INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Rozkład jazdy Kolei Śląskich

Szociu - 21-09-2011, 16:44
Temat postu: Rozkład jazdy Kolei Śląskich
Oprócz porażki biletowej, mamy też porażkę rozkładowo-informacyjną. Zostało dokładnie 9 dni do debiutu KŚ, a tu ani widu, ani słychu nowego rozkładu, nie ma nawet żadnej zapowiedzi kiedy zostanie opublikowany. Współczuję naprawdę osobom, które planują podróż na początku października i nie są zorientowane w temacie KŚ, wpisując Gliwice - Częstochowa w Hafas nie znajdą żadnych połączeń na tym odcinku.
danio - 21-09-2011, 16:53
Temat postu:
A nie będzie czasem tak , że rozkład się nie zmieni ?
Po prostu KŚ przejmie rozkład PR na tej trasie .
adas - 21-09-2011, 17:25
Temat postu:
A to nie można go w hafasa wpisać?
Tomasz K. - 21-09-2011, 18:58
Temat postu:
Cytat:
Po prostu KŚ przejmie rozkład PR na tej trasie

Tak na pewno, tyle składów ile obecnie posiadają KŚ nie wystarczy nawet na połowę tego co oferuje PR.
danio - 21-09-2011, 20:05
Temat postu:
Jak pomyślą to starczy . Do tego mają być kible z SKM trójmiasto (które jeżdżą w wawie ) . Przynajmniej takie informacje do mnie dotarły .
Więc te 5 kibli , 3 flirty . Taboru w sam raz
Szociu - 21-09-2011, 20:34
Temat postu:
Były też jakieś plotki nt. wypożyczenia wagonów od Kolei Słowackich, ale ile w tym prawdy, nie wiem.
Tomasz K. - 21-09-2011, 20:47
Temat postu:
Cytat:
Więc te 5 kibli , 3 flirty . Taboru w sam raz

Po pierwsze zapomniałeś o ELF-ach, a po drugie zastanów się co piszesz na tej linii w (D) w szczycie pociągi na odcinku Gliwice-Katowice jeżdżą co 15 minut, poza szczytem w (D) co pół godziny, w szczycie w (D) na Gliwice-Zawiercie co godzinę jako uzupełnienie pociągów Gliwice-Częstochowa które co godzinę jeżdżą bez względu na dzień. Poza tym są REGIO+ Katowice-Częstochowa-Katowice, więc na pewno te 15-20 składów wystarczy...
Anonymous - 21-09-2011, 22:09
Temat postu:
Myślę, że start KŚ będzie bardzo... spektakularny Very Happy Nie ma rozkładu, nie ma taboru Very Happy No dobrze, że chociaż taryfa juz jest, ale co z tego jak nie ma honorowania biletów z PR? No katastrofa. Nie wiem, czy ten region doczeka się kiedyś normalnej kolei. Może to tylko złe dobrego początki, sam nie wiem już. Zresztą PR wcale nie są takie święte i fajne, ucinają połączenia, a żądają coraz więcej kasy za nie. Powinni je zlikwidować jak tacy pazerni. Zresztą co tu dużo gadać, z tych największych spółek kolejowych do przewozu osób to żadna nie jest normalna i tylko błagam, nie opowiadajcie bzdur jakie to PKP IC jest okrutne, brzydkie i fujjj a PR to wspaniała spółka, z świetnym składem i pięknymi perspektywami, bo po prostu chyba zejdę na zawał ze śmiechu Very Happy Wszyscy oni są siebie warci... Wink
Modliszka - 21-09-2011, 22:12
Temat postu:
Miluś, jeśli Koleje Śląskie będą jeździły do Żywca zamiast do Rzywca to już będzie jakiś postęp. Wink
Anonymous - 21-09-2011, 22:21
Temat postu:
Otoż to Very Happy Krok po kroku i... dojedziemy do Żywca, czyli do celu Very Happy

Ps Taki sam napis jaki ty masz w podpisie sfotografowałem kiedyś w Bielsku na jednym z pociagów Wink PZDR
danio - 22-09-2011, 05:59
Temat postu:
To że mają elfy to wiem . 6-7 jednostek masz na samo gliwice - częstochowa .
Jak się dobrze ustawi obiegi na gliwice - zawiercie to 3-5 jednostek max jako uzupełnienie .
Przy nowych jednostkach takich jak elfy można ustawić obiegi tak , jak to było zrobione rok temu na śląsku . Jednostka przyjeżdża i zaraz wraca . Z Gliwic do Zawiercia masz niecałą godzinę . W ciągu dnia jest może 8 par (czyli 16 kursów) na tej trasie , a to masz raptem 2 składy . Na Gliwice -Częstochowa 5 - 6 elfów wystarczy . licząc że skład 5:33 z katowic jest 7:11 i wraca 7:42 z Częstochowy to wychodzi że jest ok 10 w gliwicach . Czyli w tym czasie będzie potrzebnych ok 5 - 6 jednostek . Czyli reasumując 6 + 3 to jest 9 jednostek , a tyle jest elfów . Spokojnie część składów można jeszcze wzmacniać .
Jak się chce to się da Smile
egon - 22-09-2011, 07:27
Temat postu:
@danio
Wszystko pięknie i ładnie wygląda na papierku z tymi obiegami,ale pamiętaj o opóznieniach które są nieuniknione na śląsku ze względu na stan infrastruktury.Dochodzą jeszcze planowe roboty torowe,które rozwalają cały rozkład.Nie chcę już wspomnieć nawet o ewentualnych usterkach taboru itd.
Co wtedy?
danio - 22-09-2011, 08:41
Temat postu:
Ale rezerwa jest . Więc jaki problem ?
Bo ja problemu nie widzę .
Jak dojdą do tego te składy wagonowe , powiedzmy 2 na dodatkową rezerwę to problemu nie ma żadnego .
egon - 22-09-2011, 09:24
Temat postu:
A obsługę w razie "wu" to teleportują co?
danio - 22-09-2011, 11:04
Temat postu:
To i tak starczy , tylko potrzeba dyspozytora z "głową" .
mikiyee - 22-09-2011, 11:47
Temat postu:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14297&postdays=0&postorder=asc&start=15

W tym temacie już dyskutowaliśmy o tej linii i zapotrzebowaniu na tabor. I wyszło na to, że bez rezerwy by zapewnić dobre funkcjonowanie i takt potrzeba 12-13 składów. Tak by były relacje:
Cz-wa - Gliwice takt 1h
Zawiercie - Gliwice takt 1h

powyższe dają na odcinku Zawiercie - Gliwice takt 30m.

Do tego dochodzą połączenia Katowice - Gliwice tak by w szczycie był takt 15m.
Szociu - 22-09-2011, 15:56
Temat postu:
danio napisał/a:
Z Gliwic do Zawiercia masz niecałą godzinę.
Jak się chce to się da Smile

Bzdura, z Gliwic do Zawiercia jest min. 1,5 godziny, co wymaga jakiś 4 jednostek. Kolejną sprawą jest rzeczony odcinek Katowice - Gliwice, gdzie potrzebne będą dodatkowe 2-3 jednostki. Czyli na samo uzupełnienie taktu potrzebne jest 7 jednostek, doliczmy do tego 9 jednostek do bezpiecznej i rozkładowej jazdy na odcinku Gliwice - Częstochowa, oraz kursy przyspieszone Katowice - Częstochowa (2-3 jednostki), czyli wychodzi nam około 18 jednostek, aby zachować obecny rozkład. Dochodzi do tego jeszcze sprawa taka, że na niektóre kursy nie wystarczą 4 człony...
mikiyee - 22-09-2011, 17:01
Temat postu:
^^ W 100% się zgadzam, te 12-13 składów, o których napisałem to minimum minimorum Smile Do tego rezerwa. A żeby było wszystko jasne podaję czasy przejazdu:

Relacja/TAM/POWRÓT
1 Częstochowa - Gliwice/2:26/2:16
2 Zawiercie - Gliwice/1:33/1:32
3 Katowice - Gliwice/0:37/0:38

Czyli tak, w relacji 1 minimum to 6 składów - patrząc realnie 8. W relacji 2 minimum to 4 składy, realnie 5. W relacji 3 potrzeba 3 jednostki. Bez rezerwy to już 15 składów, w założeniu obsługi relacji jednym EZT. Należy również zauważyć, że poranne pociągi z Cz-wy do Gliwic powinny być zestawione z dwóch jednostek, również popołudniowe w tej relacji.

Moim zdaniem na zapewnienie komfortowego podróżowania pasażerów w ww. relacja należy posiadać (wraz z rezerwą) 20 składów EZT.
Szociu - 22-09-2011, 17:05
Temat postu:
I nie zapominajmy, że na daną chwilę wszystko jest zdolne do ruchu, ale są też planowe przeglądy, rewizje itd. Więc KŚ ze swoimi 12 jednostkami na pewno nie obsłużą należycie całej linii, chyba, że wypożyczą około 6-7 dodatkowych składów od innych przewoźników, były plotki o Kolejach Słowackich. Nie będzie zbyt różowo za tydzień, jeśli okażę się, że do żadnych wypożyczeń nie doszło i z rozkładu wyleci prawie połowa pociągów... A jeśli wypożyczyli wagony ze Słowacji, to na pewno nie będą mogły one kończyć biegu w Katowicach, bo tam nie ma miejsca na zabawę w obloty, więc pewnie musiałyby być wydłużone do sąsiednich stacji (Chorzów Batory, Sosnowiec Główny).
tomasso86 - 22-09-2011, 18:29
Temat postu:
Rozkład Kolej Ślaskich już dostępny w internetowym rozkładzie SKITol
pospieszny - 22-09-2011, 18:49
Temat postu:
Cytat:
Więc KŚ ze swoimi 12 jednostkami na pewno nie obsłużą należycie całej linii

Całą linię zaczną obługiwać po likwidacji ŚZPR, od 1 października będą obsługiwać relację Gliwice-Częstochowa a na tę zabawę taboru wystarcza.
danio - 22-09-2011, 19:10
Temat postu:
z tego co widzę nie ma przyśpieszonych a nie zapominajmy że 9 elfów , 3 flirty i 5 jednostek od skm trójmiasto to daje 17 jednostek . Wydaje się że jest ok .....
Szociu - 22-09-2011, 19:16
Temat postu:
Chyba jednak nie tylko relację Gliwice - Częstochowa, bo w rozkładzie relacje Gliwice - Zawiercie (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Łazy), Katowice - Częstochowa i Katowice - Gliwice są obsługiwane przez KŚ. Okazuje się, że muszą mieć jakiś inny tabor, bo niektóre połączenia mają napisane: 2 kl., wagon z miejscami dla rowerów, wagon dostosowany do niepełnosprawnych, a niektóre tylko 2 kl. (głównie mowa tu o przyspieszonych Katowice - Częstochowa - Katowice, więc może tam wyślą wagony słowackie, jeśli na prawdę je wypożyczą). Pojawiły się też weekendowe pociągi:
"Stożek" rel. Częstochowa - Wisła i powrotny Wisła - Sosnowiec (odstawienie jednostki w Sosnowcu na ponad 2 godziny)
"Wisełka" rel. Sosnowiec - Wisła i powrotny Wisła - Częstochowa
ET05 - 22-09-2011, 19:51
Temat postu:
Szykuje się niezły cyrk. Ciekawe, czy przebiją chaosem Arrivę...
Anonymous - 22-09-2011, 20:00
Temat postu:
Myślę, że tym to już ją przebili Laughing A sytuacja z KŚ jest jak w filmach Hitchcocka, na początku był wielki wstrząs, a im bliżej debiutu to napięcie tym większe Very Happy
witja - 22-09-2011, 20:04
Temat postu:
danio napisał/a:

z tego co widzę nie ma przyśpieszonyc

Są. Na przykład 44304, wyjazd z Gliwic o 5:40. Co ciekawe pociąg ten jedzie jako przyspieszony również na odcinku Gliwice - Katowice.
Szociu - 22-09-2011, 20:40
Temat postu:
Okazuje się, że to chyba prawda z tymi wagonami słowackimi, gdyż jeden kurs pociągu przyspieszonego rel. Częstochowa - Katowice - Częstochowa oznaczony "tylko 2 kl." został wydłużony do Chorzowa Batorego, gdyż prawdopodobnie nie ma możliwości oblotu składu o 12:00 w Katowicach (w Chorzowie ma ok. 10 minut postoju, po czym wraca do Cz-wy).
pilot1123 - 22-09-2011, 22:16
Temat postu:
czyli znowu zobaczymy na Śląsku bobinki z pociągami pasażerskimi?
//EDIT: o ile jeszcze jakies niepocięte zostały
Lil_Peter - 23-09-2011, 09:18
Temat postu:
Ciekawe kto wpadł na genialny pomysł żeby Czantoria (PR) i Stożek (KŚ) jechały po sobie w odstępie mniejszym niż pół godziny. Brawo.

Jakiego typu EZT, KŚ chce wypożyczyć od SKM?

PS. Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie jakiegoś słowackiego wagonu? Chciałbym zobaczyć jakie to jednostki będą jeździć u nas.
mikiyee - 23-09-2011, 09:52
Temat postu:
Tu masz wszystko. http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/index_ZSSK.php
motonita2002 - 23-09-2011, 11:05
Temat postu:
Poniższe zdjęcia zaczerpnięte z FORUM DĄBROWY GÓRNICZEJ
http://i55.tinypic.com/18ydra.jpg
http://i54.tinypic.com/4jpa4x.jpg

Jak widać niektóre przetargi, o których była mowa na stronie KŚ miały rację bytu Smile
rybnik - 23-09-2011, 11:37
Temat postu:
Marszałek województwa śląskiego Adam Matusiewicz zapowiedział dzisiaj przyciśnięty przez dziennikarzy, że Koleje Śląskie będą jeździły punktualnie. Startują 1 października nieodwołalnie. Sorry za szczerość, ale punktualnie jest niemożliwe. Zbyt dużo czynników gra rolę, a nie tylko chciejstwo maszynistów. Co tym sądzicie?
Więcej o konferencji Matusiewicza na temat Kolei Śląskich tutaj w Dzienniku Zachodnim
Anonymous - 23-09-2011, 14:41
Temat postu:
Przed chwilą RMF FM podało,że KŚ i PR będą wzajemnie honorować bilety.
bartek 27 - 23-09-2011, 22:13
Temat postu:
Nadal pierwszym pociągiem z Katowic do Gliwic będzie o 5.03 w ( D) , nic innego nie pozostaje jak niezniszczalny 870 . Niewiem dlaczego PR jak i KŚ jest tak uparta , żeby ten pociąg kursował tylko dni robocze .
Noema - 23-09-2011, 22:18
Temat postu:
bartek 27, to nie przewoźnicy są uparci tylko organizator kolejowych przewozów regionalnych w postaci UMWŚ.
woland - 24-09-2011, 19:19
Temat postu:
Jechałem dzisiaj po południu do Katowic i niespodzianka. W gablotach KŚ są już rozkłady jazdy, w każdym razie takowy widziałem na peronie w Będzinie Mieście. Gabloty były montowane kilka dni wcześniej
Tomasz K. - 24-09-2011, 19:26
Temat postu:
W Batorym i na Załężu także pojawiły się rozkłady KŚ, z tym że na Załężu nie ma gabloty.
tomasso86 - 24-09-2011, 19:42
Temat postu:
Czy może ktoś wrzucić zdjęcie lub linka gabloty z rozkładem ?
Tomasz K. - 24-09-2011, 20:09
Temat postu:
Niestety nie mam, ale jak chcesz to mogę jutro zrobić Smile
Lil_Peter - 25-09-2011, 00:02
Temat postu:
Na myszkowskich stacjach też są te gabloty. Wyglądają całkiem przyzwoicie, tylko trochę małe te cyferki.
witja - 25-09-2011, 13:00
Temat postu:
Dokładnie, strasznie małe. Jest to rozkład tabelaryczny z godzinami odjazdu z każdej stacji na trasie. Plusem tego jest fakt, że jak ktoś jedzie powiedzmy do DG Sikorki to z informacji na peronie zna dokładną godzinę przejazdu. Nie mniej jednak osoby starsze mogą mieć problem z odczytaniem godzin odjazdów.
lxd2bartek - 25-09-2011, 19:40
Temat postu:
W Częstochowie są gabloty stare i wisi nowy rozkład z uwzględnieniem KŚ oraz są gabloty KŚ z rozkładem i mapką gdzie będą jeździć KŚ.Rzeczywiście bardzo drobne te literki ale ludzie starsze jak będa patrzeć na te stare galoty to znajdą wszystko tam wszystko wyraźnie jest napisane.
pospieszny - 25-09-2011, 19:53
Temat postu:
Zainteresowani mogą już pobrać szczegółowy rozkład jazdy
Linii S1
Oraz Linii S6.
tomasso86 - 25-09-2011, 22:29
Temat postu:
Myślałem, że kolega Tiomasz K. wrzuci zdjęcia rozkładów KŚ w gablotach Sad
sabatnik - 27-09-2011, 12:07
Temat postu:
Tablice rozkładowe widziałem wczoraj nawet na stacji Zabrzeg ale w Czarnolesiu już nie było.
Lil_Peter - 27-09-2011, 13:43
Temat postu:
Żenujące jest to, że rozkłady KŚ nie są i nie będą upubliczniane na jednej tablicy wraz z PR i IC.
tomasso86 - 27-09-2011, 14:33
Temat postu:
Dlaczego tak twierdzisz? W Katowicach na plakacie stacyjnym ODJAZDY są uwzględnione pociągi KŚ i oznaczone kolorem zielonym.

Czy rozkłady na stacjach to plakat stacyjny z liniowym rozkładem jazdy? Koleje Śląskie nie drukują kartek z godzinami odjazdów dla danej stacji?
Lil_Peter - 27-09-2011, 14:36
Temat postu:
Ja widziałem w myszkowskiej gablotce rozkład tylko i wyłącznie pociągów KŚ. (Rozkład ten, jest dostępny tylko na peronie). Natomiast na dworcu widnieje rozkład PR i IC.
Szociu - 29-09-2011, 16:07
Temat postu:
Wiem już, gdzie dokładnie w Sosnowcu będą kasy KŚ, w pasażu pod dworcem, po drugiej stronie względem kas PKP Intercity, kawałek za wejściem na 1 peron. Na ścianie wisi już tablica z rozkładem, a w samym (dość dużym) pomieszczeniu wisi wyświetlacz z klapkami z odjazdami z Sosnowca Głównego (taki jak w kasie IC) i stoi sporo mebli.
sebek - 29-09-2011, 17:21
Temat postu:
Na katowickim dworcu jest już dużo nowych rozkładów jazdy w gablotach, wszystkie uwzględniają KŚ. W holu, tunelach, sporo tego, dodatkowo zauważyłem, rozkład wyłącznie samych KŚ, nieco dziwnie przyklejony przy schodach wejściowych na wyremontowany 1 peron, ale miejsce mało widoczne i rozkład powieszony zbyt nisko. Natomiast na peronach są nadal stare rozkłady jazdy, tak, że szukając info o KŚ raczej w tunelach trzeba, przejściach podziemnych itp.
Gaspares - 29-09-2011, 17:46
Temat postu:
Swoją drogą ciekawe, na jakich blankietach będą wystawiane te bilety KŚ.
pospieszny - 29-09-2011, 17:52
Temat postu:
Od strony 29 masz wzory.
Gaspares - 29-09-2011, 18:34
Temat postu:
pospieszny, wielkie dzięki!
Pytanie zasadnicze: czy kasy KŚ będą wystawiały bilety także na pociągi innych spółek? Choćby tylko PR-ów. Bo jeśli nie, jakoś ciężko byłoby mi uwierzyć, by zyskały sympatię podróżnych.
W wrocławskiego podwórka wspomnieć przykład kas KD na Dworcu Tymczasowym, które sprzedają tylko bilety na osobowe KD, Regio / InterRegio PR-ów - a zawsze trafi się jakiś niezadowolony, niedoinformowany klient, który stał w kolejce na darmo po bilet na pospieszny.
adas - 29-09-2011, 20:01
Temat postu:
http://www.mmpk.info/ - w rozkladzie komorkowym dla KZK GOP jest dostępny stworzony przez jednego uzytkownika rozklad KŚ. A nuż się komuś przyda.
pospieszny - 03-10-2011, 18:03
Temat postu:
I pierwsze zmiany czasowe w kursowaniu pociągów KŚ TU
egon - 03-10-2011, 18:14
Temat postu:
Nie chce się czepiać,ale miało być tak pięknie.Pociągi jadące zgodnie z rozkładem,bez wypadających kursów.A mamy już pierwsze zamieszanie w Częstochowie,mamy zmianę rozkładu po kilku dniach kursowania KŚ.Kiedy PR -y zmieniały rozkład była wielka wrzawa,ciekawe co na to wszystko pan marszałek,może zabierze głos.Przejazdy pociągów na śląsku narażone są na opóznienia,zmiany rozkładów itd.Obojętnie jaki to będzie przewoznik pod tym względem na razie nic się nie zmieni!!!
Tomasz K. - 03-10-2011, 18:36
Temat postu:
Dzisiejszy raport:
Osobowy Gliwice-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice w Batorym +20
Przyspieszony Gliwice-Częstochowa odjazd koło 8.30 z Sosnowca zapowiedziane miał +20
Osobowy Zawiercie-Gliwice odjazd z Sosnowca 13.57 +15.
bartek 27 - 03-10-2011, 18:44
Temat postu:
Gliwice - Łazy odj. z Gliwic 18.28 opóźniony 60 min.
Częstochowa - Gliwice przyj. do Gliwic 19.10 opoźniony 40.min. ( skład wag.)
Anonymous - 03-10-2011, 18:52
Temat postu:
Czyli że pasażerowie KŚ byli zadowoleni tylko jeden czy dwa dni? Razz Bo już spóźnienia Very Happy
witja - 03-10-2011, 19:23
Temat postu:
Cytat:
Przyspieszony Gliwice-Częstochowa odjazd koło 8.30 z Sosnowca zapowiedziane miał +20

Do Katowic wjechał około 8:45, jakieś 3 minuty za opóźnionym 10 minut osobowym z 8:33.
Szociu - 03-10-2011, 19:52
Temat postu:
Ogólnie krótką mówiąc jeden wielki burdel, prawie żaden pociąg nie jechał planowo, wszystko jeździło stadami, tj. jeden za drugim, przez co pierwszy był wypełniony po brzegi, kolejny pusty. Ludzie najpierw się cieszyli, teraz przeklinają. Nie chcę wspominać już o jednej kasie KŚ w Sosnowcu (poza tym są jeszcze 4 kasy IC, które nie sprzedają biletów KŚ i automat PR), gdzie rano kolejka miała długość kilkudziesięciu metrów wychodząc daleko poza pomieszczenie kasowe i sięgała piekarni w pasażu podziemnym. Po południu wcale nie było weselej, gdy zacięła się kasa, a panie stwierdziły, żeby kupić u kierownika pociągu. Jechałem dzisiaj popołudniowym składem wagonowym Chorzów - Częstochowa (pozdrowienia dla Mechanika ;d), z Chorzowa do Katowic praktycznie prawie pusty, od Katowic do Sosnowca jeszcze jakoś względnie, kiedy w Sosnowcu dosiadło się ponad 50 osób zrobiło się bardzo tłoczno, większość ludzi stała w korytarzu. Przydałby się jeszcze jeden wagon. Generalnie ładnie się zbiera Traxx z 4 wagonikami, pod koniec peronu w S-cu już 90 na liczniku było.
Tomasz K. - 03-10-2011, 20:11
Temat postu:
Cytat:
Do Katowic wjechał około 8:45, jakieś 3 minuty za opóźnionym 10 minut osobowym z 8:33.

Wiesz może czy był to skład wagonowy?
egon - 03-10-2011, 20:16
Temat postu:
Nie jestem przeciwnikiem KŚ,ale realistą.Sen o pięknej (elfy są piękne) kolei pana marszałka prysnoł.Dzisiaj zaczęła się rzeczywistość.Nie chce być złośliwy,ale PR nie miał takich problemów z obsługą linii Cz-wa G-ce.Mam nadzieję że włodarze KŚ i PR w porę się obudzą i rozpoczną rzetelną rozmowę nad poprawą zaistniałej sytuacji- o wspólnej taryfie nie wspomnę!!!
Jerry - 03-10-2011, 20:20
Temat postu:
Wszystko się unormuje! Nie od razu Kraków zbudowanu. Dajcie nowej spółce szanse i podziekujcie tym spółką którzy się przyczynili do opóźnień, a o jakie mi chodzi to wiecie...

Kolejarz KD trzyma kciuki za kolejarzy KŚ
fredro168 - 03-10-2011, 20:37
Temat postu:
kompletny chaos i niewiedza, 7:01 - brak pociągu w strone gliwic i jakiejkolwiek informacji, dopiero kolejny o 7:31 [+ z 7 minut spoznienia !!!] przyjechał, spoznilem sie na inauguracje roku na polibudzie, powrot do domu tez loteria - o 17:50 przyjechał spozniony o 1 godzine !!!!!!!!!!!! pociag, ktory ruszyl oczywiscie z opoznieniem w droge powrotną, o dodatkowych minutach na trasie, samo otwierających się drzwiach na dworcach i błędnych komunikatach w pociągu na temat aktualnego przystanku nie wspomne

kontroli biletów brak, wszyscy zajęci wydawaniem biletów Very Happy
mikiyee - 03-10-2011, 22:16
Temat postu:
Czyli to, że ciasne obiegi się nie udają na śląskich torach się sprawdza.
witja - 04-10-2011, 02:35
Temat postu:
Tomasz K. napisał/a:
Cytat:
Do Katowic wjechał około 8:45, jakieś 3 minuty za opóźnionym 10 minut osobowym z 8:33.

Wiesz może czy był to skład wagonowy?

Tak, 4 wagony jechały.
egon - 04-10-2011, 11:10
Temat postu:
Gdzie jest w takim razie pan marszałek?Dlaczego nic nie powie na temat burdelu jaki zgotował pasażerom?
Jedynym wyjściem z sytuacji jest dogadanie się z PR i przejąć resztę taboru,pracowników (tych liniowych),odsiać z administracji "plewy" i rozpocząć konkretną pracę przewozową na wszystkich liniach.

Problem tylko w tym że w okresie przedwyborczym trudno przyznać się do błedów!
mike_sc3 - 04-10-2011, 11:27
Temat postu:
Pociąg Częstochowa-Gliwice odj. z Katowic 9:33 odjechał z 15-minutowym opóźnieniem. Pierwsza w życiu okazja do przetestowania Elfa. Wygląda ładnie, ale WC nie jest umieszczony na środku składu i dodatkowo, że do niego dojść trzeba pełzać po ścianie, bo przejście wąskie i jeszcze siedzą tam pasażerowie.

[ Dodano: 04-10-2011, 18:51 ]
Co do rozkładu to ciekawie to wygląda... Z Gliwic do Częstochowy o 14:46 przyśpieszony, a o 14:53 zwykły. I na peron podjechał najpierw zwykły Flirt, a dopiero po kilku minutach (już po planowym czasie odjazdu) pojawił się przyśpieszony skład wagonowy z czeskimi wagonami. W rezultacie oba pociągi ruszają z niewielkim opóźnieniem. A w pociągu przed Katowicami ktoś postanowił wyładować się na konduktorce - z powodu znikającego przyśpieszonego, kilkunastu różnych biletów itd.
fredro168 - 04-10-2011, 18:15
Temat postu:
dzisiaj rano i wieczorem co do minuty bez spóźnienia, więc szybko się pozbierali po wczorajszej katastrofie Razz
pospieszny - 04-10-2011, 18:55
Temat postu:
Rozkłady jazdy dla stacji w formacie PDF dla poszczególnych stacji na Linii S1
sympatyk - 20-09-2013, 19:06
Temat postu:
KŚ: zintegrowany system kolejowo - autobusowy do Brennej.

Pasażerowie Kolei Śląskich mają możliwość skorzystania ze zintegrowanych autobusowych połączeń do Brennej ze stacji w Skoczowie. Przewoźnik podpisał porozumienie z Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Transkom.
Zakres porozumienia dotyczy integracji połączeń kolejowo-autobusowych na trasie: Katowice - Skoczów - Brenna - Skoczów - Katowice oraz Wisła Głębce - Skoczów - Brenna - Skoczów - Wisła Głębce. Tym samym pasażerowie podróżujący z Katowic i Wisły Głębce do Brennej i z powrotem mają możliwość dogodnej przesiadki pomiędzy pociągami Kolei Śląskich i autobusami przedsiębiorstwa Transkom.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16022/KS-zintegrowany-system-kolejowo-autobusowy-do-Brennej.html
pawcio1978 - 28-12-2013, 10:02
Temat postu:
najpierw KS powinno zrobic porzadek na torach zanim zaczna bawic sie tez w autobusy.
Anonymous - 29-12-2013, 00:12
Temat postu:
Autobusy do Brennej to żadna zasługa KŚ - pod szyldem Transkomu jeździły już wcześniej. Natomiast pomysł wspólnego promowania połączenia jest jak najbardziej chwalebny.
Takie rozwiązania z przesiadkami do miejscowości turystycznych jest jak najbardziej wskazany w innych miejscach - np. do Szczyrku z przesiadką na PKS Bielsko-Biała albo do Korbielowa w Żywcu (z tym, że tu ciężko o partnera)
ElmoVanKielmo - 16-01-2014, 12:59
Temat postu:
Rozkład jazdy na stronie Kolei Śląskich zawiera bezpośrednie pociągi relacji Czechowice-Dziedzice - Lubliniec przez Oświęcim, Mysłowice, Katowice. W rozkładzie plakatowym na stronie PLK ich nie ma - kończą bieg w Katowicach. Jak jest naprawdę, ktoś wie?
okrutny69 - 16-01-2014, 15:29
Temat postu:
@ElmoVanKielmo, w Katowicach relacja z Oświęcimia ma zwykle 3-5minutowe przejście na Lubliniec i odwrotnie m.in np kurs o 5:29 z Lublińca (7:32 w Katowicach). Smile
hanys - 16-01-2014, 22:25
Temat postu:
Od marca nie bedzie to juz ukryta relacja tylko oznaczona na RJ. Lubliniec-Oświęcim/Czechowice-Lubliniec
W obecnym rozkładzie nie ma tej informacji ponieważ KŚ za poźno zgłosiły tą zmiane do PLK. Było to na początku grudnia a rozkład był drukowany i zatwierdzany w listopadzie. Od marca pociagi z Lublińca do Oświęcimia i Czechowic będą na RJ.
wasat - 18-02-2014, 11:02
Temat postu:
witam zauważyliście ze od marca będzie jeszcze mniej pociągów na trasie Lubliniec Katowice kolejne 2 polo cznia zostają w tyg jedzie tylko 4 40 i 13 35 nie jedzą w sobotę coraz gorszy ten rozklad chce powrotu przewozów regionalnych sobote będzie duza dziura będzie 5 40 a następny dopiero 15 50 bezsens
bert - 19-02-2014, 20:09
Temat postu:
napisz spokojnie i całymi zdaniami o Tobie chodzi !
hanys - 20-02-2014, 14:43
Temat postu:
wasat napisał/a:
witam zauważyliście ze od marca będzie jeszcze mniej pociągów na trasie Lubliniec Katowice kolejne 2 polo cznia zostają w tyg jedzie tylko 4 40 i 13 35 nie jedzą w sobotę coraz gorszy ten rozklad chce powrotu przewozów regionalnych sobote będzie duza dziura będzie 5 40 a następny dopiero 15 50 bezsens


W sobote z Lublińca do Katowic pojedzie TLK Wiking (p. Gliwice, Zabrze). Wyjazd z Lublińca po godz. 12
Matz32 - 21-02-2014, 16:31
Temat postu:
A WIKING przecierz tez wylatuje
ElmoVanKielmo - 21-02-2014, 16:34
Temat postu:
wasat napisał/a:
witam zauważyliście ze od marca będzie jeszcze mniej pociągów na trasie Lubliniec Katowice kolejne 2 polo cznia zostają w tyg jedzie tylko 4 40 i 13 35 nie jedzą w sobotę coraz gorszy ten rozklad chce powrotu przewozów regionalnych sobote będzie duza dziura będzie 5 40 a następny dopiero 15 50 bezsens

Piszesz nogą czy nosem?
hanys - 21-02-2014, 21:42
Temat postu:
Matz32 napisał/a:
A WIKING przecierz tez wylatuje


Wiking nie wylatuje. Codziennie bedzie kursował w relacji Szczecin-Poznań a w weekendy jako Szczecin-Katowice
ikarek - 22-02-2014, 21:16
Temat postu:
To prawie tak jakby wyleciał. Poza tym głupotą jest, że nic dalekobieżnego nie jeździ przez Tarnowskie Góry. Jak jeździ tam coś od przypadku do przypadku, to jak ludzie mają się przyzwyczaić do kolei?
hanys - 22-02-2014, 23:07
Temat postu:
Dziwisz sie? To co jeździ skreca w Lublińcu na Gliwice bo jadąc przez Tarn. Góry, Bytom pociąg pokonuje 65-kilometrowy odcinek trasy w 2 h. To poprostu śmieszne
REGIOchłopak - 23-02-2014, 13:32
Temat postu:
Gliwice dodatkowo ładnie zapełniają pociągi.
hanys - 23-02-2014, 14:29
Temat postu:
Dokladnie.
Dodatkowo w czerwcu ruszy IR Pirania która także pojedzie trasą Lubliniec-Gliwice-Katowice
Anonymous - 26-02-2014, 00:36
Temat postu:
Nowy rozkład ważny od 9.03:
http://kolejeslaskie.com/upload/1393332137Rozklad_Jazdy_09.03.2014-26.04.2014_Stan_25.02.2014.pdf
adrian033 - 09-03-2014, 09:24
Temat postu:
wczoraj koło godziny 15 przyjechały dwa 6 członowe elfy do Bielska Białej tam troche postały i połączone w jeden skład pojechały około godziny 17 w strone Wadowic wiadomo coś komuś o co kaman bo takie składy do Wadowic to nie jeżdżą Smile
ecavon - 09-03-2014, 15:37
Temat postu:
Wczoraj widziany Elf 6 członowy wracał od strony Wadowic przed 15 przez Andrychów.
Kiedyś widziany tez po 21 jakiś Elf tez 6 członowy kierował się na Wadowice. Prawdopodobnie do Suchej bądź dalej na Nowy Sącz (takie przypuszczenia).
adrian033 - 09-03-2014, 17:18
Temat postu:
a po co by miały jechać do nowego sącza lub suchej
ecavon - 09-03-2014, 17:27
Temat postu:
Takie przypuszczenia. Bo raczej nie jadą tak sobie do Wadowic w nocy czy w dzień.
SławekBB - 09-03-2014, 22:43
Temat postu:
adrian033 napisał/a:
a po co by miały jechać do nowego sącza lub suchej

Bo w Suchej jest tokarka podtorowa?
Anonymous - 02-02-2017, 12:38
Temat postu:
Komercyjne kursy z Katowic do Zakopanego i z powrotem planują uruchomić Koleje Ślaskie w najbardziej popularnych terminach turystycznych. Pierwsze z nich planowane są na 29 i 30 kwietnia. Trwają jeszcze konieczne ustalenia techniczne dotyczące organizacji takiego przejazdu oraz opracowywane są zasady sprzedaży biletów.
http://silesiainfotransport.pl/?p=18321
Anonymous - 06-02-2017, 16:36
Temat postu:
Pomysł bardzo dobry. Jednak miałbym do niego dwie drobne uwagi. Po pierwsze połączenie mogłoby być bardziej popularne gdyby pociąg kursował w relacji Częstochowa - Zakopane, a po drugie to zamiast przez Wadowice powinien on jeździć przez Żywiec. Trasa krótsza i mimo złego stanu infrastruktury między Żywcem a Suchą to kilka minut udałoby się urwać.
Anonymous - 06-02-2017, 22:13
Temat postu:
Przez Żywiec składy KŚ ogranicza ich waga z powodu złego stanu linii
sebek - 19-02-2017, 09:07
Temat postu:
Jest już rozkład nowego pociągu KŚ z Katowic do Zakopanego przez Bielsko B, Żywiec, Jeleśnię.

29.04 - Katowice 7.18 - Zakopane 11.49,
29.04 - Zakopane 14.58 - Katowice 19.27,

3.05 - Katowice 9.20 - Zakopane 13.58,
3.05 - Zakopane 17.23 - Katowice 21.40,

Dodatkowe informacje, obowiązuje taryfa specjalna, zalecana wcześniejsza rezerwacja miejsc.
mały mi - 02-04-2018, 10:19
Temat postu:
Ktoś się wybiera na konsultacje RJ Kolei Śląskich 4.04.2018 do Katowic ?
Mam nieskrywaną nadzieję, że ktoś poruszy temat zatrważająco wysokiej ilości połączeń w relacji Rybnik - Bielsko Białą.
Laughing Laughing
Anonymous - 03-04-2018, 06:16
Temat postu:
A jak z frekwencją w tych pociągach? Chyba nie ma motywacji do ich zwiększania...
Były pomysły przetrasowania ich przez Chybie po remoncie, ale UMWS się nie zgodził
mały mi - 03-04-2018, 14:48
Temat postu:
dddbb napisał/a:
A jak z frekwencją w tych pociągach? Chyba nie ma motywacji do ich zwiększania...
Były pomysły przetrasowania ich przez Chybie po remoncie, ale UMWS się nie zgodził


Trudno jakkolwiek odnieść się do frekwencji na tych odcinkach, bo:

1) Przy 4 połączeniach na dobę - ktoś kto wybiera regularną podróż tymi składami - należy mu POLAĆ, lub przynajmniej dać Oscara, lub dwa.

2) 2 kwietnia połączenie na odcinku Żory - Bielsko Biała: w Żorach wsiadło 9 osób/ wysiadło 8 Ogólna frekwencja w EN57 - bo taki skład obsługiwał kurs o godz. 15:56 - wyniosła może 40 %. Nie więcej.

Na całym odcinku oprócz Rybnika, Pszczyny i Bielska - największą wymianę podróżnych zapewniają Żory.
Niestety często jest tak, że wsiadają osoby (nie wnikam, czy z biletem, czy bez, ale brakuje stałej kontroli biletów).

Osoby odpowiedzialne za kontrolę biletów - być może nie muszą, ale na takich liniach, przy takiej ilości połączeń powinni się uśmiechać do klientów i mimo wszystko chociaż rzec - "Zapraszamy ponownie".

w Żorach na żadnym plakacie - nie ma informacji, że np. Rowery na odcinku Rybnik - Pszczyna można przewozić bezpłatnie.

W dniach roboczych frekwencja nie przekracza 50 %, a rzadko zdarza się powyżej 50 - chociaż takie kursy bywają.

Naprawdę - NAPRAWDĘ - takimi sposobem nie powalczy się o pasażerów.
Bilet Liniowy na odcinku Żory - Rybnik jest Żartem - 120 minut przy 4 parach połączeniach - nie jest wykonalny.

Połączenie Racibórz/Rybnik - Bielsko powinno być wydłużone do Żywca. To takie minimum.

Mimo złego szlaku na odcinku - Chybie - Wisła, po rewitalizacji Rybnik - Żory - Chybie - od RJ 2018/2019 powinno się wdrożyć mimo wszystko połączenia weekendowe z Wisłą, żeby POKAZAĆ, że jest potencjał. Że to wszystko ma sens, a będzie jeszcze lepiej.

Ostatni pociąg KŚ z Rybnika do BB po 18.... to jest zasadniczo żart. dość kiepski.
Podobnie ostatni z BB w stronę Rybnika..
ambrosia - 27-04-2018, 14:18
Temat postu:
Nie wiem czy wiecie ale zostaly uruchomione pociągi regio relacji Lubliniec - Tarnowskie Góry (i powrotne) jadące trasą przez Herby Stare, Boronów, Kalety
Jack Daniel's - 27-04-2018, 15:47
Temat postu:
Są to pociągi, które zamówił UMWŚ w PR w wyniku likwidacji PKS Lubliniec. Pomalutku linia ta staje się polem do konkurencji między KŚ, a PR. Cieszy mnie, że pojawiają się tutaj kolejne połączenia, powinno to ewoluować w kierunku bezpośrednich połączeń Częstochowa - Opole, może niekoniecznie wszystkich w bezpośredniej relacji, ale chociaż kilka. Niemniej nie ma co narzekać, północ województwa miejmy nadzieję wraca do łask kolei. Dziwię się, że UMWŚ nie sypnie dodatkowym groszem na wydłużenie trzech pociągów relacji Wieluń Dąbrowa - TG do Katowic, między TG, a Katowicami byłaby polepszona oferta, a z Wielunia można byłoby się dostać bezpośrednio do Bytomia, Chorzowa i Katowic, przecież jeszcze za czasów PR Katowice o 7 i 14 z Katowic leciały bezpośrednie pociągi do Wielunia, natomiast o 19 bodajże do Krzepic lub Herbów. Wielunie oczywiście na podwójnym EN57, zresztą czasem miałem wrażenie, że w Bytomiu pociąg do Wielunia cieszył się nie raz lepszą frekwencją, niż pociągi do Kluczborka.

Tak czy inaczej, UMWŚ przy pomocy PR mogłyby spokojnie poprawić ofertę kolei w regionie, zwłaszcza że na KŚ nie ma co za bardzo liczyć bo taboru jest tyle ile jest.
sympatyk - 09-01-2022, 19:45
Temat postu:
Pytanie: Jak szybko powinien jechać pociąg, który ma w nazwie "SPRINTER"?
Odpowiedź: Dosyć Śmiech
Natomiast pociąg Kolei Śląskich o nazwie "Sprinter Salmopol" relacji Żywiec - Chałupki na swojej trasie ma w Rybniku postój wynoszący... 26 minut Język
Apeluję do Kolei Śląskich by przestały robić "w balona" tych podróżnych, których może skusić nazwa tego szybkiego pociągu i usunięcie z jego nazwy tego mylącego wyrazu.
pasjonatzzor - 10-01-2022, 12:37
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Pytanie: Jak szybko powinien jechać pociąg, który ma w nazwie "SPRINTER"?
Odpowiedź: Dosyć Śmiech
Natomiast pociąg Kolei Śląskich o nazwie "Sprinter Salmopol" relacji Żywiec - Chałupki na swojej trasie ma w Rybniku postój wynoszący... 26 minut Język
Apeluję do Kolei Śląskich by przestały robić "w balona" tych podróżnych, których może skusić nazwa tego szybkiego pociągu i usunięcie z jego nazwy tego mylącego wyrazu.


tutaj odpowiedź jest prosta...
ten pociąg jest przyśpieszony formalnie dopiero od wyjazdu ze stacji Rybnik, więc czy stoi przed wyjazdem w Rybniku 26, 46, czy 88 minut - nie ma znaczenia ;P I prawdą w 100 % jest, że na odcinku Rybnik - Żywiec jest Sprinter. Smile

Ponadto proszę pamiętać, że formalnie to jest pociąg: Rybnik - Żywiec, a to że wyjeżdża z Raciborza, a wraca do Chałupek przez Wodzisław - to już kochane obiegi.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group