011, 19:32
Temat postu:
Widziałem, że peron 7 jest rozwalony, no i tor przy 6. To wszystko związane zapewne z wydłużeniem PST.
pospieszny - 15-11-2011, 17:17
Temat postu:
„Głos Wielkopolski” informuje, że z powodu remontu peronów podziemne przejście na poznańskim dworcu zostało zmniejszone.

Kiedy na peron drugi i trzeci jednocześnie przyjeżdżają dwa pociągi, tłok w tunelu jest zwiększony. Dodatkowo po godzinie 16 jest ciemno. Tymczasem remont peronu 1 dłużej niż planowano.

Jak powiedział w rozmowie z „Głosem Wielkopolski” Zbigniew Wolny, rzecznik poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, część prac na peronie 1. trzeba wstrzymać, by za chwilę firma TriGranit budująca nowy dworzec nie musiała rozbierać tego, co jest teraz modernizowane.

źródło: KOW
Szymek - 15-11-2011, 18:21
Temat postu:
kolejfan, Peron 5 posiada tylko jedną krawędź peronową od strony wschodniej.
Pawcio - 15-11-2011, 18:28
Temat postu:
Jezu ile ludzi zyje tylko po to by krytykowac wszystko co sie da!!! Masakra to juz prawdziwa patologia...niech zaczna siebie wreszcie krytykowac za to że zyją!!! Robisz żle nie robisz jeszcze gorzej....Ludzie opamietajcie sie wreszcie...wychodzi wreszcie ta pseudo demokracja...za komuny nikt nie odważyłby sie pisnąc słówkiem to teraz trzeba nadgonic stracony czas i krytykowac wszystko od A do Z....masakra....
JBL - 15-11-2011, 20:34
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
część prac na peronie 1. trzeba wstrzymać, by za chwilę firma TriGranit budująca nowy dworzec nie musiała rozbierać tego, co jest teraz modernizowane.


Jakoś kostka na peronach im nie przeszkadzała Very Happy
wodkangazico - 15-11-2011, 21:47
Temat postu:
Cytat:
Robisz żle nie robisz jeszcze gorzej...

Jakoś nie widzę tu krytyki samej roboty, a jedynie jej śmierdzącej otoczki, bałaganu jaki jej towarzyszy, nieustannie i niezależnie od ustroju.
Jak się biorą za robotę, to niech to będzie z głową.
Jeśli chcesz wiedzieć, co mam na myśli pisząc "z głową", porównaj polnische burdel na pierwszym peronie z tym, co zostawiają po sobie codziennie (a właściwie: co noc) ekipy stawiające te filary i kładą przęsła nad torami.
A swoją drogą, ciekawe, którą "patologię" byś krytykował, gdybyś z powodu tego metrowego przecisku w tunelu nie zdążył na pociąg przed wszystkimi świętymi. A było takich ludków trochę, oj było.

PS.: Na czas tych remontów przydałoby się przywrócić Rd1 dawane przez peronowego...
I to takiego, który musiałby przyjść z peronu piątego, nie inaczej, jak tylko tunelem.
Szymek - 15-11-2011, 22:09
Temat postu:
wodkangazico, teraz dwie Panie dyżurne siedzą na piątym, przyszedł nawet telegram by tam odbierać rozkazy szczególne.
wodkangazico - 17-11-2011, 05:55
Temat postu:
Pewnie wyjść nie mogą, bo sie wzajemnie pilnują, żeby znów budki nie sfajczyć. Very Happy
pospieszny - 01-12-2011, 20:48
Temat postu:
Zakończył się etap prac budowlanych na dworcu w Poznaniu. Część obiektu położona bezpośrednio nad torami jest już gotowa.

Wielopoziomowe wnętrze, oświetlone przestrzenie i eleganckie lokale - tak będzie prezentował się nowy dworzec Poznań Główny wraz z częścią handlową po zakończeniu prac przez firmę TriGranit. Na razie prace w terenie trwają, a inwestor zaprasza na wirtualny spacer po dworcu.

Na efektownej wizualizacji można zobaczyć jak będzie wyglądał nowy obiekt, który połączy funkcje dworca kolejowego, autobusowego i centrum handlowego.
Prace na dworcu trwają od wiosny ubiegłego roku. Obecnie zakończył się etap prac części obiektu położonej bezpośrednio nad torami.

- Wyszliśmy z budową ponad trakcję kolejową. To oznacza, że zakończył się najtrudniejszy etap budowy. Do tej pory mogliśmy prowadzić roboty tylko w nocy – tak żeby nie kolidować z ruchem pociągów, który cały czas był prowadzony. Teraz możemy ruszyć z pracami pełną parą – zapowiada Tomasz Lisiecki, dyrektor zarządzający TriGranit.

Część komunikacyjna dworca będzie dostępna dla podróżnych od końca kwietnia 2012 roku, a część komercyjna – na koniec 2013 r. Jednak chociaż termin ten jest jeszcze odległy to inwestor już przekonuje do inwestycji potencjalnych kontrahentów.

- Prowadzimy rozmowy z najemcami, którzy są zainteresowani wynajmem powierzchni w centrach handlowych. 60 proc. przestrzeni jest już wynajęta – mówi Tomasz Lisiecki.

Na dworcu w Poznaniu zaplanowano ok. 1500 metrów kwadratowych powierzchni na część komunikacyjną oraz blisko 60 tys. metrów kwadratowych powierzchni komercyjnej. Będzie na niej zlokalizowanych 240 lokali, sklepów, restauracji i kafejek.


źródło: i wirtualny spacer
kolejfan - 12-12-2011, 17:58
Temat postu:
A dzisiaj doszło do wypadku na placu budowy. Dźwig przewrócił sie na kostrukcję przyszłego dworca. Zginęła jedna osoba. Po dwóch godzinach złapali operatora dźwigu, który miał 2 promile we krwi. Wytłumaczył, że wypił po tym zdarzeniu, z nerwów...
xzielak - 12-12-2011, 18:27
Temat postu:
Dźwig zabił 1 osobę, operator: piłem... po wypadku

Nie żyje robotnik przygnieciony dźwigiem na budowie dworca w Poznaniu - podało RMF FM. Maszyna przewróciła się przed południem. W wypadku ucierpiały dwie osoby. Katastrofa spowodowała wstrzymanie prac na budowie. Dźwig przewrócił się o godzinie 11.30 na terenie leżącym poza torowiskami; nie ma utrudnień w ruchu na dworcu. Policja po zbadaniu operatora dźwigu stwierdziła, że jest pod wpływem alkoholu.

Według rzecznika wojewody wielkopolskiego Tomasza Stube podczas wypadku doszło do naruszenia konstrukcji budowanego dworca.

- Po wizji lokalnej, przeprowadzonej przez Inspektora Nadzoru Budowlanego, wypadek na dworcu kolejowym w Poznaniu został zakwalifikowany jako katastrofa budowlana. Uszkodzeniu uległa konstrukcja budowanego dworca - powiedział Stube.

- Prace na budowie zostały wstrzymane do czasu zakończenia prac inspekcji budowlanej. - Czekamy na ostateczne orzeczenie inspektora nadzoru budowlanego co do przyszłości budowy, ale teraz najważniejszy jest stan zdrowia pracowników. Jeden z nich ma złamany kręgosłup i jest w stanie ciężkim - powiedział rzecznik inwestora Przemysław Terlecki.

Policja po zbadaniu operatora dźwigu stwierdziła, że jest pod wpływem alkoholu. - Miał podczas badania alkotestem około 2,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Twierdzi, że wypił alkohol po wypadku, ze zdenerwowania. Specjalistyczne badania sprawdzą jego wersję - powiedział rzecznik wielkopolskiej policji Andrzej Borowiak.

Budowany w Poznaniu dworzec będzie częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny. Poza dworcem PKP o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych (który zostanie wybudowany na Euro 2012), w centrum będzie także dworzec autobusowy, obiekty biurowe, parkingi, hotel i galeria handlowa. Wartość całej inwestycji szacowana jest na 640 mln zł.

Inwestor firma TriGranit zakończenie budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny zaplanował na drugą połowę 2013 r.

Źródło: Wirtualna Polska


Ładnie....naruszona konstrukcja Sad
Jak_Jeździsz - 20-12-2011, 17:53
Temat postu:
Naruszona wypadkiem konstrukcja będzie zapewne dobrym tłumaczeniem, dlaczego prace są opóźnione. Pierwotnie zakładano, że nowy dworzec (sama bryła) stanie do końca tego roku, ale wszyscy, którzy na Głównym w Poznaniu bywają wiedzą chyba, że to mało realne Confused
xzielak - 20-12-2011, 18:16
Temat postu:
I tacy obserwatorzy są najlepsi Very HappyVery Happy

Tak samo oceniają stan techniczny taboru po "brudnej farbie" i już chrzanią że to złom - czasem nie mogę z tego Very Happy

Są to elementy prefabrykowane, to raczej przypomina wielki plac budowy za czasy komuny.
pospieszny - 29-12-2011, 11:00
Temat postu:
Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podpisał decyzję, która umożliwia wznowienie prac budowlanych na terenie całego dworca kolejowego w Poznaniu - poinformował Tomasz Stube, rzecznik prasowy wojewody wielkopolskiego .

Prace zostały częściowo wstrzymane po katastrofie budowlanej, do której doszło 12 grudnia tego roku. Wówczas przewrócony 50-tonowy dźwig naruszył wznoszoną konstrukcję. W wyniku zdarzenia zginęła jedna osoba, druga została ranna, a operatora dźwigu aresztowano - grozi mu 12 lat więzienia.

Wkrótce po katastrofie prace na budowie zostały wznowione, jednak poza miejscem zdarzenia. Teraz dzięki wydanej w środę decyzji, inwestor będzie mógł kontynuować budowę na całym terenie.
Mężczyzna, który pracował na dźwigu podczas wypadku jest w areszcie, prokuratura postawiła mu zarzut spowodowania katastrofy budowlanej ze skutkiem śmiertelnym.

Operator maszyny w chwili zatrzymania był nietrzeźwy, badanie alkotestem wykazało, że miał ok. 2,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu. Twierdził, że wypił alkohol po wypadku, ze zdenerwowania.

Budowany w Poznaniu dworzec ma być częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny. W Centrum, oprócz dworca PKP o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych (zostanie wybudowany na Euro 2012), będzie dworzec autobusowy, obiekty biurowe, parkingi, hotel i galeria handlowa. Wartość całej inwestycji szacowana jest na 640 mln zł.
Firma TriGranit, która jest inwestorem zaplanowała zakończenie budowy Centrum na drugą połowę 2013 r.


źródło: KOW
Jak_Jeździsz - 29-12-2011, 11:34
Temat postu:
To bardzo dobra wiadomość! Very Happy Niech biorą się ostro do pracy, bo na razie to jest POZnan* know how... to make a mess Wink
pospieszny - 10-01-2012, 13:43
Temat postu:
Inwestor powstającego Poznań Głowny City Center prezentuje wyjątkowy film z placu budowy. Zdjęcia trwały kilkanaście godzin i wykonano je w technice Time Laps, czyli poprzez montaż zdjęć.

Nad peronami 1,2,3 stoją już dwa piętra budynku dworca Poznań Główny, który ma być gotowy do końca maja 2012 r. Chociaż wielu obserwatorów budowy twierdzi, że z daleka wygląda to jak łatwa układanka z klocków, w rzeczywistości to żmudna praca.

Gotowe elementy żelbetowe przygotowane wcześniej w fabryce PEKABEX pojawiały się na budowie sukcesywnie, w takiej ilości, jaką pracownicy mogli danego dnia zamontować – około 5 sztuk dziennie. Aby nie zakłócać kursowania pociągów i zapewnić bezpieczeństwo pasażerom oraz nie utrudniać ruchu autobusów i samochodów, prace przy montażu prefabrykatów trwały nocami. Robotnicy pracowali do 3 – 5 nad ranem.
Film dokumentuje przebieg grudniowych prac na budowie. Został wykonany techniką Time Lapse. Przez kilkanaście godzin pracy powstało kilka tysięcy zdjęć, które następnie zostały zmontowane w jedną całość. Dzięki temu "gołym okiem" widać jak rośnie nowy dworzec.

Od Nowego Roku coraz częściej będzie można zobaczyć duży ruch na budowie także w ciągu dnia. Na styczeń inwestor – TriGranit Development Corporation zaplanował m.in. montaż konstrukcji stalowej ażurowego dachu dworca.

17 stycznia odbędzie się Uroczystość Wmurowania Kamienia Węgielnego pod budowę nowego dworca kolejowego PKP Poznań Główny oraz centrum handlowo-rozrywkowego Poznań City Center.


źródło i Film
Diken - 05-02-2012, 00:09
Temat postu:
Ja przejeżdzam przez Poznań Główny, gdy jeżdzę z Dęblina do Szczecina i tam jeszcze trwa odnawianie dworca, więc są tam spore rozkopy. Akurat miesiąc temu przejeżdzałem przez Poznań, gdy jechałem do Szczecina i widziałem prowadzone roboty na tym dworcu i myślę, że po remoncie dworzec ten będzie ładny i nie będzie można na niego narzekać, jak to było jeszcze przed remontem, gdzie praktycznie wielu podróżnych narzekało na zły stan poznańskiego dworca. Uważam, że w tak dużym mieście remont dworca PKP musiał się odbyć.
pospieszny - 05-02-2012, 00:21
Temat postu:
Jasne, dlatego właśnie co najmniej tak samo wielkiej wtopy "dworcowej" należy życzyć innym miastom Smile
Diken - 05-02-2012, 00:38
Temat postu:
Myślę, że to dobra inwstycja w poznański dworzec, skoro tam będą takie udogodnienia, jak: centrum handlowe, nowy parking dla samochodów i inne ważne udogodnienia. Takie coś przydałoby sie i na dworcu w Szczecinie, ale jak na razie nic tam się nie dzieje z poważnymi remontami.
pospieszny - 06-02-2012, 20:45
Temat postu:
Część nowego dworca kolejowego w Poznaniu została w poniedziałek opakowana folią - dzięki temu prace budowlane będą mogły być prowadzone dalej mimo mrozu

Na pierwszy poziom hali głównej nowego dworca założyliśmy "ciepłe ubranko", to znaczy opakowaliśmy szczelnie folią. Teraz do pracy przystąpią nagrzewnice, aby uzyskać wewnątrz tak powstałej zamkniętej przestrzeni odpowiednią temperaturę umożliwiającą wylewnie betonu na posadzki - opisuje Przemysław Terlecki, rzecznik firmy Trigranit, budującej dworzec. Dzięki temu prace będą mogły być prowadzone mimo mrozu.

- Jeżeli pogoda w najbliższym czasie nie zmieni się, w podobny sposób "opakujemy" pierwsze piętro dworca - zapowiada Terlecki.
Firma zapewnia, że prace będą przebiegać zgodnie z założonym harmonogramem. - Na placu budowy jest już blacha, którą lada moment pokrywać będziemy płaską część dachu - dodaje Terlecki


źródło: Gazeta Wyborcza

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group