woj. śląskie - Remont, rewitalizacja szlaków regionalnych mały mi - 02-10-2011, 18:23 Temat postu: Remont, rewitalizacja szlaków regionalnych
Na stronie internetowej SRKG pojawiły się propozycje tras regionalnych (np. Żory - Pszczyna), które w momencie, gdy nie zostaną szybko wyremontowane - spowodują degradację ruchu pasażerskiego. SRKGS proponowało wpisanie tych poszczególnych odcinków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
Zwróciłem się z pytaniem do PLK o szansę na remont odcinka Rybnik - Pszczyna.
Otrzymałem następującą odpowiedź:
"Dzień dobry,
modernizacja odcinka, o który Pan pyta, nastąpi w kolejnym okresie
budżetowym, który przypada na okres 2014-2020. Nie jest to inwestycja PLK
jako spółki, lecz przedsięwzięcie unijno-rządowe... "
Pozostaje wierzyć i czekać. Również odcinek Chybie - Żory ma zostać w tym okresie wyremontowany. MaRcin1987 - 02-10-2011, 21:29 Temat postu:
Mam nadzieję , że nastąpi remont lini 154 Rybnik - Pszczyna . Prędkość szczególnie na odcinku Żory - Suszec jest mizerna . Paradoks - 27-10-2011, 07:18 Temat postu: Tunel czy wiadukty? Miasto nie chce znów być przecięte
Stanowczego i ostrego stanowiska wobec Polskich Kolei Państwowych domaga się od władz Bielska-Białej Grażyna Staniszewska, radna miejska. Chodzi o przygotowywaną przez PKP inwestycję szybkich kolei.
Staniszewska uważa, że miasto powinno zrobić wszystko, by pędzące z dużą prędkością pociągi nie podzieliły Bielska-Białej na pół. Jej zdaniem, najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego już tunelu kolejowego od dworca i okolic teatru do stacji Leszczyny.
- Miasto zyskałoby sporo terenów, na których można byłoby organizować różne rzeczy. I jeszcze bardziej zostałoby zintegrowane - uważa.
Była europosłanka jest zdania, że torowiska zostawione w otwartym terenie wzmogą poziom hałasu i zagrożenia bezpieczeństwa. Przypomina, że niegdyś miasto dzieliła rzeka Biała. Teraz, gdy są na niej mosty, a sama rzeka ma szansę być wykorzystywana turystycznie, jej dawny graniczny charakter może przejąć szybka kolej.
Henryk Juszczyk, pełnomocnik prezydenta Bielska-Białej, przyznaje, że gdyby w grę wchodziła modernizacja kolei dla pociągów jeżdżących z prędkością 200 km na godz., taki tunel byłby konieczny. Pociągi jednak nie będą jeździły tak szybko, więc projektanci zrezygnowali z tego pomysłu.
- Zaproponowaliśmy więc wydłużenie tunelu do ul. Kołlątaja i do rzeki Białej oraz przebudowę wszystkich skrzyżowań na bezkolizyjne - wyjaśnia.
A to oznacza wiadukty lub przejścia i przejazdy podziemne. Juszczyk stanowczo zaznacza, że miasto nie zgodzi się na odcięcie żadnej z ulic od drugiej części miasta. Wyjątkiem jest ul. Bajki, która wylatuje na ul. Żywiecką w okolicy dawnego szpitala Stalownik.
Grażyna Staniszewska uważa jednak, że wiadukty nie są najlepszym rozwiązaniem. - To inwestycja centralna, pieniądze na ten cel są. Dlatego powinniśmy starać się o możliwość wybudowania tunelu - zaznacza.
Szybka E65
Zamieszanie wokół szybkich kolei, jakie będą wiodły przez Bielsko-Białą to wina E65.
E65 to nic innego, jak linia kolejowa, która już za kilka lat obsługiwać ma pociągi jeżdżące z prędkością nawet 200 km/h. Wiedzie z Gdyni, gdzie prace trwają już od trzech lat, przez Warszawę, Katowice do Czechowic-Dziedzic. Stamtąd rozgałęzi się w kierunku granicy polsko-czeskiej koło Zebrzydowic oraz przez Bielsko-Białą i Żywiec w kierunku granicy polsko-słowackiej w Zwardoniu.
Źródło: Dziennik Zachodnisympatyk - 08-05-2014, 15:14 Temat postu:
PLK zmodernizują 3 stacje w województwie śląskim.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace studialne i przygotowawcze do modernizacji stacji w Czechowicach-Dziedzicach, Zebrzydowicach i Zwardoniu. Zgromadzona dokumentacja pozwoli na rozpoczęcie działań inwestycyjnych w 2018 roku.
Prace prowadzone są w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 2.2 „Studium wykonalności – dokumentacja przedprojektowa dla „Modernizacji linii kolejowej E65/CE65 na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa, stacje kolejowe: Czechowice Dziedzice, Zebrzydowice, Zwardoń”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19416/PLK-zmodernizuja-3-stacje-w-wojewodztwie-slaskim.htmlsabatnik - 04-05-2017, 12:56 Temat postu:
Ktoś coś wie, co robią i w jakim celu na trasie z Jaworzna Szcz. do Bukowna? Powycinali drzewa, chyba wymienili sieć trakcyjną, nie wiem jak tory? Tyle zaobserwowałem ostatnio z pociągu. Ciekawe czy jakiś ruch pasażerski się tam szykuje? Niedawno PR miały w ofercie "Tani bilet" właśnie odcinek Bukowno-Jaworzno Szcz. Moim zdaniem pociągi Katowice/Jaworzno Szcz.-Olkusz, czy dalej p. Bukowno to mogłoby mieć sens. kruczek - 04-05-2017, 15:08 Temat postu:
Nie wydaje mi się, nic o takich planach nikt nigdzie nie wspominał. To zapewne prace w ramach udrażniania podstawowych ciągów towarowych z GOP. Niech najpierw dołożą pociągów na Sędziszów-Katowice w podstawowej relacji, potem można myśleć o wariantach. Ale kiedyś mógłby tutaj ruch wrócić, Jaworzno Szczakowa potrzebuje więcej połączeń do Katowic, a do końca modernizacji Kraków-Katowice więcej osobówek raczej (a szkoda!) nie będzie... greg86 - 10-08-2017, 07:41 Temat postu:
Ktoś może coś więcej napisać, bo Gazeta niestety zakręciła mi kurek?
Szczegóły: Silesia Info Transportsebek - 15-10-2017, 07:40 Temat postu:
Ostatnio trwają drobne prace na odcinku Chorzów Miasto - Stary, na tym wolniejszym torze. Wymieniają podkłady od strony Chorzowa Starego, ale nie wszystko, tylko co kawałek, czyli taka łatanina.
Myślałem, że cały ten odcinek pójdzie do rewitalizacji, podobnie jak tor przeciwny wyremontowany kilka lat temu. Widocznie, na razie nie ma takich planów a tylko miejscowe wymiany podkładów. sympatyk - 09-03-2018, 13:53 Temat postu:
Komplikuje się sprawa przebudowy stacji Racibórz.
Postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz zostało unieważnione. Nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu opóźni się realizacja tego projektu.